Hatvan éve, 1953. június 17-én robbant ki a kelet-berlini felkelés. A hazaáruló kelet-németországi kommunista vezetés pár óra alatt elvesztette uralmát az események felett, és a szovjet hadsereg védelmébe menekült. Az orosz tankok aztán alig fél nap alatt brutálisan vérbe fojtották a kibontakozó ellenállást, amely – a három évvel későbbi magyar forradalommal ellentétben – nem tudott szabadságharccá szélesedni. Németország még egyszer, utoljára felordított: ÉLÜNK! Aztán azóta síri csend.

Nézem a fényképeket. Javarészt fiatal srácok a tömegben. Fegyvertelenül, egy-egy utcakövet, vagy botot szorongatva mennek neki a ruszki acél szörnyeknek. Itt nincs Korvin-köz, nincs Széna-tér, nincsenek büszkén kamerának pózoló géppisztolyos felkelők. Nincs boldog eufória, levert komcsi utcanév táblák, ledöntött hazug szobrok. Egy percre sincs győzelem, egy percre sincs remény. Csak halálba menő gyerekemberek vannak, arcukon a dacos, szent, őrült elhatározás: ha emberként élni nem lehet, legalább haljunk meg férfiként!

berlin_felkeles_02.jpg

Ti, mai németek, vajon szemükbe tudtok még nézni ezeknek a fiúknak? Ti, akik könnyek közt vinnyogva kértek bocsánatot századszorra és ezredszerre is nagyapáitok minden vélt és valós bűnéért. Ti, akik lesütött szemmel nézitek, hogy a húgotokat leribancozza egy jöttment török bevándorló.

Ti, akik gondolkodás nélkül két pofával zabáljátok a „magyarországi fasizmusról" szóló, futószalagon gyártott hazug mocskolódásokat. Akik lelkesen tapsoltok egy ócska szélhámosnak, aki a cigányokat lemészárló gárdistákról rendezett darabot. Akiknek színházaiból és galériáiból a „művészet szabadságának" hazug, rothadt jelszava alatt ömlik az egész világra az emberalatti perverzitás? Akik lenácizzátok és leköpköditek azokat, akik emlékezni merészelnek a drezdai bombázás sok ezer áldozatára és kétszer annyian mentek ki tiltakozni a megemlékezés ellen, mint ahányan részt vesztek rajta. Akik közül sokan vörös zászlókat szorongatva lázadtok a globalizáció ellen. Ugyanazok, akik a foci Eb alatt tapasztalható „nacionalizmus" ellen tiltakozva letépkeditek a házakról – a saját zászlótokat.

Uramisten, mit gondolnának az '53-as berlini srácok, ha látnának benneteket! Ahogy azokat a vörös rongyokat lobogtatjátok, amelyek alatt őket lemészárolták, és azt szaggatjátok le, amiért ők meghaltak? (Szó szerint így volt: a Branderburgi kapura felmászott pár fiatal, letépte a vörös zászlót, és kitűzte helyére a fekete-piros-arany trikolórt. Az oroszok legéppuskázták őket.) De Istennek hála nem látnak. A föld alatt nyugszanak. Beletaposták a berlini aszfaltba, szitává lőtték, vagy felkötötték őket. Azért, hogy ti hatvan esztendő múltán szabadságotok és emberi méltóságotok teljes birtokában válhassatok hitvány, meghasonlott néppé.

1953-ban Németország nyomorult, megszállt, kettévágott, elnyomott ország volt – de élt. A mai gazdag, független, egységes, szabad – és halott. Ha valaki a Mennyországban összefut a szent őrült berlini srácokkal, ne mondja el nekik, mivé lett a hazájuk. Ne mondja el nekik -  hogy ők voltak az utolsó németek...

Balogh Gábor

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr785366175

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az utolsó németek 2013.06.17. 21:52:01

1953-ban Németország nyomorult, megszállt, kettévágott, elnyomott ország volt – de élt. A mai halott.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bukovics 2013.06.17. 21:37:40

Voltál te már Németországban?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.06.17. 22:42:15

"...Mishima kísérlete valójában nem volt más, mint egy végletesen
komolyan vett konceptuális művészeti akció, amely végül
szakrális jelleget öltött. Esztelennek tűnő akciója valójában
gyászbeszéd és végső búcsú a Japán nemzettől. 1970
novembere óta ugyanis már nincsen japán nemzet: elhunyt.
Ami a helyén működik, nem több puszta illúziónál.
Egy pszeudónép éli hétköznapjait ősei szigetén, maximális
önfeladásban, anorexiás vagy pufók jólétben, műamerikai
műjampecnek, vagy műjapán műjakuzának maszkírozva magát,
a hentai rajzolók démonjait félő ostoba embermasszaként.
A világ egyik legnagyobb gazdaságát valós identitás nélküli
bábok működtetik tehát, a Föld hatalmasságainak a lehető
legnagyobb örömére. Mindenkinek kényelmes ez.

