colleen-bell.jpg„A korrupció megakasztja a növekedést, megfojtja a befektetést, megtagadja az emberektől a méltóságot és aláássa a nemzetbiztonságot.  A magyarországi korrupció súlyos aggodalmakra ad okot -- és teljesen világos, hogy amint azt hallottam, és amint azt a közvéleménykutatások rendre kimutatják, a magyar átlagemberek szemében is ez az egyik legkomolyabb probléma.  Mindenütt, ahol a rendszerszintű korrupció hatékonyan aláássa a tisztességes kormányzást, termékeny talajt hoz létre a polgári nyugtalanság, a kormányzattal szembeni ellenállás, sőt még az erőszakos szélsőségesség számára is.”

Minderről Colleen Bell, az Egyesült Államok budapesti nagykövete volt szíves felvilágosítani hallgatóságát a fővárosi Corvinus Egyetemen tartott előadásában, melyben további helyes életvezetési tanácsokat is megfogalmazott Magyarország számára.

Mármost Bell asszonynak általánosságban mélységesen igaza van, és azt is el kell ismerni, hogy hazánkban bizony mindennapjaink része a korrupció, a piacokon számla nélkül vásárolt krumplitól a politika világáig.

Igen, a korrupció disznóság. A hazai korrupció pedig hazai disznóság. A mi bajunk, a mi ügyünk. Ránk tartozik, senki másra.

Különösen a szappanopera-producerből diplomatává avanzsált nagykövet tenné jobban, ha éppenséggel a saját háza táján söprögetne. Olyan ország képviseletében próbál ugyanis leckéztetni minket, amely országban bevett gyakorlat, hogy a nagyköveti kinevezéseket politikai alapon, pénzért osztogatják, jelesül annak függvényében, hogy az ilyen pozícióra pályázóknak mennyit ér meg ambíciójuk kielégítése. Bell asszonynak kétmillió dollárt ért, ennyi pénzzel támogatta Barack Obama 2012-es újraválasztási kampányát.

Leegyszerűsítve: megvásárolta a nagyköveti kinevezést. Nem a szakmai rátermettség döntött, hanem a pénzben is kifejezett lojalitás. Ez pedig, akárhogy forgatjuk a dolgot, a politikai korrupció egyik formája. Hamisan kong ez a Harang. Akkor már inkább hallgassuk ezt:

 

Ágoston Balázs

 

 

 

 

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr138039056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GNDL 2015.10.31. 21:02:24

Na figyelj akkor töki, mondom mi van.

Először is: erősebb kutya baszik. Überigazság, gondolom ezt nem kell magyaráznom, és a két fél viszonylatában (jenkik vs. szittyák) sem kell magyaráznom, pontosan mit jelent ez...

Másrészt, konkrétan erre reagálva: „mi bajunk, a mi ügyünk... ránk tartozik, senki másra”.

Nos, hohó, öcsi... az elmúlt évtizedek során úgy alakult, hogy nem magyarországi cégek fektettek be az USA-ban, létrehozva több százezer munkahelyet, hanem pont fordítva történt: USA cégek fektettek be itt nálatok a Balkánon. Nem is keveset...

Na most ha voltak olyan kedvesek ezek a jenkik, és idehozták a pénzüket, a vállalkozásukat, munkahelyeket létrehozva, adóforintokat generálva, de aztán a főnökeitek a korrupt állami hatóságaikkal és korrupt politikai kalandoraitok üzleti vállalkozásaikkal konkrétan milliós károkat okoznak ezeknek a jenki befektetőknek, nem ám szaros forintotokban mérve hanem az ő dollárjukban, akkor nem ám az van bazmeg, hogy a „mi ügyünk és ránk tartozik”, hanem szedjétek már össze magatokat és próbáljatok meg végre nem balkáni cigányokként viselkedni, és lenyúlni mindent amihez hozzáértek, majd ha valaki ezt megszólja, akkor kikéritek magatoknak, hogy „kussolj bazmeg, ez a mi ügyünk”...

Mi a faszom van veletek?! Mi a faszom folyik ezen a balkáni szemétdombon?! De most teljesen komolyan...

GNDL 2015.10.31. 21:07:54

A másik lehetőség, ha mindenképpen ebben a hátrafelé nyilazós, Európát és a nyugatot anyázós szittya irányba akartok továbbmenni, akkor ideje lenne szólni a jenki befektetőknek, is, hogy takarodjanak innen, és vigyék innen a pénzüket, mert semmi szükségünk rájuk, mert „ez a mi ügyünk”...

