Nagyon úgy tűnik, Gyurcsány Ferencnek sikerült az, amiben rajta kívül valószínűleg csak fanatikus hívei hittek: a volt miniszterelnök bravúros teljesítménnyel trollkodta szét a baloldalt, olyannyira, hogy újból megkerülhetetlen tényezővé vált.

mesterhazy2.jpgAz EP-választás igazi tétje az volt, hogy megmutassa a baloldal igazi erőviszonyait, ehelyett a nagy tanulság az, hogy egyik sem képes kitörni a rétegpárti szerepből, az MSZP, az Együtt-PM, a DK és az részben LMP egymás kárára, szinte ugyanazokért a szavazatokért küzdenek. Ősszel önkormányzati választás, addig le kell osztani a helyeket, ha szerepet akarnak játszani még a politikában. Kezdődhet a boksz, mi csak egy kávét kérünk.

Egyik szemünk sír, másik szemünk nevet. Nevet, hiszen végre van esély rá, hogy a rendszerváltás utáni magyar történelem egyik legsötétebb fejezete lezárul, a Magyar Szocialista Párt, a másik csapás, az SZDSZ által kitaposott ösvényen haladva talán eltűnik a süllyesztőben.

De sír, mert az EP-választás azt is megmutatta, az SZDSZ öröksége él, igény van rá, nem is egy, de rögtön két párt formájában. A csendes, visszafogott, a szakértőinek mondott Együtt-PM és az abszolút ösztönpárt, retorikájában szélsőbaloldali, valójában kőkeményen piacpárti Gyurcsány-galeri teljesítménye azt mutatja, roppant hibás dolog lenne temetni az amúgy megújulásra tökéletesen alkalmatlan, hiteltelen garnitúrát.

Az is igaz ugyanakkor, hogy a baloldal összeomlását jelentő 2009-es EP-választáshoz képest semmivel sem tudtak előrébb lépni, legfeljebb azóta sikeresen felszalámizták magukat, nagyjából három, egyenlő részre.

Gyurcsány - Bajnai jobban teljesít

Abszurd, de úgy tűnik, a két volt miniszterelnök jobban teljesít, mint a (és még egy abszurd) a megújulás arcának kikiáltott Mesterházy. A közepesen tehetségtelen szocialista pártelnök ugyanis láthatóan képtelen volt megbirkózni a mögötte felsorakozó igen virgonc politikai hullákkal (meg azokkal, amelyek a szekrényből dőltek ki...), és a végtelenül elhasználódott, fáradt, öreg párttal.

Szinte mellékes, hogy Mesterházy túléli-e az EP-választást, helyébe úgy sem nagyon tudnak ültetni senkit.

Az igazi nagy kérdés most már az, ki tudja a legzsírosabb szeletet kihasítani a baloldali tortából ősszel, konkrétan: ki adja majd a budapesti főpolgármester-jelöltet.

A közös jelölt elemi érdekük, hiszen a Fideszt egyedül a fővárosban tudják befogni, ehhez viszont együttműködni kell, ami pont az EP-választás eredményeit ismerve egyre nehezebb lesz.

Az MSZP foggal-körömmel fogja védeni az utolsó sáncait, Gyurcsány Ferenc és baráti köre lendületesen fog magának követelni minél több biztos helyet, a Budapesten harmadik (szorosan a DK mögött) Együtt-PM-nek pedig létkérdés, hogy életképes erőként mutassa meg magát ősszel a számára legfontosabb (néhány nagyváros kivételével gyakorlatilag egyetlen) helyszínen.

Külön kérdés az LMP, amely láthatóan egyre esetlenebbül, bizonytalanabbul mozog a bal térfélen. Azzal, hogy Együtt-PM ledobta magáról az áporodott szagú szocialista köpenyt, az LMP látványosan gyengült, a korábban jobb híján rá szavazók láthatóan már örömmel ikszeltek a Bajnaiékra.

A kérdés már csak az, hogy a maradék helyek egymás közti leosztásán túl vajon eszébe jut-e valakinek odaát, hogy eközben a magyar társadalom tekintélyes részét képtelenek nem csak megszólítani, de megérteni is. A baloldali rétegpártok leginkább csak egymás kárára tud erősödni.

A helyzet az, hogy míg korábban egy szakács főzött csapnivaló módon a baloldali menzán, most már ugyanezt hárman csinálják, annyi különbséggel, hogy csak egymást zavarják az egyszemélyre szabott konyhában.

Egy biztos, a következő pár hónap a baloldal újrarendeződéséről, helyezkedésekről fog szólni. Kezdődhet a boksz, mi csak egy kávét kérünk.

Bazsó Bálint

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr346211111

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Itt az esély a valódi megújulásra? 2014.05.27. 09:22:55

Tavaly januárban, amikor szakadt az LMP, ezt írtam Schifferék Bajnaihoz fűzödő viszonyáról:  Megtehették volna, hogy ők kezdenek el elsőként tárgyalni az E14-el, így helyzeti előnyre tehettek volna szert, már belülről, egy nagyobb szövetség részekén...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

objekt678 2014.05.26. 19:29:10

Amíg az átlagos aparatcsikot megtestesítő Mesterházyval volt csörte, addig nem kellett nagyon figyelni. Őt stylistok igazgatják, nem komoly ellenfél.
De Gyurcsány és Bajnai már azok. Mindkettő
szinte Cippola-i szinteken képes elvarázsolni arra alkalmas tömegeket.
Csak óvatosan a leírásukkal !

