Ezúttal John McCain térdepeltette meg alaposan kis hazánkat azzal, hogy a magyar miniszterelnököt egyszerűen leneofasisztázta. Bármennyire is szeretnénk máshogy látni, ezzel bizony az egész országot jellemezte, hiszen egy neofasiszta miniszterelnököt csak egy neofasiszta ország tud megválasztani. Végtelenül elszigetelődtünk.

(mielőtt elöntene minket az injekció: McCain nem egyértelmű mondatát azóta ellentmondásosan értelmezték, de sajtósa átvágta a csomót: igen, Orbánra értette)

orban_mccain_2.jpg

Mielőtt legyintenénk, hogy egy idős szenátor lányos zavarában néha amúgy is összekever ezt-azt, különösen, ha az Közép-Európa: John McCain a republikánusok egyik külügyi főmuftija és a szenátus külügyi bizottságának vezetője. Ő rakta tele az éppen idekészülő amerikai nagykövet/szappanopera-producer Colleen Bell puttonyát nekünk szánt szeretetcsomagokkal, köztük egy szép üdvözlőkártyával az ideiglenesen nálunk állomásozó André Goodfriendnek, akinek további jó tapicskolást is kívánt a magyar belpolitikában ezzel a lendülettel. A jövőben de facto a mi médiabarát-újvorosilovunk lesz a Szabadság téri erőd-nagykövetség vezetője, nem pedig az "igen kedves, de hozzá nem értő" Bell.

Az se zavarjon senkit, hogy ugyanez a John McCain tavaly ilyenkor még együtt partizott az ukrán Szvoboda soviniszta, sokak szerint inkább egy tőrőlmetszett náci vezetőjével, Oleg Tjagnyibokkal, aki így "vélekedett" az ukrán helyzetről: „ragadjatok fegyvert, harcoljatok az orosz disznók, a németek, a zsidó sertések és más férgek ellen”. Úgy tűnik, McCain szenátor úr sem volt mindig annyira finnyás.

john-mccain-oleh-tyahnybok.jpg

 

Nos, kedves olvasóink, itt az ideje, hogy megbarátkozzunk az amerikai palagázzal. A demokrácia és a mi kis remek hangulatú szövetségi viszonyunk fenntartása érdekében érdemes lenne kapásból bevásárolni belőle pár milliárd köbmétert, ha azt akarjuk, hogy ne mi legyünk a világ gonosz tengelyének egyik pontja.  Egy jó szövetséges mindig gondját viseli a neofasiszta barátainak.

Hogy miért lettünk ennyire fontosak?

Azért, mert mi vagyunk Európa puha alhasa. Mi vagyunk azok, ahonnan az unió (amely az igazi cél) igazán meggyomrozható. Egy-egy jobbhorog elég, ha netalán néhány brüsszeli bürokrata fejében az a képtelen ötlet kezdene megint mocorogni, hogy még inkább becsatornázzák Európát az orosz gáz birodalmába, amikor vehetnének amerikai palagázt is (a jó és rossz oldal egybites világképének kritikájáról Havas Jon kolléga pont tegnap írt egy velőset)

Ne higgye senki, hogy a demokrácia hazáját egy cseppet is zavarja, a kormánypártok és csatolt részeik hogyan halásznak a zavarosban, hány hektár földet nyúlnak le, hány koncessziós díjat nyernek a cimborák, vagy éppenséggel a sarkon Tesco Express vagy CBA nyílik-e. Az sem igazán érdekli őket, hogyan cseszegetik a civileket az országban, vígan elbizniszelt már az USA ennél jóval nagyobb fertőben fürdő országocskával az utóbbi háromszáz évben. Ezek pitiáner ügyek.

Európa energiaellátása (pontosabban annak irdatlan piaca), Ukrajna sorsa és az érdekszférák újraelosztása a tét, amiben nekünk - bár teljesen kimaradni lehetetlenség lett volna - sikerült nyakig merülnünk. Igen, mintha a Kállay-kettőst táncolnánk, igaz a hasonlat, csak éppenséggel betopogtunk a tánctér kellős közepére vele, miközben táncolni sem nagyon tudunk féllábbal.

Az az igazi baj, hogy a magyar kormányzat képtelen volt felmérni, felfogni, felismerni: a nagyhatalmi játékot kissé nagyobb téttel (és nagyobb fiúk) játsszák, minthogy a sarkon CBA, vagy Tesco nyílik.

Bazsó Bálint

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr376953547

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Népszavazás 2014.12.04. 05:45:09

Itt az idő Orbán számára, hogy lépjen. Ha ezt elszalasztja, vége van. S a jövő történelemkönyvei csak jelentéktelen figuraként fognak írni róla. Az USA-ból egyre több jel érkezik, hogy a süllyedő Negyedik Birodalom készen áll egy véres háborúra, élett...

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.12.03. 14:39:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.12.03. 12:05:35

Na igen, a magyar jobboldal rendszeresen azt hiszi, hogy az amerikai republikánusok jobboldaliak. Nem, ők liberálisok. S eleve az USA-ban nincs különbség a 2 nagy párt között.

heizer 2014.12.03. 13:24:17

Az a szomorú az egészben, hogyha egy szenátor ezt mondja, mit gondolhat az USA lakossága. Nem OV-ról, mert az nem érdekes, hanem Mo-ról?

Ilyenkor csak az kérdés, hogyha tényleg borul a bili, akkor ki a fene fog mellénk állni?

bg78 2014.12.03. 13:27:30

Az a baj (vagy a jó?), hogy nagyon sokan, nagyon sokszor még mindig hisznek abban, hogy a különböző bel- és külpolitikai események, diplomáciai csaták hátterében az (is) áll, ami a politika lényege lenne, élhetőbb, békésebb, fenntartható világot teremteni. Pedig ez nincs így, nem volt így, és nem is lesz így sosem, amíg ember él a Földön. Hatalomért, erőforrásokért, területért, élettérért ment a harc a törzsek között, Rómában, a keresztes hadjáratok, vagy az Újvilág felfedezése idején, a gyarmatok (újra) elosztásánál, a náci élettér vagy a kommunista világhatalom céljának megvalósításakor. Most sincs másképp, csak nem láthatjuk teljesen, mint ahogyan őseink sem láthatták akkor, mikor benne éltek. Természetesen a belpolitikában ugyanez a helyzet, pepitában. A demokratikus, meg civil, meg polgári, meg szociális, meg konzervatív (meg stb.) máz mindehhez nagyon szép, meg nincs is jobb, de attól a máz még máz marad.

sivatagi n. 2014.12.03. 14:35:39

A megmaradt becsületes amerikai fehéreket sajnálom, de már várom, hogy ez a piszok cionista terrorállam mikor fullad bele a saját mocskába, és a néger-latin szaporulatnak köszönhetően mikor válik belőle Dél-Afrika.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.12.03. 14:46:25

"Ezúttal John McCain térdepeltette meg alaposan kis hazánkat azzal, hogy a magyar miniszterelnököt egyszerűen leneofasisztázta."

Nem hazánkat térdepeltette, hanem a felcsúti etnikumot... kicsi de annál fontosabb különbség.

Mi akik itt élünk, tudjuk hánymilliárd folyik el a zsinagógafelújításokra meg az egyéb csontig benyalásokra (pl holoemlékév)... Mccain pedig a leghéjább héja, úgyhogy tőle természetes hogy ilyet mond.

Dzsentrisvihák 2014.12.03. 16:03:26

@batigol:

Az USA lakossága azt sem tudja, hogy a világon vagyunk.

Senki, mint mindig.

