valasztas_2014_eredmeny.jpgEz persze attól is függ, hogy kinek is szorítottunk, vagy kiknek a bukásában reménykedtünk vasárnap este. Az a vicces, hogy a részeredmények tükrében minden pártnak van oka a szomorkodásra vagy az ünneplése, attól függ, hogy melyik oldalát nézi az éremnek.

Centrális erőtér működésben

A Fidesz örülhet, mert példátlan sikert végrehajtva újrázni tudott. Lehet lovagolni a választási törvény igazságtalanságain, meg hogy 44 százalékból hogy lesz 67 a parlamentben, de ennek sok értelme nincs. 2 millió szavazat az több, mint 1,2 és több, mint 1. Orbán Viktor harmadszorra is miniszterelnök lehet, és kényelmes többsége van, hogy folytassa, amit négy éve elkezdett.  Ha a kétharmad nem is jön össze, azzal csak a meggy gurul le a tejszínhab tetejéről: a 2010-es ciklusban minden fontos törvényt alkotmányos szintre emeltek. Bejött a centrális erőtér terve is: egy középre húzó néppártot két közepes vesz körül jobb, illetve baloldalon.

Ha a dolgok másik oldalát nézzük, lehet, hogy Orbán Viktor mosolya mégsem volt teljesen őszinte a Bálna oldalában. A Fidesz szavazóinak közel negyede négy év alatt elpárolgott. 2010-ben még 2,7 millió ember gondolta úgy, hogy Csak a Fidesz!, tegnap 630 ezerrel kevesebben voltak. A Jobbik lassú, de folyamatos vidéki erősödése sem ígér sok jót a jövőre nézve, ráadásul a baloldallal várhatóan kemény csatákat kell majd vívni Budapestért az önkormányzati választáson.

Kényszerházasság kérdőjelekkel

A baloldal sikere, hogy számtalan belső hatalmi harc, bénázás és korrupciós ügy után ismét második helyre tudtak befutni, és ezzel egyelőre megőrizték váltópárti pozíciójukat. Nagy kérdés, hogy a kényszerházasság mennyire lesz tartós, és a frakcióalapítás – a jelentősen beszűkült parlamenti mozgástér és anyagi források újraosztása miatt – nem fog-e hangos családi perpatvarhoz és végső soron váláshoz vezetni.

A beígért kormányváltás mindenesetre elmaradt, és a Mesterházy-Bajnai-Gyurcsány-Szabó-Fodor ötös fogatnak kb. annyi esélye van a közös jövőre az önkormányzati választások után, mint háromlábú sünnek a hatsávos autópályán.

A regionalitás csapdája

Kissé paradox, és talán egyben jellemző is a nemzeti radikálisok alkatára, hogy a tegnapi értékelőn láthatóan az a Vona Gábor volt a legszomorúbb, akinek (a győztes Fidesz mellett) a legtöbb oka lett volna az ünneplésre. A Jobbik 2010-hez képest 15 százalékkal növelte támogatói számát, ráadásul sikerült kitörnie a regionalitás veszélyes csapdájából is, és Északkelet-Magyarország után az Alföldön és Dunántúlon is sok helyen második erővé lépett elő. (Jelen helyzetben az MSZP és csatolt részei sokkal inkább látszanak beszorulni a regionális párt szerepébe Budapest és környékével, valamint az egykori dunántúli nehézipari körzetekkel.)

2014-es választás 2. helyek.jpg

Térképen az egyéni választókerületek második helyezettjei (origo)

A Jobbik legnagyobb kudarca talán saját maga irreális elvárásai, pontosabban az azokban való csalódás voltak. Nem mehetünk el a határon túlról bekapott méretes jobbegyenes mellett sem: Vonáék az elcsatolt területekről és az emigrációból leadott levélszavazatok alig 2,5 százalékát tudták bezsebelni, ami főleg annak fényében meglepő, hogy a mozgalom nagy energiát fordított erre a területre, és gyakorlatilag egyedüli pártként kampányolt a Kárpát-medencében. Ennél már csak az lenne rosszabb, ha a Jobbik elkönyvelné „menthetetlen fideszeseknek” a külhoniakat, és lemondana meggyőzésükről.

Szakpolitika politikusok nélkül

Az LMP-ről már sokan lemondtak a választás előtti hetekben, mondván alig vannak mozgatható (sőt, egyáltalán akármilyen) jelöltjeik, az ismert arcok mind leléptek, Budapest kivételével pedig alig maradt bázisuk. Ehhez képest Schiffer Andrásnak sikerült belöknie a liberális protest pártot az ajtón, így már a formáció puszta megmaradása is sikerként értékelendő.

Az újrakezdés mindenesetre nehéz lesz, négy év alatt az LMP 384 ezres szavazóbázisa 252 ezerre zuhant, ami arányaiban a legnagyobb vesztség a parlamenti pártok mezőnyében (34%). Az is érdekes helyzet lesz majd, amikor öt LMP-s képviselőnek kell majd helyt állnia az Országgyűlésben, több tucat szakterületet ellátva.

Majd meglátjuk. Van rá négy évünk.

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr545976692

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A megerősítés megerősítve 2014.04.08. 10:48:56

Az eredmény politikailag egyértelmű. Azt sem tartanám fontosnak kiemelni, hogy a Fidesz szavazókat veszített, mert hiszen kormányon volt, ami megosztóbb szerep, természetes dolog támogatók lemorzsolódása.Valószínűleg lesz eredményvitatás is, esetleg vá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Imre Laci · http://magyarasztal.blog.hu 2014.04.07. 17:55:59

Szerintem nem lehet olyan könnyedén elmenni afelett a kérdés felett, hogy hogy is lesz a 27%-ból kétharmad. Még ha azt is mondjuk, hogy a voksolástól távol maradók tartózkodnak, akkor is jön ugye a 44%=66,7% kérdése. Lehet ezt magyarázni, ez ebben a formában NEM demokrácia. Olyan ez, mintha egy futóversenyen a tavalyi győztes 100 méter helyett 20 méteren futna, csak mert ő nyert tavaly.

www.youtube.com/watch?v=olT8v8yMUEU

orgoványi erdőjáró 2014.04.07. 18:23:28

@Imre Laci: A matek távolról sem az erős oldalad. Ne is próbálkozz a megértésével.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.04.07. 22:59:11

Kicsikét több mint 60% ment el szavazni, ez pedig '98-at kivéve a legkevesebb. Ezért is jutott be az LMP, nagyobb szavazási hajlandóságnál kiestek volna mint a sicc.

