Kedves migránsok, migránsvédők és Facebookon sápítozó wannabe migránsvédők, talán még senkitől nem hallottátok, és én leszek az első, aki a rossz hírt közli veletek: senkinek nincs "joga" a jobb élethez.

Együttérzek a menekültekkel. Ezt nem iróniából írom. Szívből sajnálok minden férfit, nőt és gyereket, akik a háború pokla elől több ezer kilométeren át vonszolják magukat, hátrahagyva házukat és hazájukat egy szebb jövő reményében. Akik gyalogolnak, vonatra szállnak, csónakba ülnek, és ha a tutajjal együtt a család is elsüllyed, könnyek között azzal vigasztalják magukat: Allah így akarta!

Azt gondolom, minden magát kulturálisan felsőbbrendűnek gondoló országról bizonyítványt állít ki, hogyan bánik az ajtaján kopogó segítségkérőkkel. De mit kezdjünk azokkal, akik nem kopogtatnak, hanem hangosan dörömbölnek, és azt üvöltik, joguk van oda menni, ahová akarnak? Akik az ajtó helyett a kertek alatt lopakodnak, akik elégetik papírjaikat, akik sínekre dobálják az élelmet?

A Fotelkalandor blog 12 pontban foglalta össze, milyen Európától független katonai-külpolitikai okok miatt erősödött fel az utóbbi hónapokban a szíriai migráció. Hiánypótló írás, amely azonban sajnos nem tér ki arra, hogy az afgánok, akik 2001 óta háborúban állnak, a bangladesiek, ahol béke honol vagy a pakisztániak, akik három éve még a világ húsz legboldogabb országa közé sorolták magukat, miért most döntettek úgy, hogy egy halálosan veszélyes túrára vállalkozva megcélozzák a nagybetűs NYUGAT-ot, amelynek sem a nyelvét nem beszélik, sem a kultúráját nem ismerik, amit meg ismernek belőle, abból köszönik szépen, nem kérnek.

Mert aki Németországba akar menekülni, az nem menekült többé, akkor sem, ha eredetileg valóban háborús zónából indult el. Az innentől gazdasági bevándorló, aki csak egyszerűen jobban szeretne élni. Ez egy teljesen érhető emberi vágy, csak hát van pár százmillió ember Nyugat-Európában, aki szintén erre törekszik, és közülük évről évre kevesebben érzik otthon magukat saját hazájukban.

Innentől kezdve pedig nem az a kérdés, hogy az afgán, szír és pakisztáni bevándorló szeretne-e Németországban élni, hanem hogy Németország állampolgárai szeretnék-e őt befogadni.

menekultek_sziria.jpg

A bevándorlókkal két dolgot kell megértetni. Egy: nem semmisítheted meg a dokumentumaidat, nem hivatkozhatsz úgy a jogaidra, hogy az országunkba lépve egy jogsértéssel indítasz, és így kérsz méltányosságot.  Kettő: ha valóban menekült vagy, akkor ezt az első békés országban be kell jelentened. Ha jól számolom, neked ez már az ötödik, amin keresztülhaladtál, úgyhogy tessék, arra van az ajtó visszafelé.

Sokan előszeretettel hivatkoznak az 56-os emigráns magyarokra, akiket Ausztria befogadott. Ennél rosszabb párhuzamot keresve sem lehet találni. Az 56-os magyarok ugyanis menekültként viselkedtek, nem pedig illegális határsértőkként. Keresték a kapcsolatot a hatóságokkal, igyekeztek menekült státuszt szerezni, hónapokig zárt táborokban tébláboltak igen sanyarú körülmények között, míg több hónapnyi várakozás után sikerült igazolni magukat, és munkát szerezni vagy továbbállni. Nem hőzöngtek, nem dobálták ki a párizsis szendvicset a kukába, nem követelték a jogaikat. Hálásak voltak a befogadó nemzetnek, amely oltalmat nyújtott nekik a legnehezebb időkben. Valami hasonlót várnánk el a mi „menekültjeinktől” is.

Jogvédőink előszeretettel hivatkoznak arra, hogy mindenkinek „joga van a jobb élethez”. Kedves migránsok, migránsvédők és Facebookon sápítozó wannabe migránsvédők, talán még senkitől nem hallottátok, és én leszek az első, aki a rossz hírt közli veletek: ilyen jog nem létezik. Senkinek nincs joga a jobb élethez. Az embernek joga van az élethez, a szabadsághoz, az egyenlő bánásmódhoz, az egészséghez, a biztonsághoz. De ezekhez is csak abban az esetben, ha betartja annak az országnak a törvényeit, ahová érkezik, együttműködve a hatóságokkal.

Aki szeretne egy gazdagabb ország állampolgára lenni, és az ottani fizetésekből/segélyekből megélni, erre is van lehetőség, de ehhez nem csempészkamionok alvázához tapadva vezet az út, hanem menekülttáborokban, várva a kérelmek elbírálását. Aki ezt nem képes vagy nem akarja felfogni, az megbukott a beugrón a Hogyan lehetek uniós állampolgár c. szigorlaton.

Egyébként mindettől függetlenül is lehet ezeken az embereken segíteni, erre vannak a segélyszervezetek és önkéntes alakulatok. De engedtessék már meg minden országnak, hogy mielőtt átenged a területén naponta 2-3 ezer embert, legalább azt megtudja, hogy kik ők, milyen országból és milyen céllal érkeztek! Ja, hogy ez egy baromi hosszú bürokratikus folyamat, esetenként megalázó procedúrákkal és pökhendi hivatalnokokkal? A határon túli magyarok, akiket 65 évig szobáztattak az állampolgárságért, tudnának erről mesélni.

A Balkán kapuja kétségkívül nem az új Kánaán, de itt legalább nem kell az Iszlám Államtól tartani. Ha csak ti nem hoztátok magatokkal.

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr997773228

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Zsidó vallásra áttért kazárokkal élünk együtt 2015.09.10. 09:28:34

A honfoglaláskor és a vele együtt megtörtént államalapításunkkor volt velünk néhány százaléknyi kazár. Tehát zsidó hitre áttért pusztai lovasnép. Ezek hurcolásztak magukkal judeo-keresztény jelképeket és nem mi magyarok. Ma ezek utódjaival élünk egy ...

Trackback: Havas Jon: Szomorú, de igaz: nincs „jogotok” a jobb élethez 2015.09.10. 08:52:04

Aki szeretne egy gazdagabb ország állampolgára lenni, és az ottani fizetésekből/segélyekből megélni, erre is van lehetőség, de ehhez nem csempészkamionok alvázához tapadva vezet az út.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bona Fides 2015.09.10. 12:45:13

@szvsz: Pedig a szírek ingatlanait és üzleti érdekeltségeit most lehet sza..-hu..ért felvásárolni. Ha egyszer rend lesz, kincset fog érni. :))))
Ahogyan a menekülésük útvonalát megszervezték, úgy az értékeik felvásárlása is meg lett szervezve, légy nyugodt.

Bona Fides 2015.09.10. 12:48:07

@-JzK-: Mi árják..... Hát ez gyönyörű gondolatkör volt....

Hitler Dolfi elélvezne.
:(

Alick 2015.09.10. 12:57:04

@netanyó: "Az embereknek igenis joguk van jobban élni."

Ez teljesen érthető... viszont aki nem tartja be az ezt célzó társasjáték szabályait, az mindenhol büntit kap.

"A határ menti osztrák települések érdekes módon megteltek magyar nyelvű táblákkal, feliratokkal: "Magyar, ne lopj!"

Anno jót nevettem a táblákon... :) kinek nem inge...

szvsz 2015.09.10. 12:57:47

@Bona Fides: "úgy az értékeik felvásárlása is meg lett szervezve"
Lehet benne valami, csak ilyen helyzetek után nem feltétlen tudod igazolni a tulajdonjogodat papírral. Ha meg erővel igazolod, akkor minek fizetni érte?

John Nethem 2015.09.10. 13:05:23

Pár okosság:

Rendkívül türelmes tudok lenni, feltéve, ha a végén elérem, amit akarok.(Margaret Thatcher)

A jó szomszédság alapja a jó kerítés. (Margaret Thatcher)

Az önzetlenségnek ez a másik oldala: a zsarnoksága. (Margaret Eleanor Atwood)

Mindig elfelejtem, hogy a szabályok csak a rendes emberekre vonatkoznak.
( Bill Watterson)

A társadalom: a nagy boszorkány igazmondó tükre ez, nem jó belenézni, csak annak, aki Hófehérke.
( Zeke László)

forrás: Margaret Thatcher | Idézetkereső - idezetkereso.hu

Bobby Newmark 2015.09.10. 13:16:40

"Ha jól számolom, neked ez már az ötödik, amin keresztülhaladtál, úgyhogy tessék, arra van az ajtó visszafelé."

Az a gond, hogy ezt nem lehet megtenni.

Visszatoloncolni csak haza lehetne, háborúba viszont nem ér. Itt jön be az, hogy ha jogokkal meg törvényességgel dobálózunk, akkor bizony vannak olyanok is, amik erre vonatkoznak.

Más, teljesen független tranzitországba visszatolni szintén nem lehet, ha nem tudod megfogni a határon, akkor rábasztál. Ha mégis megpróbálod, akkor az komoly diplomáciai balhé.

Szal jelenleg az a helyzet, hogy ha bejött, akkor megnyertük magunknak, ha tetszik, ha nem. Legalábbis amíg ott háború van, addig ez a helyzet.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.09.10. 13:28:45

De joguk van a jobb élethez. Csak nem a mi rovásunkra.
Ez a liberalizmus, ha egyáltalán érted poszterke.

John Nethem 2015.09.10. 13:38:53

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:
Ez így van. Viszont a jobb élet adott méretű (ha úgy tetszik a kondér véges űrtartalmú), így a jobb életet akarók tömege mindig valaki rovására tud jobban élni....

Ahogy a Törökországi menekülttáborok is mutatják:
Mivel apadnak a segélyellátmányok, ezért a menekültek fejadagjait kell csökkenteni, először a férfiakét, aminek persze felháborodás lett a következménye... És nem azért, mert csökkentették, hanem hogy miért a férfiakét... Nos ez az éles világnézeti ellentét, ami miatt az agresszív vallás soha nem tud békés és szerves része lenni a nyugati értékrendnek.

