Tisztelt Matolcsy Miniszter Úr, itt az idő, fel kell állni. Nem jött be, nem sikerült, pedig mindene meg volt hozzá. Ha az ember látja, valami nem megy, ha tudja, zsákutcában van, nagy levegőt vesz, és vált. Nem a hiba a bűn, hanem annak makacs el nem ismerése. A mínusz 1,7 százalék bizony már gyurcsányi szint. Tudjuk jól mit jelent ez, és mit kell(ene) ilyenkor tenni.

matolcsy.jpgKét és fél évvel ezelőtt nagy reményekkel indult, kapott teret, lehetőséget, és ami legfőbb, időt.  Minden lehetőség adott volt ön számára, de ön nem élt vele. Hamisítatlan szocialista, 1.0-ás gazdaságpolitikájával, a húzd meg - ereszd meg gyökkettes bokrosi örökséget folytatta, pont azt, ami ellen ön korábban oly jogosan szót emelt.

Megregulázta a gonosz külföldi bankokat és szolgáltatókat (amivel önmagában baj nem is lett volna, a mikéntjével már igen) fantáziadús adónemekkel ismertetett össze minket, és persze segített, hogy az úri középosztályunk évente eggyel többször tudjon napozni az olasz és spanyol tengerparton.

De nem is az a legnagyobb baj, amit tett. Sokkal nagyobb gond van azzal, amit nem tett. Mert a nagy kapkodás, tenni akarás és persze adóbeszedés kellős közepén elfelejtette levegőhöz juttatni a gazdaságot, nem tett jelentős ösztönző lépéseket, egy jottányit sem egyszerűsített a gazdasági élet útvesztőjén, legfőbb ígéretével ellentétben, nem hogy csökkentette az államadósságot, de jó szocialista hagyományt folytatva még növelte is, miközben utolsó tartalékjainkat is elverte a szerencsejátéknak sem utolsó nemzetközi pénzpiacon.

Tisztelt Miniszter Úr, bizony most lenne időben lemondani. Egy normális országban ugyanis a felelősség a politikai kultúra része. Az ön felelőssége pedig politikai, neve, arca és kitalálója volt egy gazdaságpolitikának, egy bukott gondolatnak, amely még saját korábbi munkáival sem volt köszönő viszonyban.

Egyszer egy politológus frappánsan foglalta össze az újkori Magyarország nyomorát, arról a bizonyos következmény nélküliségről. Most élünk a gyanúperrel, hogy ez a mondat bizony újra aktuális lesz (csak most más valakik fogják kimondani). Ön nem fog lemondani, még csak felfelé sem buktatják (hacsak nem a Nemzeti Bank élére), és belép azok hosszú sorába, akik nem látták meg az időszerűséget.

Bazsó Bálint

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr975080521

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.15. 11:26:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Cséfalvay szerint adórendszerünk elnyerte végleges formáját 2013.02.15. 10:46:03

Fellélegezhetünk - legalábbis ha elhisszük Cséfalvay Zoltánnak, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkárának kijelentését, miszerint "az adórendszer elnyerte végleges formáját, egy olyan adórendszer alakult ki a foglalkoztatást és a jövedelmeket terh...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sátán meg a Jocó 2013.02.14. 16:29:56

Ez eddig a leggyengéb írás itt.

Hogy két és fél év alatt nem rakták rendbe 8év szemetét és virágoztattál fel a gazdaságot?

Kötelet nekik, aztakutyafánfütyülőrézangyalát!

Ne legyetek már Zindex...

Bí Dzsí 2013.02.14. 17:14:38

Nem az a baj, hogy nem takarították el a nyolc év szemetét. Hanem az, hogy ott folytatták, ahol a szocik abbahagyták...

Guest blogger 2013.02.14. 17:37:03

Előttem megválaszolta már Bí Dzsí kolléga kedves Jocó. Igen, nehéz örökség, amit átvettek, de attól még, hogy az előző kocsmáros vizezte a sört, nekik nincs mentségük arra, hogy korsó árán pikolót adnak...

B.B.

Zolcsi67 2013.02.14. 19:29:31

Ironikusan: a Jobbegyenes a Bal csapottól idéz, mi több, rádob egy lapáttal.

