mezey_1.jpgAz egyelőre nem világos, hogy a takarító Terike csak szóban tudja-e majd fegyelmezni a másodéves Zsoltit, hogy az elsős Vivien blúza alatt matasson a lépcsőfordulóban, vagy esetleg gumibotot is kap az erélyes fellépést elősegítendő.

Az egyetemistákról köztudott, hogy nappal lógnak, este piálnak, nem járnak be órákra, és míg a társadalom többsége legkésőbb 19 éves korától kezdve húzza az igát két műszakban valamelyik gyárban, addig a sok semmirekellő büfészakos bölcsész tizenöt évig jár ingyen egy szakra, aztán meg átjelentkezik egy másikra, mert annyira belekényelmesedtek a habzsi-dőzsibe, hogy nem is akarnak elkezdeni dolgozni. A kollégista még ennél is alattomosabb állatfajta, ők a közös hűtőből is lopnak.

Ez a jól körülhatárolható tróger banda a politikuskeltető alvilági HÖK-maffiával az élen néha úgynevezett „kulturális programokat” szervez, hogy az oktatókkal elhitessék, a trágár gólyaindulók éneklésén és a felelőtlen szexuális kicsapongáson kívül más is érdekli őket. Ezt persze senki nem veszi komolyan.

Itt van például az ELTE legnagyobb kollégiumának, a Budaörsi úti Kőrösi Csoma Sándor Kollégiumnak (KCSSK) az őszi Kultúr7 nevű négynapos rendezvénye.

kultur7_plakat.jpg

Bár az előadók között az egyetemi oktatók krémje – tanszékvezetők, docensek, MTA doktorok – megtalálható, mindez nem tévesztette meg az ELTE szemfüles rektorát, a felfüggesztések koronázatlan királyát, Mezey Barnát.

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem vezetője az alábbi levelet küldte meg kedden a kollégiumi főigazgató részére.

rektor.jpg

Most egy páran biztos azt gondoljátok, hogy mi trollkodunk, pedig nem. A levél valódi, ez tényleg kiment ebben a formában. A nemi erőszakos hiszti miatt beparáztatott rektor arra kéri a főigazgatót, három napon keresztül gúnározzon a résztvevők között, beosztottjaiból pedig szervezzen testőrséget, akik biztosítják a rendezvény zavartalan lefolyását. Itt mondjuk nem világos, hogy a takarító Terike csak szóban tudja-e majd fegyelmezni a másodéves Zsoltit, hogy az elsős Vivien blúza alatt matasson a lépcsőfordulóban, vagy esetleg gumibotot is kap az erélyes fellépést elősegítendő.

Az is kifejezetten haladó szellemre vall, hogy a több mint ezerfős közösségben a résztvevők számát 220 főben maximálják, a nem kollégisták belépését pedig egyenesen megtiltják. Bár Kínában pont hasonló okok lázadnak a hallgatók, de ugye mi még csak tanuljuk a demokráciát, meg egyébként is most keletre nyitunk. Azt viszont meglepődve tapasztaltam, hogy a kifejezett rektori utasítás ellenére folyik a „külső reklámozás”, az eseménynek Facebook oldala is van, egy szabotőr hallgató emígyen méltatlankodik: „Valaki el tudná mondani, hogy miért tiltanak ki egy kulturális eseményről olyan embereket, akik nem kolisok? Ha ez egy óriási, zártkörű, szétverem a falakat, és minden sarokba hányok egy kicsit buli lenne, talán fel tudnám dolgozni, de így nem igazán…” Remélem, a hangulatkeltésre meglesz az egyetemvezetés csattanós válasza egy felfüggesztés formájában!

Az alaposan megszűrt és kontroll alatt tartott kollégisták példamutató magaviseletét és egyetemistákhoz méltó szórakozását Rektor Úr a buli éjféli berekesztésével és az „égetett szesz” árusításának tilalmával biztosítja. Utóbbi mondjuk engem nem nyugtat meg, mert mi van, ha valaki elkezdi délelőtt nyakló nélkül vedelni a sört, és délután rátölt pár kisfröccsöt? Vagy még rosszabb: borra sör! Ki garantálja, hogy nem szabadul el a pokol?!

bulika3.gif

Én a magam részéről nagyon remélem, hogy Főigazgató Úr komolyan fogja venni a feladatát, és nem csak úgy tessék-lássék módon fog flangálni fel-alá a folyosókon, hanem véletlenszerűen benyit a szobákba, és ellenőrzi, hogy például szerelmi légyott esetén a felek előzetesen írásban (esetleg szóban, két tanú előtt) rögzítették, hogy az aktus mindkét fél beleegyezésével történik, és biztosítottak a védekezés feltételei.

Aki ez utóbbit esetleg túlzásnak érzi, gondoljon arra, hogy a gólyatáborok erkölcsi fertője sem csak úgy a semmiből jött, mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy a kulturált szórakozás biztosítása mellett a felfűtött hangulat (amelynek ugye az alkohol, az elektronikus zene és a pajzán játékok a melegágya) eluralkodjon közösségi eseményeinken.

Néhány olvasónk most biztos azt gondolja magában, a nemi erőszak körüli hisztériakeltés kinyitotta Pandora szelencéjét, és a kádári évek szelleme járja be újra a felsőoktatási intézményeket. Nekik csak annyit üzennék: ez még csak a kezdet, elvtársak!

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr316892393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tallós Emil 2014.11.13. 09:15:21

Érdekes! Pedig a rektor úr kitűnő jogász volt, amikor még nem rektor volt!

Veridicus76 2014.11.13. 10:51:38

Lehet, hogy egyes intézkedések vitathatók, de legalább valaki tesz valamit a méltatlan, vállalhatatlan, embertelen viszonyok ellen. Igenis rendet kell tenni, a HÖK-ök túlhatalmát vissza kell nyesni. Rend kell.

