kiafaszt_02.jpgOlvasom Lánczi Andrásnak, a kormányközeli Századvég alapítójának, a Corvinus Egyetem rekorának interjúját a HVG-ben. A beszélgetés a lap csütörtöki számában jelent meg, a portálon tegnap délután óta olvasható. S, akárhogy keresgélek a hírek közt, sehol sem látom, hogy közintézmények, vagy pártszékházak lángolnának - még egy árva, ökölrázó demonstráció, vagy felháboroott közlemény sincs sehol. Elhangzott a rendszerváltás rendszerének öszödi beszéde - és mindenki leszarja.

Lánczit arról a már korábban elhíresült gondolatáról faggatták, hogy, amit az ellenzék korrupciónak tart, az valójában a egy politikai elképzelés megvalósítása. Ez az Orbán által is többször emlegetett nagy cél a "nemzeti nagytőke" megteremtése volna. Ami messze nem volna ördögtől való ötlet - ha ez valójában nem egy hártyavékony, csak és kizárólag a politikai hűség alapján (kontra)szelektált néhány tucatnyi családot magában foglaló réteget jelentene. Az interjút nem is ez tenné közéleti atombombává egy normális országban. Hanem az, amit a Századvég-vezér csak úgy laza lábjegyzetként odavet:


"Lehet, hogy van, akinek ez nem tetszik. Nekem sem tetszett a privatizáció. Lehet maffiaállamozni, de akkor ki fog nyílni a privatizációs doboz is, és fel lehet robbantani vele az egész huszonöt évet, amit rendszerváltásnak nevezünk."

Első blikkre akár sima "tik is loptatok, gecó!" jellegű visszavágásnak tűnik, ami a Tünde presszó hajnali két órás vitakultúráját emeletekkel alulmúló hazai közbeszédben mindennaposnak számít. De, ha még egyszer elolvassuk, akkor rájövünk: ebből a három mondatból orrfacsaróan bűzlik ki az az egész elmúlt 25 évünk.


Hiszen Láncz szerint ama "privatizációs doboz" - amely a nemzeti vagyon nyolcvanas évek végétől jó másfél évtizeden át folyó gátlástalan szétlopását és/vagy idegen kézre játszását rejti - nem azért nyílna fel, mert a tolvajokat és a hazát szó szerint kiárusítókat számon akarják kérni. Lószart, mama! Ha, esetleg, talán, egyszer résnyire nyílik az a szép nagy szarkupacot rejtő csomag, az

csak azért és csak akkor lesz, ha a Fidesz-kormányt túl sokat csesztetik a maga korrupciós ügyei miatt.

Ebben a gondolatmenetben ott van a Gucci öltönyök mögé bújtatott, Louis Vitton-táskák mélyén őrzött valóban gránitba vésett, több mint negyedszázada uralkodó maffia-alaptörvény: az Omerta, a hallgatás törvénye. Jól letolvajozzuk, meg gazemberezzük egymást,, elszámoltatással börtönnel, kalodával fenyegetjük ellenzékből a mindenkori kormányt - aztán a győztes választások másnapján szépen újraosztjuk a lapokat, és

mindenki kussol

róla, hogy a asztal alatt hány cinlelt pakil bújik még meg.

Mi ebben az új? Ezt tudtuk eddig is! - vághatja rá bárki, aki az elmúlt 25 évben kicsit is is nyitott szemmel járt. Igaza is lenne. Csakhogy 2006-ban sem ért senkit megrendítő felismerésként, hogy a politikusok hazudnak. Mégis: 48 óra sem telt el az őszödi beszéd napvilágra kerülése után, és lángolt a köztévé, az utcákon barikádokat emeltek, Budapest belvárosában pedig hetekig visszhangzott a "Gyurcsány-takarodj!". Nem akkor ébredtünk rá, hogy hazudnak nekünk - de ekkor tette világossá az elit, hogy már az sem érdekli, ha ezzel lebukik, hiszen lehet tüntetgetni, de úgyis "megunják, hazamennek". Végül is, egy idő után tényleg hazamentünk - de azért a lángoló Szabadság-tér elég egyértelműen jelölte ki a pofátlanság határát. É

ez az a határ, ami mára végleg eltűnt.

Tíz esztendő telt el azóta - és egy örökkévalóság. Ma a miniszterelnök egyik legfontosabb tanácsadója, a kormány milliárdokkal kitömött házi kutatóintézetének vezetője

rektori székében hátra dőlve fenyítheti be a másik oldal bűnözőit,

hogy most egy kicsit hangosabbra sikerült a kötelező tolvajozás, lejjebb kéne csavarni a hangerőt, különben kénytelenek lesznek felmondani az eddig gyümölcsöző együttműködést. Pár évvel ezelőtt egy ilyen üzenetváltás Nokiás dobozok aljába, a zsé alá rejtett cetliken történt volna. Ma meg itt zajlik az orrunk előtt. És nem megyünk utcára, nem gyújtunk, és nem, verünk szét semmit. Már dühösek sem vagyunk, már az kéz se szorul ökölbe, legfeljebb a gyomor fordul fel. Keserű mosollyal az asztalra hajítjuk az újságot, és inkább elmegyünk a kocsmába, hátha egy sörjéger rendbe hozza a belünket. Holnap pedig másnaposan ugyanarra ez elcseszett országra ébredünk, majd, mint ma - de legalább a fejfájás eltereli a figyelmet arról, mekkora balfaszok vagyunk.

Teszünk az egészre és azt hisszük, hogy ez valami felvilágosult erény, elvégre "értelmes ember nem foglalkozik ezzel a cirkusszal, ugye Pali bátyám, Pistukám hozz még egy kört!". Leszarjuk a politikát, a politika pedig egyre bátrabban szar le minket. És amíg ez így marad, nem is érdemlünk mást...

Balogh Gábor

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr858719226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2016.05.15. 21:59:23

ez most az új stílus?
a barikádos, alfahíres strici-interjú után mondjuk egyenes út vezet ide

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2016.05.15. 22:03:46

" "nemzeti nagytőke" megteremtése volna. Ami messze nem volna ördögtől való ötlet - ha ez valójában nem egy hártyavékony, csak és kizárólag a politikai hűség alapján (kontra)szelektált néhány tucatnyi családot magában foglaló réteget jelentene."

amelynek vagyonelkobzását vona gábor sose említi. hát hogy említené, hisz nem cél a kommunisták elszámoltatása, nem cél a jobbiknál se az igazi lusztráció. amikor meg már hatalomra kerülnének, már nem lesz vérkomcsi se életben, ki van ez találva.

mert azért ellenzéki kormány esetén is hogyhogynem életben maradnak a posztkomcsi oligarchák.

Netuddki. 2016.05.15. 23:22:11

Nemtom, de én nem loptam a zelmúlt25évben, engem ilyen szövegekkel nem tudnak befenyíteni ezek a hazaáruló tolvaj tetvek. Mikor állítjuk vissza a jogállamot?

medium size devil 2016.05.16. 01:06:57

@tesz-vesz: DE ordogtol valo otlet. A nemzeti nagytoke "teremtse" meg magat. Dolgozzon, vallalkozzon, hajtsa ki a belet, alkosson valami vilagszinvonalut, stb. A nemzeti nagytokes egy ures fogalom, aki az allam penzen hizik az inkabb oligarcha.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.16. 07:21:14

Mi ezzel a gond? Őszinte szöveg: a rendeszerváltozás hazugságát elemzi.

