Orbán Viktor nem felejtett el beszélni, politikához is ért még. Látja a bajt, s látja a baj okát, részben ki is mondja, de a cselekvésig, a valódi változtatásig - ahogyan egész pártja - már nem jut el. A miniszterelnök évértékelője ezért egy olyan összetett mondat, amiből egyszerűen hiányzik az állítmány.

240577_222849991076921_8209966_o.jpgA beszédet a Fideszen belül hatalmas várakozás előzte meg, hiszen az utóbbi idők zavart keltő kormányzati intézkedései, de legfőképp a veszprémi fiaskó miatt szinte megmentőként várták az.

A felfokozott várakozás érződött is a miniszterelnökön, rég látott idegességgel, és bizony zavarodottsággal kezdett. Hosszú évek után először látni: a kormánypárt és vezetője defenzívába szorult, védekezni kényszerült, és ez az új felállás bizony most nem fekszik neki.

Hosszú évek óta először látunk olyan Orbán Viktort, akinek magyaráznia kell a bizonyítványt, nem pedig büszkén mutogatni, hosszú idő óta látunk olyan miniszterelnököt, aki nem kezdeményez, csak az eddigi, amúgy unalomig ismételt, vélt vagy valós eredményeket szajkózza. Fizetési mérleg, GDP, infláció, államadósság, stabilitás, irigyel minket Európa, és persze olcsóbb élet, több munkahely, magasabb fizetés, rezsi, rezsi, rezsi, csökken, csökken, több pénzt az embereknek.

Szép szép, de már nagyon nem elég ide a kenyér. A legjobb gazdasági mutató is kevés ugyanis akkor, amikor a Fidesz legtöbb vezető politikusa alapvető hitelességi problémákkal küzd. Pláne akkor, amikor látják, tudják, hogy ott mellettük felnőttkorba lépett egy olyan párt, aminek nincsenek ilyen problémái, hiszen nem vett részt a rendszerváltás utáni mutyizásban. Ha mást nem, hát a '98-as Fidesz-sikerből ezt illett volna megtanulni...

A megváltozott körülményeket jelzi: a belső ellenzéknek való üzengetés és a ma még Fidesz szavazó, de már a Jobbik felé kacsingató szavazók meggyőzése, hűségének megerősítése már a legfőbb cél.

A beszédének egyetlen elemében, egyetlen mondatában sem támadta a Jobbikot, sőt, annak legtöbb vállalt programpontját, üzenetét maga is használja. Szorult helyzetben van, hiszen ha mégis támad, azzal nagy valószínűséggel épp a radikális párt felé tolja át a saját, elbizonytalanodott, saját maga által elbizonytalanított szavazóit. Ezért ehelyett a rég bevált - csak éppen 2015-re már röhejesen hiteltelen - kommunistázással és az MSZP visszatérésével való riogatással próbálkozott, ami ismerve a közvélemény kutatások adatait, szintén roppantmód kacagtató.

"Magyar ember természeténél fogva inkorrekt, vagyis nem vesztette el a józan eszét" - mondta a miniszterelnök, ezzel pedig összefoglalta a lényeget: a miniszterelnök udvarolt egy nagyot az immáron két párt között őrlődő jobboldali szavazónak, kár, hogy nem érti a lényeget:

a hitelességet veszti, vesztette el a Fidesz, és csak aztán a szavazóit. Magyarul: nem a radikálisok üzeneteinek szajkózása, hanem a hitelesség visszaszerzése lenne a megoldás.

Azt - ami 2006 óta talán a legfőbb politikai mozgatórugó ebben az országban - amit nagyon nehéz megszerezni, elveszteni sem könnyű, láthatjuk jól, de újból visszaszerezni, na, az még nem sikerült senkinek.

Fogalmazhatnánk úgyis: a Fidesz Magyarországért Mozgalom miniszterelnöke próbálja menteni a menthetőt.

Bazsó Bálint

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr217226235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freehckr 2015.02.27. 20:58:08

Egyrészt még mindig nem értem, hogy a Fidesz-KDNP ötödik éves kormányzása után pontosan milyen „jó gazdasági mutatókról” beszélünk?! Ha nem csinálnak az égvilágon semmit 2010 óta, nagy valószínűséggel jobb helyzetben lennénk jelenleg, mivel semmi másról nem szól a Fidesz-KDNP kormányzása, mint a) a szociális demagógiára, populista és radikális baloldali szlogenekre és intézkedésekre fogékony tájékozatlan szavazópolgárok szimpátiájának és szavazatának elnyerése; b) az a) pontban meghatározott célok eléréséhez szükséges költségvetési források megteremtése; c) a fideszes korrupt holdudvar közpénzekből való feltőkésítése.

Másrészt ha már a magyar ember természeténél fogva politikailag inkorrekt, akkor belefér, ha Orbán elvtársat és közpénzekből bőkezűen eltartott egész családját lebüdöscigányozom?! :)

objekt678 2015.02.27. 21:36:51

Szerintem Orbán elment a falig.
Nem tűnik elgyávultnak.

objekt678 2015.02.27. 21:41:53

@freehckr: Lebüdöscigányozhatod, de ezzel mit oldassz meg ?

freehckr 2015.02.27. 21:45:16

@objekt678: Nem akartam én semmit megoldani ezzel... senki ne várja, hogy én bármit is megoldjak ebben az országban, mert annak első lépése masszív fegyvervásárlással kezdődne. :) Nem én vagyok a miniszterelnök, akinek néha meg kéne magyaráznia kijelentéseit... már ha az egyre romló elmeállapotára szedett nyilvánvalóan igen erős gyógyszerek mellékhatásai ezt lehetővé teszik számára. :)

roxxtar 2015.02.27. 22:51:29

@freehckr: Nem akarok mélyen szántó vitákba bele menni, de a gazdasági oldalához annyit hozzátennék, hogy sok kormányunk közül eddig a két (vagy fél három) Fidesz kormányzás hozta a legjobb számokat. Persze ennek lecsapódása hosszabb folyamat, de ezzel nem kéne csak azért vitázni, mert mi/te/ismerősök nem élnek láthatóan jobban. Persze ennek boncolgatását meghagynám a ( progresszív gondolkodású) független elemzőknek, én csak a saját gondolatomat osztottam meg.

dr kíváncsivagyok 2015.02.28. 10:06:12

@roxxtar:
"de a gazdasági oldalához annyit hozzátennék, hogy sok kormányunk közül eddig a két (vagy fél három) Fidesz kormányzás hozta a legjobb számokat. Persze ennek lecsapódása hosszabb folyamat, "
1.) A gazdasági mutatókért nem adnak kenyeret a boltban...
2.) 5 év "kormányzás" után meddig kéne még várni a valód életszínvonal-emelkedésre ????

Krisz11 2015.02.28. 10:16:55

"meddig kéne még várni a valód életszínvonal-emelkedésre ???? "

Talán nem várni kellene, hanem tenni érte.

Krisz11 2015.02.28. 10:27:33

@freehckr: " pontosan milyen „jó gazdasági mutatókról” beszélünk?! "

3% feletti növekedés, 3% alatti költségvetési hiány, 0 infláció, nem növekvő államadósság, az ország várható felminősítése "befektetési" kategóriába a nem baráti hitelminősítők részéről.

Ez jelentős javulás a szocialisták alatt elszálló államadósság, költségvetési hiány, nem létező növekedés, és inflációhoz képest.

Krisz11 2015.02.28. 10:43:39

"a veszprémi fiaskó miatt szinte megmentőként várták"
Azért akkora kétségbeesés nem volt, most is ők a legtámogatottabb párt.

"A beszédének egyetlen elemében, egyetlen mondatában sem támadta a Jobbikot, sőt, annak legtöbb vállalt programpontját, üzenetét maga is használja."

Azért mert a veszprémi választások alapján az elemzők szerint egyértelművé vált, hogy a fő kihívó a balliberális oldal. Ők léphetnek fel váltópártként. A Jobbiknak a néppártosodási iránya a veszprémi eredmények alapján hatalmas kudarc.

Arról lehet szó, hogy a Jobbiknak a néppártos/cuki kampányos irányát a többség nem veszi be, a radikálisokat pedig eltaszítja. Ezért a vártnál sokkal rosszabb szereplés.

