no_internet.pngA Napi Gazdaság online az MTI-re hivatkozva tegnap este öntött egy adag hideg vizet az internet adó miatt forrpont közelébe jutott közhangulatra. E szerint az új sarc plafonja magánszemélyek esetében havi 700, cégeknél havi 5000 forint lesz. Mielőtt hátradőlnénk, és gyorsan visszamondanánk részvételünket az internetadó ellen szervezett tüntetésről, azért nézzük meg tüzetesebben az ominózus törvénytervezetet!

149. A Tktv. 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép :

„4. § (1) Az adó alapja telefonszolgáltatás esetén a szolgáltató előfizetőjének előfizetéséhez, előfizetés hiányában a szolgáltatóhoz tartozó hívószámról

a) indított hívások időtartama;
b) küldött üzenetek - szolgáltatóval kötött szerz ődés szerint számított - száma.

(2) Az adó alapja internet-szolgáltatás esetén az előfizető vagy az elektronikus hírközlésről szóló törvény szerinti felhasználó által lebonyolított, gigabyte-ban kifejezett adatforgalom .” (...)

(2) A hívószámról indított hívások, küldött üzenetek utáni adó összege nem lehet több, mint :

a) magánszemély előfizető előfizetéséhez tartozó hívószám esetén 700 Ft/hó/hívószám,
b) nem magánszemély előfizető előfizetéséhez és a szolgáltatóhoz tartozó hívószám esetén 5000 Ft/hó/hívószám.

(3) Az adó mértéke a 4. § (2) bekezdése szerinti adóalap esetén 150 Ft/megkezdett gigabyte."

A hardcore csúsztatás még az MTI-nek is sok volt, akik ma korrigálták saját magukat:

Felhívjuk felhasználóink figyelmét, hogy 2014. október 21-én 19.06 órakor kiadott, Adótörvények - Gigabájtonként 150 forint lesz az internetszolgáltatás adója című anyagunk 3. bekezdése helyesen:
A hívószámról indított hívások, küldött üzenetek utáni adó összege havonta magánszemélyek esetében legfeljebb 700 forint lehet, míg cégek esetében 5000 forint. (az eredeti bekezdést kiegészítettük)

 

Tehát két különböző adóalapról van szó. Mivel jelenleg a magyar internetezők döntő többsége már réges rég nem hívásalapú szolgáltatást használ, így a nagy fellélegzéssel fogadott plafon rájuk nem vonatkozik. Rövidebben: ha nem betárcsázós neted van, szívni fogsz.

Arról már nem is beszélve, hogy egy európai összehasonlításban méretes digitális lemaradásban levő országban elvi kérdés kellene, hogy legyen: a világhálóhoz való hozzáférést nem szűkíteni, és nehezíteni, hanem lehetőleg minél szélesebb rétegek számára elérhetővé kell tenni. De erről Havas Jon kolléga tegnap már bővebben írt.

A lényeg, hogy egyelőre úgy tűnik: a kormány tényleg komolyan gondolja, hogy szopórollerre ültet mindannyiunkat, és, ha ezen tegnap felhúztuk magunkat, akkor ma sincs rá semmi okunk, hogy lehiggadjunk.

Balogh Gábor

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr696816345

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nem tudunk annyit adózni, amennyit loptok 2014.10.22. 16:34:07

Van egy ország, ahol az adóhivatal szervezi az adócsaló maffiát, ahol a söralátétes-egysávos adócsökkentés kormánya évek óta a legkifacsartabb unortodox adókkal húz le, a bevételekből minden sarki óriásplakáton rezsicsökkentést hirdetve. Egyszer biztos...

Trackback: Internetadó Best Of 2014.10.22. 15:29:34

  Oldal látogatási vizitdíj? Ebből nagy bukta lesz! Stadionadóhoz mit szólnál Viktor? Vagy meccsadóhoz? Magyarország lesz az első ország ahol olcsóbb lesz kurvázni, mint netes pornót tölteni. Újabb álláslehetőség valakiknek. Ruter-leolvasó. "Tis...

Trackback: Ne szopjuk be a 700 forintos plafont! 2014.10.22. 11:52:01

Ha nem betárcsázós neted van, szívni fogsz.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bunk0 2014.10.22. 11:57:58

erre szavaztunk te kis norvégbérenc!
FOLYTATJUK!

bgp 2014.10.22. 12:09:59

Te most az egész blogot képviseled vagy vendégblogger vagy. Mer eddig ide azért jártam, hogy megtudjam miért kellene a fideszre szavaznom :D
Kéne egy blog ami megmagyarázza miért jó nekem ez az internetadó, de még nem találtam.

fehérfarkas 2014.10.22. 12:27:12

A magamrészéről keveslem a 150 Ft/GB adót, mert a 2/3-os fülkeforradalom, ahol a nép másodszor válassza újra 2/3-dal a kormányt, és az önkormányzati választásokon még a fővárosban is a Fidesz tarol, ott a nép a szavazással egyértelműen a Fidesz 2/3-os kormányzása mellett döntött, mert azt akarja.
Namármost ezek után, ha a nép 3000 milliárd Ft magánnyugdíjpénztári lenyúlás + 3000 milliárd Ft-nyi megszorítás után továbbra is ezek mellett szavazott, hogy ezek folytassák amit megkezdtek, akkor miért csak a kormány által számolt 20 milliárd Ft legyen az internetadó? Miért ne 200 milliárd? Hiszen ne legyünk már kishitüek mint a gaz alávaló ellenzék! Hanem merjünk nagyot álmodni! Ezért javaslom az 1500 Ft/GB adót.