Lánczi sem jut el azonban a végső igazságig: az igazi rablást nem magyar ballibek vagy antiballibek követték el, az ő károkozásuk együtt is csak egy morzsa. Az igazi rablást a nyugat vitte véghez. De ezt még Lánczi sem meri így kimondani.

S igen, a politika drága dolog. Valakinek finanszíroznia kell valahonnan. A ballibeket finanszírozza a nemzetközi nagytőke Soroson és más "civil" alapokon keresztül. De az ellenfelet ki fogja pénzelni? Nincs meg ugyanaz a nagytőkés háttér. Azaz az egyetlen megoldás lecsípni az állami pénzekből. Ahogy ez az egész világon, minden demokráciában is zajlik.

Korrupcióra csak diktatúrában nincs szükség, hiszen ott politikai harcra se kell költeni.

2016.05.16. 07:21:55

Ha nekem is adnak 20 milliárdot--részletletagadásra--akkor én is feszitek majd, és mutogatok a hátam mögé, "mert ezek is loptak , akkor nekem is szabad " !

És közben arról beszélek, hogy milyen jó is az unortodoxia, milyen hülye brüsszel, csak a pénze jó, mert azt el lehet lopni. A haza nevében, az emberekért--a családnak és maguknak .

De ha neki kellene --orbánnak, mészárosnak, vajnának, rogánnak, garancsinak lánczinak, habonynak és a és a többi eltartott " sikeres éhenkórásznak " --kellene eltartania magát, már régen éhendöglöttek volna.

Dolgozni lusták, nekik a soros pénze kellett hogy "hős ellenállók " legyenek, közben annyira elnyomták őket hogy mind lediplomázott. Hát itt valami nem egyenes.Valaki hazudik, de az nem a keményen dolgozó kisember, aki emellett még keresztény is és eltartja az urizáló ,politikai gátlástalan tolvaj bandát és annak családját is..

De lánczi ne fenyegetőzzön, ha lehet, mert minden ép ésszel biró ember tudja, hogy néha még a kapanyél is elsül. Nyissa ki azt a privatizációs ládát, és essen ki a csontvázak sokasága.

De közben vegyünk sok sok kötelet, és készüljön sok sok akasztófa is, mert ideje lenne már hogy a politikai elit, megtanulja hogy mi a tisztesség és mi a becsület.

Ám addigra készüljön el a teljes politikusi vagyonelkobzás, és aki 10 ft-ot is lopott, azt " könyörgöm, akasszuk fel ".

Családtagokat pedig közmunkára és ott mutassák meg, hogy meg lehet élni a 47.000 ft-ból, mint ahogy a zsiga "buta " marcell mondá egykoron.

Hajrá Magyarország ! Hajrá Magyarok !

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.16. 07:31:30

@Tibi !:

Jogállam alatt Soros és a ballibek hatalmát, a nép taposását érted? Nos, az sosem lesz már.

megamedve 2016.05.16. 07:42:08

Ugyan már! Orbán a kopaszfejű kapcsolatain keresztül akár órák alatt összeránt egy balhézó (bocsi, tüntető) csürhét az utcákra. Ilyet a baloldal soha nem tud.
Egyrészt ők nem állnak szóba ezzel a réteggel,másrészt a balos tüntető, ha ki is megy az utcára, kap egy sallert a jobbos csürhétől (bocsi, tüntetőtől), és már süvít is haza.

midnight coder 2016.05.16. 07:48:31

@megamedve: Már hogy a fenébe ne tudna. Egyrészt nekik is megvannak a saját kopaszaik, másrészt megvan az a pár ezres tömeg akik ma is kijárnak a balos tüntikre.

midnight coder 2016.05.16. 07:52:32

@Tibi !: Te lehet hogy nem loptál, de a politikát nem a panelben hőzöngő kisemberek csinálják. Te szépen elmész szavazni, és behúzod az X-edet az MSZP mellé. Azért húzod oda, mert a ballib sajtóban hallod, hogy a Zorbán mekkora geci. És azért hallod, mert valaki fizet azért, hogy ezt halld. Aki pedig fizet, lopott pénzből teszi. Ez a demokrácia lényege. A nép szavaz, a sajtó viszont megmondja hogy kire. A sajtó viszont annak énekel, aki fizet. És az tud fizetni, aki lop.

mojszipupi 2016.05.16. 07:53:21

NYÍLJON CSAK KI A PRIVATIZÁCIÓS DOBOZ, VÉGRE MEGTUDHATNÁNK, HOGYAN KERÜLTEK ORBÁN APJÁHOZ A KŐBÁNYÁK, TŐZEGBÁNYÁK FÖLDEK, SZŐLŐK ÉS BIRTOKOK!!! Kurva nagy blöff Lánczitól és csak a szokásos maffia tempó zsarolással, megfélemlítéssel. Nyíljon, nyíljon alig várjuk!!!!

midnight coder 2016.05.16. 08:00:02

Egyébként persze aki nem hülye, az eddig is látta ezt. Ha valaki itt volt a 90-es években, az emlékezhet arra, hogy a "nemzeti burzsoázia megteremtése" nem új, csak akkoriban ezt a "tulajdonosi réteg megteremtése" néven emlegették. Ja, a FIDESZ még a jelszavakat is lopja. És persze akkor is arról volt szó, hogy a jó elvtársi kapcsolatokkal rendelkező polgárok jól megszedték magukat. Ugyanez zajlik ma is, csak a másik oldalon. Bár lehet, hogy a jóelvtársak nagy része talán még ugyanaz is, csak most más sapkában.

midnight coder 2016.05.16. 08:02:23

@mojszipupi: A privatizáció során szétlopott zsázmilliárok 90%-a jóelvtársaknál kötött ki. Orbánék nem akkor és ott loptak. És bár Orbánék sem kispályások, a privatizációhoz képest kabátgomb amit lopnak.

gmihaly621 2016.05.16. 08:11:55

45 év elvtársvilág és a vadkeleti eredeti tőkefelhalmozás után egy újabb eredeti tőkefelhalmozás. És aki le van xarva, és nem tanácsos neki ugrálnia, illetve nem mindig az a jóbarát, aki kihúzza őt abból mit tud tenni: ő is lexarja.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.16. 08:32:51

@mojszipupi:

A privatizáció fő nyertesei 99 %-ban az MSZMP volt emberei.

A Fidesz az 1 %-ból vehette csak ki a részét, megosztva minden más tényezővel.