A fidesz megőrizte a kétharmadát a nagyrészt magukra szabott választási rendszer miatt. Egyébként is teljesen kiüresítették a kormányzást, és gyakorlatilag szétlopták az országot.

Az egész ország fideszes prolitikusok, oligarchák és csatolt részeik hitbizománya lesz.

Amit Jobbiknak már régen meg kellett volna tennie, hogy kitalálja-megtalálja, vagyis tartalommal tölti fel és ezáltal irányítja, hogy MIT JELENT MAGYARNAK LENNI, MI A MAGYAR.

Magyarországon ma nincs nacionalizmus, bárki is állítja ennek ellenkezőjét. Magyarországon PROVINCIALIZMUS VAN. Az embereket elsősorban szűkebb pátriájuk érdekli, ami gyakran a ház küszöbén vagy a kerítéskapun sem terjed túl. Ezt kell megszüntetni, felszámolni.

Másrészt pedig egy koherens jövőképet kell az emberekkel megismertetni. Olyat, amit 3-4 mondatban el lehet mondani. Minden további helyett inkább idézném amit a mandineren egy "Kárpáti Zoltán" nevű felhasználó mondott:

"Nem, nem 2018-ban kell nyerni, és nem a parlamenti választásokat kell célul tűzni. Hanem az országot kell kitalálni és megteremteni négy év során. Apró részletekig össze kell állnia egy komplett, pragmatikus és működő víziónak. Ez a győzelem. Az egész országot mozgósító szellemi műhely az ország újrateremtésére.

És ott lenni az emberekkel testközelben, az egész négy év során."

még annyit tennék hozzá hogy a jövővel kell foglalkozni, nem pedig a "tradícionalista" ködevéssel. a gnosztikus-ezoterikus baromságok helyett a technikai innovációra és gyakorlati jövőképre és ideológiára kell fektetni a hangsúlyt. A habsburgimádó és 48-gyűlölő söpredéket pedig lapátra kell tenni, de legalábbis elhatárolódni tőlük.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.08. 07:54:02

Érdekes adatok a tegnapi választásokról megyei lebontásban:

A bejutott pártok sorrendje: 1. Fidesz – 2. ballib – 3. Jobbik – 4. LMP összesen 12 megyében (Baranya, Békés, Csongrád, Fejér, Győr-Moson-Sopron, Jász-Nagykun-Szolnok, Komárom-Esztergom, Pest, Somogy, Tolna, Vas, Veszprém) és Budapesten.

A bejutott pártok sorrendje: 1. Fidesz – 2. Jobbik – 3. ballib – 4. LMP összesen 7 megyében (Bács-Kiskun, BAZ, Hajdú-Bihar, Heves, Nógrád, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Zala).

*

A Fidesz legerősebb Vas megyében (52,0 %), leggyengébb Budapesten (38,4 %).

A ballib szövetség legerősebb Budapesten (36,9 %), leggyengébb Hajdú-Biharban (20,1 %).

A Jobbik legerősebb Heves (30,5 %), leggyengébb Budapesten (38,4 %).

Az LMP legerősebb Budapesten (8,8 %), a leggyengébb Szabolcs-Szatmár-Beregben (2,3 %).

*

A 4 párton kívül a következők tudtak elérni 1 %-ot megyei szinten:

- a Munkáspártnak Béjésben 1,1 %-a, Jász-Nagykun-Szolnokban 1,1 %-a, Nógrádban 1,3 %-a van,

- a Haza Nem Eladó Pártnak Békésben 1,7 %-a van,

- a német kisebbségi lista Baranyában 1,7 %-ot, Tolnában 1,2 %-ot ért el.

tisztapista 2014.04.08. 08:27:00

@Nemzetstratégia: "Amit Jobbiknak már régen meg kellett volna tennie, hogy kitalálja-megtalálja, vagyis tartalommal tölti fel és ezáltal irányítja, hogy MIT JELENT MAGYARNAK LENNI, MI A MAGYAR."

Ezt a Jobbik már régen sulykolja az emberekbe, csak a többség nem vevő a Jobbik buta világnézetére. A Jobbik nem magyar párt, hanem retardáltak pártja, 8 általánost sem végzett vidéki suttyók akarnak beleszólni úgy a politikába, hogy a maskarás masírozáson kívül semmihez sem értenek.

Ez pedig a társadalom alsó 10%-át vonzza, mint ahogyan anno a kisgazdák demagógiái és a miép szólamai is bevonzották ezeket az embereket. Most Jobbiknak hívják a megoldást nem adók, viszont problémák miatt hőbörgők pártját.

Netuddki. 2014.04.08. 09:02:49

@csak egy néző: Hehe!
"ő má' megszedte magát, mégegysze' nem szedi meg"

A kis naiv...

♔bаtyu♔ 2014.04.08. 09:04:47

A baloldalnak semmiféle sikere nincs, a vidéket úgy ahogy van, elvesztették. A vidék már rájött, hogy az ellenzéknek is nemzetinek kell lennie, ezért van a Jobbik a második helyen.

Bp.-en pedig ott lett erős a balliberális oldal, ahol hagyományosan is erős, vagy a Fidesz legalább olyan korrupt.

A liberálisok szerencsére nagyon picik, az MSZP-re ugyanis nem a liberálisok miatt szavaznak. Nem is értem miért nem vágják őket ki. Most ott állnak pld. Fodorral, Bajnaival, Gyurcsánnyal akik szépen el is viszik listás képviselőhelyeiket.

Értetlenkedő ballibsiknek elmondom, miért basztak rá. A helyekkel erőforrások is járnak, szóval az MSZP-nak valójában 9-el kevesebb képviselője van. Ennyi helyen fognak ballibsiként, de "helyette" politizálni, (ugye megvan, hogy ha Bajnai, Gyurcsány megszólal, szavazatokat vesztenek, akkor el lehet képzelni ezeket amikor "akcióznak" majd)
ennyi helyen nem az MSZP-t illetik a választókörzet lehetőségei, erőforrásai.