MoxNox 2015.09.10. 13:47:49

@konrada: Ezeket már csak te teszed hozzá.

Gabócz 2015.09.10. 13:49:27

Tévedésben van a poszt szerzője. Annyiban igaza van, hogy senkinek sem jár alanyi jogon nagyobb ház, autó a feneke alá, plazmatévé stb.
De minden embernek alanyi joga van ahhoz, hogy ne éhezzen, legyen ivóvize, és mindenekelőtt joga van az életéhez,a testi épségéhez. Ahhoz, hogy az élete biztonságban legyen. Ezt az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata tartalmazza, amelyet - egyelőre és tudtommal - Magyarország is elismer.
Ha ilyen szempontból nézzük a dolgot, akkor vkinek, aki éhezik, szomjazik, vagy háború elől menekül, igenis joga van egy "jobb" élethez.

TappancsNyuszi 2015.09.10. 14:08:23

@bkkzol: ok- okozati összefüggés mond valamit? Tegyük föl, hogy mostanra tényleg agresszívak lettek, nem pedig jobbos kígyóbéka kiáltozás. Oké. Te meddig bírnád, kölökkel, asszonnyal, párezer kilométeres út után, embertelen körülmények között, gyakori provokációnak kitéve, hogy ne csapj vissza? Tudod, az úgy kezdődött, hogy Pistike visszaütött... itt a kulcs: a magyarokat emberek várták, nem beszűkült, gyűlölködő majmok, felcsúti majomkirállyal az élen.

Veridicus76 2015.09.10. 14:14:46

Remek írás, minden szavával egyetértek!
A kretén migránsszopóknak pedig kívánok, hogy egy szép teliholdas éjszakán szembejöjjön velük egy sikátorban pár turbános arc nagy késekkel. Majd gondolkodhatnak, amikor nyiszálják le a nyakukról az ostoba, fölösleges, húggyal teli fejüket.

John Nethem 2015.09.10. 14:20:51

Ezt érdemes elolvasni:

„A harmadik nemzedék már elfelejtette a kemény élet idejét, mintha az nem is lett volna… A gyönyörökben és a bőségben való tobzódás miatt a fényűzés végleges formákat ölt közöttük. Olyanok lesznek, mint a nők és a gyermekek, akiket másnak kell megvédelmeznie. A csoportszolidaritás elvész, s elfelejtik azt, hogyan kell megvédelmezni magukat, hogyan hárítsák el a támadást, vagy álljanak elő követelésekkel. Mindez addig megy, míg Allah nem ad engedélyt a pusztulására, s eltűnik mindazzal együtt, amit magával hozott.” Ibn Khaldún, 14. században élt arab történész

latoszogblog.hu/blog/kopogtatas_nelkul

pantlikaskiralylany 2015.09.10. 14:27:11

@TappancsNyuszi:
ezen elv alapján, nyugodtan robbantgasson itt, mert otthon is robbantgatnak?
Nyugodtan dobjon szét pár gránátot? vagy hogy gondoltad levezetni ezt az ok-okozati összefüggést?
A pár ezer km megtétele közben bőven lett volna ideje kiereszteni a gőzt... Miért nem a szerb rendőrrel szívózott? Ott nem merte kinyitni a száját...
Ismétlem, nem azokkal van baj, akik elfogadják a szabályokat, hanem akik nem...A legnagyobb hőzöngők inkább az egyedülállóak, de akadnak olyanok akiket a saját gyereke sem érdekli. A legszomorúbb, hogy leginkább a média és az önkéntesek hergelik őket...

szvsz 2015.09.10. 14:32:27

@TappancsNyuszi: "embertelen körülmények között, gyakori provokációnak kitéve"
Erőteljesen torzítasz. Abból indulsz ki, hogy ezek szegény menekültek. Csakhogy ezek nem menekültek, hanem migránsok. A beszűkült majmok pedig teljesen normális emberek voltak, amíg a kertjükön nem haladt át napi 1000-3000 nagyformátumu, akiknek disznóhúst derogál fogyasztani de kezet mosni meg kell tanítani őket. Könnyű sajnálni őket úgy, hogy kimész a keletibe és magadra szóratod velük a szalmámis zsemlét. De ha a te házadat használnák átjárónak, budinak és kukának napi párezren, akkor gondolom kicsit változna a hozzáállás. De hát libsiék mindig mások kárára libsülnek.
Tény, a felcsúti basának mára lett volna elég ideje, hogy normális vágányra terelje a dolgokat: hatalmas fogadóállomás, mert hely van elég, sok ember ráállítása a regisztrációra és az elvárások terjesztése/informálás sem lett volna lehetetlen. Csakhogy ehhez a migrénsoknak is be kéne tartania pár szabályt, különben semmi értelme.
Tegyük fel, hogy a fentiek megvalósultak volna, a migránsok szépen táborba mennek és regisztráltatják magukat, mi történik?
a) Nincs hiszti => senki sem engedi be (azaz tovább) őket, itt maradnak. De nem akarnak => hiszti, álláhuákbár, dobálózás => leszűröd, hogy mennyi gyülőlködő magyar van.
b) regisztráltként mehetnek ahova akarnak, de a nagyrészüket visszaküldik. hiszti, álláhuákbár, dobálózás => leszűröd, hogy szegényeket bántják, mennyi gyülőlködő magyar van.
c) itt marad mind az x millió. Munka nincs, segílyke nincs => district 9 IRL => hiszti, álláhuákbár, dobálózás => leszűröd, hogy szegényeket bántják, mennyi gyülőlködő magyar van.
Szóval könnyen és céltalanul óbégatsz és kutyázol, mert nem neked kell megoldani a dolgot.

IdomitottFoka 2015.09.10. 14:32:28

@-JzK-:

"Ezek azért jönnek ide, mert élősködni akarnak"
Az országukban polgárháború dúl, elsősorban ezért jöttek el onnan.

" abból az európai jólétből, amit mi árják megteremtettünk magunknak,"
Nem vagyunk árják.

" és ők soha nem lennének képesek maguknak megteremteni."
A nyomorgó Dubai-ra akartál utalni? Vagy arra, hogy (az olajtermelő) Szíria jóval magasabb életszínvonalú ország volt a háború előtt?

"15-20 év és elkezdenek megjelenni az első iszlamista államalakulatok"
15-20 év alatt lecserélődik az 500 milliós EU lakossága többségében iszlám vallású lakosságra mert bevándorolt pár 100e (vagy pár millió) iszlámvallású. Hápersze, még a biológia sem vonatkozik ezekre. Az ilyen sirámok miatt nehéz a valós veszélyekre és problémákra felkészülni.

"Én márpedig, ha kilépek az utcára nem akarok mindenféle négert meg egyéb szarbóljöttet látni."
Ja kérem, megszólalt a felsőbbrendű árja. 4 évesekre jellemző ostoba nyivákolás ez, semmi több. Nem akajok!

" a nyugatiak európai fehér keresztény testvéreink, a szomszédodhoz sem öntöd át a szemetet, nem igaz? Felelősséggel tartozunk értük is,"
Nem kérte tőlünk a nyugat hogy játsszuk el seriffet.

" a török háborúk idején védtük a nyugatot a muszlim áradattól, most a szerb kerítés,"
Most speciel a törökök védenek minket az áradattól. Több mint 2 millió menekült ott van.

" mint végvár fogja védeni a keresztény civilizációt.
Sajnos a nyugat épp olyan hálátlan, mint akkoriban."
??? A magyar királyság végül elbukott a feladattal, ezért aztán a nyugat (a Habsburgok) végül zsoldosokkal töltötte fel a megmaradt végvárrendszert (amit a magyar királyság a nyugattal szemben emelt a nyugati és északi végeken). Végül a törököket is visszaszorította, persze a saját érdekében. De mégis kinek az érdekében kellett volna? Ha az Árpád és a Hunyadi ház még rendes örököst se tudott összehozni?

"Ja, arról nem is beszélve, hogy amíg itt vannak (meddig? 1 hétig? 1 hónapig? fél évig?), nekünk kell eltartanunk őket, "
Sokaknak van pénze, és a segítség is volt annyi, hogy néha már nem is tudták hova tenni. A te pénzed meg nem kérte senki.
"van már így is élősködő az országban."
Igen, de ők a parlamentben vannak és mentelmi joguk is van.

"az egzotikus országaikból az egzotikus betegségeiket, büdösek, hőbörögnek az utcákon, füttyögetik a csajokat, esetleg meg is erőszakolják őket, AIDS-el meg félvérekkel megajándékozva kishazánkat, lopnak, szemetelnek, ordítoznak. "
Átvonult már 150e az országon, de nem szenvedünk ebolában, nem voltak büdösebbek a szokásosnál, nem voltak erőszakolások, a csajok füttyögetése is a szokásos szinten maradt, a többi is bullshit, a szemetelésen kívül, de az is a hatóságok töketlenkedésének a sara.

"Szóval NEM ÉRDEKEL, ha előbb-utóbb méltóztatik tovább takarodni nyugatra, addig is sok kárt okoz."
De hát nem okoztak sok kárt.

" Szóval NEM, NE is jöjjön be ide, egy percre se tegyék be ide a lábukat."
Ez van, születtél volna másik országba, ami nem a hadak útján fekszik. Azért jönnek ide, mert útba esünk, ennyi.

"Nem elég az eleve a nyakunkon lévő lassan közel egymillió cigó,"
még kell hozzá pár százezer feka és arab is!"
Még te is elismerted, hogy csak átvándorolnak rajtunk. Nem maradnak itt.

"Nincs elég bajunk és túl sok az ország pénze, azt se tudjuk mire költsük, mi?"
Alig költünk erre vmit, és az is eleve benne van a költségvetésben. Van rendkívüli vésztartalék, de erre speciel nem jut belőle.

"ha itt Európában lenne háború, az arabok mennyire valószínű, hogy befogadnának minket? Hiszen ők egymást se segítik:"
Lehet, hogy a szaúdiak beintettek, de Libanon, Jordánia és Törökország segít.

"Akkor mi a francnak segítsünk nekik?"
Mert jobbak vagyunk a vallási fanatikus vahabitáknál.