Nyűgösebben: karaktergyilkosság, szalámitaktika? Schmitt, Hofmann, Matolcsy - ettől a blogtól nem ezt várom. Tévedés ne essék, nem hurrráoptimizmust, de együtt üvölteni a farkasokkal, háttőizééé.

Bobellino 2013.02.14. 20:34:55

Matolcsy nem fog menni mert Orbán gazdaságpolitikáját hajtja végre.
Az országunk, hazánk, államunk tényleg következmények nélküli ahogy a nyolcvanas évek KISz-ének újságjába egykoron rendszeresen publikáló jelenleg birka/békemenetes politológus korábban megjegyezte...

Dzsentrisvihák 2013.02.14. 23:40:48

@Zolcsi67:

A szar, az bárhonnan nézve szar. Még akkor is, ha egyesek bírják a szagát...
Most komolyan, azért ne bíráljuk a jelenlegi dilettáns, teszetosza gazdaságpolitikát, mert amúgy a balosok is ezt teszik (akik mellesleg tök más "érvrendszerrel" operálnak, lásd: Matolcsy mittudoménhanyadági nagynénjének az unokatestvérének a kollégiumi szobatársa nyilas volt, monnyonle!)?

Zolcsi67 2013.02.14. 23:45:17

@Dzsentrisvihák: Nem tudom, nekem akkor is furi, hogy egy JOBBEGYENES egy közel sem jobbos portálról veszi az écákat. A liberálisok szoktak innen idézni, vagy a Kurucról netán? :-)

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.02.14. 23:57:43

1) Amennyiben Matolcsy menne, az a kormány gazdaságpolitikai kudarcának elismerése lenne. Ez nyilvánvaló okokból megengedhetetlen.

2)Ő a Viktor kedvenc minisztere

3)még mindig van másfélmillió fideszhívő, akik megnyerik számára a 2014-es választást.

a) orbán a legkarizmatikusabb politikus a magyar politikai életben. mesterségesen fölépített, de attól még valós a vonzereje.

b) Médiahatóság segítségével a _politikai_ ellenfelek platformjai vagy semlegessé (tv2, rtl) vagy pedig fidesz-szolgává váltak (m1, m2, duna, ugye a kormányváltás révén) vagy mindig is azok voltak (hírtv, echo)
totális médiaátrendeződés.

A választások közeledtével ha bármely médium alatt "elszalad a ló", akkor A Médiahatóság bármilyen indokkal tetszőleges bírságot szabhat ki. kétharmados testület, rendeletalkotási joggal, 9 évre az (összes taggal) megválasztva.

ennek következtében több mint valószínű hogy 2014-et is a Fidesz nyeri.Tehát Matolcsy elvtárs még jó sokáig a szemünk előtt marad.

PS
elindult a blogom. még szinte semmi sincs rajta, de lehetőleg a jövőben ez változik. Mindenki építő, alkotó ötleteit szívesen várom.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.15. 09:19:02

Matolcsy nem fog lemondani, mert eddig sem jegyezték sehol tudományos körökben, ergo szakmai hitelét nem kell megtartania (visszaszereznie). Viszont cölöpteknős hol találna még egy ilyen bólogatójánost? Még szerencse, hogy nem doktor, mert nem fenyeget a siccpalizálódás sem!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.15. 09:20:25

@Bí Dzsí: "Ott folytatták" !!??!! Ez jó! Nagyon jó! Hatalmasakat lapátoltak rá! Egy dolgot tettek: államosították a mutyit. Most már minden pénz a haverekhoz (sic!) kerül.

ob.szerver 2013.02.15. 09:22:04

Gyurcsányi szint? Mikor volt Gyurcsány alatt negatív növekedés (a legostobábbaknak: 2009 nem játszik)?

Egy demokratikus rendszer képes az önkorrekcióra. Amikor gáz volt a ballib idején, nem könnyű vajúdás után, de jött Bokros és jött Oszkó. Egy autoriter viszont erre képtelen. Matolcsy 4ever.

ob.szerver 2013.02.15. 09:31:05

@Sátán meg a Jocó:

"Hogy két és fél év alatt nem rakták rendbe 8év szemetét és virágoztattál fel a gazdaságot?"