MedveLászló 2014.11.13. 12:03:48

@Veridicus76: hülye intézkedésekkel nem rend lesz, hanem anarchia.

pietrrr 2014.11.13. 13:17:48

Felhívnám a figyelmet a levél keltezésére!
Igen, jól látjátok, az első nap még mindezzel nem volt semmi probléma... Nehéz szavakat találni erre az egészre...

JohnHenry 2014.11.13. 13:45:16

hallgattassék meg a másik fél is, valami oka nyilván van, hogy mindjárt a második nap ilyen levelet kellett írnia a górénak...

így persze nehezebb lesz lányokat leitatni, bedrogozni, de majd valahogy túlélitek.

MEDVE1978 2014.11.13. 13:46:45

Ezt előre lehetett látni. Már a nemi erőszak hisztéria idején is látni lehetett, hogy itt túlesik a ló másik oldalára az egész felsőoktatás / társadalom. Igen, a nemi erőszak borzasztó, de elenyésző számú. Egy gólyatábor is inkább arról szól, hogy az egyetemisták boldogan röhögcsélnek, játszanak és - tudom, hogy ez néhány hülye szemforgató erkölcscsőszöt felháborít, de - jót dugnak, piálnak, netán elszívnak egy-egy marihuánás cigit is. És ez generációknak adott szép élményeket.
Jelen esetben nyilvánvaló, hogy a rektor habosra szarta össze a gatyáját a nemi erőszak botránytól és igyekszik minden kockázatot minimalizálni. Ha lehetne a lány diákokat csadorban és erényövben küldené iskolába...

MEDVE1978 2014.11.13. 13:49:13

@JohnHenry: Konkrétan két oka lehet:
1. egyszerűen csak most érte el a rektor percepciós szintjét a dolog. Tehát korábban nem jött rá, hogy ott bizony buli is van.
2. Az első egy kicsit keményebb változata, lehet, hogy pár diák berúgott, mint a disznó összehányta a koleszt, leszakította a budiajtót. Esetleg basztak is a klotyóban vagy valamelyik szobában.

Netuddki. 2014.11.13. 14:04:22

@MEDVE1978: Hát nem erről szól egy gólyatábor. Legalábbis régebben nem erről szólt. De régebben nem is volt szükség a fiatalok megrendszabályozására. Elkanászodtatok, most az orrotok bele lesz nyomva a végtermékbe. Nem tetszik? Élni kellett volna a lehetőséggel, nem visszaélni...

Szumi 2014.11.13. 14:22:00

"Az egyetemistákról köztudott, hogy nappal lógnak, este piálnak, nem járnak be órákra, és míg a társadalom többsége legkésőbb 19 éves korától kezdve húzza az igát két műszakban valamelyik gyárban, addig a sok semmirekellő büfészakos bölcsész tizenöt évig jár ingyen egy szakra, aztán meg átjelentkezik egy másikra, mert annyira belekényelmesedtek a habzsi-dőzsibe, hogy nem is akarnak elkezdeni dolgozni." Kiváló jellemzés - nem is lehet egyebet hozzáfűzni. iróniának szántad, meglehet - de kapufa helyett betalált.

Szelid sunmalac 2014.11.13. 14:23:58

Ket egyetemet is elvegeztem, igaz, nem bufeszakon. Tamogatom az egyetemek onallosagat, de hogy kulturalis rendezvenyen miert problema ha nem lehet tomenyet inni es vege van ejfelkor, azt nem ertem. Azt meg, hogy valaki ezen felhaborodik, meg kevesbe. Majd amikor a te felelosseged lesz tobbszaz matareszeg fiatal kordabantartasa, kicsit mashogy fogod latni a dolgot. Ha bizonyitottak volna, hogy ember (nem kultur, csak ember) modjara is tudnak szorakozni, akkor nem kene nekik leirni.

S=klogW 2014.11.13. 14:27:19

Ideje lenne nemcsak a tanulmányi kötelezettség nem teljesítéséért eltanácsolni a butákat,

hanem méltatlan viselkedésért is kicsapni a hallgatósöpredéket.

Szelid sunmalac 2014.11.13. 14:31:54

Az sem teljesen tiszta, hogy miert az egyetem feladata lenne lehetosget biztositani a pialasra es dugasra. Mi is pialtunk es dugtunk, de tele a varos bulikkal es hazibulikkal. Miert pont egy egyetem altal szervezett rendezvenyen kell?

Ashi Valkoinen 2014.11.13. 14:32:43

@Szumi: Aki meg mégsem ilyen, azt kiközösítik...

Exploiter 2014.11.13. 14:37:20

Rendnek kell lenni, mert rendnek kell lenni.

Rend van már? Eh...?

---

Aki valóban fel akarja készíteni a fiatalságot az itthoni életre, annak más célokat kell kitűznie.

Lázadjanak MINDEN ellen, ami fentről jön, mert a hatalom = ellenség.
Ne fogadjanak el SEMMIT a társadalmi kontrollból, mert a társadalmi norma = gyengeség.
Küzdjenek MINDENÉRT, ami fontosnak tűnik, még ha az csak egy üveg pia is, mert amíg nincs ellenállás, mindent el fognak venni tőlük, amit hagynak.

Minden gondolat jó, ami az ún. renddel ellenkező irányba mutat, szükség lesz rájuk az elkövetkezendő évtizedekben.

Aki ezt nem érti, az meg viselkedjen RENDesen.

Exploiter 2014.11.13. 14:41:27

@S=klogW:

:)

Jajj, ne RENDetlenkedj itt.

Bambano 2014.11.13. 14:42:19

rektor el van kicsit tévedve.
egyrészt egyetemre 18. életévüket betöltöttek járhatnak, következésképp nagykorúak és szabad döntési joguk van.

másrészt ha valaki ilyen dörgedelmes levelet ír, akkor a végére odaírni, hogy segítő együttműködés, eufémizmus.

az ilyen rektorokat ideje lenne elhajtani a fenébe.