Miért? Mert a privatizáció alatt a Fidesz egyszerűen nem rendelkezett még a kellő kapcsolatokkal.

mojszipupi 2016.05.16. 08:37:38

@BircaHang Média szerkesztősége: Akik jelentős része ma a fidesztől kap enni. Politikusként, strómanként, kollaboránsként. Változnak az idők, de a jó elvtársak tudják hova kell éppen dörgölőzni

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.16. 08:47:48

@mojszipupi:

Az elprivatizált vagyon 95 %-a már a 90-es évek közepére átkerült a nyugat kezébe. Semmi befolyása minderre a magyar politikának.

A gyenge magyar nagytőke meg persze - ebben igazad van - lelkesen kiáll a mindenkori magyar kormány mellett, mindegy mi annak az irányultsága, hiszen ez a tőke függ az állami megrendelésektől.

midnight coder 2016.05.16. 09:09:38

@BircaHang Média szerkesztősége: Nem egészen. Mindig a tőke az, ami a politikát irányítja, és nem fordítva. Persze Orbán, Gyurcsány, stb. maguk is kisebb tőkések, de csak kishalak. A politikát a pénz irányítja, ez a demokrácia lényege.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2016.05.16. 09:15:48

"a "nemzeti nagytőke" megteremtése volna. Ami messze nem volna ördögtől való ötlet - ha ez valójában nem egy hártyavékony, csak és kizárólag a politikai hűség alapján (kontra)szelektált néhány tucatnyi családot magában foglaló réteget jelentene."
De az. A megteremtődése nem az, de a megteremtése igen. Az nem jelenthet mást, mint baráti oligarchákat.

"És nem megyünk utcára, nem gyújtunk, és nem, verünk szét semmit."
Persze, hogy nem mentek. Nincs, aki azt mondja nektek, hogy menni kell. Márpedig a fideszes mindig megy, ha mondják neki, de csak akkor.
Tudom, hogy nagy csalódásként ér, de 2006 se egy spontán népfelháborodás volt, hanem felülről szervezett politikai akció, ami kicsúszott az irányítás alól.
A netadós ügy, az igen. Az alulról szerveződött. Be is szart a kormányzat tőle, mert ilyet még nem látott. Persze, nem is 48 óra kellett hozzá, hanem vagy 2 hét. Cserébe viszont nem is volt távolabbi célja. Nem akart kormányt buktatni, csak visszavonatni egy baromságot.

És visszatérve az eredeti mondanivalóhoz. A magyar emberrel azért lehet bármit megtenni, mert teljesen idegen tőle az önszervezés.
És, a Fidesz mindent megtesz azért, hogy ez így is maradjon. Ezért sorosozik, meg ezért bélyegzi minden polgári kezdeményezés vezetőjét valamely véletlenszerűen választott idegen hatalom ügynökének, mert vérbeli anti-polgárként gondolkodik. Képtelen elképzelni, hogy valamilyen kezdeményezés ne felülről történjen. Ehhez szokott.

Atya Isten (törölt) 2016.05.16. 09:20:04

@Tibi !: de loptál, fiam, láttam

Atya Isten (törölt) 2016.05.16. 09:21:39

@midnight coder: A politikát a pénz irányítja, ez a demokrácia lényege

ez lenne a léényege? na ne má

Netuddki. 2016.05.16. 10:19:20

@midnight coder: Ostoba fideszes balfasz tetü! Aki nem komálja a bűnöző gazdádat az csak maszopos lehet a lúzer felfogásotok szerint. Ezek vagytok ti balfaszok, lámpavason fogjátok végezni. Ennyi.

Netuddki. 2016.05.16. 10:20:59

@Atya Isten: Ki vagy te kis provokátor szarcsimbók?

"Atya Isten 0 bejegyzést írt és 20 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2016.04.24. óta tag."

Netuddki. 2016.05.16. 10:21:40

Mi van, ma bolgár birkanap van a lobbikos blogon?

midnight coder 2016.05.16. 10:31:17

@Atya Isten: Pedig de. Az átlagpolgárnak a legtöbb kérdésben sem információja, sem az információ feldolgozásához szükséges tudása és ideje nincs. Ezért amikor elmegy szavazni, akkor az alapján dönt, amit a média sugall neki. Médiája pedig annak van, aki erre pénzt szán. Márpedig ilyen mennyiségű pénzt egy dologba akkor tesz valaki, ha szeretné is viszontlátni kamatostul. Ez pedig korrupciót jelent. Igen, ez a létező demokrácia lényege. És nem csak nálunk, az USA elnökök kampányában mozgó dollármilliókat sem a legyek hordják össze.

midnight coder 2016.05.16. 10:33:06

@Tibi !: Nagyjából ma három dolog közül választhatsz: MSZP, FIDESZ vagy Jobbik. Az MSZP már összelopta a magáét, a FIDESZ dettó, a Jobbik még nem, de ehhez igazából nem a szándék hanem az alkalom ami hiányzott.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2016.05.16. 10:39:44

@Tibi !: Hamisítatlan Kunbélista tempóban nyomod.

cipraszon 2016.05.16. 10:46:10

@Tibi !: Melyik jogállamra gondolsz, hogy visszaállítod? Mikor volt nálunk az a jogállam? Tényleg kíváncsi vagyok.

kvadrillio 2016.05.16. 11:41:29

A Corvinus századvéges rektorának van egy sajátos korrupcióértelmezése...HVG INTERJÚ LÁNCZI ANDRÁSSAL, A CORVINUSRA ORBÁN ÁLTAL KINEVEZETT ÚJ REKTORRAL...

""" Most is van egy szisztéma, amit kritizálhatnak, hogy korrupció, de én azt állítom, hogy ez egy politikai elképzelés végrehajtása. Lehet, hogy van, akinek ez nem tetszik. Nekem sem tetszett a privatizáció. Lehet maffiaállamozni, de akkor ki fog nyílni a privatizációs doboz is, és fel lehet robbantani vele az egész huszonöt évet, amit rendszerváltásnak nevezünk."""

AJJJAJJJAJJJAAJJJJJJJ! ROBBANÁSVESZÉLYES ÁLLAPOT VAN A MAGYAR POLITIKUSSS ELIT KÖRÜL !!!!! NEMSOKÁRA FELROBBANHATNAK !!!!!!! :o)))))))

TIK-TAKKKK-TEK-ESEK...., HOL A FASZBAN VAGYTOKKKK ILYENKOR ??????! MENT...ENI !...MENT...ENI !!!!! :o)))))

kvadrillio 2016.05.16. 11:48:05

@kvadrillio: @kvadrillio: Korrupció
Ez a lap egy ellenőrzött változatarészletek megjelenítése/elrejtése
A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából
Korrupcióellenes plakát Zambiában

LÁNCZI BÁCSINAK AJÁNLVA:..."""A korrupció (a latin corruptĭo, romlás, rontás szóból) vagy megvesztegetés olyan törvénybe vagy közerkölcsbe ütköző cselekedet, aminek során valaki pénzért vagy más juttatásért vagy juttatásra való kilátásért cserébe jogosulatlan előnyhöz juttat másokat. Attól függően, hogy milyen pozícióban van az előnyhöz juttató, beszélhetünk például politikai, közigazgatási, rendőri, katonai vagy gazdasági korrupcióról."""""

...POLITIKAI ELKÉPZELÉS ???????????????

