Kis csalás, nagy csalás, statisztika - ki járt jól a rezsicsökkentéssel?
Címkék: statisztika gazdaság wtf GKI Orbán kormány Széljegyző
Tweet
A GKI szerint a gazdagok, mert nekik nagyobb a rezsijük, miközben a "szegények" semmit sem nyertek, mert drágult az alkohol és a cigi. A Gazdaságkutató Intézet egyszerre adta tanúbizonyságát a politikai szervilizmusnak és annak, hogy mennyire ismeretlen számukra a magyar társadalom működése.
A független Gazdaságkutató Intézet legújabb kutatása szerint, bár a kormányzati intézkedések csökkentették a háztartások költéseit (energiaköltségek egy része, kommunális szolgáltatások), más oldalról viszont erőteljesen növelték azokat (e-útdíj tovagyűrűző hatása, tranzakciós adók miatt megdrágult pénzügyi szolgáltatások, drágább telefon és tv-szolgáltatás, cigaretta és alkohol).
Rámutatnak, hogy a társadalmi csoportok eltérő kiadási szerkezete miatt a „rezsiköltség” csökkentés közel harmada a lakosság 10%-ánál „landolt”, míg az emelkedő élelmiszerárak gyógyszerek és élvezeti cikkek miatti többletkiadás a kevésbé tehetős rétegeket (a lakosság 80%-a) jobban sújtja. Tehát: aki gazdag, annak több a rezsije, ennek aztán több a 20%-a is. Aki meg csóró, azt érzékenyebben érinti, ha felmegy a kenyér ára. Ezt aztán a makrogazdasági mélyfúrás! Thank you, Captain Obvious!
A kutatóintézet szigorúan szakmai logikája szerint tehát egy szerényebb jövedelmű család, ahol a munkabérek 50-60 százalékát viszi el a rezsi, rosszabbul jár, mint egy gazdag, ahol ez legfeljebb 20 százalék, vagy annyi se. A lakótelepi hetediken élő Kovácséknak sikerül kifizetnie a fűtésszámlát télvíz idején, de azért csak utálják a kertvárosi Szabóékat, mert azok nominálisan több pénzt spórolnak. Gyönyörű, kerek bolsevik proli logika ez szakértőül előadva.
A GKI azt is kimatekozta nekünk, hogy a rezsicsökkentés (amit valamiért idézőjelben emlegetnek, mintha a közüzemi számlák tényleg nem csökkentek volna) összegét számszerűen is túlszárnyalják a többletkiadások. A rezsicsökkentés eredményeképpen összesen 177 milliárd forinttal csökkentek a háztartások terhei. Az egyéb áremelkedésekkel együtt azonban valójában 283 milliárddal többet költünk. Ez valóban elég gázul hangzik.
Csakhogy ebbe az intézetnek sikerült beleszámolnia az alkohol-és dohánytermékek 142 milliárdos drágulását is. A Jobbegyenes szerkesztőségének döntő többsége dohányzik, a különböző égetett, főzött és érlelt szeszes italoknak pedig mindannyian odaadó hívei vagyunk. Odáig azonban mégse mennénk, hogy a havonta erre költött összeget ugyanolyan alapkiadásnak tekintsük, mint a fűtésszámlát, vagy a kajapénzt. A GKI szerint viszont úgy látszik, életszínvonalunk tekintetében ezek egy súlycsoportban vannak.
Szintén roppant tanulságos kitétel, miszerint az "élvezeti cikkek" drágulása a "szegényebb rétegeket" sújtja. Értsd: szegény = deviáns életet élő. Uramatyám, mit kapna ezért egy jászkarajenői jobbikos önkormányzati képviselő a megyei lapban!
Gondolhatnánk, ahogyan a tények, úgy a számok is makacs dolgok. Pedig, ha valaki nagyon akarja, akkor azért meggyőzhetők, hogy úgy alakuljanak, ahogy nekünk tetszik. E bűvészkedésnek komoly és szép hagyományai vannak ebben az országban, s a GKI e nemes tradíció egyik legpatinásabb őrzője (persze a Századvég munkatársainak „meggondolatlan” elemzése és annak következménye szintén öregbíti nagyonfüggetlen kutatóintézeteink hitelességét). Több, mint húsz éve már, hogy kutatásaikból megbízhatóan értesülhetünk balliberális kormányok idején a „néhány apró hiba ellenére” töretlen prosperitásról, jobboldali ciklusokban meg a közelgő armageddonról.
Félreértés ne essék: az Orbán-kormány gazdaságpolitikáját nagyon sok sokszor joggal nevezhetjük meggondolatlannak, kapkodónak, sőt, egyenesen károsnak is. Ilyen esetben bizony megírtuk, amit meg kellett írni. Ez azonban még nem mentség arra, hogy a magukat komoly szakmai szervezeteknek tartó intézmények pártközpontok büféjében kanalazzák össze kutatásaikat, és így valóban "háttérintézmények" legyenek.
