Magyarországról tudósított a New York Times. Ne, lécci, ne kattintsatok tovább, nem a Horthy-szoborról és a növekvő antiszemitizmusról lesz szó, ígérem! Komolyan, ilyen riportot amerikai újságíró tollából régen nem olvastatok.
Seth Kugel szerdán megjelent írására a HVG figyelt fel. A NYT riportere éppen úton volt Erdélyből Budapestre, amikor úgy döntött, lepattan a vonatról, és random belekóstol egy magyar kisváros hétköznapjaiba. Mr. Kugel a Békés megyei Mezőberényt nézte ki magának, és saját bevallása szerint voltak fenntartásai, miután a magyarokat (szemben a románokkal, mexikóiakkal, törökökkel és kínaiakkal, akiknél nagyon jól érezte magát) kimért és zárkózott népségnek ismerte. Aztán csalódott. Pozitívan.
Seth Kugel pár óra leforgása alatt belecsöppent a vidék Magyarországába, és megtapasztalta, milyen a helyi szeszfőzde, falumúzeum, római katolikus mise, még egy disznótorba is meginvitálták. A New York Times tudósítója gyermeki lelkesedéssel írja le találkozását a furcsa magyar betűkel, a féldolláros kakaós csigával és az embert próbáló körtepálinkával. Írásában nincs nyoma rosszindulatnak, görcsnek, vágyvezérelt gondolkodásnak, mint azt annyi rólunk szóló cikkben megszokhattuk. Ez az ember tényleg nem tett mást, mint eljött hozzánk, és leírta, amit itt látott, tapasztalt.
Rendkívüli dolog ez, ugyanis nagyon kevés ilyen írás születik rólunk, magyarokról. Annyira hozzá szoktunk már a sugárban ránk zúdított mocskolódásokhoz, hogy ha idejön egy „neves újság” riportere, aki csak annyit tesz, hogy nem hazudik, alig akarunk hinni a szemünknek, és legszívesebben a lábát csókolgatnánk, mintha maga a megelevenedett Lord Rothermere volna. Szürreális az egész, de mindennél jobban jellemzi a hazai közhangulatot és a szabadnak hazudott média iránti bizalmi válságot.
Mi, magyarok kedves, vendégszerető emberek vagyunk, és ez a megállapítás fokozottan igaz a vidéki mikroközösségek világára. Nem igaz, hogy azt kívánjuk, dögöljön meg a szomszéd tehene, csak még magunkkal szemben is túl szigorúak vagyunk. Nem igaz, hogy üldözzük a kisebbségeket, helyette bemutatjuk a művészetüket a falumúzeumban (már persze, ha van mit).
Amit a New York Times újságírója látott, az csupán egy idilli állókép, ezt kár tagadni. Ha marad pár hetet, meglátja a dolgok árnyoldalát, a „kis nyugdíjból” kijövés keserű művészetét, a vírusként terjeszkedő bűnözést, az agyelszívást, az esténként kiüresedő utcákat. Magyarországon roham sebességben épül a roncstársadalom, és a sokszor felemlegetett „tradicionális értékeknek” vidéken sincs sok nyoma.
Mindezek ellenére – vagy pont ezek miatt – néha olyan jó néha megállni, és nem a problémákon feszülni, hanem élvezni azt, ami egyszerűen van. Amit még nem sodort el az ár, ami a miénk. Fütyülve a hazugságokra. Ledöfni a malacot, legurítani a pálinkát, elmenni a templomba.
A harsogó propagandát pedig hadd vigye a szél…
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Putyint akarja átverni az LMP balhékirálynője? 2014.02.07. 11:24:17
Trackback: Mutatjuk, miben menjen szavazni a rejtőzködő, félős baloldali 2014.02.07. 11:10:19
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Rettenet Tábornok11 2014.02.07. 11:14:46
RT
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.02.07. 11:21:23
Nincs semmi kérdés. Csak a kolléga szerint pusztítják a "tradicionális értékeket", én meg bátorkodtam hozzátenni, hogy ezekről az emberek inkább beszélni szoktak, mint aszerint élni.
Poszt Olok001 2014.02.07. 11:25:27
Mezga Geza (törölt) 2014.02.07. 11:26:34
Silent Bob 2014.02.07. 11:27:13
Medgar 2014.02.07. 11:30:27
Silent Bob 2014.02.07. 11:31:06
Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.02.07. 11:33:02
Budapest=európái szintű "világváros" /wtf:?/
nem romkocsmába ment, nem lopták el a bicikllűijét, nem számláztak neki túl, se a szállást,se a kakaós csigát
nem húzták le sehol, nem verte meg egy bkv ellenőr
meghát' jól érezte egy napig magát VIDÉKEN
megbocsáthatalan bűnök ezek
♔batyu♔ 2014.02.07. 11:33:40
Van gyökere, hiszen komoly irodalma van, filmek, emlékek.