Aztán majd biztosan faszán ellesztek a kibaszott rezsiharcos nyugdíjasaitokkal meg a rejtett erőforrás közmunkásaitokkal, mert ezek hajtják fel a komoly pénzeket, mi?! :D

oxygene2 2015.10.31. 21:39:19

@GNDL: Csak a te stílusodban!: Szóval a jenkik a nagyobb kutyák? Oszt mitől ha szabad megkérdeznem picinyem? Nagyobb a zágyujuk? Vagy mitől? Az iq nulla társadalmuktól, vagy a epsteinék irányította életüktől? Ha nem lenne használati útmutató a vajaskenyérhez éhenhalnának...az überkutyákról ennyit! A befektetett fedezetlen, nyomtatgatott dollársalátáikról, amiért valós értéket lopnak ki minden társadalomból! Értem, hogy tetszik ez az aljas rablókapitalizmus csak ne reklámozd, hogy szarember vagy , mert körberöhögnek a szittyák!Miután überkutyáid kiírtották az őslakosokat és pórázon vezettek niggereket nem is olyan rég még.......nos a saját multikulti faszságukba halnak meg nem oly soká! A feketék és a latinók beteszik a kaput az überkutyáidnak. Egyébként a jenki cégek élén érdekes, hogy európai és akár indiai zsenik vannak nem jenkik, sőt akár szittyák......mer a jenki beltenyészet ottragadt a középkorban. A kínai kölcsönből álló jólétük lehet, hogy nem balkáni de mi legalább nem kell szembehányjuk magunkat az emberalatti viselkedésünkért. Úgyhogy inkább vagyok hátrafelé nyilazós (mert arra évezredek múlva is emlékeznek), mint kórházlebombázós, indiánkiírtós, atombombázós rohadék csürhe! Amíg ti ellesztek a mehikói kartelekkel, addig nekünk van néhány millió valódi magyarunk a határon túl. A jenkik meg nyugodtan (veled együtt) eltakarodhatnak innen és vihetik a génmanipulált szarjaikat a büdös francba! Jó étvágyat és viszlát!

Toportyán Zsóti 2015.11.01. 09:56:47

Külföldi pénzek ellopása,külföldiek adócsalásra felbujtása nem csak belügy elmeherceg.

Toportyán Zsóti 2015.11.01. 09:58:41

@oxygene2: Emberalattira sikeredett a kommented elmeherceg,lászlópetrád csókoltat.

Krisz11 2015.11.01. 13:38:05

A korrupcióban igaza van Bell-nek. Minél kisebb a korrupció annál jobb az egész országnak és minden egyszerű embernek.
Ha ezen Bell asszony beszólása segít, akkor tegye. Függetlenül attól, hogy az USA is korrupt.

A menekültek + közel kelet + egyéb témában azért be kellett volna neki szólni, hogy egyrészt talán nem kellett volna pénzelni meg felfegyverezni az ISIS-t.
Másrészt megkérdezni, hogy tudta-e, hogy Obama az első Nobel békedíjas, aki lebombázott egy másik Nobel békedíjast, az Orvosok Határok Nélkül-t?

A klipp azért jó!

GNDL 2015.11.01. 19:31:48

@oxygene2: „Szóval a jenkik a nagyobb kutyák?”

Így van.

„Oszt mitől...”

Ebben a kérdésben egészen pontosan azért, mert ha az ő politikai- és gazdasági érdekérvényesítő képességüket vesszük mondjuk 1-nek, akkor ehhez képest a magyarok politikai- és gazdasági érdekérvényesítő képessége 0.0000000000000000001. Kb, de lehet lehagytam még pár nullát. Pár tucatot... :)

Elég ostoba dolog belemenni abba a vitába, hogy az USA és Magyarország közt több szempontból is melyik az erősebb nagyhatalom... remélem te is inkább viccből csináltad. :)

GNDL 2015.11.01. 19:42:02

@Krisz11: „ezen Bell asszony beszólása segít, akkor tegye”