Bambano 2014.11.13. 14:47:53

@Szelid sunmalac: egyetemista koromban szerveztünk bulikat, ahol igen, az én felelősségem volt többszáz egyetemista kordában tartása. Simán megoldottuk, nem kellett hozzá túlterjeszkedő, itt-ott törvénytelen rektori utasítás.

(a túlórát előre el kell rendelni, egy négy napos buli második napján a szabad tanárokat felügyeletre berendelni enyhén szóval karcos jogilag).

$pi$ 2014.11.13. 14:49:47

@Bambano: "egyrészt egyetemre 18. életévüket betöltöttek járhatnak, következésképp nagykorúak és szabad döntési joguk van"

Így van. Én is nagykorú vagyok, de még nem volt olyan munkahelyem, ahol lehetett volna piálni. Vannak szabályok amik a nagykorúak "döntési jogát" korlátozzák.

Én például a ház elé a kocsimat nem rakhatom le ha nem fizethetek, úgyhogy lehet kussolni.

S=klogW 2014.11.13. 14:50:13

@Bambano:

Az ilyen hallgatócsőcseléket ideje lenne elhajtani a fenébe.

ohmyFgod 2014.11.13. 14:56:37

De az leesett már bárkinek is, hogy NEM VOLT NEMI ERŐSZAK? Maga az áldozat, az index cikkben Mira néven emlegetett lány is elismerte, hogy bugyija végig rajta volt. Valamiféle molesztálás történt, de nem erőszak.

Ambiorix 2014.11.13. 14:57:09

Mondjuk ezt a posztot nem is értem. Már miért kéne az egyetemnek asszisztálni a lumpen csőcseléktől nagyítóval sem megkülönböztethető "hallgatók" üvöltvehányásához?

szamok embere 2014.11.13. 14:58:30

Pszichológushoz kéne menjen a rektor úr, mert érzésem szerint az ilyen mértékű megfelelni akarás kóros.

ohmyFgod 2014.11.13. 14:58:42

Ez a rektor csak a seggét félti, és emiatt rém jellemtelen, és szánalmas figura.

szamok embere 2014.11.13. 15:01:37

"Elkanászodtatok, most az orrotok bele lesz nyomva a végtermékbe. Nem tetszik? Élni kellett volna a lehetőséggel, nem visszaélni..."
Egy kezeden meg tudod számolni, hogy hogy hány egyetemista kanászodott el, ugye? A pápa szerint a megbízható felmérések szerint a papok 1-2 százaláka érintett pedofíliában. Vond le a következtetést.

szamok embere 2014.11.13. 15:02:30

ohmyFgod, cserélnél vele?

ohmyFgod 2014.11.13. 15:07:00

@szamok embere: a rektorral vagy mirával? Nem cserélnék egyikkel sem, mert ami Mirával történt az elítélendő, de rohadtul nem mindegy, hogy megbasznak, vagy csak valaki veri a faszát melletted. Te melyiket választanád?

szamok embere 2014.11.13. 15:07:27

"Az sem teljesen tiszta, hogy miert az egyetem feladata lenne lehetosget biztositani a pialasra es dugasra. Mi is pialtunk es dugtunk, de tele a varos bulikkal es hazibulikkal. Miert pont egy egyetem altal szervezett rendezvenyen kell?"
Nem az egyetem, a diákok szervezik. Ott, ahol szobát bérelnek.

szamok embere 2014.11.13. 15:08:54

ohmyFgod 2014.11.13. 15:07:00
"rohadtul nem mindegy, hogy megbasznak, vagy csak valaki veri a faszát melletted. "
Ritka egy véglény vagy.

szamok embere 2014.11.13. 15:12:24

megnéztem a fotóikat a www.kultur7.elte.hu/galeria.php oldalon. Valóban nagyon óvatosan kell bánni az ilyen emberekkel...

ohmyFgod 2014.11.13. 15:21:46

@szamok embere: Te vagy olyan egyszerű, mint egy kavics.

$pi$ 2014.11.13. 15:23:54

@szamok embere: "Élni kellett volna a lehetőséggel, nem visszaélni..."
Egy kezeden meg tudod számolni, hogy hogy hány egyetemista kanászodott el, ugye?"

Nem, valójában a 90%-uk.

"A pápa szerint a megbízható felmérések szerint a papok 1-2 százaláka érintett pedofíliában. Vond le a következtetést. "

Azokat is itt lenne ideje megregulázni, de ez persze nem ment senkit.

$pi$ 2014.11.13. 15:29:31

@szamok embere: "nagyon óvatosan kell bánni az ilyen emberekkel"

Úgy érted, hogy olyan aranyos, kultúrált és szerény fiataloknak néznek ki, hogy elképzelhetetlennek tartod a részeg garázdálkodást? :)

Jó, hogy ezt így meg tudod mondani pár képről, rontáslevételt is vállalsz?

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2014.11.13. 15:43:37

@ohmyFgod: A Btk. szerint szexuális erőszakot követ el, aki más védekezésre vagy akaratnyilvánításra képtelen állapotát szexuális cselekményre használja fel.
Az értelmező rendelkezés szerint ilyen a közösülés és minden súlyosan szeméremsértő cselekmény, amely a nemi vágy felkeltésére, fenntartására vagy kielégítésére alkalmas, vagy arra irányul.

Attól még lehetett erőszak, hogy rajta volt a bugyi.