"Az arabok mért nem egy másik országba menekülnek?"
Egy csomó országba menekülnek. Hozzánk pont nem.
" Nem beszélik a nyelvet?"
Például. Te tudsz szlovákul vagy skótul? Pedig fehér vagy.
" Idegen a vallásuk?"
Például. Egy siíta és agy szunnita közt majd akkora különbség van mint egy keresztény közt.

Mercel 2015.09.10. 14:42:45

@Bona Fides:

Mivel egész Európában szopatják őket ezért jönnek úgy ahogy jönnek.

Ezzel nem védeni akarom az egyébként illegális határátlépést hanem tényt közölni.

Hogy idézzelek: ennyire senki nem lehet hülye, hogy ezt ne lássa.

Ne próbáljuk ki, hogy szét....ák az országunk, aki meg nem akar öldöklés, terror közepette élni az menekül ahogy tud, de a szomszédos országokban se be nem fogadnak se emberi körülményeket nem nyújtanak - akkor majd mi a tökömet csinálsz?
Bármit csak eljuss egy pontig amit biztonságosnak és kellően stabilnak vélsz?
Komolyan akkora itt az ostobaság, hogy az már fáj.:(

GERI87 2015.09.10. 14:44:09

Így van!
Csak sajnos hiába minden, győz megint a fogyaték média és az emberi hülyeség!

megamedve 2015.09.10. 14:53:54

Perfekt!
Perfekt!
Perfekt!
Ezt pofázom én is, erre lenáciztak.
Nem normális dolog, hogy iratok nélküli ismeretlen (ami meg lerí róluk, azt inkább hagyjuk) tömegeket engedjünk be Európába!

szvsz 2015.09.10. 14:55:16

@Mercel: "Mivel egész Európában szopatják őket"
Kik szopatják? Hol??
Én azt látom, hogy itt mindent lehet nekik, rendőrt dobálni, szemetelni, járni-kelni ahol akarnak, cserébe kapnak tisztálkodási lehetőséget, kaját - amivel megdobálhatnak, szállítást - amibe szó szerint beleszarnak, stb. Tőlünk nyugatra is nyilván szivatják őket, ezért nyomulnak arra naponta több ezren.
Szóval miről hazudozol összevissza?

megamedve 2015.09.10. 14:57:27

@Mercel: Tudod ki az a menekült? Az a kétmillió szír, aki a Török határ túloldalán megállt (biztonságban), és arra vár, hogy visszatérhessen a hazájába, ha (az most irreleváns, hogy mikor lesz ez a ha) stabilizálódik ott a helyzet. Akik nálunk szarják össze az országot, annak a 90%-a csak a markát és a pofáját akarja tartani. Nem is tudnának, és nem is fognak soha beilleszkedni.

konrada 2015.09.10. 15:00:11

@MoxNox:
Pontosan.
...mint ahogyan egyedi kiragadott eseteket a magyar emigránsok devianciájáról mentésként a mostani tömeges jelenséghez.

...ami persze annak tudatában, hogy az elöbbit még akkor és ott kőkeményen megtorolták az ottani hatóságok, pont úgy félreterelés...

netanyó 2015.09.10. 15:16:02

@John Nethem:

De, azt gondolom, hogy kötelességünk, hogy megteremtsük nekik a jobb élet LEhETŐSÉGÉT!
Hogy a kint dolgozó magyarok jó része vissza akar jönni, én ebben nem vagyok biztos. Milyen egzakt számokat tudsz mutatni?

A gettósodás (Manchester) nem ok arra, hogy megtagadjuk a lehetőséget arra, hogy integrálódjanak.

Nem tartom bűnnek, hogy ha valaki, aki 13 éve él külföldön, nem sajátította el az ország nyelvét. Ettől még hasznos ember lehet.

Nem gondolod komolyan, hogy a romák mentek ki Gorenje műtőgépet vásárolni kocsival Ausztriába. Amikor kocsija sem minden nemromának volt. Sőt! Tudod-e hogyan lehetett akkor kocsija valakinek? Nézz utána! Sajnos, jellemző a mentalitás: ha valaki hibás, ha valaki lop, az csak roma lehet.
Ami meg a jogok és kötelességeket illeti, szerintem nagyon rosszul tudod, hogy a menekültnek csak kötelessége van.

Egy olyan országban, ahol a törvényeket utólag hozzák (most is a menekültügyben), ott komolytalan a törvények betartására hivatkozni, mert nevetséges. Mondom én, aki - talán túlságosan is - a törvények tisztelője vagyok.

IdomitottFoka 2015.09.10. 15:42:13

@szvsz:
"a) Nincs hiszti => senki sem engedi be (azaz tovább) őket, itt maradnak. "
De nem maradnak. A szlovák-osztrák határon még annyi sincs mint itt.

"b) regisztráltként mehetnek ahova akarnak, de a nagyrészüket visszaküldik. "
De nem küldik. Eddig mennyit küldtek? Semennyit. Pont most akarják szétosztani őket. (Bár az is hülyeség)

"c) itt marad mind az x millió. "
Ez az "a" eset. Nem maradnak és nem voltak milliónyian.

Talán a valós helyzettel kéne szembenézni, mert az is kihívásokkal teli, nem fantazmagóriákkal.

similabda 2015.09.10. 15:45:07

@val: Svájc egészen másként működik! Mehetsz oda dolgozni, de a határon már kérik a munkaszerződésed. Nincs nálad? Akkor mehetsz vissza és legközelebb ne hagyd otthon. Ha túristaként érkezel, napi 100Euro/fő legyen a bankszámládon. Mit védenek? A 4000 CHF minimálbérüket (ami testvérek között is 1,2millió Ft)!

MoxNox 2015.09.10. 15:53:47

@konrada: Megint belemagyarázol olyat a mondanivalómba, amit nem is állítottam. Én nem foglalok állást pro vagy kontra a jelenlegi helyzetről. Kizárólag annyiban szerettem volna korrigálni a blogbejegyzést, hogy nem igaz a posztoló az 56-os, menekülttáborban élő magyarokról beállított, túlidealizált képe.

szvsz 2015.09.10. 16:00:13

@IdomitottFoka: "Talán a valós helyzettel kéne szembenézni"
Értem én...
Valós helyzet: idejön naponta 2-3000 ember, törvény kötelez rá, hogy regisztráld és ellásd őket. De ők ezt nem akarják. Ha nem azt kapják amit akarnak, balhéznak.
Egy csomó agymosott hülyének ebből az esik le, hogy szegényeket a gonosz magyarok bántják és melléjük állnak. Adott még egy liberálbolsevista média, amelyiknek valamiért elemi érdeke a fentit erősíteni minden irányba.
A törvényi kötelezettségek és a helyzet fényében mi a megoldás?

netanyó 2015.09.10. 16:08:29

www.youtube.com/watch?v=cEoErm26R5c

Csak békét és szabadságot kerestek, megvették a jegyüket Münchenbe, azt hitték, Európa segít rajtuk

IdomitottFoka 2015.09.10. 16:20:18

@szvsz: "törvény kötelez rá, hogy regisztráld és ellásd őket"

Így van. Kit kötelez erre a törvény? A magyar államot. Ki nem képes mégse? A magyar állam. Ki a hunyó? A balliberális média! Ez már a fedáksári, vagy lehet még kontrázni?

John Nethem 2015.09.10. 16:21:10

@netanyó:

Ja, ha te gondolod.... Attól még a valóság és a jogrendszer nem úgy mükszik.

Ami a külföldön dolgozó magyarokat illeti: Amint változna a hazai politikai és gazdasági légkör, hazajönnének.
A Britanniában dolgozók háromnegyede hazajönne, de ezt 5 éven belül biztos nem teszi.
Több mint felük csak 1 évre tervezte a kint létet, de kb. 4,5 év az ami lesz belőle.
A Magyarországról nyugatra dolgozni távozók száma a népesség 4,3 %, míg Lengyelországból vagy Romániából 10 % vagy több távozott.

Írtad: "A gettósodás (Manchester) nem ok arra, hogy megtagadjuk a lehetőséget arra, hogy integrálódjanak. "

Nos senki nem állított ilyet. Főleg bárminemű integráció megtagadást. Vedd már észre: ŐK NEM AKARNAK integrálódni.
Miért ? mert MÁS A KULTÚRÁJUK és alapvetően a VALLÁSUK. Az integrálódás pedig a BEOLVADÁST jelenti. És amint ez a magyar szó nagyon képszerűen ábrázolja: a beolvadás annyit tesz, hogy a nagy tömeg része leszel, a nagy tömeg ismérveivel, így maximum a genotípus/fenotípus marad meg, a többi eltűnik.

Bűnnek én sem tartom, csak éppen ráerősítesz arra, hogy aki nem akar, az nem integrálódik, bármennyire is szeretné az adott ország, és bármennyire is megadja a lehetőséget. (Mondhatnám: nehogy már a levegőt is én vegyem helyetted)

Sajnos az osztrák határnyitás utáni magyar áradat dolgait egy kicsit összekevered.
Első kézből tudom az infót, mivel számos ismerősöm dolgozott kint, így ha tetszik ha nem, az iparszerű lopkodás a romák "kiváltsága" volt.... No persze az osztrák oldalt sem kellett félteni, amikor a csicsás hifi-toronyról itthon derült ki hogy élethű dekoráció csupán....

Egyáltalán nem mondtam, hogy csak kötelessége lenne egy menekültnek. Tessék visszaolvasni.

Nem tudom, mi törvényt is hoznak menekültügyben utólag ?
Mit kell érteni azon hogy utólag ?

A világban mindenütt az új törvények meghozása egy jobbára adott és meglévő társadalmi gazdasági dologra való válaszlépés: mindenképpen azért, hogy szabályzott kereteket adjon a dolognak.

Egyébként nem tudok olyanról sem, hogy a menekültügy bármelyik új passzusa visszamenő hatályú lenne.

grexxy 2015.09.10. 16:22:39

Ezt nem tudja valaki angolra leforditani? Sajnos nekem az idom nem engedi, de zsenialis lenne angolul is megosztani ezt, mert az UKban fogalmuk sincs errol, es ez egy borzasztoan logikusan, es osszeszedetten felepitett iras....

grexxy 2015.09.10. 16:25:03

@IdomitottFoka: Ugyenes idomitottak... :( eleg vegigolvasni amit irtal...
"Nomen est Omen..."