@Nemzetstratégia:

Még az itthoni zsidókat sem érdekli a Fidesz hason csúszása, szerinted a nagyobb játékosok meghatódnak attól, vagy egyáltalán gesztusszámba veszik, hogy Orbán hány milliárdot költ zsinagógákra? Pont leszarják. Itt most tényleg a magyarság ekézése megy, nem szemantikáznak, hisz sosem tettek igazán különbséget. Max. 2006-ban, amikor volt a kurvademokratikus, progresszívreformer kormány, meg a hálátlan, fasiszta, csőcselék nép, aki nem értette a baszom sok "jót", amivel az előbbi boldogítani óhajtotta...

rockjano 2014.12.03. 16:25:35

Nos kedves szélső-jobbosok…
Az fel sem merül bennetek hogy az egész azért van mert szeretett vezérünk és a brancsa ELBASZTA az egészet de nagyon… nagyon-nagyon...

tomfree 2014.12.03. 17:08:47

Baj eseten magunk maradnank, mint mindig a tortenelemben. Jobb lenne fuggetlennek lennunk vegre.

Krisz11 2014.12.03. 20:10:33

Szerintem Mccain kijelentésének meghatározó jelentősége van. A kijelentése olyan szinten megalázó, mintha nyilvánosan elküldte volna Orbánt és a szavazóit a k. anyjukba.
A jelentősége abban látható, hogy Mccain vagy Goodfriend nyers erőből tárgyal. Semmi kölcsönösség, semmi jófejkedés. Ebben pedig benne van az is, hogy tudja, hogy azt tehet velünk amit akar. Nem kell jófejkednie vagy ilyesmi.

Ha megnézzük, hogy beszél egymással mondjuk egy Ficó (vagy egy Ponta)meg egy Orbán, a különbség világosan látszik. A szlovákokkal vagy románokkal nem kevés ellentét van, de ha odaszúrnak is egymásnak, mégis mind a kettő úgy beszél, hogy milyen fontos az együttműködés, egymás kultúráját tiszteletben kell tartani, stb.

Szabad választás, kölcsönös tisztelet, demokrácia ide vagy oda, Amerika úgy tárgyal mint Xerxész a görögökkel "adjátok meg magatokat vagy kiirtunk titeket mind egy szálig".
Ez az erőből tárgyalás nekem azt sejteti, hogy ha akarnak akkor akár a teljes magyar nép tiltakozása ellenében is visszatesznek a fejünkre egy gyurcsányt vagy bajnait, vagy más cionistát.
A csicska EU meg közben kussol, holott legalább az EU parlamenti néppártnak meg kellene védenie a magyar kormányt. Ebből látszik, hogy egy nagy 0 az egész.

Amerikától simán kitelik, hogy egy második Vietnamot csinál kelet Ukrajnából, ahol a magyar lenne az ágyútöltelék. Lehet, hogy most nagyon meg kellene húznunk magunkat. Keveredjenek inkább katonai konfliktusba az oroszellenes véres szájú hülyék, de ne mi.

Krisz11 2014.12.03. 20:23:13

@Andráska8:

Pontosan ezért annyira gáz, hogy ők a "barátaink", meg a szövetségeseink. Egy kínai vagy orosz elnök sosem alázza meg így semelyik országot. De mondok jobbat: talán a világon egyetlen ország vezetője sem tenné meg ezt, még egy pakisztáni elnök, vagy kim dzsong un sem. Csak a "barátaink".

Az igazság az, hogy az amerikaiak nem a barátaink, hanem az ellenséges rosszakaróink. Csak ezt senki nem meri kimondani, mert fél. Ennyi a történet.

egyetmondok 2014.12.03. 22:08:35

Ha McCain ismerné a magyar történelmet,különösen pedig Pozsgay Imre munkásságát,akkor tudhatná,hogy nem Orbán a fasiszta,hanem a Nagy Imre.

2014.12.03. 22:38:19

Ki nem szarja le Orbánt? Akkor lesz csak változás, ha elzavarjuk a fenébe a Fidesz-kdnp-mszp-dk-lmp-együtt-pm nagykoalíciót és végre azok kezébe adjuk a hatalmat, akik hazafiak, nemzeti érzelműek és a nemzet érdekeit tartják szem előtt!

orbán-gyurcsány-bajnai mesterhármasból köszönjük szépen nem kérünk többet!

2014.12.04. 02:21:21

Nagyon ellenszenves pofa.

Mindenki egyéni, én nem. 2014.12.04. 10:01:17

@maxval birca hozzászóló:

Helre kellene már tenni a dolgot.

McCain nem hülye.
Jól tudja, hogy az USA nem tudja megakadályozni a BRICS megalakulását (brazil, orosz, indiai, kínai és dél afrikai eggyüttműködés, közös, NEM dollár alapú elszámolással)

Ez azt jelenti, hogy az USA elesik fő bevételétől, az ingyenpénztől az olajdollároktól meg a dollár világpénzként működéséből.

Ezért most igyekszik legalább Európát magához láncolni, és minden eszközzel megakadályozni, hogy a BRICS-el ne dollárban kereskedjen.

Ehhez el kell szigetelnie Európát Oroszországtól. És a szigetelés a balti államok, Lengyelország, Szlovákia, Csehország, Románis és Bulgária.

Tehát itt nem arról van szó, hogy Orbán Fasiszta-e, hanem kialakítani egy abszolút kritika nélküli amerikai gyarmatot, amelyik saját érdekei ellenére is szolgálja az USA geopolitikai érdekeit.

A többi csak látványtechnikai színjáték.

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2014.12.04. 10:57:24

@Krisz11: Igaz elfogult vagyok, de Magyarországnak Lengyelországon kívül van (valódi, nem gazdasági alapú) barátja vagy szövetségese?

bontottcsirke 2014.12.04. 11:44:41

Kifejezetten érzéke van a fityesznek a külpolitikához.

Mintha disznókat asztalhoz engednénk.

BelAmi 2014.12.04. 12:06:11

@raz sierpem raz mlotem czerwona holote: Azért az utóbbi időben a lengyelektől is kaptunk egy-két sallert!

Balhorog12 2014.12.04. 12:09:59

@maxval birca hozzászóló: Nem liberálisok, legfeljebb libertáriusok de nektek kurucmajmok úgyis mindegy egyik szót se tudjátok értelmezni. Egyébként pedig de jobboldaliak, de rajtad birca meg a haverjaidon ez sem segít mert a konzervatív jobboldaliságról is kb. annyit tudtok mint Bazsó Bálint a politikárol meg a diplomáciáról...semmit

Balhorog12 2014.12.04. 12:12:15

@Nemzetstratégia: Mccain és a zsinagógafelijítások...Mi? Vigyázz a kis zöld marslakókkal a hátad mögött és tegyél a fejedre alufóliasapkát szerencsétlen...

Balhorog12 2014.12.04. 12:13:29

@Dzsentrisvihák: Nem a magyarságot ekézik, hanem a hülye gerinc és elvtelen kormányát.

Mindenki egyéni, én nem. 2014.12.04. 12:15:07

@raz sierpem raz mlotem czerwona holote:

Gyakorlatilag a többség egyetért azzal a politikával, hogy a bankokat és a multikat valamennyire vissza kellene fogni, és a nemzeti önrendelkezést nem szabad tovább hagyni mozsolódni.

Csak a legtöbb ország vezető politikusai meg vannak vásárokva a globális elit által.

Az alternatív, azaz a nem fősodratú francia média például kifejezetten pozitívan itéli meg Orbánt és politikáját.

Scagnetti 2014.12.04. 12:37:06

Megint az egész országra próbáljátok rányomni a Viktort ért kritikát?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.12.04. 12:38:26

Marhaság. Ez nem Magyarországot minősíti, hanem Orbánt és a kormányt. Csak és kizárólag. Nyilván eltúlzott módon, mert Orbán sem nem fasiszta, sem nem diktátor, csak egy akaratos populista.
Magyarországot az minősíti, hogy bedőltek neki, de mit szépítsük ezért teljesen jogos is lenne a kritika.

A palagáztól meg ne félj. Amíg nincs kész a horvát fogadóterminál, addig ha akarják se tudják idehozni.
Mondjuk amúgy se lenne akkora biznisz, mert a Közép-Európai piac viszonylag kicsi. Akkor már sokkal jobb üzlet Kínába vinni.