Ez a mostani jelentés is szépen illeszkedik a sorba. Az elvtársak némi szakértői segítségre szorultak, nehogy már a panelok népe elhiggye, hogy neki most jobb lett.
A régi sziú közmondás úgy tarta: "van kis hazugság, nagy hazugság és statisztika"…
A magyar népi bölcsesség meg hozzáteszi: és van a GKI..
Széljegyző
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2013.11.21. 20:12:55
Ehhez szorosan illeszkedik mai rövid riposztom Bajnai et-nak:
eltiron.tumblr.com/post/67656582402/maguknak-szavaztak-meg
toportyánzsóti 2013.11.21. 21:01:18
Gyűrött Papír 2013.11.21. 23:20:27
A közüzemi csökkent, a megélhetéssel kapcsolatos összes kiadás viszont nőtt. Én a rezsibe bele veszem a kukadíjtól kezdve a telefonon át a bankszámláig. Azt is ki kell fizetnem a megélhetésemért, nem?
" "élvezeti cikkek" drágulása a "szegényebb rétegeket" sújtja. "
Arra gondolok, hogy egy üveg pia nagyobb szeletet vág ki a családi kasszából, mint akinek több van. Szerintem ez logikus.
Egyszer Kell Bukni de Akkor Nagyot 2013.11.21. 23:25:58
jogalany 2013.11.22. 00:01:08
Az hogy a megélhetés drágul, azt is érzi, csakhogy hol a kettő közt a kapcsolat. Mi az ami azt sunyítja felénk, hogy attól magasabb a megélhetés költsége, mert a rezsi díjak csökkentek?
A hires kutató cégek még arra sem jöttek rá, hogy mi a kapcsolat smittelő 3,5 milliárdos gazdagodása, a 3 milliárdos hozomány és a lottó adatbázis kezelés módja között.
Hamis a baba, de mind?
vincent66 2013.11.22. 00:18:00
www.napi.hu/magyar_gazdasag/itt_az_energiaar-meglepetes_magyarorszag_eu-eminens_lett.570119.html
Pszt! 2013.11.22. 00:50:53
Pszt! 2013.11.22. 00:52:29
tavolirokon 2013.11.22. 02:13:48
Akarhonnan is jon ez a penz, kar vitatni, hogy a nagy labon elo kertvarosi kapja kezhez a nagy reszet, a panelprolik lenyegesen kevesebbet, az igazan szegenyeknel meg mar reg kikapcsoltak az aramot, es mindig is faval futottek, ugyhogy ok semmit.
GMMG 2013.11.22. 02:20:00
Kétszer éltem ilyen retorikai környezetben: 89 előtt 2010 után.
Gazdasági értelemben szerencsém volt, az államosításokat csak egyszer élem át.
Másrészről ezeknek a lényeknek a hívei NE másokra mondják, hogy komcsi:
orulunkvincent.blog.hu/2012/12/22/nicsak_ki_beszel_125
hu.wikipedia.org/wiki/Schmitt_P%C3%A1l
Szinte az egész vezérkart ide linkelhetném!
Ezekre vagytok büszkék? )))
A rezsicsökkentés végét meg várjuk ki!
Lehet most annak a pár ezer forintnak tapsolni! 10 év múlva remélem ilyen őszinte lesz a mosolyotok. Aki élt a 70-es 80-as években tudja milyen a heti rendszeres áramszünet. Aki meg a szakmában jártas tudja, hogy mit jelentett anno csatlakozni a nyugati áramhálózatra!
Nem volt olcsó egy lepusztult rendszert felhozni arra szintre, hogy legalább a frekvenciát tudja tartani.
Az, hogy ki járt jól Orbanisztánnal mindenkinek magának kell kiszámolnia.
Devizaárfolyamok, mennyi mynp-t bukott,mennyi ez utáni befizetést, különböző nem megszorítások (ami ugye több mint az elmúlt nyócév népnyúzó komenistái alatt) mennyire sújtják!
Hogy érintette a mindenki jól jár adórendszer?
Én jól jártam vele de még így is vastagon buktában vagyok, pedig hitelem nem volt! Mit szóljon egy frankhiteles 180-as átvételi és a mostani forradalmi 240-hez? )))
Mennyi földet, mennyi trafikot, állami támogatást, megrendelést kapott mint a PÁRT híve.
És már kész is a mérleg...))
pretorians 2013.11.22. 03:11:09
Ez mese habbal zozókám!
Ekkorákat talán nem kellene hazudnod!
J.László 2013.11.22. 03:24:53
"Aki élt a 70-es 80-as években tudja milyen a heti rendszeres áramszünet. Aki meg a szakmában jártas tudja, hogy mit jelentett anno csatlakozni a nyugati áramhálózatra!"