$pi$ 2014.11.13. 15:46:59

@raz sierpem raz mlotem czerwona holote: Így van. Nem közösülés, de nemi erőszak. Szép is lenne, ha nem lenne az!

ohmyFgod 2014.11.13. 15:49:49

@raz sierpem raz mlotem czerwona holote: Igen, te szexuális erőszakról beszélsz, de a legtöbb helyen nemi erőszakról beszéltek. Nincs különbség a kettő között? A nemi erőszak már nem foglalja magában a közösülést?

cenzuratroll bosszanto 2014.11.13. 15:53:30

Nyugi elvtársak, a birca, géza és batyu féle agymosott idióták örömére eljön még az is, amikor a tanár figyelmezteti a jónépet, hogy a Nemzeti Ünnepeken nem szabad megjelenni, ott csak az államilag kirendelt csápolók és tapsolók jelenhetnek meg.

cenzuratroll bosszanto 2014.11.13. 15:54:38

Éljen Május Elseje. A dísztribünről orbán Főtitkár Elvtárs integet az alant elvonuló dolgozó népnek.

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2014.11.13. 15:59:09

@ohmyFgod: Az Eu-s joggyakorlatot figyelembe véve jött létre ez a tényállás a Btk. 2013-as módosításakor. Összevonta az erőszakos közösülés és szemérem elleni erőszak tényállását.

Bambano 2014.11.13. 16:00:55

@cenzuratroll bosszanto: a navnál támogató aláírásokat gyűjtenek a dolgozók között a magát és a navot porrá égető főnökért.

ennél lejjebb nincs.

Csonka Balázs 2014.11.13. 16:20:04

Kedves Mindenki!

A cikk egy kicsit árnyaltan fogalmaz. Szeretnék néhány félreértést tisztázni és megvédeni mind a rendezvény, mind a szervezők becsületét. A Kollégiumi Hallgatói Önkormányzat jelenlegi elnökeként ezt kötelességemnek érzem. A rendezvényt nem kimondottan hökös rendezvény, habár részemről minden támogatást megadtam, hanem diákbizottsági tagok és főként önkéntesek szervezték. Számunkra 3 dolog ami teljesen elfogadhatatlan: egy hetek óta tartó levelezésnek az engedélyeztetésről miért a rendezvény második napján van eredménye? Amíg nem volt tiltás, hétfőn kb 2 felest fogyasztottak el a büfében, mert ez a rendezvény valóban nem erről szól. De ezzel a tiltás nincs is baj, ezt mindenki el tudja fogadni. De azt, hogy ELTE-s hallgatók vagy bárki, aki érdeklődik a rendezvény iránt, ne jöhessen be, azt nem. A 220 fős létszámkorlát pedig egy 1000 főt befogadni képes helyszínen, egy közel 1200 fős kollégiumban röhej. Ez a rendezvény véleményem szerint pont a hallgatói rendezvények közül kiemelendő, támogatandó lenne, hiszen itt még csak véletlenül sem a kommentekben említett dolgok folynak. Szerettük volna, ha az ELTE is a felkarolja a K7-et, úgy gondoltuk naivan, hogy itt valóban, az egyetem számára is értékes dolgokról van szó, amit még a rektori vezetés is könnyű szívvel támogat, de sajnos nem így történt. A koncertek a nap záráskor sem a klasszikus, main stream koncertek közé sorolhatók és igen is lehet zenét kulturáltan is hallgatni. Mi ezek mellett kitartunk és minden tőlünk telhetőt meg fogunk tenni, azt hiszem ezt a szervezők nevében is mondhatom.

sdani 2014.11.13. 16:36:35

@Csonka Balázs: Szerintem is az utolsó két ponttal volt probléma, azt ugyan még érthetőnek tartom, hogy nem ELTÉsek nem mehetnek be, de azt, hogy még a kollégium lakói is többszörösen meghaladják a létszámkorlátot... ez köcsögség.

$pi$ 2014.11.13. 16:41:22

@Csonka Balázs: "támogatandó lenne"

Szóval az a véleményed, hogy az intézménynek támogatnia kellene ezt a rendezvényt. Az egyetemnek kettős feladata van: oktatás és kutatás. A rendezvény melyik feladatkörbe tartozik ezek közül?

Szelid sunmalac 2014.11.13. 16:43:15

@Csonka Balázs: Ez korrakt. Valoban, a kollegiumi tagsagra vonatkozo korlatozas szuksegtelen es erthetelen. A 24 orai "zaras" egy koncert eseteben elfogadhato, foleg mivel kulturalis, hogy irtad nem mainstream zenerol van szo. Tehat aki utana szorakozni/bulizni akar, elmegy egy szorakozohelyre, ami pont erre hivatott.

Szelid sunmalac 2014.11.13. 16:44:30

@$pi$: ??? A kulturaba. Olvastad te a programot? Most komolyan...szerinted egy kulturalis rendezveny, ami a tanulok szelesebb latokoret es tudasat szolgaja, nem valo egyetemre? Hanem mi? Kozmunka? Arokasas?

Szelid sunmalac 2014.11.13. 16:47:29

@Bambano: Megint elbeszelunk egymas mellett. Itt egy negynapos kulturalis programrol van szo, amit helyeslek. Azt nem, hogy nem vehetnek rajta koleszosokon kivul mas. Azt igen, hogy nem lehet a rendezvenyen tomenyt kapni (mert egyaltalan minek oda?). Azt igen, hogy 24 orakor vege a rendezvenynek. Nem hatkor, ejfelkor. Melyik koncert tart ejfel utan? Ami ejfel utan zenes szorakozohely, az nem egyetemi szervezesu.
Igen, kepzeld, a felnott embereknek tartott rendezvenyeknek is fajtatol fuggoen vannak kereteik es korlataik. Bizony! Szinhazba sem mesz tajreszegen es hanyod le az eloadot, majd tancolsz hajnalig a szinpaod, mikozben szidod azokat, akik mondjuk le akarnak onnan hozni.

$pi$ 2014.11.13. 16:52:38

@Szelid sunmalac: "Hanem mi? Kozmunka? Arokasas? "

Nem, nem árokásás, hanem oktatás és kutatás.