Nem ez a gond. Hanem az, hogy ma MINDEN makro szám és a gazdaság állapotát kifejező egyéb mutató ROSSZABB mint kormányváltáskor. Kivétel nélkül. Még azok is, amikre most hivatkozni fogsz, hogy jobbak. Azok is rosszabbak.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.02.15. 09:31:30

@Guest blogger: "de attól még, hogy az előző kocsmáros vizezte a sört, nekik nincs mentségük arra, hogy.."
belevizelnek.

s 2013.02.15. 09:33:38

Csak a kötél és a golyó képes a balfaszokat elmozdítani. A szót kimondtam, a tettek rátok várnak.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.02.15. 09:33:45

Persze már felesleges követelni, h álljon fel.
Jövő hónapban ugyanis feláll a miniszteri székből, átül az MNB élére, és megmutatja, h milyen faszán fel lehet pörgetni a gazdaságot a devizatartalékból.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.02.15. 09:35:25

A váltással kapcsolatban még csak annyit, h OV hallgatott Matolcsyra, Vargának viszont OV-ra kell majd hallgatnia (aki gondolom továbbra is Matolcsyra hallgat), v repül.

Vírusbácsi 2013.02.15. 09:37:23

Miért mondana le? Tündérország van, a gazdaság szárnyal, amiben nem arra ott az emúttnyóccév, magasan vezetnek a népszerűségi felmérésekben, zsebben a következő 4 év is, nem értem miért kéne lemondania......

is 2013.02.15. 09:42:55

Blogger nagyon akart, de a szakmaiatlansága tökéletesen megnyilvánul a "húzd meg ereszd meg" bokrosinak nyilvánításában. Ha valaki nem az volt, az pont Bokros. Azért is állt fel 1997-ben, mert a szocik az ereszd meg irányba mentek.

Egyébként tényleg MNB-elnök lesz, tehát fel fog állni.

Dzsentrisvihák 2013.02.15. 09:46:20

@Zolcsi67:

Ühüm, mert a radikális sajtó még soha, egyszer sem idézett/hivatkozott pl. Origot, Népszavát, Népszabadságot, HVG-t, vagy Index-et... Ugyan, hagyjuk már! Ez a kákán is csomót, ill. a fától az erdőt tipikus esete.

dr yetee 69 2013.02.15. 09:48:13

@Sátán meg a Jocó: Nyilván ezért lett szarabb minden mutató,mert az elmultnyóócév!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.02.15. 09:50:26

Én sokkal szigorúbban fogalmaznék, de alapvetően egyetértek...

Orbán kreténekkel veszi körül magát, és köti az ebet a karóhoz, miközben a szpáhijait fizetnie kell. Egy szóval szocialista.

@Zolcsi67: Annyira vicces, amikor a rajongók előveszik ezt a "karaktergyilkosság" jokert. Persze, Gyurcsány nem azért bukott meg, mert cinikusan lenullázta az országot, majd úgy próbált reformálni, hogy egyrészt elképzelése nem volt arról, merre, hogyan, másrészt semmilyen hitele nem volt, neeeeeem Gyurcsány azért bukott meg, mert a gonosz jobbolal megkaraktergyilkolta.

Matolcsy, Hoffmann, Schmitt nem azért bukik meg, mert kontár/felmosórongy/csaló komcsi seggnyaló, neeeem, hanem mert megkaraktergyilkolják!

Óhhh azok a boldog szocialista idők, mikor még nem lehetett karaktergyilkolni! Akkor aztán ment Matolcsy, Hoffmann és Schmitt szekere is!

onmagam 2013.02.15. 09:56:34

@Sátán meg a Jocó: Ahogy már többen említették nem az a baj, hogy nem hozták teljesen rendbe
az elmúlt évek (amúgy nem 8, hanem legalább 70, de lehet, hogy többszáz)
szerencsétlenkedését, hanem, hogy olyan ütemben rombolják az országot ahogy eddig nem sokan, legfeljebb a II. v.h.-s bombázók.
Ezt a pusztítást 20 év alatt sem lehet helyrehozni.