Rosszul emlékszel. A '90-es években voltak rendszeres áramszünetek, miután "privatizálták" a szolgáltatókat.
igazi Ténytár 2013.11.22. 04:47:52
Mr Neanderthal 2013.11.22. 06:34:22
varisztor 2013.11.22. 06:48:57
midnight coder 2013.11.22. 07:07:21
különvélemény 2013.11.22. 07:28:00
"Takonygerince" a gki-nak van, aki szerint a szegényember alkoholista bagós.
Ha ezt a jobbegyenes írta volna itt tépnéd a szádat a nagy felháborodásban.
Turn R (törölt) 2013.11.22. 07:33:25
digiteye 2013.11.22. 07:35:48
Kapjad te be a faszt. Tudod mi az, ugye?
Ha nem, gyere majd mutatom.
sterimar 2013.11.22. 07:39:52
sterimar 2013.11.22. 07:51:14
Nem kell megdögölni, be kell fizetni azt visszakapcsolják.
Mi köze ehhez a posztnak?
DFK 2013.11.22. 07:54:36
Before · http://azbeszt.blog.hu 2013.11.22. 07:55:49
A kedves "szerkesztőségből" pedig süt a lenéző dzsentri-attitűd, osztják az észt a meleg lakásból/irodából a jól működő számítógép mögül...
Persze mindez nem azt jelenti, hogy a cikknek feltétlenül igaza van, mert szigorúan a "rezsicsökkentést" nézve (hogy miért idézőjelben, azt tanulmánnyi terjedelemben lehetne kifejteni) a szegényebbek nyilvánvalóan jobban járnak, mert nem a nominális megtakarítás, hanem a jövedelemarányos az, ami igazán számít. De ez már egy másik kérdéskör...
Sinistroll 2013.11.22. 07:58:19
Azt meg ugye fel se tetelezed, hogy a bago es piafogyasztasi adatokat se az ujjabol szopta a GKI. Inkabb anyazol elbol.
Szep kis "szekesztoseg" ez, inkabb lemondanak az alkoholrol, csak hogy tovabb imadhassak a Vikit. Jozanul nehezebb lesz. ;)
Meg hogy jobbEGYENES - Kac, kac.
Turn R (törölt) 2013.11.22. 08:04:29
gigabursch 2013.11.22. 08:22:30
Mutass olyan embert, aki rezsit fizet, nem sokallja, és annak havi párezer forintnak nem örül, amikor már a parizer ára is az egekben van.
Az, meg hogy a szolgáltatók egy kicsit szívnak (vagy csak kevesebbet dőzsölnek) neked miért fáj?
Ez a Nevem 2013.11.22. 08:23:14
Jaffar 2013.11.22. 08:27:57
Gera 2013.11.22. 08:28:49
Bogyó 2 2013.11.22. 08:29:28
Miért kedves posztíró, nem a gazdagok jártak jobban? Az állami intézkedés következtében nem a gazdag családnak lesz több megtakarítása, plusz jövedelme?
Ha ő 200-at költött neki 20% után 40 ezer a megtakarítása, a 20 ezret költő szegénynek 4. Mi az ami ebben nem világos?
Más országban a bizonyos jövedelmi szint alatt lévők kapnak akármilyen támogatást is, a gazdagok meg fizetik a piaci árat.
Lehet írogatni arról meg elemezni, hogy a magyarországi rezsiköltségek indokoltan voltak-e azon a szinten ahol, de ettől még azt tagadni, hogy a gazdagok zsebében marad több pénz a rezsicsökkentés után, óvodás dolog.
Kár az ilyen megrendelésre vagy őszinte birkalelkesedésből íródott cikkekért. Kiknek maradt több pénz a zsebükben? Erről szólt a kérdés, és a válasz egyértelmű. A jövedelmek százalékában vizslatni ezt szánalmas. Ha a rezsiköltségek megfizetését akarja segíteni egy kormány akkor ezt azokkal teszi, akik rászorulnak. Mert ez az egyenlősdi, ami jó nagy egyenlőtlenségeket szül, kedves jobbegyenes, ez bizony ám a komcsi logika. Az állam feladata a jövedelemkülönbségek mérséklése, nem pedig fokozása, ahogy pártunk és kormányunk teszi.
Nzoltan 2013.11.22. 08:31:49
politikailagnemkorrekt 2013.11.22. 08:33:57
Jaffar 2013.11.22. 08:39:55
"Az alapvető élelmiszerek ára leginkább az idei terméshozamtól függ. Ha kevés a búza, akkor drága a kenyér. Ha a takarmány olcsó, olcsóbb a tej vagy a hús."