Sexual Harassment Panda 2015.02.28. 10:47:07

@Krisz11: ezt pontosan ìgy làtom èn is.
A jobbik nem nyerni fog, hanem szètszakadni.
Màr most is sok cikk can a kurucon arròl, hogy ez a néppàrtosodàs a kemènymagnak nem jön be.
Ez a "2.erő" duma is kacsa.
Az mszp-nèl valòban erősebbek, de a dem.ellenzèk összesègèben nagyobb mint a jobbik.

Pop40 2015.02.28. 10:48:35

@Krisz11: "3% feletti növekedés"

Ja. 1 évben. Ha a teljes 5 évet nézzük, jó, ha 1% megvan.

"3% alatti költségvetési hiány"

Azzal kezdtek 2010-ben, hogy rohantak az euhoz, hogy engedjék elszállni a hiányt.
Az eu beintett, azóta a magyar nép fizeti a számlát.

"0 infláció"

Ez szép unortodox siker, kár, hogy köze nincs hozzá a maffiádnak. Egész Európa ugyanis deflációval küzd.
m.portfolio.hu/gazdasag/a_deflacio_kopogtat_europa_ajtajan.205113.html
"Az euróövezetben a válságos 2009-es év óta nem láttunk annyira alacsony inflációt, mint most."
Persze Vitya jól csinálja, ha már ez a helyzet, akkor legalább eladja sikerként a magadfajta hülye fideszesnek.:-DDDD

"Nem növekvő államadósság"

Nocsak, eddig az volt a mantra, hogy csökken.
Most már az is jó, ha nem növekszik?
:-))))

3000 milliárdnyi manyup-vagyon elrablása mellett szinten tartani az adósságot, igen, ez teljesítmény!:-)))

"az ország várható felminősítése "befektetési" kategóriába a nem baráti hitelminősítők részéről."

Muhahaha.:-)))
Bolsikám, és tudod, ki alatt minősítettek LE, bóvliba?

Igen, az egyedüli kormány, aki alatt bóvli kategóriában volt az ország, az elmebeteg Geci kormánya.:-)

kacsapuszi 2015.02.28. 10:49:37

Két dolgot vagyok mondandó:

1. A magyar gazdaság sikerei NEM Orbánnak köszönhetőek, sőt, azt állítom, hogy kevésbé konfrontatív és kiszámíthatóbb gazdaságpolitika mellett ma sokkal előbbre tartanánk.

2. A hitelesség pl. azzal (is) elveszik, ha egy bankbotrány miatt bajba került szociális ellátó alapítványnak így üzen a minisztérium (amelyiknek a minisztere egyébként civilben lelkész):

"Amennyiben az érintett alapítvány kéréssel folyamodik miniszter úr felé, ő azt jóindulattal vizsgálja meg."

Tényleg, lehet ennél jobban megalázni valakit, aki bajban van? "kéréssel folyamodik" meg "jóindulattal vizsgálja meg" - tényleg, mint a régi nagy uralkodók idején, akikhez "folyamodni" kellett, és akkor - esetleg - jóindulattal voltak a folyamodó iránt ...

Sötét középkor az EMMI-ben!

Sexual Harassment Panda 2015.02.28. 10:50:28

@Krisz11: "

Azért mert a veszprémi választások alapján az elemzők szerint egyértelművé vált, hogy a fő kihívó a balliberális oldal. Ők léphetnek fel váltópártként."
Szabad tudni milyen "elemzőkről" beszèlsz??!!

freehckr 2015.02.28. 10:51:27

@Krisz11: „3% feletti növekedés”

Ez a 2014-es egyszeri jelenség, az Orbán kormány 2010-2014 közti átlag növekedése alig több mint 1%, továbbá az idei évre már 3% alatti, jövőre pedig 2% alatti „növekedést” jósolnak. Valamint a bővülés szerkezete sem túl kóser, nagyjából csak és kizárólag az autóipar tesz hozzá (amely multik Magyarországon alig adóznak), jó idő esetén a mezőgazdaság (szerencse faktor a gazdaságban, nice:), és legnagyobb részt az állami beruházások teszik oda magukat az uniós források felpörgetett lehívásával (szocialista tervgazdálkodás rulz).

A fentiekhez még annyit, hogy ahhoz, hogy mondjuk beérjük Szlovákiát az egy főre eső GDP tekintetében, a következő legkevesebb 15-20 évben évi 6%-kal kellene egyenletesen „dübörögnünk”.

„3% alatti költségvetési hiány”

A költségvetési hiányt nem államháztartási reformokkal és strukturális kiadáscsökkentéssel érték el, hanem a bevételek, nevezetesen az adók világrekord mértékű emelésével: a 2010-es kormányváltás óta félszáz új adót vezettek be vagy emeltek meg a fideszes elvtársak, a radikális adócsökkentés ígéret ellenére, valamint még anno több lépésben államosították majd nagy részt költségvetési kiadásokra (szavazatvásárlásra) elverték a manyup pénztárak vagyonát.

Ez bizony mind „válságadó”, egyrészt az unióban dobogós adóterhelés is közrejátszik Magyarország gazdasági hanyatlásában, másrészt a 3% alatti hiány a jelenlegi helyzetben csak és kizárólag ezeknek a rekord számú és rekord mértékű adóknak a fenntartásával lehetséges. A kör pedig itt be is zárult...

„0 infláció”

Ez meg ki a f.szomat érdekli?! :) Lehet, hogy a suttyó proli ugyan azon az áron veszi a megszokott csirkefarhátat mint két éve, de az én bankbetéteim sem kamatoznak, sőt a rekord bankadók és tranzakciós adók miatt még én fizetek a saját betéteim után.

Persze, hogy nulla az infláció, mikor a gazdaság és a fogyasztás is haldoklik az országban, ráadásul évi százmilliárdokat vernek el az adófizetők pénzéből bizonyos árszabályozó kompenzációkra, lásd kommunista rezsiharc.

„nem növekvő államadósság”

Várjuk ki a végét, egyelőre erősen hibahatár-közeli az eddig kimutatott csökkenés, ráadásul a várt számok általában év végére teljesülnek (trükkök százai segítségével), csak hogy a statisztikában jól mutasson, de év közben általában rekord mértékű az államadósságunk.

„ország várható felminősítése "befektetési" kategóriába”

Ezek a „nem baráti” hitelminősítők már több éve felminősítették volna az ország hitelképességét, ha a jelenlegi kormányzat végre letett volna egy kidolgozott és reális gazdaságpolitikai programot az asztalra, és ahhoz tartotta volna magát. Legutóbb pár hete is megjegyezte egyikük, hogy egész egyszerűen a magyar kormányzat hiteltelensége és ötletszerű gazdaságpolitikája miatt nem tudnak lépni.

Na most akkor a fentiek tükrében tényleg erre veritek magatokat?! :D B.zmeg ha marad ez a fajta gazdaságpolitika, eza fajta kormányzás, nem hogy az anno velünk csatlakozott Szlovákiához nem zárkózunk fel, de lassan Románia és Bulgária is lehagy bennünket, a régióban egyetlen versenytársunk legfeljebb Szerbia marad. Ez jó lesz?!

Elképesztő, hogy magukat felnőttnek vélő választópolgárok mennyire nincsenek képben ebben a k.rvaországban...

dunántúli gyerek 2015.02.28. 10:53:16

A miniszterelnök évértékelője az európa első GDP növekedés. Nem kell a duma.

A ballib duma se.

Sexual Harassment Panda 2015.02.28. 10:54:45

@freehckr: ne fàrassz màr Eddig is jòval alacsibyabb szàmokat "jòsolyak", csak aztàn havonta felfele kerekìtettek a nagy "szakemberek.".

dunántúli gyerek 2015.02.28. 10:56:52

'Ez a 2014-es egyszeri jelenség, az Orbán kormány 2010-2014 közti átlag növekedése alig több mint 1%, továbbá az idei évre már 3% alatti, jövőre pedig 2% alatti „növekedést” jósolnak.'