És talán ma már úgy néz ki a dolog: lehet, hogy a japánok
boldogok így. És Mishimának ez még holtában is nagyon fájhat.
Mert, bár fájóbb és mélyebb sérülés az, amit a gúny, a
kiátkozás üt a leken, mint a borotvaéles penge nyitotta seb
a gyomor falán, de még talán ennél is nagyobb kín a tudat,
hogy semmivé válhat egy mégoly ősi, és mégoly kifinomult
szellemiségű kultúra és nagyság is, amit úgy hívtak:
Nippon, a felkelő nap országa..."

alkaloida.blogspot.hu/2008/11/mishima-38.html

Dzsentrisvihák 2013.06.18. 09:10:51

@gloire:

Azért a japánokat nem temetném ennyire. Pláne most, amikor egy minden eddiginél nacionalistább kormányt választottak, elsöprő többséggel. Akik a gazdasági felívelés beindítása mellett bizony a szellemi tetszhalálból is kezdik kivezetni honfitársaikat, a "művelt nyugat" nem kis megrökönyödésére/félelmére.

A bejegyzéshez:

Hála égnek a németek többsége nem a magyar "fasizmussal" kel és fekszik. Náluk is csak a zs megmondóemberek, médiaslapajok, agymosók, és kiváltképp a politikusok pörögnek ezen a gumicsonton. És ott is max. azok tapsikolnak a gárdás színdarabnak, akik szellemi pajtásai itthon Alföldi ocsmányságait magasztalják.

Az átlag Jürgent sokkal jobban érdekli a pénztárcája, és a benne zajló turbulenciák, pont szarik ő a magyar alkotmánymódosításokra, meg az "éledező nácizmusra". Tisztában van vele, hogy neki ezzel a maszlaggal igyekeznek elterelni a figyelmét a valós problémákról.

Viszont ahhoz, hogy ezt tudja az ember, találkozni kell átlag Jürgennel, mert különben marad a média sugallta kép, miszerint itt nálunk mindenki nácifasiszta, ott meg mindenki vérhörgő liberális. Egyik sem trú.

Dzsentrisvihák 2013.06.18. 09:21:31

Ja, és a drezdás témához annyit, hogy bizony-bizony sajnos azon a megemlékezésen nem az áldozatoké a főszerep.

Van fogalmam róla, hogy milyen arcok vonulgatnak akkor ott, és valahogy nekem se lenne kedvem beállni a sorba (se a megemlékezőkébe, se antifáékhoz). Nagyrészt azért, amiért átlag Jürgennek sincs.

Az egész inkább azt mutatja, mennyire szükség lenne Németországban egy nemzeti radikális (nem nemzetiszocialista!) mozgalomra.
A politikai vákuum/igény meglenne egy valódi, markánsan nemzeti alternatívára, viszont a tényleges nácikra nincs (pont mint itthon), ami azért szerintem érthető.

==T== 2013.06.18. 11:02:55

Sok igazság van a cikkben - bár a kommentekben is, ami sajnos a magyar társadalom többségére is passziol...

Ceglédi Zoltán (Republikon) 2013.06.18. 11:23:00

Érdekes látni, ahogy egy kommenten belül tűnik fel a "zs megmondóember" kifejezés, meg az azon való göcögés, hogy Magyarországon alaptalanul riogatnak a szélsőjobboldali ideológia terjedésével, annak a mainstream jobboldalba való beszivárgásával.
Igazi szegénységi bizonyítványa az a mai jobboldali szavazótábornak, hogy egy-egy kritika kapcsán csuklóból repül az érv, hogy annak megfogalmazója nyilvánvalóan zsidó, és ezért kritikus.
Ha nem lenne világos: az egy szélsőjobboldali attitűd, hogy a vitapartner zsidóságát ráfogásos módszerrel detektálom, és magyarázatként hozom. Nincs olyan konzervatív, kereszténydemokrata, polgári ideológia, aminek ez a megoldás része lenne. A zsidózás az zsidózás, és mint olyan, a szélsőjobboldal eszköze.
(és most engem is nyugodtan fel lehet zsidózni)

Mad Mind 2013.06.18. 11:32:54

Gőzöd sincs miről írsz, narancsapu.