Még igaz is lehetne, ha idönként olcsóbb lenne valami, csak mert jobb volt a termés :)
Ehelyett ha ma 300Ft a kilós kenyér akkor valóban terméstöl függöen változik az ára, de csak negatív irányban, tehát drágul.
csababácsi 2013.11.22. 08:43:54
elwood 2013.11.22. 08:45:24
de miért nem volt erre jó a korábbi szociális tarifa ? miért kell a medencefűtést támogatni ?
ekat 2013.11.22. 08:45:25
politikailagnemkorrekt 2013.11.22. 08:46:08
Kinek jelent többet 6000 forinttal kisebb rezsi: a 60.000-ből élő Mari néninek, vagy a 400.000-ből élő szingli menedzsernek? Kábé ennyi. Értem én, hogy a vörös köd rátelepedett az agyatokra, de akkor nem kell ezt megpróbálni logikának álcázni, mert szimplán butaság.
politikailagnemkorrekt 2013.11.22. 08:49:10
ekat 2013.11.22. 08:49:17
ekat 2013.11.22. 08:52:36
Bogyó 2 2013.11.22. 08:55:33
Hát, ha ez neked bolsevik logika, ám legyen, de akkor ezek szerint neked azzal se lesz problémád, ha úgy módosítják a szociális törvényt, hogy akinek 200 ezer Ft fölött van a jövedelme az 40 ezer Ft lakásfenntartási támogatást kap -hiszen szegény hogyan fizeti ki a 400 m2 fűtését, a paneles meg csak 4 ezret, s ha ez nem tetszik neki, akkor egy rohadt irigy bolsevik. Aki gazdag, annak még több állami segítség jár, mert hát az istenadtának nagyobbak a költségei. Gratulálok, ez a Jobbegyenes-logika??
csepke 2013.11.22. 08:55:35
Hominidae 2013.11.22. 08:56:06
Ez óriási! :)
politikailagnemkorrekt 2013.11.22. 08:58:26
nyünyüge 2013.11.22. 08:59:43
Nem érted az egészet:)!
"Igazságos, és arányos az egykulcsos szja, ahogyan igazságos és arányos a rezsicsökkentés"
Bogyó 2 2013.11.22. 09:02:09
Ha már személyeskedünk, bár nem tudom, miből szűrted le, hogy most én lúzere vagyok-e ennek a dolognak.
Szerinted a 400 ezer Ft-ot kereső menedzser is csak 6 ezret spórol, ha teszem azt 300 m2-es lakást fűt?
Tanultál már matematikát általános után is?
Másik dolog, indokold már meg, hogy a menedzsert miért kell állami intézkedéssel támogatni?
Gyakorlatilag azt írod le te is, hogy mivel kiszúrjuk a szemedet Mari néni, könyöradománnyal, fogd be a pofádat, hogy miért hagyunk egy csomó lóvét a gazdagok zsebében.
vape 2013.11.22. 09:04:08
"Más országban a bizonyos jövedelmi szint alatt lévők kapnak akármilyen támogatást is, a gazdagok meg fizetik a piaci árat."
Egy olyan országban, ahol mindenki (aki megteheti) minimálbérre jelenti be magát, nehéz azt megállapítani, hogy ki is a valóban gazdag...
Nekem már eléggé fárasztó volt az "elmúltnyolcévben", hogy az átlagjövedelem felett mertem keresni. Ennek köszönhetően adózhattam a legmagasabb 32%-os kulccsal. És emellett semmilyen adóvisszatérítésre, gázártámogatásra nem voltam jogosult. Csak mert gazdag voltam az akkori vezetés értékítélete szerint...
Mindenkinek joga van olyan munkát találni, ahol többet kereshet a jelenleginél és a minimálbérnél. Ha így tesz, akkor jobban jár az egykulcsos adóval és a rezsicsökkentéssel. Kapitalizmus van, mi akartuk '89-ben, ennyi.
redriot77 2013.11.22. 09:04:49
Ahogy az egykulcsos adóval, ezzel is a felső-középosztálytól felfelé lévő rétegeket próbálják maguk mellé állítani. A föld- és trafikmutyikkal pedig legodaadóbb vazallusaikat jutalmazzák. Tökmindegy hogy pár millió proló mit hőbörög - a lényeg hogy a vagyonos, befolyásos emberek mind vérfideszesek legyenek. Az ingyen pénz pedig elég jó meggyőző erő továbbra is.
elwood 2013.11.22. 09:05:21
ez legalább nem is kerül sokba.
elwood 2013.11.22. 09:06:50
Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.11.22. 09:08:03
Ez olyan mint a Horváth Csabi ingyenes BKV bérlete.
Annak az MSZP szavazógarnitúrának szól, akik nagyrésze 50 feletti, és Kádárról álmodik.
különvélemény 2013.11.22. 09:08:38
Ja értem, tehát csupán statisztika.
Nagyjából annyi köze van a rezsicsökkentéshez, mint neked annak megértéséhez, hogy mi számít tudományos munkának, és mi demagóg szájtépésnek.