Netuddki. 2013.02.15. 10:09:01

@Bí Dzsí: Szerintem lassan már mindenki ismeri a 3 borítékos viccet. Lassan neki kéne állni az orbánéknak megírni a 3 borítékot...

U.i.: Aki nem ismerné Pl. itt egy változat:
tuzkoves.blog.hu/2010/12/27/a_harom_boritek_1

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.02.15. 10:13:34

@Nemzetstratégia:

4. Egyedül ő alacsonyabb Viktornál, ami egy zsebdiktátornál a legfontosabb tulajdonság.

Netuddki. 2013.02.15. 10:13:44

@Bobellino: Nem a kuszaszemet kell elővenni, hanem az orbánt. Ő nevezte ki ő nem váltja le a nyilvánvaló balfaszkodás ellenére. Az orbánnak köszönhetjük a matolcsit és a tevékenységét. Ha az orbán utasításait hajtja végre akkor azért, ha meg nem akkor azért mert már régen le kellett volna váltania. Ergo, itt akinek elsősorban mennie kell és aki mindezért felelős az az orbán...

2013.02.15. 10:24:05

Tündérország hamarosan összeomlik!

room_101 2013.02.15. 11:08:44

A kiúthoz olyan húzások kellenének, ami után a fidesz is a szadesz meg az mdf sorsára jutna. Viszont sokkal kifizetődőbb egy bármennyire lerobbant országban kormányozni, mint egy prosperálóban ellenzékben (se).

komissarlajos 2013.02.15. 11:37:57

@Nemzetstratégia: Na,ne! Megnéztem az ajállott blogot. Rögtön felmerült bennem a következő gondolat: Vagy az ott olvasottakat, vagy az itt leírtakat nem egy és ugyanazon személy írta.
Az ítt látható: vállalható. Az ott összehordott egy zaklatott elméjű ember szerencsétlenkedése.

Luighi 2013.02.15. 11:47:52

Most hogy a kedves vezető és sleppje fulra tömték a zsebeiket, ideje csődbe vinni a zembereket és az országukat, hogy fillérekért vehessenek akkor mindent amit még nem sikerült ellopniuk. Mindezt folyamatosan nyócévet/komcsikat mantrázva a birkáiknak!

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.02.15. 12:17:14

" és persze segített, hogy az úri középosztályunk évente eggyel többször tudjon napozni az olasz és spanyol tengerparton."

Ez kurvára igazságtalan és demagóg, szar szöveg. Úri középosztály = aki 300-400 bruttót mer keresni, ráadásul leadózva, fullra bejelentve?

Igen bazmeg, nehogy be tudja fizetni mondjuk a törlesztőhitelét. Nyaralni meg tényleg minek menjenek az emberek akárhova is, inkább adják a szegényeknek!

ursus artos 2013.02.15. 12:18:03

@TrueY: Matolcsy egyetemi doktor.

péesz (törölt) 2013.02.15. 12:22:25

@OrangeOrder: Csak ha valaki 300-400 ezret keres, azt mi a fasznak segíteni, aki minimálbéren van, azt meg miért kell szopatni?

Vagy szerinted: minimálbéren van, megérdemli, dögöljön meg! Ez kurvára igazságtalan és demagóg, szar szöveg.

Lencsés István 2013.02.15. 12:22:26

Jól dolgozik , nem kell felállnia .

Lencsés István 2013.02.15. 12:23:10

Jól dolgozik , nem kell felállnia .

kifordított nagyanyó 2013.02.15. 12:23:13

Az egész fidesz vezérkarnak fel kellene állnia egy "A vádlott álljon fel!" vezénylésre!

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.02.15. 12:26:02

@péesz: Nem, de a minimálbéresek tekintélyes része zsebbe kapja a többit, ezt mindenki tudja.

De okés, csináljuk vissza az MSZP-s progresszívre, az majd mindent megold. Az egykulcsos adórendszer az ősbűn, bezzeg az adómentes minimálbér, és a bruttó 500 ezerből kézhez kapott 255 ezer, az már valami.

Tehát a megoldás az MSZP-s adópolitika visszaállítása lenne?

