97ejo.jpgÖn szerint mi zavarja legjobban a budapesti tömegközlekedőket? A ganés ülések? A zsúfoltság? A részeg hajléktalanok? Esetleg az össze-vissza feltúrt utak? Netán a követhetetlen járatátszervezések? Hideg, hideg, és egyre hidegebb…

Április végén egy 97E jelzésű Ikarus 280-as busz vezetői fülkéjének hátuljára ismeretlen tettes(ek) felragasztott(ak) egy kb. tíz centiméter átmérőjű, „H” országjelzésű piros, fehér, zöld színű, Nagy Magyarország alakú matricát. A szélsőséges, európai értékekkel összeegyeztethetetlen, az utazóközönséget nyilvánvalóan provokáló plecsnit egy éles szemű utas kiszúrta, és állampolgári kötelességének eleget téve azonnal bejelentést tett a BKK-nál.

A BKK rögvest akcióba lépett, megkeresésünkre a  Sajtókommunikációs Iroda úgy tájékoztatott: „A levélben említett matrica eltávolításáról a bejelentés kézhezvétele után azonnal, még a forgalomban lévő buszon intézkedett a BKV. A 97E autóbuszon szolgálatot teljesítő járművezető írásban nyilatkozott arról, hogy nem volt tudomása a matricáról, és annak létét az utasok sem jelezték felé.

Természetesen minket is izgatott, hogy vajon melyik megátalkodott, babakocsis anyukákra vadászó Ikarus pilóta tűrte cinkos hallgatással ezt a legsötétebb nyilas időket idéző provokációt, de ez sajnos örökre titokban marad. Ahogy a BKK megírta: „Az érintett jármű vezetőfülkéjének hátsó falát egy függöny takarja el, így a sofőr nem feltétlenül észleli, ha oda felkerül valami. A bejelentést megelőző héten a mintegy 15 járművezetőn kívül a karbantartó személyzet is tartózkodott az autóbuszon, s mivel – biztonsági okokból – a telephelyen parkoló jármű vezetőfülkéjét nem zárjuk, lehetetlen megállapítani, hogy a matrica hol, hogyan, mikor és ki által került a vezetőfülke hátsó részére.”

Magyarország, 2014. Így kacsint össze a színfalak mögött a fideszes  közlekedési vállalat a szélsőjobbal, és így úszhatja meg a felelősségre vonást az emberek nyílt megfélemlítéséhez asszisztáló buszsofőr. De persze ezt is némán tűrjük, a szellem ki van engedve a palackból, nem lepődnénk meg, ha a BKK következő elnökét is a szkinhed párt adná…

Komolyra fordítva ezt a nehezen komolyan vehető esetet, tényleg nem tudom, hogy mi a szomorúbb. Az, hogy valakit egy nagy maós matrica annyira zavar, hogy bejelentést tegyen, vagy hogy ebből hivatalos ügy kerekedik, adminisztrációval, papírmunkával.  

Megkérdeztük a BKK-t, hogy mennyire mondható gyakorinak az ilyen típusú lakossági bejelentés, és általában mire panaszkodnak az utasok? Azt a választ kaptuk, hogy az efféle kifogások elenyészőek, csupán egy-két hasonló esetről tudnak.

Megkerestünk egy buszsofőrt is, hogy ilyenkor mi a protokoll. Ha például valaki egy diszkrét hányást észlel valamelyik sarokban, és ezt jelzi a járművezetőnek. Nos, ilyenkor azonnal le kell szállítani az utasokat, a buszt a garázsba vinni, és ott fertőtlenítést végezni. De erre a legritkább esetben kerül sor. Ahogy fogalmazott: „Inkább eltűrik, hogy a fél ajtó ki van szakadva és trágyában járnak, az nem zavarja őket”. Vagy zavarja, csak nem szólnak, mert nem hiszik, hogy bármi is változna, meg egyébként is, időben be kell érni a munkába.

Kivéve, ha valahol egy nagy maós matrica éktelenkedik. Mégis csak van egy határ, ahol már nem tűrhetünk tovább!

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr756142081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.05.10. 00:51:50

@v2peti: Maradj már! Pozsony egy rendes város, a szlovákok megengedték hogy országgyűlést tartsunk ott és kijelentsük Vitam&sanguinem!

esefe 2014.05.10. 05:08:35

@Démonmac1: Nyuggerektől is vissza a jogot! A diákoktól is! A munkanélküliektől is!

esefe 2014.05.10. 05:10:37

Akit ez zavar, az vagy zsidó, vagy tót, vagy oláh, vagy bolsevik, vagy "liberális" vagy nem is fehérember.

A körülményekkel semmi baj, csak a matrica, csak az ne lenen ott, ugye, kedve "elvtársak"?

a keresztényeket bántani tilos 2014.05.10. 05:18:44

@Krisz11: Van egy építő jellegű ötletem:

Húzzatok vissza ti Kazahsztánba, vagy hol a faszban van a magyar őshaza, Irak, vagy tudom is én, Mongólia.

Én, és a többi európai polgártársam inkább itt maradnék.

Mindenki jól járna:
- Rovásírhatnátok szarásig
- Európától is megszabadulnátok
- Közelebb lennétek az új szovjet birodalomhoz, és Putyinhoz
- Verhetnétek a buzikat, nem kéne ilyen hülye jogvédők miatt parázni
- A szociális háló miatt valószínüleg a romák is itt maradnának, íg velük sem lenne gondotok.

Na?

Megalapítjátok ott az új Levédiai Bánságot, csatlakoztok a Sovjetúnióhoz, és mindenki boldog. Mi, európéer polgártársak is!