EnTeO 2013.06.18. 11:33:26

Borzalmas blog, azt se tudja miről ír, csak fröccsög, keveri a történelmi orszakokat, arról pedig, hogy a németek melyik történelmi korszakukról mit gondolnak, végképp fogalma sincs. Sőt, láthatóan arról sincs fogalma, melyik politikai rendszer ellen volt a június 17-i felkelés... Kár volt megtanulnia írnia - az írás nem csak egy technikai képesség, hogy egymás után tezsünk betűket!

Mindenesetre addig örülj, amíg a németek fizetik a hazai állami beruházásokat (tavaly azok 96%-át EU-s pénzből fizették, ami ugye jobbár a anémetek pénze). Lehet, halott ország, de boldog, toleráns, befogadó, elutasítja amultikultit (Merkel tette pár éve) és eltart pár másik országot még... Köztük a marhákat is, mint a blog íróját...

mizie 2013.06.18. 12:00:29

A postról: Ilyen amikor a külföldről tökéletesen fogalmatlan, hazai médimokból informálódó egyén kinyilatkozik.

A megértés igényének teljes hiánya, az egydimenziós pitiáner sötétség körbeéljenzése.

Dzsentrisvihák 2013.06.18. 12:57:39

@Ceglédi Zoltán (Republikon):

Ha egyszer zsidó valaki, akkor nem írhatom rá, hogy kínai, nem igaz? (Vagy netán már azt leírni, hogy "zsidó", önmagában zsidózásnak minősül? Kérem, világosítson föl, epedve szomjúhozom a választ.)
És bárhogy fájjék is, bizony főleg zsidók kavarják rólunk a szart nyugaton.

Nehezen tagadható tény, ahogy az is, hogy bizony, itthon nincsenek nácziak, bárhogy szeretnék ezt egyesek, még a Republikonnál is (vagyis hát, vannak, csak mondjuk összesen elférnének egy buszban, és még állóhely is maradna; a Parlamentbe, vagy a széles köztudatba bekerülni pedig kb. annyi esélyük van, mint egy tyúknak harangot tojni).

Egyébként viccesen primitív húzás, hogy arra buzdít, zsidózza le valaki önt is. Ebben némi elfuseráltan mazochista, önostorzó hajlamot, és kisebbrendűségi komplexust vélek fölfedezni, javaslom forduljék véle szakemberhez, még ma...

Dzsentrisvihák 2013.06.18. 13:03:20

@EnTeO:

Tévedés, nem a németek "tartanak el" minket. Ti. mi is elég keményen befizetünk a közös kasszába, és annak csak egy részét kapjuk vissza, azt is csak bizonyos dolgokra (40 centi magas "kilátó", kutyakozmetika... stb., plusz az n+1-edik EU-konform játszótér), amiktől a gazdaság egy centit se mozdul előre.

Anticommunist Hungarus 2013.06.18. 13:06:10

Végre egy nagyon jó blog, nem kell mindig a balliberális hazugságáradatot olvasni!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.18. 13:22:02

A sok kommunistaellenes felkelések egyike. Az első még Oroszországban volt, még a szifiliszes törpe, a véreskezű Lenin életében.

n3benyo 2013.06.18. 13:24:48

Mivel ekkora hülyeséget komolyan nem gondolhat senki, egyetlen célja az írásnak, hogy provokáljon. Csak akkor azt nem értem, miért kerül ki az Index címlapra.

sembertius 2013.06.18. 13:25:43

@EnTeO: Tipikus ballibsi hozzászólás. Felületesen érvel, helyette inkább minősít. Az Eu éppen kb. 300 milliárd forintnyi a magyar kormány által már előfinanszírozott beruházási támogatás kifizetését tartja vissza.

A blog bejegyzés egyébként úgy jó, ahogy van.

Sandokohn - a maláj jiddis 2013.06.18. 13:33:50

Jó az írás. Érdekes ahogy a néhány ballibbant "zs" kategóriás megmondóember beszól.
Sajnos a német lelket - ugyanúgy mint a magyart - tönkretette a judeobolsevizmus. De remélhetően majd az idő helyrehozza őket és minket is.