1)az 1% átlagnövekedés kicsit jobb mint amit a ballib mutatott....elszálló adóssággal

2)'továbbá az idei évre már 3% alatti, jövőre pedig 2% alatti „növekedést” jósolnak.'

- 2014 januárjában 2014re 1,5-2%-ot jósoltak, ami 3,5% lett, európa csúcs.

Majd ha a baloldali ellenzék valamit felmutat az ostoba pofázáson kívül akkor talán odafigyelnek rájuk megint a zemberek.

Krisz11 2015.02.28. 11:03:38

@Sexual Harassment Panda: Pl: Mráz Ágoston Sámuel, Tóth Csaba, stb.. Mindkét oldali elemzők ezt mondják. Ne légy úgy meglepve.

freehckr 2015.02.28. 11:04:41

@Sexual Harassment Panda: Ki nem sz.rja le a pár tized százalékpontos felfelé kerekítéseket, ez az öt éves átlag alig több mint 1%-os növekedés lóhúgy. Nem mellesleg nem sokban tér el a Gyurcsány-Bajnai kormányok utolsó öt éves átlag növekedésétől (ha jól tudom itt is pár tized százalékpont az eltérés, legfeljebb egy egész százalékpont), ráadásul nekik volt egy komoly 2008-2009-es recessziójuk is. :)

Ahhoz, hogy további egy emberöltőnyi időn belül felzárkózzunk némileg Európához évi 8-10%-kal, de legalább stabilan 5-6%-kal kellene „dübörögnünk” (ahogyan utóbbit Matolcsy elvtárs is beígérte 2010-ben, majd persze nem úgy lett). Ráadásul a GDP növekedésünket nem is a magyar gazdaság állítja elő, hanem a külföldi autóipari multik és az állam az uniós forrásokból erőltetett ostoba presztízsberuházásokkal és többszörösen felülárazott építőipari projektekkel. A magyar gazdaság, mint fent említettem, önmagában hulla, nem létezik, alig pár tized százalékpontot tesz hozzá a növekedéshez.

freehckr 2015.02.28. 11:10:02

@dunántúli gyerek: „az 1% átlagnövekedés kicsit jobb mint amit a ballib mutatott”

Egyetlen százalékpont körül jobb, ami még akár hibahatár is lehet. :) Figyelembe véve, hogy mint fent említettem, az utolsó Gyurcsány-Bajnai kormányzat a saját balf.szsága mellett nyakába kapott egy globális válságot is...

„ha a baloldali ellenzék valamit felmutat az ostoba pofázáson kívül akkor talán odafigyelnek rájuk megint a zemberek”

Ezt a részét én személy szerint lesz.rom, pont azt magyarázom, hogy teljesen mindegy, melyik korrupt posztkommunista bűnszervezet van kormányon, az utódpárti Fidesz vagy az utódpárti MSZP és dilettáns talpnyalóik, Magyarország halálra van ítélve. Amíg az ostoba retardált választópolgárok csak e két hitvány szemét között tudnak választani, semmiféle változás nem lesz ezen a posztkommunista balkáni szemétdombon...

Egyébként meg ne „baloldalazzunk” kérem, a Fidesz-KDNP is inkább a baloldali/radikális baloldali kategória.

dunántúli gyerek 2015.02.28. 11:13:53

@Krisz11: 2014 elején is azt mondták mind2 oldali elemzők és az európai bizottság, hogy a 2014es növekedés 1,5-2 lesz./1-2 a magyar sajtóban kevesebbet idézett angol brókercég tért el ettől a becsléstől jelentősen felfelé/Aztán év közben negyedévenként emelték a várakozást.

Az idei növekedés nagyobb lesz, mert idén ugyanazok a mindkét oldaliak már 3 alá várják a növekedést (nem 1,5-2re), igaz?

Növelte a tavalyit, hogy választási év volt, de csökkentette az ukrán háború, idén marad a háború, de növeli a GDPt az alacsony üzemanyagár, és az, hogy a legfőbb exportpiacunk a német gazdaság beindult.

dunántúli gyerek 2015.02.28. 11:16:43

@freehckr: 'Ezt a részét én személy szerint lesz.rom, pont azt magyarázom, hogy teljesen mindegy, melyik korrupt posztkommunista bűnszervezet van kormányon, az utódpárti Fidesz vagy az utódpárti MSZP és dilettáns talpnyalóik, Magyarország halálra van ítélve.'

Én egy picit optimistább vagyok, Mo. 3,5%-a jobb a világgazdaság növekedési átlagánál, és a legjobb Európában.

És ami fontosabb, szvsz ez a szint fenntartható.

sivatagi n. 2015.02.28. 11:19:26

A lényeg:

1. A magyarok számára az a jó, ha az ország vezetése nemzeti érzelmű, a magyarság érdekeit képviselő pártok között dől el. Ez kizárja a komplett baloldalt.

2. Emiatt szintén jó, hogy az idegen érdekeket képviselő balliberális hulladékokat lehúztuk a pöcegödörbe, és már csak onnan tudnak kuruttyolni.

Sexual Harassment Panda 2015.02.28. 11:20:46

@Krisz11: de meg vagyok lepve, mert ezt èn mèg sehol nem olvastam, szerintem te sem.

Krisz11 2015.02.28. 11:22:52

@freehckr:

"A költségvetési hiányt nem .. kiadáscsökkentéssel érték el, hanem a bevételek, nevezetesen az adók világrekord mértékű emelésével:"

Hagy ne sírjak a világrekord bankadó meg a médiaadó miatt

"Ez meg ki a f.szomat érdekli?! :) Lehet, hogy a suttyó proli ugyan azon az áron veszi a .. csirkefarhátat .., de az én bankbetéteim sem kamatoznak,"

Tudom, jobban éreznéd magad, ha 10% infláció mellett a bankbetéteid 10%-ot kamatoznának.

"hogy mondjuk beérjük Szlovákiát az egy főre eső GDP tekintetében, a következő legkevesebb 15-20 évben évi 6%-kal kellene .. „dübörögnünk”."

Szlovák GDP/fő (ppp): 26.616 usd, Magyar: 23.236 usd. Különbség: 15%. 20 év alatt évi 6%-os növekedés 320%-os növekedést eredményezne. Te miről beszélsz?!

"Elképesztő, hogy magukat felnőttnek vélő választópolgárok mennyire nincsenek képben"

Jó, hogy te képben vagy:D.

freehckr 2015.02.28. 11:23:21

@dunántúli gyerek: „Mo. 3,5%-a jobb a világgazdaság növekedési átlagánál, és a legjobb Európában”

De ez egyszeri eset volt, hányszor mondjam még??? :D

A második Orbán-kormány átlag GDP növekedése 2010-2014 között alig több mint 1% (a 2014-es 3% fölötti értékkel együtt is), idén már maga a kormányzat is 3% alatt bővüléssel számol (és teljesen mindegy, hogy 2.3% vagy 2.6% lesz), jövőre pedig ugyancsak maga a kormányzat is 2% alatti növekedést vár (és itt s teljesen mindegy, hogy 1.5% vagy 1.8% lesz a vége). Ha csak az előrejelzés átlagát vesszük a 2014-es kiemelkedő adattal együtt az is kevesebb mint 2.4%. Nincs 3%-os növekedés, felejtsétek el, egyszeri esetről beszélünk választási a választási (értsd osztogatási) évben...

De a fenti mind semmi, mert a növekedés összetétele is nulla, ismétlem megint, sokadszor, hogy NEM A MAGYAR GAZDASÁG ÁLLÍTJA ELŐ, hanem szocialista tervgazdálkodás. A magyar gazdaság külföldi autóipari multik és állami beruházások nélkül NULLA.

Próbáld már megérteni a fentieket... :)

Krisz11 2015.02.28. 11:26:26

@Sexual Harassment Panda:

"ezt èn mèg sehol nem olvastam, szerintem te sem"
Legutóbbi Inforádiós interjúban mondták, meg az ATV-n a századvéges Lánczi Tamás is ilyesmit nyilatkozott.

dunántúli gyerek 2015.02.28. 11:27:56

@freehckr: Mondom én optimistább vagyok, 2014 rekordév volt a szakmámban (turizmus), még soha nem ment ilyen jól a bolt.

Mo. ár-érték arányban nagyon jó most a külföldieknek.

