szalay.jpgA mi diplomatáink a külföldi érdekérvényesítésből csak a protokolláris formaságokat sajátították el. Smúzolás a sonkás tekercsek, ráksaláták és drága borok mellett – és itt meg is áll a tudomány.

Tegnap került nyilvánosságra az a videó, amelyben osztrák humoristák a bécsi magyar nagykövet asszisztálásával gúnyt űznek a Szent Koronából. Német tudás nélkül is könnyen megállapítható, hogy a három bohócnak fogalma sincs, miért van számunkra szakrális jelentősége az ezeréves magyar államiság jelképének. Perfomanszuk legfeljebb pár ízlésficamos retardáltnak lehet vicces, egyébként kb. annyira szellemes, mint ha valaki a Lajtán innen kitörölné a seggét a piros-fehér-piros lobogóval. Nem kell ebbe magyarellenességet látni, ez csupán a nettó suttyóság minősített esete, pár ötlettelen wannabe-humorista erőltetett, aránytévesztett Sas-kabaréja.

Sokkal beszédesebb Szalay-Bobrovniczky Vince nagykövetet magatartása, aki jobb híján kínosan végignevetgélte az egész bohóckodást. Tegnap este meg is érkezett a magyarázat, miszerint az osztrák tévé csapdát állított neki, de ő okosan nem ült fel ennek, és azért nem szakította félbe a műsort, mert azzal azt a külföldi tévképzetet erősítette volna, hogy hazánkban korlátozzák a művészeket és a gondolatok szabadságát.

Ügyes fiú ez a Vince, nem hagyta magát csőbe húzni, látszik is az arcán, amikor az egyik „Künstler” Hannibal Lecter-eset játszik a zacskóból előkukázott papírkoronával: most azért bazsalygok, hogy öregbítsem hazám jó hírét a sógorok előtt!

Szalay-Bobrovniczky Vincén fel lehet háborodni, lehet követelni a visszahívását, mint ahogy azt a Jobbik teszi, de ezzel egy centivel sem leszünk előrébb. Nem Szalay-Bobrovniczky Vince ugyanis a probléma, ő csak egy tünet. Annak a hazai diplomata sleppnek a 24 karátos képviselője, aki azt hiszi, a külképviselet egy sóhivatal, ahol azzal lehet a legjobb szolgálatot tenni Magyarországnak, hogy bratyizunk mindenkivel, aki szóba áll velünk. Pedig a külügyi szolgálat nem erről szól, nagyon nem.

A diplomácia – Carl von Clausewitz porosz hadtudós óta tudjuk – a háború folytatása más eszközökkel. Kőkemény érdekérvényesítés, tárgyalóasztaloknál megvívott csata, pódiumról széles mosollyal előadott ígéret, folyosó menti alkudozás, zsarolás, bartellezés, konspiráció. Mindez becsomagolva protokolláris formaságokba, ünnepi fogadásokba. A mi diplomatáink mindebből csak az utóbbit sajátították el. Smúzolás a sonkás tekercsek, ráksaláták és drága borok mellett – és itt meg is áll a tudomány.

Magyarországnak nincs felkészült, a kifejezés lexikoni értelmében vett nemzeti érdekérvényesítésre kiképzett gárdája, és amíg e félreértelmezett konformizmus jegyében mindenkinek kezet csókolunk, aki hajlandó emberszámba venni minket (és azoknak is, akik nem), fordulatot várni teljes naivitás.

Csak hogy világos legyen: nem hőbörgésre, kardcsörtetésre, mások provokálására van szükség, hanem higgadt, okos, ugyanakkor határozott és következetes érdekérvényesítésre. Kapcsolatokat építeni azokkal, akikkel érdekünkben áll, udvariasnak és korrektnek lenni mindenki mással. De ha három osztrák suttyó belép a (Magyarország területének számító) nagykövetségre, és ökörködni kezd a (magyar törvény által védett) Szent Koronával, kimért hochdeutschban kérjük meg őket, hogy hagyják abba, és ha több a soknál, nyugodtan közölhetjük velük, hogy az adás a mai napra véget ért, az ajtó arra van.

Ennyire egyszerű az egész.

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr875699550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zollerbá 2013.12.19. 14:44:03

Mit várhatunk a diplomatáinktól,amikor egy
"Marosvásárhelyi" a főnökük????

egyatlagosfelhasznalo 2013.12.19. 17:31:00

Én úgy tudom, hogy ezt törvény rendeli büntetni:
"Btk. 334. § Aki nagy nyilvánosság előtt Magyarország himnuszát, zászlaját, címerét vagy a Szent Koronát sértő vagy lealacsonyító kifejezést használ, illetve azokat más módon meggyalázza, ha súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."
Az úgynevezett nagykövetnek pedig simán megáll a bűnsegédi bűnrészesség.

Omár mollah 2013.12.19. 18:24:26

Nem mondom, hogy ott azonnal pofán kellett volna vágni őket, de röhögés helyett egy nem helyeslő arckifejezést igazán felvehetett volna.

Nem csak azért, mert megsértették az ország egy jelentős számú polgárát, hanem mert őt is megalázták. Ez olyan, mintha a takarítónő szeme láttára a földre köpnék, majd mondanám neki, hogy mossa föl. Közben meg jót röhögnék.