2013.06.18. 14:36:59

ez a fekete lyuk mi alapján került címlapra?

Veridicus76 2013.06.18. 15:04:21

Lám, sikerült felkavarni a kedéyleket. Egynémely hozzápöszögőnek rossz a lelkiismerete, mert magára ismer az identitásvesztett kortárs "németekben".
Az meg egyenesen röhej, hogy a németek fizetik a hazai állami beruházásokat. Valójában a német (és akármelyik) multicég kap ingyen területet (akár védett területen is), kap hozzá jó kis állami támogatást és adókedvezményeket, import az energia, import az alapanyag, kiáramlik a haszon, a magyar munkás pedig szarért-hugyért rabszolgáskodik. Ez gyarmati logika. De édes Istenem, ahogy a blog szerzője igen helyesen megállapította, hogy az '53-asok voltak az utolsó németek, hajlamos vagyok azt gondolni, hogy az '56-osok voltak az utolsó magyarok. De legalábbis a mai magyarok szórványban vannak a sötét masszához képest.

EnTeO 2013.06.18. 15:19:23

Miután a blog írója már előre minősítette a németeket, még engem vádolsz prekoncepciókkal?

Egyébként a röhej az, hogy nem vagyok balliberális. Sőt... A pénzt meg talán jobb is visszatartanai, merthogy 40 centis kilátót építeni belőle (mint fentebb olvasom), talán mégis hiba... Akkor már inkább legyen időd elgondolkodni rajta, mire költöd majd... Egyébként a német multicég befizeti a melósai után az adót, társadalombiztosítást stb. Némely honfitársunk cége...

Ceglédi Zoltán (Republikon) 2013.06.18. 15:37:13

@Sandokohn - a maláj jiddis: Őszintén érdekelne, hogy mi a definíciója az általad említett "judeobolsevizmusnak". Mi az, hogyan működik, kik és hogyan művelik?

Mesterlövész 2013.06.18. 15:48:49

@Dzsentrisvihák: De mi a lófasznak megemlíteni valakiről, hogy zsidó, csak mert úgy? Lemagyarozni vagy leangolozni is hót fölösleges, még ha az is. Mert kurvára nem lényeg. Amúgy meg ha nem lenne szar, nem kavarhatna senki semmit rólatok. Ja, a gonosz zsidók, azok...

Mesterlövész 2013.06.18. 15:50:49

@Veridicus76: Fú bazdmeg, ez szép volt. Csak érteném is, miről szólt.

Tom Bradley 2013.06.18. 16:15:20

@kisdubos: inkább ez, mint a dotoho

@Ceglédi Zoltán (Republikon): olvasd el a Bujdosó könyv-et, abból minden kiderül szépen

Pop40 2013.06.18. 16:30:43

"A mai (Németo) gazdag, független, egységes, szabad – és halott."

Igen, az, halott. Még szerencse, hogy mi, akiknél dübörög a tündérmese, kisegítjük.

Ezt a posztot is csak valami pállott agyú, magát jobbernek képzelő marha írhatta... :)

Pop40 2013.06.18. 16:43:44

@Dzsentrisvihák:

"mi is elég keményen befizetünk a közös kasszába, és annak csak egy részét kapjuk vissza, azt is csak bizonyos dolgokra (40 centi magas "kilátó", kutyakozmetika... stb"

Nettó "jobber" hülyeség.

www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=292

Mennyit fizet be Magyarország az EU költségvetésébe és hogyan részesül az uniós forrásokból?

Magyarország befizetéseinek összege 2004 és 2010* között (millió euró): 5152,6

Magyarország uniós támogatásának összege 2004 és 2010 között (millió euró)*: 3912,6 + 11648,7 = 15561,3

kifizetés/befizetés = 15561,3 / 5152,6 = 3,02

Magyarán kicsit több, mint HÁROMSZOR ANNYIT KAPUNK, MINT AMENNYIT BEFIZETÜNK. (2010 utáni adatot nem kerestem, de túl nagyot nem változtak az arányok.)

Ennyire kihasznál minket ez a mocskos rohadt eu, hogy 15561,3 - 5152,6 = 10408,7 millió euró,
azaz TÖBB, MINT 10 MILLIÁRD EURÓ PLUSZBAN VOLT AZ EGYENLEGÜNK 2004-2010 közt.