Gondold meg!

a keresztényeket bántani tilos 2014.05.10. 05:24:50

@esefe: És akit nem zavar, csak szánalmasnak tartja, és kiröhögi? :D

mel gibson 2014.05.10. 06:41:54

nagy magyarország LoooooL
nem unjátok?
az ott Románia csicskák,100 éve
revízió? :DDD
ugyanolyan vicc,mint a hajatok copfban.fel kellene lépnetek valahol:budaházy és a hajasbuzik néven

Nzoltan 2014.05.10. 06:51:29

@Kandabula:Azért mert neked nem számít, sokakat nap mint nap hátrányosan érint a trianoni döntés. És ha nem maradt más vigasz mint a matrica, akkor ez legyen a világ legnagyobb problémája.

Kis ördög 2014.05.10. 06:54:45

Na kiváncsi leszek a Heineken sör csillagja mikor fog valakit zavarni:) Amugy meg ha valakit zavart miért nem kezdte el leszedni saját maga,

Nzoltan 2014.05.10. 06:56:12

@Krisz11: Romániában nőtt a magyarok aránya. Nagy az elvándorlás erdélyből, de a déli részekről sokkal élénkebb a segélyturizmus, meg a kivádorlás a 'kreatívan' éldegéléshez. Nyugat meg már fizetne, hogy a román cigányok húzzanak haza.

Fekete Pestis 2014.05.10. 06:56:47

@Krisz11:
"hogy múlt nélkül nincsen jövő."

Való igaz, csak az a kérdés, hogy mennyiben vesszük a múlt hasznát.

P.l. a magyarok levonták-e a tanulságot abból, hogy miért történt Trianon?
Egyáltalán: csak a múltból akarnak jövöt épiteni, vagy jövöépités ügyben modernebb dolgokat is felhasználnak, úgymint külpolitikai stratégia épités, kutatásfejlesztési stratégia, vállakozásépítési stratégia, gazdasági stratégia [nem, a különadó és a rezsidémon nem ide tartozik], egyáltalán: valamiféle stratégia?

Felmérték-e hogy milyen globális és lokális veszélyek fenyegetnek?

öszintén szólva, nem tudom, hogy p.l. a felvidéki magyarok örülnének-e ha Szlovákia [ jobbikosoknak: Szlotákia ;)] ujra magyar lenne. Nem lenne eurojuk, alacsonyabb áltagbérért kellene dolgozniuk, kisebb lenne a gazdasági növekedés, stb. Lassan mindez Romániára is igaz.

A nagymagyarországosok elgondolkoztak-e rajta, hogy mindez miért történt meg?

Szerintem ha mindezeket [stratégia, stb] megcsinálják, nem marad rá idejük, hogy matricákat ragaszgassanak.

Nzoltan 2014.05.10. 06:57:07

@Kandabula: Sokan nem vitatják a felbomlást. A vita a rosszúl meghúzott határokon van.

Nzoltan 2014.05.10. 06:59:32

@Fekete Pestis: Nem vonták le. Különben nem lennének ennyire elnézőek a többi nációval szemben. Az elfogadás mindenek felett. Csak éppen az őslakosok lesznek elnyomva. Ezt Romániában, Szlovákiában pontosan tudják. Ezért születnek a kirekesztő vagy éppen beolvasztó törvények.

Fekete Pestis 2014.05.10. 07:04:21

@Krisz11:
"Tiltakozás a ki nem mondható (vagy az áruló politikusok által ki nem mondott) igazságtalanság ellen"

Nézd, pénz beszél, kutya ugat.
Ha a magyarok nem elkúrták volna a pénzüket és lehetöségüket az elmúlt 25 évben, és ki tudtak volna egy normális[abb] elitet termelni, amelyik néha az ország érdekeit is nézi, akkor mára az ország gazdaságilag ott állna, hogy kvázi ezeket a területeket gazdaságilag le tudná igázni.

Ugye ehhez az kellett volna, hogy komcsi-jobbos kormányok hosszú sora ne az olcsó munkabérért termelésben lássa a skert. Meg ott, hogy becsületesnek kellett volna lenni, és a közpénzt nem saját zsebbe lopni, hanem abból azt az infrastr-t megteremteni, ami gazdaságilag elörevisz [oktatás, kutatás, fejlesztés, stratup inkubátor, stb].
Nameg az EU-t és a külföldet is jól kellett volna kezelni. Sajnos, ebben az is benne van hogy az elit soha egy percet se volt külföldön, így nem tudják, hogy ott milyen normák vannak, és hogy kell nyugatiakkal [NEM oroszokkal meg azeriekkel ;)] beszélni.

Na mindegy, ebböl is csak az látszik, hogy haverotoknak ezúttal igaza volt :

"Jedem das seine" [vagyis: mindenkinek azt, amit érdemel ;)]

Nzoltan 2014.05.10. 07:06:21

@a keresztényeket bántani tilos: Azért ez "európai" hozzászólás volt valjuk be.:-D

Nzoltan 2014.05.10. 07:09:54

@mel gibson: Ez annyira nem vicces. Sokaknak még mindig ott lakik a fél rokonsága, akik bizony baszogatva vannak(pl: nyelvtörvény). Ha téged ilyen atrocitás érne, gondolom neked lenne a legnagyobb hangod.

Fekete Pestis 2014.05.10. 07:10:02

@Nzoltan:

N'zd, a magyarok arra nem voltak képesek, hogy 10 millió számára megteremtsék a feltételeket.
Nem gondolod, hogy elöször a 93ezer km^2-n kellene rendesen, jó gazdaként gazdálkodni?

Meg hogy p.l. külpolitikai stratégia kellene, amely p.l. nem az oroszokkal való haverkodásra alapul? [Mit tudunk onnan megtanulni? Az emberi jogsértést? Vagy a szuverén országok területének elfoglalását?]