Medgar 2014.02.07. 11:34:10
Szelid sunmalac 2014.02.07. 11:34:13
Meggyozodesem, hogy sokkal nagyobb "reklamerteke" van annak, hogy a kulfoldon elo magyarok miket meselnek az orszagrol a kulfoldi kollegaiknak, barataiknak, akik aztan ha szoba kerul ugyanazt adjak tovabb, gyakorlatilag hiteles forrasbol.
♔batyu♔ 2014.02.07. 11:34:18
♔batyu♔ 2014.02.07. 11:35:19
Silent Bob 2014.02.07. 11:36:12
Szelid sunmalac 2014.02.07. 11:36:37
Moin Moin 2014.02.07. 11:37:09
„Te elég ostobának tűnsz (pld. képtelen vagy felfogni a hagyományok turisztikai értékességét, nem is érted miről van szó), így ez a történelmi villantás inkább kínos részedről.” – Magyarországon gyakorlatilag nem létezik az élő (nép-)hagyomány: az emberek nem élnek ezek szerint, az nem része a mindennapjaiknak, de még az ünnepeiknek sem. Arról nem is beszélve, hogy nem viselik a hagyományos öltözékeket sem.
Az ok igen egyszerű: a magyar „hagyományossághoz” nem kapcsolódik semmiféle „sikerfeeling”: a magyar hagyományt semmiféle eredmény nem támasztotta alá, ui. a magyar (nép-)hagyomány nem „parasztpolgári” (mint pl. az alpesi, vagy skandináv népeké, finneké), hanem a „hagyományhoz” a kiszolgáltatottság, a korlátok közé kényszerítettség és a szegénység tapad. És ki a fene akarná ezeket „jóérzéssel éltetni” és élete, mindennapjai részeként tudni, hogy örökké arra emlékeztessék, hogy „milyen egy szerencsétlen nép vagyunk!”.
És ez ellen nem lehet tenni semmit, mert maga a magyar nép történelme rendezte el ezt így. A magyar néphagyományhoz, a hagyományos életfelfogáshoz ugyanis sohasem kapcsolódott a kezdeményezés, majd a kezdeményezést és a kitartó munkát követő siker feelingje – ezzel szemben kacsolódott hozzá az örökös, de eredményt nem hozó (és: nem szabad akaratunkból végzett) robot élménye-emléke. Pl. a bajor, vagy a tiroli néphagyomány azért él és virul – és így azért lehet komoly turisztikai értéke is – mert azt a siker igazolhatta: a bajorok ma is „tradicionális szemléletmód” szerint, azaz alaposan, átgondoltan és kitartóan, a részletekkel is törődve dolgoznak. Így készül az Audi és a BMW… Ezzel szemben mi is a magyar (munkakultúra-)hagyomány? „Kenjük be sárral!” – úgyse számít, csak valahogy legyen meg…
…Na, ezért nem virul a magyar néphagyomány!
Ami pedig a belső VII. kerületi zsidóvilágot és annak turisztikai vonzerejét illeti: ebben igazad van – de azért (tekintettel a kommentjeidből sütő antiszemita nézeteidre) mégiscsak bizarr, hogy éppen te jössz ezzel: azzal a hagyománnyal, amelyet és amelynek képviselőit te legszívesebben kizsuppolnád az országból. Olyasmi ez, mint amikor tegnap épp Wittner Mária állt ki az oroszok mellett a parlamentben.:-) …’Of boarisch kon i nua’ soag’n: ti’s isch ned schee!...
♔batyu♔ 2014.02.07. 11:41:37
Moin Moin 2014.02.07. 11:41:57
...Ja, és én mindennap követem és használom őseim hagyományát: i hob zwoa' Leada'hos' és beszélek bajor tájszólásban - és a fiam is fog!
...De szép is lesz majd, amikor majd azt mondja nekem - hia' in Minga - hogy aszongya: Vodda, tu pisch oa Groaddla!:-)
Szelid sunmalac 2014.02.07. 11:44:50
yatumux 2014.02.07. 11:47:02
A végén kicsit depis lett, de fontos látni, hogy nem vagyunk rosszabbak mint más. Csak túl szigorúak vagyunk magunkal és elfelejtettünk lazítani, sokat mosolyogni, nevetni.
Ennek az országnak 2 dologra van szüksége.
Rengeteg kisgyerek
Béke
Poszt Olok001 2014.02.07. 11:48:44
@mikka: Pontosan így van. Mindig oda érdemes menni itthon nyaralni, ahol liberális politikus el sem mer indulni.