Spacecake 2014.10.22. 13:25:44

hu de tele lett a nacija 1bol mindenkinek...
ne fossatok,nem lesz ilyen,ez cask 1 klasszik eltereles..

Spacecake 2014.10.22. 13:41:50

na nem megmondtam??2 percre ra jott a hir:

index.hu/belfold/2014/10/22/700_forint_lesz_a_maximalis_otthoni_internetado/

miert kell azonnal mindig 1bol beszarni??:-)

nevetőharmadik 2014.10.22. 14:49:01

@Spacecake: Ez nyilvánvaló volt, hiszen a 150Ft/GB eleve megfizethethetelen. De a 700 Ft is sok. Az 1 Ft is sok.

És nem beszartunk, hanem kurva dühösek vagyunk.

halaloszto 2014.10.22. 15:15:31

@bgp: szolasszabadsag van. ha ugy erzed egy velemeny alulreprezentalt, kepviseld Te! indits blogot!

Vajk

Spacecake 2014.10.22. 15:15:48

Nyilvanvalo volt???!!!:-)
Hat nekem ez a tegnapi/mai cikkekbol,blogokbol,uj FB-csoportokbol,tervezett tuntetesekbol nem ugy tunt...

de persze,nyilvanvalo volt:-)

akkor meg mire a nagy izgalom??

halaloszto 2014.10.22. 15:20:33

@Spacecake: Nem beszaras van. Hanem megharagudas. Ha beszolsz megharagszom. Ha utanna azt mondod nem volt komoly, attol a haragom nem mulik el. A kormany eddig is beszologatott, de tegnap eleg eleg durvan beszolt nemkeves embernek. Ezt nem lehet egy bocsikaval elintezni.

Vajk

Spacecake 2014.10.22. 15:32:37

@halaloszto:nem is mondtak h bocsika...

Viszont tuntetest lehet szervezni a 700FT ellen!!!sok sikert!!!
holnap kivalo alkalmad lenne ra!!

Rоdney_2 2014.10.22. 15:42:30

@Spacecake: Látom a posztot nem olvastad el, te faszfej!

Lucky Larry SiIverstein 2014.10.22. 15:45:50

@Spacecake: Látom az olvasás nem erősséged.

"a) magánszemély előfizető előfizetéséhez tartozó hívószám esetén 700 Ft/hó/hívószám,
b) nem magánszemély előfizető előfizetéséhez és a szolgáltatóhoz tartozó hívószám esetén 5000 Ft/hó/hívószám."

Ebben a törvényben egyelőre csak a betárcsázósokra van kedvezmény. Nekem kábelnetem van. Nem tárcsázok.

zobod 2014.10.22. 15:49:00

Rogán mondta, hogy lesz limit. Azt hittem, a 700/5.000 Ft-ról beszél, de ezek szerint nem. Az viszont biztos, hogy valami limit lesz, gondolom ebben a nagyságrendben maradva. Elviekben persze teljesen érthetetlen az egész, főleg hogy stratégiai céljuk elvinni a szélessávot még a zsákfalvakba is. Viszont a mostani tipikus előfizetési díjak + 700 Ft az még mindig kevesebb, mint akár két éve az alap előfizetési díj volt. Az is igaz, hogy én is tipikusan IP telefonálok/facetime/skype/viber tolom, a privát mobilom feltöltőkártyával csak arra van, hogy elérhető legyek, oldschool drótos telefonom meg nincs is.

Más kérdés, hogy szerintem egy 10GB-os forgalmú 2/1 Mbitet alanyi jogon kellene adni. Ez a tájékozódás, vásárlás, tanulás, e-ügyintézés (állam, bank, közmű stb) bőven elég. 2014-ben szerintem ez kb. olyan alapvető kellene legyen, mint hogy minden településre el lehet jutni köves úton.

2014.10.22. 15:51:41

"Internetadó, NAV-botrány, ÁFA-botrány, súlyos korrupció, kitiltási botrány, hazudozás.
Mindenre figyelünk, és a többi botrányról sem feledkezünk meg!"

Ez a friss bejegyzésük. Nekem ennyiből is leesett, hogy ez egy szélsőlibsi Milla-klón, a körúti korcsok újabb próbálkozása. Ezekkel mentek együtt tüntetni? Egészségetekre, csak ne mondjátok nekik, hogy magyarok vagytok, mert kiutálnak benneteket.

Veridicus76 2014.10.22. 15:54:08

"Mer eddig ide azért jártam, hogy megtudjam miért kellene a fideszre szavaznom :D"

Miből gondolod, te szerencsétlen, hogy aki a hazaáruló komcsi-liberális tolvajbandát rühelli, az automatikusan fideszes???
A világ sokszínű, az emberek sokféleképp gondolkodnak - na jó, te nem.

Netuddki. 2014.10.22. 15:55:19

Gáborkám! Nem kell ezen sokat szarozni, NEM A-KA-ROK IN-TER-NET-A-DÓT!!!
Vagy lehet húzni a fidesznek a picsába az ország éléről!

Netuddki. 2014.10.22. 15:57:32

@Veridicus76: Azért gondolja bazmeg, hogy most a komcsi iliberális tolvaj fideszbandát kell rühellni. A többi csak figyelemelterelés, amit a fidesz szokott alkalmazni.