P.l. megmérgeztek egy egész nemzedéket ezzel a trianonisdival, ahelyett, hogy innovációra, [stb] tanították volna öket.

Az hogy egy terület hova tartozik, csakis és kizárólag gazdasági szempontból érdkes - hova fizet adót és ki használja azokat az eröforrásokat. A többi smafu. Ha a gazdasági eröt más módon -pl. jobb attitüddel: szorgalom, innováció, tudás- is el lehet érni, kisebb energiával, akkor arra kell koncentrálni.

Mindezt józan paraszti ésszel is be lehet látni.

Nzoltan 2014.05.10. 07:16:03

@Fekete Pestis: Egyébként hozzátenném, hogy a nyugat-európai ember is már elbukott. Csak nem tud róla. Nagyon durván le lesznek szaporodva. Lásd itthoni példa: a cigányság az elmúlt 70 év alatt megharmincszorozódott(!). Vajon az európai ember tisztában van-e azzal, hogy a sokak által csak kaftánosoknak becézet közel-keletiek mennyi idő alatt szaporodják le őket? Aztán már nem kell sokat várni, míg demokratikusan olyan kormány születik, ami majd vallási alapon tollvonással tiltja be a nyugati demokráciát. És akkor már semmit nem lehet tenni.

Nzoltan 2014.05.10. 07:26:47

@Fekete Pestis: Nem értek egyet. A politika nem fekete és fehér. A sikeres államok jól lavíroznak. Csak az érdekeiket képviselik. Ez van most ukrajnában is, ahol most az oroszok állnak nyerésre. De előtte nyugat volt az, aki befolyást akart szerezni az ukrajnán áthaladó olaj és gázvezetékekre.

Trianon nincs belenevelve az emberekbe.Csak még sokan vannak, akik átélték az igazságtalanságot. A másidik világháborús határnyitás a Bécsi döntéssel igazságos lett volna, mert etnikai alapon rözítette volna az új határvonalat. Az viszont nagyon sokaknak fáj, hogy ezt pont a nácik alakították volna így. A demokratikus nyugat meg simán szembeköpte az ártatlan polgárok millióit.
Szóval: A mai 80 év körüliek még átélték ezeket a dolgokat ízok meg elmondják az unokáiknak, dédunakáiknak. Majd 50 év múlva sokkal kevesebbet fogunk erről vitatkozni. Akkor már a nagy számú cigánysággal kell megküzdenünk az ország puszta létéért.

mel gibson 2014.05.10. 07:37:56

@Nzoltan: Rokonaim nem,magyar barátaim élnek ott és pontosan tudják,hogy az ott Románia.100 éve nem az volt,azóta viszont sajnos igen.Ez van és ez is fog maradni,te is tudod nagyon jól.

Ali Lali 2014.05.10. 07:43:05

A feljelentőnek azt kívánom, hogy ez a hőstette legyen a legnagyobb sikerélménye egész hátralévő életében!

tobias2 2014.05.10. 07:44:05

@Fekete Pestis: "Jedem das seine" Pontatlan az idézet! helyesen: "Jeden das Seine", azaz Egy a Szajna!

a keresztényeket bántani tilos 2014.05.10. 07:53:08

@Nzoltan: Az, dehát mit tehetek, ők akarnak folyton elküldeni a hazámból. Én maradok, de ha nekik a levédiai nosztalgia kell, akkor el lehet menni, nem tartom őket vissza. :D

Az alatta levő kommentedre meg: a romániai nyelvtörvényt, meg ugyanolyan faszkalapok csinálják, mint itthon Jobbikot. Ebből is látszik, a nacionalizmus milyen káros. Tavaly elugrottam Ausztriába egy ismerősömhöz. Egy erdős úton véletlenül átsétáltam Németországba. De csak a GPS-ről tudtam meg. És ez van egyébként schengenen belül, minden hazafinak ez kellene, hogy a célja legyen. Hagyjuk már a picsába ezt az országhatárosdit, annyira 20. század! Lejárt lemez!

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.10. 08:11:17

@Ali Lali: Már a Rákosi korban is nagy bátorság kellett egy nagymagyarország matrica kirakásához.

Meg Kádár alatt is. Meg úgy tünik most is...:)

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.10. 08:12:13

@mel gibson: Lengyelország nem létezne ha egy lengyel így gondolkozna....

2014.05.10. 08:39:54

@esefe:
"Akit ez zavar, az vagy zsidó, vagy tót, vagy oláh, vagy bolsevik, vagy "liberális" vagy nem is fehérember."

Az "Akit ez zavar az vagy.. vagy... vagy.. vagy.. vagy.. vagy.. vagy.. vagy..." helyett nem lett volna egyszerűbb leírni hogy "akit ez nem zavar az jobbikos"?
Kevesebb gépelés, kevesebb energia :)

IdomitottFoka 2014.05.10. 09:10:57

Valaki bejelentést ír erről, te meg egy posztot. Zsák + folt.

2014.05.10. 09:22:28

Ez a buta vörös söpredék színvonala. Szerencsére egyre kevesebben vannak.

Huncutkukac (törölt) 2014.05.10. 09:40:54

@MZ/six:

Nem tudom ki vagy, honnan jöttél, de egy biztos! Ha ismernélek, esküszöm meghívnálak akármennyi üveg sörre!

Azt hittem, hogy az e fajta gondolkodás mód már kiveszett.

És örülök, hogy nem!