Kb itt es ez csak az eleje te ostoba, bär ez a szo cseppet hizelgö räd nezve. Viszont a többi kerdesre nem välaszoltäl? Megtenned,h azokra is reagälsz, ha mär egy olyan reszre reagältäl, amely apropojät elfelejtetted? Ennyire nem figyelsz a sajät iräsodra sem?
Szoval mennyit fizetnek neked ezert a rabszolgamunkäert? Jol erzed magad (es ez a többire is vonatkozik), ha arra gondolsz,h miert adnak neked penzt? Nem tudom, de en ugy vagyok vele,h az ertekteremtö munkät reszesitem elönyben...ezt te annak tartod?
Nyers Fa 2014.02.07. 11:50:39
zFuly 2014.02.07. 11:51:37
Attól függetlenül, hogy ettöl persze idönkönt eltértek.
Amint elöfordul, hogy egy liberális anya is felpofozza a gyerekét, és láttunk már olyat, hogy egy állatvédö nem ad enni szegény kóbor cicának/kutyának.
Ettöl még sem a liberális értékeit sem az általános állatbarátságát nem kérdöjelezzük meg.
Ha szabad még egy liberális elvet ide idéznem: mások értékei éppoly védendöek, mint maga a liberalizmus.
Szelid sunmalac 2014.02.07. 11:52:20
yatumux 2014.02.07. 11:53:59
Pld szlovákok: receptúra: magyarok(kb 30 nép) németek, szlovákok(kb 5-10 féle szláv kis csoport), ruszinok, morvák, rengeteg lengyel, cigányok.
A románok még durvább.
Nyugat Európa: teljes káosz.
Egyedül UK ahol csak kb 10 népcsoport keverékéből állnak az angolok. Na ők a leg homogénebbek Európában.
♔batyu♔ 2014.02.07. 12:00:27
Persze sok a kamu is, de nyilvánvaló, ma már pld. a rideg állattartás nagyon kevés ember kenyere.
Ez nem igaz, óriási kultúrája van a magyar paraszti világnak, ez a korlátok közé szorítottság egy liberális marhaság. Még Trianon és a kommunizmus is csak rövidtávon tudta a parasztságot földre kényszeríteni. A világ által ismert és keresett magyar kultúra nem liberális városi, hanem magyar paraszti kultúra. Ha bárki komolyabb értéket szeretne előállítani, zenész, divattervező, visszanyúl a magyar paraszti gyökerekhez, egyébként esélye nincs a világhírre.
Akkor miről beszélsz, hogy semmiféle eredmény nem támasztotta alá? Az egyik legjobban eladható kultúrája a világon épp nekünk van, gondolod, hogy ezt nem teremtette meg valaki?
Megkeseredett ember lehetsz te, egyáltalán nem vagyunk szerencsétlen nép.
Hát ezt öregem a hajadra kenheted, nem tetszelegnék helyedben abban a szerepben, aki képes megmondani ki az antiszemita, te ehhez egyszerűen nem vagy elég értelmes. Már bocsi:)
mojoking77 2014.02.07. 12:02:42
Beszukult agyu taplo megmondoemberek. Fel sem fogtatok, hogy epp Magyarorszagot dicsertek? Tudjatok, azt az orszagot, ami nektek annyira szent, es mindenki mas, aki nem szelsojobbos, az csak elarulhatja. Ugye, ismeros. Irtatok egy parszor.
Vagy, szerintetek aki nem igazi magyar az nem is dicserheti? Csak ti buslakodhadtok, hogy mennyire kocsogok, hogy mindenki, az egesz vilag , a blosilibsikomcsi hazaarulokkal az elukon a TI szegeny kis agyongyalazott orszagokat szidja?
Probaljatok mar meg egy pillanatra kiemelni az arcotokat abbol a szartengerbol, amibe evek ota oly meghitten dagonyaztok.
Igen, egy kulfoldi idejott, es baszottul jol erezte magat. Es igen, rengeteg mas kulfoldi, szerte a vilagbol szinten idejott, es altalaban ok is baromi jol ereztek magukat.
Es igen, tobb penzuk van, mint nektek.
Es igen, utazgatnak.
Es valoban, nem latnak bele a ti lelketek szornyu melysegebe, es igen meg ha belelatnanak, akkor is szarnanak ra magasrol.
Szedjetek ossze inkabb magatokat, es probaljatok meg ti is elvezni az eletet, ahelyett, hogy az egesz vilagot gyulolnetek. (Bar persze tolem pont azt utaltok, akit csak akartok...)
Ja es Mezoberenyt meg nem szidni, nagyon jo kis hely az. Bar a csapat nagyjanak megelozo google kutatasra volt szuksege, hogy elhelyezhesse valahol a vakterkepen...
deruyter 2014.02.07. 12:02:45
Poszt Olok001 2014.02.07. 12:06:02
Csak erdekel a dolog. Nem tudom elkepzelni a "munka" utäni sörözesüket...
te...mit csinältäl ma??