Pop40 2013.06.18. 16:49:23

@Veridicus76:

Bizony, mennyivel jobb lenne, ha nem jönnének, majd te, meg még pár hasonló marha kézlegyintéssel teremtene munkahelyeket. Nem lenne gond az adókedvezménnyel sem, mert nem lenne adó, amire kedvezményt kéne adni.

Tenyészthetnénk pl turult az azeriakkal barterban, az lenne csak a tuti.

Sandokohn - a maláj jiddis 2013.06.18. 17:07:25

@Ceglédi Zoltán (Republikon): a judeobolsevizmus nem más mint a bolsevizmus, csak hangsúlyt kap az a cseppet sem elhanyagolható tény, hogy a zsidók találták ki az emberiség felmérhetetlen kárára. Személy szerint Marx és Lenin, hogy csak a legfajsúlyosabbakat emeljem ki.

Nap Sugár 2013.06.18. 21:54:49

Nos, én csak annyit szeretnék ezekhez a dolgokhoz fűzni, hogy szégyellem magam a gyermekeim előtt, hogy hagytam, hogy Magyarországot ellepjék a hazaáruló politikusok, hogy nem tudok nekik még csak reményt és jövőképet adni, ezen gondolkozzatok el és talán tegyetek valamit!!!!!!!!!!!!!!

Dzsentrisvihák 2013.06.19. 08:22:38

@Mesterlövész:

Azért, mert ők valahogy sosem felejtik el kihangsúlyozni, ha arról van szó, hogy őket most kurvára sajnálni kell, meg fizetni nekik a rengeteg kárpótlást.
Érdekes, akkor marhára fontos, ki a zsidó, és ki nem, de ez bármikor igaz, amikor csak nyomást óhajtanak gyakorolni (bárkire, bármilyen ügyben). Akkor tessék elviselni, ha máskor is néven nevezik őket.

@Pop40:

Aha, hát egy mára beoffolt propagandahonlap tényleg perdöntő bizonyítéka mindennek. A tények ne is zavarjanak, de persze biztos, hogy amiket példaként írtam, csak a csúúúúúnya jobberek találták ki, hogy lejárassák a drága EU-dat... (a korabeli újságcikkeket pedig mind személyesen én fabrikáltam; ezek közül a 40 centis kilátóra vagyok a legbüszkébb, azt mindenki imádta anno, nyugodtan guglizz rá, tényleg remekmű)

Egyébként a támogatásként feltüntetett összeg az elvileg lehívható érték, nem az, amit ténylegesen engedtek is felhasználni, vagy ténylegesen lehívásra került.
Ráadásul ami felhasználásra is kerül, zömmel idegen multiknál, vagy értelmetlen beruházásokban landol, és nagyon nem a magyar gazdaság élénkítését szolgálja (mert nem költhetjük ám el arra, amire akarjuk, és amire igazán szükség lenne). Így a Dárius minden kincse ömölhetne ide az EU-ból, lótököt ér... De talán ha méltóztatnál elbeszélgetni egy közgazdásszal, talán megvilágosodnál. Bár vigyázz, lehet, hogy ők is mind gaz, jobber összeesküvők!

Pop40 2013.06.19. 15:19:04

@Dzsentrisvihák:

Hú hallod, ennyi hülyeséget nem lehetett könnyű beletömködnöd egyetlen hozzászólásba.

"mára beoffolt propagandahonlap" - vaddafak? gőzöm nincs miről beszélsz. Széljobber körökben tán persona non grata a honlap, mert nem támasztja alá a sok idióta, alap nélküli fröcsögést?:DDD

Amúgy: Az ADATOK, amiket a honlap lehoz, stimmelnek? Igen. Akkor meg miért is érdekes, melyik honlap hozta le? Ha a Blikk hozta volna le az egyébként igaz adatot, már nem lenne igaz adat az igaz adat, mert a Blikk hozta le, és nem a kurucinfó?:DDDD

" A tények ne is zavarjanak"
Egyáltalán nem zavarnak, azokat soroltam fel. Láthatóan téged viszont rohadtul zavarnak, mert veszettül ágálsz ellenük, kár, hogy ehhez érved az nincs egy deka se. Adatokat hoztál? Ja, hogy egy darabot se? Akkor miről is beszélsz?