Dzsentrisvihák 2013.12.19. 18:53:29

Még a kecskehágók is tudják, mi az eljárás ilyenkor (azért nekik is időbe telt, de gondoljunk bele, mikor merne Martonyi egy ilyen levelet összerittyenteni bárkinek is...): kuruc.info/r/6/121730/

tobeor 2013.12.20. 01:02:23

@egyatlagosfelhasznalo: Szerinted egy magyar törvény mit számít Ausztriában?

thwarter 2013.12.20. 01:02:37

Minden felvilagosult ember tudja, hogy a koronanak nincs szakralis jelentosege, az igazz, hogy egy szimbolum, de semmi tobb. A konkret viccet lehet szeretni, vagy nem szeretni, izlestelennek tartani, vagy nem, azonban pusztan a tenyt, hogy valaki viccelodni mert a koronan nem lehet elitelni. Amig az emberek szabadon gondolkodhatnak, addig mindenbol lehet viccet csinalni.

tobeor 2013.12.20. 01:08:14

Sértő, bántó dolog más népek nemzeti jelképeivel bohóckodni, gondolom az osztrákok se örülnének ha velük történne ilyen. Mondjuk 3 hülye osztrák humorista bénázása nem nagy ügy.

Viszont "szakrális jelentősége" úgy általában a magyarok számára nincs a koronának, ez egy nemzeti jelkép. Aki hívő az beleláthat ilyet is, de azért ezt ne általánosítsuk.

vrana 2013.12.20. 01:37:29

@thwarter: Figyi felvilágosult, ha ilyen bátor vagy viccelődj valami máson és máris 3 évet kaphatsz.
Igaz, az nem korona-sipka.

tollas 2013.12.20. 01:55:12

@thwarter: Próbaként viccelődni kéne a menórán, Dávíd csillagon, utána kiderülne igaz-e a tételed.

Beer Monster 2013.12.20. 03:11:13

Viccelni nyilván mindenen lehet. Kérdés inkább, milyen környezetben, és mennyire ízléses egy vicc.

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2013.12.20. 03:21:37

Azonnal jegyzéket küldeni az osztrákoknak, hogy eburafakó és ha nem kérnek bocsánatot, akkor elhordatjuk a cigányainkkal a Máriahilfer-strasszét!

avocado_ 2013.12.20. 03:32:52

@tollas:
Semmi nem történik ha azokon viccelődsz.
Tudjátok egyébként miért vicces ez a koronaimádat az osztrákoknak? Mert ők legalább annyi ideje vannak itt mint mi, sokkal sikeresebbek voltak a történelemben és gyakorlatilag mindenben mint mi, a lábuk nyomába nem érünk szinte semmiben, de mégsem verik a mellüket a semmire úgy mint nálunk egyesek. Talán ha visszább venne ez az ország a semmirenincs pofájából nem lenne közröhej tárgya. De úgysem fog.

31/48 2013.12.20. 04:57:29

@avocado_:

Tehát mivel az osztrák egy felsőbbrendű nép, így joguk van kigúnyolni minket? Nos meglehet, de ha így is van miért kell a nagykövetnek hagyni? Ez az egész ügy nem érné meg a hisztit, ha ezt a három humorista csak úgy magában, a színházban lerendezte volna.

De ha éppen úgy döntenek, hogy elmennek egy másik ország nagykövetségére, hogy nemzeti jelképeket gyalázzanak meg, akkor ahhoz miért asszisztál a nagykövet? Milyen szánnivaló az a kisebbrendűségi mentalitás, ami szerint egy független ország nagykövete nem kérheti meg kulturáltan, civilizált módon a vendégeit, hogy legyenek tisztelettel az általa képviselt ország népe felé és tartsák be annak törvényeit.

Ha elmenne az egyiptomi nagykövetségre és szalonnázna a Koránon azt is "európai" viselkedésnek tartanák? Vagy ha a thai követségen gúnyolná a királyt?

És ha az osztrákok úgy döntenek, hogy maradi dolog tisztelni a nemzeti jelképeket, akkor nekünk is így _kell_ döntenünk?

Én azt nem értem ki az aki csak ilyen csomagokban képes gondolkodni: Svédország jobb mint Magyarország, tehát másoljuk le egy az egyben a politikát, a kultúrát, mindent amit csak lehet és itthon is Kánaán lesz.

31/48 2013.12.20. 05:04:51

@avocado_:

"Semmi nem történik ha azokon viccelődsz."

Ez egyszerűen nem igaz. Ha elmész egy zsinagógába, vagy találkozót beszélsz meg egy rabbival és elkezded ízléstelenül kigúnyolni a szent jelképeket, akkor az a minimum, hogy felkérnek a távozásra.

Pont ennyit kellett volna tennie a nagykövetnek is. Nem hőzöngenie, mert pont senkit nem érdekel hogy ez a három akárki mit gondol bármiről is magyar vonatkozásban; itt ami egyedül sértő és elkeserítő az pontosan az, hogy ez az urambátyám alapon magas pozícióba tolt senki ilyen módon képviseli az országot és hiába a felháborodás, hiába minden, csak nem adja be a felmondását és csak nem hajlandó önkritikát gyakorolni, ami pedig még rosszabb, hogy megint összezár a szekértábor és kimentik a saját emberüket, lenyomják megint, ezt is az emberek torkán.