A "kultúra" igencsak megfoghatatlan dolog, nem gondolod? Alkoholfogyasztás, zenehallgatás, szórakozás, persze, hogyne, kultúra. Csak nem része az oktatási és kutatási tevékenységnek. Ezért nem "kell" támogatnia az egyetemnek...

kisst30 2014.11.13. 16:55:13

@Ashi Valkoinen: a rémhírekkel ellentétben biztos forrásból tudatom veled, hogy senkit nem közösítünk ki csak azért, mert nem jár el bulizni! :)

Exploiter 2014.11.13. 16:58:11

@$pi$:

Elhiszem, számodra tényleg megfoghatatlannak tűnhet. It's magic.

Leone_510 2014.11.13. 17:02:00

nem egy örök diák ismerősöm van, iskoláról iskolára vándorolnak, semmirekellő léhűtő alakok az életben elbuknak

ezek a drogos erőszaktevők a jövő ügyvédei jogászai , köpedelem senkiháziak

Szelid sunmalac 2014.11.13. 17:03:11

@$pi$: Akkor most legyszives olvasd el azt a kibaszott programot, es jelentsd ki itt mindenki elott, hogy marpedig ez nem valo egyetemre!

Szelid sunmalac 2014.11.13. 17:04:31

@Leone_510: Hat...szar lehet, ha ilyen ismeroseid vannak! Amugy a csoporttarsaid az egyetemen/foiskolan milyenek voltak?

MEDVE1978 2014.11.13. 17:06:05

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Régen filozófiai eszmefuttatások mély terepe volt, tudom. Régen az emberek soha nem szexeltek ilyen helyeken és alkoholt sem fogyasztottak, csak üdvözülten lebegtek a hetedik mennyországban.

kisst30 2014.11.13. 17:06:20

@Szumi: általánosítani a legkönnyebb. Szerencsés vagyok, mert a szüleim támogatnak és nem kell dolgoznom, ezért nem fogok bocsánatot kérni. Bulizni is szoktam. Sőőt, mondok durvábbat: gólyatáborban is jártam. Amikor majd átveszem a jogi diplomámat,azokra az emberekre fogok gondolni, mint te, akik kételkedtek abban, hogy ebből a "csőcselékből", "söpredékből" úgy se lesz semmi és senki, és mégis: a végén talán én foglak megmenteni egy pertől :)

$pi$ 2014.11.13. 17:08:30

@Szelid sunmalac: "Akkor most legyszives olvasd el azt a kibaszott programot, es jelentsd ki itt mindenki elott, hogy marpedig ez nem valo egyetemre! "

Nem mondtam ilyet. Az eredeti állítás azt mondta, hogy az egyetemnek támogatnia kell (támogatandó) a rendezvényt, hogy az egyetemnek feladata az, hogy ilyen rendezvényt támogasson.

Nem az.

Ha a kultúra a fontos, akkor 1) nem a kollégiumban 2) nem éjfélkor és 3) nem alkohol árusításával egybekötve kell rendezni a rendezvényt.

Mondom ezt úgy, hogy nincs olyan hét, hogy ne halgassam az ablakom alatt részegen üvöltöző egyetemistákat. Ne mondjuk már, hogy az egyetemnek támogatnia kell a sörözést merthogy közben kultúrálisan zenét hallgatunk.

kisst30 2014.11.13. 17:13:01

@$pi$: miért ne lehetne a kollégiumban egy kultúrális, többnapos rendezvény (nevezhetnénk mini fesztiválnak is)? az iskolában egész nap oktatás folyik, maximum este 6tól, 8tól tudna helyet biztosítani, ha lenne. nem kell alkohol, senki nem mondta. de az, hogy megtiltják hogy éjfélkor én még esetleg egy tanárral, vagy a barátaimmal beszélgessek mondjuk élő zene mellett, az nonszensz.

-JzK- 2014.11.13. 17:13:17

www.ferfihang.hu/2013/10/04/richard-williamson-lanyok-az-egyetemen/

"Minek költik a szülők és a társadalom a pénzüket arra, hogy egyetemre járatnak rengeteg olyan nőket, akiknek a hivatása szinte biztosan a családanyaság lesz? A történelem során a kereszténység által létrehozott egyetemek a tudományos előrehaladás központjai voltak, míg ezzel szemben a mai “bordélyegyetemek” olykor már korántsem a tanulást, kutatást, a tudományos munkát szolgálják (lásd a büfé-ruhatár szakok problémáját), hanem leginkább a “szex, pia, rockandroll” jelmondatot helyezhetnék a bejáratuk fölé. A modern egyetemeken leginkább “frizbidobálást” tanulnak és erkölcseikben romlanak a fiatalok, következésképpen nemhogy lányokat, de még fiúkat sem lenne szabad odaküldeni. A koedukált egyetemeken a fiatal nők elvonják a fiatal férfiak figyelmét a tudományos munkáról. Másrészről szerinte a másfajta tanulási sajátságokkal rendelkező női hallgatók jó részeredményeket mutatnak fel bizonyos tanulási folyamatokban, ezzel a nőkre szabott értékrendet sugallnak az egyetemi oktatás számára és leértékelik a férfiak más természetű tanulási folyamatait, vagyis dekonstruktív módon elnőiesítik az egyetemi oktatást. Ráadásul a sok büfé-ruhatár szakon végzett nőnek derogál majd az alacsonyabb képzettségű férjet partnernek tekinteni. (Valódi probléma, látva, hogy manapság mennyivel több felsőfokú végzettségű nő van, mint férfi) Ugyanezek a nők más módon is a feminista elégedetlenség forrásai, mivel egyetemi végzettségük birtokában úgy gondolják, hogy egy társadalmi igazságtalanság áldozatai akkor, amikor kiderül, hogy a társadalomnak valójában nincs szüksége arra a tudásra, amit ők annyira felértékelnek magukban."

Szelid sunmalac 2014.11.13. 17:14:29

@kisst30: Ejfel utan beszelgetsz veluk elo zene nelkul, vagy maskor, vagy mashol. Ne mar ez legyen a problemad!