HMMM.....FOGALOMZAVARBAN SZENVED AZ ÚJ CORVINUS REKTOR BÁCSI ??????

Netuddki. 2016.05.16. 12:05:21

@Jóléti Dán Kekszesdoboz: Aztán az milyen tempó? Gyere mesélj, mert én nem tudom.

-JzK- 2016.05.16. 12:06:13

Ne feledjük az axiómát: Magyarországon 1918 óta baloldalinak illetve balliberálisnak lenni önmagában felér egy hazaárulással, gyökértelen senkik ideológiája ez, akik a saját anyjukat is eladnák egy megfelelő összegért, az országot (amelyet ők nem hazának, csak gazdatestnek tekintenek) pedig minden további nélkül.
Éppen ezért minden perc, amit Magyarországon bármilyen baloldal hatalomban töltött undorító bűntett, és amelynek nincs pozitív hozadéka, csak rombolás és árulás.

Igen, a Fidesz-kormányban van korrupció, sőt jó részük nem is elvhűen jobboldali sajnos. Ez nem jó, de legalább ennek a kormányzásnak van pozitív hozadéka is. Pl. megmentették a hazát a vademberek inváziójától, és történelmi mértékben nézve ez sokkalta nagyobb jelentőségű tett, mint bármely korrupció.

Miért, talán az amerikai kormányban vagy a németben nincs korrupció? Amerikában simán lobbinak hívják...

Netuddki. 2016.05.16. 12:07:14

@midnight coder: A tolvajnak a börtönben a helye. Teljesen mindegy milyen párt színeiben lopott. Le kéne már szokni erről a másik is lopott takarózásról. Aki így takarózik az az én szememben beismeri, hogy tolvaj. Ennyi.

Netuddki. 2016.05.16. 12:08:36

@cipraszon: Lófaszt vagy te kíváncsi. Azt hiszed provokálhatsz? 27 hozzászólással? Elmész anyádba!

"cipraszon 0 bejegyzést írt és 27 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2016.03.22. óta tag."

-JzK- 2016.05.16. 12:11:33

És ne feledjük: Magyarországon 2010 előtt a milliárdosok jórészt exbolsikból álltak, akik azért gazdagodtak meg, mert az exkommunisták még az Antall-kormány idején is óriási befolyással rendelkeztek, és az SZDSZ segítéségével "megfelelően" tudták levezényelni a privatizációt. Ők voltak közel a tűzhöz.

Csurka ezeket már akkor is jól látta, kár, hogy a naiv Antall nem hallgatott rá - bár nem is tehetett másként, hiszen a valódi hatalom nem az ő kezében volt.

Na már most a baloldali elitet bármilyen eszközzel eltaposni, porba hullajtani SZENT CÉL, amelynek érdekében BÁRMI megengedett. Ők aljas hazaáruló tetvek, akik tönkre akarják tenni a hazát.

Emlékezzünk milyen szörnyű idők voltak 2010 előtt a médiában, ha bármilyen mocskokat védő jogvédők közül tízen összejött, már hír volt. Gyurcsány gyűlöletbeszéd törvénnyel zárta volna börtönbe a nem cigányimádó hazafias magyarok tízezreit. Ment a buzik kötelező imádata.

Ennek véget kellett vetni.

Netuddki. 2016.05.16. 12:12:23

@-JzK-: Bla, bla, bla. A szokásos fideszes, másik is lopott agitprop.

Ez a kedvencem:
"Miért, talán az amerikai kormányban vagy a németben nincs korrupció? Amerikában simán lobbinak hívják..."

De, biztos van balfasz tolvaj tetü. Csak
1. Ott van Amerika, én meg itt vagyok.
2. Aki ott lebukik az biztosan megy a börtönbe.

Balfasz fideszesek, fideszes tolvaj balfaszok.

Másik lehetőség, hogy egy balfasz maszopos provokátor vagy, aki fideszesnek adja ki magát, hogy az ilyen szövegekkel is lejárassa őket.

Netuddki. 2016.05.16. 12:14:33

@-JzK-: Most már biztos, hogy provokátor vagy. Ha olyan hülye lennél amit előadsz, a gépedet nem bírnád magad bekapcsolni, nem kommentelni.

illaim 2016.05.16. 12:40:37

Aztán amikor Kertész Ákos tükröt tartott elétek, hogy fel voltatok háborodva! LOL
Hát ez van! Politikai moslékzabáló, genetikailag, alattvalók vagytok!
Lehet megint háborogni, az igazság attól nem fog változni!

mihaly.kulcsar 2016.05.16. 12:48:13

"Minden csak nézőpont kérdése!"

A kormany feladata, hogy az ot megvalaszto nepet szolgalja. Ez teny. A kormany lop. Ez is teny. De ki az idiota? Aki szazmilliardokat lop mert megteheti, vagy aki megvalasztotta oket?

Tovabb boncolgatva: az lop, aki elvesz valamit ami nem az o tulajdona. A hitelszerzodes miben mas? Elveszed az autot/hazat/tevet, ami nem a te tulajdonod, es cserebe kifizeted 2-3-5-szoros aron, ONKENT ES DALOLVA! "Lopsz", es tobbszorosen megfizeted az arat. Nos, ugyanez lesz a mostani kormanyzas kovetkezmenye is: lopnak, es kenytelenek lesznek megfizetni ennek az arat, egy "alsobb rendu", leszakado, pocsekul teljesito, fejlodesre es innovaciora keptelen tarsadalom formajaban.

Nem a politikaval van baj, es nem a politikusokkal, azok a vilagon ugyanazt csinaljak mindenhol: elnek a hatalmi poziciojukbol fakado lehetosegekkel. A politika 4 evente valtozik, kotelezoen, de a politikusokat megvalaszto tarsadalom ugyanaz marad: magat halalra zabalo (a modern tarsadalmak lakoinak 60-70%-a el van hizva mint egy diszno!), alkoholista (kb 10%), motivalatlan, tanulatlan, lusta, befolyasolhato, onallo gondolkodasra keptelen, allandoan mast hibaztato, orokosen elegedetlenkedoen frocsogo konzumidiotak gyulekezete! Na ez a baj, nem a politika...

Majd ha az orszag tele lesz tevezes helyett olvaso es onmagat kepezo, min. 1-2 idegen nyelvet beszelo, napi 5-10percet tornazo, onmagat nem elkepeszto deviza- es providenthitelekkel ellehetetlenito hanem megtakarito, egymast nem kopkodo hanem segito allampolgarokkal, na akkor lesz majd barmifele valodi valtozas...

jajdehülyevagyok 2016.05.16. 12:48:31

@BircaHang Média szerkesztősége: Tegyük hozzá, nem egyedül. A nyugati cégek egy új mérlegsort alkalmaztak a beszámolóikban, ami a kelet-európai illetékesek dotációját tartalmazta. Megvették kilóra a döntéshozókat, s utána a céget is.

-JzK- 2016.05.16. 12:52:30

@Tibi !:
A gazdag nyugati országokban már csak az ország méreteiből, geopolitikai jelentőségéből fakadóan is a korrupció tétje ezerszeres és milliószoros. Az amerikai fegyverlobbi ezerszer komolyabb téma, mint Mészáros Lőrinc.