Csöreg 2014.05.10. 09:45:29

@Kandabula: Nem tudom. Már én is gondolkodtam sokszor, mint jobb oldali, de gondolkodó!! ember, hogy mi a ló....nak ez? Mert a határok maradnak, az említett helyeken már mindenhol a kisebbség a magyar. Ja, és ilyen alapon követelhetnék az országunk területét az olaszok, hiszen ez itt Pannónia volt anno, az övék, és követelhetnék a törökök, hiszen az övék is volt! Szomorú, hogy a magyarok egy része ilyen primitív, és csak ebben a követelőző hőbörgésben leli élvezetét, nem az előre mutató, építő dolgokban.

Pipas 2014.05.10. 10:00:01

@Csöreg: "Mert a határok maradnak, az említett helyeken már mindenhol a kisebbség a magyar."

És az kit érdekel? Ha betörök lakásodba és körbevizelem a nappalit meg szétdobálom a cuccaimat, akkor megvonod a vállad és lemondasz az ingatlanról? Vagy mégis hogyan?

"Szomorú, hogy a magyarok egy része ilyen primitív, és csak ebben a követelőző hőbörgésben leli élvezetét, nem az előre mutató, építő dolgokban."

Az előre mutató az lesz, amikor a környékünkön lakók jelentkeznek a következő adagért is, mert ilyen szépen befogtuk a szánkat és lemondtunk az előzőről is.

chel 2014.05.10. 10:16:02

@esefe: A retkes kurva anyádat.

chel 2014.05.10. 10:17:42

@esefe: Én tót vagyok és a matrica nem zavar, sőt. Engem te és a fajtád zavar, ostoba jobbikos proletár paraszt. Az zavar. Kurvára.

tobeor 2014.05.10. 10:38:21

Haha, pitiánerebb témát nem sikerült találni? :)

Holnap mivel fogjátok nagy büszke melleteket szörnyen feldúlni, Mucsaröcsöge helyi sajtójának egy megjegyzésén?

tobeor 2014.05.10. 10:47:55

Kicsit sem mellesleg:

Drága szélmagyar (szarmagyar) honfitársaim: meddig fogjátok még terrorizálni az elbaszott Trianon-szindrómátokkal mind a magyarság többségét, mind a szomszédos országokat?

Tényleg közel 100 év nem bírt elég lenni hogy feldolgozzátok?

Hány (száz) év kell még hogy felfogjátok hogy Trianon részben nagyon is jogos volt, és pl. ma Horvátországban vagy Szlovéniában Nagya-Magyarország matricás kocsival közlekedni kb. olyan érzéktelen, sőt tahó sértés, mintha egy osztrák furikázna Budapesten egy Habsburg-Birodalmas matricával?

Azt hiszitek, ha nincs Trianon, ma egy teljes, ép Nagy-Magyarország lenne? Tényleg ennyire totál idióták vagytok, ZÉRÓ történelmi tudással, és ZÉRÓ józan ésszel? Azt hiszitek az akkori kisebbségek nem harcolták volna ki előbb vagy utóbb (ellenünk) a saját szabadságukat és önrendelkezésüket, ahogy mi is próbáltuk pl. 48-ban?

Vagy csak a magyarnak jár saját állam, a horvátnak nem jár?

Mi a faszért kell állandóan hisztériázni, miért kell erővel visszahúzni ezt az amúgy is szerencsétlen Magyarországot a múltba, nem bírjátok abbahagyni a hülyeségeiteket? Ha ti ott maradtatok a XIX. században akkor visszarángattok mindenki mást is? Leszarom hogy szellemi csődtömegek vagytok, csak hagynátok békén az országot meg a szomszédos országokat is a beteges mániátokkal. Ami nem mellesleg még azoknak a htm-eknek is árt, akiknek kijárna sok segítség és támogatás, de nem így baszki, mert ez nem támogatás hanem rontás.

esefe 2014.05.10. 10:50:00

Nakad@a keresztényeket bántani tilos: Az az ő doga. De akkor nem is veszi a fáradságot, hogy feljelentgessen. Mégha nem is magyar. Mert magyar biztos nem röhögi a magyar bajt. A többi meg, aki igen tehet egy szívességet, ha hagyjuk.

esefe 2014.05.10. 10:53:33

@kowee: Nem. Én nem az vagyok. Én liberális vagyok (csak nem ez a mai Magyarországi fajta) és ezért nem is zavar semmi, ami nem árt. Mindenki azt teszi, amit akar, míg a másiknak nem árt vele. A feljelentő ártott. Ő, bármit is hisz, nem liberális, de nem is magyar.

biododírium 2014.05.10. 11:02:16

Sztem szánalmas minden nagyMo matricázó. Az országnak nem olyan a formája, ha nem vették volna észre.
Egyszerűen nem értem az ilyen múltban/múlton kesergő embereket. Miért nem előre néznek?
Javasolok egy olyan csoportot is nekik, akik azon keseregnek, hogy a törökök itt voltak 150 évig és emiatt sokaknak mennyire szar volt (főleg, mikor bejöttek), ugyanis az egykutya.

MZ/six 2014.05.10. 11:12:26

@a keresztényeket bántani tilos:
Te és az európai polgártársaid? Gondolom a román és a szlovák szélsőjobbra gondoltál, mert amit itt leírtál csaknem szó szerint megtalálható Noua Dreapta programjában.
Ennyit rólad meg a te európaiságodról.

esefe 2014.05.10. 11:14:16

@biododírium: Szánalmas a múltra emlékezni? Ez erősen a bolsevikok vezető dalára emlékeztet, akik el akarták végképp törölni a múltat. Nem vagy te véletlenül bolsevik?

A törökök maguk győzték le az országot legalábbis félig, mert egészen nem sikerült nekik. A Trianont viszont nagyhatalmak csinálták, hogy Magyarország nem lehessen középhatalom a környéken és így ne legyen önálló, hanem irányíthassák, mint a többi kis országot, amit létrehoztak.