Tapmancs 2014.04.08. 09:07:48

@tisztapista: " A Jobbik nem magyar párt, hanem retardáltak pártja, 8 általánost sem végzett vidéki suttyók akarnak beleszólni úgy a politikába, hogy a maskarás masírozáson kívül semmihez sem értenek."

Na pont az ilyen vélemény miatt erősödik a jobbik és lett elküldve a ballib oldal a halál faszára. Mert még azt sem látják helyesen ami az orruk előtt van.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.04.08. 09:21:51

@tisztapista: ez hazugsag, a MIEP szavazoi kozt anno a legmagasabb aranyban voltak ertelmisegiek, tobb diplomasok, muszaki ertelmisegiek
A legalacsonyabb vegzettseguek aranya a Maszop szavazoinal a legmagasabb.
A kilora megvasarolt ciganyok tomegesen szavaztak a Fideszre. Elvegre a fonok is felig roma, ert a nyelvukon. Meg a ket agysejtes focihuliganok is komazzak a fideszt, vedik is a szekhazukat, meg a nyuggerek, akik jobban elnek, mint a dolgozok jo resze, az erdelyi roman-magyarok, nyilvan sok penzbe kerul ez az orszagnak, oda is nyugdijat fizetni, meg tamogatasokat. Ja meg a kereszteny agymosottak, pedo papok kapcarongyai, business egyhazak (mind az), akiket bejuttatott a fidesz a tutiba. Meg a sok megelheteseert rettego, semmi piackepes tudassal nem rendelkezo kozszolga.
A Jobbiktol valoban kezd komolyan fosni a fideszke. Most jonnek majd az antidemokratikus korlatozasok, betiltasok, a titkosszolgalat is szepen raszall a Jobbikra, provokatorok stb. Lesz itt meg kemenykedes meg part betiltas 2018 elott.
Az altalad szidott primitiv Fkgp-sek altalaban a Fideszben landoltak.

Orbannak megvan a valasza arra, hogy ki a magyar: aki a fidessre szavaz. A tobbi kiirta magat a NER-bol, a korporativ allam magyar fasiszta eszmejebol. Akitol nem tudott manyup penzt lopni a fidesz, azok a nyuggerek, ciganyok. Nekik persze, hogy nem faj a fidesz uralom. Rajuk lesz koltve a manyup penzuktol megfosztott tomegek adoja, penze is.

♔bаtyu♔ 2014.04.08. 09:24:21

Ez elég jól összefoglalja mit üzen nekünk a 2014-es választás:

(USA képviselők Orbánnak)

"Mario Diaz-Balart republikánus és Albio Sires demokrata képviselő közös levélben fejezték ki „mély megelégedésüket”, amiért rendkívüli újraválasztási győzelme alkalmából gratulálhatnak a magyar kormányfőnek. Szavaik szerint „a magyarok világosan beszéltek” azzal, hogy elismerték Orbán Viktor vezető szerepét abban, hogy az ország „a gazdaság virágzásának magasabb szintjeit” érte el, és megszilárdult a demokrácia Magyarországon."

_most_ 2014.04.08. 09:24:38

a jobbiknak ott van esélye nyerni, ahol sok a cigány, viszont a cigányokat meg megvette a fidesz, szóval ez a 22-es csapdája számukra.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.04.08. 09:26:24

@Tapmancs: a Jobbikra nem is a balldal fuj most, hanem leginkabb a Fidesz
Lesz itt meg szalamizas, betiltas, lejarato kampany a Jobbik ellen
Meg a titkosszolgalat is gondolom mar regen aktiv a Jobbik korul, persze a Fidesz erdekeben
Majd talalnak par provokatort, akik balheznak es igy betilthatjak a Jobbikot a kovetkezo valasztas elott.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.04.08. 09:28:42

@_most_: igen, a fidesz nyugger es ciganypart
Igy egyre novekvo, kimerithetetlen szavazobazissal rendelkeznek.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.04.08. 09:38:11

@tisztapista: Ezért aztán fölösleges volt betűket nyomkodnod.

@♔bаtyu♔: Nevükből ítélve ezek chicanók. Nem a WASPok véleményét fejezi ki, vagyis legf. azt foglalja össze, hogy "a latinók mit üzennek Orbánnak".

csak egy néző 2014.04.08. 09:38:22

@♔bаtyu♔:
"Ez elég jól összefoglalja mit üzen nekünk a 2014-es választás:"

" "Az ellentmondást nem tűrő kormányfő nagy valószínűséggel a harmadik ciklusát fogja megkezdeni a vasárnapi választások után" - írja a Wirtschaftsblatt című osztrák gazdasági lap Orbán Viktor nem visel el vereséget című írásában. A szerző kiemeli: a 2010-es választási siker Orbán számára "személyes győzelem" volt. De az ekkor tartott "populista" választási beszédének ígéretei hamar köddé váltak. "Magyarország mély gazdasági- és pénzügyi válságba került, leértékelődött a forint, az árak és a kamatok az egekbe emelkedtek".
"A remek gazdasági adatokat, amellyel gyakran büszkélkedik, szintén a kétes eredetű trükköknek köszönheti" - véli a szerző."
"egy nacionalista, és a hatalom megtartását célzó alkotmányt fogadtatott el, amely a cenzúrával határos médiaszabályokat rögzít és szűkíteti az alkotmánybíróság jogköreit"

♔bаtyu♔ 2014.04.08. 10:08:18

@Nemzetstratégia: Itt nem a nevek a lényeg, hanem az üzenet frappáns összefoglalása.