_Ez_ pedig, mint jelenség nagyon is releváns az ország jelenlegi szempontjából.

felcsutisuttyo 2013.12.20. 05:07:39

hajrá sógorok, fosassátok az Orbán bandát!

egyatlagosfelhasznalo 2013.12.20. 05:32:08

@tobeor:
A hatályos nemzetközi jog szerint magyar felségterületen voltak. Ott helyben le kellett volna tartóztatni őket, ennyi.
Persze ehhez olyan diplomata kellene, aki nem segget nyal, hanem valóban az ország érdekeit védi.

mahet 2013.12.20. 05:39:25

Ezek csak a végletek. Amikor az egyik szélsőség túl erős lesz akkor azt kompenzálják egy erős ellenreakcióval. Kb ahogy a Monty Python vagy bármelyik más hasonló csoport tette.

Nyilvánvalóan sokan ember veszk túl komolyan Magyarországon a nemzeti jelképeket, sok összeesküvés-hívő van, megy a nagy-magyarkodás, szent szívcsakrás ostobaság kormányzati szinten is.

Erre egy válasz ez a béna osztrák "humor". Ha kileng a kocsi fara akkor ellenkező irányban túlkormányzol, ez történik Magyarországgal kapcsolatosan is - itthon és nemzetközi szinten is.

Szűcslaci 2013.12.20. 06:26:58

@felcsutisuttyo: Na ez az, végre! Így beszél egy igazi maszopos hazaáruló féreg. Ne hagyd abba!

Berzengő 2013.12.20. 06:33:45

@ Nem is tudtam, hogy

PETŐFI Sándor - "Tűzre vele"
SZEMERE Bertalan - elásatta, "Szemétre vele", eladta volna
SZÉCHENYI István - "tökfödő"
és társai

mind osztrák bérencek, idegenszívű magyar nemzet gyalázok voltak...akik nem estek hasra a "szakrális" blaszfémiáktól, hanem "csak" keresztények voltak akik tudtak mi a 2. PARANCSOLAT.

Berzengő 2013.12.20. 06:36:34

@ Petőfi Sándor: 1848

(Debrecen, 1848. október vége - november 16)

"Csatatér a nagyvilág. Ahány kéz,
Annyi fegyver, annyi katona.

Mik ezek itt lábaim alatt?... hah,
Eltépett lánc s eltört korona.
TŰZBE VÉLE!...

No de mégse,
Régiségek közé zárjuk,
De nevöket írjuk rájuk,

Különben majd a későn-születtek
Nem tudnák, hogy ezek mik lehettek. "

KopaszMercis 2013.12.20. 06:39:29

"három bohócnak fogalma sincs, miért van számunkra szakrális jelentősége az ezeréves magyar államiság jelképének."

Ezt a "számunkra" dolgot pontosíthatná a szerző… azon kommunisták számára, akinek a vele született véletlenek adnak megfelelő teljesítmény, szorgalom, tudás és egyéb tudatos önfejlesztő cselekedetek és eredmények hiányában büszkeségre okot.
Ilyen veleszületett véletlenek pl a nemzeti hovatartozás, illetve a végbélrákra való hajlam.

Szóval azon szánalmas szerencsétlen kommunista balkán cigány találtgyerekenek van szakrális jelentősége, akiknek véget ér a világ hegyeshalomnál, és akik nem értek el amúgy semmi említésre méltót a jelentéktelen életükben, és nem alkottak semmi olyat, amire büszkék lehetnek, így a véletlenül velük született dolgokra kénytelenek ráfanyalodni.

Így pontos a megfogalmazás. Amúgy meg vihar a

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.12.20. 06:43:22

@tobeor: a magyar nagykövetség területe, magyar terület a magyar jogszabályok érvényesek ott. alaptétel.
egyébként szánalmas...mindkét fél. az osztrákoktól nem meglepő, a diplomata meg minek ül le ilyen patkányokkal egy asztalhoz? minek?

Berzengő 2013.12.20. 06:45:36

@ "a három bohócnak fogalma sincs, miért van számunkra SZAKRÁLIS jelentősége az ezeréves magyar államiság jelképének.

És vannak akiknek az Isteni tízparancsolatról, blaszfémiáról nincs...

"3. Ne legyenek néked idegen isteneid én előttem.

4. Ne csinálj magadnak faragott képet, és semmi hasonlót azokhoz, a melyek fenn az égben, vagy a melyek alant a földön, vagy a melyek a vizekben a föld alatt vannak.