Sokat kéne történelmet tanulnod. A nyolc általános kevés a helyzet megközelítően jó megítéléséhez is.

a keresztényeket bántani tilos 2014.05.10. 11:14:16

@MZ/six: :DDDDDDDD

Kurvára megy a pénz - mondja anyám is, apám is, csak más hangsúllyal! :DDD

esefe 2014.05.10. 11:15:00

@MZ/six: Ki vesz egy ilyet komolyan?

MZ/six 2014.05.10. 11:16:30

@mel gibson:
100 évvel korábban meg Magyarország, 1000 évvel korábban meg avarország, 100 év múlva meg újra Magyarország lesz vagy Oroszország vagy Amerika. Nem tűnt fel, hogy ezek nem örök dolgok? Aki nem a seggén ül annak lesz országa, aki meg mások haján okoskodik az meg szopja a román hegyi pásztor faszát...
Ez nem tűnt fel alul képzett barátom?

Béla Both 2014.05.10. 11:19:45

Szerintem kéne nyomtatni nagyrómai birodalom, nagyókorigörögország, nagyinkacivilizáció, nagyonnagybritannia matricákat is, mert ezektől az országoktól is jelentős területeket csatoltak le. :)

esefe 2014.05.10. 11:22:50

@Béla Both: Van is. Csak aki kizárólag a saját kis fatornyosáben él, az nem tudja.

Nagy-Britanniából mi is veszett el, Írországon kívül? És mi elveszett ott angolok éltek legalább tíz- kilencvenkilenc százalékban?

esefe 2014.05.10. 11:23:44

@Béla Both: Az ókori Görögország, az mekkora volt? Merthogy nem is létezett.

esefe 2014.05.10. 11:24:20

@Béla Both: Az ókori Görögország, az mekkora volt? Merthogy nem is létezett.

ombie 2014.05.10. 11:26:37

Bezzeg a "halál a magyarokra" és a "megdögletek parasztok" feliratok azok maradnak. Hol máshol is látnék ilyeneket, mint a 99-es busz vonalán.

biododírium 2014.05.10. 11:44:47

@esefe: Bolsevik? Hülye vagy ha ilyen szavakat használsz egy általános kérdésben.
Mi köze van egy országjelzést viselő autó-matricának nagyMo-hoz? Jobban alszol ettől? Vagy büszkébben, különbnek érezve magad ülsz a kocsidban?
A múltra akarsz emlékezni? Akkor gyújts egy gyertyád egy hozzátartozód emlékének.
Pl egy szülő emléke sokkal fontosabb, mint bármilyen 50-500éve ezelőtt történt esemény, mégse csinál előbbiből autómatricát az ember.
Tőlem aztán emlékezzen a múltra vagy révedezzen a múlton bárki (bár objektíven fölösleges, hiszen úgysem fog változni semmi, ahogy a trianonos leosztás sem.
Uilyen analógiával nyugodtan sírhatnál azon is, hogy a 20évvel ezelőtti exed lelépett. Kész. Vége. Ez van. Előre kell nézni.
Emlékezni lehet, de melldöngetve azt közvetíteni folyamatosan, hogy vki különb Magyar a többinél (nagyMo matricától persze senki sem különb, csak azt hiszi).
Ma kell tenni, amit meg lehet tenni. Ma kell alkotni. Ma és minden nap a jövőre kell koncentrálni és ehhez nem a múlt, fixen lezárult dolgain keresztül vezet az út.

Bolsi Buster 2014.05.10. 11:57:50

@biododírium: 'Mi köze van egy országjelzést viselő autó-matricának nagyMo-hoz? Jobban alszol ettől? Vagy büszkébben, különbnek érezve magad ülsz a kocsidban?
A múltra akarsz emlékezni?'

- a jövőre

A Nagy Magyarország kultuszt a rákosista, kádárista propaganda irtotta, ahol tudta. Úgyhogy világnézeted okát most már tudod. Most meg azt a propagandát itja ki az új.

esefe 2014.05.10. 11:59:23

@biododírium: A múlt eltörlése az egyik alap bolsevbik jelszó volt. Mi a meglepő, ha te nem akarsz a múlttal foglalkozni, akkor én ebben rájuk asszociálok?

Te nem akard megmondani másoknak, hogy emlékezzenek és mire, Az is kommunista vagy/és fasiszta szokás. Mindenki úgy emlékezik, ahogy neki tetszik. Ha téged nem bánt, mi vele a gondod? Hogy más? Mi lenne a jó, mindenki azt érezné, hogy le kel szarni a magyar múltat?

Biztos, hogy a nagyapádnak is fontossabb volt a saját pereputtya mint a haza? Mert az enyém meghalt a hazáért. Az szépapám is. És még néhányat megemlíthetnék az őseim közül. Neked minden ősöd lapított, mikor konfliktus volt? Vagy van aki meghalt a hazáért esetleg önként is 1848-49-ban például? Vagy 1709-ben? Nem ezeket köpöd szemközt? De tedd! Csak másokat ne akarj arra utasítani, hogy jobban szeressék a falat kenyeret amit az aktuális gazdájuk ad kés jobban szeressék a szolgaságot, mint a hazájukat.

Mi magyarok igen is harcos nép voltunk. Ez például a tótokról nem mondható el. Mindig szolgák voltak, ha nincsenek a nagyhatalmak, államuk sincs, talán már összesen egymilliónyian maradnak a kétmillió alatti létszámukból.