Veridicus76 2014.05.26. 19:42:54

Egyetértek, az SZDSZ újjáéledése - ráadásul még nyíltabb, még arcátlanabb keresztény- és magyargyűlölettel - aggasztó. Mindent meg kell tenni ennek a szélsőséges hazaáruló cionista bandának az eltaposásáért. Budapestet ősszel minden eszközzel meg kell védeni tőlük. Börtönbe Gyurcsányt!

laci0011 2014.05.26. 19:45:49

@Veridicus76: Nyaljad tovább putinka prosztatáját pincsikutyája valagán át kgbéla tevékeny segítségével szerencsétlen jobber.

hanta boy 2014.05.26. 19:47:19

@objekt678:

Csatlakozom objekthez!

Nagyon-nagyon veszélyes a "mi csak egy kávét kérünk" ideológia a jobboldalon!!!

Az önkormányzati választás még nincs megnyerve, pláne nincs megnyerve Budapesten és pl. Szegeden, Nyírbátorban, Komlón, Kazincbarcikán, stb...

Ha októberben meg van nyerve, akkor jöhet a kávé, egy kis pihenés és a munka, hiszen, ha nincs teljesítmény, oda a győzelem....

Azt mindenki látja, hogy iszonyú bajban van a baloldal, de ez nem jelenti az automatikus jobboldali győzelmet!

laci0011 2014.05.26. 19:49:40

Aromó annyi agysejted lehet mint 1 bazsarózsának amit megvédett szerencsétlen Sólyom,a böszmécske lenyel titeket röhögve retardált jobber.

hanta boy 2014.05.26. 19:51:09

Az persze megnyugtató, hogy amíg ilyen Laci001 szintű agyatlan barmok a baloldali kommenteklők, azért annyira nagy baj nincs!

Agyilag kb. itt tart a baloldal ma Magyarországon!

laci0011 2014.05.26. 19:53:06

@hanta boy: Statisztikahamisítás van csak,teljesítmény nuku jobber oldalon.Normális jobboldali érában csak aljanép voltatok.

objekt678 2014.05.26. 20:39:21

@laci0011: Ha saját magad párolod a pálinkádat, akkor ügyelj arra, hogy az utópárlatot idejében elvedd.
Máskülönben nem csak hülye maradsz, hanem vak is leszel. (Részben a metilalkoholtól.)

Statisztikahamisítás????

laci0011 2014.05.26. 20:57:59

Páleszfőzéshez hülye vagy nem kicsit,sok volt a rézelejéből valszeg...

turista a saját országában 2014.05.26. 21:02:12

"Nagyon úgy tűnik, Gyurcsány Ferencnek sikerült az, amiben rajta kívül valószínűleg csak fanatikus hívei hittek: a volt miniszterelnök bravúros teljesítménnyel trollkodta szét a baloldalt, olyannyira, hogy újból megkerülhetetlen tényezővé vált."

Bármilyen hihetetlennek tűnik: rá, ill. pártjára is ugyanolyan hús-vér emberek szavaztak, mint a többi pártra. Ilyen-olyan okkal és megfontolásból. Persze ezt a hülye fóbiás fejeddel sosem fogod megérteni.

objekt678 2014.05.26. 21:08:22

@laci0011: Ti állítólag 5774 éve gyakoroljátok a múltmegváltoztatás-hamisítás gyakorlatát. Mindenhol kitelt az esztendőtök, üldöznek titeket már Egyiptom óta....

Nem.
Ez nem lesz pótizrael. Bőgatyázhattok ugyan minket, de mentek a levesbe. Egyiptom óta titeket kiutálnak mindenhonnan és "nem értitek, hogy miért"
Magam sem nagyon. Egyszerűen így van.

turista a saját országában 2014.05.26. 21:08:33

@Bazsó Bálint: Mit trollkodott szét, bazdmeg? Rászavazott egy csomó ember a bal -és liberális oldalon, mert számukra nem más, hanem ő és a dk volt a legszimpibb. Ennek legföljebb te nem örülsz, de hülyeségeket attól még kell irkálni.

objekt678 2014.05.26. 21:43:13

@laci0011: "Páleszfőzéshez" biztos , hogy hülye vagyok. Vizsgakor pont az előpárlatot húztam. (Ezt hívjátok rézelejének..)
Miben tudok még segíteni?

Sir Bates dö Hól 2014.05.26. 21:46:13

Ok, ne legyen az általatok "baloldal"-nak nevezett valami moon (bár a klasszikus terminológiában célkitűzéseiket a fidesz és jobbik jeleníti meg). Legyetek csak ti. Azután mi lesz? Mert a gazdasághoz nem értetek... a jobbik ezt választási programjával bizonyította, a fidesz eddigi tevékenységével (ha az ún. szpáhi-gazdálkodáson túlmutató modellt tartunk kívánatosnak, európa közepén, eu-tagként, a XXI. század második évtizedében).
Szóval, mi lesz a hatalom kizárólagos "jobboldali" kezekbe kerülése után? Akkor mit fognak idoljaitok csinálni? Mert abból gdp nem lesz, amit eddig felmutattatok...

objekt678 2014.05.26. 21:59:45

@Sir Bates dö Hól: Hát ebből bizony nem lesz más, minthogy kiszellőztetjük a bőgatyánkat, magyarkodunk valamicskét, böffentgetünk oszt majd éhünkben visszakönyörgünk benneteket, hogy sötétségünkben mutassátok ti a fényességes utat a csillagok felé...