5. NE IMÁDD ÉS TISZTELD AZOKAT; mert én, az Úr a te Istened, féltőn-szerető Isten vagyok, a ki megbüntetem az atyák vétkét a fiakban, harmad és negyediziglen, a kik engem gyűlölnek. "

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.12.20. 06:45:59

@Berzengő: PETŐFI Sándor - "Tűzre vele"
SZEMERE Bertalan - elásatta, "Szemétre vele", eladta volna
SZÉCHENYI István - "tökfödő"
.........
tisztelve őket némely dolgokért, de életüknek van olyan része ami miatt nem kell nyalogatni őket.
érdekesség. Pefőfi - elég tragikus lett a vége, Szemere és Széch. megkattanva halt meg. a korona meg a helyén. ennyit erről.

normálisésliberális 2013.12.20. 06:53:29

meg kellene próbálni elsősorban a teljesítményre, az elért eredményekre büszkének lennünk
a koronáról sok "ősmagyarnak" csak annyi jut az eszébe, hogy aki nem hajbókol előtte, azt jól pofán kell verni
jó példa volt fentebb az osztrák, hivatalos helyen vannak jelképeik, de nem tolják az arcodba a sast úton-útfélen, a településnév tábla az ami, nincs körbefaragva, felzászlózva, nincs monarchia matrica az autójuk hátulján, eszébe nem jut nekik labanc viseletben járni a napi életben, stb.

2013.12.20. 07:16:43

miért ne viccelődhetnének vele, hiszen az övék is, többet volt osztrák fejen az a korona, mint magyaron

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.12.20. 07:23:59

"miért van számunkra szakrális jelentősége az ezeréves magyar államiság jelképének"
Azért ez erős túlzás.

"A diplomácia – Carl von Clausewitz porosz hadtudós óta tudjuk – a háború folytatása más eszközökkel."
Fordítva.

Jó, hát lehetett volna szólni nekik, hogy srácok ez illetlenség, de ennyi, nem több.

csak egy néző 2013.12.20. 07:26:15

"Elképesztő ellentmondás jelenetei zajlottak a magyar Parlamentben, amikor a Szibériából érkezett Ojun Adigzsi See-Oglu Tuva sámán tisztító és gyarapodást hozó táncot lejtett Szent István koronája -a “mindenek felett álló” magyar Szent Korona, a magyar államiság jelképe körül, miközben Mária énekek visszhangoztak a hatalmas kupola alatt. Valójában meg sem kellene lepődni, hiszen napjaink Magyarországában minden ellent mond a józan észnek. Ráadásul teljesen természetesen elfogadott, hogy az emberek hagyják magukat megdumálni mindennel, amit eléjük tálalnak, mondván, hogy az biztosan helyénvaló."
Ezzel a bohóckodással ugye nincs semmi baj?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.12.20. 07:29:20

@csak egy néző: Ráadásul teljesen természetesen elfogadott, hogy az emberek hagyják magukat megdumálni mindennel, amit eléjük tálalnak, "
hát ez bizony így van. hívő szélsőjobbosok vs. hívő liberálbolsevikok. erről szól Mo. közélete. pontosabban ettől hangos.

Berzengő 2013.12.20. 07:33:22

@FILTOL: A BIBLIA, a Kereszténység szent könyve neked zsidótörvény, zsidóknak?

Ja, ha pogányok vagyunk akkor valóban semmi gond a blaszfémiás tárgyak imádatával.

csepke 2013.12.20. 07:45:04

Amíg lépten nyomon hülyét csinálunk magunkból kormányzatilag a művelt világ előtt, addig ne csodálkozzunk ha görbe tükröt tartanak elénk, és érdemes is lenne ezen inkább elgondolkodnunk, mert minden viccnek minimum a fele igazság. Ilyennek látszunk kívülről. És amíg a politikában elefánt a porcelánboltbant játszanak a "nagyjaink" addig nincs az a virtuóz nagykövet aki a főnökei helyett folytatólagosan helyre tudná billenteni az ország megítélését.

$pi$ 2013.12.20. 07:53:10

Egyszer egy cigánygyerek megtanított egy nagyon fontos dologra. Elmesélte, hogy súlyos verekedésbe keveredett, amit azért kezdett, mert valaki "anyázta".

Ostobaságnak tartottam a dolgot, megkérdeztem, hogy mi a fenét érdekli, hogy ostoba ember miket mond az anyjáról, akit nem is ismer. Mondtam neki, hogy a legbölcsebb az lett volna, ha egyszerűen figyelmen kívül hagyja miket mond a másik.

Elmagyarázta, hogy az ő kultúrájuk olyan, hogy ha ezt teszi, akkor örök életére a másik csicskája lett volna, sőt elveszíti a többiek tiszteletét is és örökre alárendelt, megvetett státuszba került volna. Ezért kellett verekednie.

Nos, akkor most már csak az a kérdés, hogy milyen kultúrában élünk mi... örök csicska a nagykövetünk vagy nem?

csepke 2013.12.20. 08:01:22

@$pi$: szerintem nem, de bocs ha nem szimpatikus a cigányoknak pontosan ez az előbb ütök aztán - vagy aztán se - gondolkodok ügyintézése.

szabadság elvtársak! 2013.12.20. 08:05:58

Osztrákok!? Csak kérdezzetek meg egy németet mi a véleményük róluk. A német szomszédom azt mondja, az osztrákok úgy lettek, hogy az értelmi fogyatékos német gyerekeket átdobálták az Alpok túloldalára. És ők viccelődnek rajtunk. Utálják őket mint a bánat. Van egy pár német motoros barátom, azt mondják ők nem is jönnek ide az osztrákokon keresztül, mert a rendőrök vadásznak rájuk. Úgyhogy menjenek a sógorok a sovány malac fa...ra zabot hegyezni!

