alekszz.jpgA kormány legújabb elképzelése szerint sávos adókulccsal bevezetné a reklámadót. Ezt az új adófajtát szinte kizárólag a reklámtorta legnagyobb szeleteit magukénak tudóható kereskedelmi csatornák az RTL Klub és a Lenin2 TV2 fizetné. A piacvezető RTL válasza sem váratott sokáig magára, bejelentették: amennyiben bevezetésre kerül az új adófajta, akkor az is elképzelhető, hogy kivonulnak Magyarországról.

Mielőtt felpattannánk a karosszékből és sebtiben elkezdenénk segíteni pakolni az RTL Klub székházában, érdemes visszatekinteni, hogy mit adott nekünk a napjainkban legnépszerűbb TV-csatorna.

Az elmúlt 16 évben adásba került népbutító műsoraikat még a teljesség igénye nélkül is nehéz felsorolni, de azért a „gyöngyszemeket” érdemes felidézni. Bizonyára sokan emlékeznek még a Balázs és a Mónika showkra.  Ezekben a kiváló produkciókban, a munkából fáradtan hazatérő polgár minden délután szemtanúja lehetett, amint társadalmunk többségében kevésbé iskolázott tagjai élő adásban némi szóváltás után kiverték egymás fogát.

Megörvendeztetett továbbá minket az RTL Klub a valóságshowival is. Az öt szériát megélt Való Világ a hazai televíziózás egyik legkártékonyabb műsora volt. Bűnözők, repedtsarkú prostituáltak és különböző kétes alakok  hónapokig tartó fetrengését követtették nyomon a TV nézők nap mint nap. Menekülni sem lehetett előlük, mert az emberre úton útfélen az éppen aktuális VV-akárki mosolygott. És, hogy miért volt olyan kártékony ez a műsor? A tinédzserek jelentős részének a szemében a műsorban szereplő nímandok lettek a példaképek. Róluk lehetett mindenhol olvasni, még a csapból is ők folytak és sajnos folynak a mai napig is. Az igazi büszkeségeink sportolóink, színészeink, művészeink a háttérbe szorultak. Azért valahol nagyon szomorú, hogy a mai tizenévesek egy jókora hányada fejből felsorolja a Való Világ utolsó szériájának a szereplőit, míg mondjuk Gyurta Dánielről, Cseh Laciról vagy éppen Rudolf Péterről még csak hírből sem hallottak.

Érdemes visszaemlékezni az RTL Klub díszcigányának, a vödörfejű Győzikének és kedves családjának kalandjairól forgatott műsorra is. Ez is egy remek produkció volt, sokat hozzátett a magyar kultúrához, és a magyarság szellemi fejlődéséhez.

A két legnagyobb kereskedelmi TV csatorna a különböző műsoraikban folyamatosan bemutatott, az átlagember számára elérhetetlen tökéletesség, gazdagság és életszínvonal tudat alatt nézők millióiban keltett kisebbrendűségi érzést. Sokan úgy akartak élni, ahogy a TV-ben látták, például a celebek különböző rongyrázó főzőműsoraiban, végignézhették, hogy miként tengetik mindennapjaikat a „sztárok” és milyen luxus kategóriába tartó ételekkel és italokkal kedveskednek egymásnak. Majd amikor már jól kicsodálkozták magukat, visszatértek a konyhaasztalhoz és beosztották maradék pénzüket a hó végére.

Egy-két műsort leszámítva az RTL Klub és a TV2 az elmúlt 16 évben csak kárt okozott az országnak. Az utóbbi időben különösképpen felgyorsuló szellemi és erkölcsi romlás legnagyobb élharcosa ez a két kereskedelmi csatorna volt. Ha az RTL Klub menni akar, hát menjen, de vigye magával még azt a rengeteg szemetet is, amit az elmúlt bő másfél évtizedben kitermelt. Nem fog hiányozni, csak jobb jöhet helyette.