Sexual Harassment Panda 2015.02.28. 11:28:17

@Krisz11: elhiszem, csak szìvesen olvasnàm/hallgatnàm

freehckr 2015.02.28. 11:32:16

@Krisz11: „Hagy ne sírjak a világrekord bankadó meg a médiaadó miatt”

Ne sírjál bazmeg, hanem fizesd, szó nélkül. :) Bár megértem, hogy a Fidesz-KDNP rejtett erőforrásainak és proli kádári nosztalgiában szenvedő rezsiharcos nyugdíjasainak nem okoz gondot a bankadó, a tranzakciós adó, a telekomadó, a reklámadó, meg a többi több tucat fideszes válságadó, mert se munkájuk, se bankkártyájuk, se fogyasztásuk, így nagy mértékben nem rájuk hárítják át a Fidesz-KDNP világrekord sarcait, hanem az adófizetőkre, aktív dolgozókra, vállalkozókra...

„jobban éreznéd magad, ha 10% infláció mellett a bankbetéteid 10%-ot kamatoznának”

Igen, ez kicsit bonyolultabb téma, nem csodálkozok rajta hogy nem érted. :)

„20 év alatt évi 6%-os növekedés 320%-os növekedést eredményezne”

Azon sem csodálkozok, hogy a matek is nehézséget okoz a fideszes balfék térfélen... :)

A ti véleményeitek a legjobb érvek a választójogi cenzus mellett...

freehckr 2015.02.28. 11:34:03

@dunántúli gyerek: Na, nagyon örülök neki, hogy a prolinak kicsit jobban ment tavaly, és egy kiló csirkefarhát helyett két kilót tudtak venni akciósan a CBA-ban... :D Bár kicsit büdös volt, de biztos a rohadt imperialisták miatt... :)

Krisz11 2015.02.28. 11:37:18

@Pop40:
"0 infláció"
"Ez szép unortodox siker, kár, hogy köze nincs hozzá a maffiádnak. Egész Európa ugyanis deflációval küzd."

Butaságot írtál, az EU-ban 0% növekedés mellett van defláció, ami probléma. 3% növekedés mellett 0% infláció az kurvajó.

"Most már az is jó, ha nem növekszik?"
Nézd meg mi volt a szocialisták idején, majdnem csődbe mentünk. Ahhoz képest bombasztikus eredmények vannak. Akkor most ez miért is nem jó?
A magadfajta hülye szocialistáknak azt kell megérteni, hogy azt a mocskot amit itt hagytatok, fokozatosan lehetett rendbetenni.

dunántúli gyerek 2015.02.28. 11:37:19

És a GDPn kívül más is mutatja hogy a gazdaság egészséges.

-évről évre többletes a külker mérleg

-soha nem volt ennyi foglalkoztatott Magyarországon 1990 óta

-stabil az adósság szintje, és már csak 40-50% van devizában, nem 80% mint 2010ben

Jelenleg (azaz 2014 teljes időszakára) a 80% körüli adósságszintet nem számítva, minden egyes fontos gazdasági mutatóban megelőzzük a benchmarknak számító szlovák és cseh gazdaságot.

És egyetértek Orbánnal abban, hogy a legnagyobb versenyelőny a stabil kormánytöbbség, azaz hogy a kkormány azt nyom keresztül a parlamenten, amit akar.

A cseheknél és a szlovákoknál sokkal lassabb a döntéshozás.

Krisz11 2015.02.28. 11:39:15

@freehckr:
"ez kicsit bonyolultabb téma,"

Magyarul beégtél, nem tudsz mit mondani :D. Balfék.

Krisz11 2015.02.28. 11:43:39

Én sem mondom, hogy minden kurvajó lenne, sőt. Nagyon sok mindent kellene még tenni. De hogy szocialista állapotokhoz képest 100-szor jobb, az is biztos.

freehckr 2015.02.28. 11:46:28

Lássuk akkor az előző kormányok átlag GDP növekedéseit, mert jól láthatóan kizárólag csak erre verik magukat a fideszes megszállottak:

2002-2006: 4.2%
2006-2010: 0%
2010-2014: 1.25%

A 2009-es globális recesszió nélkül a második Gyurcsány-Bajnai kormányok növekedési átlaga 1.5% lenne, tehát a 2010-2014 közti Orbán-kormány növekedési átlaga ennél is alacsonyabb, de ráadásul hol van a válság előtti átlag 4.2%-tól.

Ennyit ér a felcsúti fővajda kormánya és „jó gazdasági adatai”, pöcsök... :) Erre verjétek magatokat.

freehckr 2015.02.28. 11:48:47

@Krisz11: „Magyarul beégtél”

Én csak téged idéztelek, nem mertem kommentálni mert lehet még innen is kimoderálnának, de maradjon odafent mementóként, hogy valójában mekkora retardált balfaszok is Orbán megszállott hívei. :) Nem csodálom, hogy a közmunkásaitok már arra jó pontot kaptak, hogy képesek voltak a nevüket és lakcímüket leírni, valamint napocskát és hópelyhet rajzolni... :)

freehckr 2015.02.28. 11:50:51

@"No one was shot" - hazudta a tróger zsidó: „freehckr személyében itt van Szegedi Chanád alteregója is”

Kár, hogy a véleményemmel nem tudtok mit kezdeni, koszos fideszes cigányok... :)

maxvall bircaman szerkesztő (törölt) 2015.02.28. 11:52:12

@Krisz11: hajj de olyan jó most, hogy mindjárt magam alá huggyozok

a veszprémi választóknak is annyira jó volt

Krisz11 2015.02.28. 11:56:23

@freehckr:
"Kár, hogy a véleményemmel nem tudtok mit kezdeni, koszos fideszes cigányok"

Mert nincsenek érveid. Egyébkén én nem, vagyok fidesz szavazó, de próbálok objektív lenni, és nem egy elborult hülye.

Pop40 2015.02.28. 11:56:37

@dunántúli gyerek: "soha nem volt ennyi foglalkoztatott Magyarországon 1990 óta"

Na, az biztos.:-)

Ugyanis még soha senkinek nem jutott eszébe úgy meghamisítani a statisztikákat, hogy a foglalkoztatottak közé számítsák a KÜLFÖLDÖN(!!) dolgozókat, meg a közmunkásként éhbérért árkot túró diplomás-, és egyéb munkanélkülieket.:-DDD

Krisz11 2015.02.28. 11:57:21

@maxvall bircaman szerkesztő: "a veszprémi választóknak is annyira jó volt "
Mert én ezt mondtam?

Krisz11 2015.02.28. 12:02:24

@freehckr:
"recesszió nélkül a második Gyurcsány-Bajnai kormányok növekedési átlaga 1.5% lenne, tehát a 2010-2014 közti Orbán-kormány növekedési átlaga ennél is alacsonyabb"

Nagyon szépen véded a gyurcsány bajnai vonalat ("ha nem lett volna recesszió"). De a balfékséged most is kiütközik, ugyanis az általad sztárolt növekedés több ezer milliárdos hitelfelvételnek volt csak köszönhető, úgyhogy hasra ne ess előtte.
A hitelből dőzsölés már véget ért, kár álmodozni, ennyi.

freehckr 2015.02.28. 12:02:27

@dunántúli gyerek: „soha nem volt ennyi foglalkoztatott Magyarországon”

Soha nem is költöttek az adófizetők ennyit a munkanélküliek és a közmunkások eltartására: index.hu/assets/static/chart/5720.html

Nem tudom, hogyan csökkenhetett a munkanélküliség, ha egyébként az „elmúltötév” után évi 130 milliárddal többet költenek rá az adófizetők... de gondolom ez megint ilyen fideszes unortodox számítás lesz, mint a 2*2 = 5... vagy 6, de lehet csak 3... attól függ Orbán elvtársnak milyen kedve van az egyre romló elmeállapotára szedett gyógyszerek erős mellékhatásai miatt. :)

freehckr 2015.02.28. 12:07:23

@Krisz11: „nagyon szépen véded a gyurcsány bajnai vonalat”

Csak a tényeket közlöm, amit nyilvánvalóan nem ismertek, egyébként ha lehetőségem lenne rá bármiféle lelkiismeret furdalás nélkül rúgnám ki a sámlit előbb Gyurcsány, majd Bajnai és Orbán alól is. :)

„az általad sztárolt növekedés több ezer milliárdos hitelfelvételnek volt csak köszönhető”

Nem igazán, mert a felvett hitelek nagy része a suttyó prolikra ment el, nem pedig gazdaságfejlesztésre. Segélyek, nyugdíjak (13. havi), osztogatások... a Fidesz-MSZP kádárista prolijai élték fel, nem az adófizetők.