És NEM BUKIK LE, mert ott a korrupció, mint "lobbi" törvényesnek számít :P

De te inkább ezt a világgazdasági jelentőségben jelentéktelen gumicsonton rágódsz.

BobAlice 2016.05.16. 12:53:15

@-JzK-:

Fideszesnek lenni önmagában felér egy hazaárulással, gyökértelen senkik ideológiája ez, akik a saját anyjukat is eladnák egy megfelelő összegért, az országot (amelyet ők nem hazának, csak gazdatestnek tekintenek) pedig minden további nélkül.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.16. 13:00:38

@illaim:

Kertész magának csinált egy öngölt, most szenved Kanadában, mert ott le se szarja senki.

élhetetlen 2016.05.16. 13:18:15

@midnight coder: Csak az a pár ezres tömeg, aki kijár a balos tüntikre, nem az a csürhe, aki utcaköveket szed fel, és autókat gyújtogat. Felejtsük már el, hogy 2006-ban a „nép” gyújtogatott.

midnight coder 2016.05.16. 13:40:45

@élhetetlen: Nem. 2006-ban pár provokátor gyújtogatott. A cél pedig az volt, hogy a CNN-ben másnap ne arról szóljon a történet, hogy lám a magyaroknál 1956 ötvenedik évfordulóját azok ünneplik, akik anno behívták a megszálló szovjet hadsereget.

pamut 2016.05.16. 13:46:44

@midnight coder:

Nem is veszed észre mennyire saját magadról írtál:

Te szépen elmész szavazni, és behúzod az X-edet a Fidesz mellé. Azért húzod oda, mert a fidesz sajtóban hallod, hogy a Gyurcsány mekkora geci. És azért hallod, mert valaki fizet azért, hogy ezt halld. Aki pedig fizet, lopott pénzből teszi.

Ez amúgy nem a demokrácia lényege, hanem a fidesz antidemokratikus népmanipulálása, amit te tövig beszopsz.
És nem mellesleg elfogadod , legitimálod a fideszmaffia lopásait és rablásait. Erkölcsi értelemeben cinkos, bűnsegéd vagy a magyarok kirablásában.

pamut 2016.05.16. 13:47:57

@Tibi !:

"Nemtom, de én nem loptam a zelmúlt25évben, engem ilyen szövegekkel nem tudnak befenyíteni ezek a hazaáruló tolvaj tetvek. Mikor állítjuk vissza a jogállamot?"

Egyetértek. Én se loptam, és párttól függetlenül minden lopás kivizsgálást és a tolvajok börtönbe vágását támogatom.

Legyen Magyarország jogállam!

Willkommenskultur 2016.05.16. 13:57:42

Káros, ha a politika hoz létre nagyiparos réteget az tény. De ott van pl. simicska, aki nagyiparos maradt de már kormányellenes, tehát müködik.

Más, jobb megoldást azonban nem tud kinálni senki, hisz 25 év megmutatta hogy a szabad piac ennél sokkal károsabb a nemzetgazdaságra.

kvadrillio 2016.05.16. 13:58:22

EGY SZAKMAILAG JÓFEJCSAJ SZAKMAILAG ÜTŐS VÉLEMÉNYE AZ OKTATÁSI RENDSZERÜNKRŐL...

Ütős magyarázat a kormánynak, miért katasztrófa a szakképzés átalakítása
szerző:
hvg.hu
66

A robotok majdnem mindent meg tudnak majd csinálni helyettünk. Amiben nem helyettesítenek minket, az a kreativitás és a társas készségek. Ezek felépítéséhez van szükség széles alapokra épülő műveltségre és némi szaktudásra.

„Mit kezdünk azokkal a fiatalokkal, akik szellemi kövületek parancsára a 20. század eleji szemléletnek megfelelően rendkívül nagy szaktudással rendelkeznek majd egy-egy szakmában, és mire elhagyják a szakbarbárképzőt, már a robotok el is vették a munkájukat? Esetleg majd robotokat rongálnak, és tüntetnek, hogy azonnal álljon le a világ a robotok gyártásával?”- teszi fel a kérdést Gyarmathy Éva a Hivatlanul oldalán.

"A magyar iskola halott, és egyre több kárt okoz" - korábbi interjúnk Gyarmathy Évával itt olvasható.

A pszichológus leszögezi, hogy csak azoknak lesz értelmes munkája, akik tudnak megújulni, tanulni. Már a közeljövőben sem szakmák lesznek, hanem eladható tudások, és ezek a tudások folyton változóak lesznek.
© Fülöp Máté

Majd a szakember kis segítséget ad az oktatásirányítás számára:

„Miért kell irodalmat és nyelvtant tanulni? Azért, mert az emberi lélek és elme a nyelven keresztül erősödik, és a társas működésünk alapja a kommunikáció, a nyelv használata. Miért kell természettudományokat tanulni? Azért mert ezeken alapul bármely szaktudás. Miért kell matematikát tanulni? Azért, mert a matematikai gondolkodás az ember szellemi működésének alapja, a mintázatok átlátása, az összefüggések felfogása. Miért kellenek a művészeti tárgyak? Azért, mert a művészet az idegrendszeri harmónia, a szellemi megküzdés és a tanulás agyi hátterét biztosítja.

Az talán már nem is kérdés, miért kell informatikát és idegen nyelveket tanulni. Ha mégis, akkor bármelyik huszonéves fiatal elmagyarázza, aki menő munkát szerzett magának.”

A teljes cikket itt olvashatja.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2016.05.16. 14:19:12

@Tibi !: Pedig még annál is hülyébb. Egy végtelenül ostoba, sötétlelkű náci. Nézz csak bele a hozzászólásaiba.

_most_ 2016.05.16. 14:24:58

@BircaHang Média szerkesztősége: te teljesen félreérted a korrupció célját. A lopás lényege a pénz, melynek egyetlen ellenszere a többpárti demokrácia, nem véletlen, hogy a diktatúrákban a legnagyobb mértékű a korrupció.

BiG74 Bodri 2016.05.16. 15:01:29

2006-ban sok felháborodott emberre tolta rá a fityisz a profi hőzőngő focidrukkereket, akik bármikor vehetőek voltak ilyesmire. A mai napig fizeti nekik az akkori teljesítményt kedves viktátorunk. Az emberek fel voltak háborodva, sőt biztos vagyok benne, ha nem fajulnak el a dolgok, akkor többet is kikényszerítettek volna, de sikerült a szokásos fityiszes agresszívitással szarba vinni az egészet.
Másrészről aki szerint a korrupció normális, az maga is egy tolvaj fasz, bűnőző. A lobbi tevékenység pedig ezen faszoknál van csak egálba a korrupcióval.
Mivel láthatóan a fityiszes szarzsák droidok és néhány oroszbérenc szerint normális a korrupció, ezért látható, hogy a fityisz szekerét egyre inkább szimpla bűnőzők tolják.