@maxval birca hozzászóló:
Szokás szerint tévedsz. A republikánusok jobboldaliak, pont ezért nem tudnak mit kezdeni a Fidesszel, amelyik jobboldalinak mondja magát, és az ellenkezőjét teszi.

waldorfbalcon 2014.12.04. 12:52:03

Idézet a szövegből: "a netalán néhány brüsszeli bürokrata fejében az a képtelen ötlet kezdene megint mocorogni, hogy még inkább becsatornázzák Európát az orosz gáz birodalmába".

Ez csacsiság, az EU pont nem akarja még jobban beengedni az oroszokat, ezért fúrták meg a déli áramlat orosz monopóliumra épülő tervét. Ha az amerikaiak megjelennének energiaszállítóként az versenyt jelentene, ami jó a piacnak. Lévén jelenleg nincsen piac: az oroszok szállítanak és diktálnak, ami nekünk speciel nem jó, mert függőséget okoz, ráadásul egy szövetségi rendszeren kívüli, sőt azzal ellentétes érdekekkel bíró fél felé. Nem hiszem, hogy ennek fenntartása lenne a magyar stratégiai cél.

Sexual Harassment Panda 2014.12.04. 14:33:13

@Krisz11: Aha.És akkor miért nem váltják le viktort, ha bármit megtehetnek?

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2014.12.04. 14:50:25

@Scagnetti: "És ehhez a magyar nemzet asszisztál. A magyar nemzet arra készül, hogy feladja szuverenitását."
Gondolom tudod ki mondta...

IdomitottFoka 2014.12.04. 14:53:38

Az nem érthető, hogy honnan a francból szoptátok azt a hülyeséget, hogy ha lesz is LNG fogadóállomás Horvátországban, akkor máris palagáz monopólium van. Miért, felrobbantják a meglévő gázvezetékeket, amiknek eleve nagyobb kapacitása van, mint amit a szállítóhajók tudnak biztosítani? Vagy mi? Aki emiatt károg, az inkább a Gazprom pozícióit félti.

Ráadásul nem, nem az országot minősítették, hanem a kormányát. És igen az amerikaiak az érdekeiket féltik ill. azokat akarják érvényesíteni. A köcsögök, ahelyett hogy az oroszokét.

peterman 2014.12.04. 14:56:01

@Mindenki egyéni, én nem.: Teljesen egyetértek. Az EU-t az USA-nak mindenáron (aminek szomorú következményei lehetnek) karámon belül kell tartania, el kell távolítania az oroszoktól.

Nem egy olyan fontos ország ez, amelynek a belpolitikai helyzete miatt éjjel álmatlanul forgolódnak az amcsi politikusok. Csak az számít, hogy ellenvetés nélkül teljesítsék a helyi arcok az ő elvárásaikat. Ha csupán a viszonyrendszert nézzük, 1944 előtt a Harmadik Birodalom pontosan ugyanígy állt Magyarországhoz.

A ballerek nagyon örülnek, hogy Orbán-fóbiájukban találtak egy számukra megkérdőjelezhetetlen mércét: ha az USA, a mi hatalmas barátunk, mellesleg jelenleg a világ legnagyobb agresszora elítéli Orbánt/az országot, akkor nekik nyilván mindenben igazuk van, és itt bizony fasizmus van. Hát ebből a slamasztikából viszont Kovács Laci bácsi se nagyon vágná ki az országot, akárhány eléje tolt kompromisszumot írna alá mosolyogva.

Az EU pedig annyit ér, mint amennyi látható szerepet visz ebben az egész ügyben.

IdomitottFoka 2014.12.04. 15:18:41

@peterman: "Az EU-t az USA-nak mindenáron (aminek szomorú következményei lehetnek) karámon belül kell tartania, el kell távolítania az oroszoktól."

Miért gondoljátok, hogy az EU amúgy közeledni akar/akart az oroszokhoz? Az USA ide vagy oda, eddig sem volt nagy törleszkedés a medvéhez.

Szelid sunmalac 2014.12.04. 15:19:32

@maxval birca hozzászóló: Muhhahahaa! Ertem! Tehat az eddigi haver republikanusok bepoccentek rank, egybol ballibsik lettek!

Szamiz67 2014.12.04. 15:47:06

A lengyelek pont ugyanebben az ütköző (EU-Oroszország)térségben politizálva egy picit sikeresebb pozíciót vívtak ki maguknak,a mi zseniális Orbán Viktorunkhoz képest. Donald Tusk az Európai Tanács elnöke dec.1. óta, NATO csúcs, Obama látogatás, Radoslaw Sikorski volt az egyik EU-s képviselő, közvetítő a kritikus kijevi események idején. Úgy értek el diplomáciai sikereket, hogy közben senki sem gondolja róluk, hogy az EU, vagy az USA csicskája lennének.

Dzsentrisvihák 2014.12.04. 15:51:19

@Balhorog12:

Aha, szóval az, hogy közvetve már megint lefasiztáztak minket, az a kormány ekézése... Bravó.

De nem csak erről a beszólásról van szó.

Szelid sunmalac 2014.12.04. 16:04:31

@maxval birca hozzászóló: Jaja, persze...a republikanusok, meg a fidesz nem voltak haverok...ertem.

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2014.12.04. 16:07:00

@Szamiz67: Lengyelország helyzete egyértelműbb. Az oroszokkal szemben komoly ellenérzés van (oda-vissza egyébként). Azért azt se felejtsd el, hogy mennyien vannak.
"közben senki sem gondolja róluk, hogy az EU, vagy az USA csicskája lennének" Ha hiszed, ha nem rengeteg ilyen hang van Lengyelországban.

Szamiz67 2014.12.04. 16:17:50

@raz sierpem raz mlotem czerwona holote: Itt nem volt/van az oroszokkal szembeni komoly ellenérzés? 1948/49, I.VH majd a II.VH. , a többszázezer fronton maradt katona, a nők százezreinek megerőszakolása, a GULÁG-ra hurcolt százezrek, 1956, az 1968-as kényszerítés, mi ebben a kérdéses, nem egyértelmű történelmi viszony? Az, hogy Orbán Viktor pár éve cinikus, köpönyegforgató lett, még nem írja át a történelmet.
Ez természetes, nem is a belföldi visszhangra, hanem a külpolitikai elismertésgre és ország imidzsre gondoltam.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.12.04. 16:31:22

@Szelid sunmalac:

Mikor voltak azok? Amikor a Fidesz még atlantista volt, akkor. De akkor a Fidesz a demokratákkal is jóban volt. Azaz abszurd az állítosod. Megpróbálsz valamiféle magyar bal-jobbot beleképzelni az amerikai politikába, pedig ilyesmi nincs.

Szelid sunmalac 2014.12.04. 16:53:34

@maxval birca hozzászóló: Kedves birka! En vagyok a hulye, hogy leallok veled vitatkozni, de meseld el kerlek, hogy a fidesz, mint konzervativ part, vajon a demokratakkal, vagy a republikanusokkal van-e joban.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.12.04. 18:02:49

@Szelid sunmalac:

Egyikkel sincs jóban jelenleg. Korábban pedig mindkettővel jóban volt.

tralalala 2014.12.04. 18:37:33

@Szamiz67: most valójában te amellett érvelsz, hogy nem kéne megint szembemenni az oroszokkal, mert eddig is mindig csúnya vége lett?

Brix 2014.12.04. 18:40:32

McCain azért szólt be indulatosan , mert mint jó amerikai, konzervatív háborús veterán, utálja az oroszokat és nem tudja elképzelni hogy mi a fenének kell Orbánnak az oroszokhoz dörgölőzni...
Igaza van! A magyar jobboldal történelmileg, mindig keményen orosz-ellenes volt. A 56-os magyarok is azóta utálták meg a korábban népszerű Orbánt, amióta az oroszokkal paktál...
Érdekes , a lengyelek, a balti államok és a románok tudják hogy kell bánni Oroszországgal , csak mi nem...
Néhány év, és az amerikaiak kivéreztetik az oroszokat, úgy ahogy vannak... Életképtelen , befelé forduló , nem innovatív ország: a kőolajon , néhány nyersanyagon és fegyveren kívül semmit sem tudnak exportálni. Még az élelmiszert sem tudják megtermelni...
Még egy-két évig alacsonyan tartja az USA a kőolaj árát és annyi lesz nekik!