Szelid sunmalac 2014.11.13. 17:16:37

@$pi$: Gondolom az ablakod alatt uvoltozo reszeg egyetemistak nem a kulturalis napokrol jonnek reszegen. De javits ki ha tevedek. Csak epp osszemosod a dolgokat, mert az egyszerubb.

$pi$ 2014.11.13. 17:23:40

@kisst30: "de az, hogy megtiltják hogy éjfélkor én még esetleg egy tanárral, vagy a barátaimmal beszélgessek mondjuk élő zene mellett, az nonszensz. "

Nem tiltotta meg senki. Piálós buli van azért kell éjfélkor hazamenni.

A kollégiumban meg gondolom vannak akik aludni akarnak éjféltájban és zavarná őket a hangos zene. Nem az ördögtöl való dolog ez, azt hiszem ennyi a mondanivalóm.

Érted? Jah, rendeztünk volna egy jó kis bulit, volt sör, meg bor, meg pálesz is, hajnalog tartott volna, jó kis zene és vagy ezren el is jöttek volna.

Aztán azt mondta az egyetem, hogy persze, lehet, de vannak korlátok. Nem azért mert elnyomás van, nem azért, mert fasizmus van, nem azért mert a rektor egy idióta, hanem azért, hogy biztosan ne legyen üvöltözés meg csendháborítás meg zúzás meg atom részeg hordák.

Mert ilyesmi *szokott* lenni néha és ezt *mindenképpen* meg akarja előzni a rektor mert *különösen* ügyelnie kell az egyetem jó hírére ami mostanában igencsak gyenge lábon áll.

Ilyen egyszerű, meg lehet érteni.

$pi$ 2014.11.13. 17:24:57

@$pi$: "de az, hogy megtiltják hogy éjfélkor én még esetleg egy tanárral, vagy a barátaimmal beszélgessek mondjuk élő zene mellett, az nonszensz"

Jah, még annyit: ha otthon csinálod, akkor a szomszédok rádhívják a zsarukat mert nem tudnak aludni.

kisst30 2014.11.13. 17:27:02

@$pi$: értem, hogy a többi diák aludni szeretne, ez teljesen világos. de ez a program hetekkel ezelőtt meg lett szervezve, engedélyezték stb stb. most az ő több hetes munkájuk lett megnehezítve (vagy tönkre lett téve), mondván, hogy bocsika, elnéztem valamit, mégse tetszik

$pi$ 2014.11.13. 17:30:24

@kisst30: "engedélyezték stb stb."

Hát ez nyilván hiba volt. Soha nem állítottam, hogy az egyetem vezetése nem követ el hibákat, sőt!

kisst30 2014.11.13. 17:31:09

@Szelid sunmalac: ohh nekem van nagyobb problémám is ennél, csak gondoltam teszek egy megjegyzést :D

wolfgabriel 2014.11.13. 17:40:30

Többen írjátok: a "nemi erőszakos hiszti miatt".
Ez most már csak "hiszti"? Próbáljuk meg elképzelni, hogy saját nőrokonunkkal, barátnőnkkel történik hasonló, rászólnál, hogy "ne hisztizz már!"???

A rektor nem hülye, ha nem tesz semmit és megint erőszak lesz, ő lesz az első akit kirúgnak. Így védekezik. Érthető.
Nem lesz alkohol? Akkor azon a héten csak feleannyiszor leszel mattrészeg? Borzasztó! Szerintem azonnal válts egyetemet!!

Bambano 2014.11.13. 18:11:48

az egyik ponttal kapcsolatban még idézhetném Hofit is:
"Amelyik melós nem bír tartalékolni két felest másnap reggelig, az dögöljön szomjan".

jó példa rá, hogy látszatintézkedés ez, nem érdemi.

csedársajt 2014.11.13. 18:55:48

A kommenteket olvasgatva ez már nem nem kádár szelleme.

Ez maga drága csermanek janibácsi, személyesen.
Életrekelt, mint a nagy voldemort, visszarért.

Nekem már izzik a sarlókalapácsos tetkóm is gyerekek!

A titkosszolgálat által ellopott koponyából sikerült valami sátánista szertartással orbán-féregfarknak Őt feléleszteni, vagy mittomén

..bár sztem erősen gyanítható, hogy inkább olyan a szitu, mint a bölcsek kövében, az általa egyszer elfoglalt és elbutított mélykádárista honfitársaink lelkében, testében gondolataiban él tovább, parazitaként, mindörökké.
-ámen-

Bobby Newmark 2014.11.13. 19:45:28

Remélem a kedves rektor úr jó alvó, atompicsarészeg*, buliból éjfélkor elzavart egyetemistáknak szokása szerenádot tartani a felelősnek...

*ha a buliban nem lehet kapni töményet, akkor majd kintről hoznak maguknak, és nem ám annyit fognak inni, mint bent a buliban felesből tennék, hanem "nehogy már megmaradjon" alapon el is fogyasztják mindet...

$pi$ 2014.11.13. 19:59:07

@Bobby Newmark: Jah, értjük. Azért kellett volna töményet árulni, hogy ne rúgjanak be annyira. Elmés! :)

Dzsentrisvihák 2014.11.13. 20:32:09

@Veridicus76:

Bakker, "méltatlan, vállalhatatlan, embertelen viszonyok", meg rendneköllenni :D :D

Laktál te már magyar kollégiumban, jóbarát? Voltál egyben is? Mármint, úgy belülről, tudod? Szét tudtál nézni?

Mert akkor biztos feltűnt, hogy ott nem az a méltatlan, vállalhatatlan, meg embertelen, ha fiatal felnőttek alkalmanként leisszák magukat, vagy összefekszenek, hanem, hogy a kecskeméti börtönben(!) fényévekkel jobbak az életkörülmények, és ahhoz mondjuk csak embert kell ölni, nem horror pénzeket kicsengetni, havonta...