Kb, mintha azt írnám, hogy a rezsicsökkentéssel rosszul jártak az ékszerészek, mert felment az arany ára.
ROFL
elwood 2013.11.22. 09:11:28
különvélemény 2013.11.22. 09:17:17
bevasarlas.tesco.hu/hu-HU/ProductDetail/ProductDetail/2004007895315
De nem ajánlom, mert vásárolni csakis a cba-ban szabad. :P
$pi$ 2013.11.22. 09:25:05
Nem támogatja senki a medencefűtést. A buta kommunista agyatokkal meg sem próbáljátok felfogni mi történik, vagy csak simán hazudtok. Elmondom, hogy még ti is megértsétek.
Gyurcsány elvtárs alatt az állam jogi eszközökkel kötötte meg a gázárat. Patásorbán alatt is így. Ha jó vót Gyurcsány elvtárs alatt, akkor kuss legyen, akkor most is jó.
Gyurcsány elvtárs azt mondta, hogy nem lesz gázáremelés, aztán emelték a gázárat. A patásorbán azt mondta, hogy csökkenti a gázárat, aztán csökkentette.
Nem támogat senki semmit, a hazai árak még most sem tartoznak az olcsó európai árak közé, mert Gyurcsány elvtárs felküzdötte a drágábbak közé, most szépen vissza lett téve az átlagos árak közé.
Ha neked nem tetszik ez elvtársam, akkor könnyen kivonhatod magadat alóla. Tiltakozásul küld el minden hónapban a sárga táglalapba írt összeget Gyurcsány elvtárs magánszámlájára, évente készít neked cserébe egy táncos videjót a jútyúbon b+.
Bogyó 2 2013.11.22. 09:26:38
FüligJim 2013.11.22. 09:27:06
Rosszul emlékszel. Pl.Budapesten a XX. kerületben a 80-as évek végéig hetente volt áramszünet, amikor a Dél-Pesti Kórház miatt egyszerűen a hálózat nem bírta az igényeket. Gondolkodás nélkül kikapcsoltak néhány lakónegyedet...
különvélemény 2013.11.22. 09:28:57
Tényleg?
en.wikipedia.org/wiki/File:Henry_hub_NG_prices.svg
bipartisanpolicy.org/sites/default/files/images/naturalgasblog.jpg
Érdekes, ezeken az ábrákon az látszik, hogy most nagyjából annyiba kerül, mint 2002-ben.
Bár nagyjából reprezentálod az átlag mszp szavazó tájékozottságát.
FüligJim 2013.11.22. 09:38:51
Ami az áramszolgáltatókat illeti, nagysebességgel választják le magukról az egyébként hatósági áras (...és évek óta veszteséget termelő) lakossági ügyfelekkel foglalkozó ágazatukat 1-1 külön cégbe, míg a vállalati ügyfeleket egy másikba. A kormánynak az EON gáztározó üzlethez hasonlóan felajánlják a lakossági üzletágat megvételre... de ez nem fogja tartalmazni a nyereséget termelő hálózatos illetve vállalati üzletágakat... megint bevásároltatják a fiúkat egy lufival és lehet nézni merre megy el a közpénz...viszont a rezsidémon ellen hatalmas győzelmet aratunk, mert megint visszaszerzünk egy "pénznyelőt"... Szuper lesz...
nyünyüge 2013.11.22. 09:39:00
"egy olyan országban, ahol mindenki megteheti, hogy minimálbérre jelenti be magát.."
Olvass utána a jövedelmi és foglalkoztatási statisztikákban. A legmagasabb jövedelmek a pénzügyi területen vannak (lásd még a "népnyúzó bankok" fejezet), ott az emberek nem "bejelentik magukat", hanem benne vannak egy a cégben kialakított jövedelmi kategóriában. Ugyanez igaz az államigazgatásban, távközlési cégeknél, ...
Az pedig, hogy a kis cégek minimálbéren fizetnek (meg esetleg zsebbe hozzá), annak fő oka éppenséggel az, hogy a cégek járulékterhe szemben a brutálisan csökkentett szja-val egy kicsit sem csökkent (a mindenféle munkahelyvédelmi programokat max. szépségtapasznak nevezhetjük e tárgyban). És megint az 1 számjegyű szja-ról vízionálunk, ahelyett, hogy a cégek járulékterhe csökkene, fokozatosan, kiszámíthatóan elfogadható mértékre.
semmiextra 2013.11.22. 09:39:51
A GKI annyit írt le, hogy hiába a rezsicsökkentés, a háztartások helyzete 2010-es szintre ált vissza, hiszen a pozitív változást elvitte, a korábbi negatív. Persze most picit jobb mint fél éve. Hurrá megcsináltuk. Csak meg fogjuk szívni. Megint...