Sinistroll 2014.12.04. 18:42:59

Neofasiszta ország?
Hát, Orbán nem csak úgy megtörtént. Meg lett választva, keményen. Lehet szégyenkezni a szavazóinak is, meg azoknak is, akik gyáván kussolnak.
Bezony.

BiG74 Bodri 2014.12.04. 19:01:53

Lehet, hogy McCain egy köcsög, de csak olyasmit mondott, ami nap, mint nap elhangzik itthon. Biztos fáj, csak hát egyre nehezebb megcáfolni.

Másrészről az EU várhatóan inkább USA partner lesz, miért? Ezt most komolyan a zsidókra, meg a libsikre kell fogni? Komoly? Mint azt is komolyan gondolják sokan, hogy a ruszki az abszolút korrekt partner az EU -val és az USA -val szemben, vagy akár fordítva?
Mint ahogyan az is komoly gondolat, hogy mindig az a hülye, tetű ellenség aki beszól nekünk? Ha McCain azt mondta volna: Vitya egy nagyszerű hazafi (melyiknek, nem tom) és egy csodálatos demokrata, akkor, most ezzel lenne kitapétázva a Gellért-hegy.

Néha sírni tudnék, Hofi örökbecsű szavait hallgatva:
A magyar már nem is boldog, ha nem szaros a szája széle.
Lehet sokan nem ezt az orbánt akartátok, de ez lett belőle. Vannak jó lépéseik, de az egész, nagy teljességében egy rakás kaki. Ezt védeni nagy elhívatottság kell.

zobod 2014.12.04. 19:33:46

Túl van ez a téma tolva, mint a kitiltási ügy. Észre sem kellett volna venni, ezt sem.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.04. 19:58:57

"John McCain a republikánusok egyik külügyi főmuftija és a szenátus külügyi bizottságának vezetője."

Na jó, de attól még egy szenilis vén hülye, akinek nem a Törvényhozásban, hanem egy otthonban lenne a helye.

zobod 2014.12.04. 20:02:34

@polyvinyl: az Édesanyja 102 éves, ha az ő génjeit örökölte, van még benne pár év... persze az semmiképpen sem szerencsés, hogy mind az USA törvényhozásának külügyi bizottságát, mind Ororszországot hidegháborús közegben szocializált, hidegháborús logikával gondolkodó ember vezeti.

kacsapuszi 2014.12.04. 20:16:38

Kedves (?) Bazsó,

nem, McCain úr nem az egész országot jellemezte, hanem csak azokat a retardáltakat, akik a Fideszre, és a Vasárnapi Nyitvatartást Ellenzők Pártjára (VANYEP) szavaztak, meg téged, aki megpróbálod McCain urat lejáratni ahelyett, hogy azzal foglalkoznál, tényszerűen, amit nyilatkozott, és legalább ezek közül egyet valami erős érveléssel tudnál cáfolni (azon kívül, persze, hogy aki szerint Orbán diktátor, vagy neofasiszta, tegyen feljelentést az ügyészségen):

www.mccain.senate.gov/public/index.cfm/2014/12/statement-by-senator-john-mccain-expressing-concern-about-democracy-and-rule-of-law-in-hungary

kacsapuszi 2014.12.04. 20:20:36

"Mi vagyunk azok, ahonnan az unió (amely az igazi cél) igazán meggyomrozható. Egy-egy jobbhorog elég, ha netalán néhány brüsszeli bürokrata fejében az a képtelen ötlet kezdene megint mocorogni, hogy még inkább becsatornázzák Európát az orosz gáz birodalmába ..."

Aha.

Amerika megijedt, hogy az EU belép a FÁK-ba, és nem lesz vevő a palagázra, ezért állítja McCain úr, hogy Orbán Viktor egy neofasiszta disznó.

Logikus.

kacsapuszi 2014.12.04. 20:27:49

"mi vagyunk Európa puha alhasa"

Kedves (?) Balázs (és Viktor), talán többet kéne gyúrni a demokratikus fekvőpadon, és kevesebbet zabálni az állami kamrában!

Krisz11 2014.12.04. 20:33:35

@Sexual Harassment Panda:

"És akkor miért nem váltják le viktort, "
Lehet, hogy megteszik fokozatos lépésekkel. Még egy két szivárogtatás, kitiltás, fasisztázás vagy paks visszavonatás megteheti a hatását, hogy komoly tüntetések legyenek, és lemondassák. Csak az a gixer, hogy itt egy gyűlölt, széthullott neoliberális oldalt nem lehet csak úgy a magyarokra rányomni.. Egy gyurcsánnyal az élen.

steery 2014.12.04. 20:33:35

John McCain érezze magát jól kiröhögve! Méghogy neofasizmus! Bruhaha! És az micsoda, hogy a gringó zsaruk megölik a niggereket az utcán náluk? Aztán megússzák és katonai erővel verik szét az emiatt tüntető csürhéjüket? Meg szétkergetik a Wall streeten tüntető polgárokat, akiknek tele a töke a bankcsődökkel és a lenyúlt nagy pénzekkel? És mellesleg destabilizálják az egész világot a katonai kalandor akcióikkal, szétbombázva azokat az országokat, amik nem nyalnak be nekik csontig?
A neofasiszta amerikai rendőrállam egyik főfasza osztja az észt és köpköd át az óceán felett. Igazán remek szövetségesünk van! Bruhaha!

kacsapuszi 2014.12.04. 20:34:14

"az érdekszférák újraelosztása a tét"

Azt a véleményt, ugye, azért megengeded nekünk, Balázs, hogy ebben az újraosztásban lehetne ügyesebben, elegánsabban, szerényebben és tisztességesebben is helyezkedni, mint ahogyan azt Orbán Viktor (és a pártja) teszi?

kacsapuszi 2014.12.04. 20:37:43

@steery:

Jól emlékszem, hogy te vagy az az elvtárs 1953-ból, aki szerint jobb lett volna, ha az amerikaiak nem avatkoznak be a nagy európai háborúkba, mert igaz ugyan, hogy akkor már nem élnénk, de nem kellene azt a szar Coca-Colát sem inni?

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.04. 20:38:09

@Sinistroll:

"Hát, Orbán nem csak úgy megtörtént. Meg lett választva, keményen. Lehet szégyenkezni a szavazóinak is, meg azoknak is, akik gyáván kussolnak."

Mesélj, kinek kellene most miniszterelnöknek lenni a tavaszi választási felhozatalból?

:DDD

Krisz11 2014.12.04. 20:39:35

@kacsapuszi:

Káin úr egy háborús uszító. Azok közül való, akik mondvacsinált okkal, kitalációkkal (vegyifegyverek) támadták meg Irakot, hátha ott bujkál bin laden. Káin urat én a helyedben mértékadónak nem tekinteném. Maximum az erő jogán tekinthető nagykutyának.

petraeus 2014.12.04. 20:45:17

1, ez a neofasiszta orszag valaszt neofasiszta elnokot logika ritka gyenge, eszerint 2010 ig ez egy liberalis/baloldali/cionista, stb. orszag volt? Mindegy.
2, a palagazas osszeskuves elmeletet nem erdemes eroltetni ugyanis, az USA ha akarnba se tudna kivaltani az orosz gazt se rovid se kozep se hosszu tavon, soha nem lesz olyan mennyisegu palagazuk ami kepes lenne kivaltani a joval olcsobb orosz gazt. Viszont ha az EU megtolna a cseppfolyos gazt, azaz epitene terminalokat akkor az oroszok nem lennenek monopol helyzetben, ez viszont foleg katari gazt jelent es ez nem csak az USA hanem foleg es elsosorban az EU es a mi erdekunk.

kacsapuszi 2014.12.04. 20:46:37

@steery:

Igen, "Amerikában" néha brutálisak a rendőrök, és ott is vannak korrupt politikusok, éhező emberek is vannak, meg illegális bevándorlók is.