Ezt úgy képzeljétek el, hogy a magyarországi jenki cégek évek óta koptatják a kormányzat és a különböző hatóságok portáját, próbálják nekik jelenteni az általuk tapasztalt vérforraló korrupciós ügyeket. Lásd a Bunge által saját erőforrások felhasználásával nagyjából teljesen felgöngyölített étolajas fideszes áfacsalásokat. Ezek a rekord korrupciós ügyek a jenki cégeknek tényleg komoly veszteségeket okoznak... a magyar adófizetőknek is, de a magyar adófizetők ostobák mint a segg. :)

Amikor ezek a jenkik cégek azt tapasztalták, hogy semmiféle foganatja nincs a jelentéseiknek, megkereséseiknek, sőt, inkább az Orbán-rezsim szokásos eljárása indult meg, azaz azt kezdték zaklatni a hatóságok akik rávilágítottak a fideszes áfacsalásokra és korrupciós ügyekre, na valószínűleg akkor fordultak saját kormányukhoz némi segítségért. Ahogyan ez történne magyar cégekkel is az USA-ban, ha a hatóságok ott kezdenék el őket basztatni. És itt ezen a ponton kezdődhetett ez a diplomáciai adok-kapok pár hónapja, de lehet már 1-2 éve ment mielőtt nyilvánosságra került volna a fideszes korrupt bűnözők amcsi kitiltása...

Ez a dolog kurvára „magyar érdek”, és a pofánkról kéne a bőrnek leégnie, hogy ez már a nemzetközi kapcsolatainkat és a hazai multinacionális cégek ingerküszöbét is elérik.

Teljesen más téma az USA külpolitikája, az USA gazdasága, az USA egyéb politikája, nekünk nem ezzel kéne foglalkoznunk, hanem azzal, hogy a Fidesz-KDNP egyrészt kifosztja az országot, másrészt Magyarország hitelességét és külföldi megítélését nullázzák le éppen....

„klipp azért jó”

Ez jobb verzió: www.youtube.com/watch?v=jucYJSZR9qg :)

bontottcsirke 2015.11.02. 18:48:47

@GNDL: Nagyon igazad van, csak a körtét hasonlítod a prémium banánhoz. Az, hogy nálunk disznópásztorok lehetnek miniszterelnökök az igenis a mi ügyünk és nekünk kell megoldanunk. Itt nem kell megmondani a tutit, mert ők csak rabszolgisztánt akarnak létrehozni, mert otthon már az utolsó négernek is nagyobb joga van , mint itt egy senoir managernek. Egyébként, meg a környező országok is vagy ezen vagy egy kicsit rosszabb szinten vannak. A posztkommunista országok dalát játsszuk és ennél a többi káeurópai sem jobb, inkább valamivel rosszabb.

IdomitottFoka 2015.11.03. 11:19:40

1. A nagyköveti pozíció politikai pozíció, ezért szakmai (diplomáciai) szempontokat irreleváns számonkérni. Pláne nem ebben a helyzetben, amikor az USA számára egy jelentéktelen, súlytalan EU tagországról van szó. Ez az egész csak nálunk téma, ott csak a Külügy egyik része tud róla, és érzelmileg se viszonyulnak sehogy az egészhez. A hisztit és a dacot beírták rossz pontnak. A beszólást meg a kormányunk írta be rossz pontnak, de azért leeshetne végre, hogy ebben a huzavonában ki húzhatja csak a rövidebbet.

Az hogy Bell mennyivel támogatta a demokratákat és mit kapott cserébe, az tanulságos. Akkor lenne csak igazán, ha például Paks2 ügyében is lehetne tudni, hogy ki kit támogatott és mit kapott cserébe, de ilyen transzparenciát még a jobbik sem ígért soha...

vargánya 2015.11.03. 13:13:36

@GNDL: "Na figyelj akkor..., mondom mi van."
Azt mindig nagyra értékeltem amikor valaki kioktató pökhendiséggel "megmondta a tutit".

A legjobb a "több százezer munkahely" amit az USA itt önzetlenül létrehozott.
A ÖSSZES(!) külföldi tőkebefektetések által létrehozott munkahelyek (Mo) alig haladják meg a félmilliót!

Aztán: "az erősebb kutya baszik". Ez most egy freudi elszólás volt? Mert a hivatalos duma nem ez.Hanem, hogy egyenrangú szövetségesi viszony, meg ilyenek. Az ostoba tekintetű nő nem azzal kezdte, hogy nekünk jogunk van titeket bírálni, mert ..., nektek meg nincs jogotok, mert ... !
Ő is abból a sunyi alapállásból indult ki, hogy az erősebb kutya ... .