John Nethem 2015.09.10. 16:25:18

@netanyó:

Ezért van igaza Orbánnak abban, hogy NAGY A FELELŐSSÉGE annak, aki HITEGETI őket.

mim 2015.09.10. 16:26:38

@netanyó: "De, azt gondolom, hogy kötelességünk, hogy megteremtsük nekik a jobb élet LEhETŐSÉGÉT!"
Szerintem nem, de Te nyugodtan felvállalhatod a saját nevedben.

IdomitottFoka 2015.09.10. 16:31:39

@grexxy: " eleg vegigolvasni amit irtal"

Elhiszem, hogy elfáradtál, ez a sok betű. (ha már érdemi reakció nélkül személyeskedünk)

Xezs 2015.09.10. 16:40:32

@Gabócz: Hagyjuk már ezeket a jogokat. Marha jól hangzanak, de ezeket meg is kell ám teremteni. Nézd meg a csóró afrikai országokat, hova nekik a vízhez való jog, ha egy kutat képtelenek fúrni maguknak? Tenni kell a dolgokért, nem elvárni hogy valaki megcsinálja helyettünk.

Xezs 2015.09.10. 16:45:15

@netanyó: Hogy lenne már kötelességünk megteremteni nekik bármit is? Képesek voltak megteremteni maguknak otthon? Nem. Akkor meg?

Kalmár 2015.09.10. 16:54:32

@IdomitottFoka:
Kíváncsi vagyok rá, ha erőszakkal regisztrálnák őket, akkor mit írnál?

1.Az állam érvényt szerez a jognak.
2. Az állam kíméletlen erőszakos a szerencsétlen menekültekkel, rosszabb, mint az ISIS

A legtöbb regisztrációt így is mi csináljuk.
A Görögök, Szerbek semmit. Az sógorok is ügyesen tovább vonatoztatták őket regisztráció nélkül

MAXELL birkaman buzizó \\http.birkafing.org 2015.09.10. 16:56:09

Bolgáriában szabadon járhat-kelhet bárki (igen, még a migránsok is), mégsincs anarchia, sőt a világ egyik legbiztonságosabb országa, a valódi szabadság és demokrácia földje.

Talán lehetne ez a követendő példa és nem az örökös kirekesztés és uszítás!

Kalmár 2015.09.10. 17:03:36

@maxell a dús takarmánytól meghízott szerkesztő:
Gondolod, csak azért mert messze van senki nem tudja mi folyik ott??

"Bulgária 130 kilométerrel meghosszabbítja a törökországi határán létesített szögesdrót kerítést, hogy csökkentse az országba érkező menekültek számát – jelentette be szerdán Bojko Boriszov bolgár kormányfő."

Pont ez a példa!

Miért nem láttok ha van szemetek?

Anna Major 2015.09.10. 17:06:08

@NDSnyder: ha igazán éhes vagyok bármit megeszek. Kigyót, bákát is. És főle a gyerekemnek adok.
"vallási okokból" na ez a raákfenéje mindennek. A hülye vallás. Ami nincs is csak emberek találták ki. Természetesen a hatalom megszerzése érdekében. Az szomorú,hogy ez már több mint kétezer ébe működik.

Kalmár 2015.09.10. 17:06:59

@maxell a dús takarmánytól meghízott szerkesztő:

Márciusban az ENSZ menekültügyi szervezete felháborodott közleményt adott ki arról, hogy a bolgár határőrök visszafordítottak a zöldhatáron egy 12 tagú, iraki jazidi menekültekből álló csoportot. Többüket megverték, és két sérült menekült a török oldalon kihűlés miatt meghalt.

Kell még, vagy csendben felejtsük el a "demokrácia és a valódi szabadság" viccedet?

Anna Major 2015.09.10. 17:08:31

@megamedve: Igazad van! És főleg nem tudjuk, hogy ezek kicsodák??? Talán egy államnak csak joga van megnézni kiket enged be!

IdomitottFoka 2015.09.10. 17:11:50

@Kalmár: Felnőtt emberek. Ha megmondják nekik, hogy márpedig lesz regisztráció, és az mi, és mi a célja, némi zúgolódás után regisztrálnak. A probléma itt is a tájékoztatás és a kapacitás hiánya volt.

A menekültek olyanok, amilyenek, de őket nem választottuk. Viszont a kormányt azért választottuk, hogy foglalkozzon az országot érintő problémák megoldásával. Foglalkozott? Igen. Enyhítette a problémákat? Hát azt nem, inkább fokozta őket.

6.Lenin 2015.09.10. 17:19:16

-Jó napot kívánok, elnézését kérem , hogy kérdezem, de ki a tosznak tetszik lenni?
-Szír menekült vagyok.
-Rendben. A neve?
-Nem mind1?
-Tényleg, tök mind1. Hová szeretne menekülni?
-Bonnba, a Hans W.str. 12/b 3. emeleti tengerpartra néző lakásba.
-Izé. ott nincs tenger.
-Hát legyen, mire odaérek.
-Rendben, mindjárt odatelefonálok.
-Mi ez kérem? Ne tököljön már ennyit. Hallatlan, mit nem enged meg magának 1 menekülttel szemben. felháborító. Panaszt fogok tenni az ENSZ-nél.
-Kérem ne tegye, induljon el nyugodtan, mire odaér minden rendben lesz.
-Bezzeg ezt nem filmezik, hol vannak a tv-k?
-Elnézést, minden hadra fogható tv-s Mo-on filmezi a borzalmas állapotokat.
-B+, ez Európa, ha tudom el sem indulok, ilyen trehány népség, na, majd rendet teszünk köztük, csak 1 picit pihenjem ki az út fáradalmait.

Kalmár 2015.09.10. 17:20:06

@IdomitottFoka:
Először is!
Az egyetlen kormány az útvonalon aki valóban foglalkozik a problémával!
Büszke vagyok rá!

Másodszor, nem regisztrálnak!
A Görögöknél tömegverekedés volt mert ragaszkodtak a regisztrációhoz!
Nézd meg a Lesbos szigeti videókat!
Itt is, mióta az idióta Merkel meghívót küldött, senki nem ad be regisztrációs kérelmet. Előtte beadták, bár leléptek a hülye EU törvények miatt. Nem lehet őrizetbe venni őket!

Kalmár 2015.09.10. 17:23:59

Romániába nem engednek be vadászkutyát a megfelelő papírok nélkül!

Vajon napi 3000 arabot beengednének?

Indriq 2015.09.10. 17:26:03

A poszt írója gondoljon arra, hogy magyaroknak sem lenne ilyen jó életük, ha az EU nem támogatta volna az országot. legyen szives és küldje vissza az uniónak az összeget, és utána elfogadom az érvelését, mert ez így csak álszent szar duma.

IdomitottFoka 2015.09.10. 17:31:12

@Kalmár: Egy kis tömegverekedés nem a világvége. Az benne van a hatóságok szakmai kötelességeiben. Ha béna a csősz, persze hogy lopnak a purdék.

Mindenki a problémákkal foglalkozik. Az nem mindegy, hogy a kormányunk nem az érdekünkben csak húzza az időt. Szavakban óriási védőbástya vagyunk, de egyébként áteresztünk mindent egy kicsit szívózva velük.

Nem lehet őrizetbe venni őket. Még jó, nem sértenek meg törvényt, miért kéne őrizetbe venni őket? És hogy veszel őrizetbe naponta 2-3000 embert?

kvadrillio 2015.09.10. 17:40:40

NEMNEM!!! A BEVÁNDORLÓKKAL AZHT KELL MEGÉRTETNI, HOGY A VILÁGON JELENLEG KAPZSI, HARÁCSOLÓ, PÉNZÉHES VEZETŐK VEZETIK AZ ORSZÁGOKAT ÉS ILYEN NYOMORBATASZÍTÓ, MENEKÜLŐS POLITIKÁT FOLYTATNAK A SAJÁT LUXUS SZÍNVONALÚ ÉLŰETÜK FENNTARTÁSA ÉRDEKÉBEN !BASSZAMEG !

nu pagagyí 2015.09.10. 18:11:17

Kár, hogy gazdasági menekült kategória nincs. Olyan van, hogy menekült, amelynek ismérve, hogy háborús származási országból érkezik, esetleg amúgy békés országból, de őt speciel személyesen üldözi saját állama. A magyar államnak azt kell megállapítania (amíg ki nem basznak minket az EU-ból), hogy az illető az utóbbiba tartozik-e. Ha igen, maradhat. Hogy hol, arról most alkudoznak az EU országok.

nu pagagyí 2015.09.10. 18:16:00

@Kalmár: Már megszoktuk, hogy kormányfőnk csak és kizárólag a legbunkóbb példákat veszi át akárhonnan. Sőt tovább is fejleszt, magyar zamatot adva neki. Nem mondtál újat.