Szél jegyzet nyugi nem az eszedért szeretünk. Csak így tovább...
semmiextra 2013.11.22. 09:50:36
A magyarok szeretnek inni és cigit fogyasztani. A statisztika szerint, persze. De ez hazugság. Az elemzés azt mutatja csak, hogy mivel a keresleti görbe lapos, tehát nem ár érzékeny, sajnos a kisebb jövedelmüek között nagyobb részét viszi el. Ez nem menyiségi , hanem arány szám. De minek az a kurv@ nyugati matek. Anélkül is lehet hülyeséget irkálni. Minek érteni hozzá?!
pushup 2013.11.22. 09:51:59
semmiextra 2013.11.22. 09:52:23
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.22. 09:54:47
Kb. ez a logikája a "fújj, a gazdagok jártak jól" lemeznek.
Bogyó 2 2013.11.22. 10:04:16
Bajnaiék minta egyszer olyat mondtak volna, hogy 350-400 ezer körül vezetnék be a következő kulcsot, s az is huszonvalamennyi lenne.
Ez szerintem nem hangzik borzasztóan, hogy a négyszázezres jövedelmű plusz 8-10%-os adóterhelését milyen alapon lehet igazságtalannak tartani, nem tudom, a legtöbb országban a gazdagok nemcsak nagyobb összeggel, hanem nagyobb arányban is járulnak hozzá a közös terhekhez, mivel a 2 milliót keresőnek pár tízezer Ft abszolút észre sem vehető a mindennapi életében, azn államnak meg nagyon jól jön.
Kapitalizmust akartunk, de nem a dél-amerikai modellt, hanem inkább a skandinávot.
Sajnos, mégis az előbbi felé haladunk.
Gera 2013.11.22. 10:07:29
Turn R (törölt) 2013.11.22. 10:08:24
Gyűrött Papír 2013.11.22. 10:10:55
Megragadtad a szeszt meg a cigarettát a nagymamád irányából, mert van aki él vele és van aki nem. De nem csak a nagymamádra kell érteni amit írtam. De aki él vele, annak beletartozik. De valóban nem alapvető rezsi kérdés, ezt jól vetted észre!
Nem, a nagymamád nem "burzsujgeci" szerintem sem, de nem is mindenki nagymamája!
Bogyó 2 2013.11.22. 10:11:26
Pontosan.De akik itt mosdatják vakhitből vagy megrendelésből úgyse ismerik el. S ez a legnagyobb baj, hogy a nyilvánvalót se. AZ egy dolog, hogy vitázhatunk róla, hogy a gazdaságot ez felpörgeti-e vagy sem. De hogy az egykulcsos SZJA-t, a bevezetése utáni hónapban a bruttó félmilkós fizetésű nagyon pozitívan élte meg, a 120 ezret kereső meg nem sok mindent látott, ezt a tényt tagadni teljes nonszensz, de hát itt egyesek a saját szemüknek se hisznek, ha Matolcsy nem úgy mondja.
politikailagnemkorrekt 2013.11.22. 10:14:14
Bogyó 2 2013.11.22. 10:16:26
Hát itt is ez a helyzet. Ha szociális célból -mert ez a duma megy a családok, meg az emberek zsebét emlegetik- hozunk egy intézkedést, akkor a rászorulókat támogassuk, a nem rászorulók esetében meg ne mondjunk már le állami bevételből.
Ha nem szociális a cél, akkor meg mondjuk ki, hogy a 2 milliós fizetésű, ha 16%-os adója van, akkor haj de nagyon befektet, meg fogyaszt és gazdaságot pörget, ellenben 24%-os kulcsnál meg egyből offshore-ozna, jövedelmet titkolna meg a többi.
elwood 2013.11.22. 10:17:22
aztán szidod a szemét gyucsányt amiért nőtt itthon is.
a nem lesz gázáremelés ígéretet meg úgy veszed, hogy amíg világegyetem szét nem esik addig ne nőjön egy fillérel sem.
békemenet pozitív pipálva.
2013.11.22. 10:19:18
Hamis az érvelésed. Egyrészt nem az Orbán Gyurcsány összehasonlító elemzés a téma, másrészt az energia ára többek között azért olyan magas, mert sok az állami elvonás. Adó, hogy te is megértsd. De Orbán elvtárs nem ezt csökkentette...
Másrészt a gáztartalék radikális megvágása okozhat télen problémákat.
Harmadrészt az árcsökkentést úgyis meg fogod fizetni. de most beszopod, mert narancs ízű a fasz.