P.S.: Ha nem érted akkor lobbikos vagy és el van nézve, hogy ilyen hülye vagy.

Spacecake 2014.10.22. 15:58:34

@Lucky Larry SiIverstein: latom a naprakeszseg nem az erosseged:-)

ezen mar reg tul vagyunk!!!le vagy maradva!!!:-)
Neked se kell internet,vagy tanuld meg hasznalni...bocs,de tenyleg

Spacecake 2014.10.22. 16:00:57

@Ildomár: de olvastam,mas kerdes,h mar az is reg elavult....ezek szerint te is le vagy maradva...
mivan,lassu a net,kispajtas??:-)

BossGemini · http://eurotruck.blog.hu 2014.10.22. 16:03:12

@Spacecake: Te magadtól vagy ilyen hülye vagy külön tanfolyamon tanulod? Te egyike vagy azoknak akik boldogan bégetve fognak fizetni... Gratulálok hozzá...

Netuddki. 2014.10.22. 16:06:49

@zobod: Limit? Tudok egy jó limitet. Ha 1Ft-nál több adót kivetnek a zinternetre a 27% ÁFA-n felül, akkor kotródjanak! Kell ennél jobb limit?

paráznabillegető 2014.10.22. 16:16:26

pedig fizetni fogtok.
lenyelitek ezt is, mint eddig mindent.
majd ha nem a billentyűket csapkodjátok, hanem a baltát a helyi kispályás fideszes maffiózó kishalba, akkor lesz változás.
igaz, akkor meg nem lesz internet...
ez egy fasza 22es csapda.

annamanna 2014.10.22. 16:40:29

@fehérfarkas: 150-nel lenne 200 milliárd a bevétel.
mondjuk egy ilyen "senkiházi" fogyasztó mennyit fizethet:
"Az ország egyik legmodernebb kutatási célú adatközpontját adták át 2013 nyarán Csillebércen, a Wigner Fizikai Kutatóintézetben. A központban 100-200 ezer számítógép fog üzemelni, ha eléri teljes kapacitását. Itt fogják tárolni a CERN Nagy Hadronütköztetőjében (LHC) generált összes adatot: kapacitása hetvenezer terabájt lesz. Az adatközpont fenntartásába viszont akár bele is rokkanhat a Wigner kutatóközpont: most sem olcsó összeütköztetni két protont, de eddig legalább adózni nem kellett utána."
vs.hu/magazin/osszes/nem-is-gondolna-mi-minden-lesz-dragabb-a-netado-miatt-1022

@paráznabillegető: "Rezzenéstelen fizimiskával tűrtük, ahogy ez az ország 1956 óta rezzenéstelen arccal tűr. Megtanítottak minket tűrni. Már Apáinkat, Anyáinkat is tanítgatták, de mi és a fiaik tanultunk meg igazán tűrni, kommunizmust, liberalizmust, ateizmust, tolvajlást, csalást, gazemberséget, hupákolást. Államadósságot, ügynököket, államtitkokat, nátót, uniót. Utolsó kettő révén többször taknyosra szoptattak minket, de rendületlenül kitarunk és tűrünk. Megtanultuk. (...)
Itt van ez a netadó, amivel egészen jövő szerdáig foglalkozik a nyáj, utána már újraindul a Forma-1, jönnek a BL meccsek, meg valami überg@ciség aminek elterelésére kitalálták, majd azonnal konszolidálták is a netadót. De nézzük a dolgok pozitív oldalát"
birkakvagytok.hu/a-baranyok-hallgatnak/

tényleg tesztelik, hol a határ, egyszer úgyis kiderül, hol van az a pont, ahonnan már nem lehet se visszatáncolni, se a közelében egyensúlyozni. hol szakad össze az egész mindenség.
nyilván ők is kíváncsiak rá, mikor és miért buknak. jobban szeretnék tudni, mint azt, hogyan lehetne elérni a status quot. de hát a forradalmárok már csak ilyenek.

zobod 2014.10.22. 16:49:21

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: figyelj, kivételesen most egy oldalon vagyunk a kérdésben, még ha nem is azonos indítékkal, én az intézkedést nézem, neked meg mindegy csak orbánozhass... a lényeg, hogy szerintem sem adóztatni kellene, hanem ösztönözni a használatát és kihasználni a megnyíló lehetőségeket, de nyilván ha kell a pénz, akkor majd onnan vesznek el ahol van, és ahol a legkevésbé fáj. Ne tévesszen meg pár ezer/tízezer netező hörgése, ez a nagypolitika volumeneiben kis csoport érdeksérelme. Még egy átlagos megyei jogú város méretét sem éri el.

Úgyhogy tudomásul veszem, hogy lesz ilyen adó, ha ésszerű korlát lesz rajta (pl. ezer forint környéke MAXIMUM!!!) akkor ám legyen. Még mindig alatta leszünk a tavaly előtti előfizetési díjaknak. Ettől függetlenül NEM értek vele egyet, bár ez nyilván a kutyát nem érdekel.

ördöngös pepecselés 2014.10.22. 16:51:18

@zobod:

És te hiszel Rogán Antalnak?! Normális vagy??!!

ördöngös pepecselés 2014.10.22. 16:53:56

@zobod:

Jézusmáriám! Te mindent beszopsz a Fidesznek? Agyhalott fidesznyik!