Az államnak azonban nincs médiamonopóliuma, a kultúráért felelős miniszter nem szólhat le egy egyetemi dékánnak, hogy ne adjanak fel a diákoknak aktuálpolitikai példákat, és az elnök nem hozhat olyan döntést, hogy a falujában épüljön egy hatalmas és drága futballstadion.

apro_marosan_petergabor 2014.12.04. 20:47:51

McCain ilyeneket mond?
Hát persze, a forrás ugyan az, a "Soros vonal".
Miért gondoljuk, hogy Uncle Sam dollárkötegeivel a zsebében csak a demokrata pártban van jelen, vagy csak a republikánusban? Nem, ott van mindenütt, ahol úgy gondolja, hogy valamikor tolhat egyet az érdekeinek megfelelően.
Ez az Orbán rossz ötleteket ennek az EU-nak, egyezség a ruszkikkal? - mi lesz akkor a sok befektetett energiánkkal a narancsos forradalomba, Ukrajnában?
Energia függetlenség? Orosz gázzal, mindenféle vezetékeken? Hogy fogjuk akkor megzabolázni Putyint?
Roszatomos erűmű, nem Westinghaus? Hitelből? A végén még vesenyképes lesz az EU...
Inkább lehallgatjuk Merkel telefonját - előzzük meg a bajt... Vajon hány szájról leolvasó CIA-s leste Braziliában Merkel-Putyin beszélgetést a meccs alatt?
Jó lehetőségünk van most, hogy Magyarország szerepe felértékelődött a térségben, ezért sokat foglalkoznak velünk - ez a hasznunkra lehet, csak nem kell besz@rni... és hátunkat Merkelnek vessük...

Krisz11 2014.12.04. 20:48:56

@raz sierpem raz mlotem czerwona holote:
"Magyarországnak Lengyelországon kívül van (valódi, nem gazdasági alapú) barátja vagy szövetségese?"
Nemsok. Talán a Kazahok, ők rokon népnek tekintenek minket, a hunokra meg Attilára, mint közös ősünkre tekintenek. Velük adott lenne, hogy baráti jó viszonyban legyünk.
De lehetne kapcsolatot építeni, pl: a törökök, miután annyit harcoltunk, meg megszálltak, szintén állítólag nagy baráti népnek tekintenek.

A legtöbb népnek szerintem nincsenek is barátai, pl: kik a franciák barátai? Meg amerikával is mindenki csak az ereje miatt van jóban, max izraelt kivéve.

flamer 2014.12.04. 20:49:46

Azért azt jó látni, hogy a jobbikos agytrösztök Hoffmann Rózsától tanulják a gazdaságtant: "A kevesebb választék az olcsóbbságot is eredményez".
Vagyis ha csak az oroszoktól lehet gázt venni, az nyilván rosszabb, mint ha az oroszoktól meg az amerikaiktól is lehetne, sőt, valójában nemzeti érdekeket szolgál az, hogy egyetlen gázexportőrnek legyünk kiszolgáltatva.
Ez minden bizonyára így is van, csak az a kérdés, hogy melyik nemzetét.

kacsapuszi 2014.12.04. 20:52:28

@Krisz11:

"De szerencsére, Amerikában is egyre inkább szaporodik azoknak a száma, akik felismerik az amerikai nagytőke céljait és el vannak szánva, hogy szembeszállnak a háborús uszítással.

Ott is vannak józan, becsületes, demokratikus elemek, akik ... felemelik figyelmeztető szavukat.

Ott is tudják, hogy az amerikai hadiipar gyárosainak fái sem nőnek az égig, s, hogy eddig minden világhódító története azt a magyar közmondást példázza, hogy sokat akar a szarka, de nem bírja a farka. (Taps.)

A békének legnagyobb biztosítéka természetesen a hatalmas Szovjetunió (Taps.), mely birtokában van mindazoknak a fegyvereknek, - köztük az atombombának is, - mellyel a kardcsörtető amerikai imperialisták fenyegetőznek.

A Szovjetunióval vállvetve védik a békét, függetlenségüket és boldogulásukat a népi demokráciák, köztük hazánk is.

A háborús uszítókkal szemben ezek a népi demokratikus államok kölcsönös segélynyujtási szerződéseket kötöttek.

A magyar demokrácia megerősödésének és hazánk nemzetközi tekintélyének, talpraállításának egyik legjobb biztosítéka az, hogy alig három esztendővel felszabadulásunk után, mint egyenrangú felek köthettünk barátsági és kölcsönös segélynyujtási szerződést új nagy szomszédunkkal, a hatalmas Szovjetunióval (Taps.), az új román népi köztársasággal (Taps.) és rajta leszünk, hogy a többi demokratikus államokkal is hasonló szerződéseket kössünk."

Ha kitalálod, kitől idéztem, méltó vagy új nagy szomszédunk, a hatalmas Szovjetúnió elismerésére is!

kacsapuszi 2014.12.04. 20:55:38

@Krisz11:

"Kik a franciák barátai?"

Ha majd nagy baj lesz, rögtön kiderül, két világháború a példa rá.

Sajnos, nekünk egyikben sem sikerült "megfelelő" barátokat találni, de, ugye, erről nem csak az amerikaiak tehetnek ...

kacsapuszi 2014.12.04. 20:58:53

@apro_marosan_petergabor:

Jó Neked, minden bajra azonnal van válaszod, Soros György személyében.

Szerinted a Hold is azért fogy el, és hízik újra kövérre, mert Soros úgy akarja.

Légy boldog a hiteddel, hiszen nem vagy butább azoknál, akik szerint Isten hat nap alatt teremtette a világot, de vasárnap becsukta a boltot ...

kacsapuszi 2014.12.04. 21:03:50

"Ha már az amerikai és európai reakció hírverésénél tartunk, engedjék meg, hogy kitérjek egy kérdésre, ez az újjáépítés kérdése.

Ha kezünkbe vesszük az újságokat, akkor napról-napra olvashatjuk, hogy Angliában, Franciaországban, Ausztráliában, Olaszországban és egyebütt, ahol az amerikai befolyás érvényesül, szakadatlanok a válságok; termelési válságok, gazdasági és politikai válságok követik egymást, a bizonytalanság állandó, a népek nyugtalanul tekintenek a jövőbe.

Az újjáépítés ott lassú vagy egyáltalán nem folyik.

Ugyanakkor ezeknek az országoknak reakciós sajtója folyton arról beszél, hogy a népi demokráciákban - közte nálunk is, - nemcsak, hogy nincs újjáépítés, de még mi, kommunisták akadályozzuk is az európai újjáépítést.

Különösen hangsúlyozzák ezt azzal kapcsolatban, hogy mi nem fogadtuk el az amerikai Marshall-tervet.

Tisztelt Nagygyűlés!

Én azt hiszem, hogy itt Magyarországon mindenki a saját tapasztalatából tudja, hogy az újjáépítésnek, hazánk talpra állításának eredményesebb motorja, lelkesebb hirdetője és jobb végrehajtója, mint a mi demokráciánk és ezen belül a mi hatalmas Kommunista Pártunk, nincsen. (Éljen! Taps.)

Mi büszkén és nyugodtan mondhatjuk, hogy helyes volt az az út, amikor 1945-ben az újjáépítést elsősorban saját erőnkre támaszkodva kezdtük meg és nem vártuk, hogy a sült galamb a szánkba repüljön, nem vártunk sem alamizsnára, sem kétes értékű olyan külföldi segítségre, amely a segítés fejében önállóságunkat és szabadságunkat, nemzeti függetlenségünket veszélyeztette volna.

Ma, a felszabadulás negyedik évében büszkén állapíthatjuk meg, hogy ez az út helyes volt, ez az út a legjobb és leggyorsabb módja annak, hogy nemzetünket talpra állítsuk. És ez nemcsak miránk vonatkozik, hanem vonatkozik a szomszédos népi demokráciákra is, amelyek amerikai támogatás nélkül, sőt az amerikai fondorlatok ellenére, az újjáépítés terén messze maguk mögött hagyják azokat az országokat, amelyek abban a kétes szerencsében részesülnek, hogy amerikai segítséget kaptak és a segítséggel együtt az amerikai reakció csatlósaivá süllyedtek.