♔bаtyu♔ 2014.04.08. 10:08:55

@csak egy néző: Akkor ezt szépen kend is a hajadra, az Amerikai Népszava mellé:))

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.04.08. 10:09:15

@csak egy néző: "Ez elég jól összefoglalja mit üzen nekünk a 2014-es választás:""

Ez miez? Nagy marhaság.
A fidesz támogatása a ciklus alatt folyamatosan magas, a kamatok alacsonyak, az infláció minimális (évtizedek óta nem volt ily alacsony). A forint valóban kevesebbet ér, de ennek vannak előnyei is egyrészt, másrészt a dollár is mozog ennyit az ajró ellenében.
Cenzúra nincs.
Trükkök százaival pedig Gyurcsány büszkélkedett.
A magyar gazdaság problémája, ha az adatokat nézzük az alacsony növekedés és a magas államadósság. De ez Feribohóc idejében is így volt.

♔bаtyu♔ 2014.04.08. 10:12:00

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:

Kizártnak tartom, mert a Jobbik betiltásával Orbánék szinte összes szavazójukat elvesztenék.

Orbánék nagyon is jól tudják, hogy szavazóik jórésze egyben Jobbik szimpatizáns, de azt is, hogy ezek a szavazók alapvetően (stratégiai okokból )rájuk szavaznak, esetleg megosztják szavazataikat.

Békés együttélés lesz.

csak egy néző 2014.04.08. 10:12:12

@♔bаtyu♔: @greatwideopen:
Idóta, agymosott fidióták, ezt nem én mondtam, hanem így látják az imádott felcsuti suttyótokat a világban.
Tudom, tudom, mindenki libsibolsi, komcsi, hülye, csak ti vagytok a helikopter.

csak egy néző 2014.04.08. 10:13:20

@♔bаtyu♔:
Csicska komám, a te általad idézet csak azért komilfó, mert dicséri az idióta gazdád. Gratula.

Mercel 2014.04.08. 10:14:49

@♔bаtyu♔:

Batyu a te (egyik) nagy problémád az, hogy nem látsz túl a saját gyűlöleteden..

Neked mindenki ballibsi és hazaáruló aki nem a te szád íze szerint gondolkodik.

Ez az egész ballibsizés szánalmas dolog, főleg úgy, hogy olyan emberekre/pártokra húzod rá akiknek a liberális gondolkodásmódhoz köze sincs.
Ma Magyarországon nincsen liberális párt. Igazság szerint klasszikus baloldali gondolkodásmód sincs.
Az mszp se nem liberális, se nem baloldali, vicces módon a fideszben több baloldali elem található mint a magát baloldaliként hirdető mszp-ben. De az is hazugság, lásd szemét multik, meg rezsicsökkentés stb.
Az mszp egészen egyszerűen egy korrupt lejáratódott párt olyan emberekkel akiknek már rég rács mögött kéne lenniük. De nem ballibsik.

Egyszer üljél már le magaddal kicsit gondolkodni, mert akárhány hozzászólásod olvasom csak a gyűlölködés ömlik belőled, nyakonöntve féligazságokkal.

Arra pedig még egy okosabb jobbikos sem vevő.

"Frigyes"

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.04.08. 10:17:12

@csak egy néző: Mielőtt nagyon belemelegednél. Én nem libsiztem, hanem leírtam, hogy az idézett cikk tényszerűen hülyeség. Aki így látja, ahogy a cikk szerzője, az jobb ha szemüveget cserél, mert valami nem stimmel nála, vagy a cikk megrendelésre készült a tájkozatlan sógorok megtévesztésére.

Mercel 2014.04.08. 10:18:54

Ja csak, hogy mutassak neked egy igazi valódi liberálist: Iványi Gábor.
Volt szdsz-es képviselő aki a fél életét, minden pénzét, energiáját arra tette fel, hogy más embereken segítsen.
Na ha valakit lehet liberálisnak nevezni akkor őt igen. Neked tényleg ilyen emberekkel van problémád?

Csak, hogy rávilágítsak az összefüggések hiányára..

"Frigyes"

csak egy néző 2014.04.08. 10:22:51

@greatwideopen:
Ugye amit a @♔bаtyu♔: idézett, az hiteles? Nem láttam, hogy nagyon cáfoltad volna. Pedig én is mondhatom, hogy megrendelésre íródott., és most nem Fletót védem és még csak nem is szavaztam a bandájukra, de utálom az ilyen elvakult fidiótákat.

.Gordon Gekko. 2014.04.08. 10:24:16

Azt üzeni a választás hogy rezsiemeléssel meg SZJA emeléssel nem kéne kampányolni mer nem jó 5let.

csak egy néző 2014.04.08. 10:26:01

@Mercel:
Vajon, mit követhetett el szegény Iványi Gábor, (aki mellesleg megkeresztelte Viktor pulyáinak valamelyikét), hogy a felcsuti nem engedte egyházzá nyílvánítani a gyülekezetét??

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.04.08. 10:29:40

@♔bаtyu♔: persze, amig a Jobbik csak harmadik, addig nem lesz leszamolas, bar a szalamizas siman elkepzelheto, abban a Fidesz nagyon tapasztalt
Megsemmisitette minden korabbi szovetsegeset ilyen modszerrel: MDF, Fkgp, MDNP, a kis parazita KDNP inkabb betagozodott, a neve jol mutat, keresztenyseg az mindig jol eladhato, plane kell, hogy ellensulyozza a csuhasok terdre imahoz szoveget

Az is kizart, hogy a Jobbik rendeszeti es titkosszolgalati eszkozokkel valo felszamolasa eseten a Fidesz szavazok elpartolnanak a csuti torpetol
Eleg, ha valami nagyon csunya dolgot terjesztene el a Jobbikrol a Fidesz media, Orban meg a jogrend es a nemzet megmentojekent lephetne fel

Az emberek nem gondolkoznak, foleg nem a Fidesz szavazok
Akiktol lenyultak az oregkori megtakaritasaikat, lenullaztak a jovojuket, orszagukat huberbirtoknak tekintik a fidesz vezetok es ennek ellenere rajuk szavaznak, abbol a nepbol semmi kovetkezetes es jozan gondolkodast nem nezek ki

A kulfold orulne a Jobbik felszamolasanak, a zsidok megcsokolnak erte Orban segget is, a ballib szavazok szinten, ilyen esetben nem lennenek annyira demokracia partiak... A rohamosan novekvo ciganysag is repesne az oromtol, nem gyoznenek halalkodni a kis fustos focistanak.
A fidesz szavazok meg nem Jobbik szimpatizansok, nekik nem a radokalizmus kell, hanem a higfos keresztenykedo urambatyam rendszer
A Fidesz szavazo elsosorban Orban hivo, akire a csuti vajda kiadja a kilovesi engedelyt, arra egyesult erovel lo minden fidesznyik. Gondolkodas nincs, parancs es kinyilatkoztatas van.
A fidesz Orban kore epul, nem a jozan esz kore.

csak egy néző 2014.04.08. 10:32:33

Gondolom ez az cikk is megrendelésre íródott.