Ez nem azt jelent, hogy különbek vagyunk, csak, hogy mások. Minket soha senki nem tudott teljesen legyőzni és huzamos ideig szolgaságban tartani. Még egy nemzet nincs errefelé, aki ezt elmondhatja magáról. Erre had legyünk büszkék, mi magyarok! Akkor is, ha neked ez valamiért sértő. Szokd, vagy menj!

Balt 2014.05.10. 13:28:37

@Bockó: Lehet, hogy a többségnek így van, így volt: az évtizedes elhallgatás után eleinte provokáció, de mára megszokottá vált, ezért vicces a fenti BKV-s eset.

De ha már "háttérelemzünk": a provokációs célzatú megjelenítést nem díjazom, az emlékezést viszont senki nem vitathatja el tőlünk (magamat is beleértve, aki nem ragasztgatok, nem is nagyon kokárdázok, mert ez nem külsőségeken dől el).

Csak, hogy megfelelő melyről hozzak linket: :))
www.salzburgi-magyar-koer.org/index.php?option=com_content&view=article&id=160%3Ajuhasz-gyula-trianon&catid=36%3Avideo&Itemid=50&lang=hu
mult-kor.hu/20110604_trianon_sokkja_a_magyar_irodalomban

oxygene2 2014.05.10. 13:41:12

@Kandabula: .....még véletlenül sem voltak népszavazások!Azaz egy volt:Sopron, érdekes Magyarországra szavaztak és nem a sógorokra!Egyébként Tardieu volt francia m.elnök azt írta "La paix" című könyvében:Választanunk kellett a népszavazás és Csehszlovákia megalapítása között.Hogy nem megszállók?...ezt te sem gondolod komolyan?Akkor mik?Becsületes megtalálók?

Balt 2014.05.10. 13:41:48

@Kandabula: Talán elvétettem az adresszálást: @Balt:

Balt 2014.05.10. 13:49:09

@Bockó: @Kandabula: Na még egyszer, másképpen:

Nem hinném, hogy a matricázók többségében a revízió gondolata komolyan felmerül. Egyszerűen egy rájuk (amúgy az összmagyarságra) máig ható traumára igyekeznek ráirányítani a figyelmet, legalábbis belföldön egyáltalán nem sikertelenül. Néhány tanulságos olvasmány ebben a témakörben:

beszelo.c3.hu/cikkek/a-masodik-szamu-ellenseg
velemenyvezer.444.hu/2013/10/24/kik-is-azok-a-kommunistak

Balt 2014.05.10. 13:53:34

@Kandabula: "És nem voltak megszállók, választások voltak."

Sopron és néhány vasi falu kivételével sehol az elcsatolt részeken. Legalábbis a terület hovatartozásáról tartott nemzetközi népszavazás. Vagy máshogy tudod? (Jegyezzük meg: Sopronban akkoriban relatíve német többség volt.)

Balt 2014.05.10. 13:57:21

@zobod: Legalábbis érdekes a sztori, mikor tömegével állítják a nem túl nagy esztétikai értékű trianoni emlékműveket. (Jobb lett volna visszacsinálni a Szabadság térit inkább, vagy akár a '44-es emlékmű helyett egy ilyet állítani...)

Balt 2014.05.10. 14:01:55

@abababbabbab: Pontos megfogalmazása annak, amivel itt fentebb én is próbálkoztam... Kösz!

Ha van egy kis időd - és nem ismernéd -, érdemes elolvasni Fejtő 2000-es Beszélős interjúját (pár kommenttel feljebb), mert rá mégse lehet azt mondani, hogy egy vérgőzös soviniszta-revizionista lett volna - függetlenül attól, hogy a politikai tevékenységével egyetértünk-e vagy sem.

Balt 2014.05.10. 14:05:55

@Démonmac1: "szavazati jogot csak annak, aki Magyarországon fizeti az adóját."

OK, tehát segélyezettek, nyugdíjasok (pláne szja előtti Kádár-nyugdíjasok) kiesnek.

2014.05.10. 14:07:26

@biododírium:
:) MIlyen jól mutatna mondjuk a mongol autókon egy ásza+fél európa forma?
Vagy mondjuk az olaszokon a római birodalom formája :)

Balt 2014.05.10. 14:07:49

@a keresztényeket bántani tilos: Egyelőre nagyon úgy tűnik, hogy immár (megint...) ti vagytok kisebbségben. Sok sikert a 26-i elemzéshez! :)))

Balt 2014.05.10. 14:12:43

@Fekete Pestis: Az ezredfordulón pont úgy állt Mo., azóta meg az ismert okokból sajnos elvesztettük ezt a lépéselőnyünket, de talán nem örökre...

Balt 2014.05.10. 14:16:31

@Fekete Pestis: "Az hogy egy terület hova tartozik, csakis és kizárólag gazdasági szempontból érdkes - hova fizet adót és ki használja azokat az eröforrásokat."

Ha ez éppen nem volna elég (???): kulturálisan, (előbb-utóbb) néprajzilag, környezetvédelmileg (vízrajz), urbanisztikailag/település-szerkezetileg/infrastrukturálisan, turisztikailag, sportban stb.

Balt 2014.05.10. 14:23:43

@Csöreg: "és ilyen alapon követelhetnék az országunk területét az olaszok, hiszen ez itt Pannónia volt anno"

Egyelőre az olaszok fordítva ülnek a lovon, a "Nagy Olasz Egység" ugyancsak kétséges mostanában... (Mindamellett, hogy - pont a kritikus időket kivéve, mint 1915-18 - fontos stratégiai szövetségeseink voltak, pl. a Sopron környéki népszavazások alkalmával.)

Amúgy meg: :)
m.blog.hu/sr/srbija/image/Styxx/SplitH%C3%B3/d%C3%A9ltirolnemolaszorsz%C3%A1g.jpg

srbija.blog.hu/2012/05/05/del_tirol_az_akarat_diadala_olvasoi

Balt 2014.05.10. 14:29:00

@chel: :) Like!