Amúgy meg egy ilyen született demokrata, meg liberális meg ...,mint Te hogyan tudja természetesnek elfogadni ezt az asszimetrikus, "ázsiai" felállást?

vargánya 2015.11.03. 13:17:55

@Toportyán Zsóti: "Emberalattira sikeredett a kommented elmeherceg,lászlópetrád csókoltat."

Zsoótikám! Ez aztán a komoly "érvelés"!

GNDL 2015.11.03. 21:17:11

@IdomitottFoka: „Bell mennyivel támogatta a demokratákat és mit kapott cserébe”

Azért nem lehet párhuzamot vonni a magyarországi intézményesített korrupcióval, mert a jenkiknél nincs olyan, hogy az állam támogatja közpénzből a választásokon induló jelöltek kampányait, másrészt a „pártfinanszírozás” náluk igen komolyan van szabályozva.

Míg nálunk ugye tízmilliárdokat verhetnek el évenként az aktuális kormánypártok simán csak pofátlan politikai kampányokra.

GNDL 2015.11.03. 21:18:05

@vargánya: Kurvára nem érted, de hát ezért vagytok ti a balkáni szarkupac, nem a jenkik... :)

IdomitottFoka 2015.11.04. 13:00:36

@GNDL: Attól, hogy törvényesítve van a lobbitevékenység és a kampányfinanszírozás, ami jól láthatóan pozícióra váltható, még lehet visszatetsző.

GNDL 2015.11.04. 13:10:38

@IdomitottFoka: Van akinek a hentes vagy a patológus munkája is „visszatetsző”... :) A hangsúly itt a törvényességen lenne.

oxygene2 2015.11.04. 16:14:58

@Toportyán Zsóti: Mint azt a bevezetőben is írtam csak GNDLHYT kolléga stílusát próbáltam visszaadni! Hogy hogy ide lászlópetra Topikám azt nem tudom. De a te stílusodban is tudok válaszolni! :) :vaddisznóágnes csókoltat...és olyan elmehuszár , mint te! Dzsóti.....

IdomitottFoka 2015.11.04. 16:25:25

@GNDL: A magyar illetékes hatóság (NAV) semmi törvénytelenséget nem talált a korrupcióval megvádolt Vida Ildikóval kapcsolatban. Szóval akkor ez így rendben is van?

GNDL 2015.11.04. 16:30:08

@IdomitottFoka: Nem vagyok teljesen biztos benne, hogy a) a NAV egyáltalán eljárt az ügyben; b) ha egyáltalán, akkor törvényesen (értsd minden erejüket, lehetőségüket és tudásukat felhasználva)...

oxygene2 2015.11.04. 16:35:19

@GNDL: Jaj kedves GNDL! Nagyobb a gazdasági hímvesszőjük? Már azt hittem az igazságról és az aljasság fokozatairól beszélünk!? ...tehát ha a naaagy gyára van valakinek, akkor nyugodtan hazudhat és aljasul felforgathat -te meg igazat adsz neki.....Széééép! Tudod vót olyan, hogy nagyfas...ú római birodalom, meg német harmadik, meg szovjetjudeobolsevik .......osztasztán a szittyák még mindig itt vannak , a naaagy érdekérvényesítő képességű kutyák meg alulról szagolják az ibolykát! Igaszságról és valóságról beszélj, ne dollárcafatokért vásárolt hazugságokról.......egyébként még megérem azt, hogy a nagykutya felhúzza a fehér zászlót, mert láthatóan kezd a világ faca telelenni az 1 érdekérvényesítő képességével! Ha néhány 0.9 összeáll akkor az lesz 10 is és az egy elmehet a búsba! A szittyák meg zsebkendőt lobogtatva fogják búcsúztatni! Üdv.

Toportyán Zsóti 2015.11.04. 16:36:33

@oxygene2: Ha így van akko benéztem,bocsesz.