Hogy a gazdasági helyzetünk mennyit változott, arra szabadjon befejezésül egy jellemző apróságot felemlíteni.

Az idén március elseje óta megengedtük, hogy olyan drága és bőven rendelkezésre álló élelmiszerekből, mint a szalámi, libamájpástétom, cukor, külföldre 50 kg-ig postacsomagokat lehessen küldeni, afféle szeretetcsomagokat, amilyeneket még tavaly, tavalyelőtt mi is kaptunk külföldről.

Bár ez a kísérlet új volt, március folyamán több mint 10.000 ilyen csomag ment külföldre.

Kíváncsiságból bekértem azt az összeállítást, mely megmutatja, hogy hova küldtek ilyen élelmiszercsomagokat.

A válasz, amit kaptam, rendkívül jellemző.

Első helyen áll az országok között nyugati szomszédunk, Ausztria.

Második helyen a győztes Angolország, harmadik helyen Románia, negyedik helyen Franciaország, ötödik helyen az Amerikai Egyesült Államok, a hatodik helyen Svájc és utána jönnek a többiek, köztük Olaszország, Svédország, Hollandia, még Kanada is.

Ez a sorrend, tisztelt Nagygyűlés, rendkívül érdekes.

És a maga egyszerűségében mutatja, hogy valami megváltozott a világon.

Azt szokták mondani, hogy néha egy cseppben visszatükröződik a tenger.

Ebben a szeretetcsomag-küldésben is bizonyos fokig visszatükröződik hazánk megváltozott jelentősége.

És visszatükröződik az is, hogy a tőlünk nyugatra levő államokban, még az Amerikai Egyesült Államokban sem olyan rózsás a helyzet, mint amilyennek feltüntetni szeretnék, különben az ottaniak nem kérnék meg magyar ismerőseiket, hogy szeretetcsomaggal segítsenek rajtuk."

Ne találgass: Rákosi Mátyás

Krisz11 2014.12.04. 21:12:42

@kacsapuszi:
"Ha majd nagy baj lesz, rögtön kiderül,"

Ez komolytalan.
"nekünk egyikben sem sikerült "megfelelő" barátokat találni,"

A románoknak sikerült?

kacsapuszi 2014.12.04. 21:14:59

"Ma, amikor az imperialisták bűnéből a világ újra két táborra oszlott, amikor az állig felfegyverzett kardcsörtető, világuralomra törő amerikai tőke szerte a földgömbön a háborút készíti elő, egy fegyvertelen ország valósággal csábít a provokációra és a kalandokra.

És mert mi nem akarjuk, hogy hazánk imperialista kalandorok játszótere legyen, hadseregünket éppen a béke érdekében igyekszünk olyanná tenni, hogy dolgozó népünket, szövetségeseinkkel vállvetve, meg tudja védeni.

A békéért folyó harcban nem vagyunk egyedül.

Mellettünk áll felszabadítónk, a hatalmas Szovjetunió, (Viharos taps és éljenzés.) velünk vannak a népi demokráciák virágzó, független államai.

Ebben a táborban vannak a kínai kommunista párt és Mao-Ce-Tung vezetésével (Éljenzés, taps.) a felszabadult kínai dolgozók százmilliói, a gyarmati járom ellen küzdő népek.

Mellettünk állnak a kommunista pártokkal az élükön a hatalmas francia munkásosztály, (A küldöttek Thorezt éltetik.) az olasz dolgozók és szerte a világon mindazok a munkások, parasztok, értelmiségiek milliói, akik gyűlölik a háborút és a békét követelik.

Ezzel a békefronttal áll szemben, a világuralomra törő amerikai imperializmus, mely a német fasizmus örökébe lépett.

Az Egyesült Államokat a hadianyaggyárosoknak az a csoportja vezeti, amely a megelőző két világháború szörnyű vértengeréből sok dollármilliárd hasznot tudott kihalászni, az a klikk, amely már most, a békében is számlálatlan százmilliókat vág zsebre a háborús uszításból és a harmadik világháború előkészítéséből.

E csoport kezében van nemcsak az amerikai sajtó, rádió, mozi, a közvélemény befolyásolásának és irányításának minden eszköze, de a Marshall-terv révén kiterjeszti befolyását a többi kapitalista államra is és gondoskodik róla, hogy ott is a hadinyerészkedők, az amerikai tőkés csoportok érdekeinek megfelelően írjon a sajtó, szóljon a rádió."

Szintén Rákosi Mátyástól.

kacsapuszi 2014.12.04. 21:32:12

@Krisz11:

Miért, szerinted Erdélyt a maguk erejéből szerezték meg maguknak?

kacsapuszi 2014.12.04. 21:33:13

CBA-ország jobban teljesít, már csak a rendszámot kellene magyarra cserélni:

static.propeller.hu/images/content/cikkepek/2014_12/cba.jpg

Krisz11 2014.12.04. 21:42:20

@kacsapuszi: Ugyan úgy a németek szövetségesei voltak, úgyhogy kár ilyesmiről az észt osztanod.

"Szintén Rákosi Mátyástól. "

Terelés. Akkor szerinted Káin úr nem háborús uszító?
Az, vagy nem?
A teljes világ szemében nem véletlenül erodálódott el amerika nimbusza. Háborúból háborúba kezd.

vajdasagi 2014.12.04. 21:53:27

@Krisz11: Igen, a románoknak sikerült mindkét világháborúban, velünk ellentétben, sajnos. Ezért most az országuk több mint kétszer nagyobb mint Magyarország. Nem is értem, hogy ezt hogyan nem érted? Nálunk odaengednek a külpolitikához hülyéket.

Sinistroll 2014.12.04. 22:04:53

@polyvinyl:

Minek kell még történnie, hogy abbafejezzük végre azt az ovis tempót, hogy a 2010 előtti BÁRMELYIK kormányt, bármelyik kormánypártot ehhez a fékeveszett maffiához hasonlítsuk?

Az esetleg nem ugrik be, az is a kormányzati teljesítmény része, hogy

- az embert nem fasisztázzák le a világ 1. számú szuperhatalmának parlamentjében?
- nem ijesztgeti vele az ovis gyerekeket egyszerre két amerikai elnök?
- nem írják át az EU jogszabályait kifejezetten csak azért, hogy módjuk legyen hivatalosan is a körmünkre koppintani?
- nem röhögik szénné magukat, mint vérciki, bornírt barmokon lassan a teljes nyugati tömegkommunikációban?

Satöbbi. De most tényleg, Neked nem ég le a képedről a bőr miattuk? Nekem igen, és kurva dühös vagyok emiatt.

bgp 2014.12.04. 22:07:14

A republikánusok rögtön ellenszenvesek lettek, mi :D
Az újfasiszta ezzel együtt kicsit erős. Én maffiaállamot mondanék. Ott még ugyanis nem tartunk, hogy rendőri segédlettel vernék szét az ellenzéket, viszont a gazdaságra már szépen rátelepedtek.

bgp 2014.12.04. 22:12:12

@Krisz11: Nem, az oroszok nem pofáznak, hanem elveszik ami kell. Lásd Krím, Donyeck, Grúzia. Neked ez kell.

bgp 2014.12.04. 22:13:11

@vajdasagi: Moldáviával gondjuk lesz a románoknak is. Mert Putyinnak arra is fáj ám a foga.

vajdasagi 2014.12.04. 22:36:14

@bgp: Igen, Moldávia Romániához csatolása nem biztos hogy sikerül a románoknak - ebben igazad van. De ettől függetlenül: Magyarország sajnos nagyon sokszor bénán művelte a külpolitikát, Románia meg sajnos nagyon sokszor ügyesen. Már Moldávia nélkül is több mint kétszer akkorák, mint mi. Én már akkor is írigylem tőlük a külpolitikusaikat, ha Moldávia nem jön nekik össze. Mert a mieink egyszerűen bénák. Erre többszáz példa van, és ez a McCain-es csak még egy a sorban. Szóval "elefántok mozognak a porcelánboltan". Vagy várjunk csak, netán futsalosok?

