radnoti.jpgA Magyar Nemzeti Arcvonal nevű izé pár napja úgy döntött, hogy egy kis könyvégetéssel dobják fel miskolci éjszakát. A kötetek és újságok eltüzelésével – amelyek közt ott volt Radnóti Miklós egy műve is – állításuk szerint magukat akarták megtisztítani. Hát, volna mitől. De nem Radnótitól, az biztos.

Nem, nem fogok előjönni azzal a gigaközhellyel, amely szerint, „ahol könyveket égetnek, ott embereket is fognak". Heine mester ebben szerintem tévedett. Bőven vannak olyan „művek", amelyek egyetlen racionális felhasználási módja a kályhában lehetséges.

A mai napig évente több kötetnyi marxista baromság jelenik meg, amelyek jól kitapintható célja, hogy a magyarságban a „bűnös nemzet" ostoba önsztereotípiáját tartsák fenn, sőt nem egyszer az is, hogy mentegessék, vagy egyenesen tagadják a kommunizmus rémtetteit. Könyvtárnyi irodalma van a legalapvetőbb emberi értékeket, a társadalmi együttélés sok ezer éves alapjait megkérdőjelező gender ideológiának, és a primitív férfi-gyűlöletre alapuló feminista uszításnak. Önjelölt kutatók tucatjai melóznak azon nulla-huszonnyégyben, hogy bebizonyítsák: a történelem és a művészetek valamennyi nagy alakja drogos, homoszexuális, vagy pedofil volt, esetleg mind együtt. No, ezeket az alfabetikus veszélyes hulladékokat minden további nélkül hőenergiává lehetne alakítani. És ezzel senkit sem szólítanánk fel sem nyíltan, sem burkoltan bárkinek a máglyára hurcolására, egyszerűen helyükön kezelnénk a köteteket. Szóval könyveket égetni, úgy általában nem gáz.

Radnótit viszont az. És nem azért, mert a zsidóüldözés áldozata volt. Ez ebben az esetben egy tragikus mellékkörülmény – bár a fősodratú irodalomtörténet minden megtesz, hogy Nr. 1 holokauszt-költővé egyszerűsítsék az életművét. Iskoláinkban szinte csak és kizárólag ezzel foglalkozó költeményeit tanítják, s amik nem erről szólnak, abba is belemagyarázzák a „fasizmustól rettegő" alkotó érzéseit. Radnóti Miklós a huszadik század egyik legzseniálisabb magyar költője volt. 100% költő, 100% zseni és 100% magyar. Aki ebből csak egy tizedszázalékot elvitat, arra nem a libsik által agyonkoptatott, és boldog-boldogtalanra ráaggatott „szélsőséges" a megfelelő jelző. Az egy barom. (Nota bene: a „mértékadó körökben" szörnyen szélsőségesnek tartott Kárpátia volt az egyetlen hazai folyóirat, amely születésének századik évfordulójára címlappal emlékezett meg.)

Tegyük hozzá gyorsan: az MNA-s tahóságon éppen azoknak a balliberális köröknek nincs semmi joguk hápogni, akik Wass Albertet, Nyirő Józsefet, Tormay Cecile-t, és úgy általában minden keresztény-konzervatív szerzőt száműznének a nemzeti pantheonból. Mert ezek mind nácik voltak – ha nem voltak, akkor is „tudjuk, hogy a lelkük mélyén..." Ez hajszálpontosan ugyanaz a logika, aminek a mentén Radnóti is csak egy „büdös zsidó, és kész".

„Bűnösök vagyunk mi, akár a többi nép" – írta a költő akkor, amikor azon is örömködhetett volna, hogy a szövetségesek demokrácia-osztó bombái jól leradírozzák az antiszemita magyar ugart. De nem tette. Mert ő akkor is csak többes szám első személyben tudott gondolkodni e nemzetről, amikor a történelem neki osztotta a legrosszabb lapot, amikor a propaganda azt harsogta, hogy ő nem lehet magyar. Nem hitte el. És ezzel üzen nekünk is. Azoknak is, akik ma égetik a könyveit, és azoknak is, akik az ő emlékén élősködve hatvan éve dobálják a virtuális máglyára a „fasiszta írók" műveit.