Egyébként meg fent levezettem, miből áll a jelenlegi „növekedés”, amely jóval alacsonyabb, kevesebb mint harmada a válság előttinek: autóipar, uniós források felhasználása, és ha jön a jó idő akkor a mezőgazdaság is képes hangyányival jobb teljesítményre. Ez elvtársak a hamisítatlan vegytiszta szocialista tervgazdálkodás, hullámozzatok neki, kedves állítólagos „polgári konzervatív” választók, muhahahaha... :D

Pop40 2015.02.28. 12:08:37

@Krisz11: "Butaságot írtál, az EU-ban 0% növekedés mellett van defláció, ami probléma. 3% növekedés mellett 0% infláció az kurvajó."

Azt, hogy ezt a 3%-ot mi hozta össze (autógyárak, eus pénzek, választási év miatt megugró kormányzati költekezés) már leírták előttem, nem ismételném.

Mellesleg az ugye megvan, hogy nem mindegy az alap, amiről növekszel x%-ot?

Nem teljesen ugyanaz, ha a béka segge alatt lévő Mo növekszik 3%-ot, meg ha mondjuk a németek, az ő jelenlegi szintjükről.
Tudod, a svájci gazdaságon nehezebb 10%-ot emelni, mint Zimbabwe gazdaságán.:-)

"Ahhoz képest bombasztikus eredmények vannak. "

Az biztos, hogy bombasztikusak.:-DDDD

Csak annyi a gond velük, hogy fideszék nagyjából mindent elkúrnak, amihez hozzáférnek, ami meg jól megy (pl autógyárak) az nem a fideszmaffia miatt megy jól, hanem a fideszmaffia ELLENÉRE.

Bár gondolom, szerinted a Fletó által idehozott Mercedes jó teljesítménye is Vitya érdeme.:-))))

Meglehet ott se vótam 2015.02.28. 12:12:28

"egyetlen mondatában sem támadta a Jobbikot, sőt, annak legtöbb vállalt programpontját, üzenetét maga is használja."

Ez elég nagy előrelépés az MSZP-SZDSZ kormányok nemzetellenes retorikájához képest. Csak így tovább. Magyarországon nincs szükség a balliberálisokra és a magyargyűlöletükre.

Pop40 2015.02.28. 12:17:28

@freehckr: "Nem tudom, hogyan csökkenhetett a munkanélküliség, ha egyébként az „elmúltötév” után évi 130 milliárddal többet költenek rá az adófizetők... "

Úgy, hogy újabban a munkanélkülit nem munkanélkülinek hívják, hanem közmunkásnak.:-)

Meg úgy, hogy ha Berlinben vagy Londonban kap valaki állást, azt fideszék előadják MAGYAR kormányzati sikernek.:-D

Így aztán könnyű csökkenteni a munkanélküliséget.:-DD

Meglehet ott se vótam 2015.02.28. 12:23:53

"a ma még Fidesz szavazó, de már a Jobbik felé kacsingató szavazók"

Rájuk egyébként a gumigerincű libbantak is rárepültek. Néhány baloldali blogon olyan cigánybűnözős posztok mennek, hogy öröm nézni. A libsikben hirtelen felébredt az empátia a cigánybűnözés áldozatai iránt. Hát nem érdekes? :)

Krisz11 2015.02.28. 12:30:46

@Pop40:

"Mellesleg az ugye megvan, hogy nem mindegy az alap, amiről növekszel x%-ot?"

Igen és? Az ilyen hülyék mint te számonkérik, hogy nem Svájc színvonalán élünk, és nem vagyunk benne a világ 5 leggazdagabb országában. Hát tényleg nem vagyunk, biztos ez is a fidesz hibája. De arról, hogy 5 éve még majdnem csődbe ment az ország, és a görögökkel voltunk 1 szinten mélyen kussoltok. Ennyit rólatok.

falsiloquus 2015.02.28. 12:33:01

@Krisz11: De ne feledd, egy 2008-ashoz hasonló gazdasági válság bármikor itt a küszöbön. Ne várd meg. Gyurcsányék is abba buktak bele. Ne legyünk már pont ennyire hülyék, hogy ezt nem vesszük észre. Itt világgazdasági folyamatok diktálják az életszínvonalat, a kenyér és a benzin árát. Ne legyél már annyira elégedett azzal ami van, mert azt nem Orbán kormánya érte el, hanem az, hogy jelenleg éppen nincs világgazdasági válság. De várjuk ki.

falsiloquus 2015.02.28. 12:36:50

@freehckr: Teljes mértékben egyetértek!

Pop40 2015.02.28. 12:37:05

@Krisz11: "Az ilyen hülyék mint te számonkérik, hogy nem Svájc színvonalán élünk, és nem vagyunk benne a világ 5 leggazdagabb országában."

Tanulj meg tán olvasni. A kutya nem kérte ezeket számon.

Amiket számon kérek, az az, hogy miért akarnátok eladni a kúrmányod sikereként olyan dolgokat (autógyárak pl) amikhez a kúrmányodnak semmi köze.
Ja, meg azt, hogy miért hencegtek meghamisított statisztikákkal, lásd munkanélküliség.
Menj ki az utcára, és kérdezz meg 1-2 átlagembert, hogy könnyebb e ma melót találni, mint ezelőtt.
Aztán majd ne lepődj meg a válaszon.

freehckr 2015.02.28. 12:37:40

@Krisz11: „5 éve még majdnem csődbe ment az ország, és a görögökkel voltunk 1 szinten”

Erről a „görögökkel voltunk egy szinten” témáról nagyjából pár órán át volt szó, ha jól emlékszem elég volt egyetlen Kósa nyilatkozat hogy egy kisebb pánikot okozzon a forex piacon, Vargának kellett helyre tennie ostoba talpnyalóit azzal, hogy kijelentette, a még a Bajnaiék által tervezett és elfogadott költségvetés egyébként konszolidált: index.hu/gazdasag/magyar/2010/06/05/letette_jelenteset_a_csontvazbizottsag

Jó reggelt! :)

Egyébként meg most is csődközelben vagyunk, de legalábbis egy újabb túlzott deficit eljárás határán. Ha nem így lenne, akkor nem „kellett” volna az évi több milliárdba kerülő „jobban teljesít” kampányok után idén január elsejével újabb fél tucat válságadót, megszorítást, új útdíjakat bevezetniük a fideszes elvtársaknak...

freehckr 2015.02.28. 12:42:49

@falsiloquus: „egy 2008-ashoz hasonló gazdasági válság bármikor itt a küszöbön”

Mivel Magyarország erősen csak az autóiparra van utalva növekedés szempontjából, bőven elég lenne egy laza recesszióhoz annyi is, ha kisebb újra elkezdenének csökkenni az európai autóeladások.

„azt nem Orbán kormánya érte el, hanem az, hogy jelenleg éppen nincs világgazdasági válság”

A jelenlegi növekedés nagyjából a fentieknek, tehát az autóipar dübörgésének és az uniós forrásokból indított állami beruházásoknak köszönhetőek. A Fidesz-KDNP az elmúlt öt évben egyébként mindent megtett annak érdekében, hogy visszafogják még ezt a növekedést is, az ötletszerű, kiszámíthatatlan és így hiteltelen gazdaságpolitikájukkal, a nyakra-főre bevezetett vagy emelt adóterhekkel, az ostoba adminisztrációs terhekkel.