dogbakszi 2014.12.04. 22:38:43

"hiszen egy neofasiszta miniszterelnököt csak egy neofasiszta ország tud megválasztani"
Tévedés! Nem egy neofasiszta ország!
Már megint a kormányt és a kormányt megválasztó kb 30%-nyi választópolgárt nevezik az országnak... ja persze a többi a tudjukkik, az idegenszívűek, meg a ...
Választotta ezt a neofasiszta diktátort a görcs meg kb 30%-nyi neofasizmusra vevő honfitársunk... csak épp egy neofasiszta államnak jelemzője az is, hogy a választási rendszerét úgy alakítja, hogy leválthatatlan legyen...

dogbakszi 2014.12.04. 22:44:56

@bgp: Nem kell rendőri segítség (az úgy is már rég elavult forma), megoldja a kormány azzal, hogy rázavarja a NAV-ot, az ügyészséget (Polt úr teljesíti az elvárásokat) , a KEHI-t, illetve ha valaki nem tetszik neki, annak a cégét tönkre is teszi, akár személyre, vagy cégre írt törvényekkel.

Krisz11 2014.12.04. 23:02:07

@bgp:

Csak, hogy néhány embert helyre tegyek, nem csak neked szól: 2013-as világ szintű Gallup közvélemény kutatás arról, hogy ki jelenti a legnagyobb veszedelmet a világbékére:

1. USA!!
2. Pakisztán
3. Kína
4. (osztott) Afganisztán, Izrael, Észak-Korea, Irán

"The US topped the list, with 24 percent of people believing America to be the biggest danger to peace. Pakistan came second, with 8 percent of the vote and was closely followed by China with 6 percent. Afghanistan, Iran, Israel and North Korea came in joint fourth place with 5 percent of the vote.

Krisz11 2014.12.04. 23:04:12

@Krisz11: Káin úrról, az USA-ról, meg a háborús uszításáról maga a világ (a föld népe) mondott véleményt

petraeus 2014.12.05. 07:47:25

@Krisz11: Igen, igazad van, arra gondoltal, hogy az USA rohogve nyomta es nyomja le az EUt es a vilag tobbi reszet az agyelszivasnal? Az emberek a labukkal szavaztak, az USA nepessege dinamikusan no, oket nem fenyegeti a demografiai katasztrofa mint EUt, Oroszorszagot, Japant vagy Kinat.

Dzsentrisvihák 2014.12.05. 08:16:05

@dogbakszi:

1. "Tévedés!" - Nem tévedés. Az amcsi vádaskodásban implicite ez van benne. Attól függetlenül, hogy tetszik-e, vagy sem (nyilván nem).

2. Orbán kurvára nem neofasiszta, bármennyire is divatos még mindig ilyen hamuba sült baromságokkal dobálózni.

3. A szavazói sem azok.

4. "ja persze a többi a tudjukkik, az idegenszívűek, meg a ..." - Jaj, minő drámaiaskodó bökés az állítólagos széljobb felé :) De nem. A túlnyomó többség, aki megint baszott elmenni szavazni, és ezzel ismét indirekt módon azokat támogatta, akik hatalomra kerültek, szimplán csak kretének. Akik állandó jelleggel csesznek érvényesíteni a választójogukat, utána meg négy évig puffognak, hogy milyen szar itt minden. Minden ciklusban ez ment eddig, és már rohadtul unalmas...

Sumaragu Waldemar 2014.12.05. 08:50:59

@kacsapuszi: @Krisz11: Ugye nem gondolod, hogy ez reprezentatív? A világ népességének nagy része egészen egyszerűen alulképzett (értsd hülye), persze, hogy utálják a jólétben, anygi niztonságba, szabadságban élő dagadt, jól táplált amerikaiakat.
Magadat is nyugodtan sorold eme halmazba....

dogbakszi 2014.12.05. 09:34:49

@Dzsentrisvihák:
"Nem tévedés. Az amcsi vádaskodásban implicite ez van benne."
- Az, hogy "Itt egy nemzet, amely a határán áll annak, hogy átengedi szuverenitását egy újfasiszta diktátornak, aki Vlagyimir Putyinnal bújik ágyba és mi a Gazdagok és szépek producerét küldjük nagykövetnek" szöveg mely része tekinthető "implicite" úgy?

"Orbán kurvára nem neofasiszta"
- Csak érdemes egy kicsit összehasonlítani Orbán kialakulóban lévő rendszerét a fasizmus fogalom tartalmával (hu.wikipedia.org/wiki/Fasizmus), s arra a következtetésre lehet jutni, hogy "A megfigyelt dolgot annak alapján soroljuk kategóriába, hogy a példány milyen jól reprezentálja a kategóriát, azaz, mennyire hasonlít rá. Ami úgy néz ki, mint egy kacsa, úgy jár, mint egy kacsa, és úgy hápog, mint egy kacsa, az nagy valószínűséggel csakugyan egy kacsa"

"A szavazói sem azok."
- Ha jól olvasta a hozzászólást, akkor abban nem az áll, hogy a szavazói is azok, hanem az áll, hogy "kb 30%-nyi neofasizmusra vevő honfitársunk", vagyis azzal az eszménnyel, és tettekkel szimpatizál, amit Orbán 2010 óta előad, s nem azt írtam, hogy azok.

"Jaj, minő drámaiaskodó bökés az állítólagos széljobb felé"
Ez nem egy bökdösődés, mert már 2002-től Orbánéknak az az alapvetésük, hogy a "haza nem lehet ellenzékben" és még sorolhatnám azokat a bornirt megnyilatkozásokat, melyekben azokat a szavazókat, akik nem értettek egyet Orbánékkal, nem szavaztak rá, azokat nem tekintik a nemzet részének, csak saját magukat tekintik annak. Ennek csak a túlspilázását hajtja végre pl. Balóné, de az alapját még 2002-ben Orbán fektette le.

Dzsentrisvihák 2014.12.05. 10:47:07

@dogbakszi:

1. Nem csak erre a konkrét megnyilvánulásra gondoltam, de tessék, ebben már explicite is ez van. Nem tudom, mit nem értesz.

2. Orbán egy oligarcha, aki attól, hogy nemzetinek, vagy jobboldalinak hazudja magát, még baromira nem lesz az, az pedig, hogy erőből politizál, vagy állami központosításra törekszik, még nem teszi neofasisztává (ugyanennyire lehetne neokommunista is, bár egyik fogalomnak sincs túl sok értelme).
(Ha már itt tartunk, mi a neofasizmus definíciója?)

3. "30%-nyi neofasizmusra vevő honfitársunk", akik szerinted Orbánt megválasztották. Most tényleg ennél bővebb szemantikai elemzést vársz arról, hogy mit írtál? Ha nem így gondoltad, na ezt írd...