jött a csősz és mindenkit hazazavart 2013.12.20. 08:08:59

@avocado_:

Édesistenem, miről beszélsz? ezer éves osztrák nép? Az osztrákok abban voltak ügyesek, hogy hanyatt feküdtek a Habsburgoknak és a náci németeknek. Majd a szükséges pillanatban szembefordultak, elhatárolódtak. Lusta és puhagerincű társaság, akik még nem rég szenet égettek a hegyekben. Szerinted ezek a kúl fiúk-lányok mennyi jóvátételt fizettek az osztrák állam területén és közreműködésével elkövetett holokausztért? Segítek: egy büdös buznyákot sem, mindent rátoltak a németekre: ők? ők ott sem voltak.

Felsőbbrendűek? Miről beszélsz?
Osztrák nép? Identitásuk, hogy nem németek, ill. hogy semmi közük a Habsburg Birodalomhoz. Következésképpen képtelenek megérteni, hogy valakinek a korona mint jelkép adhat identitást.Ha pedig nem érti, akkor megpróbálja lerángatni, nevetségessé tenni.

jött a csősz és mindenkit hazazavart 2013.12.20. 08:16:15

A kabaré egyébként a Burgtheaterben volt, abban a színházban, aminek az igazgatója megüzente Balog Zoltán miniszternek, hogy hajlandó még egy lehetőséget adni neki, hogy igazat mondjon. Aki lemondta a Vidnyánszky-meghívást, mert szerinte Alföldivel méltánytalanság történt. Aki levelet írt és aláírást gyűjtött Balog és Vidnyánszky ellen. Ez a színház kb. 100 méterre van a magyar nagykövetségtől.
Vajon mit is gondolt a nagykövet, mit várhat ennek a színháznak a stábjától?

normálisésliberális 2013.12.20. 08:21:25

@szabadság elvtársak!:

erről beszélek
motoros barátaid az élő példák
mi vagyunk a tutik, a többi az értelmi fogyatékos
gondolom jól érzik itt magukat nálunk

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.12.20. 08:26:06

Hogy is tudnának bármi érdemlegeset csinálni ha 4 évente őket is leváltogatják? Odakerül mire megismer mindenkit már mehet is tovább.

room_101 2013.12.20. 08:30:09

Mivel a képzett diplomatákra rásütötte a fülkeforradalom, hogy komenisták, a kiválasztásra marad a kontraszelekció.
Abból meg ez lesz.
Bár azért az elvárható lenne (szerintem) hogy ha már valaki csókosként bekerül a buliba, legalább igyekezzen és képezze magát.

jog-ász 2013.12.20. 08:33:33

mondjuk előhúzhatott volna egy kétfejű sasos gumimaszkot és a fejére húzva táncolhatott volna..

amugy meg csodálkozol a kokainistán s nem érted?gondolkozz el az okain is tán, és megérted.(kosztolányi)

csak egy néző 2013.12.20. 08:35:35

Ez is megérne egy misét.
www.youtube.com/watch?v=UqpMPdXGxdo
Ezzel ugye nincs baj?

szabadság elvtársak! 2013.12.20. 08:40:52

@normálisésliberális:
Mit tippelsz?? Miért is járnak ide?! Irigyellek a képzelőerőd miatt! Figyuzz! Nem kéne a nickedet kicsit megreformálni? Hm. Én is viccelhetek! Nem?

normálisésliberális 2013.12.20. 08:42:19

@csak egy néző:
mi a gond vele?
felvilágosult, XXI. századi Magyarország :)

Dzsentrisvihák 2013.12.20. 08:51:42

Már meg sem lep, hogy egy ilyen egyértelmű ügyet sem képes a helyén kezelni az itt tobzódó, szellemileg vakbél gyulladt pondrógyülekezet. Hányok attól, mennyi barommal kell ebben az országban együtt élnem...

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.20. 08:53:13

A nagykövet bunkó. Ez nem akkora gond, de egyben alkalmatlan is, ami már nagyobb baj.

szabadság elvtársak! 2013.12.20. 08:58:32

@normálisésliberális:
:)))) Örülök hogy nem sértődtél meg!Ne változtass! Amúgy meg sokkal jobb ha vesszük a lapot, mert azzal le van tudva a dolog.Mondjuk én a követ helyében, elkértem volna a koronát, majd a saját fejemre téve, azt mondtam volna a humoristának : neked a csörgő sipka , nem jobban áll?

bgp 2013.12.20. 09:06:09

@tobeor: Követségi területen számít. Nem vagyok bálványimádó, de a szabál az szabál. Ha az a törvény, hogy Magyarországon tilos zsebkendőbe trombitálni, és 3 külföldi épp azt teszi a követségi épületben, akkor azzal vagy lejáratni vagy provokálni akarnak. És ezért az az első, hogy kiteszi a szűrüket.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2013.12.20. 09:13:56

Zavarónak tartom ezt az árnyalatok nélküli gondolkodást. Itt egyesek az USA zászlójának seggtörléséhez hasonlítják az esetet... nem a seggüket törölték egy MŰANYAG koronával.