A kormány pedig ezzel a lépéssel az eddig velük szemben enyhén kritikus, vagy épp semleges álláspontot képviselő kereskedelmi TV-éknek üzent hadat. Az RTL és a TV2 most fizetheti meg a 2002-es választások árát, amikor nyíltan a baloldal mellett kampányoltak. Tudhatták volna, Orbán sohasem felejt. Viszont a miniszterelnök is felkészülhet a kemény csatákra, ugyanis ezzel a lépéssel a kereskedelmi TV-ék „sztárjainak” kenyerét vennék el, akik nem fogják olcsón adni a bőrüket.

Jurenkó Ferenc

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr525318883

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mi mindent köszönhetünk az RTL-Klubnak? 2013.05.27. 12:13:01

Az elmúlt 16 évben adásba került népbutító műsoraikat még a teljesség igénye nélkül is nehéz felsorolni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Latz von W. 2013.05.26. 17:25:22

*különösképpen

Bocs a nyelvtannáculásért, de szúrja az ember szemét.

Paraphone 2013.05.26. 18:10:52

Biztosak lehetünk benne, hogy Rudolf Péterről mindenki hallott.

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.05.27. 10:30:36

az ilyen nagy cégek kivonulnak más országba és majd onnan fog sugározni és persze oda is fog adózni

Szevasztok 2013.05.27. 10:43:25

Lehet, hogy az RTL sz*r műsorokat ad. De valószínű azért mert ez tetszik a népnek. (Ha más jobban tetszene, akkor azt adnák, - hidd el nem ellenségük a saját pénztárcájuknak)

Szóval már megint ott tartunk, hogy le kellene váltani a népet. OK egyetértek. Kivel kezdjük?

250130 2013.05.27. 10:44:27

Szóval igazat adsz Gyurcsánynak, ha nem tetszik el lehet menni :)
Csak akkor el is takarodhattál volna anno a haverjaiddal a picsába és mára egy normális fejlődő országba élhetnék a tetves trafikbárós "köz"gépes földesuras balkáni mutyiország helyett :(

tjunior 2013.05.27. 10:46:59

Kétlem, hogy az RTL kivonulásával hirtelen 5 pontot emelkedne az átlag IQ Magyarországon ergo ha jön másik ugyanazt fogja nyomatni mint az RTL, akkor meg minek ez a cirkusz.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.27. 10:52:21

@Szevasztok: nem tudom elhinni ezt az okfejtést, hogy azért adják, mert ez kell a népnek.

Adják, és nézi a nép, mert nincs más.

Szevasztok 2013.05.27. 10:57:47

@doggfather: "Adják, és nézi a nép, mert nincs más."

Ja meg elkölt évente százmilliókat szavazósdira... Csak mert nincs jobb dolga.

Aki nézi annak tetszik. Ha nem tetszene nem nézné...

Bár lehet, hogy jobb lenne, ha lenne 3 dögunalmas TV csatorna, legalább megugrana a népszaporulat...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.27. 11:01:03

@Szevasztok: a szavazósdi már más kérdés, de nem a szavazások miatt, hanem a nézettség miatt van valóvilág 10, meg xfaktor 12...

Szevasztok 2013.05.27. 11:05:04

@doggfather: "a szavazósdi már más kérdés, de nem a szavazások miatt, hanem a nézettség miatt van valóvilág 10, meg xfaktor 12..."

Szóval azt mondod, hogy az a néhány 100 m Ft évente az SMS-ekből nem hiányozna nekik? Vagy akkor tényleg azért adják az VV12345-öt meg az XYZ-faktort mert az kell a népnek?

Bár ha az RTL tulajdonosa által belebegtetett kivonulást meglépnék mondjuk a választások előtt, akkor nem tudom hová szavazna az a cirka 1 millió ember, ha hirtelen nem kapná meg a napi BK, Fókusz, valóságsó, stb. adagját...

aspectratio 2013.05.27. 11:10:45

akkor fox majd csodálkozni ferkusz (latin neved:hülyegyerek) ha az RTL után majd kimegy az AUDI meg a MERCEDES is...