"“Mindenféle revansista nacionalisták éppen most szerezték meg a szavazatok 65 százalékát a posztdemokratikus Magyarországon.”
Ezzel az erős mondattal nyitja a magyarországi parlamenti választásról szóló publicisztikáját a Telegraph nemzetközi gazdasággal foglalkozó szerkesztője, a baloldalisággal vagy liberalizmussal véletlenül sem gyanúsítható Ambrose Evans-Pritchard.

Cikke címében pedig arról ír, hogy ha okot kell találni az Európai Unió elhagyására, Magyarországnál jobbat keresni se kell. Hogy miért?

Az egyik ok a “misztikus zsidófaló Jobbik” megerősödése, ami miatt a következő négy évben folytatódhat a gárdisták menetelése a és a nyilaskeresztes nosztalgia. “A jobbik egy fasiszta párt, máshogy rémisztő, mint a UKIP, Le Pen vagy Geert Wilders” – mondta erről Charles Grant, a Center for European Reform think tanktől. Hogy miért? Mert szemben a Jobbikkal a UKIP például szimplán euroszkepticizmusával érdemelte ki a szélsőjobboldali jelzőt, valójában egy szabadpiacpárti atlantista párt, aminek semmi köze a kelet-európai fasisztákhoz, vagy akár a Fideszhez"

444.hu/2014/04/08/magyarorszag-a-legjobb-erv-az-eu-elhagyasara/

.Gordon Gekko. 2014.04.08. 10:35:08

@csak egy néző: Pont annyira érdekli a magyar polgárt egy angol lap véleménycikke mint az elmúlt 4 évben.

Kivlov 2014.04.08. 10:35:42

@Imre Laci:
25 éve ilyen a választási rendszer: egyéni + listás szavazás!
eddig nem zavart, hogy nem olyan arányú képviselője volt az egyes pártoknak a parlamentben, mint amilyen arányú listás szavazatot kaptak???

.Gordon Gekko. 2014.04.08. 10:43:34

@Kivlov:

ha a listás eredmény fontos nem nagyon hallom hogy a Jobbik szarráverte a listán az MSZP-t.

Pedig igen.

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.04.08. 10:46:36

@csak egy néző: "Gondolom ez az cikk is megrendelésre íródott."
Mi másra?

kvadrillio 2014.04.08. 10:47:22

ohus Péter
3 perce
Basszák meg a szegények, még a normálisak is leszarják őket

BOHUS !!!!
HA ILYEN FASZSÁGOKAT ALKOTSZ, AKKOR ELOLVASOM, HOGY BOHUS, OCCT SOHA NEM KATTINTOK RÁD TÖBBET ! :o)(

csak egy néző 2014.04.08. 10:49:40

@.Gordon Gekko.:
Azt tudni lehet, hogy a te jelszavad, ami a falvédődre is felhímeztél.
"Szeretem a rezsimet,
Mert csökkenti a rezsimet"

Kíváncsi leszek, hogy meddig tudják még csökkenteni, vagy az a cél, hogy ők fizetnek, ha használom a szolgáltatásokat?

.Gordon Gekko. 2014.04.08. 10:56:29

@csak egy néző: Remélem 2018ban is rezsi és szja emeléssel kampányoltok majd. Nagy siker volt mint minden más ballib move.

Hehe

csak egy néző 2014.04.08. 11:03:24

@.Gordon Gekko.:
Komám, miből következtetsz arra, hogy a reszi és szja emelésével kampányoltam te egyszerű?

_most_ 2014.04.08. 11:08:48

@Kivlov: engem eddig is zavart, hisz szerintem, a mostani választástól függetlenül, az lenne a legigazságosabb, ha minden párt olyan arányban képviselné magát a parlamentben, amekkora arányban rájuk szavaztak. Az egyéni képviselőknél amúgy is a többség pártszimpátia alapján szavaz, nem az adott emberre. Persze lehet ez valamiért nem működhet, hisz az országok többségben nem így van, de nekem ez tűnik a legkorrektebbnek.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.04.08. 11:11:28

@csak egy néző: mondjuk az angolok mindig is fel labbal kint akartak lenni az EU-bol, barmi jo indok nekik erre
Foleg szerintem a sok K-Eu-bol odaavaszkodott munkavallalo bassza a csoruket
Az atlag angol veluk versenyez, nem erdekli se a Fidesz se a Jobbik
Meg a sok neger es arab, ok a problemajuk
Es valljuk be az angol euroszkeptikus az EU-t en bloc elutasitja, konkretan az EU intezmenyeit gyuloli, nem pedig egy kis kelet-europai allam belugyei erdeklik
A lengyel Kaczinsky testverek vagy Jorg Haider se erdekelte oket, max a media probalta tematizalni a jobboldali gyozelmeket

Az atlag angolra, franciara a roman, bolgar cigany sokkal felelmetesebb, mint egy harmadik helyezett radikalis part valahol a magyar pusztan

.Gordon Gekko. 2014.04.08. 11:12:04

@csak egy néző: Abból hogy idióta maszopcsicska vagy, és az is maracc.

zobod 2014.04.08. 11:12:55

@Imre Laci: nagyon butácska vagy, ha tényleg nem érted, hogy lesz meg az országos listára leadott szavazatok 44,5%-ából, és az egyéni választókerületek 90%-ából kétharmadnyi mandátum.

oszt jónapot 2014.04.08. 11:16:19

@Tapmancs: Nyilván, mivel a bunkók utálják, ha megmondják nekik, hogy bunkók.