GNDL 2015.11.04. 16:38:01

@oxygene2: „az igazságról és az aljasság fokozatairól beszélünk”

Arról is, ebben sem jobb a pozíciója a mindenkori posztkommunista magyar kormányoknak. :)

IdomitottFoka 2015.11.04. 17:29:48

@GNDL: Pedig egyszerűen tényleg csak arról van szó, hogy nincs a kezünkben semmi a "magánügyneugassbele" kontrát bemondani. Erkölcsi, törvényességi piedesztálra feltenni az USA-t éppolyan szemellenzőre vall, mint a bemondóé.

GNDL 2015.11.04. 17:54:03

@IdomitottFoka: „nincs a kezünkben semmi”

Mármint a NAV-val és a kitiltásokkal kapcsolatban?! Fent említettem, hogy a Bunge saját költségén, saját erőforrásait és hazai tapasztalatait felhasználva konkrét „nyomozást” is lefolytatott, és ennek eredményeit át is adta a hatóságoknak: hvg.hu/gazdasag/20141120_A_fecni_mogott_komoly_informaciok_allnak

Minden bizonnyal ezt a hozzáállást elégelték meg a jenkik, és gondolom pár hivatalos kör után ezért jöttek elő a kitiltásokkal.

„Erkölcsi, törvényességi piedesztálra feltenni az USA-t”

Korrupcióügyben konkrétan bődületesen igazuk van, és itt erről van szó... minden bizonnyal nem csak a magyarországi cégeik által gyűjtött adatok birtokában vannak.

oxygene2 2015.11.04. 18:54:02

@GNDL: "Arról is, ebben sem jobb a pozíciója a mindenkori posztkommunista magyar kormányoknak. :)"....remek érvelés!
- Két korrupt kormány ül az árok szélén.
-megszólal az egyik- Hogy te micsoda korrupt kormány vagy! -erre a másik - Hogyhogy, hát te nem vagy korrupt? - Na de nekem nagyobb a farkam! -Jaaaaa, akkor igazad van ! ...hahahahahahaha! Egyébként a poszt és kommunizmust is jenki barátainknak köszönhetjük! A Jaltai szerződésben szépen odadobtak minket a legjobb barátjuknak Dzsugasvilinek.......és akkor még ez is a mi hibánk? Menj máááá! Egy nagyra fújt diznilend ne akarjon már mindenhova belepofázni! Nem igaz, hogy nem veszik észre hogy az egész világnak tele van a töke velük.......

oxygene2 2015.11.04. 18:58:38

@GNDL: ....bocs de még az érvedre analógiaként: Ha a magyar kormány korrupciója és aljassága mondjuk 1, akkor a usraelieké 100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 csak hogy hűek legyünk a matematikai képletekhez! Üdv.

GNDL 2015.11.04. 22:15:07

@oxygene2: „Két korrupt kormány ül az árok szélén”

Már a premissza az ami nem megfelelő nálatok, mert az USA adminisztráció alapvetően nem korrupt, legalábbis nem abban az értelemben mint a magyar kormány. A „vagyoni befolyásolás” ott az esetek túlnyomó többségében magánvagyonból történik, és ennek nagy része teljesen törvényes, ráadásul teljesen nyilvános. Ismétlem: nyilvános. Míg ugye nem kell részleteznem, hogyan megy ez a magyar kormány esetében: közpénzből, évtizedekre titkosítva, de még perek útján kikényszeríthető transzparens módon sem...

Még csak nem is körte vagy alma.

Krisz11 2015.11.04. 23:15:59

Csak hogy kicsit objektívebb képünk legyen a korrupcióról:

Transparency International kimutatás, vannak rosszabbak is:

www.transparency.org/cpi2014/results

oxygene2 2015.11.06. 12:29:07

@GNDL: Tehát szerinted az nem korrupció, amikor egy "magánember" (valójában konszernek, bankok és láthatatlan befolyásolók képviselője: lásd. soros) finanszíroz egy-egy elnököt és olyan ellenőrizhetetlen és törvénytelen lépéseket kérnek tőle, mint mondjuk a bíróság ítéletén kívüli drónnal való kivégzés! És persze mindezt egy olyan választási rendszerben, ahol dollártízmilliók nélkül esély sincs, nemúgy mint a sötétközépkor Magyarországán ahol bárki választható......Mivel ez törvényes( szerinted), meg átlátható (szerinted).Évtizedek titkosításáról tudna mesélni Kennedy ha élne..........nálad nagy problémák vannak az értékek közti különbségtételnél, de szerintem még a jó és a rossz között sem érzed a különbséget!Egyébként meg a 2 millió dodóval (korrupció) nagykövet Bell asszonyságot és Nulla "fuck the eu" asszonyságot éppen kikérdezték, mondván : Mi a jó büdös francot képzel magáról, hogy diplomataként beleszól egy szuverén ország belügyeibe......de hát biztos nekik is kisebb a farkuk, nem tudják mit beszélnek!Szerintem járj továbbképzésre erkölcs és értéktanból, mert azt kevered a büdös dollárkötegek fénylésével.........már persze csak addig , amíg a petrodollár még létezik!