Hát én így képzelem. És Te,, te emberiség szupremáciája, Te púpos judapesti zsidó miként látod?

Sir Bates dö Hól 2014.05.26. 22:40:17

@objekt678: valami hasonló forgatókönyvet gondolok én is... valakinél majd kuncsorogni fogtok (hogy az orosz, arab, kínai, izraeli vagy jenki lesz, ez most mindegy... miként kádár alatt is tettétek)... attól, hogy bőgatyát veszel fel, még nem leszel magyar... ha megnyugtat, elképzelhetsz olyannak is, ahogy leírtál... viszont egyféleképpen látjuk az esetleges jövőt:-)...

látjátok feleim szümtükkel 2014.05.27. 08:44:17

@Veridicus76: "...az SZDSZ újjáéledése - ráadásul még nyíltabb, még arcátlanabb keresztény- és magyargyűlölettel -..."

Még mielőtt libsi-bolsinak titulálnál, egyik sem vagyok, de jobbik sem. No meg keresztény sem, magampárti vagyok.

Szóval, meg tudnál jelölni egy-két megnyilvánulást, ami "arcátlan keresztény- és magyargyűlölet"nek minősül?

Szerinted aki nem szereti a vallást, meg esetleg a vallásos embereket sem, az már magyargyűlölő?
Szerinted mindenkinek szeretni kell a vallásos embereket?

Lássuk a választ!

Ad Dio 2014.05.27. 08:44:30

@laci0011:

A bazsarózsákat a helyiek védték meg (helyesebben akadályozták meg a Zengő elvételét :-) ). Sólyom hozzájárulása fontos, de nem perdöntő volt.

Ad Dio 2014.05.27. 09:00:20

Látszólag nem maradt más talpon a baloldalon: Bajnai másodhegedűs, és Gyurcsány vezér. Ez a felállás ugyan némileg már áthallásos, és elég sok baloldalinak nem is igazán tetszik, de ez van...

Másik kérdés, hogy azért az mszp nincs annyira lépéskényszerben mint azt a netes megmondók szeretnék láttatni. Ha a képviselői nem hagyják el, akkor bizony még kövér négy évig ő a legerősebb parlamenti ellenzék. Négy év nagy idő, sok minden történhet. Simán játszhatnak egy kis kivárásra. Másfelől a vagyona is jelentős, azt akár lehet kicsit "racionalizálni" kimentegetni. Nem kell kapkodni. Nagyon nem.

Viszont DK-nak elemi érdeke ütni a vasat amíg meleg. Azt ugyanis ők is tudják, hogy egy 27%-os részvétel mellett megtartott választás eléggé torz eredményt mutat. Gyakorlatilag a fanatikusok számáról árulkodik egyedül.

Ebből a szempontból az LMP szereplése is elgondolkodtató, hiszen a soraiban elég sok "csalódott" van jobbról és balról. Ezek nem a legmotiváltabb szavazók. szóval ha így is összejött neki az 5%, az bizony komolyabb tábort is jelenthet.

Hefe 2014.05.27. 09:06:24

" a volt miniszterelnök bravúros teljesítménnyel trollkodta szét a baloldalt, olyannyira, hogy újból megkerülhetetlen tényezővé vált."

ha jol ertelek, akkor gyurcsany csinalt mszp-elnokot az impotens mesterhazibol, es o volt az aki kicseszett bajnaival?
Nem gondolod komolyan, ugye?

Blogger Géza 2014.05.27. 09:07:09

@Sir Bates dö Hól: " negyedéves összevetésben a hazai 1,1 százalékos növekedés - a hasonló lengyel tempóval együtt - a legnagyobbnak számít."

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/gyorsult_az_europai_novekedes.581329.html

Peterpapo 2014.05.27. 09:13:21

Tipikus. Bármely oldal, vagy maga a politika, nem csak egy személyre szabott, mint ahogy azt a fideszben gondolják. Ez nem a hegylakó, hogy csak egy maradhat. Az egyszemélyes politikát diktatúrának hívják. Vagy Viktatúrának, ha stílszerű akarok lenni. Nézzük, kik vannak a jobboldalon! Fidesz, Jobbik. Mindenki mást, aki eddig ott volt bedarált a Fidesz.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.27. 09:17:36

Bajnai megbukott.

Az eredmény számára az lett volna, ha legyőzi a DK-t. Neki a DK volt az igazi ellenfele, nem a Fidesz.

Az Együttnek vagy liberálisnak kell lennie vagy szocialistának. A kettő együtt nem megy, ezt bizonyította az elmúlt 25 év.

A liberális tér már foglalt, ott a DK. A szocialista teret meg most fogja belakni az MSZP. Az Együttnek nem marad hely. Zöld se lehet, mert arra meg ott a hitelesebb LMP.

apro_marosan_petergabor 2014.05.27. 09:26:39

Bravúrosnak azért nem nevezném, hogy Lopcsány tönkretette a baloldalt.
Kétségtelenül hasznos volt e tevékenysége, nagyban hozzájárult egy újabb stabil kormányzati ciklushoz.
Annak azért megsem örülünk, hogy egy ilyen rákosista, tömegbelövető senki ronthatja, mérgezheti a levegőt az EU parlamentben.
Azt is mondhatnánk "szociknál" kontraszelekció zajlott le, ehhez persze Mesterházy gyengesége, impotenciája is hozzájárult, hiába no, a szalámi taktikát igazán az Apró klánban lehetett jól megtanulni.