csak egy néző 2014.04.08. 11:19:24

@.Gordon Gekko.:
" maracc."
Gondolom a 8 elemid azért megvan?

oszt jónapot 2014.04.08. 11:22:58

@.Gordon Gekko.: Így van, hazudni kell a parasztnak, azt szereti.

bölcsbagoly 2014.04.08. 11:23:04

A ballibák azért /adig nem tudnak hatalom közelébe kerülni mert/mig képtelenek reálisan nézni a tényeket! A vágyaiknak élnek és osztályharcban gondolkodnak.
Micsoda pofátlanság egy olyan választást megkérdőjelezni, ahol 106 egyéni helyből vagy 10 -et tudnak csak megnyerni?
Mennyi képviselőjük lenne, ha a sokat kritizált választási törvény nem fogadná el a kompenzációt? Ez nekik jó, nem a győztes pártnak/koaliciónak! S mi lenne ha csak egyéni jelöltek lennének? Aki nyer, mindent visz - alapon?

.Gordon Gekko. 2014.04.08. 11:24:23

@oszt jónapot: Nem, ha az mszp hazudik azt nem szereti a paraszt.

Fasz se érti.

.Gordon Gekko. 2014.04.08. 11:30:17

@bölcsbagoly: Ha a fidesz győz, elmennek a bankok és összeomlik a forint!

bölcsbagoly 2014.04.08. 11:33:37

@.Gordon Gekko.: mintha nem azt tenné egyik sem. vagy még nem tudják az eredményt?

Kivlov 2014.04.08. 11:33:58

@_most_:
szerintem meg marhaság, mert akkor állandó (többpárti) koalíciós kényszer lenne, és még instabilabbá tenné a kormányzást.

.Gordon Gekko. 2014.04.08. 11:34:55

@bölcsbagoly: Ez a Bajnaival összejátszó bankárok újabb trükkje!

A legrosszabb pillanatban, hirtelen borul majd a jobboldalra a tákolmány!

oszt jónapot 2014.04.08. 11:35:51

@.Gordon Gekko.: Mindkettő hazudik, de a fidesz ügyesebben, az tény. Az mszp hülyék gyülekezete, az is tény. Szóval igazából nekem majdnem mindegy, hogy a két faszkalap, komcsi társaságból melyik nyer.

oszt jónapot 2014.04.08. 11:37:57

@Kivlov: Ja hát az tényleg geci durva lenne, ha nem csak a kétmillió fideszes érdekeit kellene nézni egy tízmilliós országban. Tök igazad van.

.Gordon Gekko. 2014.04.08. 11:40:17

@oszt jónapot: Érdekes, nekem nem mind1 hogy 36% az SZJA vagy 9%.

Sok mindenkinek mindegy, őket meg leszarom.

oszt jónapot 2014.04.08. 11:41:58

@.Gordon Gekko.: Már csak 9? Valamiről lemaradtam.

Kivlov 2014.04.08. 11:42:21

@oszt jónapot:
el lehet menni szavazni, cimbora. hiába a hiszti!

oszt jónapot 2014.04.08. 11:42:48

@.Gordon Gekko.: Ebből a szempontból nyilván igazad van, arra szavaz az ember, ami neki jobb (vagy azt gondolja, hogy jobb).

oszt jónapot 2014.04.08. 11:43:47

@Kivlov: Voltam szavazni, de attól még lehet véleményem, nem?

Kivlov 2014.04.08. 11:45:39

@oszt jónapot:
persze.
csak felesleges és pláne érthetetlen a baloldal hisztije a rendszer miatt. eddig egyszer sem bántotta a szemüket. szóval ennyi. ezért tartanak még mindig itt. 10 éve másban keresik a hibát, még kormányon is!

_most_ 2014.04.08. 12:01:05

@Kivlov: nem értem mi a gond a koalícióval, hisz rákényszeríti a pártokat az együttműködésre, ami a demokrácia lényege. És végeredményben nagyobb az esélye a jobb döntésnek, ha több nézőpont van figyelembe véve, mintha csak egy ember dönt. Nyilván lassabb lesz a törvényhozás, de legalább nem születnek teljesen átgondolatlan törvények. Persze ehhez szükség van olyan pártokra, amelyek együtt tudnak működni.

Kivlov 2014.04.08. 12:04:46

@_most_:
a koalícióval semmi baj nincs. a baj azzal van, hogyha csak a listás %-ok számítanának, akkor adott esetben 3-4-5 párti koalíció is kellene, olyan pártokkal is, amiknek teljesen más az értékrendjül. ergo neccesebb lenne a többség előteremtése.

.Gordon Gekko. 2014.04.08. 12:07:05

@_most_: A demokrácia nem érték.

Az együttmüködés az érték. A magyar a legegységeseb nemzet európában, hála az új választási rendszernek. Ez a legnagyobb versenyelőnyünk, hogy együttmüködünk.

_most_ 2014.04.08. 12:19:12

@.Gordon Gekko.: ne sokkolj, ezt te is tudod, hogy nincs így, a nemzet nem lesz egységesebb a választási rendszertől, csak a kormány, ami nagyon nem ugyanaz.

zobod 2014.04.08. 12:20:15

@_most_: nem. A demokráciának nem a politikai elit szereplői közti mutyizás a lényege, hogy mindnek jusson egy cafat a koncból, hanem az, hogy a nép részt vesz a közügyekben, szabad akarata szerint. Ezt - egyelőre - talán még nem vitatják el a progresszió bajnokai, bár a galamusos társaságnál már kezdik pedzegetni hogy b@szódjon meg a nép, mert nem rájuk szavazott.

.Gordon Gekko. 2014.04.08. 12:26:50

@_most_: De, a nemzet és a kormány ugyanaz.

Jobb ha megtanulod itt ez a törvény.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.08. 12:27:36

@_most_:
Fidesz=nemzet. Legalábbis a narancskomcsik szótárában.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.08. 12:28:37

@.Gordon Gekko.:
Akkor adjatok ennek a nemzetnek új nevet, mert a magyar az már foglalt, és nem egy korrupt kormányt jelent.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.08. 12:29:21

@.Gordon Gekko.:
Mondjuk nevezzétek magatokat figyarnak, mi többiek meg megmaradunk magyarnak. :-)

.Gordon Gekko. 2014.04.08. 12:30:31

@Narancskommunista: Ja, épp most foglalta el a fidesz.