KUHULIN 2015.09.10. 18:26:24

@nu pagagyí: Majd 2018-ban másra szavazol, oszt' jónapot! :D

John Nethem 2015.09.10. 18:33:46

Megbukott a multikulti
A zártnak gondolt skandináv államok közül meglepően magas a bevándorlók száma Svédországban és Dániában. Előbbi 9,5 milliós lakosságából 1,3 millió, vagyis 14 százalék a külföldi születésűek aránya, igaz, ennek kétharmada az Európai Unióból érkezett. Dánia 5,6 millió lakosának pedig 8 százaléka első generációs bevándorló, s további 2,5 százalék bevándorlók leszármazottja.
A bevándorlással járó társadalmi veszélyeket egészen a legújabb időkig nem érzékelte a nyugat-európai társadalom. A huszadik század második felében ugyanis a gazdaság mellett a társadalmi modellekben is egyre erőteljesebb lett a liberális szemlélet. Az úgynevezett multikulturális modell hívei szerint a kultúrák képesek egymás mellett élni, sőt gazdagítani egymást, toleranciára és sokszínűségre nevelve a társadalmat. E felfogás szerint a befogadó, tehát erősebb közösségeknek nemcsak tűrni, hanem a megerősödésben támogatni is kell a másképp gondolkodókat. Ennek keretében a bevándorlók letelepedési segélyeket, lakástámogatást, ingyenes nyelvoktatást kapnak Hollandiában. Franciaországban pedig már több mint ezer mecset működik, amelyek közül több állami támogatással, katolikus templomból lett átalakítva – miközben egyébként a keresztény templomokat egyre kevésbé látogatja a lakosság.
A multikulturális társadalmi modellről azonban az elmúlt évek eseményei kapcsán kiderült: nagy kulturális különbségek esetén felemás eredményhez vezet. Míg ugyanis a hosszú évszázadok nemzeti konfliktusaiban s a két világháború vérzivatarában konfliktuskerülővé váló Európa, amely ráadásul a fejlett világ kulturális bölcsője, valóban megpróbálta elfogadni a másként gondolkodókat, a kevésbé kifinomult környezetből érkező, ráadásul az ottani társadalomban sem legiskolázottabbnak számító bevándorlók egyszerűen a gyengeség jeleként értelmezik a toleranciát. A liberális „tapintatból” adódóan a kultúrák összekapcsolódása helyett valójában egymástól idegen párhuzamos kultúrák alakultak ki. Ahol a befogadott felek gazdasági frusztráltsága egyre radikálisabb társadalmi követelésekhez vezet. Az erőszakra ráadásul igazolást is ad az elmélet, amely szerint az egykori gyarmati népekkel szemben az európai társadalomnak tartozása van a több évszázados kizsákmányolás miatt.
Az összegzések szerint az Európai Unióban ma közel 20 millió muzulmán él, ami tulajdonképpen nem sok a közösség 506 milliós létszámához képest. Jelenlétük azonban jóval látványosabb, részben a többségi társadalommal szembeni intoleráns megnyilvánulásaik, részben a frusztráltságból vagy iskolázatlanságból adódó bűnözés miatt. Dániában például néhány évvel ezelőtt egy iszlám csoport kezdeményezte a karácsony törlését az állami ünnepek közül, arra hivatkozva, hogy az sérti a vallások egyenlőségének elvét. Az Iszlám Hívás nevű szervezet pedig azt szeretné elérni, hogy Koppenhága bizonyos bevándorlók által lakott elővárosait helyezzék az iszlám törvénykezés, a saría hatálya alá. Németországban egyébként, egy közelmúltban megjelent könyv szerint a saría már most is működik a muszlim közösség körében – a bevándorlók inkább e „föld alatti bíróságokhoz” fordulnak vitás ügyeikben, mint az állami szervekhez. A Mohamedet kigúnyoló újságírók, filmrendező vagy éppen politikus legyilkolása lényegében szintén az iszlám intolerancia megnyilvánulása, hiszen az elkövetők ugyanakkor megengedik maguknak, hogy kifigurázzák, sőt megsemmisítsék a keresztény jelképeket.
A különböző kultúrák egymás mellett élésének veszélyeire élesen hívják fel a figyelmet a bevándorlásban különösen érintett térségek elszabaduló bűnözési rátái. A harmadik legnagyobb svéd város, a bevándorlók fogadásában élen járó Malmö például az utóbbi években rémálom lett a fiatal nők számára. A térségben ugyanis megsokszorozódtak a nemi erőszakkal kapcsolatos bűncselekmények, ráadásul jellemzően azok csoportosan elkövetett változata. A Svéd Bűnmegelőzési Tanács szerint az országban a kilencvenes évekhez képest megötszöröződött a nemi erőszak, s a bűnesetek háromnegyedét arab bevándorlók követik el. Franciaországban a rendőrség bevezette az „insécurite” kifejezést, amit a muszlim közösségből induló, vandalizmussal kevert bűnesetekre alkalmaznak. A holland belügyminisztérium egyik összegzéséből pedig kiderül, hogy a 12–24 év közötti marokkói bevándorlók 40 százalékát öt éven belül egyszer már rajtakapták valamilyen bűncselekmény elkövetésén.

John Nethem 2015.09.10. 18:50:31

No és hát az meg hab a tortán, amikor a MICIMACKÓT betiltják, mert van benne egy beszélő MALACKA, ami tisztátalan állat az iszlám szerint....

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.09.10. 19:13:46

@nu pagagyí: A ballib kategóriák senkit nem érdekelnek.

Az a fontos, hogy minden idegen tisztuljon izibe.

Toportyán Zsóti 2015.09.10. 19:27:11

@Parajpuding: Kell a népességpótlás fogy a magyar növekvő ütemben mióta horogkeresztények kormányoznak.

Toportyán Zsóti 2015.09.10. 19:29:45

@Ráérek: Magadon röhögöl,sokáig eltart míg rájövöl.

John Nethem 2015.09.10. 20:30:47

Szaúd-Arábia bejelentette, úgy segít a menekülteken, hogy akik Európába jönnek, azoknak felépít itt Európában 200 mecsetet.

Érdekes 2015.09.10. 21:07:16

a probléma sajnos komplexebb, mint ahogy a posztoló itt vázolta.

a jobb életre mindenkinek joga van, de nem úgy, ahogy ők ezt teszik, ha csak felületesen nézzük a tényeket. viszont megkapargatva a talajt, előbújnak a férgek, azaz a valódi OK.

több valódi ok is van, van amelyik jobban generálta, van amelyik csak közvetetten, de ígyis úgyis hozzátartozik.
szóval egyik fontos ok, hogy habár átlagos életszínvonal és biztonság volt közelkeleten ezeknek az emberek nagy részének akkoris primitív (vagy pc-en : nem kifejlett) a társadalmi intelligenciájuk és a világnézetük a vallás miatt (az igazsághoz hozzátartozik az is, h egyre többen nem követik szigorúan a vallást > fejlődnek, tehát feljönne nyugati szintre az a térség is, de lassabban ) a másik ok ezzel összefonódva de közvetlen jobban generálva a háborút maga a NYUGAT. igen, amerika,(angolok,franciák,németek) és az oroszok (bár ők kisebbrészt és a "jobbik" azaz kevésbé szar oldalon kormány/asad állnak) . Szóval a nyugat és (szaudi államok) hatloméhsége DZSIDIPI HAJKURÁSZÁSA , amerikának a rémálomba illő $$$$$$$-ka helyett EUR-ért adása az olajhordócskákat, mind mind hozzátett egy-egy (de kellőképp nagy) lapáttal a darázsfészekben a konfliktusokhoz.

szóval, nehéz a megítélés, hogy jogos-e, de figyelembe kell venni, hogy javarészt a "nyugat" zavarta ki őket a lakhelyükről (eddig kb 300.000+ szírt öltek meg szövetséges csapatok/bombázás), plusz saját primitívségük (de ha nem szólt volna bele a nyugat, elbohóckodtak volna magukkal ott, amíg teljesen le nem vetik az primitív vallást)....

most pedig merkell és az embercsempészek csábítgatta/ták a sok jobblétre ácsingózót, akinek még volt pénze.....

mondanom sem kell, a megoldás nem az, hogy szétszórunk 20 millió szírt a világban, hanem amit a balfasz hataloméhes szövetségi erők szétvernek/tek azt azonnal leállítani, és helyre tetetni velük, de persze ez sosem fog előfordulni :D

IdomitottFoka 2015.09.10. 21:28:50

@Érdekes: "hogy javarészt a "nyugat" zavarta ki őket a lakhelyükről"

Hmm pedig mintha Aszad kezdte volna éleslövészettel (és harci gázzal) megfegyelmezni a lázongókat. Akik szintén mind szírek. Aztán jött még az ISIS majd a kurdok és a törökök. Az ISIS-t persze bombázgatják az amcsik, de hogy miért a teljes nyugat felelős a polgárháborúért, az rejtély. A diktatúra felelőssége fel sem merül?

Érdekes 2015.09.10. 21:34:52

@Érdekes: + "jobban generálva a háborút" , nem az egészért a nyugat a felelős, meg is említem. de javarészt igen, a sok fegyver ellátmánnyal és arab tavasszal.

a diktátorok elmajomkodtak, saját maguk megdöntögették volna és éltek volna tovább, a probléma az volt, hogy voltak akik EUR-ért akarták adni az olajat......

Érdekes 2015.09.10. 22:02:52

@IdomitottFoka: na nem tudom mi a fene nem küldte el a kommentet :S szal írtam, hogy nem az 100%-ban a nyugat műve (ezen belül is írtam a "súlyozott" államokat), de az arab tavasz és a rengeteg fegyver, amit oda leszállítanak az bizony sokat hozzátett/tesz

Cefrekecske 2015.09.10. 22:34:17

@StanLee: Olcsó húsnak híg a leve.

vernarancs 2015.09.11. 00:35:20

Ez eleg jol osszefoglalja a helyzetet. Nem is vitatkoznek vele. Annyit azert hozzatennek, hogy nem fogadhat be minden menekultet az elso orszag ami mar "biztonsagos". Hova a turoba tenne ennyi embert mondjuk Torokorszag vagy Gorogorszag? Ez egy olyan globalis problema amit nem tud egy orszag sem eyedul megoldani. Es itt kezdodik a problema. Mindenkit cseszeget minden mas orszag, hogy mit miert es hogyan csinal, de osszefogni nem tud Europa. Ha ez a problema barmely orszagra raszabadulna, belefulladna az invazioba. De mindenki okosan kritizal, amig nem szembesul a helyzettel kozvetlen kozelrol. Anno a torokok tized ekkora sereggel jottek es nekunk kellett megallitani oket. Most ugyanezt varjak el tolunk, de ha barmit teszunk az ugyanakkor szemet es embertelen dolog. Kaosz van. Ha atengedjuk oket az a baj, ha keritest huzunk az a baj. Oltari problema lesz ebbol, mar csak a kulturalis szakadek miatt is. Hiaba az emberseg, meg a segito szandek, ez vissza fog utni ha ekkora tomegben erkezik ide ennyi kulonbozo ember.

Kékes 2015.09.11. 00:52:28

@Bona Fides: Node ezt mi is megtehetnénk- aki 50 másodperc alatt összerakja az AK-t ingyen mehet a vonattal N. o.-ba aki tud CNC- programozni, lakást, állást kap Győrben,-és még a kvótánk is telne? Más módszerrel is lehetne válogatni / a+b/2 aki tudja jobbra, aki nem balra?