Conchobar 2014.05.27. 09:28:53

"Az MSZP foggal-körömmel fogja védeni az utolsó sáncait, Gyurcsány Ferenc és baráti köre lendületesen fog magának követelni minél több biztos helyet" - Nem kellene túlragozni az EP-választás következményeit. A DK meg akarta mutatni az MSZP-nek és másoknak, és össze is jött neki: az összes támogatója urna elé járult, mind a százezer. Az MSZP viszont nem akart megmutatni semmit (mit és minek, ők már bent vannak nagyobb létszámban az Országgyűlésben), a fő-fő jelszavukkal ('állítsuk meg az orbáni diktatúra kiépítését, állítsuk meg a KÖZGÉP-et') az EP-választáson amúgy se mentek volna sokra, így aztán a MSZP-szavazók döntő része ez alkalommal otthon maradt

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.05.27. 09:41:50

Az a helyzet, hogy a jobboldalon a Fidesz már beterelte a sok szavazót a maga táborába. Most még a Jobbikot is sikerült kicsit visszanyomnia. Ennek több oka van: egyrészt a jobbikosok egy része inkább az országgyűlési választáson győztes Fideszre dobta a szavazatát, mert sokan a győzteshez húznak utólag,
másrészt a Jobbik ellen folyó titkosszolgálati hadjárat szépen megtette a hatását, vádolták őket oroszbarátsággal, egy olyan kormány, amelyik csontig benne van az összes közép-ázsiai diktátor seggében és Putyinnal is összekacsint Európával szemben meg köpköd, ilyet még a Jobbik se csinált...
harmadrészt a Jobbik szavazók nem tartják fontosnak az EU választást, ez egy EU szkeptikus párt támogatóitól nem meglepő

Ami a jobboldalon évekkel ezelőtt megtörtént, hogy a Fidesz kivégezte szépen sorban a többi jobbos, nemzeti, keresztény, kisgazda és mérsékelt pártot, az az egységesítés még hátra van a baloldalon.
Bajnai egy sótlan alak, aki nem mozgat meg tömegeket, de el lehet adni szakértőként, Mesterházy egy teljesen karakter nélküli arc, sose lesz miniszterelnök, pláne a sok szoci mögötte senkinek nem kell.
Az Együtt-PM-ban sok az ex-LMP-s, akik az LMP-től lopnak szavazatokat. Valójában egy új SZDSZ. Az LMP-t én is egy új Szadesznek tartottam, de mióta elvált a szar a májtól, azóta Schiffer nekem szimpatikusabb. Bár esélyük nulla hosszú távon. Judapesten sajnos Schiffert nácizzák, mert nem köpködött a megszállási emlékműre. Ezzel elveszett az egyetlen front, ahol az LMP sikerrel küzdhetett volna, a zsidó főváros, belváros. A fővárosi zsidó és filoszemita "értelmiség" SZDSZ utódpártokra akar szavazni. Ez már nem az LMP. Vidéken pár helyen lehet balos polgi, de összességében az LMP és más kis pártok nem rúgnak labdába.
Judapesten most a Fidesz az úr, Rogán Tóni és más zsidó Fideszesek megnyerték maguknak a sok őslakost...
A proli MSZP szavazók kihaltak, átmozogtak Fidesz szavazóvá vagy beálltak DK-s fanatikusnak. Az alacsony részvétel miatt a maroknyi, de fanatikus Gyurcsány hívő felülreprezentálta a DK-t. Persze ez is csak a sokadik helyre volt elég.
A vidéki prolik még pár helyen a Maszopos polgármester jelölteket befuttathatják ősszel, de úgy látom elég sok helyen a győzteshez fognak húzni a vidékiek is. Jó az, ha a polgi és a kormány ugyanahhoz a párthoz tartozik, a Fidesz az ellenzéki városokat nagyon le tudja nullázni, ha akarja.

A Fidesz ellenfele a Jobbik, ez világos. Főleg vidéken. Ezért a Fidesz titkosszolgálati segítséggel le fogja vadászni a Jobbik vezető politikusait.

Én azt látom, hogy akár évtizedes Fidesz uralom is lehet, semmi esély megrengetni a narancsuralmat. Egy ciklus alatt az egész közigazgatás, közszféra elfideszesedett, mindenki létkérdésnek tekinti a jövője érdekében, hogy az a párt nyerjen, amelyik oda tette őt, ahol mindenféle teljesítmény nélkül tud jól keresni, távol a piaci viszonyok zord világától.
A Fidesz tényleg állampárt lett: össze van már fonódva az egyház, a Fidesz és az állam teljesen. Egymást támogatják a hatalom megtartásában. Ez az új állammodell, ez ellen tehetetlen egy a hatalmat kívülről kritizáló, a rendszerbe be nem ágyazott ellenzék. Senki nem fog az érdekei ellen szavazni, hogy egy olyan ellenzéki párt kerüljön hatalomra, akik a sok fidesznyiket kikúrnák a picsába. Amikor a zemberek a Fideszre szavaznak, akkor a saját kenyéradó gazdájukra szavaznak. Legalábbis a közszférában.