_most_ 2014.04.08. 12:55:01

@zobod: nem nagyon értem miről beszélsz, nem úgy vesz részt a nép a közügyekben, hogy az általa támogatott párt is beleszólhat a kormányzásba? Persze tudom, hogy a fidesz szavazóknak az a demokrácia, hogy aki nem a fideszre szavazott az nem számít, de azért több, mint két millió embert nem lehet semmibe venni.

zobod 2014.04.08. 13:06:26

@_most_: a pártok egymás közti mutyizása és a szavazók érdeke közt nem nagyon van kapcsolat. Gondolj csak az összefogásra: a liberálisok is bent vannak a Parlamentben az mszp listáján.

Ennyi mandátumot az mszp magában is szerzett volna. Hogy ez a mandátumszám nem tisztán szoci, hanem liberális politikusokkal valósult meg, az nem a választói akaratot tükrözi, hanem a mutyit. A mutyizás révén lett képviselete egy olyan politikai erőnek, ami magától nem tudja meglépni az 5%-ot, és így lesz kevesebb képviselője mszp-nek, ami semmit sem nyert, csak adott. (ugyanez igaz persze a kdnp-re is)

oszt jónapot 2014.04.08. 13:25:32

@Kivlov: Ez mintha kicsit mindkét oldalra jellemző lenne, sőt igazából, ha a Jobbik a harmadik oldal, akkor mondhatni mindegyikre.

oszt jónapot 2014.04.08. 13:27:41

@.Gordon Gekko.: Kicsit beleéled magad ebbe a szerepbe, nem? :D

unionista (törölt) 2014.04.08. 13:28:21

@bölcsbagoly:
ez a rendszer a győztest minden eszközzel kompenzálja. amivel semmi probléma nincs. orbitális győzelmeket és orbitális vereségeket jelent.

a liberális értelmiségnek ez nagyon jó. ők ugye a körön kívül vannak. és ezért lehet most kényelmesen hátradőlni. mert két eset van. soha nem látott felemlkedés jön. ami ugye egy jó forgatókönyv. a másik eset, hogy folytatódik a balkanizálódás és elcigányosodás jön. akkor ez a csoport saját magát nyírja ki. és amíg a határok nyitva vannak. amíg a gyerekeket ebből a nagy-magyar gettóból ki lehet menekíteni addig ez nem probléma.

unionista (törölt) 2014.04.08. 13:32:05

@Kivlov:
most kiről is van szó? a jobbik a cigányokban és a zsidókban látja a hibát. orbán a baloldalban, a baloldal orbánban. a politikai osztály többségében kontraszelektált hülyékből áll.

kvadrillio 2014.04.08. 13:42:23

..HMMM..., AZT ÜZENI, HOGY EZT CSAK EGY ÓRIÁSI UMBULDÁVAL NYERHETTE MEG A FINESZ !

TÖBB VOLT AZ ELÉGEDETLEN EMBER EBBEN......EBBEN !...EBBEN !!...EBBEN !!!!
AZ ORSZÁGBAN, HOGY ITTENI LAKOSOKKAL MEGNYERHESSE A VÁLASZTÁST A FINESZ !

a...ez bion...bion...illen eccerű ! :O))))

unionista (törölt) 2014.04.08. 13:43:23

@.Gordon Gekko.:
a nemzet miért nem a kormányzó maga? az országos fővajda, és az ő alattvalói.

unionista (törölt) 2014.04.08. 13:48:02

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:
csakhogy a britek nem azért akarnak kint lenni, mert az unióban vannak a franciák és a németek. hanem mert ebbe a klubba bevették a magyarokat, a románokat és a bolgárokat.

.Gordon Gekko. 2014.04.08. 13:48:05

@unionista: Ha az lesz az ellen sem tudtok semmit tenni. Coki.

kvadrillio 2014.04.08. 13:51:00

..s....., ha én is savaztaM VOLNA UGYEBÁR, MÁS LETT VOLNA AZ EREDMÉNY ! :)...de sajnos megátkoztak, occt kórházba voltam 2 napot...lrtt egy duzzanat a térdhajlatban, szom-vas. !!!!! csak egy-egy szturit kabtam a hasamba(választás nuku) hétf. még egyet meg egy dopplerUH-t, ami állítólag nem mutatott ki semmit. Ezek szerint, ha nincs szerencsém még visszakerülhetek..
meregy ösmerősöm a HONVÉDŐ kórház-SINTÉRSÉGÉBEN volt ugyanekkor, szintén mélyvénás trombózis feltételezésével, szintén nem találtak semmi vérrögöt nála, hétfőn kiengedték, ma meg sürgősséggel műtétre vitte a mentő operációra, kritikus állapotban !!!!!
EBBEN A HONVÉDŐ SINTÉRTELEPEN, TÉLLEG ORVOSOK AVAGY INKÁBB SINTÉREK DOLGOZNAK ??? MERHA NEM ORVOSOK, AKKOR KI KELL RÚGNI ŐKET ÉS MENJENEK INKÁBB KÖVET FEJTENI EGY KŐBÁNYÁBA ! BASSZTAMEG !!!!!

kvadrillio 2014.04.08. 13:54:36

@kvadrillio: AMÚÚÚÚGY MEG, HA HÉTVÉGÉN NEM TUNNAK UH-T CSINÁLNI EGY KÓRHÁZBAN, MIÉRT NEM JAVASOLJÁK, HOGY MENJEN MAGÁNHOZ AZ EMBER UH-RA, HA VESZÉLYES A DIAGNÓZIS ! NEM ÉRTEM EZT AZ ÚJ EGÉSZSÉGÜGYÉT !