Negyedrészt arról van szó, hogy a közüzemi számlák csökkentése vajon hogyan segít a zemberek mindennapjaiban. Kiszámolható, hogy aki többet keres, többet kap vissza. Tehát támogatják a fölösleges, luxus fogyasztást.
csepke 2013.11.22. 10:20:52
bilolyogus 2013.11.22. 10:22:05
1. elveszik a pénzt a közműcégektől, odaadják a zembereknek:
- a zemberek szemében ők a jók
2. közműcég nem akarja kirúgni az embereit, árat emel a vállalkozóknak
- a zemberek erről nem akarnak tudni
3. a vállalkozók árat emelnek, hogy ne kelljen beszüntetni a tevékenységüket:
- a zemberek szidják a vállalkozókat, hogy milyen szemetek, azok a rosszak.
(Példa: péknél felirat a rezsicsökkentéssel egyidőben: a megnövekedett energiaárak miatt az eddig ingyenes kenyérszeletelés díja 20 Ft. És megfizetem, nem azért, mintha nem tudék levágni egy szelet kenyeret, hanem mert szeretném, hogy a pék ne menjen csődbe, ne kelljen "kenyérgyári" kenyeret ennem a jövőben.)
De a sok ilyen kis többletet (olcsó vaj ára 20 %-kal nőtt egy év alatt) összeadva igen csak mínuszban vagyok!!!!
Vagyis: a kormány a péktől elvesz, a zembereknek ad. Az energiaszolgáltató csak a transzfer csatorna, szerepe (a kormány által neki kiosztva), hogy elfedje a kormány manipulációját.
(vagyis más f..val verik a csalánt... Mintha álarcban a szomszéd nyugdíjas nénitől elvenném a nyugdíját, amikor hazafele jön, majd másnap a felét nagy kegyesen visszaadnám neki, hogy támogassam a bajban, hisz kirabolták - mert én ilyen jó ember vagyok. Innen már csak egy lépés a "fizessen a kormánynak, hogy az megvédje önt attól, hogy esetleg baja legyen...")
2013.11.22. 10:25:31
Kb. ez a logikája a "fújj, a gazdagok jártak jól" lemeznek. "
Nagyon szar példa, és a végkövetkeztetés is hibás. De gondoljuk tovább: a két pofonból lehet venni öt perc kukkolást, a háromból meg egy óra szexet. ki járt jobban?
Magyarul: a kiskeresetű vesz a megtakarításából havonta öt liter tejet, és húsz zsömlét, a jól kereső meg két üveg whisky-t, mert neki a tej már megvan...
Na, ki járt jól?
tobeor 2013.11.22. 10:31:34
"MAGYAROSZÁG JOBBAN TELJESÍÍÍÍT !!!!!!!"
Vagy inkább a poszt címe lehetne ez.
tobeor 2013.11.22. 10:35:08
"A rendszerváltás óta nem volt ekkora szegénység"
"A magyarok fele olyan háztartásban él, ahol a szegénység valamilyen formája jelen van."
www.uzletresz.hu/penzugy/20131029-a-rendszervaltas-ota-nem-volt-ekkora-szegenyseg.html
További kellemes rezsiszopás, istenem mekkora barmok vagytok hogy ilyen könnyű elvakítani titeket... a kormány már eddig is a többszörösét szedte be a magyaroktól, mint amennyit visszaad rezsiben, de ti boldogok vagytok...
Meglopnak titeket egy kenyérrel, visszadobnak két szem morzsát, és hálálkodtok... tündérmese ez, akárki megmondja...
Bogyó 2 2013.11.22. 10:37:33
Szerettem volna látni, hogy a szolgáltatók "extraprofitja" mennyi is. Mert ugye, ők tudják. Abból kiderülhetett volna,összehasonlítva más országokkal, hogy valójában volt-e indoka ennek, vagy csak demagógia. Nyilván egy tőkés cég sem azért ruház be, hogy ne legyen profitja. De hogy ez sok-e a GDF-nél, EDf-nél, erről nem igazán láttam sehol semmit. Cáfolatot se, de alátámasztó dokumentumot se. Ha lett volna ilyen, senkinek egy szava sem lehetne, ezzel állíthatna igazán maga mellé a kormány ingadozókat. De nem, nem volt semmi.
És ha a profit viszonylag tisztességes volt, de a kormány segíteni akar, akkor meg ne más izéjével verje a csalánt, hanem emeljen nyugdíjat, fizetést a rászorulóknál. De nyilván így a könnyebb.
Itt már láthatóan az a gond, hogy egyáltalán nem nonprofit a szektor, lehet ilyet is, de akkor ez már tényleg kommunizmus lesz, holnap már a pékek is gonosz szemetek lesznek, ha keresni akarnak a kenyéren.
különvélemény 2013.11.22. 10:45:02
Nem, az ár hullámzott, de valahogy ebből csak az emelést sikerült megvalósítani.
De ugyanígy folyamatosan emelték a víz, csatorna, bkv, stb. árát.
Minden évben bőven infláció felett.