@tobeor: "hogy Trianon részben nagyon is jogos volt"

Nézzük, mit gondol erről szellemi ex-fegyvertársad:

"Apám liberális volt. Monarchisták voltunk, de az alkotmányos kormányzás, a konstitucionalizmus, a szabadságjogok és a demokrácia pártján is álltunk. Ne felejtsük el, hogy Ausztriában az általános szavazati jogot már 1907-ben bevezették. Ez egy nyugati típusú birodalom volt, éppen átalakulóban, amikor az első világháború kitört. Ami miatt nosztalgiát érzek, és ami azóta elveszett, az egy óriási tér gazdasági és kulturális egysége. Ami később Lengyelországgá, Csehszlovákiává, Magyarországgá, az Erdéllyel növelt Romániává, Horvátországgá stb. vált, valaha egy ország volt. Útlevél, sőt személyi igazolvány nélkül utazhattunk Krakkóba, Triesztbe. Külön engedély nélkül költözhetett az ember Prágába, Zágrábba vagy Budapestre.

Ez valamiféle előképe volt annak, ami felé most haladunk az Európai Közösség megteremtésével. A rosszindulatú propaganda, amely az első világháború óta uralta Nyugat-Európát, összemosta az Osztrák–Magyar Monarchiát a cári birodalommal. Úgy beszéltek az Osztrák–Magyar Monarchiáról, mint a népek börtönéről. Pedig nem a népek börtöne volt, hanem a népek családja. Egy család, amelyben egyesek felnőttebbek voltak, mint mások, egyeseknek több joga volt, mint másoknak – kétségtelen. Az osztrákoknak és a magyaroknak több joguk volt, mint a horvátoknak és a szerbeknek, de a horvátok, a szerbek, a románok és a szlovákok olyan autonómiát élveztek, amelyről manapság csak álmodni lehet. Volt saját irodalmuk, kultúrájuk, iskoláik, egyetemeik. A saját családomban még az eredetileg létező magyar nyelv is megszűnt, és olasz vagy horvát unokatestvéreimmel a német volt a közös, nemzetközi nyelvünk. Beszéltem egy kicsit csehül és horvátul is, de mindannyiunk második nyelve a német volt. Így hát a német majdhogynem anyanyelvem."

A Habsburg Monarchiás matricával semmi bajom, sőt! Ha legyártatod, az első leszek, aki kiragasztom.

Balt 2014.05.10. 14:30:17

@tobeor: "Vagy csak a magyarnak jár saját állam, a horvátnak nem jár?"

Erről lemaradtál asszem:
hu.wikipedia.org/wiki/Magyar%E2%80%93horv%C3%A1t_kiegyez%C3%A9s

tobeor 2014.05.10. 15:21:56

@Balt:
ad 1. nincsenek fegyvertársaim. még saját fegyvereim sincsenek.
ad 2. nem érdekel mások miről mit gondolnak, ha te akarsz rám reagálni, akkor reagálj.
ad 3. mese mese mátka, hogy akár a horvátok akár a többiek megelégedtek volna bármivel is a teljes, 100%-os függetlenség, önálló ország nélkül.

tobeor 2014.05.10. 15:23:23

@Balt: keresem a linkeden hogy hol is jött létre a teljesen független önálló horvát állam, de nem találom. azért nem találom, mert nincs is ott ilyen.

a keresztényeket bántani tilos 2014.05.10. 15:33:40

@Balt: Biztosan igazad van, elvégre tízmilliárd légy nem tévedhet.

Vackori 2014.05.10. 19:05:10

akad itt egy kép jó képességű hazaáruló akinek fújhatna szél a lába alatt...

braue 2014.05.11. 06:36:34

@tobeor: Nincsenek fegyvertársaid, csak egyformán gyűlöltök mindet a mi magyar.

Van egy nagyon igaz mondás. Magyar az, akinek fáj Trianon.

Éhes_ló 2014.05.11. 07:11:36

Sajatos modon a zsidok jogat az arab tobbsegtol tobb mint 2000 ev utan visszaszerzett "hazajukra" sosem vitatjak azok, akik ezt a magyaroktol mar kevesebb mint 100 ev utan megtagadnak.
Ezert en azt gondolom, hogy menjenek a fenebe es hagyjak bekeben a magyarokat.

hoplita 2014.05.11. 13:07:08

@Kandabula:
A legnagyobb élő már megvan neki, nagyobbat nincs is esélye keríteni.
Te, gyökér.

hoplita 2014.05.11. 13:09:51

@Kón Bandit:
És persze a zsidrákok, akik évszázadokon keresztül úgy köszöntek el egymástól, hogy jövőre Jeruzsálemben.

Én kérek elnézést.

hoplita 2014.05.11. 13:24:04

@Démonmac1:
Azért nézz körül...és ha látsz egy majd 190-es, kosszú hajú, borostás csávót szúrósan nézni, akkor iszkiri, mert én vagyok az, és letépem a fejed.

hoplita 2014.05.11. 13:27:30

@a keresztényeket bántani tilos:
Nekem is van egy ragyogó ötletem, netcigány...vagy zsidó?
De inkább személyesen dumcsiznám meg veled, te ejrópai gecihalmaz.:)

a keresztényeket bántani tilos 2014.05.11. 15:14:51

@hoplita: Hát igen, a tipikus "jobboldali", amikor az érvek elfogytak, jön az erőszak...

hoplita 2014.05.11. 15:21:37

@a keresztényeket bántani tilos:
A te provokálásodra ez az egyetlen érv.