Kivlov 2014.04.08. 13:56:07

@unionista:
lehetséges. csak míg a többiek fel tudnak mást is mutatni mocskolódáson kívül, a ballibék semmit. vagy mégis: elqrást... :D

unionista (törölt) 2014.04.08. 13:56:18

@♔bаtyu♔:
a következő években a vidék fogja a legnagyobbat szopni. már aki nem csókos haverja, vagy cimborája valamelyik fidesz alembernek. de ezek a posztok már régen be vannak töltve. ezért jött létre a jobbik. szerveződött egy másik csoport. de ott is betöltötték a pozíciókat. ezért jöttek létre még szélsőségesebb csoportok. egyik sem tudja vezetni az országot. csak nagy a pofátok. persze az ellentábor is az itt maradt párttitkárok csoportja, és néhány tényleg hazaáruló bankár. de ez nem ment fel benneteket.

kvadrillio 2014.04.08. 13:59:38

@kvadrillio: AMÚGY A DUZZANAT 4-ÉN, PÉNTEKEN, 5 ÓRAKOR KIGYÖTT, HÚZÓDOTT, FÁJT, KB FÉLTOJÁS NAGYSÁGÚ VOLT, BEHAJLÍTÁSKOR PLÁNEHH FÁJT !, MÁRA MEG MÁR SEMMI SINCS, CSAK EGY PICI-MINI UTÓÉRZÉSŰ EMLÉKFOSZLÁNY....:)))
NOMEGAZ ÖRÖM, HOGY VIKTOR NEM MENT A BÉCSI PSZICHIÁTRIÁRA, HANEM ITTHON ÖRÖMKÖDIK NYAKRA-FŐRE A NYOMORÁN ! :D

Holle anyó 2014.04.08. 14:00:46

@Imre Laci: Amellett is elmentünk 2002-ben, hogy a Fidesz több szavazatot kapott és a szocik alakítottak kormányt.

Minden rendszerben kikaptak volna. Ennyi.

kvadrillio 2014.04.08. 14:03:16

@unionista: ..SZTEM PEDIG, MOST, HOGY ORBÁN-BÁCSIÉK SZINTA MINDEN TUDHATÓ STIKLIJÉT KÖRBE TROMBITÁLTÁK AZ ORSZÁG MINDEN ZEGÉBEN-ZUGÁBAN, OLLAN ÁRGUS SZEMEKKEL-FÜLEKKEL FOGJÁK ORBÁNT FIDELNI A ZEMBEREK, HOGY EGYBŐL LECSAPJÁK A FEJÉT EGY KIÉLEZETT KASZÁVAL NEKIJEH, HA VALAMELY UMBULDÁN RAJTA KABJÁK ŐT ! :o)

Holle anyó 2014.04.08. 14:05:02

Úgy gondolom, hogy ennek a választásnak az volt a tanulsága, hogy ez az összefogásba tömörült baloldal sosem lesz esélyes a fidesszel szemben. Ha tovább töketlenkednek, akkor a Jobbikot segítik kormányra.

Ebből pedig az következik, hogy a baloldali és liberális érzelmű szavazóknak be kell állniuk az LMP mögé még akkor is, ha nem mindenben értenek egyet azzal, amit képviselnek. Majd felnőnek a feladathoz, ha lehetőséget kapnak.

És akkor, ha lesz egy tisztességes és korrekt baloldali párt..... akkor már nem lesz esélye vele szemben a Fidesznek.

unionista (törölt) 2014.04.08. 14:05:25

@Kivlov:
de mondj már konkrétumokat. mi az a nagyon különleges, ami orbán viktor nélkül nem jöhetett volna létre. ő egy cigánygyerek, aki számok nélküli nagyot mondásokra, tanulságok nélküli mesékre, gumicsizmás, pálinkázós, disznóvágós kultúrát próbálja eladni autentikusan magyarnak. a koszor rózsaszín kanapére kiül, hogy lefényképezze a nagycsaládot. amivel egyébként önmagában nincs probléma. orbán a cigány kultúra jól ismert elemeit hozza. ettől az ország egyre inkább balkánivá válik. és ehhez társul a maffiapolitika. ami a baloldalra is jellemző. és ettől az ország többsége szegényedik, vagy nem jut úgy előre, ahogyan szeretné. de mi az a szuper különlegesség, amit orbán viktoron huszonöt éve beszoptok?

unionista (törölt) 2014.04.08. 14:10:13

@.Gordon Gekko.:
a disznó majd felfalja a saját szarát.

Kivlov 2014.04.08. 14:21:10

@unionista:
senki nem írt hasonlót sem, hogy nélküle nem jöhetetett volna létre bármi is.
amúgy meg erről kérdezd meg a cimboráidat, hogy miért van orbán-fóbiájuk??? valamit csak tud, ha még kormányon is csak vele képes foglalkozni a zemeszpé. :D

kvadrillio 2014.04.08. 14:24:30

jobboldali femoro - poplitealis vénák komprimálhatóak, a Doppler görbe spontán,fázisos keringést jelez, a két oldal között különbség nem látható.
a vena saphena magna beömlése szabályos. a functionalis próbák negatívak.mélyvénás thrombózis , billentyűelégtelenség jele nem mutatható ki. a fossa popliteaban körülírt kóros nem látható. vél.: mélyvénás thrombózis nem igazolható.
Negatív D-dimer és negatív AV-doppler Uh vizsgálat. Laborvizsgálata során érdemi kóros eltérést nem találtunk.

...valószínűleg sok az esetleges napi 2-3-szori 4 emelet lépcsőzés, esetenként 12-15 kiló cipelése a térdhajlatnak ! :O)
Ezen túl a harmadikon 1 percre meg fogok állni !

HÁÁÁNEMGYÖTT BE EZ AZ ÁTOK ! :))))))
LEHET ÚJRA PRÓBÁLKOZNI !!! :o)))))))

4 ÉV MÚLVA !!!!!!!!! :DDDDDDD

kvadrillio 2014.04.08. 14:28:56

@kvadrillio: ráadásul ezt a duzzanatot panthenol spray-vel kenegettem amely bőrsérülésekre való, DE CSAK EZ VOLT ITTHON ÉS MÉGIS SEGÍTETT GYORSAN LELOHASZTANI EZT A DUZZANATOT ! KI ÉRTI ESZTETET ????? TALÁN MERT NAGYON HITTEM BENNE....AZÉÉÉR !!! :)
süti beállítások módosítása