BiG74 Bodri 2016.05.16. 15:11:01

@Willkommenskultur:
Simicska akkor is jól nyomult gazdasági téren amikor ő támogatta a fiyiszt és nem fordítva. Nem jó hasonlat. Pláne, hogy bár jelentős érdeme van a fityisz fennmaradásában, mégis bármikor kicsinálhatják az ellenvéleményeiért, jelenlegi szarházi politikusok. Függetlenül attól, hogy jelenleg mennyire életképes vállalkozásai vannak.
A politika létrehozhat indirekt módon gazdasági vezető réteget, de a fityisz nem ezt teszi, hanem direkt módon bespájzol az adófizetők pénzéből (közpénzből így lesz magánpénz), saját elvhűnek hitt embereibe, gazdasági tényezőktől teljesen függetlenül.

midnight coder 2016.05.16. 15:12:58

@pamut: Sok szempontból igen. Ahogy te is, és kb. mindenki más is, max. a hitelesnek tartott források különböznek.
Persze ahogy nyilván mindenkinek van saját szakmám, érdeklődési köreim amin belül mélyebbek az ismereteim mint amit a sajtó a polgár elé tesz (Pl. gyakran jókat mosolygok az IT témájú bulvárcikkeken), de bizony elég sok olyan terület van ahol vagy elhiszem azt, amit az újságíró állít vagy nem, mivel nincs információm egy-egy ügyről. És azért akadnak nálam jóval kevésbé tájékozott, illetve érdeklődő polgárok is, szép számmal.

midnight coder 2016.05.16. 15:22:19

@BiG74 Bodri: Mindig, minden politikai erő ezt csinálja. És ez szükségszerű is: a hatalomhoz el kell tartani a saját értelmiséget, sajtót, kell egy bázis ahová akkor is vissza lehet vonulni ha épp elbuktuk a választást, 4 vagy 8 év múlva is kell hogy legyen pénz sajtóra. E nélkül ha egyszer elbukik egy párt, az életben nem tud visszakerülni. Lásd MDF akiknek nem volt annyi eszük sem az első ciklusban, hogy eleget lopjanak. El is tűntek a süllyesztőben.

baldoc 2016.05.16. 15:23:15

Az ide kommentelő jobbosok hiába festik fehérre a szart, az akkor is szar marad.
Persze lehet ideologizálni a lopást, rablást, korrupciót.
De ez a BŰNÖZŐK szerepe oldaltól függetlenül.

Khonsu 2016.05.16. 15:31:32

Nincs már különösebb jelentősége, hogy melyik politikus vagy nyalonc mit mond.
Az álellenzék felszínen tartásával és az új kezdeményezések elnyomásával a Fidesz saját maga (és a 25 év teljes elitje) mögött zárta be a menekülési utat.
A ballibeket nem hagyják eltűnni, de megerősödni se tudnak, megakadt a 25 év váltópárti mechanikája. A Jobbiktól pedig egyrészt elegen félnek ahhoz, hogy ne tudjanak nyerni, másrészt akkora az általános kiábrándultság, hogy az emberek már nem hisznek senkinek a meglévő politikai elitből, akkor se, ha még nem kormányzott.

Ennek az az eredménye, hogy a Fidesz "győzelemre van ítélve", de nem azért mert annyira szeretnék, csak kivárásból. Az emberek, akik már eleve jelentős hányadban rendszerellenesek voltak, az utóbbi 6 évben pedig kifejezetten erre is lettek trenírozva. Amint a világ valamely részén megszületik valami jó kis ideológia, ami eléggé szimpatikus, (vagy egyszerűen csak manipulatív) ahhoz, hogy a tömeg bekajálja, és elér hozzánk, akkor itt a társadalom robbanni fog, és megeshet, hogy a 25 év elitje az életéért fut majd.

BiG74 Bodri 2016.05.16. 15:47:14

@midnight coder:
A hatalomhoz meg kell nyerni azon rétegeket akik azonosulni tudnak a párt ideológiájával és aktuális célkitűzéseivel. Amiről te beszélsz az nem politika, hanem szimpla bűnszervezeti társulás, gazdasági bűncselekmények elkövetésére.
Ha egy párt nem tud senkit megszólítani, az tűnjön el! Ne azáltal maradjon fennt, hogy eleget lopott e a közösből.

midnight coder 2016.05.16. 16:13:40

@BiG74 Bodri: Ez mondjuk úgy 100 éve még igaz volt. Azóta két dolog változott. Egyrészt, az ipari forradalom kora véget ért. Nincsenek már tömegesen sok ezer fizikai melóst foglalkoztató cégek ahol szájról szájra terjedt a kommunizmus vagy épp a nácizmus eszméje. Másrészt a TV alaposan felvitte az ingerküszöböt. Ma minden csoda 2 napig tart, ahhoz hogy egy pártnak esélye legyen, folyamatos médiajelenlét kell. Ez pedig keményen pénz kérdése. Pénzt pedig elég kevesen tesznek ebbe a dologba önzetlenül.

midnight coder 2016.05.16. 16:16:58

@Khonsu: Ebben van igazság, csakhogy az istenadta nép itt szerencsére azt is megtanulta már a saját bőrén, hogy a világmegváltó ideológiák ritkán javítanak az átlagpolgár helyzetén.

Khonsu 2016.05.16. 16:17:43

@BircaHang Média szerkesztősége:

Globális elitváltás van. Az idő velük sem tesz kivételt. Soros már vénember, ahogy a "progresszív-liberalizmus" mögött állók többsége. Ez egy elsősorban pénzügyi elit, egy annak a szektornak az érdekeit támogató rendszerrel. Épp most lép a helyükbe az új generáció, egy technológiai elit. (Akiknek mellesleg épp most küld hadüzenetet a kormány az Uber betiltásával)

A "progresszív-liberalizmus" a kihaló elit kezében van, az új generációnak is kell majd egy rendszer. A válság keltetőként hat az alternatív elképzelések születésére. Amint megköttetik a frigy, a liberalizmus megy, az új rend jön, aki pedig szembeszáll, az rossz lapot húzott...

Nagyjából ez következik.

Khonsu 2016.05.16. 16:22:04

@midnight coder: Ettől függetlenül eddig mindent csont nélkül benyelt. Lehet, hogy megtanulta, de gyorsan felejt.

BiG74 Bodri 2016.05.16. 16:46:08

@midnight coder:
Azt, hogy a politikai elitt lopásra szakosodott, nem a mai technológiai fejlettség igazolja, hanem az emberi erkölcsi szint. Ha ott lennék én is lopnék, mert hát ki tudja mi lesz négy év múlva. A jelenlegi elit nem egy folyamatos gazdasági-kulturális fejlődés eredménye, hanem a kisemberek helyzet teremti a tolvajt effektje, mely mögé a politika került általános fedősztorinak. A folyamat hatásos, mert a választópolgár vagy belefásul a folyamatos átverésbe, vagy azonosul a politikának hívott megélhetési bűnőzésbe. A fityisz semmi mást nem csinál, mint feszegeti a határokat, hiszen megteheti. Erkölcsileg rendben van hiszen: mindenki ezt csinálja, meg hát a túlélésért ezt kell csinálni, mert az nem olcsó! A kérdésem csak az, hogy miért is akar túlélni valamit egy politikai szervezet? Hogy az ideológiáját tovább vigye, vagy hogy továbbra is király módon élhessen?