Meglehet ott se vótam 2014.05.27. 09:42:03

Gyomorforgatóan undorító, hogy még mindig létezik az országunkban párszázezer kádárproli, judeobolsevik, aberrált és gyengeelméjü agymosott, akik életben tartják a "demokratikus baloldalnak" hazudott cionista, nemzetidegen bandát.

jojoka 2014.05.27. 09:51:54

Nagyon igaz lenne a cikk! Ha nem lennének azok az "ÁTKOZOTT" tények. Javaslom megtenkinteni a következő oldalt: hu.wikipedia.org/wiki/2009-es_eur%C3%B3pai_parlamenti_v%C3%A1laszt%C3%A1s_Magyarorsz%C3%A1gon
Lustáknak: 2009-ben az MSZP-re 17% szavazott. Ráadásul magasabb részvételi arány mellett. Ami kb. 500e MSZP szavazót jelentett. Magam az MDF-re szavaztam akkor , figyelmeztetési céllal (ébresztő MSZP). Az MSZP a mai napig nem ébredt fel. De a baloldal támogatottság azóta NŐTT! Inkább az a kérdés, hogy ennyire rossz a fidesz vagy ennyivel jobb Gyurcsány. Lehet, hogy naiv vagyok. De számomra egyetlen emberről látszik, hogy akar tenni valamit ezért a "kúrva" országért: Gyurcsány Ferencről! Bajnairól nem is sejtem , hogy mit akar. Az MSZP pedig láthatóan a túlélésre játszik. Eddig a mi vagyunk a baloldalon a legnagyobbak cimkével védték magukat. Ez mostantól mehet a kukába. Olyan egy nagy baloldali szervezetre van szükség 2018-ig amely csupa vállalható arcot állít előtérbe és nyugodt szívvel szavazhat rá mindenki aki baloldalnak érzi magát (vagy el akarja zavarni a fideszt).

Szevasztok 2014.05.27. 09:53:43

"Feri üzeni: újra erős vagyok"

És ennek Orbánék örülnek a legjobban - a régi démon ellen tovább lehet küzdeni...

jojoka 2014.05.27. 09:54:47

@Meglehet ott se vótam: Szerintem is. Kár , hogy ezek nagyrészt a fideszben ülnek. Meg Kovács Béla néven a Jobbikban. Az MSZP, DK , E-PM akkor kommunista amikor én az esztergomi megyéspüspök. Ami ugye nem valószínű...

Conchobar 2014.05.27. 09:57:39

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: "Az a helyzet, hogy a jobboldalon a Fidesz már beterelte a sok szavazót a maga táborába" - Ugyan miből jött ez ki? Az EU-kritikusok, EU-szkeptikusok döntő része a Jobbikot támogatja, és az lett volna a meglepő, ha ők nagyobb számban mentek volna holmi EP-választásra

látjátok feleim szümtükkel 2014.05.27. 10:04:47

@apro_marosan_petergabor: "...a szalámi taktikát igazán az Apró klánban lehetett jól megtanulni."

A fideszesek is ott tanulták?:)

jojoka 2014.05.27. 10:22:45

A cikk maga is egy orbitális tévedés, de sok kommentelő még a cikk írójánál is nagyobb tévedésben van. Itt arra szavaztak tömegek akinek olyan ígérgetős programja volt ami tejjel mézzel folyó kánaánt ígért, lehetőleg tegnapra. Ez 2006-ig abszolút igaz volt. Gyurcsány az Öszödi beszéddel ennek a szép hagyománynak (Lehazudjuk a csillagokat az égről) szépen véget vetett a baloldalon. A Fidesz erről lemaradt, szépen hazudozik máig. Azzal kiegészítve, hogy csak azért nem bailey's folyik még a Dunában mert itten kérem szabadságharc van a csúnya gonosz EU, IMF és a tudjukkik ellen. Meg mellesleg einstandolták az egész médiát így más hangja nem juthat el a választókhoz.
A 100% tömény ígérgetést már idehaza sem veszi be senki (na jó, pár százalék). Csak sajnos őket hívják bizonytalanoknak. A Jobbik szavazói azért jobbik szavazók mert a Jobbik még nem "bizonyította" kormányzati képességeit. Ha ne adj isten kormányra kerülne akkor kiderülne róla, hogy 1, a programja több balos elemet tartalmaz mint a baloldalé 2, éppen ugyanazt csinálja mint a fidesz (még lehet, hogy jobban is csinálná). 3, üres ígéretekkel került hatalomra amiket egyáltalán nem tud (és nem is akar) valóra váltani. Idehaza mi kell ahhoz, hogy valaki nyerjen? Média felület (fideszé), pénz , pénz, pénz (fideszé) , ígéretek ezerrel (na vajon ki? elárulom= fidesz) fantasztikus szónok, tömegeket fanatizálni képes vezető (na ilyen nincs). Ha elég soká baszogatja a média maradékát meg a bankokat a fidesz akkor lehet itt még médiája meg pénze egy olyan baloldalnak amely láthatóan jön fel és esélye van a győzelemre. Ha ez a DK lesz hát legyen az.

Netuddki. 2014.05.27. 10:37:15

"Nevet, hiszen végre van esély rá, hogy a rendszerváltás utáni magyar történelem egyik legsötétebb fejezete lezárul, a Magyar Szocialista Párt, a másik csapás, az SZDSZ által kitaposott ösvényen haladva talán eltűnik a süllyesztőben."

Ostoba jobbfaszok! Elég hülyék vagytok ha azt hiszitek a maszop eltűnésével itt lezárul bármi is. Ugyanis az orbán rezsim folytatja a kádári örökséget, a "nép" sötétségben tartását. Amihez sajnos ti is jócskán hozzájárultok B+!