"ezek közül a 40 centis kilátóra vagyok a legbüszkébb,"

Aha, értem. Hülye szar eu, mert a valag pénznek, amit ad, egy elhanyagolható részéből kilátót (?) vetetett.
Ez valóban pofátlanság. Lépjünk ki bazmeg izibe'.

"Egyébként a támogatásként feltüntetett összeg az elvileg lehívható érték, nem az, amit ténylegesen engedtek is felhasználni"

Kár, hogy ezt a szöveg nem így írja:
"Magyarország befizetéseinek összege 2004 és 2010* között (millió euró):"
"Magyarország uniós támogatásának összege 2004 és 2010 között (millió euró)"

Magyarán itt szép, konkrét, múltbeli összegekről van szó.

"Ráadásul ami felhasználásra is kerül, zömmel idegen multiknál, vagy értelmetlen beruházásokban landol"

Persze, persze. Ezért van a legutolsó szaros bodegánál is eus szponzorációs tábla szerte az országban. Sőt, nagyjából bárhol, ahol épült valami az elmúlt x évben, ott az eus tábla az eus támogatás összegéről. Ja, hogy ebből a multik is kapnak? Hát ez valóban skandallum. A multi csak teremtsen munkahelyet, adózzon, és amúgy meg kussoljon, mert különben kirobban a baszott nagy turbómagyar önérzet.

"és nagyon nem a magyar gazdaság élénkítését szolgálja"

1, Ja, akkor fujj eu, lépjünk ki. Az aztán tutira szolgálná a magyar gazdaság élénkítését. :DDD
2, ha gazdaságélénkítésről van szó, akkor ahhoz valóban a "jobberek" értenek a legjobban, az utóbbi 3 év sikerszériája, meg az eu ellenes kirohanások is világosan mutatják ezt. :D

"mert nem költhetjük ám el arra, amire akarjuk, és amire igazán szükség lenne"

Teljesen igaz. Lépjünk ki, akkor nem kapunk támogatást, egy vasat se, de azt legalább arra költjük, amire akarjuk.

Amúgy egy rakás kkv-t támogattak eus pénzből. Eszerint arra szerinted nincs szükség.

"De talán ha méltóztatnál elbeszélgetni egy közgazdásszal, talán megvilágosodnál."

Én ezt a helyedben nem forszíroznám. Épeszű közgazdász az elmúlt 3 évben ún "jobber" gazd pol- i elemet nem nagyon dicsért.
Túl ezen, a "lépjünk ki az euból, mert milyen jó lesz nekünk turult tenyészteni a pusztán" - irányvonalat nincs épeszű közgazdász, aki képviselné.

Sturmabteilungsmann 2013.06.19. 23:40:59

Remek cikk,és sajnos igaz.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.06.20. 00:08:21

@Dzsentrisvihák: Persze, a bejegyzésem jó pár éves, de úgy gondoltam passzol ide. Mindenesetre Németországban sem fog megállni az idő a mai nappal, lesznek még ott is meglepetések . )

Veridicus76 2013.06.20. 14:38:05

Mennyi nyomorult szolgalélek...

Dzsentrisvihák 2013.06.21. 08:27:38

@Pop40:

Akkor szép sorjában, ballerkém :D

1. Amikor én néztem a linket, egy szép veretes üzenet volt rajta olvasható, miszerint működése 2012. mittudomén hányadikán megszűnt, plusz egy továbblink egy olyan oldalra, amin szó se volt az általad felsoroltakról.

Viszont látom, hogy mára ismét elérhetők az adatok, át is böngésztem, és világosan kitűnik, hogy nem vagy tisztában azzal, miről írsz.

A szöveg valóban úgy írja, hogy "Magyarország uniós támogatásának összege", viszont az ott felsorolt számok csak arra vonatkoznak, amit potenciálisan lehívhatunk, nem arra, amit végül engedélyeztek is lehívni.

Ez korábbi sajtóhírek alapján remekül nyomon követhető (olvass HVG-t, azt úgyis imádják a magadfajták), nem is olyan régen, tán egy éve ment a Zsidesz-Maszop adok-kapok, hogy most akkor kinek is sikerült több támogatást _TÉNYLEGESEN_ lekérnie Brüsszeltől.
A fizikailag megkapott pénz pedig sokkal kevesebb, mint a honlap által feltüntetett összeg.