Tehát tulajdonképpen ha az égvilágon semmit nem csinálnak a fideszes elvtársak az elmúlt években, már azzal előrébb tartanánk. :)

2015.02.28. 12:42:57

@Krisz11:

A ballibák azért remegnek az idegtől, mert nem látnak bele a lapokba. Elvették tőlük a jól fizető játékszereket és már csak Soros bácsiban bízhatnak. Az meg ki tudja mikor dobja fel a talpát. Az orosz-magyar megállapodással sem a megállapodás ténye a bajuk, hanem az, hogy kimaradnak belőle. A liberráltak minden vergődését nyugodtan vezesd vissza erre.

Ahogy a régi vicc szól: korrupció az, amiből kimaradunk. Így kell nézni az USA által gerjesztett "korrupciós" botrányt is, meg mindent, amit a ballib hülyék összehadoválnak.

falsiloquus 2015.02.28. 12:50:01

@freehckr: Egy dologban azonban zseniális a Vezér. Belátta első veresége után, hogy ennek a nemzetnek nincs szüksége demokráciára, tökéletesen elég nekünk a kádári paternalizmus. Nosza, meg is csinálta, Fideszre festve. És győzött. Kétszer, kétharmaddal. Én ezek után nem hiszem, hogy Orbánnal van a baj, ő csak alkalmazkodik a nemzet szelleméhez. Inkább magunkba kellene néznünk, de kurva mélyen. És azután elindulni egy európai úton, ami minden kádári boszorkánykonyhától és beidegződéstől mentes. Persze, kérdés, hogy egy funkcionálisan analfabéta szavazótábor ebből mit értene meg. Marad tehát a populista demagógia, és éppen az győz még ötvenezer évig, aki magasabb nyugdíjat ígér. Hányinger. Sajnos, bennünk van a hiba, és nem kádárban, Gyurcsányban és Orbánban. Ők "csak" kihasználják végtelen butaságunkat, ignoranciánkat.

2015.02.28. 12:53:20

@Krisz11: "A hitelből dőzsölés már véget ért, kár álmodozni, ennyi."

Na ezt hiába magyarázod a kurcsányista bolsevikoknak. Az ő képességeik a hitelig terjednek. Hogy a hitelt melyik totalitárius szervezettől veszik fel, a Szovjetuniótól, vagy az Európai Uniótól, az nekik tökmindegy.

falsiloquus 2015.02.28. 12:55:32

@freehckr: Ez tiszta sor, és még hozzzáfűzném, hogy nem ártana megnézni, hány ezermilliárd vándorolt kajmánszigeti bankokba az elmútötév alatt, és az mennyivel több vagy kevesebb mint az elmútnyócév alatt kitalicskázott ezermilliárdok. Mondom, nem tudom, de nem ártana megnézni.

Egy dolog biztos: a sikerpropaganda nagyon célravezető, amíg nem korog a gyomor. Ezt kádár elvtárs is tudta, Orbánék is nagyon pontosan tudják. Változatlanul azt mondom, várjuk meg a következő világgazdasági válságot, ami amúgy már kopogtat. Megszűnik azonnal a nagy keresztény-demokrata összeborulás és néphülyítés. Persze, akik jönnek, ugyanazt fogják folytatni. Átok ül ezen az Ugaron, és csakis azért, mert nincs elég eszünk. És gerincünk sem. Ez van.

steery 2015.02.28. 13:06:58

Nekem az tetszett a legjobban O. V. évértékelőjében, hogy hivatalosan is nagykorúsította a magyar népet. Most már nagyfiúk vagyunk, felnőttünk, önállósíthatjuk magunkat. Jaj de jó! Akkor végre levehetem a pelust? Mert nagyon bevágott már az elmúlt években.

falsiloquus 2015.02.28. 13:12:10

Én egyetlen miniatűr törpepártot ismerek, aki az egy százalékot sem éri el, és saját erőből soha nem jutott volna kormányközelbe. KDNP a neve, és sajnos semmi köze nincs sem kereszténységhez, sem demokráciához. Jelenleg azonban még Orbánnak is diktál Semjén, aki az utóbbi napok nyilatkozataival egyre kínosabb helyzetbe kerül. És hozza egyre kínosabb helyzetbe kenyéradó gazdáját, Orbánt is. Ha már törpepártok jöttek szóba.

falsiloquus 2015.02.28. 13:14:54

@steery: Megveregette Apuska a vállunkat. Erről beszéltem korábban is: a kádári gondolkodásra épülő paternalizmus ez, amire a nép, az istenadta nép, sajnos nagyon is vevő. Tudod, hányan húzták ki magukat amikor ezt a hallatlan elismerést meghallották? Ha nem tudod, ne is tudd meg:)))

freehckr 2015.02.28. 13:15:00

@falsiloquus: „nem hiszem, hogy Orbánnal van a baj”

Mondhatjuk, mert ugye nem faltörő kossal kerültek újra hatalomra. :)

Egyébként igen rossz véleménnyel vagyok a magyar választópolgárokról, ezért is látnék szívesen valamiféle választójogi cenzust, de az meg az unió szűrőjén nem menne át, tehát csapdában vagyunk... a posztkádári proletár társadalom foglyai vagyunk. Azok meg soha a büdös életben nem fognak rájönni, hogy azok okozzák vesztüket akiket hatalomra juttatnak, mert általában megkapják hitvány életükhöz a hitvány mézesmadzagot rezsicsökkentés, nyugdíjemelés, segélyek és kompenzációk, no meg zsák krumplik és csomag száraztészták formájában. Akinek meg mindez nem tetszik azok százezer számra menekülnek az országból, így további hosszú-hosszú évekre biztosítva, hogy ne a szocializmus által már nem (nagyon) megrontott fiatalok, ne az adófizetők, ne a vállalkozók, hanem a posztkommunista bűnszervezetek által kihasznált és az állam által eltartott inaktív prolik legyenek többségben választásokon.

Viszont a népet leváltani ugye nem lehet, valamint a társadalom tájékozatlansága és kiszolgáltatottsága nyílt titok a politikai elit előtt, mert sajnos rendre ki is használják ezt a posztkádári társadalmat hatalmuk megtartására, vagy hatalomra jutásuk érdekében. Lásd ma Magyarországon hatalomra sem kerülhetne egy piacbarát jobboldali kormányzat, mert „prosztószocialista” baloldali populizmus és szociális demagógia nélkül egy politikai szervezet a parlamenti küszöböt sem érné el.

Tehát ha az egymást váltó posztkommunista kormányzatok a politikai elit, az értelmiség, akkor 100%-ban az ő felelősségük mindez. A demokratikus hatalomgyakorlás legfőképp azt jelenti, hogy MIT NEM lehet megtenni a megszerzett hatalommal. Például kétharmados többséggel a törvényhozásban a pluralizmust kellett volna „kiegyenlíteni”, a civil és független kormányzati ellenőrző szerveket kellett volna megerősíteni, az ellenzéknek megteremteni a lehetőséget a törvényhozásban a törvényalkotás elősegítése érdekében, nem pedig mindezt lerombolni, a saját hatalmukat bebetonozni, a nyilvánosságot pedig a lehető legnagyobb mértékben kizárni.

Szóval de, Orbánnal van a hiba, és talpnyalóival. :)

2015.02.28. 13:22:59

@libbancs:

A baloldali cigányügyi megvilágosodás egyik legszebb mozzanata az volt, amikor a DK nyugger kommandója nekiesett valamelyik cigányozást elutasító liberális "művésznek". Nekem egyből a jakobinusok ugrottak be, gondoltam ezek is mindjárt kinyírják egymást, miközben arról óbégatnak, hogy ki a toleránsabb.

Az biztos, hogy a baloldali performanszok fellendítették a popcorn és a kóla forgalmát :)

Pop40 2015.02.28. 13:25:05

@imperial:

"Az orosz-magyar megállapodással sem a megállapodás ténye a bajuk, hanem az, hogy kimaradnak belőle. "

No, ez szentigaz, kedves elvtárs.

Akkora buli lett pl Paks, hogy az elvtársaid egyből rohantak 30 évre titkosítani.
index.hu/gazdasag/2015/02/26/15_helyett_30_evre_titkositanak_a_paks_2-t/

2015.02.28. 13:31:11

@Pop40:

A fenébe. Pedig popi elvtárs is szeretné elolvasni a szerződést. Írj a kormánynak popi, hátha megmutatják neked, sőt lefordítják héberre, hogy könnyebben megértsd.