GNDL 2015.11.06. 13:18:18

@oxygene2: „az nem korrupció, amikor egy "magánember" finanszíroz egy-egy elnököt”

A megválasztási kampányát finanszírozhatja, legfeljebb, de az meg tök legális náluk, vagyis inkább a pártfinanszírozás egyetlen formája.

„olyan ellenőrizhetetlen és törvénytelen lépéseket kérnek tőle”

Ilyen sincs, az elnök mellett ott a kétkamarás parlament (képviselőház + szenátus), bizottságok tucatjai, a civilek és legfőképp a sajtó. Az USA törvényhozása és az elnöki rendszerük teljesen transzparens...

„olyan választási rendszerben, ahol dollártízmilliók nélkül esély sincs”

Értelemszerűen. :) De lásd Magyarországot, tekintve a Fidesz-MSZP-DK prolijait, ha nálunk is csak a civilek adományaiból kampányolhatna egy politikai szervezet, ezek a posztkommunista nyugdíjasklubok soha az életbe nem kerülnének a parlamentbe... :)

„nálad nagy problémák vannak az értékek közti különbségtételnél”

Nem, szerinted neked nincs lövésed arról, hogyan kellene működnie egy demokratikus jogállamnak. Az USA az, Magyarország nem az.

„Mi a jó büdös francot képzel magáról, hogy diplomataként beleszól egy szuverén ország belügyeibe”

Fentebb már említettem: a Fidesz-KDNP a szervezett rekord áfacsalásaival és korrupciós ügyeivel nem csak a magyar lakosságnak és vállalkozásoknak okoz mérhetetlen károkat, de a Magyarországon tevékenykedő külföldi vállalatoknak is, így a jenkik üzletembereinek is. Teljesen jogos, ha az érdekükben fellép a saját országuk nagykövete, sőt, el is várható ilyen esetekben. Ahogyan ezt is említettem, ha a jenkik baszogatnák a magyar cégeket az USA-ban, vagy okoznának nekik anyagi károkat vagy versenyhátrányt korrupciós ügyeikkel, a magyar kormánynak is fel kéne lépnie az érdekükben.

„járj továbbképzésre erkölcs és értéktanból”

Most itt kettőn közül te próbálod megmagyarázni, hogy a mi korrupciós ügyeinkbe ne szóljon bele senki, még a károsultak sem... neked ferde kicsit az erkölcsi érzéked, ha létezik egyáltalán. :)

medium size devil 2016.05.15. 23:57:37

Ha jol gondolom az a 2 milla nem kozpenz volt es az elnok semmilyen torvenyt nem szegett meg CB kinevezesevel (akkor se ha a 2 milla befolyasolta volna). Kis tulzassal egy bazari majmot is kinevezhet nagykovetnek. Szemben ezzel van a buntetojogi ertelmeben vett korrupcio amiben faszig gazolnak a magyar kormany emberei es mindaz amit errol CB mondott az (sajnos) teljes mertekben helytallo.

medium size devil 2016.05.16. 00:09:53

Szerintem 2 milla USD abban a kozegben zsebpenz, ennyiert valoszinuleg meg nalunk se lehetne nagykoveti poziciot kapni. Itt egy Farkas Florian fele retkesfaszu ciganybunozo is osszekapar par honap alatt.
Aztan meg vegyuk azt, hogy az USA-ban kicsit mas a politikai rendszer (szerintem semmivel se kevesbe penzfuggetlen mint nalunk csak ott ezt fel is vallaljak), meg olyan aprosagot, hogy egesz KONKRETAN nem tudjuk mennyiben befolyasolta ez az osszeg CB karrierjet (nem lehet kizarni pl. semennyire), ugyhogy a poszter finoman szolva is kimeriti a tajakozatlan vadaskodas fogalmat.
süti beállítások módosítása