Lehet valaki zsidó származásúként is tisztességes magyar ember. Ezt kellene a miskolci wannabe-hungaristáknak megérteni – a sárgacsillagban Horthyt gyalázóknak meg megtanulni...


Balogh Gábor

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr725639635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.11.17. 20:33:55

Melyik az az utópisztikus film, amelyikben könyveket égetnek?

Bálint Anna 2013.11.17. 21:15:12

Teljesen egyetértek, a zsidókat ugyanúgy mint minden embert tetteik alapján kell megítélni, még ha sokszor gyarlóbbak is más nemzetek fiainál.

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2013.11.17. 21:23:30

A létező legrosszabb reakció. Magyarázkodás, butaság-hegyek, relativizálás.
Nagyot csalódtam most benned.

"Szóval könyveket égetni, úgy általában nem gáz."
Miért ne lenne az? A legalapvetőbb eszmény a szólásszabadság, amit mi (ez alatt a nemzeti radikális gondolkodásuakat értem) sem vitatunk. Ha van hozzá hülyesége és pénze, miért ne terjessze? Legalább meglátjuk a hülyét, hogy milyen pőre valójában. Bajunk a "központilag" sulykolt baromsággal van, amit egy kósza könyvégetés nem old meg.
"Ez ebben az esetben egy tragikus mellékkörülmény" - Ezt most komolyan leírtad??? Egyszerűen nem vagyok hajlandó még elkezdeni sem az elmagyarázását, hogy mennyire gáz ez a félmondat.
"Lehet valaki zsidó származásúként is tisztességes magyar ember" - Nem mondod. Ezzel ismét csak táptalajt adsz a hülye, idióta hetihetes-szökevényeknek a cikizésre. NEM különböztetünk meg ab ovo származása miatt SENKIT! Izrael állam politikáját, a zsidó világszövetségek megkérdőjelezhető metódusait baszogathatjuk, sőt, tegyük is, de ez a ragacsos, gusztustalan mondat bűzlik a rosszfajta (nem mintha lenne jófajta) rasszizmustól.
Nem akrom tovább sorolni, hogy hányféle módon rossz ez az (alapvetően jóindulatból született) írás, de a helyedben levenném innen, és kitennék helyette egy Radnóti-verset, vagy egy kétsoros állásfoglalást, miszerint ezekkel a szerencsétlen faszkalapokkal semmiben nem értünk egyet és pont.

Sir Bates dö Hól 2013.11.17. 21:40:18

@The Drunken Master (a.k.a. Eltiron): nem vagyok a "mi" tagja, de a hozzászólásod tartalma miatt megemelem a kalapom.

AdMiRaL4488 2013.11.17. 22:11:02

Vivát Jobbegyenes. Írásaitok 90%-ával teljesen egyetgondolok, az egyetlen "lap" vagytok manapság, ami ezt tudja.

Imre Laci · http://magyarasztal.blog.hu 2013.11.17. 22:11:54

Egyenlőségjelet lehet vonni az MNA és mondjuk Kertész Ákos között. Az emberi sötétség iskolapéldái ők, csak más megnyilvánulásban.

Dzsentrisvihák 2013.11.17. 22:30:08

@The Drunken Master (a.k.a. Eltiron):

Szerintem kicsit első indulatból fogant ez a hozzászólás. Aludj rá egyet, talán holnap kicsit máshogy fogod látni a dolgot (félre ne érts, nem a kritikával van a bajom, vagy azzal, hogy eltérő a véleményed, csupán úgy saccolom, hogy kissé hamar kaptad föl a vizet, ha tévedek, akkor nem szóltam, és respekt).