McZozo 2016.05.16. 17:02:47

@BircaHang Média szerkesztősége:
"Korrupcióra csak diktatúrában nincs szükség, hiszen ott politikai harcra se kell költeni. "

Azert ennek fuss neki megegyszer. Vagy nem eltel meg pl a kadar rendszer alatt. Viragzott a korrupcio. Barmit el akartal erni csuszopenz kapcsolatok sogor koma rokon kelett hozza.

midnight coder 2016.05.16. 17:18:51

@BiG74 Bodri: Minden politikus alapvetően a hatalomért hajt. Ezt pedig csak folyamatos pénzutánpótlással lehet fenntartani. Ez nem csak magyar sajátosság - lopnak ott nyugaton is. Csak ennek is megvan a maga technikája - minél jobban leplezed a lopást, annál kisebb a kivehető pénz aránya. Azaz annál több pénzt kell kiszórni egységnyi összeg ellopásához. Ezért errefelé látványosabb a korrupció mint nyugatabbra.

midnight coder 2016.05.16. 17:24:47

@Khonsu: Nem egészen. Ha benyelné akkor ma itt vagy valami nagyon szélsőjobb, vagy valami nagyon szélsőbal lenne hatalmon. Szerencsére egyik sincs. Orbánt jószerivel jobboldalinak is csak szőrmentén lehet nevezni, még a jobbik is igen távol áll a szlovák vagy az ukrán szélsőjobbos kormányoktól. Lásd Pl. az ottani nyelvtörvények, vagy épp a mi első zsidótörvényünkkel egy ligában játszó Benesi dekrétumok megerősítése.

McZozo 2016.05.16. 17:40:53

@BiG74 Bodri: Az baj hogy az hogy a politika lop az evidens. a vilagon mindenutt igy van. A fidesszel se lenne semi gaz ha ad egy nem probalnanak e melle ideologiat is lenyomni a torkunkon illetve beleszolni az emberek belso eletebe is mint lasd mar vasarnapi boltzar es tarsai. a masik meg hogy azert lopni az adott kereteken belul lehessen mar amikor azert a kecske is jollakott es a kaposzta is megmaradt elve rvenyesuljon. Fidesszel az a baj hogy ok nem a kecske kaposzta elvet kovetik hanem a kisgombocet ami mindent magabagyur valogatas nelkul. CSak kozbe azt felejtik el hogy a nep meg legatyasodik. Es tortenelmi tavlatban egy roved ideig (ez lehet negyven ev is vagy tobb) a nep megeszi ezt a minden szep minden jo e mukodnek a reformok meg rezsicsokkentes dumat. De elobb utobb cask eszreveszik az emberek hogy halo lassan 10 eve nem tellik egy uj cipore mar szal akkor nem tudom ki el jobban meg hol mukodnek a reformok. es mint irtam tortenelmi tavlatban azert elobb utobb elsoprik az ilyen hatalmakat.

BiG74 Bodri 2016.05.16. 17:41:17

@midnight coder:
Menjünk neki máshonnan. A politikához mindig is kellett pénz. A magamutogatás, reklám, egybitesek etetése, itatása, nem a szegény ember kiváltsága. A gazdag ember aki jól felfogott érdekeit védi felfogad egy politikus bandát, vagy jobb esetben csak támogat egy érdekeivel egybeeső nézeteket valló politikusi csapatot, esetleg beáll politikusnak. Normál esetben teszi ezt érdekei védelmében, adott irányzatok elvek ellenében. Lehet a gazdag ember gazdasági ereje nem a szent grálra támaszkodik, sőt biztos, hogy nem képvisel olyasmit, mely őt megrövidítheti. Viszont, ha mindezt demokráciában teszi, akkor nagyon kell lavíroznia, hogy ha a közösből akarna nyúlni. Direkt nem is fogja tenni, mert valójában saját legitimitását veszélyezteti, hatalmának elvesztését egy demokratikus tagolt rendszerben, mely lehet lassan reagál, de reagál. Magyarán más hatalmat szerezni választó polgároktól bizonyos értékek védelmére, és más belenyúlni, vigyorgó pofával a közösbe és dúsgazdaggá tenni azokat, szigorúan csak azokat, akik mindig, mindenkor, mindenhol az én saját szekeremet hajlandóak tolni. Ez a tolvaj réteg egy szűk, behatárolt kis kaszt, melyet a legkevésbé sem az ország ügyeinek intézése érdekli, csak a saját luxus élete.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.16. 18:00:19

@_most_:

А demokrácia fontos eleme a korrupció. Miért?
- Választásokat kell nyerni.
- A választásokhoz kampány kell.
- A kampányhoz sok pénz kell.
- Ha egy párt a hatalamasok érdekeit kéépviseli, nincs gond, a hatalmasok pénzelnek.
- De ha egy párt a nép oldalán áll, nincs honnan pénzhez jutnia, csak illegálisan.

sutyerák 2016.05.16. 18:01:23

hát miért nem mentek utcára,mint 2006-ban?
-mert a strici azt mondja,hogy ő sosem hazudott?
-vagy azért,mert megvezetett marhák vagytok?

AKIsTUDATLAN 2016.05.16. 18:06:06

2006-ban sem az emberek tüntettek, és csinálták a balhét, hanem a fityesz- megbízott alvilág. Jól megfizették őket, és kubaszov szállította a "forradalmárokat". Az őszödi beszéd csak ürügy volt, a kis g.ci aszitte, hogy most az ölébe hullik a hatalom. Úgy lett, de addig még csináltak ezt-azt.
És most majd vér fog folyni, ha netántán a drága nép tényleg el akarná zavarni ezt a martalóc bandát. Mert ezek teljesen gátlástalanok, és az ellopott milliárdok megóvása mindentől fontosabb. Még sok-sok lopnivaló van, és ők naggyon leleményesek ebben.
Pénz beszél, kutya ugat.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.16. 18:09:45

@sutyerák:

Nincs ok utcára menni most. Lopnak a hatalom közelében? Persze, mint eddig mindenki más 1990 óta. Ki fog ezért komolyan tiltakozni? Senki. 2006-ban se a korrupció miatt lett hatalmas tiltakozás.

midnight coder 2016.05.16. 18:17:10

@BiG74 Bodri: A gazdag ember csak azért nem fog pénzt tenni a politikába mert csak. Még csak azért sem fog pénzt beletenni, hogy az ő érdekeit védje bárki is - erre egyszerűen nincs szükség. A gazdag ember, ha az ő érdekeit sértik simán fogja a kis vagyonkáját és átviszi egy olyan országba, ahol nem sérülnek ezek az érdekek. Persze ilyenkor vele mennek a munkahelyek is, így a gazdag ember érdekeit komolyabban egyik ország sem fogja sérteni. Nem. A gazdag ember akkor tesz ebbe pénzt, ha direktben viszont is fogja látni azt. Vagy ha már tényleg annyira gazdag, hogy nem számít neki a pénz és csak hobbiból politizál - de ez már a Trump kategória, nem a hazai "gazdag" ember.

midnight coder 2016.05.16. 18:19:10

@BircaHang Média szerkesztősége: Igazából azért nincs ebből össznépi felzúdulás, mert az istenadta nép mostanra tapasztalati úton rájött, hogy egyszerűen nem tud olyat választani, aki nem lop, de még csak olyat sem, aki kevesebbet. A politikusok ciklusról ciklusra pofátlanabbak, nagyjából pártállástól függetlenül.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.16. 18:23:15

@midnight coder:

A lopás a rendszer része, így felesleges foglalkozni eleve vele.