Ha holnap azt írja az MNO, hogy "500 forint lesz a plafon" azt is beveszed?

zobod 2014.10.22. 17:04:08

@Guestenye: te vagy agyhalott, ha elhiszed, hogy ebben a formájában fog véglegessé válni ez a közteher. Ezt nem fogják tudni végigvinni, gyakorlatilag teljes iparágakat hazavágna, nem csak a netes cégeket. Nem olyan, mint a játékautomaták, vagy a cigaretta kereskedelem, az internetes infrastruktúra valóban fontos.

Blogger Géza 2014.10.22. 17:07:51

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Nos, ez nem így működik. :) Nem volt még kormány eben az országban, amelyik ne emelt volna, vagy vezetett volna be valamilyen adót, ettől még egyik sem tűnt el. :) A havi 700 Ft-ba meg senki nem fog belehalni, ennek sokszorosát kapta meg a lakosság csak a rezsicsökkentésből. És hát kérdés, hogy a szolgáltatók ezt 1:1-ben át fogják-e hárítani a lakosságra, ennek mind jogi, mind egyéb akadályi is lehetnek. De legalább most a ciklus elején lenyeletik a békát, remélhetőleg innentől már csak jobb hírek lesznek. :)

Blogger Géza 2014.10.22. 17:10:54

@Guestenye: Hát, aki a netről él, annak ez nem jó hír, de majd feldolgozza. De bírom azt, amikor valaki a személyes véleményét gyorsan kiterjeszti az egész országra. :)

"De például Válasz.hu sincs, " Ja, hát be van tojva a firkász, hogy megszűnik a munkahelye, de majd lehiggad.

ördöngös pepecselés 2014.10.22. 17:13:45

Na megjött a fizetett bohóc hazudozni, kormányt védeni :)

zobod 2014.10.22. 17:36:30

@Blogger Géza: ez nem így van, ma már közvetve vagy közvetlenül, de mindenki a netről, vagy a neten keresztül él. Az is, aki azt hiszi, hogy nem, pedig de. A modern világ egyik infrastruktúrája, olyan mint az úthálózat. Fejleszteni, bővíteni kellene, ösztönözni hogy mind többen és mind szélesebb körben használják, és ne csak kereskedelmi célra, hanem akár állami (oktatás, információ, ügyintézés) szolgáltatásokat is rátenni még szélesebb körben. Erről szól a net. Van pár ezer nyomorult életű film-, netpornó- és sorozatjunkie, nekik kb. drogelvonásos tüneteik lesznek, látod már még arra is hajlandóak hogy kimenjenek a szabad levegőre tüntetni, mégsem ők számítanak. Hanem azok a tömegek, cégek és magánszemélyek akik mindennapjaiba már beépült valamennyire, és még jobban be kellene épüljön.

ördöngös pepecselés 2014.10.22. 17:38:02

Na a két fideszbohóc egymásnak feszül.. :)

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.10.22. 17:39:59

@zobod: "te vagy agyhalott, ha elhiszed, hogy ebben a formájában fog véglegessé válni ez a közteher."
Tök jó, hogy senki sem látja a trükköt. Ez nem közteher, hanem a szolgáltatókra kivetett különadó. Mi a trükk? Az, hogy ezt az adót az emberektől a szolgáltatók hajtják be, nem az állam. Az állam mossa kezeit és "megtiltja"(!) (hehe), hogy áthárítsák a lakosságra. Dereng már valakinek?

ördöngös pepecselés 2014.10.22. 17:42:52

@dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)!:

Megtiltja aha, én meg a Móricka vagyok.

Istenem mennyi kommunista barom van ebben az országban te jó ég.

Na léptem innen, a fideszes bloggerek meg szopkodják egymást.

zobod 2014.10.22. 17:46:09

@Guestenye: ne ugass faszcsótány, inkább a témára koncentrálj.

HgGina 2014.10.22. 18:26:49

@Lucky Larry SiIverstein: valaki legyen kedves megmagyarázni, hol van a törvényben, hogy csak betárcsázósokra érvényes? Nem tudom, melyik az a kulcsszó, ami erre utal, és nem vagyok szakember, így nem tudtam kibányászni ezt az infot belőle. Számomra az előfizető/hó/hívószám nálam nem azt jelenti, hogy modemmel kellene netezni, és csak erre van felső határ.

dukeekud 2014.10.22. 18:35:33

Leszarom a telefon adot, nem sokat telefonalok.
Orulok a reklamadonak, mert pusztuljon az rtl.
De az internet ado az durva, azt azert mar NEM.

polgári kór 2014.10.22. 19:03:28

lehet hogy mégis összeomlik a világ, ahogy a ballibák mondják

vagy nem

sivatagi n. 2014.10.22. 19:12:03

@"No one was shot" - hazudta a tróger zsidó:

Aha...hát majd én is megnézem a toleráns demokraták pofáját, mikor a tüntetők között megjelennek árpád sávos jobbikosok például. Akkor majd kiderül, hogy ez az internetadó elleni "független" tüntetés már megint egy jól behatárolható kör bulija.

Tudományos libsizmus 2014.10.22. 19:37:21

Délelőtt már akasztani akartatok, 23-ára a belváros szétszedését ígértétek, erre 700 Ft. Miért kell nektek folyton úgy arcra esnetek mint az ólajtó?

dual824 2014.10.22. 19:40:05

@Blogger Géza: Te fogod szavatolni nekem, hogy 700 Ft. marad az orbánc net adója?