Se nem jobb, se nem bal, keresztyén és magyar.
Hogy valami maradjon egy valaha jobb sorsra érdemes alakulat ideájából is, mementónak.

Ja..és Kazakisztán az, nem kazahsztán, seggfej.
Inkább ezer kazak, mint egy gyolvás zsidrák, mint te.

a keresztényeket bántani tilos 2014.05.11. 15:22:48

@hoplita: Hajrá, mehetsz oda nyugodtan. Szerintem tárt karokkal várnak!

Sturmabteilungsmann 2014.05.11. 15:43:50

Nem vagyok egy eroszakos ember,de ha megtudnám,h ki tette a bejelentést,megnézném hol száll le,hazáig kovetném,és egy bokros részen leutném és kirabolnám.

hoplita 2014.05.11. 15:51:27

@a keresztényeket bántani tilos:
Valószínűleg, mert én kun vagyok.
Én ott is lehetek valaki, de te sehol, zsidrák.:)

a keresztényeket bántani tilos 2014.05.11. 15:53:04

@hoplita: Szerinted érdekel? Nekem ez a hazám. És veled ellentétben én itt nem csak LEHETEK, hanem VAGYOK is valaki, a frusztráció így nem szorongatja a torkomat, és nem kívánom megverni azt, aki kimondja az igazságot. :P

Magyar-gyűlölő seggfej!

hoplita 2014.05.12. 07:14:18

@a keresztényeket bántani tilos:
Ez a hazád?
Hát nem ejurópaji pógár vagy, te faszfej?
Döntsd mán el, baszom anyád.:)

a keresztényeket bántani tilos 2014.05.12. 07:42:55

@hoplita: Anyámat szádra ne vedd!
A kettő pedig nem zárja ki egymást, csak a magadfajta idióták fejében.

Vádló Bitófa 2014.05.12. 09:26:57

@vajdasagi: "...mert revizióra semmi esély..."

Hülye, éppen most bomlik föl az egyik szomszédunk. Itt van egy esély.

Csak az elmúlt 22 évben 4-5 revíziós lehetőség kínálkozott.

hoplita 2014.05.12. 13:24:44

@a keresztényeket bántani tilos:
Nem a számra veszem, hanem a faszomra.:)

Na, húzzál innen, unlak seggfej.

a keresztényeket bántani tilos 2014.05.12. 13:26:15

@hoplita: Ez az értékelvű jobboldaliság, ha jól sejtem. :D

Köszönöm, nagy szívességet teszel. :DDDDD

2014.05.13. 12:37:25

@Démonmac1:

De bezzeg kettős állampolgárokra, akik lehet, hogy ide (is) adóznak (mármint abból, amit itt bevallanak), de nem itteni érdekeket szolgálnak, attól még nyugodtan szavazhatna, nem? S akkor putris cigánynak, csövesnek, munkanélkülinek, megélhetési bűnözőnek se (nem adózik), Izraelből, meg Amerikából szavazóknak, és a kint több évre is munkát vállalóknak, meg a már kimenekült, rettenetesen üldözött bőröndösöknek (nem ide adózik) se lehessen szavazniuk, jó ??? ...

Milyen érdekes, hogy a véleményedhez képest gyak. a világ bárhol regiszterbe vett és ott, akár a Föld túloldalán is születő/élő/haló ÖSSZES leigazolt zsidója kívánságára automatice állampolgárságot kapván beleszólhat a szavazatával Izrael állam belügyeibe, nemde? (Csak épp kettős állampolgárokat nem szavazhat be se a knesszetbe, se a kormányba ... :))

Egy ún. "kanadai magyar" büszkélkedett nekem a neten, egy vita során, hogy őt ne nevezzem "liberális"-nak, mert a legszélsőjobboldalibb izraeli pártra szokott szavazni ... Hát ennyit erről, s még annyit, hogy nosza, már csak azért is vond meg a lelkesen nemadózó és közüzemet se fizető cigók szavazójogát, mert kb. 15-20 százalékban az újabb kétharmadról bizony már ők, meg a nekik az előgerinchúrig is benyaló fityeszes parancsolóik tehetnek.

vajdasagi 2014.05.18. 15:53:09

@Vádló Bitófa: Én nem mondanám másnak egy beszélgetés során, hogy "hülye", de hát mindenkinek más a beszélgetési stílusa.

Szétesni valóban szétesett pár ország, de a területüket eddig még soha nem kebelezte be egy másik ország. Pláne nem egy ilyen gyengécske ország, mint Magyarország. Ahhoz hogy mi valamit másoktól elcsatoljunk a következő kellene:

1. sokasodjunk többszáz évig, mint az oroszok, vagy a németek, vagy akár az albánok.

2. legyünk gazdaságilag nagyon erősek, és/vagy legyen veszedelmesen nagy hadseregünk (megint mint a németek vagy oroszok)

3. Azon a részen, amit vissza akarunk csatolni, ott legyen a lakosság túlnyomó többsége magyar (Koszovón egy évszázadon keresztül az átlag albán család 7-8 gyerekes volt, az áltag szerb család meg 2 gyerekes, és így alakoság aránya átbillent - de ehhez gyermekeket kell csinálni száz éven át. Mondd már meg, hol történik ilyesmi a magyarokkal?)

De gondold csak meg: valóban a Te boldogságodat össze kell kötnöd ezzel? A németek is igen nagy területeket veszítettek a múltban, és én úgy látom ennek ellenére boldogulnak.

Béres Andi 2014.09.09. 17:44:13

Gratulálok annak kis nyominger besúgónak akinek ez a legfájóbb probléma az életében!! Adjanak neki cukorkát jutalmul!! Ilyen honfitársaink vannak! :-(
süti beállítások módosítása