A témával kapcsolatban: Istenemre mondom, ez már nem is Abszurdisztán, hanem Szürrealisztán.
Pár kattant barom Radnótit, meg Playboyt éget az éjszakában, a "megtisztulás" jegyében. Salvador Dali a fél karját adta volna egy ilyen kompozícióért...

karpackie 2013.11.18. 06:16:15

@The Drunken Master (a.k.a. Eltiron): Teljesen elfogadom a véleményedet, hozzátéve még annyit, aki szereti Radnótit
nem írja le azt a szót "libsi".

vjo 2013.11.18. 08:06:44

Gratuláció!
Az e heti feladat teljesítve. Nem elég a Horthyzás? Miért kell tovább darabolni az amúgy is összezavart, zilált lelkű Magyarság laza egységét? Vagy ez a célja a Jobbegyenesnek is? A drága energiát és időt az építkezésre kellene fordítani. Tetszik vagy sem a Hungaristák ezen csoportja is a nemzet részét képezik, a Radnóti kötetet égetése pedig nem különös hírérték. Már csak azért sem, mert egész biztos, hogy közűlük sokan olvastak Rejtő Jenőt is. Egyébként a saját tulajdonát bárki elégetheti, ahhoz senkinek semmi köze. A máglyából pedig kiemelni szerzőt olyan mint a lomizás, melynek eredménye ebben az esetben kétes értékű!

látjátok feleim szümtükkel 2013.11.18. 08:20:17

"...a zsidókat ugyanúgy mint minden embert tetteik alapján kell megítélni, még ha sokszor gyarlóbbak is más nemzetek fiainál."

Ezt a sokszor gyarlóbbakat bezony isten nem értem. Érti valaki? Különösen a sokszort?

Dzsentrisvihák 2013.11.18. 08:34:27

@vjo:

Egyrészt a kedves hungarpisták kb. annyira produktív részei társadalmunknak, mint a Horthy emlékét gyalázó ballib söpredék.
Másrészt, a fényképek tanulsága szerint, a "máglyán" nagyjából ez az egy könyv szerepelt, a többi cucc leginkább férfimagazin volt.
Ha már valaki könyvégetést akar rendezni, akkor legyen már konzekvens, és minimum olyasmit dobjon a lángok martalékául, ami tényleg szellemi fertő. Van elég, nem kell érte a szomszédba menni, de én sehol nem látok ott pl. Nádas-, vagy Esterházy-köteteket, de még egy nyomorult Kommunista Kiáltványt, vagy Tőkét se.
Radnóti pedig nem érdemel ilyen bánásmódot...

vjo 2013.11.18. 09:25:50

@Dzsentrisvihák: Tisztelettel!
A nevek, még ha álnevek is, a valóság vendégei!

insistence 2013.11.18. 11:09:45

@kameszka01: Tuffault Fahrenheit 451 c. filmje (Ray Bradbury azonos c. elbeszélése alapján). Ott is -akárcsak a cikk írója,valamint a miskolci hülyegyerekek -jól elmagyarázzák, hogy mit kell elégetni és mi maradhat.

TrollSlayer 2013.11.18. 11:24:43

@The Drunken Master (a.k.a. Eltiron): teljesen egyetértek, igaz nem tartozom a "mi" kategóriádba

Mort aux cons 2013.11.18. 12:04:15

@The Drunken Master (a.k.a. Eltiron):

"A legalapvetőbb eszmény a szólásszabadság"

Legfeljebb nálad. Menj ki az utcára pl Borsodban, mondd az első szembejövőnek, hogy "Kurva anyád!", aztán majd meglátod mire mész a legalapvetőbb eszményeddel!

"NEM különböztetünk meg ab ovo származása miatt SENKIT!"

Olyan ismérv alapján különböztetek meg dolgokat, ami alapján akarok. És a XX. század jó része a származás szerinti megkülönböztetésről szólt, akárhogy hisztizel. Még 2013 Svédországában is 4-szer akkora eséllyel hívnak be állásinterjúra, ha svéd név van az önéletrajzodban, mintha délszláv.