A műanyag amúgy nem veszi ki a szentséget? Vagy ki szentelte be? De hagyjuk ezt.

Arról van szó, hogy az osztrákokat mulattatja a magyar túlérzékenység, és tudták, hogy ez a bobinci egy karótnyelt pöcs, el lehet szórakozni vele. Biztos fogadtak is egymással, hogy utána megy-e panaszkodni - ment.

De nem gyaláztak meg semmit, kár hőbörögni. Emlékeztek, hogy röhögtünk a románokon, amikor nemzeti színűre festették a padokat meg a SZEMETESEKET?

Tessék beletörődni, hogy a Sacra Corona-elv egy egyenetlen leszármazású uralkodói vonal kiegyenesítésére született valamikor egy szakrálisan hangsúlyosabb világban. És már akkor is csak indok volt, mert a hatalom emberei sosem foglalkoztak annak az egyháznak a tanításaival, akitől a NÉP ELŐTTI legitimációt akarták megkapni.

A mai világban ennél fontosabb a 11%-os munkanélküliség, a Fidesz zsarnoksága és a gazdasági leszakadásunk. Azon tessék pörögni.

_most_ 2013.12.20. 09:26:30

szerintem az nem is az igazi korona volt, csak egy másolat, amúgy meg fájdalmas a jobboldalon mennyire nem értik a poént.

I_Isti 2013.12.20. 09:32:31

Egy kis humorérzékkel sokkal szebb lenne az életetek!

Sir Galahad 2013.12.20. 09:46:32

Ha a nagykövet meglépi bármelyik itt felsorolt enyhébb vagy határozottabb válaszreakciót, a nyugati sajtó most attól lenne hangos, hogy milyen egy tahó balkáni sértődős nép vagyunk. Különös, de a nagykövet tényleg azzal tette a legkisebb rosszat, hogy nem tiltakozott. Sajnos mindenütt belénk törlik a lábunkat, mi meg kénytelenek vagyunk jó képet vágni hozzá - ez az elmúlt húsz év töketlen magyar diplomáciájának az eredménye. És ahhoz, hogy ebben változás legyen, nem elég kidobni a követségről pár ízléstelenül viccelődő suttyót, ahhoz kell minimum 20 évnyi másfajta, a magyar érdekeket határozottan képviselő diplomácia.

♔bаtyu♔ 2013.12.20. 09:49:07

@_most_: Majd eljátszom veled is egy tóra másolattal. Szerintem te sem fogod érteni a poént.

♔bаtyu♔ 2013.12.20. 09:51:49

@Sir Galahad: A nagykövetnek eleve nem kellett volna foglalkoznia az országimázzsal, picsán kellett volna rúgnia őket és ennyi.

Aligha hiszem, hogy egy magyar humorista sokáig játszogatna akármivel, ami az osztrákoknak fontos, kibasznák nagyon hamar, aligha érdekelné az osztrákokat a Népszabadság véleménye.

Lasombra 2013.12.20. 09:54:53

szerintem itt keveredik a diplomáciai mentesség és a mo-i. törvények hatálya.

a követség és a nagykövet diplomáciai _mentességet_ élveznek.
azaz vannak előjogaik (pl a követségre ki lehet tűzni a magyar zászlót), de ez az csak annyi, hogy az osztrák jog ott nem mérvadó, és a magyar nagykövetre a magyar törvények vonatkoznak (pl tudomásom szerint haza fizet adót is).

de fordítva nem igaz, hogy az oda betévedő osztrák állampolgárokra automatice vonatkoznának a magyar törvények.

a mentesség még megoldható (nem nyúlnak hozzá), de fordítva már problémás, egy idegen országban a rendészeti intézkedéseket (law enforcement) ki hajtaná végre? rájuk zárják az ajtót, és kirendelnek tőlünk oda zsarukat?
tudom, van olyan, hogy idegen nemzetiségű rendőrök besegítenek egy országban - Balaton, Sziget - ,de az mind kétoldalú megállapodás.

valamint azt is úgy tudom, hogy már az sem igaz, hogy pl a nagykövet autója magyar területnek számít.
ez is megegyezés kérdése, de elsősorban a követ személye védett. ha Ausztriában beugrana a dipi kocsijába egy osztrák bűnöző, az ottani rendőr simán kivehetné.

de javítson ki egy nemzetközi törvényben járatosabb, ha rosszul tudom.

Spacecake 2013.12.20. 09:57:43

szerencsetlen degeneralt osztrakok.nem kell bantani oket,megvan a sajat bajuk igy is...

Spacecake 2013.12.20. 10:00:52

Mondjuk a nagykovet alapveto hibaja az volt hogy EGYALTALAN fogadta ezeket a majmokat.majd tanul belole,es nem lesz tobb ilyen.ennyi.

mahet 2013.12.20. 10:02:56

@♔bаtyu♔: miért lenne Izrael az etalon?

Ez egy erősen vallásos nép, tehát racionális reakciót nem várhatunk tőlük.