2013.05.27. 11:16:59

Kifelejtetted az éjjel nappal budapestet, ami már büntetőjogi kategória

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.27. 11:17:49

@Szevasztok: persze, hogy hiányozna, de a reklámból keresnek mondjuk 100 ft-ot az smsből meg 10et mondjuk.

2013.05.27. 11:49:07

@doggfather: dehogynincs más, tévécsatornából is sok más van, meg tele van fogyasztható tartalommal az internet, valamint tévézni egyébként sem muszáj, lehet helyette olvasni, dugni, kutyát idomítani. Sajnos minden tapasztalat, kutatás azt mondja, hogy az aktív befogadóelméletek helyesek, ami röviden annyit tesz, hogy az megy a tévében, amit nézni akarunk. A kertévé nem jószolgálat, színtiszta üzlet, nekik az a fontos, hogy olyat adjanak, amit sokan néznek, abból jön majd a reklámzsé. Ha Mo.-on napi tíz óra operaközvetítésre lenne igény, vagy főműsoridőben versolvasást néznének az emberek szívesebben, akkor azt adnának, nekik mindegy mire gyűlik a légy, csak gyűljön. Persze szőhetünk összeesküvéselméleteket, hogy azért butít a tévé, hogy könnyeb legyen lenyomni az emberek torkán a bármit, meg butuljanak, de az a helyzet, hogy az emberek tévé nélül is pont elég buták ahhoz, hogy bármit meg lehessen velük tenni, napi másfél óra Mónikasó már nem oszt, nem szoroz.

nu pagagyí 2013.05.27. 12:00:46

Én közTV-t likvidálnám. Hülyítésben az a legnagyobb. Ilyen formában semmi szükség rá.

-szerk- · http://www.minuszos.hu 2013.05.27. 12:07:03

"csak jobb jöhet helyette"

Na, ebben az egyben téved a cikk szerzője.

Totof 2013.05.27. 12:16:58

"Az utóbbi időben különösképpen felgyorsuló szellemi és erkölcsi romlás legnagyobb élharcosa ez a két kereskedelmi csatorna volt."
Rosszul tudod, az utóbbi időben különösképpen felgyorsuló szellemi és erkölcsi romlás legnagyobb élharcosa a kormány és zászlóshajója, a III/III bűnöző által vezetett közmédia.

Tapmancs 2013.05.27. 12:19:28

@siskalaszlo: hát ez az! Más országból sugároznak majd mint a Viasat vagy mifene, szóval a népbutítás marad, csak adózni nem ide fognak.
Valami helyi cégecskével megcsináltatják a kötelező híradókat (bocs, karambol- és állatkerti tudósításokat) oszt kész.

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.05.27. 12:21:57

Egyébként ahogy nézem tök mind1, hogy melyik párt van hatalmon, a lényeg, hogy soha egynek se legyen 2/3-a, mert bármit megtehet...

TrollSlayer 2013.05.27. 13:45:34

Reklámadó kapcsán annyit megjegyezni, h szarok a kertévék és "én-soha-nem-nézem-de-mindenről-tudok" álértelmiségi módon eltartott kisujjal beszélni róluk (fúj fúj mocsok), rövidlátás.
Lényeg szvsz az miután a hithű fidesznyikeknek megvan a saját médiájuk (Hírtv, királyi lánchíd-rádió stb) - el kell érni a közügyek iránt érdektelen közönséget is. Erre kiválóan alkalmas a Class FM, a Metro és majd a TV2 is. Ugyanaz a rinya ment, milyen szar a Danubius rádió, jobb is ha megszűnik blablabla - oszt most ugyanaz megy a Classon csak épp egy párt kasszájába ömlik a pénz.
Tipikus state capture, foglyul ejtett állam jelensége. Ehhez még hozzá lehet tenni az Antenna Hungária újbóli államosítását MindigTv-től, aztán majd lehet nézni Simicska-1 és 2 esetleg NyergesSzupert: a világról alkotott elképzelés így jól befolyásolható.