Bogyó 2 2013.11.22. 10:47:29
A kormányt,a Fideszt pont ezért bélyegezték populistának, amit én se akartam teljesen elfogadni 2010-ig, de azóta, sajnos mindez igazolódott. Ugyanez történik a bankokkal, multik egy részével.Az emberekkel megetetik a szabadságharcot, s valójában a gazdasági pozíciók újraosztása történik. Ennek során rájátszanak a külföldi ellenességre, akik ugye szemét kizsákmányolók, miközben nekik az a problémájuk, hogy ők szeretnének inkább kizsákmányolni bennünket. Ne az Auchan, hanem a CBA, ne a külföldi gázszolgáltató, hanem majd ők. Ha a tényleges árcsökkenés, az igazi kapitalizmus volna a céljuk, nem monopolhelyzeteket alakítanának ki, hanem a versenyt fokoznák a kisebb szolgáltatók helyzetbe hozásával. Ahogy az azóta már nem emlegetett angliai rezsicsökkentési terveknél is.
AZ a különbség, hogy ott a rezsicsökkentés cél, nálunk csak ideiglenes eszköz.
Bogyó 2 2013.11.22. 10:59:57
"A rezsicsökkentés áldozata az a 22 Heves megyei önkormányzat, amely olyan értesítést kapott a napokban a hulladékszállítást végző, pétervásárai székhelyű Pevik Kft.-től, hogy a szerződéseiket felmondják"
"A pluszterhek miatt szeptemberben kéréssel fordultak az érintett több mint 30 önkormányzathoz, hogy kompenzálják az év során megjelenő plusz költségeiket. Ezt a megadott határidőig csak néhány település vállalta, 22 nem, így ők megkapják a hulladékszállítási szerződés felmondásáról szóló értesítést.
"Természetesen év végéig mindenhonnan elvisszük a hulladékot, de a kompenzációt nem vállaló önkormányzatoknak haladéktalanul új szolgáltató után kell nézniük.Január 1-jétől csak az indokolt költségek megfizetése után tudjuk vállalni a szemétszállítást - jelentette ki az igazgató."
A közműszolgáltatók, a bankok mellet az önkormányzatok is abba a helyzetbe kerültek, hogy velük veretik a csalánt. Mielőtt valaki ezzel jönne az adósságrendezésre is elsősorban a fideszes nagyvárosoknak volt szükségük, leszámítva néhány hülyét. De 1200-nak semmi adóssága nem volt, a legtöbb pedig Debrecen, Hódmezővásárhely, Kecskemét, amelyekért mindjárt sírva fakadunk. Kis, az egyensúly miatt önmaguktól sokat megtagadó falvak meg így járnak, létszámukat csökkentik mert járási hivatalok, meg tankerület kell nagy fizetésekkel. Itt a Kormányon kívül másnak már lassan semmi mozgástere nem lesz, kontroll fölötte szinte semmi, a "független" intézmények a markában, s egyesek még kérdezik, hogy miért ne lenne ez ami folyik demokratikus.
ds3 2013.11.22. 11:04:37
Offshore-ozni nem a bérből élő fog a magasabb SzJA miatt, neki nincs rá lehetősége. Titkolni is csak akkor tud, ha a főnöke zsebbe adja a bérét.
A főnökének illetve egy vállalkozónak meg nem csak az SzJA számít.
A bruttó bérből 16+10+8,5%-ot kell fizetnie a munkavállalónak (34,5%) és még 27%-ot efelett a munkaadónak. Ez összesen 61,5% úgy, hogy egyéb költségeket nem számoltam. Ehhez még hozzájön a 27%-os ÁFA, amit szépen ki lehet kerülni ha feketén megy a biznisz nagy része.
Röviden rossz duma, hogy az SzJA csökkentés a gazdságot fehéríti. Ugyanis az egyéb adóterhek/elvonások nem csökkentek, sőt.
elwood 2013.11.22. 11:13:24
a nép ott is kajálja kétpofára.
József Zóka 2013.11.22. 11:44:33
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.22. 12:41:36
politikailagnemkorrekt 2013.11.22. 12:57:18
toportyánzsóti 2013.11.22. 17:19:00
pretorians 2013.11.25. 10:35:13
Akadt település, amely a vártnál gyorsabban fejlődött, ilyen helyeken a megnövekedett terhelésnek köszönhetően előfordult, hogy gyakran szünetelt az áramszolgáltatás, de ez is átmeneti volt, mert a távvezeték vagy a trafó cseréjével hamar orvosolták a problémát.
Gyakori áramszünet a 90-es évekre volt jellemző, ugyanis ezzel alapozták meg a privatizáció szükségességét a szocialisták.
Pszt! 2013.12.19. 14:13:35
elektrodinamika 2013.12.22. 21:00:31
de firkálj még ilyen marhaságot. Te tudod a legjobban hogy az áruházak élelmiszeráraira a "rezsicsökkentésnek" semmi hatása!
De azért nyugodtan firkálj, ha csak ennyi a sütnivalód.