Tudományos libsizmus 2014.10.22. 19:55:11

@zobod:
Ja, meg összeomlik a forint, meg kitör a forradalom és 5 millió a szegény és egyébként is 9 millióan elmenekültek már Londonba:)

William Kidd 2014.10.22. 19:55:34

Tetves, gecifos, posztkomcsi Fidesz.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.10.22. 20:23:04

Komikus, hogy a máskor a meleg szarig benyaló jobbosok most hogy óbégatnak a fidesz ellen.

Nazareus 2014.10.22. 20:36:44

Az a gond, hogy az embereket meg lehet etetni a limittel. Tökmindegy betárcsázósra vonatkozik-e vagy mindegyikre. Gondoljuk végig. Tegyük fel, hogy minden magánszemély elöfizetésére korlátozás nélkül vonatkozik a 700 Ft-is limit. Azaz, ha valaki generál 6000 Ft adót (mondjuk egy van egy havi 4000 Ft-os elöfizetése), abból CSAK 700 Ft-ot lehet ráterhelni. A többit a SZOLGÁLTATÓNAK kell megfizetni. Szépen hangzik mi? Csakhogy eléggé valószinütlennek tartom, hogy egy szolgáltatónak a 4000 - Ft-os elöfizetésböl kitermelje a költségeit, PLUSZ a 6000-700, azaz 5300 Ft adóterhet. Mi fog következni ebböl? A szolgáltatónak két választása van:

1. Csödbe megy
2. Árat emel.

Mivel az 1-es pont szerintiek megszünnek, ezért nekünk nem marad más szolgáltató, mint aki árat emelt. Durván. Nem ráterhelte a fogyasztókra, hanem a szolgáltatás árát kénytelen emelni minimum addig, hogy nullszaldós legyen.

A végén ki fog fizetni? Mi. Limittöl függetlenül.

Lucky Larry SiIverstein 2014.10.22. 20:43:24

@Tudományos libsizmus: És miért kell óránkét változtatni a benyújtott törvényeket kedves KISZ titkár úr?

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.10.22. 20:52:02

@HgGina: "2) A hívószámról indított hívások, küldött üzenetek utáni adó összege nem lehet több, mint :"

Egy kábelnetes kapcsolatnak nincs hívószáma például. Tehát arra a jelenlegi szöveg szerint nem vonatkozik.
Te szöveg értelmezés ellen oltva vagy?

béla a görög (törölt) 2014.10.22. 20:56:29

Hmmm.
Minden szavával egyetértek.
Egy bolsilibsi

engedélyes pinaellenőr 2014.10.22. 21:02:31

@Spacecake: Szerintem se. Óriási öngól lenne. Majd Orbán alászáll és "rendet csinál a bojárok közt". Ez a forgatókönyv..

Szabványok 2014.10.22. 21:03:21

@Spacecake: "Viszont tuntetest lehet szervezni a 700FT ellen!!!sok sikert!!!"
A 300FT-os vizitdíj (évi 6000Ft-ban maximálva) ellen népszavazást kezdeményeztek. Ehhez képest még a 700Ft-ra maximált díj is megér egy "szociális népszavazást".

Exploiter 2014.10.22. 21:13:59

@Tudományos libsizmus:

Szerintem ez a hétszáz forint is pont elég indok minderre.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.10.22. 21:37:19

@Szabványok: Te már a büdös életben nem fogod megérteni, miért volt gáz a vizitdíj! Nem baj, már nem is kell...
Jó tüntetést, úgy sincs jobb dolgod.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.10.22. 22:06:40

@dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)!: Miért volt gáz? Mesélj! Azért mert a kórházaknak, rendelő intézeteknek, orvosoknak nehezebb volt csalni a beteg adatokkal?

Rоdney_2 2014.10.22. 22:07:42

Most akkor mi is van?

teo 2014.10.22. 23:18:02

@Nazareus: "1. Csödbe megy
2. Árat emel."
+ 3. egy gyorsan gründolt állami/nemzeti cég átveszi a piacát!!! Esetleg. ...

colonel Tigh 2014.10.22. 23:29:50

@Blogger Géza: nem a 700Ft-ba halunk bele majomuraság, hanem abba, hogy ez a 859. 700Ft. Ami persze nem megszorítás.

colonel Tigh 2014.10.22. 23:36:43

@dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)!: Én meg meg azt nem fogom megérteni soha, hogy
ha a vizitdíj megszorítás /ami amúgy az, tényleg/
de a
Bankadó
Energetikai különadó
Kereskedelmi láncok különadója
Távközlési- és telekommunikációs különadó
Végkielégítések 98%-os különadója
Népegészségügyi termékadó (chipsadó)
Kommersz szeszek büntetőadója
Külföldi rendszámú autók adója
Játékgép adó
Dízel adó
Energiaellátók jövedelemadójának fenntartása
Baleseti adó
Burkolt ingatlanadó önkormányzati szinten
Ingatlanspekulációs adó
Kamarai regisztrációs hozzájárulás
Szociális hozzájárulási adó
Nyugdíjadó
Online szerencsejáték adó
Igazgatási szolgáltatási pótdíj
Katasztrófavédelmi hozzájárulás
Pénzügyi tranzakciós illeték
Egységes biztosítási adó
Távközlési szolgáltatási adó (mobiladó)
Közmű adó
Fordított általános forgalmazási adó a mezőgazdaságban
E-útdíj emelt szintű indítása
Személyforgalmi behajtási díj („dugódíj”)
Élelmiszerlánc-felügyeleti díj
stb
ezek miért nem megszorítások? De majd most megtudom, gondolom. Gyerünk, terheljétek hazugsággal a nyomorult lelketeket....