Mort aux cons 2013.11.18. 12:18:51

Bí Dzsí, mielőtt még nemzeti hőst csinálnál Radnótiból, nézd meg a 30-as évekbeli ténykedését is! Az olvashatatlan avantgárd verseit, a komcsi-szimpátiáját, a spanyol köztársaság melletti kiállását. Ő is csak akkor lett ekkora magyar és keresztény, amikor már a torkán volt a kés.

látjátok feleim szümtükkel 2013.11.18. 12:47:52

@Mort aux cons:

Nemá! Nézd meg OV szimpátiáján. Ő is akkor volt akkora demokrata amekkora, amikor a komcsik megengedték neki. Ma már nem emlékszik a gyökereire, sőt akik vele indultak, de nem vele értek célba, azok már nem is magyarok, nem állampolgárok, meg egyéltalán miértis élnek itt?:(

Radnótit megölték, ezen nincs mit vitatni. Mint ahogy a Don-kanyarban piknikező kiskatonákat is. Lehet nemes bármely cél, amely az ember idő előtti halálával jár?

elektrodinamika 2013.11.18. 15:10:59

@Mort aux cons: Ha lehet akkor hagyd békén Radnótit . Az egyik kedvenc költőm. Nem Ő tehet róla, hogy abban a korban élt. Sok mai fotelhős sem viselkedne másképpen.
Ettől én még a Jobbikra szavazok.

Dzsentrisvihák 2013.11.19. 21:31:14

@vjo:

Aha, szóval szereted Rába Györgyöt. Hogy is jön most ez ide?

Imre Laci · http://magyarasztal.blog.hu 2013.11.20. 10:43:05

@karpackie: Szerintem a szóhasználat nem számít. A lényeg a mondandó. A bejegyzés lényegével teljes mértékben egyetértek.

Veridicus76 2013.11.20. 16:21:05

Kedves Gábor, minden soroddal egyetértek.

Vezérezredes 2013.11.22. 11:20:42

Húha!!!

Ezen oltás után

...nagyon nem lennék a Hungaristák helyében!!!!
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Pár megfontolandó dolog:

1) Balogh Gábor véleménye nem a Jobbik hivatalos véleménye.

2) Tehát Balogh Gábor véleménye magánvélemény.

3) A magánvélemény olyan mint a segglyuk: mindenkinek van egy belőle.

Örülök hogy segíthettem.

Ja, amíg a képként ez a két koszos nigger lesz beállítva, addig egy csepp jogotok sincs ezügyben szót emelni.

Tudom miért van kint a két büdös nigger, és azt is Tudom hogy B.G-nek mi ezzel a "mondanivalója".

Szerintem senkinek sem lesz jó ha ezt elkezdem boncolgatni. Úgyhogy ha legközelebb hasonló érdem nélkül a széljobbot támadó cikket látok, akkor mindenki meg fogja ezt tudni.

Tiszteletem.

Bí Dzsí 2013.11.23. 19:04:31

A@Vezérezredes: világért se tartsd magadban, Ezredesem, hadd tudjam , mit akarok én mondani valójában?

Vezérezredes 2013.11.24. 23:17:50

@Bí Dzsí: még nem jött el az ideje. De megnyugodhatsz, ha továbbra is így támadod a hungaristákat, el fog jönni.

MNA Győr 2013.11.29. 11:37:05

Üdv!

Helyesbítést kérünk a postotokhoz!

A Magyar Nemzeti Arcvonalból kirúgott szakadár csoport égetett könyveket, akik MNA néven kártékonykodnak!

A www.hidfo.net oldalon elhatárolódtunk a www.hidfo.net/2013/11/16/piromaniasok-akcioban cikkünkel.

Kicsit jobban oda kellene figyelni ha híreket szolgáltattok, mert hamar oda lesz a szavahihetőség!

Köszönettel!

Üdv!

MNA Győr

Dzsentrisvihák 2013.11.29. 12:51:30

@MNA Győr:

Nektek sem ártana jobban odafigyelni, hogy ki fia-borja él vissza a nevetekkel, akár a médiában, akár az interneten, mert van rá példa, elég...
süti beállítások módosítása