OO...ne is mond egy olyat odaszoltam a mocskos libsinek...tudod a kezikönyv 26. oldal 4. välaszät, de beletettem plusz egy kötöszot...
Huuu.. te nem vagy semmi...
Egyszoval komolyan erdekel a dolog. :)
Ha mär ezt a tömenytelen fost kell olvasni uton utfelen. Kicsit färaszto a folyamatos politika.
Szelid sunmalac 2014.02.07. 12:11:25
♔batyu♔ 2014.02.07. 12:12:54
Itt nem arról van szó, hogy nagy a lelkünk, hanem arról, hogy nyilván irritáló baromságokat olvasni.
Ha valaki leírja, hogy kopott a 3-as metró, sok hajléktalan, sajnos, tényleg igaz. De azt írni, mint fentebb idéztem, hogy Mogyoródon a kormány besorozott gyerekeket gyakorlatoztat ez egy baromság, tudatos szemétség.
Nyers Fa 2014.02.07. 12:13:48
Szelid sunmalac 2014.02.07. 12:21:56
Moin Moin 2014.02.07. 12:23:24
"...egyáltalán nem vagyunk szerencsétlen nép..." - Mondd, olvastad te már a magyar Himnuszt?:-)
Vagy: hallotál Orbántól Békemenet-szónoklatot?
Komolyan: rendre azok a népek permanensen szerencsétlenek, akik nem akarnak szembenézni sem azzal, hogy szerencsétlenek, még kevésbé pedig azzal, hogy miféle immanens tényezői vannak ennek.
A magyarok ennek egyik legjobb példái!
Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.02.07. 12:23:33
Azért megnézném, hogy a bajorok-osztrákok közül hány % viseli a mindennapokban a zöld gatyát ill. a zekét. Élek a gyanúval hogy eléggé egyszámjegyű eredményt kapnánk. Lehet hogy a 60 és a halál köztiek ilyenbe járnak (templomba, heti 1 alkalommal), de a fiatalok körében biztos nem jellemző. Lehet persze fotókat mutogatni, amikor hagyományőrző rendezvényeken/vásárokon beöltöznek ilyennek, de ennyi erővel eszkimónak is öltözhetnének. Maskara.
"Az ok igen egyszerű: a magyar „hagyományossághoz” nem kapcsolódik semmiféle „sikerfeeling”"
Az osztrákokat-bajorokat sem a "parasztpolgáriság" tette sikeressé. Aki ezt állítja teljes tudatlanságát árulja el. Sokkal inkább a protestáns munkaerkölcs rájuk való könyörtelen alkalmazása, de az is az '50-es évek kezdete óta. Megy ugye Ausztriából '55ben kivonultak az oroszok, amit velünk kapcsolatban valahogy elfelejtettek megtenni, ez is oka volt '56-nak, kevesen tudják.
"A magyar néphagyományhoz, a hagyományos életfelfogáshoz ugyanis sohasem kapcsolódott a kezdeményezés, majd a kezdeményezést és a kitartó munkát követő siker feelingje"
Bármely néphagyomány az "értékmegőrzésre" /túlélésre törekszik, kivétel nélkül. A polgárosodással következett be, hogy a kezdeményezés átvehette egyáltalán a szerepet (a megőrzés fölött), ahol erre nyílott tér. Atlanti óceán meg India, spanyolok- portugálok- hollandok-angolok stb. Senki sem tudta akkor hogy ez lesz a "főnyeremény", meg azt sem, hogy a török másfél évszázadon keresztül Magyarországot választja hogy kitombolja magát. (->keleti ker. útvonalak megszűnése, Velence is ebbe rokkant meg), tehát semmi okunk azért gazsulálni az atlanti-tengerparti népeknek, mert éppen a sors szeszélye folytán a tengerparton telepedtek le, vagyis épp jó helyen voltak amikor Amerikát fölfedezték.
A "néphagyomámy" mindenütt visszafogó, megőrző tényező. A polgárosodás hiánya meg egyrészt a török, másrészt viszont a habsburg elnyomásra is visszavezethető. A nemzeti ellenállás = _értelmiségi_ ellenállás, tehát tanárok, tanítók, följebb menve akadémikusok, egyetemi tanárok műfaja. Érthető hát hogy habsburgok a dualizmus 40 éve előtt ott és úgy fogták vissza a magyar ipar ("kettős vámrendszer") és tudomány fejlődését, ahol csak tudták.
Vissza kéne venni az arcból, mert állításaid 90%-a nettó hülyeség.
Nyers Fa 2014.02.07. 12:23:41
Szelid sunmalac 2014.02.07. 12:26:13
Teljesen elfogadott barhol. Ezt most buktad.
Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.02.07. 12:32:27
Kíváncsi vagyok hogy a rohamosan "színesedő" ás muszlimizálódó Ny-Európa, a rekordmagas államadósságokkal mennyire tekinthető a siker iskolapéldáinak. Semennyire.
Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.02.07. 12:36:26
A "népviselet" mennyire jelzi a hagyományok megőrzését? Akinek zöldgatyája van az máris "igazbajor"? Nyilván nem.Annyi a helyzet hogy kékfarmer helyett arrafelé a zöldgatya lett elterjesztve.
"Élő néphagyomány" a kis hegyi községek tanyáin található meg esetleg, de a nagyvárosokban biztos nem.
Szelid sunmalac 2014.02.07. 12:38:42
Ferto! En mondom, ferto!
Szelid sunmalac 2014.02.07. 12:40:01
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.02.07. 12:40:04
Ez nem az értékek megkérdőjelezése, hanem az, hogy az emberek mennyire élnek aszerint. Azaz, hogy mekkora a szakadék a vállalt elvek és a hétköznapi viselkedés között. Én is paraszti családból származom, és saját családi történetek alapján tudom, hogy bizony meglepően nagyok bírnak lenni.
Lényegében a Született feleségek light változata.
"Ha szabad még egy liberális elvet ide idéznem: mások értékei éppoly védendöek, mint maga a liberalizmus. "
Ilyen elv nincs.
Szelid sunmalac 2014.02.07. 12:48:32
neoteny · http://word.blog.hu 2014.02.07. 12:49:40
"mekkora a szakadék a vállalt elvek és a hétköznapi viselkedés között"
“L’hypocrisie est un hommage que le vice rend a la vertu.” -- Francois de la Rochefoucauld
zFuly 2014.02.07. 12:55:37
Akkor elvi hiba van valakinek a készülékében.
A liberalizmus, mint szabadságeszme hogyan rangsorolhat a különbözö emberek saját vállalt értékei között?
Na, mind1.
A saját családi történetek vélhetöen többnyire már a paraszti életforma felbomlásának idöszakából származnak. Voltak nálunk is.
Született feleségeket sose néztem, ahhoz nem tudok viszonyítani.
Amihez viszonyítani tudok, az a magyar néprajzi, zenei, (népi) történeti anyag, ami múzeumokban, archívumokban van. Pl. "leltározott" népzenei kincsünk egymaga több, mint Európa tölünk nyugatra összesen. Ez egy-két kóbor zenésztöl nem jön össze, ezt minden faluban élni kellett.
Más kérdés, hogy ennek zöme miért, hogy és mikor ment veszendöbe.
♔batyu♔ 2014.02.07. 12:56:38
Ha valaki nem tartja magát szerencsétlennek, miért nevezné magát annak? Te nevezed szerencsétlennek a magyarokat. Holott nyilván te lehetsz az.
De miért is kellene annak éreznünk magunkat? Persze, volt egy kis visszaesés, korrigáltunk, a ballibsik picsán lettek rúgva, felfelé ívelő pályán vagyunk.
Liberálisok siránkoznak azon, hogy mennyire szerencsétlen nemzet a magyar. Ez is jellemző, hogy az összes hasonló a himnuszba köt bele. Írják át. Mire? Legyen benne utalás a holokausztra? Esetleg kifelé belőle Istennel?
Remélem, rövid és főleg múló dolog az amit te akarsz.
♔batyu♔ 2014.02.07. 12:58:09
Szelid sunmalac 2014.02.07. 12:58:45
♔batyu♔ 2014.02.07. 13:00:01
Nekik érték, pld. a Mercedes gyár.
Szelid sunmalac 2014.02.07. 13:00:14
♔batyu♔ 2014.02.07. 13:00:34
Poszt Olok001 2014.02.07. 13:15:29
@Szelid sunmalac : amugy batyuval egyet kell ertsek...neked nincs rälätäsod, mert nem a kormäny ältal nyomott igazsägbol veszed az infoidat. Ezt csak az lätja jol, aki eleteben ki nem tette a läbät az orszägbol nyaraläson kivül. Gondolom nekik megmutattak azert fenykepen Hegyeshalmot. :)
Szelid sunmalac 2014.02.07. 13:15:38
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.02.07. 13:21:00
Nem rangsorol, viszont nem az értékeidet védi, hanem az életedet és épségedet, de az értékeid bármikor kritizálhatóak, mint ahogy te is kritizálhatod másokét. Pont azért, mert úgy gondolja, hogy senki nem tudja a tutit, ezért se senkit se lehessen elnyomni, csak azért, mert máshogy gondolja.
Na, amit a néprajzi múzeumban látsz, az nem a hétköznapi élet.