Kékes 2015.09.11. 01:29:21

Biztosan sokan nem értenek egyet velem, DE aki útlevél nélkül neki vág farmerben, hátizsák nélkül a világnak az nem menekült, mert a hazájából ki sem engednék anélkül. Tettem fel képeket a Keletiből- úgy indultak el mintha a parkba mennének, se batyu, se hátizsák zsebben a teló, és némi? pénz.Családok kis gyerekkel elvétve, gyerek kezében fél, apjánál 2 liter viz, más semmi, és sorban állnak vonatra várva-micsoda felelőtlenség?Zsaruknak nagy tisztelet, mert 10.n állták a sarat a vonatnál, a kiabáló, lökdösődő tömegben. A szelektálást- tudás alapút- mi is megtehettük volna, aki az AK- betárazza, irány a vonat, aki a CNC.t programozza ,lakás, állás Győrben - de akár másképpen is lehetne. Ami az igazi gond, az a Franciáknál jelentkezik, a volt Algériaiak akik a 60.s években jöttek, azoknak a 3. generációjával nem tudnak mit kezdeni.A vallás nagy úr !! nem támasható következmények nélkül, erre is volt már példa.Ott kell kezelni a problémát ahol keletkezik- USA lelkén sok a folt- és ott a legolcsóbb, nem kell fűtés,...stb, orvosi ellátás szinvonala sem európai. Nincs jó megoldás most, mert nincs összefogás !

Dunán innen 2015.09.11. 12:04:43

A legszomorúbb, hogy rasszista propagandát egy olyan blogon nyomatjátok, aminek a FEJLÉCÉBEN AMÚGY FEKETE BOXOLÓK VANNAK, az indulástól kezdve.

Persze ez a fejléc - egyébként gondolom LOPOTT KÉPPEL, ahogy a cikkben szereplő illusztráció is az, mert hát ugye a törvényeket be kell tartani, legalábbis másoknak - még akkor készült amikor nem lett kiadva a központi ukáz, hogy terroristának kell beállítani mindenkit, akinek nem fehér a bőre.

Külön "vicces", hogy az ország törvényeinek betartását azok kérik számon a menekülteken, akik egyébként Mészáros Lőrincek, Tarsoly Csabák, Simicska Lajosok, Grarancsi Istvánok és hasonló "törvénytisztelő" emberek seggét védik, nap mint nap.

Tegnapi hír:
index.hu/gazdasag/2015/09/10/fidesz-kozeli_vallalkozok_nyertek_a_25_milliardos_tendert/

Úgy látszik, azért vannak itt még bőven olyanok, akik jogot deklarálnak maguknak a jobb életre - akár korrupció árán is - és ez a tény a legkevésbé sem zavarja a - szép magyar nevű - Havas Jon urat és kedves barátait, csak az - egyébként NÉMETORSZÁGBA TARTÓ - menekültek. Vajon miért? (költői kérdés volt)

Xezs 2015.09.11. 12:07:52

@Dunán innen: Értem én, hogy van akit a mocskosfideszezés boldogít, de most itt van egy bazi nagy probléma amibe az ország és az egész EU beledöglik ha nem történnek drasztikus lépések. És akkor jönnek az ilyenek mint te, és nem a problémára koncentrálnak, hanem mocskosfideszeznek. Gyönyörű. Előre mondom hogy nem tartozom semmilyen párthoz, szóval fölösleges erőlködnöd a válasszal.

Dunán innen 2015.09.11. 13:04:05

@Xezs: Kérdlek IDÉZD BE KONKRÉTAN, hol írtam, hogy "mocskosfidesz"! Pontosan idézd be azt a mondatot - ellenkező esetben várok egy bocsánatkérést!

Külön érdekes egyébként, hogy azok országok, amik a menekülthullám célországának számítanak, tized akkora hisztit nem rendeznek mint ti, miközben Magyarországnak csak annyi lenne a feladata, hogy emeberi körülményeket teremtsen és engedje az embereket eljutni céljukig. Ezeket az embereket nem nekük kell integrálnunk, nem nekünk kell munkát biztosítanunk számukra, nekünk csak át kell engednünk őket.

Az ilyenek mint én abban különböznek az olyanoktól mint te, hogy mi még tudjuk mi az, hogy emberség, továbbá tanultunk történelmet is és veled ellentétben jól emlékszünk arra, amikor magyarok SZÁZEZREI voltak hasonló helyzetben mint a most ide ékrező menekültek. A világ akkor is mondhatta volna, hogy biztos kommunista ügynökök az 56-os menekültek akik a kommunizmust akarják rászabadítani a világra - mint ahogy ti tekintitek az ISIS terorristáinak a valójában ISIS elől menekülő tömegeket - mégse tették, ellenben tárt karokkal fogadták a magyarokat mindenhol. Nekünk magyaroknak már csak ezért is kutya kötelességünk kezet nyújtani a bajbajutottak felé!

Az 500 milliós Európa, ami a világ egyik legerősebb gazdasága nem fog beledögleni pár millió, vagy akár pár tízmillió menekült befogadásába, ettől nyugodt lehetsz, ebből következően amit te olyan hatalmas problémának próbálsz beállítani - nyilvánt a hónapok óta súlykolt kormánypropaganda hatására - az a valójában csak akkor probléma, ha problémát akarsz csinálni belőle.

Az intézményesült korrupció ami az országunkban egyre csak erősödik ugyanakkor valós probléma, és Magyarország sokkal nagyobb eséllyel fog a oligarchák szabadrablásába beledögleni, mint a menekülthulláma. Mégse látom, hogy akárcsak tized akkora vehemenciával lépnétek fel az intézmenyesült korrupcióval szemben, mint amekkora hisztit a háborúk menekülő emberek láttán csaptok.

Talán érdemes lenne elgondolkoznod, hogy valójában a kormány által generált hisztériának nem-e pont az a valós célja, hogy az olyanok mint te, ne a valós problémákra koncentráljának, hanem arra amit a kormány annak akar feltüntetni. Érdekes, hogy se az osztrák, se a német kormány nem viselkedik úgy mint a magyar, érdekes, hogy ott nincsenek embertelen állapotok se gyerekeket rugdosó operatőrök.

Próbáld meg ezt végiggondolni és nem hisztis kisgyerekként, hanem felelős felnőttként viselkedni!

Kalmár 2015.09.11. 14:22:41

"amik a menekülthullám célországának számítanak, tized akkora hisztit nem rendeznek mint ti, miközben Magyarországnak csak annyi lenne a feladata, hogy emeberi körülményeket teremtsen és engedje az embereket eljutni céljukig. Ezeket az embereket nem nekük kell integrálnunk, nem nekünk kell munkát biztosítanunk számukra, nekünk csak át kell engednünk őket."

Na ebben van pár tévedés.
Engedelmeddel.

A legfontosabb:
Nem az a dolgunk, hogy átengedjük őket!!
Sőt!
MI vagyunk Schengen déli őrei! Nem engedhetünk át mindenféle papírok és ellenőrzés nélkül százezreket! Sajnos a menekültek, NEM HAJLANDÓAK együttműködni a magyar hatóságokkal.
Képtelen a helyzet, mert erőszakot ennyi emberrel szemben nem mer alkalmazni a kormány, de ha feladjuk a határőrizetet, mint a Görögök akkor törvényt sértünk aminek súlyos következménye lehet.

A másik: Az emberi körülményeket maximálisan biztosítja a kormány!
Ezeken a gyűjtőtáborokban élelem, orvosi ellátás, víz, és fűtött szállás van, nem Hilton,de emberi!
Sajnos a bevándorlók, IDE SEM HAJLANDÓAK bemenni és megvárni a menekült kérelem elbírálását.

Neki nincs joguk eldönteni, hogy hova mennek!!
Kérhetik!

Azt ne várja senki, hogy ahová a migráns leteríti a pokrócot, oda rendezzünk vizet, orvost, kaját stb-

Milyen menekültek ezek???
Így akarnak európaiak lenni?
Úgy válnak jogkövető, dolgos polgáraivá az EU-nak, hogy a belépéstőé kezdve öntörvényűek, és erőszakosak?

Dunán innen 2015.09.11. 14:40:29

@Kalmár: A gyerekrugdosó lászló petra és a Budapestet szétverő forci ultra csürhe után, nem hiszem, hogy bármiféle jogot formálhatsz arra, hogy másokat kioktass európaiságból.

Xezs 2015.09.11. 20:23:37

@Dunán innen: Nem jár a bocsánat, mert pont azt tetted, amit leírtam, csak más szavakkal. Ezt te is tudod, ne vitassuk. Viszont miféle dolog az, hogy engedjük az embereket eljutni a céljukig? A világ nem úgy működik hogy én oda megyek ahova akarok papírok nélkül. Az első EU-s országban kellene kivárniuk hogy elbírálják a kérelmüket! A szabad mozgás csak az EU állampolgároknak jár. És köszi a feltételezést, de nekem nem kell kormánypropaganda ahhoz, hogy mélységesen elítéljem és megvessem azokat, akik átjáróháznak nézik a hazámat.

Ma Baker 2015.09.11. 21:40:10

@Dunán innen: Ja értem. Ha valaki megsérti a törvényt, akkor másokra már nem vonatkozik, de nem csak az a törvény, hanem tetszőlegesen egyik sem. Sőt a többiek is bűnösek a törvénysértők miatt. Logikus...

Szlacza76 2015.09.12. 01:05:34

@Kalmár: "A másik: Az emberi körülményeket maximálisan biztosítja a kormány!
Ezeken a gyűjtőtáborokban élelem, orvosi ellátás, víz, és fűtött szállás van, nem Hilton,de emberi!
Sajnos a bevándorlók, IDE SEM HAJLANDÓAK bemenni és megvárni a menekült kérelem elbírálását."