Tudományos Libsizmuss (törölt) 2015.02.28. 13:31:35

@imperial: @libbancs: a libsiknek szerintem csak az ilyen ganajtúróbogarakkal van baja...

(hallottátok, wc-csészét mondott...)

Tudományos Libsizmuss (törölt) 2015.02.28. 13:32:23

@imperial: otthon zsidózz, esetleg tel-avivban, hátha megkapod érte, ami jár

falsiloquus 2015.02.28. 13:35:39

@freehckr: Drága Öregem!

Mindent azonos módon látok Veled. Nem is kommentelem, mert csak bemásolnám amiket írtál.

Azonban utolsó bekezdésed logikájával nem értek egyet. Ugyanis: aki a hatalmat már egyszer megszerezte, az mindent megtesz annak érdekében, hogy azt meg is tartsa. Mi, vén hülyék, annak idején azt hittük, hogy ez csak a kommunista berendezkedésben lehetséges. Most jól pofára estünk, és azt látjuk, hogy á - dehogy. Ne várd el a farkastól hogy nyalogassa a kisbárány sebeit amit ő maga ejtett rajta. Nem, tovább fogja tépni azt, amíg meg nem eszi: élve. Erről szól a politika, nemcsak nálunk, hanem a világon mindenhol. Ja, hogy máshol felvilágosultabbak az emberek? Ez igaz. De hogy ebből hogyan mászunk ki, fogalmam sincs. És ahogy elnézem az emberiség "fejlődését", erre egyre kevesebb az esély: amikor régi demokráciák is áttérnek a komcsi módszerekre a "terrorizmus veszélyei" ál-okán, stb. El nem tudtuk volna képzelni a kommunizmus alatt, hogy pont az USA fog kommunistoid titkosszolgálati módszereket alkalmazni. Nekem a 9/11 is kurva gyanús, ha már erre a témára tévedtünk. De nem akarok ennyire messze menni, eltérnék a blog eredeti céljától.

És természetesen, ne érts félre: én nem felmenteni akarom Orbánt az alól, hogy diktatúrát épít. Csupán arról beszéltem, hogy ebben egyáltalán nem rí ki a környezetéből, a közvetlenből azért, mert a nemzet ignoráns, a külsőből meg azért, mert mindegyik ezt csinálja.

Tudom, ez nem vigasztaló. De a mi időnkben még hittünk valamiben, ami más lehet. Most már ez sincs.

Amúgy nagyon jó fej vagy, egy húron pendülünk. Remélem, egyszer személyesen is beszélgethetünk ezekről a dolgokról.

2015.02.28. 13:41:37

@Tudományos Libsizmuss:

Itthon zsidózom bibsikém :)
Tudod: Magyarország a magyaroké.

Tudományos Libsizmuss (törölt) 2015.02.28. 13:44:17

@imperial: de te nem vagy magyar, csak egy utolsó bozgor söpredék

Pop40 2015.02.28. 13:44:35

@imperial: Mondd, ez a zsidózás a magadfajta majmoknál az elkúrt, szar életükből fakadó frusztrációból ered, vagy olyan degeneráció, ami független ettől?

Amúgy igen, ha valami évtizedekre eladósítja az országot, elég fura, ha ezt a "sikert" a nagyon nemzeti kúrmányod 30 évre titkosítja. Persze szigorúan a nemzet érdekében, naná.

Nyilván annyira jók a feltételek, hogy a végtelenül szerény kúrmányod megijedt, hogy túlzottan megugrik a népszerűségük, ha megtudja a jónép, mit fog fizetni évtizedekig.

2015.02.28. 13:46:25

@Tudományos Libsizmuss:

Te csak szellőztesd a kaftánod bibsi. Ahhoz nincs sok közöd, hogy Magyarországon ki magyar, meg ki nem.

2015.02.28. 13:48:22

@Pop40:

Ne sírj popi, neked is lehet nemzeti kormányod, ha visszaköltözöl izraelbe.

Tudományos Libsizmuss (törölt) 2015.02.28. 13:52:36

@imperial: neked sincs több, geciputtony, egyébként ki mondta, hogy én zsidó vagyok?

de hogy te magyar nem vagy, az is kurvaisten

freehckr 2015.02.28. 13:57:59

@falsiloquus: „aki a hatalmat már egyszer megszerezte, az mindent megtesz annak érdekében, hogy azt meg is tartsa”

Persze, de a miénknél szerencsésebb történelmű nyugati államokban minden bizonnyal nem jutna hatalomra egy olyan politikai szervezet amely mondjuk rezsicsökkentést ígér, de mindennek fedezetét rekord adóemelésekből tudná csak előteremteni. Esetleg ha a kampányban mégis el tudják hallgatni, hogy miből biztosítják a rezsiharc forrásait, akkor az első rekord adóemelés után kényszerítene ki a társadalom előre hozott választást. :) Tehát ez lehet az a „felvilágosult” dolog, de az úgynevezett „rendszerváltóknak” pont az lett volna a dolguk, hogy ennek a feltételeit megteremtsék Magyarországon.

Egyébként meg ezek a „terrorellenes harc” miatti antidemokratikus intézkedések nyugaton is a lakosság egy igen kis részét érdeklik, illetve valljuk meg őszintén, hogy ezen intézkedések egy része egyébként teljesen jogos. Inkább másszanak bele a Skype fiókokba, mobilhálózatokba, mint hogy buszokat vagy metrókat robbantgassanak vallási fanatikus idióták.

Tehát azért ezt nem lehet összehasonlítani azzal, hogy lásd évi százmilliárdokat költ a kormányzat arra, hogy például a munkanélküliségi adatokat manipulálják, vagy az energiahordozók hatósági fogyasztói árait csökkentsék, így meghamisítva az eredményességüket tükröző adatokat.... közpénzből. Mikor a rezsiharcra költött évi költségvetési forrásokból akár az egészségügy összes pénzügyi és HR problémáját meg lehetne oldani.

„egyszer személyesen is beszélgethetünk ezekről a dolgokról”

Majd egyszer. :)

2015.02.28. 13:59:55

@Tudományos Libsizmuss:

Nem te vagy az első hülye zsidó, aki tagadja a származását. Mondjuk nem csodálom, hogy undorodsz magadtól.

Pop40 2015.02.28. 14:02:39

@imperial: Érveid kikezdhetetlenek, elvtárs:-)
Szóval a kúrmányod azért titkosítja 30 évre Paksot, mert fúj fúj Izrael!:-DD

Bár ha mindenki izraeli, aki rühelli a magadfajta szarházi tolvajokat, akkor Izrael a világ legnagyobb és legnépesebb országa.:-DDDD

Tudományos Libsizmuss (törölt) 2015.02.28. 14:04:43

@imperial: én tőled undorodom, szarzsák, és nem te vagy ez első hazátlan geci, aki magyarnak hazudja magát

Tudományos Libsizmuss (törölt) 2015.02.28. 14:05:19

@Pop40: vigyázz, mindjárt rólad is kiderül, hogy ztsidó vagy :))

2015.02.28. 14:05:43

@Tudományos Libsizmuss:

Blablabla zsidókám, azért be ne szarj az erőlködéstől :)

2015.02.28. 14:07:42

@Pop40:

Érvekért költözz vissza izraelbe hülye zsidó. Itt csak azt kapod, ami jár neked :)

Tudományos Libsizmuss (törölt) 2015.02.28. 14:10:44

@imperial: blablabla bozgorgeci, büszke lehetsz magadra

@Pop40: látod, én szóltam :)))

te imperiál, és ha kiderül, hogy orbán is zsidó?

2015.02.28. 14:16:49

@Tudományos Libsizmuss:

Akkor leszopod? Tőletek, degenerált zsidóktól minden kitelik.

Pop40 2015.02.28. 14:21:34

@imperial: "Érvekért költözz vissza izraelbe hülye zsidó"

Kösz, hogy elismered, hogy érvekért máshova kell mennem, mert te hülye vagy ehhez.:-D

@Tudományos Libsizmuss: Igen, ez bejött.
:-)

Bár tekintve, hogy az elvtárs mindenkit lezsidóz, aki nem magafajta hülye, ezt valszeg bóknak kell vennem.:-))

Impike láthatóan az az agyatlan széljobber, akinek egész életében összesen egyetlen szót sikerült megtanulnia, hát most büszkélkedik vele.
:-DD

2015.02.28. 14:33:08

@Pop40:

Végre felfogtad biblák, hogy mi a dolgod. Kellemes alijázást!