Ez egyfajta kivonat. Hogy lásd a kontrasztot, vannak remek felvételek, amink Rákosi elvtárs kezet fog a parasztokkal, hatalmas búzamezők stb. Ez is igaz, ez is egy kivonata a kornak, de ez is csak egy része a korképnek. Na, a néprajzi múzeum, skanzen stb. is hasonló.
@♔batyu♔:
Nem, a butaság tényleg nem érték.
1. Nem vagyunk felfelé ívelő pályán. Sőt, igazából egy "utánam a vízözön" típusú pályán vagyunk.
2. A Himnusz meglehetősen kesergő hangulatú, talán feltűnt
Szelid sunmalac 2014.02.07. 13:27:11
vargánya 2014.02.07. 13:35:13
...De komolyan, fiúk: ezekből lesznek a világon elismert, magas technológiai szintet képviselő és ezért versenyképes termékek?"
Mert ugye azért vagyunk a világon, hogy "versenyképes terméket termeljünk". Kinek? Minek? Inkább a fentiek, mint a hozzánk beáramló "versenyképes" szemét!
szamarhegy 2014.02.07. 13:38:23
Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.02.07. 13:46:13
Ja úgy már nem buli?
Egyébként most a téli hidegben is rövid szárú kantáros gatyában mászkálnak bajorban?
szamarhegy 2014.02.07. 13:49:11
Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.02.07. 14:09:24
mojoking77 2014.02.07. 14:29:26
Miert kellene embereknek ugy elniuk, mint 50-100 evvel ezelott?
Csak, hogy neha a tobbiek "le" tudjanak menni videkre? eleg eletkeptelen dolognak tunik nekem... De, hat biztos velem van a gond, amiert nem ertekelem. Megyek is gyorsan felhuzom a lakkos csizmat, a dolmanyt, meg a darutollas kalapomat..
szamarhegy 2014.02.07. 14:44:07
mojoking77 2014.02.07. 14:53:27
ezu 2014.02.07. 15:00:00
Fulek 2014.02.07. 15:10:43
BattleCry (törölt) 2014.02.07. 15:13:31
Végig olvastam az eddigi hsz-eidet, az alapján írom ezt: Te egy fsz vagy. Ami nem lenne akkora baj, de hozzá még szorgalmas is. Ez kellemetlen.
Én nem hinném, hogy szerencsétlen lenne egy olyan nép, ami annyit szívott mint a magyar, és ennek ellenére még talpon van.
Szerencsétlenek akkora lennénk, ha eltűntünk volna a süllyesztőben... de nem így történt. Így max csak te vagy szerencsétlen.
Költözz el, és akkor sikeres leszel:)
Meg ez azoknak is szól, akik állandóan fröcsögnek, hogy így fos M.o, úgy fos M.o...
Költözzetek vissza anyátokba, ha nem tetszik valami. De nem kell állandóan rinyálni, meg a szátokon fosni.. attól nem lesz jobb.
Vagy a választáson szavazzatok olyanra, akire úgy gondolod, hogy gyökeres változást hozhat az ország életében...
És most nehogy leírja valaki, hogy Mszp... mert nyakonb@szom.. aki az öszödi beszéd után rájuk mer szavazni az egy fszkalap. Aki az elmúlt 4 év után a fideszre mer szavazni.. szintén fszkalap. Marad 2-3 párt... válasszatok kedvetekre.
hCsaba61 2014.02.07. 15:18:12
Tisztázzuk: amikor Magyarországot ekéző cikk jelenik meg valamely orgánumban (érdekes módon bal -vagy jobboldali beállítottságtól függetlenül, de ez megérne egy misét), szóval akkor nem a magyar embereket, hanem Magyarország Kormányát (esetleg kormányfőjét) és/vagy annak valamely elmebeteg-cezaromániás stb. intézkedését kifogásolja. Egyesek hajlamosak a népet a vezérrel azonosítani (...az állam én
vagyok...), pedig ez tudtommal csak a virtigli diktatúrákra jellemző.
szamarhegy 2014.02.07. 15:18:13
De ez abszolút egyéni kérdés, csepeli barátomnak, meg a Weiss Mannfréd Művek ipartörténete és az ott dolgozó felmenők adják ezt a hátteret :)
Kerti Öröm 2014.02.07. 15:32:18
Szerinted az alábbi emberek nem magyargyűlölők, vagy nem netán ismered őket?
Bolgár György, Kertész Ákos, Bauer Tamás, Jan Slota, Vladimir Meciar. Rober Fico, Corneliu Vadim Tudor, Gheroghe Funar, Ion Iliescu
És akkor csak azokat írtam, akik kapásból az eszembe jutottak...
mojoking77 2014.02.07. 15:44:33
Kertesz Akos egy ostoba fasz, de o sem a magyarokat gyuloli, hanem azt a par ezres csurhet, ami miatt nekem is magyarazkodnom kell kulfoldon neha napjan...
Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2014.02.07. 16:03:15
A magyar vidéki szépírók jó egy évtizede verik a főváros nagyra tartott kortársait. Illenék ennek végre az újságírásban is megmutatkoznia.
Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2014.02.07. 16:04:55
két dolog, mert siettem.
1. mindenki döntse el maga, hogy az kezdetű mondat vége: hogy probléma-e.
2. intellektusban vernek a vidékiek köröket a pesti "értelmiségre"
Kerti Öröm 2014.02.07. 16:55:42
miva? 2014.02.07. 16:57:33
Az ember elsősorban ember, a közösségébe vérmérséklete szerint illeszkedő harmóniára törekvő lény. Amit a túlnyomórészt kormánypárti média meg az ezt kiegyensúlyozandó állandóan farkast kiáltó ellenzéki erők minden esetben politikai kontextusba helyeznek csak arra jó, hogy saját létük szükségességét megindokolják. Így van ez a Jobbegyenes tisztelt stábjával is. Ha esetleg magukat megerőltetve tisztességesen, az eredeti cikk szellemében arról számoltak volna be, hogy Mezőberény a többi vidéki kisvárossal együtt a nyugat értelmisége számára Orbán koki -saller világa ellenére és a baloldal minden megnyilvánulásával ellentétben még most is élhető hely - ennél többet a cikk nem állít - és hogy az egykori angoltanár a kommentekben milyen szimpatikusan teszi kontextusba az újságíró megpróbáltatásait, akkor esetleg a nagyvárosi írástudóknak is lenne mire büszkének lenni. Addig azonban csak újra azt láthatjuk, hogy egy másfajta 2/3 normálisan viselkedik, és a habzó szájú 1/3 ebből politikai tőkét kíván kovácsolni. Az az 1/3, aminek a 2/3-a a híres 2/3. Ugye világos
mojoking77 2014.02.07. 17:03:22
Emlekszek meg '98 korul, mikor a Fidesznek kellett lerombolnia a sajat maga altala epitett image-et. Nem mondom ,egy pillanatig nem szaroztak vele. Hidd el Vona ugyanezt tenne, ha biztosan tudna, hogy neggyel tobben szavaznak ra erte, mint igy. Politika./politikusok.
Mocskos, gerinctelen, minden tartast mellozo banda. Amelyik megsem, az mar vagy Brusszelben van, vagy egy ket ev utan feladta...
burakefendi 2014.02.07. 17:06:30
ilyen erővel a te liberális utópiáid mellett is felesleges kardoskodnod, mert az egy egy sohanemlesz állapot.
miva? 2014.02.07. 17:07:40
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.02.07. 19:21:32
Nem hiszem, hogy ennyire bonyolult dolgot írtam volna, hogy senki se érti.
Van a felszín és van a háttér. A felszínen ott a család, templom stb. A háttérben ott a szerető, a családi viszály, a zabi gyerek stb.
Ez nem az, hogy van az utópia és az nem valósul meg tökéletesen, hanem tökéletesen két világ van. Az egyik a kirakat, a másik a bolt belül.
Mint az "boldog békeidőkben", van a sok méltóságos, aki kéhlek, becsületbeli ügynek tekinti az adósságot, úhliembernek tahtja magát és lenézi a szatócsot.
Ugyanakkor cseppet se szégyell elmenni a kuplerájba, megvesztegetni, vagy fenyegetni egy hivatalnokot, elkártyázni az örökségét stb.
Vagy vehetnénk a lovagokat, akikről mindenkinek az jut eszébe, hogy becsületesek, erősek, védik a gyengéket, szembeszállnak a gonoszsággal stb.
Valójában, azonban igen csak megérték a pénzüket. Nem ritkán raboltak, önkényesen vámot szedtek, illetve a korai időkben a csatamezőn elesetteket fosztogatták... Ezzel nem azt mondom, hogy nem léteztek lovagi erkölcsi kódexek, csak épp nem szabad túlságosan komolyan venni a szerepét.
Hasonlóképp túlértékelik a "tradicionális értékek" (,amiket egyébként kétszer senki nem tudna ugyanúgy definiálni) szerepét. Sokkal inkább jellemzi azt, hogy az emberek mit gondoltak arról, hogy hogy lenne helyes élni, mint azt, hogy ténylegesen hogy éltek.