Bobby Newmark 2014.11.13. 20:32:23

@$pi$: Sosem voltál koleszos egyetemista, mi?

Én meg láttam már mindkettőt, hozott piás bulit is, meg szerenádot is.

Bár ezek puhapöcs bölcsészek, nem tudnak inni.

Dzsentrisvihák 2014.11.13. 20:53:03

@wolfgabriel:

Nem a nemi erőszakot minősítette bárki is hisztinek, hanem a körülötte kialakuló hisztit. Értsd: Ticcsukbe a gólyatábort, a pajzán népdalokat, a zalkoholt, a koedukált oktatást, meg úgy általában a faszt.

Ez, a túllihegés része a hiszti. Az erőszakoló pöcs kerüljön a bíróság elé, kapjon annyi évet, hogy rárohadjon a műanyaglakat, az egyetem figyeljen oda jobban, kit enged be a gólyatáborába, akár fotósként, akár máshogy, oszt csókolom.

De amivé fajul a dolog, az a ló másik oldala. Ezt pont a pedagógusoknak kellene a legjobban tudniuk, persze ehhez valóban érteni is kellene a fiatalokhoz, meg úgy általában a pedagógiához...

Bobby Newmark 2014.11.13. 21:54:50

@Dzsentrisvihák: Egyetemen éppen nem pedagógusok tanítanak, legalábbis a tanárképzőn kívül. Felnőttek járnak oda, ugyanis.

$pi$ 2014.11.13. 21:55:44

@Bobby Newmark: "Sosem voltál koleszos egyetemista, mi?"

Évekig laktam kollégiumban, tudom milyen az. Hozott piából berúgnak páran, de amikor árulják, akkor a jányok miatt az egész város ott tolong.

$pi$ 2014.11.13. 21:57:44

@Dzsentrisvihák: "De amivé fajul a dolog, az a ló másik oldala. Ezt pont a pedagógusoknak kellene a legjobban tudniuk, persze ehhez valóban érteni is kellene a fiatalokhoz, meg úgy általában a pedagógiához... "

Nagyon ismerheted a felsőoktatást ha azt hiszed, hogy az elméleti fizikusokat meg a csillagászokat pedagógusok tanítják. :D

De ezért tudod hogy megy és mit kellene tenni, ugye? :D

pooffy 2014.11.13. 22:28:32

Ilyen suttyóság az átkosban nem fordulhatott elő... Basszus, szomorú...

Dzsentrisvihák 2014.11.14. 08:21:24

@Bobby Newmark:

Ez az egyik legnagyobb hiba a magyar felsőoktatásban, a tanárok 60-80%-a (kartól/intézménytől függően) se tanítani, se úgy általában az emberekkel bánni nem tudó, életképtelen, szakbarbár szobatudós. Régebben azért ez az arány nem egészen így nézett ki.

@$pi$:

Képzeld, nagyon is ismerem, és igen, arról is van fogalmam, mit kellene tenni :)

Szóljál már, ha a csillagászok, meg az elméleti fizikusok bármikor képesek lesznek, akár együtt is megtölteni egy buszt. Akkor talán releváns lesz velük példálózni, addig talán fontosabb lenne azon merengeni, hogy a több száz fős szakokon miért uralkodik kb. intézményesített anarchia. Ja, várj, tudom, kizárólag a "hallgatósöpredék" miatt, hát hogyne... :D

$pi$ 2014.11.14. 09:04:07

@Dzsentrisvihák: "Szóljál már, ha a csillagászok, meg az elméleti fizikusok bármikor képesek lesznek, akár együtt is megtölteni egy buszt."

A csillagászokat és elméleti fizikusokat példaként említettem. Arra, hogy az egyetemeken szakemberek tanítanak, nem pedagógusok. Akik az egyetemen tanítanak, azok elsöprő többségben nem is tanultak pedagógiát.

Kivéve (ahogy az előttem szóló említette) azokat, akik pedagógiát tanítanak. De azok sem azért pedagógusok, hogy egyetemi hallgatókat taníthassanak, hanem azért, hogy pedagógiát taníthassanak.

Az egyetem ugyanis nem nevel, az egyetem oktat.

"Képzeld, nagyon is ismerem"

Látom. :D

Dzsentrisvihák 2014.11.14. 10:21:39

@$pi$:

Érdekes, a jó tanároknak (és nem pusztán oktatóknak) nevelniük is sikerül, még az egyetemen is.

A többinek viszont még tanítani is nehezére esett, sőt, bizonyos esetekben kommunikálni se tudtak normálisan.

Az ilyen lehet akármilyen szakember, hiába, ha képtelen átadni a tudását, és ami még fontosabb, az adott szakma életszemléletét, rendszerét, gondolkodásmódját (amire bizony nevelni kell a hallgatókat; ha nem kéne, elég lenne elolvasni a tankönyveket, és le lenne tudva a felsőoktatás).

Alap kellene legyen, hogyha valaki egyszer katedrára állhat, az legalább némi minimális pedagógiai képességekkel rendelkezzen.

De persze a hozzád hasonló falanszteragyú, beszűkülteknek ezek már túl széles horizontok, ugye, meg irreális elvárások...

Leszarom mit látsz, kispajtás, többet tapasztaltam a magyar felsőoktatásból, mint te, ebben biztos vagyok.

$pi$ 2014.11.14. 10:46:22

@Dzsentrisvihák: "Érdekes, a jó tanároknak (és nem pusztán oktatóknak) nevelniük is sikerül, még az egyetemen is."

Egy elfoglaltabb oktatónak van mondjuk 300 hallgatója egy félévben. A 100 fős előadóban nem lehet "nevelni".

De ha lehetne is, irreleváns. Az egyetemi oktatót nem azért fizetik, hogy neveljen, nem ez a feladata.