Nazareus 2014.10.23. 00:06:47

@teo: Nagyon igazad van! Nekem is ez volt a következö gondolatom, hogy lehet, hogy az egész a trafikmutyi mintájára most internetmutyi lesz: az eddigi szolgáltatók egy része csödbe megy, a többi meg nem lesz versenyképes a fideszközeli szolgáltatókkal.

Nazareus 2014.10.23. 00:07:52

@colonel Tigh: Mit lehet erre mondani? A szavazók többsége megint a FIDESZ-re szavazott két hete.

turista a saját országában 2014.10.23. 01:07:26

"...és, ha ezen tegnap felhúztuk magunkat, akkor ma sincs rá semmi okunk, hogy lehiggadjunk."

A baj az, hogy csak ezen húztad föl alaposan magad. Orbán fasiszta Alaptörvényén, az állam nevének Magyarországra változtatásán, az AB fideszesítésén vagy éppen a 3 ezer milliárd ft manyup vagyon elrablásán miért nem húztad föl magad ennyire? Vagy miért higgadtál le?!

Tegye föl magában posztoló ezt a kérdést, amely ugyanúgy vonatkozik ránk is.

turista a saját országában 2014.10.23. 01:29:53

Persze fölháborodhatsz az internet adón, joggal teszed, úgy mint én, de a probléma nem itt kezdődik. Hanem kicsit messzebbről. Attól a kormánytól, amely pl. einstandol 3 ezer milliárd huf manyup vagyont, még bizony, ez is kitelik.

ebella 2014.10.23. 03:54:29

Az internet adóval mellélőttek. Több kára lesz ennek a Fideszre nézve, mint amennyi haszna az államnak az ügyből.

Blogger Géza 2014.10.23. 04:12:05

@zobod: Ja, ez kb olyan, mint az üzemanyag. Oszt mégis van rajta külön adó. Oszt mégis megvagyunk. Ne tegyünk úgy, mintha egy (felhasználói szempontból) kis összegű adótól összeomlana bármi is. Ez kb olyan, mintha azt mondanánk, mivel az üzemanyagon van adó majd éhenhalnak az emberek, mert olyan drága lesz tőle a kifli :) Egyébként egy ilyen adóból pl finanszírozni lehet azt, hogy még inkább elterjedjen az elektronikus ügyintézés.

www.portfolio.hu/gazdasag/adozas/lazar_uj_intezkedeseket_jelentett_be.205402.html

Blogger Géza 2014.10.23. 04:17:33

@colonel Tigh: Mitől lenne már mondjuk egy fordított áfa megszorítás? Ráadásul te több év műltbeli eseményeit sorolod fel tendenciózusan. Amiből kimarad az SZJA csökkentése, családi adókedvezmény, rezsicsökkentés több hulláma stb. Tény, hogy az elmúlt 12 hónapban kb 5%-kal emelkedtek a reálbérek a versenyszférában, és 7%kal a közszférában. Ezt sehol a világon nem nevezik "megszorításnak" lakossági szempontból.

Blogger Géza 2014.10.23. 04:19:12

@dual824: Nem, ezt az fogja neked szavatolni, aki azt szavatolja, hogy örökké 3,60 a fehér kenyér kilója. :) De akkor kérd azt is, hogy szavatolják, hogy a fizetésed sem fog már soha emelkedni...

ebella 2014.10.23. 04:29:22

@Blogger Géza: A fordított ÁFA kifejezetten jó dolog, pozitív. Akadályozza az adócsalást.

Kerek négyszög 2014.10.23. 07:39:16

@Blogger Géza:

"SZJA csökkentése, családi adókedvezmény, rezsicsökkentés több hulláma stb"

Vegyük sorba:
SZJA csökkentés: a munkavállalók 90% -a megszívta, 10% igen, jól járt;
Családi adókedvezmény: a túlnyomórészt minimálbérre bejelentett munkavállalók biztos hallottak róla;
rezsicsökkentés: a szolgáltatók kiszipolyozása egyszer a jövőben nagyon vissza fog ütni, és a dilettáns gazdaságpolitika miatti áremelkedések pl. élelmiszerárak brutális emekledése többszörösen túltesz a rezsicsökkentésen

Kerek négyszög 2014.10.23. 07:47:10

@turista a saját országában:

"A baj az, hogy csak ezen húztad föl alaposan magad. Orbán fasiszta Alaptörvényén, az állam nevének Magyarországra változtatásán, az AB fideszesítésén vagy éppen a 3 ezer milliárd ft manyup vagyon elrablásán miért nem húztad föl magad ennyire? "

Az a baj, hogy a zemberek még ma sem hiszik el, hogy mindenkit elér az a folyamat, amit eddig csak a hiradóban láttak, hogy a fidess kormány hogy csinálja ki a jogállamiságot, hogy aláz meg embercsoportokat. Valamiért az a közvélekedés, hogy amíg mást rugnak hasba, az nem a mi dolgunk, legfeljebb elfordulunk, sőt meghallgatjuk a narancsos pártközpont hazudozásait, hogy megérdemelték. Így aztán szavazni is csak a diktatúrások mentek el, őket non stop uszítja a párt(köz)média.
Basszus, hogy lehet azt hinni, hogy előbb-utóbb velünk nem történik meg ugyanaz?

prolee 2014.10.23. 07:59:25

A zinternetadót is a korrupt nav fogja ellenőrizni.