Pop40 2015.02.28. 14:41:21

@imperial: Felfogtam eddig is, hogy értelmi fogyatékos vagy, nem kell ezt ennyit bizonygatnod.:-)

Mindössze csak egy kérdés, érvek helyett: Találkoztál már bármikor bárkivel, aki a nemzetiségét attól tette függővé, hogy egy ilyen retardált, mint te, mit fröcsög neki?:-DD

2015.02.28. 14:50:33

@Pop40:

Ha nem számítana a nemzetiséged, akkor nem vergődnél itt te szerencsétlen balfasz :) Szégyelld csak nyugodtan, hogy zsidó vagy, ráadásul kommunista. Van miért szégyenkezned.

Pop40 2015.02.28. 15:34:28

@imperial: Nem fogtad fel, kismajom, hát megkérdem újra: Találkoztál már bármikor bárkivel, aki a nemzetiségét attól tette függővé, hogy egy ilyen retardált, mint te, mit fröcsög neki?:-)

Ha nálad a komcsi automatikusan zsidó is, akkor ezek szerint te zsidó is vagy?

dunántúli gyerek 2015.02.28. 15:47:40

@Pop40: 'Ugyanis még soha senkinek nem jutott eszébe úgy meghamisítani a statisztikákat, hogy a foglalkoztatottak közé számítsák a KÜLFÖLDÖN(!!) dolgozókat, meg a közmunkásként éhbérért árkot túró diplomás-, és egyéb munkanélkülieket.:-DDD'

Az EU csatlakozás óta van így Mo-n, a régi EU országokban meg előtte is így számolták...:)))

2015.02.28. 16:01:09

@Pop40:

Nem fogtad fel kunbéla, hogy leszarom a makogásod. A hozzád hasonló vén buzi komcsiknak lejárt az ideje. Nyugodtan takarodhatsz vissza tel avivba.

poor 2015.02.28. 16:18:39

@imperial: Ilyen barmokat mint Te miért nem titltanak ki? Ki kiváncsi erre?

2015.02.28. 16:47:53

@poor:

Eltévesztetted a házszámot toleránska. Itt az elvtársaid nem cenzúráznak. Látod, még az olyan hülye vöröskomcsik is hozzászólhatnak, mint te meg popika.

poor 2015.02.28. 17:16:28

@imperial: Barom kommunista söpredék vagy! Ilyen hüly3k miatt vagyunk itt!

falsiloquus 2015.02.28. 17:21:36

@freehckr: :)

Ebből is látszik, hogy az egész rendszarváltás egy porhintés volt. Ne várj változást a bársonyos forradalmaktól. Itt semmi nem történt, csak a képmutatás nőtt. Persze, ezt a nagy Nyugatnak köszönhetjük. Bár, nem tudom, lehet hogy jót akartak azzal hogy ne fojjon vér. Csakhogy így egy nagy semmi történt. Még a nomenklatúra sem cserélődött ki, hiszen összes mai politikusunk (ide értve a Fideszeseket is), az átkosban párt- és Kisz-titkárok voltak. Tiszta emberek esetleg 50 év múlva lesznek, amiből én spéci már nem fogok profitálni.

A terrorellenes harcról mondottakat kicsit félreértetted, lehet hogy én nem fogalmaztam pontosan. Arra utaltam ugyanis, hogy a szabadságjogokat rendesen visszavetette, most már a nyugati világban is ugyanolyan titkosszolgálati módszerekkel figyelhetik hányat fingasz egy fél óra alatt, mint azt a komcsik is tették. És ez azért aggasztó.

Az adatokat minden ország minden kormánya manipulálja. Nézd meg Orwell 1984-ét, ahol a rádióban folyamatosan a növekedés százalékai hangoznak el: pontosan úgy, ahogy a kommunizmusban is és napjainkban is. De komolyan, még a kereskedelmi rádiók is állandóan ezeket szajkózzák, ugyanis az MTI ilyen híreket közöl. Ez tudatos manipuláció. Persze, kíváncsi lennék, ebben az országban hányan olvasták el az 1984-et és hányan "duplagondol"nak öntudatlanul.

Nézd, amint már írtam, egy funkcionális analfabéta, igénytelen embermassza pontosan úgy mozgatható, ahogyan azt bárki kénye-kedve szerint akarja. És ha a hatalomé a média, plusz egyéb befolyásolási eszközök (megfigyelés, adatgyűjtés=listák, stb), a manipulációnak határa soha nem lesz, és a nép, az istenadta nép, a szent szavazótábor pont úgy fog nyomulni, ahogyan azt az irányítóik megtervezték. Az a pár bolond meg, akik ezt észreveszik, max Winston Smith sorsára jut, de lehet, hogy arra sem érdemes, csak járatja a száját fölöslegesen mint én most.

De azért üdítő volt veled beszélgetni, megkedveltelek, mert meglehetősen egyformán látjuk ezt a pöcegödröt amiből kifelé próbálgatunk araszolni és a nemlétező fény felé tekinteni.

Öleléssel, F

2015.02.28. 17:32:15

@poor:

Ebben látod van valami. Miattam vagy a pöcegödörben, mert a szavazatommal segítettem, hogy az egész libsi bagázs oda kerüljön :)

Tudományos Libsizmuss (törölt) 2015.02.28. 17:43:18

@imperial: még mindig itt vagy, te buzizsidócigánylibsiköcsög?

megy ám ez másnak is :)

2015.02.28. 17:54:30

@Tudományos Libsizmuss:

Neked nem annyira, de erőlködj nyugodtan. Legfeljebb meg hülyébbnek fogsz tűnni, mint eddig :)

imperrial (törölt) 2015.02.28. 18:15:20

tegnap földugtam egy kúpat, azt nem akar kijönni

2015.02.28. 18:38:57

@Tudományos Libsizmuss:

Ez az igazi meleg büszkeség :) A sveijcer rabbi mit szól hozzá, hogy buzi vagy?
Ja, ő már semmit.

Pop40 2015.02.28. 19:39:05

@dunántúli gyerek: Marhaság. Országonként eltérő a módszertan. Mellesleg pl egy Németo, ahol sokkal nagyobb a befelé irányuló mozgás, mint a kifelé irányuló, ha akarná se tudná így számolni. Mo-n viszont gyakorlatilag csak kifelé irányuló mozgás van.

Tessék, olvasgasd.

m.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/ennyivel_nott_kozmunka_es_kulfoldon_dolgozok_nelkul_a_foglalkoztatas_-400.193885.html

Benne van az uniós számítás is, mellesleg érdemes megnézni a két ábrát középen.

A komponensekre bontásból kiderül, hogy kevesebben dolgoznak most, mint 2007-ben, és a versenyszférás foglalkoztatottak száma is a 2007-es alatt marad bőven.

Pop40 2015.02.28. 19:41:51

@imperial:Nem fogtad fel, kismajom, hát megkérdem újra: Találkoztál már bármikor bárkivel, aki a nemzetiségét attól tette függővé, hogy egy ilyen retardált, mint te, mit fröcsög neki?:-)

Ha nálad a komcsi automatikusan zsidó is, akkor ezek szerint te zsidó is vagy?

"A hozzád hasonló vén buzi komcsiknak lejárt az ideje"
Ezt jól látod, kismajom. A hozzád hasonló vén buzi komcsiknak tényleg lejárt az ideje.

2015.03.01. 09:29:11

@Pop40:

Hiába játszol papagájt popsika, attól még le vagy szarva a kérdéseiddel együtt :)

bontottcsirke 2015.03.02. 06:51:18

Ebben az országban sosem lesz jobb, mert aki elégedett az szarik az egészbe, akinek meg nem tetszik egy idő után úgyis lelép. Mindig marad egy jó nagy rabszolga/cigány réteg aki majd ki fogja tölteni ezt a Kárpát medencét.
süti beállítások módosítása