KériSzépen (törölt) 2013.02.15. 12:30:37

A poszt szerzőjének észre kéne venni, hogy amit Matolcsy leírt a Polgári Szemlében,nos annak hibátlanul megfelel az, ahogyan a kormány gazdaságpolitikája zajlik. Tehát a poszt téved, pont téved,amikor azt veti Matolcsy szemére,hogy a saját gondolatai ellenében miniszterkedik.
A helyzet az, hogy a Polgári Szemlében írott cikke a tévedés,és abból pontosan ez a gazdaságpolitika következik,amit látunk.

komissarlajos 2013.02.15. 12:32:12

@ursus artos: Valamilyen schmidt pál is az volt meg a semjénzsoltika, továbbá dajcs-fürj tomika is. Ki tudja még a többit...

péesz (törölt) 2013.02.15. 12:34:47

@OrangeOrder: Hát erre az lenne a megoldás, ha tudatosítanák az állampolgárokban, hogy állam bácsi nem egy jótékonysági intézmény, aki mindent megold (sok a rezsi - csökkenti; sok a törlesztő - csökkenti; kevés a kapott juttatás - emeli, még ha nincs is rá fedezet) hanem adófizetők pénzéből fenntartott társadalmi érdekközösség, ahová be is kell fizetni. Ha nem megy, akkor nem jár érte annyi szolgáltatás.

Most éppen nem ez zajlik, csak szólok...

Plusz azok, akiknek látszólag kevés a fizetése, de sokkal több mindenünk van (és ez rendszerint egy vagy több nagy értékű ingatlan - ezt is mindenki tudja) azoknak meg: ingatlanadó, aminek egy része leírható az SZJA-ból.

Sokra vagy bejelentve, sokat is adózol, de ebből nem luxusingatlan futja, csak egy átlagos lakás/ház - lesz miből leírni az egyébként normálisra belőtt (értsd középszínvonalú lakásod utáni) ingatlanadót. Teljesen oké.

Kevésre vagy bejelentve, de egyébként feketén több (esetleg nagyon sok) pénz jön, nagy értékű ingatlanod van, ami után több az ingatlanadó, és leírni se tudod? Így jártál, kispajtás. Jelentsd be magad a ténylegessel, és leírhatod!

Csak szólok: éppen ez sem zajlik...

buday008 2013.02.15. 12:35:12

Matolcsy előbb -utóbb menni fog. Kérdések csak azok hogy Hova? Kivel/Kikkel ? a Mikor kevésbé lényeges..

Mr. Rocketfinger 2013.02.15. 12:36:28

@Sátán meg a Jocó: muhahaha. és elő is került a Jolly Joker. bocsánat, de arról volt szó, hogy itten tejjel-vajjal folyó Kánaán lesz. nőni fog a GDP, lesz egycsilliárd munkahely, odabaszunk a zuniónak ésatöbbi, ésatöbbi, ésatöbbi. mostmeg hirtelen újra eemúút8év? miaz, hogy 2,5 év nem volt elég? hiszen a zemberek, a MAGYAR EMBEREK felhatalmazták őtet, meg a kormányt, hogy bármit megtehessenek. akkor viszont leszarom, hogy aszály volt, 2/3-od van, meg nagy pofád, csináljál esőt. meg ha akkora királyok vagyunk, akkor nem húz vissza minket a zunió, hát most kéne lekörözni őket. röhej amit műveltek. ha isten neadja, de maradnak még 4 évig, akkor is pont ilyen szarul fogunk állni, a hozzád hasonló szellemóriások pedig akkor is mindent 2002-2010-re fog visszavezetni. és nem vagyok MSZP-s.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.02.15. 12:37:09

@péesz: Igen, bár ilyen egyszerű lenne ez.

Támogatom amúgy, bár hogy a lakásom után miért fizettem be annak idején egy milliót illetékként, ha még ingatlanadót is akarnak, az nem tudom. Remélem, azt beszámíthatom majd, ha megvalósul az elképzelésed.

buday008 2013.02.15. 12:38:55

@ursus artos: Senki nem vonja kétségbe. Viszont senki nem tévedhetetlen!

péesz (törölt) 2013.02.15. 12:39:26

@OrangeOrder: Nekem egyébként semmi bajom az egykulcsossal, a progresszívet jobbnak tartom, de ez nézőpont kérdése, nem hiszem, hogy ez lenne a legnagyobb gondunk.

A gond a kiadási oldallal van, amit csökkenteni népszerűtlen, emiatt senki se meri meglépni, emiatt magasan kell tartani az adókat, emiatt nem is lesz növekedés, ami tovább növeli a hiányt, emiatt csökkenteni kell az államháztartási hiányt... És a kör bezárult.

Ehhez nem mert hozzányúlni kétharmad, pedig ha még a jól előkészített "csontvázak a szekrényből" szöveg idején elkezdi, sokkal jobban rákenhette volna az egyébként tényleg nagyon elkúrt előző nyolc évre...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.15. 12:40:31

@ursus artos: Hurrá! Akkor van még remény! ;)

péesz (törölt) 2013.02.15. 12:43:30

@OrangeOrder: Azért írtam, hogy leírható lenne az SZJA-ból. De ez csak egy elképzelés, ki kell számolni, hatástanulmány, párbeszéd, megértetni mindenkivel, hogy miért is kell ez, és akkor mondjuk be lehet hozni.

Ha pl. azoknak, akiknek tényleg egy középszínvonal adott, és tényleg nem tudnak több ingatlant felhalmozni, éppen egy is elég, amivel a törlesztőjével küszködnek, és szinte teljesen leírható lenne az SZJA-ból (ők általában a fiatal gyerekes, vagy esetleg még gyermektelen párok), nem hiszem, hogy bárkinek is gondja lenne vele.

Aki viszont évek óra nullszaldós vállalkozó, de a család most cserélte le a teljes BMW állományt, és hamarosan kész lesz a fűthető medence is...

Na azokat várjuk szépen a kasszánál.

buday008 2013.02.15. 12:43:40

@Mr. Rocketfinger: Volt egyszer egy Gyurcsány nevű úriember, megvillantotta valahonnan amit halott: árvízi tározók. Hm sok a képzetlen munkanélküli. Akkor mi faxért nem lehet az embereket újra akár "kubik" munkára, de hasznos munkára bevonni. Mondjuk nem 47 -é mer annyiból csak "Marci hevesen" él meg.. Magyarázni mindenki tudja bizonyítványát 25 éve..

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.02.15. 12:45:24

@péesz: Fasza. És melyik párt vállalja fel ezt az irányt a jelenlegiek közül? :) Szerintem egyik sem sajnos.

buday008 2013.02.15. 12:45:30

"Az árvízi hajós" forog a sírjában...

péesz (törölt) 2013.02.15. 12:50:08

@OrangeOrder: És ez a legnagyobb gond...

Nem az, hogy pl. amit én felvetettem, ezt nem csinálják meg, mert lehet, hogy nem jó, a gyakorlatban nem megoldás, mit tudom, szakértők kiszámolják, és egy kanyi pénz nem jönne belőle. Hanem, hogy nem is folyik erről vita sem... Ha a másik mond valamit, azt automatikusan faszságnak minősítik (mert ő mondta, ugye tudjuk hogy ő, stb.) és lehet nyomatni ezt a végtelenül egyszerű "jók és gonoszak" kétdimenziós valamit.

Csak közben az óra ketyeg...

buday008 2013.02.15. 12:51:35

@OrangeOrder: Az nem Mszp hogy több kulcsos csókolom. Pl ott az USA: Obama mit mond? Gazdagok megadóztatása...A mértékadó gazdaságokban mindenhol több kulcsos az adórendszer.

Egyébként meg Matolcsy úr sem egy kulccsal dolgozik hagyjad már. Mindenen rajta van a fogyasztást terhelő áfa. Na ehhez add az egy kulcsodat melósként az mennyi? add hozzá az áfát a rezsidbe, az mennyi? add hozzá az élelmiszerek az üzemanyagok adóját.. Mit kapsz , hogy szarrá vagy adóztatva---Lásd Demján szavai: nulla a beruházási hajlandóság..

Amúgy meg ahol bizonyos körben egy kulcsos adózást alkalmaznak azok az OFFshore szerű kis bankállamok...hm az zártkörü klub...

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.02.15. 13:05:00

@péesz: Amíg a jelenlegi szabályok szerint működik a választási rendszer, addig sok észérvvel nem lehet itt nyerni, ez van sajnos.

@buday008: Nem MSZP? Ok. Érdemes azért megnézni, hogy hány százalék volt annak idején minimálbérre bejelentve. Lehet, hogy az USA-ban nem csaltak ennyien a fizetésekkel?

Mindenki tudja, nyílt titok. Elég csak az ismerőseink, rokonaink között szétnézni.

ursus artos 2013.02.15. 13:22:15

@komissarlajos: "Valamilyen schmidt pál is az volt meg a semjénzsoltika, továbbá dajcs-fürj tomika is. Ki tudja még a többit... "
semjénzsoltika Ph.D ( tudományos fokozat)és nem csak volt, hanem még most is az.
dajcs-fürj tomikádnak jogi doktori CÍME van.
Matolcsinak dr. univ-ja van, mint schmidt(sic!) pálnak.

Ezek más-más fogalmak.
A gúnyolódáshoz sokkal jobban készülj fel, különben nem érsz vele célba.

Airgüzü 2013.02.15. 13:25:24

Nem fog felállni, Orbán meg nem váltja le. Ennek az embernek nincs sem önbecsülése, sem ehhez a szinthez szükséges szakértelme, sem realitás érzéke. Ez meglátszik abban is, hogy az általa jegyzett költségvetések hány napig/hétig bírják. Gyalázat! Lefelé zuhanó spirálba keveredtünk. Mindig többet akarnak beszedni, s agyonnyomorítva mindent, egyre kevesebb folyik be. S aztán újabb kiigazítás, majd ismét kiderül, hogy nem elég. S minél inkább szigorítanak, sarcolnak és húzzák meg nadrágszíjunkat, annál kevesebb adót, meg egyéb sarcokat fizetünk. Régi szép idők, amikor a dézsma, meg kilenced, meg tized miatt pampogtak a jobbágyok...
De micsoda szerencse, hogy nincsenek megszorítások! Sem hazugságok! És ami a legjobb, nagyon meg vannak elégedve magukkal! Hát, ami az ország totális ellehetetlenítését illeti, valóban kiváló munkát végeznek! Maradjon csak Matolcsy, mert lassan minél rosszabb, annál jobb! Előbb utóbb, ha Orbán nem is, de a népharag elzavarja!

Kivlov 2013.02.15. 13:33:57

Aki szerint mondjuk bruttó 300zal (ahol már jól járt az ember az egykulcsossal) "úri középosztályba" lehet tartozni, az haljon éhen reggelre...

Ultracivil 2013.02.15. 13:38:08

@ob.szerver:

Na meg ott volt az a kis 2008-as gazdasági válságocska ami Gyugyó idejében érkezett. Az az erőtlen szerencsétlen pedig a FIDESZ merev reformellenállásán simán mindent bebukott. Szóval ez kétirányból is rontotta a Gyurcsány féle balfaszkodást.
Fityesz kitartó basztatása viszont most ráragadt a saját korára.

Ez azért is gáz, mert a 2/3 és a kevéske kis konjunktúra is nekik dolgozott.

Hát bebuktátok forradalmárok. Itt az ideje a virtuális harcmezőről haza jönni és végre valamit építeni is a rombolás helyett !

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.15. 13:49:11

@TrueY: Nem jegyezték sehol tudományos körökben? Miért, az egyszemélyes kutató és tanácsadó intézete se számít? :)

Ianas 2013.02.15. 14:08:58

Alapvetően egyetértek, de azért ebben is van egy kis demagógia.

komplikato 2013.02.15. 14:14:06

@OrangeOrder: "Nem, de a minimálbéresek tekintélyes része zsebbe kapja a többit, ezt mindenki tudja."