2. A "kilátó" csak példa volt, rengeteg hasonló hülyeségre megy el eu-s pénz, ami zömmel így kerül a korrupció útvesztőibe, zömmel multi cégek által, akik utána kiviszik a hasznot az országból, basznak utána adózni, és kb. harmatos mennyiségű munkahelyet teremtenek ahhoz képest, hogy milyen pénzeket nyelnek be (ha hiszed, ha nem).

A "beruházások", amiket úton-útfélen látsz, többségükben ilyen látvány dolgok. Attól lófasz fog beindulni, hogy Jászszenttarafaszántón felújítják a főteret, majd odabasznak egy táblát, hogy "Európa itt épül". Ez nem teremt munkahelyeket (max. a Strabagnak/Közgépnek), nem lesz tőle kint a vízből se az iparunk, se a mezőgazdaságunk, se a szolgáltatói szektorunk.

3. Szóval nem turult kéne tenyészteni (baszdmeg, milyen elmés érv már, komolyan, szerinted ki a here akarna ebből pénzt, te csökevény!?), hanem valódi gazdaságélénkítő dolgokra kellene költeni, viszont arra az EU nem hagyja. Mert bizony nagyon szigorúan beszabályozott, mire lehet elkölteni a zsetont (és ezzel jelentős károkat okoz). Pl. a hülye térrekultivációk helyett nem lehet belőle felújítani a komplett városi/agglomerációs infrastruktúrát, aminek sokkal több értelme lenne.

A KKV támogatások kapcsán szintén nagy síbolások mentek (csókosok nyerték a nagy pénzeket, faszságokra, majd visszaosztották a kontaktjaiknak), olyannyira, hogy egy időre nem is nagyon forszírozták az ilyen jellegű pályázatokat, és csak mostanság kezdték újra elővenni a lehetőséget.

De gondolom hiába is magyarázom neked, büszke ojrópérnak a valóságot, majd biztos visszakapom, milyen turbómagyar jobber vagyok, aki csak hörögni tud. Javaslom olvass el, és eméssz meg egy közgazdaságtan könyvet, ha már közgazdásszal nem óhajtasz diskurálni, utána a tapasztalataidat vetítsd le a téged körülvevő világra, és talán rájössz majd, hogy nem egészen úgy működnek a dolgok, ahogy azt te összefantáziálod magadnak.

@gloire:

Hát, nem tudom, a japánokban mindig is nagyobb bizodalmam volt ilyen téren, mint a németekben. De ki tudja, lehet, hogy még nekik is lesz talpra állás ebből a posványból...

Pop40 2013.06.21. 12:46:44

@Dzsentrisvihák:

Jaj, szegény fejem, látom, már megint megkaptam a tutit. :)

1, "Amikor én néztem a linket, egy szép veretes üzenet volt rajta olvasható"

Ez igazán szuper. Akkor (ha már belinkeltem, magyarán csak rá kell kattintanod) nem célszerűbb, ha mielőtt nyilatkozol róla, lecsekkolod, él e még a link?
De ez lényegtelen mellékszál.

A fontosabb az, hogy te egyszerűen NEM TUDOD ÉRTELMEZNI, MI A FRANCOT OLVASOL.

"A szöveg valóban úgy írja, hogy "Magyarország uniós támogatásának összege", viszont az ott felsorolt számok csak arra vonatkoznak, amit potenciálisan lehívhatunk, nem arra, amit végül engedélyeztek is lehívni."

Ez akár így is lehetne, ha nem lenne ott a másik táblázat tetején, hogy "Magyarország befizetéseinek összege 2004 és 2010* között (millió euró):"

Ez nyilván konkrét összeg kell legyen, hisz mi más lenne? Az alapján amit írsz, ez is olyan összeg, amit "potenciálisan befizethettünk" volna?:DDDD
S akkor innentől kezdve a táblázat 2 potenciális semmit tartalmaz?
Olvasd már el azt a kurva szöveget, légy oly kedves.

És ha Mo befizetésének összege KONKRÉT, BEFIZETETT adat, akkor gondolod, a vele szembeállított szám potenciális? Összeveti az almát a körtével?

De még ha ez nem is így lenne, a "Magyarország uniós támogatásának összege 2004 és 2010 között - szövegben te hol látod a "potenciális" támogatása vagy "elvileg lehívható" támogatása szövegeket?

"A fizikailag megkapott pénz pedig sokkal kevesebb, mint a honlap által feltüntetett összeg."
Nyilván. Már csak az az apró bibi, hogy ezt változatlanul semmi konkrét adattal nem tudod alátámasztani. (gyk: a táblázatban lévők KONKRÉT adatok. A szoci-fidesz adok-kapok meg az "olvass hvg-t" - szöveg NEM konkrét adat, hanem bullshit.

