Vasárnap osztotta meg Apáti Bence neves balett táncos a Facebookon ezt a fotót, és ezt a szöveget -  most kedd este már 1300 megosztás felett jár. Mi viszont úgy gondoljuk, lehetne ez még több is. Mert vannak helyek, amik közelebb vannak, mint Amerika, és vannak emberek, akik mellett legalább annyira ki kellene állnunk, mint a homoszexuálisok mellett.

"Csíkszereda. 37 ezer lakosa közül 33 ezer magyar. A román kormány a napokban egy ilyen erődemonstració díszletei között helyezett el egy rekord méretű román zászlót Csíkszereda főterén a főbb közjogi méltóságok részvételével. Kedves liberális barátaim! Ha a melegek jogai melletti kiállás után marad egy kis időtök, legalább egy poszt erejéig -nem kell profilképet cserélni-fejezzétek ki együtt érzéseteket magyar testvéreitek iránt, akiket gépfegyverrel menetelő román katonák félemlítenek meg az anyaföldjükön.

csikszereda_roman_erodemonstracio_02.jpg

 

Tudom, hogy nem trendi, nem szexi, nem menő Erdéllyel és az ott rekedt magyarokkal foglalkozni, de talán otthon, titokban-a négy fal közt egy békésebb, józanabb pillanatotokban belátjátok, hogy a kisebbségek jogainak harcos, néha provokatív,képviseletébe/védelmébe az erdélyi magyarság is beletartozik.

Még akkor is, ha a székely zászló egy pesti romkocsmában nagyságrendekkel bénább jelképnek számít, mint a szivárványos. Na de ilyen ez a popszakma. Az embernek ugye vannak kötelezettségei. Az igazi jogvédő, emberi-jogi harcos, néha kénytelen olyan emberek jogaiért is kiállni, akikkel nem szimpatizál. Úgyhogy gyerünk gyerekek! Hadd lássam a kezeket, es a székely zászlókat!"

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr367586682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisz11 2015.06.30. 21:57:44

Egyetértek.

"nem menő Erdéllyel és az ott rekedt magyarokkal foglalkozni,"

Nem ott rekedt, hanem megszállás alatt élő. Az a szülőföldje.
Jó lenne elkezdeni ezeket a dolgokat kimondani.
Lehet erősebb nálunk románia, vagy a kisantant, de az igazság igazság marad, akkor is, ha csak 1 ember képviseli.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2015.06.30. 22:08:06

hol van facen a cikk? miért nincs link?

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.01. 05:54:34

Nem igazán értem miért baj, ha Romániában román zászló van. Pedig cseppet sem vagyok liberális.

♔bаtyu♔ 2015.07.01. 08:44:43

Na majd épp Sorosék foglalkoznak az ottani magyarokkal. Talán ha zsidók lennének.

♔bаtyu♔ 2015.07.01. 08:45:44

@maxval bircaman felelős szerkesztő: Pld. mert a magyart és az erdélyit tiltják, miközben hatalmas román zászlókkal provokálják a magyarokat.

lékek és ellensúlyok 2015.07.01. 09:18:28

Egyet is értek, meg nem is.
Egyetértek, amennyiben szembeötlő, hogy a ballib média mennyire marginálisan kezeli a határainkon kívül rekedt magyarok sorsát.
Azt azonban meg kell jegyeznem, hogy a megszállás alatt élő magyarok, hivatalosan, egy idegen ország állampolgárai, annak idegen zászlaja alatt. Tetszik nem tetszik Románia, az országa területén ott és akkor állítja fel nemzeti zászlóját, ahol akarja.
Sajnos anno Károlyinak köszönhetően birka módjára hagytuk, hogy területeinket megszállják, és a "béke" tárgyalások befejeztének időpontjára olyan pozícióba kerüljünk, hogy örülhettünk, hogy nem a mainál is kedvezőtlenebb határrendezést kapjunk.
Horthiék végül is kénytelenek voltak aláírni azt a gyalázatos dokumentumot, melynek köszönhetően nemzetközi jogi értelemben ez a hivatalos érvényben lévő státusz. Pontosabban, az ennek szellemében fogant Párizsi béke, amely "rendezte" és beállította nemzetközi jog értelemben a mai állapotokat.
Jelenleg egyet tehetünk, hogy megpróbálunk az unión belül érvényt szerezni a magyarság jogainak, persze kevés eséllyel, és nagy ellenállással számolva.
A politikusok lusták (itt most általában a középeurópa sorsára befolyással bíró mindenkori nagyhatalmi politikusokra gondolok). Nem szeretnek olyan dolgokkal foglalkozni, hogy egy 12-13 milliós közösség érdekeit, szembeállítsák egy 30 milliós populáció nemzeti érzéseivel. Ez van.
Sajnos anno a pénztártól így távoztunk, utólagos reklamáció nincs.