Ez továbbra is kamu. Nézz már szét álláshirdetésekben, alapból legtöbb helyen fel se merül, hogy többet adjanak mióta "adócsökkentés" volt. 2-3 éve emberek nem akartak elmenni netto 100 alatt melózni, most meg örül ha nem minimálbért kap bárhol ...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.15. 14:16:18

már sokkal hamarabb fel kellett volna állnia. :S

ursus artos 2013.02.15. 14:30:35

@Ultracivil: "a FIDESZ merev reformellenállásán "
Milyen reform?

NA YA! 2013.02.15. 14:36:40

Ti kinézitek ebből a nyomingerből, hogy feláll neki?! Ebben a dologban a főnöke segítsége nélkül nem fog boldogulni!;)

Ianas 2013.02.15. 14:39:32

@OrangeOrder: Tipikus fideszes szöveg. (Eddig azt hittem, a blogod valami mókás Modoros-klón, de kezdem belátni, hogy tényleg ilyen egyszerű vagy.)

Tehát. A világ két színből áll. Narancs és vörös. Értem?

Narancs jó, vörös rossz. Értem?

Az RGB meg imperialista hazugság, a fenti kettőből minden kijön.

Mondd, tényleg... tényleg minden fideszes így gondolkodik?

Ja, tényleg. Különben nem lenne fideszes.

De jót beszélgettem magammal. Mással úgyse lehet itt.

Bronislav Kaminski 2013.02.15. 15:11:05

www.youtube.com/watch?v=O6VeNad5uZ8

hajrá elvtársnő, nem törnek át!!!!!)))))nem rossz bőr amúgy, ki is csapom rá)))

dean23 2013.02.15. 15:19:09

Az orbáni világra tökéletesen illik az "annyira hülye, hogy az már jó" kifejezés! Viktor csak bolondokat tűr meg maga körül, akik azonnal végrehajtják a parancsait!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.15. 15:37:42

@Távmunkás: "Miért, az egyszemélyes kutató és tanácsadó intézete se számít?"

Várj! Gondolkodom egy picit ezen...
... nem! Jó válasz?

Dzsentrisvihák 2013.02.15. 15:42:37

@Bronislav Kaminski:

Te úgy kellettél ide, mint ablakos tótnak a hanyatt esés...

Naaaa! 2013.02.15. 16:13:48

Szeretnék súgni.

A guest magyarul = vendég.

magyar ember teli szájjal 2013.02.15. 20:03:20

"persze segített, hogy az úri középosztályunk évente eggyel többször tudjon napozni az olasz és spanyol tengerparton"

Istenem, hogy én mennyire utálom ezt a csökött, irigykedő kádári Magyarországot, ahol csak baloldali alternatívák vannak, az egyik a nagy cégeket meg a bankokat baszogatja, a másik a "burzsoáziát". Pedig viszonylag egyszerű, ameddig ellenség az, aki fel tudott emelkedni, addig csak nagyon kevesen fognak felemelkedni. Dehát nektek a teljesítmény és a vállalkozó szellem sose lesznek követendő példák. Akár össze is borulhatna az egész közéleti bagázs egy nagy szeánszban, Fidesztől TGM-ig, és újból életre kelne a múlt. Legalább nem dobálnátok a szart egymásra.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.02.15. 22:50:49

@magyar ember teli szájjal: Ja. De ez azért inkább jobbikos hozzáállás itt a posztban meg a blogon.

2015.09.21. 09:13:26

@Zolcsi67:

Érik a hatalom bukása,
Kiderül minden hazugsága!
(De ki jöhet utána?
Előző rablók bandája?)
Amivel nap, mint nap, untatnak,
Folyton-folyt, és mindig becsapnak!
Újra szép a polgár, azt dicséri
Egyedül, csak ő kinek megéri!
Többi meg koldusa, menekül,
Hol tudna megélni, legvégül?
Egyre csak, szédülten keresi
Hét határ, míg végül megleli!
Nem is néz, ő vissza, már soha!
Nincs érte, bánata, sóhaja!
Mostoha volt haza, ellökte
Rá se, néz, már ő se, örökre!
Kenyerét, ha megleli, feledi,
Örömmel, és könnyen megteszi!
Rossz gazdát, nyomort, uzsorát!
A hazáját, rablóját túl „oda át!”
2015-05-31
süti beállítások módosítása