Ha valakinek nincs jogosítványa, “akkor ez egy meglehetősen egysíkú, egyoldalú, együgyű gondolkodást mutat” – közölte Horváth Csaba hétfőn a Klubrádió Szabad sáv című műsorában.

4994.jpgHorváth Lázárjános Csaba bizony meglehetősen együgyű, egyoldalú, és persze rettenetesen egysíkú. Mármint a gondolkodása.

A demagógia fekete öves mestere, az egykoron ingyenbékávéval rohamozó Horváth úgy tűnik, nem szeretne főpolgármester lenni. Hétfői coming outja ugyanis nemcsak hatalmas önteltségről és a társadalmi szolidaritás teljes hiányáról tanúskodik, hanem egyben megvilágítja azt is, hogy a mosolygós szocialista nem igazán értette meg, miről szól a politika.

Ez utóbbi persze minket aztán igazán nem zavar: ha Horváth Csaba úgy gondolja, hogy céljai eléréséhez jó módszer a lakosság jelentős hányadát jelentő jogosítvány nélküliek lealázása a sáros budapesti járda szintjéig, lelke rajta.

Még akkor sem érdemelne külön posztot Horváth úr, ha az együgyűzés és egysíkúzás egyedi eset lenne. De nem az. Politikai elitünk túlnyomó része ugyanis az általa mondottakat követő felháborodást nem fogja érteni. És tudják miért nem?

Mert ugyanúgy gondolkodik.

A kormányzati, önkormányzati, céges vagy épp saját Audi világában az autó státusszimbólum, ahol az "akinek van autója, ér valamit" gondolkodás uralkodik, ahol a tömött és széteső buszokon nyomorgók sorsa legfeljebb választások idején értékelődik fel. Bár a fenti példát látva, egy kellőképpen együgyű politikusnak még talán akkor sem.

Folytatva a sort, az ő univerzumukban a megoldandó probléma egy túl gyorsan váltó közlekedési lámpa, egy, a belváros kellős közepére leásott mélygarázs, egy méregdrága kampánymetró, vagy az együgyűekkel és egysíkúakkal teli idegesítő buszsáv, ami csak foglalja a helyet a sikeres emberek autói elől.

A legfőbb probléma azonban az, hogy a Lázár Jánosok és Horváth Csabák nem a cégeik ügyeit intézik, számolgatják a pénzüket és csodálják a garázsban álló négykerekű csodák fényezését - hanem politikai döntéseket hoznak.

Például a közlekedés területén. Akkor, amikor arról beszélünk, vitatkozunk, hogyan oldjuk meg a város és külső szövete, az agglomeráció gondjait, hogyan növeljük a közösségi közlekedés arányát, hogyan tegyük élhetőbbé és működőképesebbé a várost, a döntéshozóink hangzatos közlekedésbarát lózungokat elhadarva már ülnek is be az autóba, és gúnyos félmondatok társaságában csendes, méla undorral néznek körbe:

A sok-sok egysíkú, egyoldalú, együgyű megint villamosra száll. Még jogsijuk sincs.

Így nem fogunk előrehaladni.

Bazsó Bálint

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr645774984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CsakMintTe 2014.01.22. 14:56:28

Ó, te jó ég! Egyetértek egy jobbegyeneses poszttal...! Tuti front van, vagy ilyesmi.

Már csak egy kérdés marad: így nem, de akkor hogyan?

Veridicus76 2014.01.22. 15:19:01

Ez a korlátolt nyálgép sosem lesz főpolgármester. Mert vagy több ballib jelölt indul ősszel, és akkor Budapest jól járhat, mert nyerhet egy erős jobbos jelölt, vagy közös ballib jelölt lesz, de akkor az nagy eséllyel a szemkilövető köcsög lesz.

_most_ 2014.01.22. 20:33:15

ezt nem értem, a jogosítványhoz megszerzéséhez nem kell autóval rendelkezni.

___________________________ (törölt) 2014.01.23. 13:59:04

Fura ez az egész dolog. A világ legtöbb országában általában a jobboldal autósbarátabb, mert az autózás férfias és individualista dolog, a biciklizés hippis jellegű, a tömegközlekedés meg ugye valahol kollektivista, tehát szockó jellegű.

Ha nem is 100%-ig, de néha egy kicsit megfordítottnak tűnik nálunk. Bicikliző Mandiner meg Tomcat, és időnként autósbarátnak hangzó - bár amikor Demszky volt ezen a területen is borzalmas rossz munkát végző - szóval alapvetően kamu ballibek.

Fura ez nekem, én jobbos lennék és autóspárti. És nem praktikusan, hanem szimbolikusan. Mert az autó férfiasságot szimbolizál, erőt, versengést, sebességet, a másik lehagyását, státuszt, rangot, egyenlőtlenséget (ami szerintem nem rossz dolog, motivál, érdekessé teszi az életet) és egy bizonyos fokú egészséges individualizmust.

Alapvetően szeretem az autós társadalmak, mint 1950 környéki Amerika kultúráját.

Ettől még nem fogok összeborulni a ballibekkel, de szeretném, ha valahogy, legalábbis szimbolikusan megjelenne ez a magyar jobboldalon. Nem nekünk kellene lennünk a macsóbb és egyenlőtlenségpártibb oldalnak? :-)

Albu 2014.01.23. 14:26:22

Csabika példáján pont azt mondhatnók, hogy a jogsival rendelkezők egysíkúak, -oldalóak és -ügyűek. : )

Nekem B és V kategóriára van jogsim, hova álljak? : D

Szúrófény 2014.02.28. 04:08:29

@Veridicus76: Szép orra hitelesíti!
Cicero ezt írta:
"A zsidók egy sötét és visszataszító erő részei. Tudjuk, hogy klikkjük számos tagból áll, hogy mennyire összetartanak és szövetségeik milyen, hatalommal bírnak. Csirkefogók és gazemberek népe."
1917 óta szocializmus üzletbe utaznak!

jogalany 2014.04.21. 19:18:20

Horváth Csba nem egy észlény, ezt tudjuk, viszont nagyon hatalom éhes ami fordított arányban áll a cégei rossz helyzetével.
Már tönkre tette a II. kerületet, míg Ő volt ott a polgármester, persze saját pénztárcáját jól kitömte a megrendelés visszatérítésekből.
Most célja a főváros tönkretétele.
Gyurcsány embere, még ebédelni is volt a lizingelt csillár alatt.
Anno a választási plakátjaira pajeszt festettek, de nem kell, mert anélkül is csak a saját pénz a célja, az emberek nem érdeklik.
süti beállítások módosítása