Emóció 2013.05.27. 13:56:15

Lehet, hogy az országos ker tévék szemetet adnak el műsor címén, de amit sugall a poszt, az ettől függetlenül butaság. Ha rossz a televízió, akkor az állam túrja ki a piacról? Majd az állam csinál jobb televíziót? Tényleg? Ne csináljon. Félreértés ne essék, én az elmúlt években összesen ha tíz percet néztem a két csatorna műsorkínálatából, vagyis személy szerint nekem egyik sem hiányzik. De ne az állam döntse el, melyik tévé működjön és melyik nem, illetve mi a jó műsor és mi a rossz.

Bodrikuty 2013.05.27. 13:57:08

Megrontás minden szinten, silány butitás, agyhalál....és lubickolnak benne azok, akik mindezt jó fizetésért teszik pl. a sok lepukkant nyomulós, évek óta a képernyőn, és még nekünk ez kell? Kell a halálnak. Már ajvékolnak, hogy sok munkahely megszűnik, de könyörgöm....a mocskos egymás gyalázása napi főműsoridőben látványosan pusztitja a közbeszédet, aminek most majd Dajcs, a hasonszőrű az élére áll, egykutya...váááá Én nem hiszek a változásban, óriásit csalódtam, pont azért, mert ezekre szavaztam, úgyhogy csak magamat okolhatom

nu pagagyí 2013.05.27. 14:05:59

Szerintem az RTL szinvonala meghaladja a posztíróét és akkor még finom voltam.

lutria 2013.05.27. 14:14:05

Azért tegyük hozzá hogy nem úgy vonulnának ki hogy lebontanák a a székházukat,kirúgnák az összes dolgozójukat -Lilut,Balázst,Nórit stb.és az összes kapcsolódó tévécsatornát-RTL2,Cool,Film...Hanem csak átjelentkeznének egy másik országba ahová adózni is fognak és még az NMHH határozatok sem fognak vonatkozni rájuk(mint a a viasat).

Brute 2013.05.27. 14:20:32

@250130: az az igazán szomorú,hogy ezt te el is hiszed....

libertard 2013.05.27. 14:30:06

ezek a legjobb postok meg kommentek

Mi vagyunk a "nem nézem soha és utálom, de mindent tudok róla mégis valahogy" országa.

tarackos 2013.05.27. 14:37:22

Az RTL olyan, mint a fidesz. Ha szar kell népnek akkor rezsicsökkentést ad...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.27. 15:29:34

@shitgun: mindig ez az érv, hogy van másik, persze pesten, de rengeteg olyan vidéki település van ahol rtl, tv2, meg királyi.

Rengeteg egyedülálló, idős és/vagy beteg és még szegény is akinek a tv az 1etlen szórakozása.

És a nézettségi adatokba beleszámolják őket.

eax_ 2013.05.27. 16:19:47

A Kedves Posztolo hol dolgozik? Mert ha nem a Paksi Atomeromuben, akkor valoszinuleg az o munkahelye / ugyfelei sem hianyoznanak senkinek. Kulonadot nekik!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.05.27. 18:00:01

@doggfather: Ja, biztosan a vidék felett acélkupola próbálja árnyékolni a tányéros tévé elől a jelet, mert az országnál kicsit nagyobb területre sugárzó műholdat el kell takarni, hogy ekkora marhaságot mondjál.

Földi sugárzású adóval sosem volt tökéletes a lefedettség, a digitális átállás kapcsán valószínűleg még rosszabb. Ezzel szemben viszont "tányéros tévé" mindenhol és bárhol elérhető.

Pech.