Gúnyolj ki egy svéd mittudoménmit és figyeld meg, hogy hogy reagálnak.

encir 2013.12.20. 10:13:46

@PETŐFI Sándor - "Tűzre vele"
SZEMERE Bertalan - elásatta, "Szemétre vele", eladta volna
SZÉCHENYI István - "tökfödő"
.........
tisztelve őket némely dolgokért, de életüknek van olyan része ami miatt nem kell nyalogatni őket.
érdekesség. Pefőfi - elég tragikus lett a vége, Szemere és Széch. megkattanva halt meg. a korona meg a helyén. ennyit erről. FILTOL:

...mert magamat kigúnyolom, ha kell, de hogy más mondja, azt nem tűröm el....

csak egy néző 2013.12.20. 10:21:44

@♔bаtyu♔:
"A nagykövetnek eleve nem kellett volna foglalkoznia az országimázzsal, picsán kellett volna rúgnia őket és ennyi."
Gondolom itt pedig a bajuszos házmester komádnak kellett volna ugyanezt tennie:
www.youtube.com/watch?v=UqpMPdXGxdo

I_Isti 2013.12.20. 10:25:19

@KopaszMercis: és még a farkuk is kicsi...

vezér01 2013.12.20. 10:30:14

@thwarter: Próbálj meg így viccelődni a Tóra-tekerccsel vagy a Menórával.Mint tudjuk,szakrális jelentősége azoknak sincs.Legalább is a felvilágosultak szerint.

vezér01 2013.12.20. 10:37:39

@avocado_: Valóban sikeresebbek.Amikor mi a tatárokkal küzdöttünk,ők a határnál várták a menekülő IV.Bélát,kirabolták és határmenti magyar vármegyék átadása után
engedték csak tovább Dalmácia felé.A török elleni harcunkban is magunkra hagytak,mi elvéreztünk,ők gazdagodtak.150
év múlva lett elég gyenge a török,hogy a "művelt,keresztény" nyugat meginduljon.Akkor is csak gyarmatosítani.

xGéza 2013.12.20. 10:41:56

a cikkíró szerint némettudás nélkül is érthető a szituáció, a kommentekből ítélve nem.

Szóval ezek a humoristák (vagy riporterek? merthogy semmi vicceset nem mondtak) meginterjuvolták a magyar nagykövetet néhány, a koronához kapcsolódó kérdésben. Mivel némileg másképp viszonyulunk a koronához, mint más köztársaságok.

A nagykövet igyekezett ezekre válaszolni, bár nem mindig a legfrappánsabban.

Pl. hogy miért van nálunk a parlamentben a korona, nem egy múzeumban, erre azt mondta, hogy mert a parlament sokkal látogatottabb, és hogy többen lássák. Erre a riporter azt mondta, hogy azért általában a korona nem a parlamentalizmus jelképe, így nem ott a helye.

Na erre kellett volna azt mondani, hogy Ausztriában, ahol csak Ferenc József idején jött létre a parlament (akkor is csak formálisan), ott talán ez így van. De nálunk, ahol a 13. századtól voltak országgyűlések, ahol bizonyos történelmi szituációkban a szabad királyválasztás, mint országgyűlési hatáskör is felmerült, itt egyáltalán nem ellentétes a királyság jelképe és a parlamentarizmus.

Mindezek mellett a fő kérdés persze az volt, hogy a korona alkotmányos védelme mit is jelent pontosan, és az, hogy az egyik "humorista" fején a korona igencsak sematikus mása díszeleg, az már bűncselekmény-e.

___________________________ (törölt) 2013.12.20. 12:26:42

Én is valahogy így gondolom. Elborzasztanak a hiperaggresszív kommentek a YouTube videó alatt. Számomra a konzervatív embernek alapvető erénye kell, hogy legyen az arányérzék, aminek része az is, hogy nem csak azt nézzük, hogy mit csinálnak, hanem hogy kik: alapvetően Heti Hetes szintű senkik. Más az, ha egy komoly, fontos ember viselkedik ennyire megalázó módon, és más az, ha egy tapló nímand suttyóskodik.

A sas meg a legyek, ugye.

A nagykövet lehetett volna keményebb, amolyan atyaian: jól van, dedósok, hülyéskedés befejezve, jól láthatóan olyasmiről beszéltek, amihez nem értek fel, szóval ajtó arra.

___________________________ (törölt) 2013.12.20. 12:34:11

@$pi$: ez tökéletesen igaz, ez az alapvető, biológiai, mondhatni barbár emberi szint. Hasonló a próféta-karikatúrákra szorgos Kalasnyikov-rázással reagáló muszlimokéhoz.

De nekünk mint civilizált, hogynemondjam úri hagyományú népnek azért lehetne valami olyasmit is, hogy valóban nem olyan balfasz, teszetosza módon reagálni, mint a nagykövet, de nem is primitíven, hanem valami szellemes lecseszéssel, amiből kiderül, hogy kinek van több tartása, esze?