LenCse 2015.07.01. 09:19:39

Hivatalos épületekre mindenhol kiteszik az állami zászlót . csak Csikban nem... Tiszteletből románul IS mondanak beszédet hivatalos állami ünnepeken - Csikban nem... ezért NEM provokativ az állami zászló. Kevesebbet kellene HU-ból foglalkozni, lovat adni a székelyek alá, többet a kulturából !!! Dehát ahol nincs, onnan mit várhatunk mi erdélyiek...

high up! 2015.07.01. 09:44:51

Senki se tudott anynit ártani a határontúli kisebbségnek, mint a Nömzötcoclista Nácisuttyó pártjaink, úgymint fidesz, miép, fosabbik.

Fosnak is a magyar kisebbségek mindenhol, amikor ezek az elmebeteg nömzötcdoclisták lendületbe jönnek, hogy "felszabadítsák" a magyarokat.

FOLYTASSUK!

halaloszto 2015.07.01. 10:12:16

ha ez nem hiszti hanem rendes felhívás, akkor tegyetek már be linket erdélyi zászlóra.

jó lenne tisztázni hogy melyiket használjuk, a csíkost a címerrel középen, vagy amin csak a címer van?

hu.wikipedia.org/wiki/Erd%C3%A9ly_z%C3%A1szlaja#/media/File:Transsylvanian_Banner.svg

szvsz 2015.07.01. 10:57:39

"nem menő Erdéllyel és az ott rekedt magyarokkal"
Kedves Szél Jegyzet. Túl azon, hogy egyetértek veled, némi helysbítés: az ottani magyarok nem rekedtek ott. Továbbra is a szülőföldjükön, Erdélyben élnek. Románia rekedt ott, pedig már rég odébb kellett volna kotródnia bő 400 KM-t K-re. Lehetőleg az oláhaival egyetemben.

2015.07.01. 11:10:57

Nehogy valaki azt higgye, hogy megijedünk pár hegyivadászutánzattól :)@♔bаtyu♔: Ha tudnád mennyire szidják Sorost a hozzád hasonlóan (hülyén) gondolkodó románok! Szerinted miért?

martineden 2015.07.01. 11:48:46

@lékek és ellensúlyok:,, Horthiék végül is kénytelenek voltak aláírni azt a gyalázatos dokumentumot,"...nem ,nem voiltak kenytelenek,csak nem kellett vo9lna a hatalomra acsingozni erdemtelenul.Ismeros az a nev,h Ataturk?Na latod o nem irta ala es vissza is szerezte az eredeti teruleteit.Ja persze ,o egy hazafi volt ,nem egy hatalomehes felkapaszkodott goreny.

cardiobascuralis 2015.07.01. 13:19:50

Érdekelne, hogy 1920 előtt vajon ugyanígy követelted volna-e a székely zászlókat meg a helyi autonómiát.

Ja, hogy akkor még nem is volt se székely zászló, se székely himnusz?

Bassza meg...

cardiobascuralis 2015.07.01. 13:22:55

@lékek és ellensúlyok:
Baromka, pont Károlyiék meg után Kun Béláék harcoltak a megszállás ellen, Horthy bálványod meg csontig benyalt az antantnak, hogy hatalmon maradhasson, ezért került Erdély a románokhoz.

zsu80 2015.07.01. 13:26:24

@maxval bircaman felelős szerkesztő: Lehet hogy nem vagy liberalis, de hogy hazaarulo igen, az biztos (es nem magyar, legfeljebb csak papiron...)