A kétharmadozóknak pedig csak annyit mondanék, hogy a balliberális kleptokrácia termékenyítő közreműködése nélkül ez nem jöhetett volna létre.

Ez a 3X2/3-os hatalom hamarosan megbukik, vagy pedig lámpavas lesz a vége. (Remélem, hogy utóbbi mégsem, mert kultúremberek vagyunk.)

Kérdés, hogy a bukásból/lámpavasból (nem kívánt rész törlendő), jobb sorsra érdemes népünk/nemzetünk/hazánk/országunk (nem kívánt rész törlendő) mennyit tud majd profitálni???
Mert ha most is csak addig terjed majd a tehetségünk, hogy visszatapsoljuk a gyurcsány-kuncze-bajnai-kóka stb. kleptokráciát, akkor garantált, hogy még a dédunokáink se fognak tudni szarni a nyomortól.

A KOMPLETT politikai elitet el kell hajtani, mint a férget.
Ismeri azt az érzést, amikor a KOMPLETT politikai elit ciki?
Van megoldás:
www.allatkorhaznyiregyhaza.hu/cimlap/allatkorhaz-hirek/199-ismeri-azt-az-erzest-amikor-valami-igazan-ciki.html

prolee 2014.10.23. 08:06:56

@Kerek négyszög: Senki nem hiszi, hogy vele nem történik meg. Az a bajotok, hogy hülyének nézitek a jobboldali szavazókat, pedig nagyon nem kellene.

Egyszerűen NINCS VÁLASZTÉK. Azért, mert egyesek imádják a ballibet, vagy a libet, ezért úgy kampányolnak itt, hogy a fidSS fasiszta, ezért a demokratákra kell szavazni, ezt a jobboldalra szavazók nem kajálják be. Próbáld megérteni, hogy nem akarnak többé ballibet látni a hatalomban még akkor se, ha a fidSS-szel tele van már a tökük.
A ballib bizonyítottan NEM ALTERNATÍVA.

Ezt kellene megérteni végre. És kitaposni magatokból egy normális ellenzéket.

vasgyuszi 2014.10.23. 08:15:55

Kíváncsian várom, hogy mikorra lesz elegetek a lehúzásból. Az, hogy valaki nem érti, még hagyján, de hogy tapsikpl is neki...

Blogger Géza 2014.10.23. 08:45:53

@Kerek négyszög: Jajj, ennyi hülyeséget.

Dehogy szívta meg a 90%, ez baromság.

Bizony, a minimálbérre bejelentetteknek is számít a családi adókedvezmény.

Nem tudom, melyik országban emelkedtek brutálisan az élelmiszerárak, de inkább gyere Magyarországra, mert itt csökkentek: "12 hónap alatt, 2013. augusztushoz viszonyítva, az élelmiszerárak 0,1 százalékkal csökkentek. Ezen belül csökkent a cukor (17,6 százalék), a liszt (13,0 százalék), az étolaj (12,5 százalék), az idényáras élelmiszerek (6,7 százalék), valamint a péksütemények (3,6 százalék) ára. Drágult viszont a tej és a sajt, 6,5 százalékkal."

röf 2014.10.23. 09:06:22

Semmilyen plafon nincs. Törvény sincs.
Ne szopjuk be ezt a cikket:)

azatya 2014.10.23. 09:14:07

Aprosag, hogy az MTI meg a helyesbiteseben is hazudik.
Ezt irjak a helyesbitesben:
"A hívószámról indított hívások, küldött üzenetek utáni adó összege havonta magánszemélyek esetében legfeljebb 700 forint lehet, míg cégek esetében 5000 forint. (az eredeti bekezdést kiegészítettük)"
A valosag az, hogy ezek az osszegek hivoszamonkent ertendok.

Megjegyzem, kabeles internet eseten, ahol a legnagyobbak a letoltott adatmennyisegek, egyaltalan nincs felso korlat...

azatya 2014.10.23. 09:17:50

"Mivel jelenleg a magyar internetezők döntő többsége már réges rég nem hívásalapú szolgáltatást használ, így a nagy fellélegzéssel fogadott plafon rájuk nem vonatkozik. Rövidebben: ha nem betárcsázós neted van, szívni fogsz."
Az ADSL-t is hivoszamhoz kotottek meg legutobb, amikor az volt nekem. Ha nem volt, akkor virtualishoz.

prolee 2014.10.23. 10:09:47

@Blogger Géza: Géza! Áfacsalással ócsították a liszt/cukor/olaj/tej árát.
Szabályosan befizetett áfával nagyon borsos ára lett volna.

Az áfacsalás dupla haszon volt: egyrészt a pórbép örült, hogy olcsó az alapélelmiszer (nem vágta el a torkukat), másrészt az elcsalt áfa - pártállástól függetlenül - közvetlenül a politikai elit zsebébe került, amivel burzsuj-dinasztiákat lehetett betonba alapozni.

Annyira hülyék b+, hogy itthon vettek belőle százmilliós ingatlanokat (kecókat, földet). Majd az elszámoltatáskor ezeket a vagyonokat el lehet venni tőlük.

Nazareus 2014.10.23. 10:22:05

@prolee: Az itthoni százmilliós ingatlanok csak a jéghegy csúcsa. A svájci számla attól még megmarad. Arról nem is beszélve, hogy naivitás azt hinni, hogy lesz itt bármiféle elszámoltatás...

Nazareus 2014.10.23. 10:23:40

@ebella: A FIDESZ-nek most lehet, hogy kára lesz belöle, de majd a következö választások elött megint bedob valami nyugdijemelést vagy devizahitelmegoldást, hogy megválasszák. A mostani kár nem érinti a 4 év múlva jövö választás. Ezért nem is érdekli.

Természetes, hogy választás _után_ dobja be az internetadót. Lesz itt még nemzeti italbolt is :)

Krisz11 2014.10.23. 10:42:42

Van benne valami, hogy azért megy ez az internet balhé, hogy eltereljék a figyelmet a NAV támogatta ÁFA csalásokról.

Horvát András becsületes NAV-osként hiába próbált tenni ellene, eltussolták és a végén még őt hurcolták meg. Amerikát nem lesz olyan könnyű elhallgattatni.
És nem az zavar, hogy Fideszesek benne vannak, hanem hogy a multi cégek is és a magyar termelők veszítenek, akik ÁFA-val értékesítenek.

prolee 2014.10.23. 11:21:24

@Krisz11: A szoclib azért támogatja az áfa-csalást, hogy a magyar termelőket versenyhátrányba hozza a kü lföldiek javára, a keresztényjobboldal meg azért, hogy alapélelmiszerre vonatkozóantompítsa a világbajnokidióta 27%-os áfa hatását és meggazdagodjék rajta.
Ilyen egyszerű.
A mindenkori politikai elit vagy erre, vagy arra adja el az országot.
Ezért kell picsánrúgni a komplett bűnbandát.

Krisz11 2014.10.23. 12:17:45

@prolee: Én konkrétan liszt gyártás esetében hallottam, hogy kiutaztatják papíron, mintha külföldről jönne be, és így ÁFA mentes lesz a termék. A hazai malomipari cégek akik meg az ÁFA-t befizetve gyártják az itteni búzából a lisztet nem bírják a versenyt az ÁFA mentes értékesítéssel.

prolee 2014.10.24. 05:29:45

@Krisz11: A liszt, cukor, olaj, tej és tojás, valamint a hús érintett az áfa-csalásokban.
Élelmiszer fronton. (Kaviárban nem érdemes utazni.)
A fémkereskedelem is külön "iparág".
A cigaretta is. Az alkohol sem mentes és szép jövő előtt áll.
:))))

prolee 2014.10.24. 05:34:37

@Krisz11: Ja! És persze a hazai malomipar is térden állva könyörgött már, hogy csináljanak valamit, de sajnos "tehetetlenek" voltak. A sok csúnya csaló miatt.
(A tehenet sosem látott tejcsin annyi áfát lehet szakítani, hogy jóformán csak a dobozért kell fizetni a tescoban.)

annamanna 2014.10.25. 18:43:40

Ami ebben az adóban a leglényegesebb, az a gazdaságra gyakorolt hatás.
Arról beszéljen már valaki, hogy mindennek milyen hatása lesz a gazdaságra. Mert jelenleg minden internetről működik.
Lehet, hogy nincs igazam, valószínűleg nem jól számolok, és talán nem is lesz az egészből semmi, csak fölöslegesen látok rémeket. De:
"Havi 2500 forintért ügyfeleink átlagos forgalma száz gigabyte, azaz erre a díjra tizenötezer forint adót fizethetnénk – sorolta az ellenérveket a Digi képviselője."
nol.hu/gazdasag/ezt-nem-kialtjak-varganak-1494295
Ha egy telefon 15 ezer havonta, akkor mondjuk egy átlagos otthoni gép 30 ezer.
Egy kisebb cégnek mondjuk havi félmillió.
Ebben a videóban www.youtube.com/watch?v=P7FgOVGBLg4 azt mondja a srác, hogy egy egyetemnek annyi az adatforgalma, hogy az után napi(!) 1,5 millió(!) adót kellene fizetnie!
Egy kórháznak legyen mondjuk napi félmillió.
Egy olyan óriáscégnek, mint mondjuk a MÁV, napi 5 millió.
A világon nincs annyi pénz, amivel ezt győzni lehetne.
A következménye az, hogy ha bevezetik, minden cég elmenekül az országból, aki csak teheti, a többiek pedig lehúzzák a rolót.
Minden munkahely megszűnik és milliók vándorolnak el.

Miközben az Orbán kormány pont annyit tesz hozzá a világháló fenntartáshoz, mint egy kambodzsai rákhalász.
Privát cégek gyártják a PC-ket, mobilokat stb, és privát cégek üzemeltetik a hálózatokat.
Mind a gépek után leszedi a magyar állam a sápot a 27%-os ÁFÁ-val, mind a hálózatok után nyújtja a markát.
"Csak egy példa: a kormány mindössze pár hete 130 milliárd forintot szedett be a mobilnetes frekvenciákért, s most közli: megadóztatja ezt a szolgáltatást."

Senki nem lesz olyan hülye, hogy hagyja, hogy a vámpírok az utolsó csepp vérét is kiszívják.
A legtöbb cég fogja magát és elmegy.
És erre, mint a dominó, összedől minden.
Nem lesz egy munkahely se.
Milliók menekülnek el, mert nem tehetnek mást.

Kíváncsian várom, meddig jutnak a dolgok, és mindebből mi jön be.
Ha megszavazzák, ennek az országnak lőttek.
süti beállítások módosítása