Az olyan nagy visszavágások jutnak eszembe, mint amikor pl. Gandhit megkérdezték, hogy mi a véleménye a nyugati civilizációról, annyit felelt, hogy "jó ötlet lenne". Na valami ilyet :-)

Dzsentrisvihák 2013.12.20. 18:25:14

@xGéza:

Aha, hát elég érdekes riporteri munka a korona műanyag másába övékelni, hogy megtudjuk, vajon ez sértő-e egy olyan ország nagykövetének, ahol az ilyesmit törvény bünteti... Ne legyél már ennyire naiv, vagy legalább másokat ne nézz hülyének.

toportyánzsóti 2013.12.20. 19:13:27

Szájtátó peti is szakralitásunk része te jobber kultúrember?Olvasói leveleket irogató nagykövetek kellenek ennek az analfabéta kormánynak,aki mindenkit ki akar oktatni miközben már legendás csókkirály a vezér,menekül előle minden nő.

vrana 2013.12.20. 20:50:35

@Berzengő: Petőfi a "korona" alatt a királyságot értette,
ami akkoriban, ha jól emlékszem osztrák kézen volt.
A "három humorista" is arra használja a korona gagyi másolatát, hogy a magyarokat alázza.

vrana 2013.12.20. 21:11:44

@csak egy néző: A sámán a tiszteletét fejezte ki, miért ne tehetné?
Ráadásul azt is láthattuk, milyenek lehettek az ősmagyar korszakban a mi sámánjaink.

csak egy néző 2013.12.20. 21:59:59

@kacsa666:
Tudod komám a korona nekem is szent dolog és én úgy gondolom, hogy az én magyar koronámat ne ugrálja körbe egy koszlott ruhás, zsíros hajú sámán az oszlop mellé a földre rakott kazettásmagnóból szóló nyivákolásra egy olyan országból, amihez nehéz volna magyar gyökereket, kötődést tulajdonítani. Ezzel az erővel ugrálhatna ott egy bantu néger is ágyék kötőben a "tisztelet jeleként".
Ha nektek ilyen ősmagyar sámánokra van igényetek kérjétek el az osztrák tévésektől a műanyag koronát és azt ugráljátok körbe, de ne a parlamentben. Az is megérne egy misét, hogy mit is keres ott és nem a Nemzeti Múzeumban.

vrana 2013.12.20. 22:30:34

Öcsém, akkor nyilván olvastad, hogy "Adigzsi tuva sámán, Kanalas Éva énekesnő meghívására Magyarországon járt 2012 áprilisában. Kanalas Éva többször gyűjtött Dél- Szibériában, a magyar, csángó/magyar és tuva hagyományok összefüggéseit kutatva. Adigzsi megismerve a Magyar Szent Koronát áldásadó szertartást végzett a Magyar Parlamentben, a magyar és tuva ősök tiszteletére, valamint Magyarország boldogulásáért."
Mondjuk, engem a bantu néger se zavarna. Voltam eleget Afrikában ahhoz, hogy tudjam ott legalább annyi a normális ember, mint bárhol és vagyok annyira strukturalista-funkcionális etnológus, hogy egyenrangúnak tekintsem a kultúrákat, még akkor is, ha vannak
"ellent mondások" akik csak egy nézők.

Rakovszky · http://rakovszky.blog.hu 2013.12.20. 22:39:43

@thwarter: gy látom te olyan "felvilágosult" vagy, hogy már nem is vagy magyar, nem számítanak neked az alkotmányunk, történelmünk, címerünk,zászlónk meg minden amit tisztelünk, szeretünk

Rakovszky · http://rakovszky.blog.hu 2013.12.20. 22:44:10

@egyatlagosfelhasznalo: Meg kell hívní őket egy kis kirándulásra a Fertőtóhoz, de úgy, hogy ne gondoljanak arra, hogy MO-ra mennek, majd hirtelen átlépni a határt, ahol már előre értesített rendőri különítmény várná őket és mennének a bíróságra, ahol gyorsan levezetett tárgyaláson megkapnák az egy évi büntetésüket.

Dzsentrisvihák 2013.12.20. 23:00:57

@csak egy néző:

Az ilyen mentalitásnak lenne végre múzeumban a helye.

Rakovszky · http://rakovszky.blog.hu 2013.12.21. 15:16:33

@thwarter: Honnét jöttél ide? a szovjet kommunista/bolsevik párt KB-jából, vagy az EU EB-jének a bűzbarlangjából?
Egy biztos nincsenek magyar gyökereid.
Tehát menj oda, ahonnan az őseid jöttek; Német/osztrák/cseh/Morva vagy galiciai földre.

Rakovszky · http://rakovszky.blog.hu 2013.12.21. 15:21:44

@jött a csősz és mindenkit hazazavart:
Az angol vándorszínészeknek volt egy jó válaszuk az ilyen színházaknak: betenni egy halat valahova, amit nem látnak és takarítanak rendszeresen. pár nap/hét múltán olyan büdös lesz, hogy nem tudják használni.
Egyszer a nagybőgősre haragudtak meg és abba tették be a halat. Csak miután az egész színházat szétszedték a bűz forrását keresve találtak rá - véletlenül.
Erre lenne ott is szükség.

dennisthemenace 2013.12.25. 06:37:21

@Rakovszky: Ezzel a névvel inkább kussolnod kellene.

elektrodinamika 2013.12.25. 10:20:36

@thwarter:
Te most kijöhettél az elmegyógyból? Miért voltál oda zárva?
Csak nem te voltál az aki meztelenül futkároztál a parkban?
Legközelebb ne menj ki mert nincsen akkora , hogy egyáltalán figyelmet keltene amit lengettél.:_)))
süti beállítások módosítása