Mint az is, hogy a kivonulás csak annyit jelent, hogy ugyanezt a műsort külföldről fogják küldeni. Azaz ott fognak adózni. Nem csak a cég, hanem a munkavállalók is.

És bizony, ha ilyenek miatt a befektetőket átverő magatartás miatt elmeszelik Magyarországot (van ilyen ügy most is folyamatban) akkor nem csak a kieső pár milliárdnyi adóbevételt pótolhatja a mezei állampolgár zsebéből a kormány, hanem a bírságra valót is tőled szedik el.

LallyPop 2013.05.27. 21:55:30

@TheElf: Ja persze, külföldről fogják küldeni...

Bár eddig ez az eszükbe sem jutott. Meg nem érnek el sat-vevőn harmadannyi embert se.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.05.27. 22:03:57

@Ándi bácsi: Elárulok valamit. Az összes kábel szolgáltató a műholdas jelet veszi. Az IPTV szolgáltatók is. Stb. Azaz a többséget bőven elérnék.

kevéssé_biztató 2013.05.27. 22:06:21

Kedves Feri!

A "valóságshowival" hibás. Helyesen: "valóságshow-ival" lenne. Jó lenne, ha megtanulnál magyarul, mielőtt nekilátsz védelmezni a magyar kultúrát.

nu pagagyí 2013.05.28. 06:34:19

@Bodrikuty: Nem a tükröt kell hibáztatni az ország ocsmány ábrázatáért. Az RTL kereskedelmi adó, nem kap állambácsitól hetven milliárdot évente, hogy néhány vájtszeműt magas kultúrával bombázzon. Azt adja, amit a nép igényel és azért, hogy a nézettségi adatok alapján elég hirdetéshez jusson a piacon. Ilyen egyszerű.

Ha állambácsi elvégezné faladatát, azaz a kultúrális szinvonal oktatáson és személyes példamutatáson keresztúl történő emelését, ahhoz a kereskedelmi tévé is alkalmazkodna. Ha nincs igény gatyaletolásra, akkor versműsort készítene.

nu pagagyí 2013.05.28. 06:45:16

Amúgy primitív és kiszámítható az RTL elleni hangulatkeltés. Nem adta el a cég tulajdonosa a Nyerges-féle Infocenternek, így kiüldözik, majd a Helyi Téma legendás nívójának bázisán csinálnak egy ugyanilyen bulvárvackot, de a haszon már megfelelő zsebekbe vándorol.

Cserében annyit vár csak el a maffiakormány, hogy két csöcs közé bekerüljön az aktuális kormányhazugság, mondjuk a "jobban teljesítésről".

nincs1itt 2013.05.28. 07:08:44

@aspectratio: Ha ki nem is mennek, még, azért a fejlesztéseket MÁR nem Mo.-n hajtják végre. Vagyis, rugdalja ez a debil a német érdekeltségeket(RTL), aztán meg csodálkozik, hogy Merkel zsebből pórázt rak rá, meg hülyegyerekezi, akin rajta kell tartania a szemét az EU-nak, mert retardált módon szétbax maga körül mindent, ha nem ő nyeri a bújócskát.

2013.05.28. 08:06:04

Jurenkó úr, a kertévék igényt szolgálnak ki. A kivonulásuk után ez az igény a műveletlen IQ-light tömegekben ugyanúgy meglesz, legfeljebb majd egy Nyerges-TV szolgálja ki.

Dzsentrisvihák 2013.05.29. 08:04:46

@_zulu_:

Igen, csak nem a magyar lakosság igényét. Érdekes, az állami televízió is igényt szolgált ki anno, de nem emlékszem, hogy a 90-es évek elején bárki verte volna az asztalt Fekete Pákóért, vagy Győzikéért... Kicsit igényesebbhez voltunk szokva, ugye (ha ehhez hasonló agyalágyultságok jelentek volna meg akkoriban a képernyőn, valószínűleg előbb, de más okból következik be a tévéostrom).