4. Aha, látom, benned ismét az elvakult Orbán-utálat, és a nemzetgyűlölet ékes szerelemgyermekét tisztelhetjük, minő felüdülés.

dogbakszi 2014.12.05. 11:19:19

1. Abban, hogy a nép a szuverenitását átengedi egy neofasiszta diktátornak, nem azt jelenti, hogy a nép neofasiszta, hanem csak annyit, hogy vagy tudatosan, vagy tudatlanságból, vagy egyéb okból, de átengedi a hatalmat Orbán basinak, s ebben csak ennyi van, s nem több.
2. kommunista nem lehetne, hisz az nem szabadulna meg a központosított vagyontól a saját körei számára. Egyáltalán netto hülyeség kommunista dolgokat belebeszélni ebbe a politikába, de a központosítás, az állami befolyás a hatalom érdekeinek következetes bevitele ily módon a gazdaságba jellemzője volt a hajdani olasz fasiszta rendszernek. És hát a hápogás, a totyogás, meg a többi jegyek beszédesek.
3. Attól, hogy Orbán rendszerét miért választotta valaki, nem lehet pontos felmérést találni. Valakinek ez a fasisztoid rendszer azért tetszik, mert több pénzt csatornáz át hozzá, s tojik a többiekre. Attól még az illető nem lesz neofasiszta, csak egy egoista, pénzéhes, a szolidaritásra érzéketlen ember. És még sorolhatnám csak úgy "szemantikailag" a példákat, hogy ki miért szavazott Orbánra és rendszerére...
4. Bélyeget szórni másra könnyű! Ha valaki nem ért egyet egy irányvonallal, akkor mitől nem a nemzet egyik tagja? Őseim nem Khon-ok, vagy Grün-ök. Az őseim neve Nemes, vagyis nagyon is magyar, akkor milyen alapon zár ki engem egy Orbán, vagy bármely párttársa a magyar nemzetből? Azért, mert a politikájával épp nem értek egyet? És ez miért is "a nemzetgyűlölet ékes szerelemgyermeke"?

dogbakszi 2014.12.05. 11:47:54

@Dzsentrisvihák:
1. Abban, hogy a nép a szuverenitását átengedi egy neofasiszta diktátornak, nem azt jelenti, hogy a nép neofasiszta, hanem csak annyit, hogy vagy tudatosan, vagy tudatlanságból, vagy egyéb okból, de átengedi a hatalmat Orbán basinak, s ebben csak ennyi van, s nem több.
2. kommunista nem lehetne, hisz az nem szabadulna meg a központosított vagyontól a saját körei számára. Egyáltalán netto hülyeség kommunista dolgokat belebeszélni ebbe a politikába, de a központosítás, az állami befolyás a hatalom érdekeinek következetes bevitele ily módon a gazdaságba jellemzője volt a hajdani olasz fasiszta rendszernek. És hát a hápogás, a totyogás, meg a többi jegyek beszédesek.
3. Attól, hogy Orbán rendszerét miért választotta valaki, nem lehet pontos felmérést találni. Valakinek ez a fasisztoid rendszer azért tetszik, mert több pénzt csatornáz át hozzá, s tojik a többiekre. Attól még az illető nem lesz neofasiszta, csak egy egoista, pénzéhes, a szolidaritásra érzéketlen ember. És még sorolhatnám csak úgy "szemantikailag" a példákat, hogy ki miért szavazott Orbánra és rendszerére...
4. Bélyeget szórni másra könnyű! Ha valaki nem ért egyet egy irányvonallal, akkor mitől nem a nemzet egyik tagja? Őseim nem Khon-ok, vagy Grün-ök. Az őseim neve Nemes, vagyis nagyon is magyar, akkor milyen alapon zár ki engem egy Orbán, vagy bármely párttársa a magyar nemzetből? Azért, mert a politikájával épp nem értek egyet? És ez miért is "a nemzetgyűlölet ékes szerelemgyermeke"?

2014.12.05. 15:42:32

Mivel a külügy gyakorlatilag megszűnt, nyugodtan hasznosíthatnák az épületet hajléktalan szálló céljára.

steery 2014.12.05. 16:20:10

@kacsapuszi: Jogos megállapítások. Szerintem a világ minden országában vannak gondok, amiket föl lehet emlegetni. Szóval mindenkinek bőven akad söprögetnivaló a saját háza táján.
Amúgy nem értem, mit vagytok úgy oda egy szép nagy, csilivili futball stadion miatt? Ez még mindig jobb, mintha 1000 szobás elnöki palotát építtetett volna magának, mint a török Erdogan vagy gőzerővel fejleszti az atomütőerőt, mint Kim bátyó vagy anyahajókat épít, mint a kínaiak. És ezt a sort is bőven lehetne folytatni.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.05. 19:33:53

"Bármennyire is szeretnénk máshogy látni, ezzel bizony az egész országot jellemezte"

ez nem igaz

" hiszen egy neofasiszta miniszterelnököt csak egy neofasiszta ország tud megválasztani"

de megválasztásakor még nem biztos hogy "neofasiszta diktátor volt" ld: diktátor. mondjuk ilyen mélyreható filozófiát ne várjunk egy buta amerikaitól.

ahogy mondtam: innen látszik ezek az amerikaiak mekkora rongybabák, fejükben kóc, kezüket dróttal védik görcsösen a rángatóik
nem tudja ez mi az a (neo)fasizmus. teljesen ostoba, amiért ilyen buta, vkinek jól pofán kéne csapnia, mert összevissza beszél, ahogy elképzelem, h ez egyáltalán szokott-e gondolkodni amúgy otthon egyedül? ezzel a "lényegtelen kis országgal"? érdekli egyáltalán?

idézzük fel mi is volt a vietnami háborúban:

"A Mỹ Lai-i mészárlás 1968.-án történt a vietnami háború során. Ezen a napon az amerikai katonák 500 civilt – főleg csecsemőket, gyerekeket, nőket és öregeket – mészároltak le a Sơn Mỹ nevű faluban.

A Mỹ Laiban történt mészárlásról utóbb kiderült, hogy csak egy volt a sok közül, mert az amerikai katonák még sok olyan kisebb-nagyobb gyilkosságot hajtottak végre az országban, amelyekről ma is alig tudnak."

népirtás, katonai felelősségrevonás nem volt. bravó, tapsoljuk meg mccainéket, ügyes vagy te is, jó kommentet írtál!

hihetetlen hogy senki nincs aki ezeket a népirtó, háborús bűnös amerikaiakat bíróság elé állítsa, innen látszik, hogy a világot teljesen befolyásuk alá vették szinte. legalábbis is a mi nagy NATO-nkat, EU-nkat, ENSZ-ünket mindenképpen, és a nyugati világ a mai napig mondja magára milyen értelmes meg jószívű, miközben a mai napig folynak a népirtások az usa által már hirosima óta. megdöbbentő egyesek usa-barát szemlélete a 21.században.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.05. 19:42:15

@Krisz11: "Ez az erőből tárgyalás nekem azt sejteti, hogy ha akarnak akkor akár a teljes magyar nép tiltakozása ellenében is visszatesznek a fejünkre egy gyurcsányt vagy bajnait, vagy más cionistát."

kapaszkodj meg, orbán is cionista és filoszemita, és orbán is usa bábkormányi vezető. ld a magyar katonák kinek az oldalán harcolnak? ez nem szövetség. ez gyarmat.

Krisz11 2014.12.05. 19:49:27

@Sumaragu Waldemar:

"A világ népességének nagy része .. alulképzett ..., persze, hogy utálják a jólétben, anyagi biztonságba, ... élő dagadt, jól táplált amerikaiakat."

És emiatt lett a 2.-3. Pakisztán meg Kína. És emiatt nem került ide Németország, Kanada, Japán, stb. Olyan buta vagy hogy kár rád a karakter.

Krisz11 2014.12.05. 19:52:49

@tesz-vesz:

" orbán is cionista és filoszemita"

Lehet, de az ő esetében azt is el tudom képzelni, hogy csak a hatalom megtartása miatt van a nagy zsidó barátság. Egy gyurcsány/bajnai esetén pedig csak azt tudom elképzelni, hogy nekik a "cionizmus mindenek felett" az alapelvük.

2014.12.07. 09:20:21

Legalább a turizmus fellendült mióta fasiszta diktátor van Európa közepén?

Danubium 2014.12.07. 12:37:56

A "bal-jobb" felosztás egy lökött, óvodai szintű politikai osztályozás.

Ti tényleg elhiszitek, hogy ez jelent többet annál hogy az ülésterem melyik szélén ülnek?

Rudi Kató 2014.12.11. 05:28:39

@Krisz11:
A népirtó háborús bűnös ugatásának nincs az égvilágon semmilyen jelentősége!
Ez csak patkány lármázása ami a saját fejükre hull vissza! A "demokrácia" védőjének miért kell megerősíteni a követségeik védelmét? Talán azért mert annyira szeretik őket mindenhol izraellel egyetemben? Pont az ellenkezője a valóság mégpedig az, hogy a föld legutáltabb diktatúrái közé tartoznak!
süti beállítások módosítása