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.05.27. 10:41:30

A tisztelt Komentelők (meg bloggerek) eldönthetnék, hogy most akkor Gyurcsányék kiöregedett bolsevikok, vagy kőkeményen piacpárti brüsszeliták, mert a kettő együtt nem megy.

Egyébként ami Magyarországon fájóan hiányzik, az pont egy kapitalista párt, hogy azoknak is legyen kire szavazni, akiket nem elégít ki, ahogy a félhülye törzsfőnök veri a sámándobot.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.05.27. 10:43:43

@kovi1970:

Lézer meg Rogán elhordja a fejünk felől a házat, a sok ökör meg közben annak tapsikol, hogy megszűnt az szdsz...

Narancskommunista (törölt) 2014.05.27. 10:49:09

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
"Egyébként ami Magyarországon fájóan hiányzik, az pont egy kapitalista párt, hogy azoknak is legyen kire szavazni, akiket nem elégít ki, ahogy a félhülye törzsfőnök veri a sámándobot. "

Ott a pont.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.05.27. 10:54:58

@Narancskommunista:

Kb mindent elmond az országról, hogy egy elvileg jobboldali, konzervatív blogger a "piac" szót szitokként alkalmazza... na mindegy, nem ma kezdtük a lovon fordítva ülést.

Aztán csodálkozunk hogy az égegyadta világon elhúz innen mindenki Bartók Bélától Teller Edén át Neumannig a vérbe.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.05.27. 11:08:17

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: "a sok ökör meg közben annak tapsikol, hogy megszűnt az szdsz..."
Még mindig nagyon fáj, ügye? :)

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.05.27. 11:09:09

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: "Aztán csodálkozunk hogy az égegyadta világon elhúz innen mindenki Bartók Bélától Teller Edén át Neumannig a vérbe."
Ja. azorbán ezt is elintézte! :D

béla a görög (törölt) 2014.05.27. 11:12:24

Öröm olvasni, mikor jobboldalról elemzik a baloldalt.
Ennyi baromságot összehordani :)
Most azon túl, hogy utáltok mindent ami bal - döntsétek el, hogy mi a rosszabb az MSZP megszűnése, Gyurcsány felszínre kerülése, stb.
Pedig ez olyan mint az 1x1 - (A) baloldal MINDIG volt/van/lesz. (B) a jobboldallal ellentétben amely egy fanatikus vezérhívő egyházra hajaz a bal nem így működik. (C) a szavazói sem

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.05.27. 11:20:49

@dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata)!:

Személyedben bizonyítod, milyen reménytelenül ostoba a "zátlagmagyar"...

Nem, Bartókot, Kabos Gyulát meg Karádyt nem Orbán zavarta el.

Hanem a te szarfaszú náci elődeid.

Most menj, és verd ki egy orbánposzterre.

kigyurt álat 2014.05.27. 11:23:17

@jojoka: "Lehet, hogy naiv vagyok. De számomra egyetlen emberről látszik, hogy akar tenni valamit ezért a "kúrva" országért: Gyurcsány Ferencről"

Naiv vagy. Lehet, hogy 2009 előtt még nem voltál tájékozott politikai kérdésekben, de nagyrészt gyurcsánynak "köszönhető" az elkúrás 8 éve, az állmacsőd-közeli helyzet 2008-2009-ben, az eladósítás, a kvázi adósságcsapda, amelyből azóta se lehetett kilábalni, és az, hogy K-EU-ban a első helyezettből az egyik utólsó lett Magyarország a szocik 8 éve alatt. Ezzel olyan tények, amelyekkel illik tisztában lenni.
Gyurcsány nem az országért akar tenni, hanem csak ott akar lenni a porondon, mert ő egy kisebbrendűségi érzésekkel küzdő hataloméhes bohóc. Azt akarja, hogy csak rá figyeljenek, ezért csinálja a cirkuszt. Ő a saját kis valóságshow-jának a főszereplője, semmi több.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.05.27. 11:23:53

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Nem csodálom, ha ideges és frusztrált vagy. Még így is maradsz jó ideig! Remélem megvonják a nyugtatóidat is hamarosan... :D

polgári kór 2014.05.27. 11:30:24

Most nem annyire írja meg a liberrált sajtó, hogyan lehet az, hogy a nempatásZorbán által kialakított EU választási rendszerben még nagyobbat pereceltek, mint a dikktatúrai rendszerben, amit a fidesz csinált magának.

Hogy lehet ez?

kigyurt álat 2014.05.27. 11:38:56

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: "A tisztelt Komentelők (meg bloggerek) eldönthetnék, hogy most akkor Gyurcsányék kiöregedett bolsevikok, vagy kőkeményen piacpárti brüsszeliták, mert a kettő együtt nem megy."

Számodra talán meglepő, de egyszerre mindkettő, ezt hívják szélsőséges liberálisnak, balliberálisnak, neoliberálisnak, ahogy tetszik. Az a jellemzője, hogy az értékteremtő középosztály kárára támogatnák a monopolizmusra törekvő vállalatok tulajdonosait nekik kedvező törvényekkel és adószabályokkal (ezt hazudják piacpártinak), és szintén a dolgozó középosztály kárára támogatnák a saját magukért felelősséget nem vállaló "rászorultakat", amely a szavazóbázisukat adná (ezt hazudják baloldalinak).
gyurcsány és bajnai is ilyen, pont úgy, mint a régi mszp-szdsz.

polgári kór 2014.05.27. 12:04:40

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: 'A tisztelt Komentelők (meg bloggerek) eldönthetnék, hogy most akkor Gyurcsányék kiöregedett bolsevikok, vagy kőkeményen piacpárti brüsszeliták, mert a kettő együtt nem megy.'