Mondjuk ha te egy szoci-fidesz szócsatából szoktad belőni a gazdasági adatokat, az téged is elhelyez valahol... :))

2, "rengeteg hasonló hülyeségre megy el eu-s pénz"

De itt a lényeg, ahogy te is leírod: EUS PÉNZ. NEM a mi pénzünk, eus pénz.

A befizetésünk-kifizetésünk számunkra pozitív különbözete nekünk gyakorlatilag talált pénz. Ha az összeg 1%-a megy is csak értelmes helyre, már akkor is beljebb vagyunk, mintha nem kapnánk.
Márpedig baromira nem 1%-ról van a valóságban szó.

"zömmel multi cégek által, akik utána kiviszik a hasznot az országból, basznak utána adózni, és kb. harmatos mennyiségű munkahelyet teremtenek ahhoz képest, hogy milyen pénzeket nyelnek be (ha hiszed, ha nem)."

Ez a szokásos jobber multis hangulatkeltés, nulla érvvel. Speciel dolgoztam multinál. Kitűnően fizetett, megfelelőek voltak a munkakörülmények, a gazdálkodását pedig rendszeres auditok vizsgálták. Vidéki nagyvárosban lakom, itt jelenleg is a multik adják a foglalkoztatás döntő részét. Ez TÉNY, bármit is dumál a sok nagyokos "jobber".

"A "beruházások", amiket úton-útfélen látsz, többségükben ilyen látvány dolgok. "

És a maradék?

"Ez nem teremt munkahelyeket, nem lesz tőle kint a vízből se az iparunk, se a mezőgazdaságunk, se a szolgáltatói szektorunk."

Aha. És erre mi is a TE megoldásod, az eu fikázásán kívül?
Lépjünk ki, mert az tuti teremt majd munkahelyeket?

3, "a hülye térrekultivációk helyett nem lehet belőle felújítani a komplett városi/agglomerációs infrastruktúrát, aminek sokkal több értelme lenne."

Egy szóval nem mondtam, hogy az eu tökéletes, és nincsenek hátrányai, mindössze annyit, hogy jelenleg nincs nála jobb. Igen, ilyeneket lehetne csinálni. De az ország 2004 óta tag. Ha addig magasról leszarta ezeket mindenki, majd a kilépésünk után egyből nekiállna, nem?:)
Infrastrukturális alapjai pedig bőségesen vannak az eu-nak, szóval így ahogy írod, nem is igaz a mondanivaló.

"A KKV támogatások kapcsán szintén nagy síbolások mentek"

a, Minek kapcsán NEM mentek nagy síbolások ebben az országban?
b, ha nem lenne eu, e téren mivel lennénk beljebb?
c, az miért az eu hibája, ha itt ellopják a pénzét?
d, ha az összeg csak egy töredéke kerül is valódi KKVk-hoz, már nem beljebb vagyunk, mint ha SEMMI nem kerülne?
e, legutoljára, pár napja egy vidéki kis településen láttam kkv-n eus táblát, az valami (a tevékenységéhez szükséges) feldolgozógépet vett a támogatásból. Azt nem tudom, csókos e, de hogy a tevékenységében hasznát veszi (azaz a legjobb helyre került az eu pénze) az ziher.

"De gondolom hiába is magyarázom neked, büszke ojrópérnak a valóságot"

Még ha a valóságot magyaráznád... :)
Sajnos csak kiragadott és tematikusan torzított részleteket magyarázol. Van bennük valóságtartalom, de messze nem annyi, mint amennyivel előadod.
Amúgy büszke ojrópéer vagyok, naná. Lehet, hogy ez felétek sértés, ez már nem az én bajom. Kitűnően érzem magam egy olyan közegben, ahol akármilyen eus országban korlátozás nélkül (vagy kisebb korlátozásokkal) lehet melózni, utazni, stb stb. És ezért cserébe még idevágnak egy valag pénzt. Ja, egy részét hülyeségre. Hát, pont leszarom, míg erősen pozitív a szaldónk.

"ha már közgazdásszal nem óhajtasz diskurálni"
Ismerek egy párat,elhiheted. Látatlanban lefogadom, többet, mint te. :)
süti beállítások módosítása