Ez egy nagy tévedés, még a szerbek is nagyságrendekkel jobb körülményeket biztosítottak nekik, mint mi Röszkén. Láttad a videót, amikor a magyar rendőrök bedobálják a kaját a tömegbe?
Amúgy meg nem okozna nekik gondot a regisztráció, a kommunikáció hiánya miatt félnek tőle. Már Szerbiában kioktatták erről őket az embercsempészek, a görögök meg végigverték őket, ahogy kikötöttek. Nálunk a rendőrök kiválóan vizsgáznak, annak ellenére, hogy naponta kapnak ellentétes parancsokat, és itt van a gond, mert ez a sok szerencsétlen nem érti, hogy van aki felszállhat a vonatra, van aki nem, van akit a határra visznek, van akit táborba, stb. Röszkén 1 db busz viszi a több ezer menekültet, szerinted elegendő? A kommunikációról meg annyit, hogy kevésnek tűnik a "move back" és a "no train" használata, ahogyan az "álljá' oda regisztrálni" sem érthető arabul. Tolmácsokkal kiírásokkal sokat lehetett volna segíteni a helyzeten, és mutass egyetlen helyet is bárhol az országban, ahol bárkinek eszébe jutott bármit is kiírni arabul, hogy ők is értsék mit akarunk tőlük. A kutya ott van elásva, hogy több energiát fektettek nálunk a tömeghisztibe, mint abba, hogy teszem azt néhány óra alatt átessen valaki a regisztráción és mehessen a vérbe. (A 22 milliárdos kerítés árából kitapétáztam volna a határt arabul: "erre gyere ->", és 2000 tolmácsot használva is 20 milliárdot spóroltam volna meg.)
Ha Európa eldöntötte, hogy fogadja őket a regisztráció után, akkor miért próbálunk meg védőbástyaként tetszelegni? Nem fog menni...

kvadrillio 2015.09.12. 09:21:09

a jobb élethez nincs alapvető jog !
CSAK A MÉSZÁROS LŐRINCEKNEK...MEG A TÖBBI HOZZÁ HASON...LÓNAK ??? :o) FASZOM.
VAGY CSAK AZ 1-2 %-NAK A VILÁGON ???
A HÜLYESÉGHEZ VISZONT VAN ALAPVETŐ JOGA MINDENKINEK ??? :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2015.09.12. 10:31:15

Nagyon jó írás, egy bajom van vele, ez:

"A határon túli magyarok, akiket 65 évig szobáztattak az állampolgárságért, tudnának erről mesélni."

Hagyjuk már ezt a dolgot, erről mikor kattan már le a közvélemény?

Tudtommal egyik szomszédos ország "magyar állampolgára" (Azért tettem időzőjelbe a dolgot, mert a jog szerint mindenki olyan állampolgár amilyen országba születik, és tekintve, h Trianon nem tegnap volt már igen kevesen vannak, akik innen lettek elcsatolva, azok gyerekei, unokái viszont akik oda születtek mondhatják, h magyarok, vallhatják magukat annak, de jogilag sajnos nem azok. Hogy a posztoló terminológiájával éljek, senkinek nincs joga alapból magyarnak lenni, ugyanis ahhoz ide kell születni. Ezzel lehet vitatkozni, de a jog az nem erkölcsi alapon nyugszik, az írva vagyon, az meg így szabályoz.) sincs háborúval fenyegetve, nem ölik meg csak azért mert magyarul szólal meg, magyarnak vallja magát vagy a miénkhez hasonló vallással bír. Ez egy.

A másik meg az, hogy 65 éves várakozáshoz csak annyit, h mióta a legújabb kori Orbán kormány igazgat kb. boldog - boldogtalan lehet magyar állampolgár, tekintve, h a Nemzeti Ügyek Kormánya még kvótát is felállított, hogy lesz 1 millió új magyar állampolgár ha bele halunk akkor is. Semjén Zsolti rajta is van az ügyön rendesen, megy a kőkemény honosítás, sok helyen elég ha annak vallja vki magát, se papír, se nyelvtudás nem kell (max. egy kis csúszópénz) és már meg is van a magyar útlevél ami nem azért kell, h Kárpátaljáról nyugodtan átjöhessen a nyíregyházi Tesco -ba mint magyar, hanem azért, h már másnap repüljön Németországba, Angliába mint uniós állampolgár dolgozni. Na ehhez sincs sajnos joga senkinek és az én szememben ez ugyanolyan gonosz tett mint amit egy hasonló elgondolásból cselekvő arab elkövet.

Vagy a Monoki polgármester ügyét hallgassuk el? A 200 milliós csalás ügyet? A Kossuth szülőházába százával bejelentett "magyarokat"? Nem kéne a párhuzam, ugyanis baromira sántít, ráadásul épp manapság (sajnos) még csak nem is igaz.

fazekas.ildiko63 2015.09.12. 16:46:01

Néhany alapvetö értelmezés: 1. Célorszàgnak szàmit Németorszàg, lalkossàg 81 szàzaléka a migrànsok befogadàsàt ellenzi. 2.Tanultunk történelmet, és veled ellentétbem tudjuk hogy ,56-os emigrànsok honapokat vàrtak embertelen körülmények között a menedék jog elbiràlàsàhoz. 4.Korrupcio:_-Sajnos még mindig van,de2006-hoz képest egyre csökken. 4.Valos problémàkra koncentràlunk.-Rémélem mindenki tudja,és te is:EU HATÀR ORSZÀGAI /Olaszorszàg,Görögorszàg,Magyaror szàg/ kötelessége regisztràlni az illegàlisan àtlépő migrànsokat./Ja hogy ez nem kétperc/-hàt nem minden müködik tökéletesen. 5.Erre is van megoldàs.MIÉRT kell a zöldhaztàron belépni,mikor vannak hatàràtkelő helyek.Ja hogy ehhez igazolni kell az stb . stb

John Nethem 2015.09.12. 17:48:41

@Dunán innen:

Külön érdekes egyébként, hogy azok országok, amik a menekülthullám célországának számítanak, tized akkora hisztit nem rendeznek mint ti, miközben Magyarországnak csak annyi lenne a feladata, hogy emeberi körülményeket teremtsen és engedje az embereket eljutni céljukig. Ezeket az embereket nem nekük kell integrálnunk, nem nekünk kell munkát biztosítanunk számukra, nekünk csak át kell engednünk őket.

Amikor azt írtad, hogy a célországok tizedannyit sem hisztiznek, mint mi, akkor még TIZEDannyi menekült sem tette be a lábát hozzájuk .....
No de már most: az osztrákoknál is ugyanolyan kosz, mocsok, szemét és követelés kíséri a menekülőket, csak éppen ha ők besokallnak, "hisztiből" egy kicsit lezárják a határt, nem engednek vonatot be, megállítják az autókat. Nem humánumból, hanem szimpla hisztiből..
Ahogy a 80 milliós Németország is kezd hisztizni, hogy nem bírja a most rájuk szakadt 40 ezernyi embert...De nekünk még azt is bírni kellett volna egy szisszenés nélkül. Ugye ?

Elképesztő naivsággal közelítesz az 56-os magyar migrációt ért szívélyes fogadtatáshoz.
Semmivel sem volt több benne a humánum mint ami ma van az emberekben.
Ott is jobbára érdekek játszották a fő szerepet.
Az amerikai szenátusban volt egy nyilatkozat, ahol az egyik szenátor mondta: Amerika történetében 1956-ig de még azután sem volt olyan tudásában magas szintű és értékes menekültbefogadás, mint a magyaroké.

Igen, kutya kötelességünk a menekülteken segíteni, de NEM ESZETLENÜL és nem két kézzel, mert még a legjobb úszó is egy adott pillanatban csak maximum egy embert tud kimenteni a vízből, mert a másik kezével neki is muszáj úsznia...

Bocsánat, de ilyenkor ne vagdalkozzál 500 milliós Európáról, mert a "menekültek" címszó alatt nem meglepő módon csak a 4-5 leggazdagabb országba AKARNAK menni az emberek....
Ez pedig kb 200 milliós népességet jelent...
Egyik ismerősöm mesélte, akinek élnek rokonai Svédországban: az ország középső részén laknak, de már arrafelé is nyomulnak a bevándorlók. Az elmúlt száz évben nem kellett zárni az ajtókat, de az utóbbi 10 évben már sajnos kell. Több százra tehető a nemi erőszakok száma, amiknek a döntő többségét a bevándorolt muzulmán vallásúak követik el. Számukra a NŐ csak egy tárgy. Ennyi ! szóval aki nem látja a gyökeres problémát, annak hályog van a szemén.
Aztán még ott vannak azok a területek, gettók, ahova már a svéd rendőrség sem teszi be a lábát, mert gyűlöletre és ellenállásra kell számítania. Itt már valójában egy párhuzamos társadalom épült ki, ahol a muzulmán ítélkezést vezették be. Ezt minden nyugati jog önbíráskodásnak veszi.

Az intézményesült korrupció mindig is volt és mindig is lesz, és de bizony, AZ ELLEN is ugyanolyan vehemenciával lépünk fel. Csak nem lehet elmenni amellett szó nélkül, amikor idétlenül összemossák a kettőt, ebből lehet leszűrni, hogy érdemleges választ sem tudnak adni a fölvetett kérdésre, ezért kapják elő az orbánozást meg pénzlenyúlást.

De bizony, sőt: az osztrák kormány is alattomos és sunyi módon mutogat és köpköd minden felé, csak hogy magukat fényezze, és a saját kis gesztenyéjét sütögesse.

De bizony, ott is vannak embertelen állapotok, csak nem a ballib sajtóból kellene kizárólag informálódni.
És például mint kiderült az újabb videófelvételekből, nem a csajszi gáncsolta el a fickót Röszkén, hanem ahogy nekifeszült és a rendőr hirtelen elengedte (esetleg még egy kicsit taszított is rajta a kezével) elvesztette az egyensúlyát, megtántorodott és elesett. Amikor kel föl, akkor sem a csajszinak kiabál, hanem a rendőrnek.
Szóval elég könnyű sárt dobálni bárkire, pedig csak jobban és alaposabban utána kéne nézni a dolgoknak.
A manipulált képek és videók korát éljük, tudhatnád, hogy az újságok csak a szenzációból képesek megélni..
Ugyanez volt a szitu, amikor a sínek között feküdt a család...Ott is a ballib sajtó rögtön a magyar rendőrök brutalitásáról beszélt, pedig a hülye fickó lökte a feleségét meg a gyerekét a sínek közé, és tébolyultan ő is rájuk feküdt...