Már hogyne menne, Feri és elvtársai a legjobb bizonyíték erre. Az erősnek látszók kiszolgálása a magyarok kárára, a saját karrierjük érdekében. Mindegy hogy szovjet v. atlanti lobbi.

Qrvára nem mind1, hogy a nemzeti jobboldal az ország hasznából veszi le a részét, a ballib meg az országból veszi le a részét, MSZMPs kora óta.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.05.27. 12:05:00

@kigyurt álat:

Egyik sem tetszik, hogy egyebet ne mondjak, a balliberális pl egészen más, mint a neoliberális.

Mondjuk Mo-n már réges-régen nem jelent semmi semmit, úgyhogy tulajdonképpen értelek.

Ha viszont a magyar "ballibek" csak hazudják hogy piacpártiak, akkor a szavak köznapi jelentése szerint NEM piacpártiak. Az igazi piacpárti ugyanis éppenhogy küzd a monopóliumok ellen, lásd az USA idevágó törvényeit, és mit tesz isten, tényleg a dollár a világ valutája, nem a rubel...

Szóval ugyanott vagyunk: Kéne egy Kapitalista Párt. :)

@dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata)!:

Hajrá, Fradi! :) Ja bocs, Fidesz!

Narancskommunista (törölt) 2014.05.27. 12:07:39

@polgári kór:
Magyarországon nincsen olyan, hogy nemzeti nemzeti jobboldal.

Narancskommunista (törölt) 2014.05.27. 12:15:37

@polgári kór:
"Qrvára nem mind1, hogy a nemzeti jobboldal az ország hasznából veszi le a részét, a ballib meg az országból veszi le a részét, MSZMPs kora óta. "

Előbbire még nem volt példa.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.05.27. 12:16:52

@polgári kór:

Ebben az országban sem igazi jobboldal, sem baloldal, sem konzervativizmus, sem liberalizmus, sem szociáldemokrácia nincs.

Ami van, az egy rakás megélhetési politikusbűnöző, akik mondjuk Svájcban vagy Németországban már rég a jogerős börtönbüntetésüket töltenék.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.05.27. 12:24:03

@dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata)!:

Azért az tényleg kurva vicces, hogy minden, amit ennek a rezsimnek a mentségére fel tudtok hozni: DE LEGALÁBB SÍRNAK A BALLIBEK MEG A ZSIDÓK! LOL

Ez mondjuk nem túl sok.

polgári kór 2014.05.27. 12:26:20

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: 'Ebben az országban sem igazi jobboldal, sem baloldal, sem konzervativizmus, sem liberalizmus, sem szociáldemokrácia nincs.'

Ez ilyen magyarosch optimizmus, nagyon konstruktív.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.05.27. 12:35:52

@polgári kór:

Nem elég, hogy adózok, meg veszem a bérletet, még konstruktív is én legyek? De miért, szerinted Lázár konzervatív? Mesterházy szociáldemokrata? Semjén keresztény?

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.05.27. 13:26:10

@Conchobar: nézd meg az arányokat, a Fidesz toronymagasan vezet, a Jobbik mögötte lemaradva jócskán
nyilvánvaló, hogy ki terelt be több jobboldalinak pozícionáló szavazót a saját táborába

amúgy meg leírtam ezt is:
"harmadrészt a Jobbik szavazók nem tartják fontosnak az EU választást, ez egy EU szkeptikus párt támogatóitól nem meglepő"

meg azt is írtam, hogy a győzteshez húzás miatt is elég erősen vezet most a Fidesz az EP választáson, de ugyanígy a győzteshez fognak húzni az önkormányzati választáson is az emberek
ellenzéki településeket eléggé meg tudja szívatni a Fidesz kormány

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.05.27. 13:39:31

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: egyetértek, amikor én kommentekben baloldalt vagy jobboldalt emlegetek, azt is csak azért teszem, mert ez a megszokott kategorizálása a Maszopnak, DK-nak, LMP-nek, Fidesznek, Jobbiknak
valójában a Fidesz sok balos intézkedést hozott (na jó, az egykulcsos adó nem az), de a Jobbik is csupa balos jelszóval nyomul

Magyarországon nincs ilyen felosztásnak értelme, mindegyik párt opportunistákból áll, főleg a nagy politikai túlélők váltottak már annyiszor elvet, köpönyeget, hogy öröm nézni

Orbán a szélsőliberális, SZDSZ kistestvér, csuhások térdre imához Fideszből csinált egy kereszténykedő, nemzetieskedő, Európára köpködő, közép-ázsiai diktátorokkal pacsizó, Putyinnak benyaló maffiát
de a körülötte legyeskedők is voltak már MSZMP-sek, komcsi párttitkárok, ügynökök, most meg beállnak ministrálni is, ha ezt kívánja az érdekük
nincsenek itt elvek, csak haszonlesés és helyezkedés

kapitalista jelszóval nem lehet Magyarországon nyerni
a tömegek félnek tőle, mert az versenyt jelent, nem biztos védőhálót a seggek alá

jojoka 2014.05.27. 15:13:44

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Egyik sem. Olyan, hogy Brüsszelita Nem létezik. A Brüsszelita szabad fordításban azt jelentené, hogy Brüsszelből olyan módon kézzel vezérelt mint régen az mszmp korában a moszkvából vezérelt kormány. Ilyen meg nincs. Minden EU állam kiakadni ha bármelyik állam vezetésébe az EU közvetlenül belepofázna olyan szinten ahogy azt régen moszkva tette. Ez egy Orbán féle találmány szó, hogy valamivel meg lehessen bélyegezni az ellenséget. A sok naiv meg beszopja mert nem tudja mi az az EU és milyen a szabadság európai módra.