Mr. Rustical 2015.07.01. 13:34:43

@LenCse: Ezeket a baromságokat honnan szeded? Mutatnál egy épületet, amin nincs román zászló? Milyen ünnepségen, ki nem mondott románul beszédet?

Mr. Rustical 2015.07.01. 13:39:11

@high up!:
Tipikus ballib szöveg, tipikus ballib színvonal.
Alapvetően kétféle baloldali megnyilatkozással találkozni: vannak az ostoba posztok, meg a vállalhatatlanul gyűlölködő posztok. Most sikerült a kettőt ötvözni, gratula, sokszorosítsd, plakátold tele az országot.
Olyan ez, mint a SP-ban Paris Hilton Stupid Spoiled Whore video hand-setje: Show the whole world what a slut you are!

Mr. Rustical 2015.07.01. 13:43:13

@lékek és ellensúlyok:
A számokkal van némi gond, és Románia súlya nem a lélekszám miatt, hanem a geopolitikai pozíció miatt magasabb jelenleg, mint Magyarországé.
Persze akkor húznak fel nemzeti zászlót, amikor akarnak, csak nem mindegy, hogy milyen céllal. Jelen esetben tiszta provokáció a cél. Spanyolország is felhúzhatna Barcelonában egy nagy zászlót katonai parádé keretében, de mindenki értené, hogy provokáció folyik.

PAPÓ38 2015.07.01. 15:55:43

Sajnos van idehaza egy réteg aki az erdélyi magyart románnak, a vajdaságit szerbnek, a felvidékit szkováknak a kárpátaljait ukránnak nevezi. Csak azt felejti el, ha a határt néhány tíz kilométerrel idébb húzzák meg, ő is ott rekedt volna, vagy ott született volna.
Itthon magyarkodni büdös dolog. Ott, külhonban kell helyt állni. No azt kellene egynéhánynak megpróbálni, aztán változna a vélemány.

Krisz11 2015.07.01. 18:48:03

@zsu80: "es nem magyar, legfeljebb csak papiron..."

Bulgáriából kommentel, nem magyar, csak beszéli a nyelvet. Sokszor értelmes dolgokat is ír, de most kifejezetten bunkó volt, tetteti a hülyét. Általában a pravoszláv meg orosz érdekeket képviseli.

Krisz11 2015.07.01. 18:52:04

@LenCse:

"lovat adni a székelyek alá, többet a kulturából !!! Dehát ahol nincs, onnan mit várhatunk mi erdélyiek... "

Ha magyar lennél, akkor feltűnne, hogy a magyar kultúra leszólásával saját magadat alázod.

Krio.Me.Tu (törölt) 2015.07.02. 03:17:09

@♔bаtyu♔: @zsu80: ugyan, birca minden esetben, amikor egy ortodox nép áll szemben egy nem ortodox néppel, következetesen az ortodoxok mellé áll
van nála egy fontossági sorrend, Putyin+ortodox vallás+pánszláv felsőbbrendűség mindent üt.

Krio.Me.Tu (törölt) 2015.07.02. 03:24:37

@cardiobascuralis: mondjuk ez pont így történt, Horthyt románok segítették hatalomra, a vörösök voltak, akik harcoltak a csehek meg románok ellen. Na nem magyarságtudat hajtotta a kommunista vezetőket, inkább a forradalomuk, a tanácsköztársaság védelme. A tisztek, bakák viszont inkább a hazájukért harcoltak. A lényeg ugyanakkor az, hogy a jobboldal akkor pont az antant, kisantant bábja volt. Horthy alatt írták alá a békeszerződést is, hogy aztán évtizedekig annak revíziójával haknizzanak. 1920-ban Horthy örült, hogy egy ország élére került, nagyon nem harcolt azok ellen, akik hatalomra segítették.
süti beállítások módosítása