A közönségnek arra lesz igénye, amire teremtesz benne, a kertévék pont hogy ezen az elven működnek. És ezt nagyon is jól tudják azok, akiknek az az érdeke, hogy az istenadta nép ne tudjon/akarjon gondolkodni (20 év alatt el is érték, hurrá...). Nálad, és hasonszőrű elvbarátaidnál láthatólag nagyon szépen célba is találtak...

Ja, és inkább egy Nyerges-TV ossza az észt, mint a labancbőrbe bújt bibsi médiamágnások, ha már lehet válogatni.

Intruder71 2013.06.04. 23:03:52

@Dzsentrisvihák: azon elgondolkodhatnál, hogy ha nincs választék, akkor nincs igény sem. Amikor csak az állami tv "szolgálta ki az igényeket", akkor csak egy fajta kék melegítőt meg barna öltönyt lehetett kapni, pedig igény lett volna másra. Szüntessük meg a ruházati boltokat, és áruljanak megint csak állami ruhaüzletben, mert annó az is elég volt?
Hogy a nép ne tudjon gondolkodni, az pont "pártunk és kormányunk" érdeke.

Dzsentrisvihák 2013.06.05. 09:43:56

@Intruder71:

Ja, mert a Rekek Klub, meg a Tel Aviv 2 gondolkodásra nevel, ugye? Ne röhögtess már :D

Persze, minden emberben megvan az igény arra, hogy 0/24-ben szemetet tömjön a kis agyacskájába, ahogy arra is, hogy rossz napjain idegesítő embertársai közül a metró alá lökjön néhányat, netán egész nap üzekedjék más asszonyával, miközben két pofára tömi magába a Carte d'Or fagyit és a töltött káposztát.*

Vajh, ó, vajh miért nem cselekszik mégsem mindenki ekképp, tehetjük föl a kérdést. Talán mert vannak oly csodás vívmányok, mint civilizáció, erkölcs, és kultúra, melyek normál esetben elmagyarázzák az embereknek, hogy talán mégsem ez a legüdvözítőbb életvitel?

A televízió egy kommunikációs csatorna, ami önmagában se nem jó, se nem gonosz, vagy erkölcstelen. Az üzenetek teszik valamilyenné.

És mivel sokkal hatékonyabb nevelőeszköz, mint az oskola, vagy a többi médium, tán mégsem mindegy, hogy a már emlegetett civilizáció, erkölcs, és kultúra rózsavize, vagy a felvázolt fertő bűzhödt redvája ömlik belőle.

Jelenleg sajnos az utóbbi a jellemző, és bizony a társadalom gyorsan tanul. Hisz a legalantasabb ösztönök kiélésére való buzdítás szökik legkönnyebben szárba, mivel bizonyos mértékben miden ember lelke termékeny talaj az ilyen izgatásoknak.

Aki elég erős, az ellenáll a manipulációnak (aki elég okos az még tisztában is van vele, hogy manipulálják), aki nem (és ez a többség), azt magával rántja, besározza, és megszentségteleníti, és naná, hogy erre alakul ki benne igény, nem a magaskultúra iránt.

Nos, nem tudom részedről melyik a kívánatosabb opció, szellemi/erkölcsi nihilbe zülleszteni egy társadalmat, vagy egy rendkívül hasznos eszköz segítségével legalább emberhez méltó szintre emelni azt, de remélem lakozik benned annyi belátás, hogy nem az első opcióra szavaznál...

*(És félreértés ne essék, ennek ellentettje nem egyenlő a szórakozás, az öröm, netán az élvezetek totális hiányával, meg az önsanyargató aszkézissel, ahogy azt a liberális propaganda előszeretettel hangsúlyozza. Az éppolyan tévút. A kívánatos jelszó mindenben a mértékletesség, és az arany középút, nem a végletes hedonizmus, vagy az apadt prüdéria.)
süti beállítások módosítása