jojoka 2014.05.27. 15:28:31

@kigyurt álat: Hát nem! Az elkúrás évei nem személy szerint Gyurcsánynak köszönhetőek. Hallottad az Öszödi beszédet? Én igen. Arról szól, hogy nem tudják, hogy hogyan hozzák helyre azt a szart amibe az ország került és, hogy akik a terveket készítik nincsenek tisztában a gazdasági realitásokkal. De alapvetően Feri csinálni akart valamit, a Fidesz akkor eldöntötte, hogy MINDEN reformot, minden megszorítást olyan mértékben fog megtorpedózni, hogy az az MSZP-nek nagyon fájjon. Ez meg is történt 2006-2010 között. A "zemberek " érdekét védték. Valójában megakadályoztak egy egészségügyi reformot és még sok egyebet. Az SZDSZ abba bukott bele, hogy Gyurcsány velük végeztette el a piszkos munkát mivel az MSZP nem volt hajlandó azokat a terveket még csak elkészíteni sem amik reformhoz vezethettek volna. Az a csoda , hogy Feri egyáltalán szóba áll az MSZP-vel a mai napig. A fideszes nyomás és az MSZP-s belső nyomás okozta az a borzalmas 4 évet 6 és 10 között. A válság ráébresztette a szocikat, hogy valamit csinálni kell de Gyurcsány reformjait nem akarták végrehajtani más kellett nekik. Rövidtávú válságkezelő. Megkapták Bajnait a balhét meg rákenték Gyurcsányra meg az SZDSZ-re. Az más kérdés, hogy Gyurcsány helyében én hamarabb lemondtam volna, de szerintem reménykedett a reformok végrehajtásában és azért nem lépett le hamarabb. Gondolom tudta, hogy ki jöhet utána és abból nem kért. Ha eddig az MSZP nem ébredt fel na akkor most megkapta az ébresztő pofont méghozzá keményen.

sztd 2014.05.27. 17:25:49

Szerintem egy nemzeti radikális irányvonalhoz igazodó blog ne kérjen kávét. A baloldalon nekiálltak a bokszmeccsnek, és a végén lesz egy nyertes, aki besöpör mindent, és elindul fölfelé.
A Jobbiknak ennyi ideje van, hogy értelmes kormányzati alternatívává váljon. Ha eddig ez nem történik meg, értelmezhető népszerűséggel fűszerezve, akkor évtizedekre (ha nem örökre) elfelejtheti a kormányzást. Ez a baloldali csapat most a szemünk előtt újul meg. A választók ezt az igényt elég keményen megüzenték a Jobbiknak is. Ha a megújulásra és építkezésre jutó időt elkávézgatják a radikális oldalon, akkor nem érdemelnek választói bizalmat, és csak a történelem egyik ijesztő vicceként fognak rá emlékezni. Igen, a KGBéla kezét el kell engedni (nagyjából mindegy, hogy csendben vagy nyilvánosan), és tényleg kezdeni kell valamit a magyar társadalommal, amelynek az üzeneteit a jelek szerint a Jobbik sem érti sokkal jobban, pedig nem ártana.

Aurelius Respectus 2014.05.27. 17:50:50

Borzalmas ez az eredmény, a komcsik helyébe a bolond és libás kezd lépni. Úgy látszik sosem szabadulunk meg ezektől és az szdsz továbbra is virulni fog más neveken.

Dr Kebab 2014.05.28. 06:52:20

Nem kell fosni, a DK-szavazók átlagéletkora olyan 75 év körül van.

látjátok feleim szümtükkel 2014.05.28. 08:05:05

@Aurelius Respectus:

Miért? A kivénhedt komcsiktól, szociktól megszabadultunk?

látjátok feleim szümtükkel 2014.05.28. 08:10:52

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: "...kapitalista jelszóval nem lehet Magyarországon nyerni
a tömegek félnek tőle, mert az versenyt jelent, nem biztos védőhálót a seggek alá."

Nagyon igazad van. Még ennyi évvel a rendszerváltás után is ott tartunk, hogy a munkanélküli inkább tartja a kezét a kevéske állami támogatásért ( mindegy minek nevezik, lehet az közmunka is ), de nem megy el dolgozni, vagy ha esetleg dolgozik is, immel-ámmal teszi, és inkább kárt okoz, mint hasznot hajt. Vannak vállalkozó ismerőseim, akik ilyenekről panaszkodnak napjainkban is.
A szemlélet attól nem lesz más, hogy a fidesz a "kegyúr".

Aurelius Respectus 2014.05.28. 17:24:32

@látjátok feleim szümtükkel: Lassan igen, kezdtek elpatkolni ( pufajkás ) vagy visszavonulni. A fiatal komcsik is undorítóak, de a libás egy, a bolond két kategóriával rosszabb náluk.

laci0011 2014.05.30. 06:44:04

@objekt678: Odavert neked a rézeleje,részvétem.
süti beállítások módosítása