"amire bizony nevelni kell a hallgatókat; ha nem kéne, elég lenne elolvasni a tankönyveket"

A könyvnek nem lehet szakmai kérdéseket feltenni, a könyv nem tudja kijavítani a szakmai hibákat, a könyv nem tudja felmérni, hogy melyik anyagrészt kell ötféleképpen elmondani mire megértik.

"De persze a hozzád hasonló falanszteragyú, beszűkülteknek ezek már túl széles horizontok, ugye, meg irreális elvárások..."

Ezek a te elvárásaid. Nem mondtam, hogy bármi véleményem lenne ezekről csak annyit kívántam jelezni, hogy az egyetemnek, a munkáltatónak nincsenek ilyen elvárásai. Az egyetem ilyen "nevelési" feladatokat nem vállalt fel.

"Leszarom mit látsz, kispajtás, többet tapasztaltam a magyar felsőoktatásból, mint te, ebben biztos vagyok"

Hány éven keresztül oktattál? Csak a kíváncsiság kedvéért...

Dzsentrisvihák 2014.11.14. 11:31:11

@$pi$:

"A 100 fős előadóban nem lehet "nevelni"." - Szerinted. Bár, ahogy elnézem, nem nagyon vagy tisztában a nevelés fogalmával (arra az embernek kb. haláláig szüksége van, huszonévesen pedig pláne). Ha pedig valóban egyetemi oktató lennél, ahogy itt próbálod eladni, és így gondolkodsz, akkor tipikus példánya vagy azoknak a favágó, intellektuális londinereknek, akikről fentebb már szót ejtettem.

"A könyvnek nem lehet szakmai kérdéseket feltenni, a könyv nem tudja kijavítani a szakmai hibákat, a könyv nem tudja felmérni, hogy melyik anyagrészt kell ötféleképpen elmondani mire megértik." - Ez sajnos a jelenlegi oktatók igen nagy hányadára is igaz. Egyébként örülök, hogy nincs érzéked az iróniához, így kifejezetten "élvezetes" lesz tovább diskurálni.

"Az egyetem ilyen "nevelési" feladatokat nem vállalt fel." - Ami hiba (bár ez közel sem minden egyetemre, vagy karra igaz), és ezt a jó tanárok felismerik, és magukkal szemben támasztják ezeket az elvárásokat. Ahogy elnézlek, ez benned még csak föl sem merült.

$pi$ 2014.11.14. 11:41:23

@Dzsentrisvihák: "Ha pedig valóban egyetemi oktató lennél, ahogy itt próbálod eladni"

Már régen otthagytam az egészet, de én valóban oktató volna sok éven keresztül. Úgy veszem ki a szavaidból, hogy te nem. Itt vége is a vitának.

"ezt a jó tanárok felismerik, és magukkal szemben támasztják ezeket az elvárásokat. "

Ha az oktató az oktatás helyett az idejét azzal tölti, hogy nevelni próbálja a hallgatók, akkor jogosan kérik számon és szankcionálják. Olyan ez, mintha kihívnád kéményseprőt és az megállapítani, hogy túl feszült vagy és elkezdené masszírozni a válladat.

És te folyamatosan nyomod, hogy hibás az a kéményseprő, aki munkaidőben nem masszírozza meg a kliens vállát. :) Roppant vicces. :D

$pi$ 2014.11.14. 11:51:58

@$pi$: "oktató volna" -> "oktató voltam"

Dzsentrisvihák 2014.11.14. 12:49:03

@$pi$:

Ehem, mert egyéb felsőoktatási szereplőként nem lehet az embernek releváns rálátása a dologra, ugye? :D
Na, ennyit rólad, öcsi.

Látom nem csak az iróniához, de a hasonlatokhoz is tufa vagy, csak gratulálni tudok...

$pi$ 2014.11.14. 13:06:43

@Dzsentrisvihák: "Ehem, mert egyéb felsőoktatási szereplőként nem lehet az embernek releváns rálátása a dologra, ugye?"

Úgy érted, hogy hallgatóként vagy szülőként?

Szóval szülőként az a problémád, hogy nem nevelték a gyerekedet az egyetemen? Vagy hallgatóként az a problémád, hogy nem neveltek meg az egyetemen?

Ez ezért erég gáz lenne, nem?

Dzsentrisvihák 2014.11.14. 16:33:05

@$pi$:

Hallgatóként szerencsésnek mondhatom magam, hogy volt néhány tanárom, aki nem olyan attitűddel állt a hivatásához, mint az árokásáshoz, vagy a krumplipucoláshoz szokás.

Igen, ők neveltek is, azzal ahogyan, vagy amellett, hogy leadták az anyagot. A szakmáimra, emberségre, és az életre, úgy általában, nem arra, hogy egy monotaskingba merevedett biodroid legyek.

Látom, ez számodra valami felfoghatatlan, okkult, misztikus dolog, mint Orbán Viktornak az internet, úgyhogy nem is terhellek vele tovább.

Örülj, hogy otthagytad a pályát, Isten látja lelkem, én nem fogok sírni utánad, bár többen döntenének így a típusodból :)

2014.11.15. 11:06:45

"a sok semmirekellő büfészakos bölcsész tizenöt évig jár ingyen egy szakra, aztán meg átjelentkezik egy másikra, mert annyira belekényelmesedtek a habzsi-dőzsibe, hogy nem is akarnak elkezdeni dolgozni."

Ezekből lesznek a liberális jogvédők, meg a többi européer mélydemokrata.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.11.23. 04:19:43

Ennek a levelnek nem sok ertelme van. Kikuldesere megis szuksege volt a rektornak, pontosan azert, hogy ha tortenik valami, akkor o le legyen vedve. Es persze a felelosseget attolta a koli foigazgatojanak asztalara. Mosom kezeimet jellegu intezkedes. Mindenki be van szarva, hogy nehogy ujabb botrany legyen es ha lesz, nehogy az allasaba keruljon. Ezert most mindent tulreagalnak.
süti beállítások módosítása