Ha én most Magyari Péter lennék, menten felháborodnék azon, hogy akár húszmilliót, vagy nagyobb összeget is kaphat egy olimpiai aranyérmes. Húszmilliót? Egy olimpikonnak? Pedig én is megérdemelném azt a pár millát. Elvégre a múlt hétvégén is sikerrel vánszorogtam haza a  kedvenc romkocsmámból, még hozzá négylábon, valljuk be, az is bír némi sportértékkel nálunk, liberáliséknál...

iro-bago.jpgHa én Magyari Péter lennék, most nem örülnék. Kaphatna munkájáért húszmilliót az újságíró is, hiszen komoly, embert próbáló feladat egész nap liberálisnak lenni, de kaphatna pár misit a kisnyugdíjas is, elvégre nem egyszerű manapság életben maradni ilyen árak mellett.

Húszmillió nagy összeg, még ha az indexnél is körmöl cifrázó tárcákat valaki.

Úszkálgatnak, futkároznak, vívogatnak, kajakozgatnak ezek a fránya gyerekek, aztán becsavarják magukat abba a furcsa, háromszínű zászlóba (micsoda szörnyű nemzetieskedés), nota bene még 15 millió magyarnak is van képük ajánlani a medáljukat. Persze, ha én liberális lennék, úgysem érteném, mit jelent ez, viszont könnyed, modern humorommal tudnám kigúnyolni őket, és mindazokat, akiknek még fontos a hazája. Elvégre toleráns is vagyok.


Ha én Magyari Péter lennék, könnyed belpesti humorba álcáznám epeszínű irigységem, ha én liberális lennék, értekeznék: ha tíz méterrel hosszabb lenne a medence, vagy a pálya, ha nem fújt volna a szél, ha hazánkban nem lenne klerikálisfasiszta diktatúra akkor...

Ha én liberális Magyari Péter lennék, nem örülnék olimpikonjainknak, elvégre relativizálni kell. Ha én liberális újságíró lennék, akkor Risztov Éván élcelődnék, láthatóan értetlenkedve az össznemzeti örömön, hogy végre odakerült a magyar sport, amely pár évvel ezelőtt még megszokott volt.

Ha én liberális újságíró lennék, az olimpia alatt elárultam volna magam. Nemesen, könnyedén, tollforgatva. Bebizonyítanám, nekem semmit nem jelent a magyar siker, az olimpikonjaink helytállása, győzelme, vagy épp könnye. Ha én liberális megmondó lennék, semmi sem tetszene. Nem tetszene Gyurta nemessége, Szilágyi mentalitása, Risztov, vagy épp Joó Abigél csodálatos kitartása, nem könnyezném meg a kézilabdások összetartását, a női és férfi vízilabdások erejét, s nemes tragédiáját.

Ha én Gerlóczy Márton lennék, azon gúnyolódnék, mennyire nem értem Kásás tonnasúlyú könnyeit.  Leleplezném magam, hogy sem a vízilabdához, sem ehhez a néphez nincs közöm. Ha Gerlóczy lennék, büszkén írnám azt: én abban az évben paradicsomot szeleteltem a Golán-fennsíkon egy kibucban. Tizenkilenc éves voltam és azt sem tudtam, mi az a vízilabda, ezt csak abban az évben tanultam meg és attól az évtől kezdve néztem, persze csak az olimpiák alkalmával. Ha én liberális hazátlan lennék, büszke lennék erre, s a fagyi gombócok súlyához mérném Kásásék tetteit.

Ha Tótawé lennék, magam sem tudnám mit kezdenék magammal. Ha kiégve, megkeseredve, saját cinizmusom mocskában fetrengve írnék, mindenkit rühellnék, aki bárminek örül ebben az életben. Ha Tótawé nevű liberális írástudó maradék lennék, gyűlölném a hősöket, gúnyolnám a "nemzeti hömpölygést", gyanakvóan tekintenék a sikerre, a lelkesekre.

Ha Tótawé lennék, ledugnám a torkomon az ujjaim, és bőszen hörögném az éterbe: én is vagyok akkora percember, mint Gerlóczy és Magyari, csak egy kicsit lusta. Ugyanis, ha Tótawé lennék, csak utolsóként tudnék beállni az olimpikon- és magyargyűlölők sarokba állított sorába.

Egyszóval, ha én liberális Gerlóczy Márton, Magyari Péter, vagy Tóta W. Árpád lennék, szembeköpném mindazt, ami magyar és siker.

De szerencsére egyik sem vagyok.

Aromó

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr634709971

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ha én Magyari Péter lennék... 2012.08.13. 15:48:01

Kaphatna munkájáért húszmilliót az újságíró is, hiszen komoly, embert próbáló feladat egész nap liberálisnak lenni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kurgan 2012.08.13. 16:58:30

mondták már neked, hogy beteg vagy?

2012.08.21. 20:16:39

Fiacskám, te nem lennél Magyari Péter, mert humorérzéked egy szál sincs. Magyari Péter egy kiváló humoreszket írt, ami olyan magas neked, mint nyúlnak a lórács.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.08.21. 23:56:20

@iii: kiváló? édes istenem, te fogyatékos vagy

2012.08.22. 09:26:38

@tesz-vesz: Szerintem meg neked nincs humorérzéked.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.29. 01:44:03

@iii: dinka

(mér nincsenek itt avatarok?)

2012.10.29. 09:29:43

@tesz-vesz: Bizonyára azért végeztem két egyetemet is el... okostóni.
süti beállítások módosítása