Khonsu 2016.05.16. 18:42:22

@midnight coder: Szélsőjobbról és szélsőbalról írsz. Amit már láttak, azt nehezebb eladni újra, de ez mindenütt így van. Ami új, az már egészen más. Első hullámuknál lendületből nyelte be a nép (nem csak a magyar) a szélsőjobbot, szélsőbalt, progresszív libet, és legutóbb a NER-t.

Amire én gondolok, az ezek egyike sem lesz, hanem egy teljesen új dolog.

midnight coder 2016.05.16. 18:58:22

@Khonsu: Jelenleg a szésőséges iszlámon kívül nem nagyon látok más boldogító ideológiát a láthatáron. Ez utóbbi viszont még okozhat gondokat, de az sem errefelé, inkább nyugatabbra.

Khonsu 2016.05.16. 19:02:32

@Khonsu: A legnagyobb lehetőség (és egyben a legnagyobb veszély is) ma abban rejlik, hogy az emberek többsége nem tud elképzelni egy, a már látottakon kívül eső politikai ideológiát. Vannak azonban olyan "innovátorok", akik tudnak. Szerintem a következő nagy dobás a történelemben egy ilyen "startup" ideológia lesz. A már ismertek is így indultak egykor. Csak míg azoknak a terjedési sebességét az akkori kor nyomtatott sajtója és a közbeszéd erősen korlátozta, ha most indul valami, arról még aznap értesülhet az egész világ. Nem hogy harcra, különösebben reagálásra se lesz idő, ha egy ilyen mögé beáll a technológiai elit, és mindenhonnan az fog folyni.

Khonsu 2016.05.16. 19:18:17

@midnight coder: A szélsőséges iszlám látványos, félelmetes, de a rendszer egészére nézve nem különösebben veszélyes. Félelmet kelt, sok halottat hagy hátra, de csak a társadalmat képes támadni, a rendszert nem. Igazából csak egy kellemetlen bolha, ami azonban védekezési reakciót vált ki. Igényt teremt arra, hogy valaki a többi probléma megoldása mellett lecsapja. Vagyis engedékenyebbé teszi a társadalmat az alternatív rendszert kínálókkal szemben, hogy fegyveres erőt is kiépítsenek. Szélsőséges iszlám nélkül, ezt a társadalom nehezen tűrte volna el. Ha azonban így szaporodnak a terrortámadások és kicsit balhéznak a migránsok is, akkor egyenesen kívánni fogja. A zemberek védelme érdekében, természetesen.

Az, hogy még nem látható ez a "valami" ne tévesszen meg, permanens válság van, majd meglesz.

Bambano 2016.05.16. 19:53:16

azért arra oda kellene figyelnie tisztelt politikusainknak, hogy mivel fenyegetőznek, mert a privatizációs dobozos kijelentése egy idegesebb bírónál esetleg megüti a bűnpártolás szintjét. értem ez alatt azt, hogyha ő úgy gondolja, hogy mások megfenyegetésére, kényszerítésére alkalmas információ van abban a dobozban, akkor neki kötelessége lenne feljelentést tenni, mert megalapozott lehet a gyanúja, hogy bűncselekmény történt.

ha nem teszi meg a feljelentést, az meg bűnpártolás is lehetne egy olyan országban, ahol a főügyész vásárol wc papírt.

a balhéra gondolva: nekünk nincs jó csőcselékünk meg rossz csőcselékünk, csak egy csőcselékünk van. akkor arra szólt a megrendelés, hogy gyújtogatni kell a tv székháznál/ban, most meg arra szól a megrendelés, hogy népszavazási ügyviteli menedzsmentet adnak.

BiG74 Bodri 2016.05.16. 20:09:22

@Bambano:
Hát igen, emberek százezrei tapsolnának, ha végre a törvény előtt kinyílna az a privatizációs doboz, és minden kihullana a nagyérdemű elé, megítéltetésre.

Willkommenskultur 2016.05.16. 20:11:50

.@BircaHang Média szerkesztősége: Azért ez nagy szégyen a népre nézve.

A minap olvastam, hogy a miliárdos Trump kampánya eddig 50 millió dollárba, a szegény de tisztességes Hillary pedig 250 milliót költött el eddig. Mindketten jelöltek lesznek, és a komoly pénzköltés csak most kezdődik. Amerikában nem jellemző hogy a kis adományozók jelentősen kivennék a részüket a kampányfinanszirozásból.

Utána persze sirnak hogy az Elnök a nagytőke szekerét tolja...

Ha van 200 millió amerikai választó és ez 100 millió/párt, akkor egy tizessel komoly kampányt finanszirozhatna a nép egyszerü gyermeke is, ha mindenki adna.

A spúrmanok ne sirjanak, hanem számoljanak. Egy tizesért vehetnének nekik tetsző jelöltet.

Bambano 2016.05.16. 20:58:50

@BiG74 Bodri: ez csak az egyik ága a történetnek, amit én feszegetek az az, hogy a privatizációs bili kiborításával fenyegetőzni egy olyan fegyver, ami nagyon könnyen visszafelé is elsülhet.

Willkommenskultur 2016.05.16. 21:02:27

@Bambano: Nem hinném, hogy valaha is kiborul a privatizációs bili, hiszen a teljes elit ellenérdekelt, a legújabb pártokon kivül.

Az EU is ellenérdekelt, nem is kicsit, nekik még nagyobb gáz lenne ha kiderülne a dolog, mint a magyar politikusoknak. Amig EU tagok vagyunk ez tabutéma, aztán meg elévül...:)

Bambano 2016.05.16. 21:58:13

@Willkommenskultur: oké, de ne a privatizáció irányából közelítsük meg a kérdést.

tetszőleges témában igaz, hogy nem fenyegetőzhetek olyannal, hogy bűncselekményről van tudomásom, mert ha valódi adatokat tudok egy ismeretlen bűncselekményről, akkor kötelességem bejelentést tenni. ha nem teszem, rámhúzhatják, hogy bűnpártolás.

tehát ha én látom, hogy te éjjel megrugdostad a kutyádat, akkor nem mondhatom neked másnap a kocsmában, hogy ha én egyszer kinyitom a számat, mert a szám zárva tartása bűncselekmény.

ezt kellene már megértse az ilyen egységsugarú fideszes, hogy legalább saját maga ellen ne tegyen vallomást, ennyi esze lehetne.
süti beállítások módosítása