John Nethem 2015.09.12. 17:58:14

@klarky:
Írtad:" de a jog az nem erkölcsi alapon nyugszik,"

Ezzel vitatkoznék...Mert bizony a jognak erkölcsi alapokon kell nyugodnia, különben az alap vész oda...
"Erkölcs nélkül a jog önkény" Horatius

Aztán külön beszélhetnénk az ERKÖLCS és a MORÁL mai értelmezéséről....

bkkzol 2015.09.13. 11:18:20

@TappancsNyuszi: ki franc hívta ide őket családostul? Ha ideggyengék akkor menjenek a közeli szaud arábiába , vagy maradjanak otthon! ha már most nem lehet kordában tartani őket, nem tudják és nem is akarják elfogadni az európai szabályokat akkor mi lesz később? nem hajlandóak regisztrálni, ujjlenyomatot adni a dánoknak se? Az mondta az afgán kecskepásztor, hogy " akkor regisztrálunk, adunk ujjlenyomatot ha garantálják, hogy nem utasitanak ki"! Hol él ez? Mit képzel? Kiválaszt egy országot és beront? Házat, kocsit nézett már ki Svédországban? 24 órán belül Kabulban kell lennie az ilyeneknek! persze mehet Damszkuszba is!

John Nethem 2015.09.13. 17:31:42

.
Merkel még 2011-ben azt mondta, hogy a más kultúrából bevándoroltak nem voltak képesek beilleszkedni.. és milyen igaza van még mai is, pedig egy hete éppen az ellenkezőjét állította..
Persze a valóság rácáfol..
Miért is hívják Franciaországban az egyik közpénzen fölépített mecsetet "HÓDÍTÁS"-nak ?

www.youtube.com/watch?v=QDGCkBHM06Q

www.youtube.com/watch?v=8p8cZJq8KuA

www.youtube.com/watch?v=QDGCkBHM06Q

Mária Asztalos 2015.09.16. 07:49:15

Be sem kellett volna lépni a nagybetűs UNIÓBA,de ha már így történt,akkor küldeni őket ki az országunkból!!!! A magyar népnek van éppen elég baja,főleg azért mert sok a szegény ember,rajtuk kéne segíteni!!!!

TappancsNyuszi 2015.09.16. 09:40:15

@szvsz: ez egyébként jogos. Illetve nem tudom, muszliméknál hogy megy ez, zsidóéknál, ha az élet a tét, bármit meg lehet enni, inni.

TappancsNyuszi 2015.09.16. 09:56:17

@szvsz: van kvóta rendszer, pl, amiből mi nem kértünk, mert akkor a nagyja már eltűnt volna innen, ergo nem lenne 'helyzet'.
Abban egyezik a véleményünk, hogy a menekültnek/migránsnak kutya kötelessége együttműködni a hatóságokkal, akkor valóban Európába érkezik. Ha nem, pápá, problémás elemek nem kellenek, van elég.
Provokációnak igenis ki vannak téve, ami a világ legbékésebb emberét is agresszívvá teszi idővel. Embertelen körülmények is vannak, lehet vele vitatkozni, persze, csak előbb érdemes körbenézni.
Mellesleg plakátmutyik helyett simán lehetett volna azt kommunikálni feléjük, hogy hozd az irataidat, mert anélkül Európa nem fogad. Adj ujjlenyomatot, hagyd, hogy regisztráljunk, ellenőrizzünk, enélkül neked nincs Európa.
Határellenőrzésre pedig lehetett volna verni az asztalt az EUnak, hogy Schengeni határ nekik is fontos, tessék támogatni pénzzel, emberrel, hogy menjen az ellenőrzés, az elbírálás, hogy emberi körülmények legyenek, amíg elbírálásra várnak illetve, hogy utána menjen a logisztika, akit elbíráltak, kitalálták, hova, azonnal mehessen.
Na ehelyett lett csirkedrót, rendőrök szivatása, civilek szivatása, mert a menekült csak megy, kontroll nélkül, ahogy írtad, át a földeken, stb. Meg helyzet van, és Orbán úgy tehet, mint aki mindent megtesz egy probléma megoldásáért. Nem, a problémát ő generálta, és nem hiszem, hogy véletlenül. Ahoz túl okos. Gerinctelen, elvtelen, de vitathatatlanul okos.

Xezs 2015.09.16. 22:01:41

@TappancsNyuszi: Szerinted a határsértők nem tudják ezeket a szabályokat? Az embercsempészek kiokosítják őket ne félj. Pont azért dobálják el a papírjaikat, mert telebeszélték a fejüket azzal, hogy ha Németországban akarnak élni, akkor csak és kizárólag Németországban kérjenek menedékjogot. Nagyon jól tudják a határsértők hogy nem a szabályok szerint játszanak, csak önös érdekből szarnak rá. Csak tudnám hogy melyik okos kezdte el nekik osztani az észt arról hogy Németországba kell menni. Valahol csak elkezdődött ez az egész.

TappancsNyuszi 2015.09.16. 23:55:18

@Xezs: igen, itt a kulcs: a csempész kommunikált vele, mutatott egy kiutat. Ezért hallgat rá. Ostobaság, de ezt teszi. A kommunikációt a legális szerveknek kellett volna kezdeni, az általam leírtakkal, mielőtt a csempészek nekiálltak volna gigaüzletet csinálni mások szerencsétlenségéből.

TappancsNyuszi 2015.09.16. 23:59:05

@Xezs: hogy honnan veszik Németországot, nem tudom. UK már nem opció, Németország pedig közismerten erős állam. Illetve van nekik egy beteges kényszerük arra, hogy a világ szenvedőinek problémáit magukra vegyék, gondolom Hitler utóhatása. Igen, szörnyű dolog történt 70 éve, az én családomból is végezték páran a Dunában, élték végig a gettót, de akkor is lapozni kéne és a németeknek túl kéne jutni ezen a kollektív bűntudaton.

Xezs 2015.09.17. 01:40:28

@TappancsNyuszi: " gondolom Hitler utóhatása" - pontosan.

"lapozni kéne és a németeknek túl kéne jutni ezen a kollektív bűntudaton" - ez azért nem megy, mert sajnos vannak olyan emberek, akik szándékosan fenntartják ezt a bűntudatot. Még itt, Magyarországon is próbálkoztak, de itt nagyjából leszarják az emberek. A fejlett nyugati világban manapság már azért is elnézést kérsz, ha a betörőnek a lábára esik a kínai vázád, csak nehogy lenácizzanak. Hülye dolog ez de ez van.

TappancsNyuszi 2015.09.17. 09:59:24

@Xezs: na ebben maximálisan osztom a véleményedet. Migráns/menekültellenesnek lenni nem nácizmus, amíg nem tömény, etnikai, vallási alapon nyugvó gyűlölet folyik az ember szavaiból. Az iszlámtól tartani nem nácizmus.

Xezs 2015.09.17. 10:24:29

@TappancsNyuszi: Nem hát. Csak van aki szándékosan belekeveri, mert manapság a náci kártya egy jolly joker. Bárhol, bármilyen témában kijátszható, és onnantól kezdve, hogy lenáciztad a vitapartneredet, már nyerted a vitát. Bármit csinálhat a másik, nyertél. Aljas szemét dolog.

A "jó" dolog a mostani helyzetben az, hogy elég sok ember tapasztalja a saját bőrén szerte Európában, hogy mennyire nem jó 2 ilyen teljesen különböző kultúrát keverni, ezért az egész EU jobbra tolódik. Persze néhány politikusnak ez nem tetszik, de majd őket is szépen leváltják, ha nem kezdik el ténylegesen a nép akaratát képviselni. Valahogy tényleg működik a demokrácia, és ennek most én nagyon örülök.

kukko 2015.09.20. 18:17:47

Ha valaki azt gondolja, hogy menedéket kell nyújtanunk a szír menekülteknek, én megértem. Válasszunk ki x embert véletlenszerűen a török menekülttáborokból, és 100%, hogy kevésbé követelőzőek, jogkövető magatartást követőbbek lesznek!
De ha már valakiket be akarunk fogadni, akkor miért pont a szíreket? Az összes vallás humánusabban viselkedik - beleértve az ateistákat -, és a legtöbb nép kulturáltabban viselkedik, mint ők!
Ha valakit be akarunk fogadni, akkor miért nem azt mondjuk: mi ezt kínáljuk (életszínvonal, szociális háló), és te? Olyan szakmát ismersz amit mi nem? De legalább megtanultad a nyelvünket?

Martin Kali 2016.09.17. 11:47:03

Félretéve a sok felesleges szöveget, csak arra lennék kiváncsi, ha egy európai megjelenne a szír vagy bármilyen határon, és azt mondaná: " nincs semmilyen hivatalos papírom, amivel igazolhatnám magam, de most rögtön be akarok menni az országotokba, kérek segélyt, lakást, nem érdekelnek a törvényeitek sem a kultúrátok, megvan a magamé, ja és rövidesen hoznám a kis tíz fős családomat is, akik hasonlóképpen gondolkodnak mint én, és bocs, de dolgozni nem szeretnénk, úgyhogy pusztuljatok már az utamból, mert sietek! " Vajon mi történne ekkor, hogy reagálnák ezt le az ottani határőrök? Azt, hiszem, ott helyben agyonlőnének!

TwoBee 2016.09.19. 10:34:53

Faszfejek vagytok egytol egyig! Tortenelembol pedig erthetetlen nemhogy a diploma, de meg az erettsegi vizsgatok is! Hitler is migrans volt... Atombombat is a migransok dobaltak Hirosimara es Nagaszakira... Nekik nincs joguk a jobb elethez, de nekunk (EU, USA) jogunk van mindent gyarmatositani, szetrabolni, szetbombazni, rabszolgakkal orszagot epiteni, indianokat, maorikat, mayakat gyilkolni... Ehhez mind jogunk van! Ha nem csinalunk karamokat a foldreszekbol, be fogjuk szopni. Szep lesz... Es jogunk van hozza! A kis herceget kene olvasgatnotok. Felelosek vagyunk azokert akiket megszeliditunk (megvaditunk)...
süti beállítások módosítása