Nyers Fa 2014.02.07. 19:26:23
Syaray Attila 2014.02.07. 20:10:46
▒█░░░ ▒█▀▀▀ ▒█▒█▒█ ▒█░▒█ ░▒█▒█░ ▒█▄▄█ ▒█░
▒█▄▄█ ▒█▄▄▄ ▒█░░▀█ ▒█▄▄▀ ░░▀▄▀░ ▒█░▒█ ▄█▄
▀█▀ ▒█░░░ ▒█▀▀▄ ▀█▀ ▒█░▄▀ ▒█▀▀▀█
▒█░ ▒█░░░ ▒█░▒█ ▒█░ ▒█▀▄░ ▒█░░▒█
▄█▄ ▒█▄▄█ ▒█▄▄▀ ▄█▄ ▒█░▒█ ▒█▄▄▄█
___d88888888b_____d88888888b
__d88?____d88b___d88b____`88b
_d8?_________d888b_________`8b
_8b_________________________d8
_b8__________________d8888b___d8888b
__d8________________d8?__d8b_d8b__`8b
___8ba_____________d8?_____d8b_____`8b
____`8da___________8b_______________d8
______`Y8b__________d8_____________8b
________`8b__________8ba_________ad8
__________`88_____88__`8da_____ab8?
____________8b___d8_____`Y8___8Y?
_____________`b_d?________`8_8?
______________`8?__________`8?
_______________"____________"
miva? 2014.02.07. 20:18:02
ott olyan nincs, hogy valami rejtve marad.
@Syaray Attila: biztosan megkapod már a prémiumod. Több blogra sztem ezt már ne tegyed ki, mert nekem kínos. Kaya Ibrahimosod nincs?
Makkasz 2014.02.07. 20:50:27
Akkor most jok vagyunk? Szivesen elne Magyarorszagon a cikkiro?
Elolvastam az eredeti cikket is. Ezert senki nem fog Magyarorszagra utazni, vagy ott maradni a kommunizmusban.
no_successful2 2014.02.07. 21:06:53
Na erre érez rá egy idegen, és ezt nem vesszük észre már mi, mert eltakarja a globalizált multikultúra köde a szemünk elől.
De attól még a magyarságunk ott van, még ha mi nem is látjuk.
Csak néha villan be, amikor egy idegen rácsodálkozik, és elmondja, hogy mit lát rajtunk érdekesnek. Azért érdekes egy egy ilyen őszinte, és elfogulatlan cikk.
Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2014.02.07. 21:56:21
Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2014.02.07. 22:02:44
Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2014.02.07. 22:04:20
Zolcsi67 2014.02.07. 22:14:19
2014.02.07. 22:53:41
Zolcsi67 2014.02.08. 05:57:45
Nem szeretnék a helyedben lenni, jóember...
röhögő 2014.02.08. 08:41:08
röhögő 2014.02.08. 08:42:58
- Ez jó! :-))
Shinigami Daiko 2014.02.08. 08:52:53
Hidvégi Mihály 2014.02.08. 10:14:38
Kertész Ákos írta: "...magyar a legsúlyosabb történelmi bűnökért sem érez egy szikrányi lelkiismeret furdalást, hogy mindent másra hárít, hogy mindig másra mutogat, hogy boldogan dagonyázik a diktatúra pocsolyájában, röfög és zabálja a moslékot, és nem akar tudni róla, hogy le fogják szúrni."
De kedves barátom, hát nincs igaza itt Kertésznek?! Gondolj bele, ez történik most is: Orbán hitegeti ezt a szerencsétlen népet a rezsicsökkentéssel, hitegeti, hogy nem, magyar, nem kell itt dolgoznod keményen, nem kell itt verejtékezned, elég ha én leszek a vezéred, s úgy lecsökkentem a költségeidet, hogy majd élsz mint Marci hevesen!
Ó, a szarjankó!
Ostoba Orbán mindent megtesz, hogy egyre butábbá tegye a népét, egyre felelőtlenebbé, s ez a nép - aminek én is részese vagyok - ez dagonyázik ebben az orbáni pocsolyában, röfög hozzá, nem veszi észre, hogy épp a torkához illeszti a kést Orbánböllér.
Szóval én nem akarom tovább forszírozni ezt a dolgot, de ha te ez alapján Kertész Ákost magyargyűlölőnek nevezed, azt hiszem erősen tévedsz. Ha nem tudunk szembenézni saját butaságunkkal,gyengeségünkkel, teret adunk a gonosznak, a butának, a gyengének, akkor ócska kis disznók vagyunk, kárhozatra ítélve.
Mondom ezt én, aki igen szereti az állatokat, a disznókat is, a kismalacokat is, úgy hogy elnézést kérek kedves szelíd állatkáimtól...
miketbeszéltek 2014.02.08. 10:51:45
Steve the Great 2014.02.08. 20:22:01
calabria007 (törölt) 2014.02.09. 12:50:50
te komolyan azt hiszed, hogy Brüsszelben etikusabban folynak a dolgok?!
THE BRUSSELS BUSINESS DOCUMENTARY
www.youtube.com/watch?v=0Kngj1K2a_c
Az utolsó 100 komment: