Történt pedig egyszer Magyarországon, hogy éber adóhivatalunk fülön csípett pár financiálisan renitens zenészt. Az adófizetők megrablói úgy gondolták, számla ellenében fognak egy születésnapon zenélni. Skandalum.

piano_player_5139.pngTuti fülest kapott a NAV, adócsaló zenészek pengetnek sötét lyukakban, elhagyott garázsok mélyén Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, s károsítják meg az államot súlyos milliókkal. Vagy százezrekkel. Vagy tízezrekkel.

A hivatal nem tétlenkedett, akciócsoport alakult, itt aztán senki nem fog mostantól adózatlanul egy szem akkordot sem lefogni, legyen az még oly egyszerű is. Tisztázatlan dúrok, feketén megcsendülő mollok, egy-egy kerülő úton lejátszott szóló nem kerülheti el az adóhatóság figyelmét.

Akciócsoportunk munkába lendült, sorra buktatták le az előlegről bizonylatot ki nem állító zenészeket, akikről aztán kiderült, illegálisan végzik a szolgáltatást. Eddig.

Az fifikás nyomozók azonban rábukkantak egy valódi nagykutyára is, aki ravaszul, előre megfontolt szándékkal csak akkor volt hajlandó elfogadni a tiszteletdíjat, ha a rendezvény már lezajlott (a magyar üzleti életben példátlan hozzáállás már önmagában büntetést érdemelne). Ez persze nem fogott ki rajtuk, így egy alibi bulit szerveztek a zenész számára. A születésnapi partit egy falusi turizmussal foglalkozó vendégházba szervezték, ételt, italt rendeltek, feldíszítették az épületet, sőt, még arra is gondjuk volt, hogy taxit béreljenek. Okos.

Az alapos, mindenre kiterjedő fedett akció meghozta az eredményét, a zenész pórul járt, nem adott számlát (járulékos veszteségként azért az is kiderült: a fogadós és a taxis is bűnben járt).

Bár azt az adóhatóság elismerte, a "zenész minőségi szolgáltatást nyújtott", de legyen az még oly szép harmónia is, legyen még jó pár ráadás nóta, zsebbe nem zenélhet senki. Elvégre súlyos tízezrek vándorolhatnak zsebből-zsebbe egy-egy ilyen buliban, ez pedig a közismerten tiszta magyar gazdaságban nem járja.

Mivel a tekintetes adóhatóságunk már évekkel ezelőtt elkapta az utolsó áfacsalót, csempészt, csibészt, feledékeny adóbevalló politikust, pályázati pénzekkel való kétes ügyletek még kétesebb szereplőit, túlárazott beruházásokból zsebbe dolgozó milliárdost, ezért végre tudnak a valóban fontos, fajsúlyos, a társadalom ingerküszöbét durván piszkáló alantas ügyekkel foglalkozni.

Aki zenél, jól tudja milyen könnyű mesés vagyonokra szert tenni egy-egy zsíros pincebulival, kocsmazenéléssel, haknival, születésnapi zsúrral, házibulival. Eddig, s ne tovább.

Vallomással tartozom.

Körülbelül tíz évvel ezelőtt e sorok szerzője zenekarával egy kocsmában zenélt. Elfogadtunk tízezer forintot. Megtettük. Zsebre vágtuk, lenyúltuk, eltüntettük, visszaéltünk, korrumpálódtunk. De csak egy időre, mert - könnyen jött pénz könnyen megy - igazából elsöröztük az összezenélt vagyont.

Csibészek szerencséje, az intézményben épp nem kortyolta jól megérdemelt fröccsét egy fedett adónyomozó, így a bűn rejtve maradt, eddig. Kimondtam végre, könnyebb a lelkem, de ettől még remegve várom a telefont.

Így a történet végére érve, már csak egy kérdésünk maradt a munkáját teljes odaadással végző hivatal felé:

Mennyibe került az adófizetőknek az alibi parti, a dinom-dánom, az étel- és italrendelés, a nagyúrias taxizgatás?

És amúgy reméljük, jól érezték magukat a buliban.

Bazsó Bálint

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr806299098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

clegane 2014.06.13. 11:38:53

az tuti hogy ha engem vegzálnának, széttépném a bírságot és a kiállító képébe vágnám (de kemény vagyok) amíg a milliós áfa csalások dolgában nem tesznek lépéseket.
de tényleg, ez egy vicc.

cenzuratroll bosszanto 2014.06.13. 14:20:43

Adott számlát?

Nem.

Kuss van az összes mocskos orbánistának, aki a vállalkozót próbálja áldozatnak beállítani.

zsg? 2014.06.13. 14:30:18

@cenzuratroll bosszanto:

Ugye, hogy vannak még ilyen emberek! Ezek után nem merem feltételezni se rólad, hogy te már kifizettél úgy kőművest, műkörmöst, autószerelőt, szotyiárust, hogy nem követeld meg a neked járó számlát. Sőt, ha erre azt mondták, hogy akkor drágább lesz, akkor te - a megingathatatlan adófegyelmed által vezérelve - szó nélkül kifizetted a felárat, hiszen így a nemzet prosperál. Sok ilyen polgárt ennek az országnak!

Az is nyilvánvaló, hogy te nemcsak részt vettél, hanem egyenesen szervezted a NAV előtti tüntetést, ahol zöld dossziékat lobogtatva követelted a (száz)milliárdos adócsalók megbüntetését.

Az pedig szinte magától értetődő, hogy amikor azt láttad, hogy a NAV a füle botját sem mozgatja a (száz)milliárdos csalók kapcsán, akkor másnap újra számlát kértél a kőművestől, műkörmöstől, autószerelőtől, és a szotyiárustól is.

Mondtam én, hogy vannak még ilyen emberek!

Furin 2014.06.13. 14:35:12

Legközelebb a koldusokat fogják jól börtönbe csukni, mert a 100 ft-ról - amit a nyugdíjas néni bedobott a kalapba - nem adott számlát. Ja és a nyugdíjas nénit is meg fogják büntetni (mindegy milyen jogcímen...)

fda 2014.06.13. 14:41:43

Olyan unalmas már ez a téma.

Fel kéne fogni, hogy aki munkáért pénzt fogad el, abból adóznia kell, mint a többi egymillió társának.

Az zenész fia is jár iskolába, és van közvilágítás az utcájában. Ezekhez neki is hozzá kell járulnia, ennyi.

VT Man 2014.06.13. 14:45:36

Nem értem, mi a gond.

Adott számlát? Nem.
Csalt? Csalt.

Rendben.

Lebukott? Le.
Megbüntették? Meg.

Nagyon gyenge az az érv, hogy "de más is csal".

Igen, más is csal, de ez nem ment fel senkit.

VT Man 2014.06.13. 14:47:59

@zsg?:
"1.) KATA

Azok az egyéni vállalkozók, egyéni cégek és kifejezetten csak magánszeméllyel rendelkező Bt-k, Kkt-k választhatják (illetve érdemes választaniuk) ezt az adózási formát, amelyek

- nem végeznek biztosításügynöki/biztosítás/nyugdíjalap kiegészítő, valamint ingatlan bérbeadás/üzemeltetési tevékenységek közül egyet sem (másképpen fogalmazva TEÁOR 66.22, 66.29 és 68.20 a cég tevékenységei közül kizárva!)

- legalább egy vállalkozói, tisztségviselői vagy megbízotti jogviszonyú (azaz nem munkaviszonyban alkalmazott) foglalkoztatottal/taggal rendelkeznek.

...

A kisadózás lényege, hogy az eddigi társasági adó, valamint a vállalkozáson belüli kisadózónak minősülő foglalkoztatottakkal kapcsolatos szja (osztalék szja is), eho, valamint mindenféle járulék, szociális hozzájárulási adó és szakképzési hozzájárulás helyett a cégnél nem munkaviszonyban foglalkoztatottak után

- a főállású kisadózónak minősülő személy után havi 50.000 Ft

- a főállásúnak nem minősülő (létezik már legalább heti 36 órás munkaviszonya, vagy saját jogú nyugdíjas) kisadózó személy után havi 25.000 Ft

közteher fizetendő [...]"

gyászhuszár 2014.06.13. 14:52:11

igazad van, de mindenkinek bassza az igazságérzetét. a kis ember nem ember, mert csak annyit ér, amennyije van. fent kéne példát mutatni aztán lehet baszogatni jogosan. szóval csalt a jog szerint, a jog szerint..

_most_ 2014.06.13. 14:55:40

megértem a felháborodás okát, de azért mégse kéne az adócsalók pártját fogni, vagy mindenki fizet adót, vagy hagyjuk a fenébe és akkor senki nem fizet.

Kora Délutáni Kornél 2014.06.13. 15:02:23

Rettentő unalmas ez a picsogás arról, hogy a gonosz adóhatóság megbünteti a békésen (de kicsiben) adócsalókat.

A fontosabb maffiózók persze sokkal többet lopnak, mint egy ilyen muzsikus, de fontos maffiózóból kevés van, muzsikusból meg sok.

A dolog természetéből fakadóan az ilyesmit csak próbabulival lehet lefülelni.

KDK

Lajos Böde 2014.06.13. 15:03:24

Vihar a biliben az 1000 milliárdos adócsalás meg jegelve...........

zsg? 2014.06.13. 15:03:28

@VT Man: 15 éve vállalkozó vagyok, pontosan tudom (már amennyire követhető), hogy mi mivel jár. Én is adózom, nem is keveset. És persze az én cégem is bármikor megbüntethetik, mint bármilyen magyar vállalkozást. De nem ez érdekes most.

Amit nehezen viselek, az az ostoba, szemforgató képmutatás, emiatt írtam a jóembernek azt, amit. Ebben az országban nincs olyan ember, akire nem lehet rásütni az acsaló bélyeget. Erre jön ez az okostojás a szemforgató ájtatoskodással...

cenzuratroll bosszanto 2014.06.13. 15:06:07

@zsg?:

Az is magától értetődő, hogy sík hülye vagy. Kevered az én adózási fegyelmemet a zenész adózási fegyelmével.
Adott számlát? Nem. Csalt. Megbukott, fizet, oszt jónapot. Ez teljesen független attól, hogy kérek számlát, vagy nem.

Amusing 2014.06.13. 15:10:14

csak egyet nem szabad elfelejteni!
elkapnak 10 ilyen zenést, beszednek 1 misi bírságot

rászállnának egy nagyobb beruházásra, Uniós projekt lehúzásra, 60millió 1 km búszsávért, valszeg ott 10x ennyi büntit lehetnek kiszórni + jöveledem vizsgálat a 30 millás kocsik után. (csak valszeg utána az ellenőrzést végző/kitaláló másnapra munkanélküli lenne

cenzuratroll bosszanto 2014.06.13. 15:10:20

@zsg?:

Ha 15 éve vállalkozó vagy, pont neked kéne a legjobban tudni, miért baj az, ha a buta emberek a kicsiben csalók pártjára állnak. Próbálod magyarázni az egyszerű gondolkodásodat, hogy a zenész csalhat, mert más is csal. Ezért jutott ide az ország, pont a te fajtád miatt tesz mindenki azt amit akar, és utána meg indul a sivákolás, hogy ő kis ember, kicsiben csalt, neki szabad, miért nem a nagyokkal törődnek.
Szánalmas vagy.

EMP 2014.06.13. 15:10:22

Nem az a problema hogy megbuntettek, mert ha nem adott szamlat akkor hibas. A problema az hogy ilyen csip-csup ugyekkel foglalkoznak ahelyett hogy a nagy halakra vadasznanak.
Ilyen esetekben a befektetett munka / lefulelt "bunozo" tarsadalomnak okozott kar aranya valahogy nem igazan eri meg.
Persze ertem en, Gipsz Jakab zenesz, aki hobbibol zenel hetvegente kis penzert, nyilvan nem fogja tudni ugy seggbe rugatni az adoellenort mint egy nagyvallalkozo vagy multi ami konkretan nagyban megkarositja adocsalassal as orszagot. Egyszerubb vegzalni Gipsz urat. Az ellenor hozza a szamokat, teljesit, aztan hazamegy abban a biztos tudatban hogy ma is jol vegezte dolgat es ez nem fog visszautni.
Kisse szanalmas ez. Ertheto, meg torvenyes, de akkor is szanalmas.

bearman 2014.06.13. 15:14:53

Teljesen rendben van az igény, hogy aki munkáért pénzt fogad el, az igenis járuljon hozzá a közteherviseléshez, magyarán adózzon.

Az már egy más, erkölcsi kérdés, hogy a kisember adócsaló, akinek az a pár ezer forint tényleg arra kell, hogy kihúzza hónap végéig keményen meg lesz büntetve, amíg mások aranyárban építenek autópályát, dunahidat, kifizetetlen és csődbe jutott alvállalkozókat hagynak maguk után, esetleg csak pár kamion szlovák cukor áfáját teszik zsebre, nos az ilyen nagy és veszélyes (nyilván megfelelő helyen tejelő) halak után utána sem fordul a letisztelt NAV.

Pedig szerintem egy kamion cukor áfájából kurva sokáig el lehet zenélgetni...

Rodolfo63 2014.06.13. 15:30:02

valóban jó lenne, ha a politikus bűnőzökkel kezdené az adóhatóság - de ettől még a sok-sok kis tízezer forintos elcsalt adók is igen szép összeget adnak ki 25 év alatt a teljes vállalkozói rétegre vetítve

2014.06.13. 15:33:36

Mindkét felet megértem, de a világot járva a következő tapasztalatot vontam le ezzel kapcsolatban. Ha hagyják a kisembereket boldogulni, ahogy tudnak és nem ölik meg bürokráciával, folyamatos ellenőrzéssel, 20 féle adóval, akkor a kisember eltartja magát, még ha nincs munkahelye, akkor is. Mi az előnye ennek? Nem kell segélyt és egyéb juttatásokat fizetni, nem kell plusz 1000 ellenőrt, jogászt fenntartani, hogy ellenőrizzék őket. Én mondjuk napi 5000 forint bevételig nem is írnék elő semmilyen adózást, könyvelést, bevallást, pénztárgépet, engedélyt. Pl. sok helyen láttam, hogy abból él egy család, hogy reggel a piacon megveszi a gyümölcsöt, fölszeleteli, lehűti és az utcán árulja. Nem ad nyugtát, de nem is ül otthon és nem a lopáson jár az esze. Nem az ilyen emberek miatt tart itt az ország, hanem akik milliárdokból nem adóznak semmit.
Itt és érvényesül a sokat markol, keveset fog elv. Kevesebb, egyszerűbb adózás nagyobb fizetési hajlandóságot jelent. Nem hinném, hogy létezik ma Magyarországon olyan kisvállalkozás, akinél ne lehetne büntetni naponta valamelyik hatóságnak, az előírások be nem tartása miatt. Már olyan sok van, hogy az energia és a pénz nem a termelékenységre megy, hanem a jogszabályi megfelelésre. Attól még éhenhal bárki, ha minden előírásnak megfelel a vállalkozása, de munkája nincs. A vállalkozók jelentős erőt fordítanak a kiskapuk keresésére, mert ha minden előírást betartanak, akkor olyan magas árakkal kellene dolgozniuk, hogy nem lenne fizetőképes keresletük, hiszen a konkurencia szintén adócsaló, ezért olcsóbban dolgozik.

zsg? 2014.06.13. 15:39:05

@cenzuratroll bosszanto: Igazán intelligens és kifinomult válasz, nem kétséges, műveltebb és okosabb vagy, mint én. Nem érted az iróniát, vagy nem akarod, vagy éppen menstruálsz, nem tudom. Leírom tőmondatokban:

- Én nem mentegetek senkit.
- Azt mondom, hogy ebben az országban mindenki adócsaló.
- Te is.
- Senkinek nincs erkölcsi alapja a nagyszájú adócsalózásra.
- Neked sem.
- A NAV-nak pedig különösen nem.
- Mert a NAV látványosan futni hagyja a milliárdos csalókat.
- Majd feljelenti a tömeges csalást leleplezni próbáló hivatalnokot
- Majd diadalittas közleményt ír pár tízezres kisemberek megszopatásáról

Ha gondolkoznál, akkor észre vennéd, hogy ezzel a NAV mit üzen minden kisembernek (téged is beleértve):

SZOPNI FOGSZ! ÉN MEG RÖHÖGVE LOPOK KÖZÖSEN A NAGYFIÚKKAL! A SZEMEDET KILOPOM! MERT NEKEM SZABAD, DE TE SZOPNI FOGSZ, KISKÖCSÖG, MUHAHA!

Erre próbáltam rámutatni, de úgy látszik, gyenge kísérlet volt.

EMP 2014.06.13. 15:43:35

roli101 +1
Sokkal kevesebb ado meg szabaly sokkal hatekonyabba tudna tenni az egesz adozast. Lehet hogy szazalekban kevesebb ado folyna be egy emberre levetitve, de a fizetesi hajlandosag none, a kiadasok a burokraciara meg csokkennenek szoval egy korrektul megtervezett rendszerben ugyanott lennenk mint most kotsegvetesileg, de tobb ember fizetne kevesebbet. Ez novelne a versenykepesseget, az adozasi moralt, az altalanos vallalkozasi kedvet. Hosszu tavon megoldas lenne...de nem. Inkabb szigoritsunk minden szabalyt, meg jusson minden vallakozora 27 adoellenor. Az a tuti.

[megmondoember] 2014.06.13. 15:48:03

Megérdemelték. Ezen az, hogy mások is megérdemelnék, akiket viszont nem kapnak el, nem változtat semmit.

hopptarisznyarák 2014.06.13. 15:58:51

Kell a pénz a költségvetésbe, hogy olyan lakásfoglalókat védhessenek, mint a Tolvajkergetők által -ideiglenesen- kiköltözttett Borbás Zoltán.
Az ilyen maffiózók biztos sok adót fizetnek be.

Yasashi Tanuki 2014.06.13. 16:09:18

Nagyon egyszerű a megoldás. Látszik, hogy nyugat európához, de még a szomszédos országokhoz képest is laza az adómorál hazánkban. Lehet magyarázni a kuruc ősökkel, ez mellékes. A lényeg, hogy ilyen mentalitással nem lehet skandináv típusú szociális hálót, alanyi jogon járó ingyenes ellátórendszert fenntartani. El kell fogadni a magyar állampolgárok európaitól eltérő felfogását, és erre kell építeni az állami szolgáltasokat és az adórendszert. Ha nem szeretünk fizetni akkor csak minimális közszolgáltatások legyenek, de cserébe csak az ennek fenntartásához szükséges minimális adót szedjék be fogyasztási adó formájában. Viszont ne járjon senkinek ellátás ingyen, mert erre nem telik a kurucus adómorál mellett. Így mindenki azt kapja amiért fizet és mindenki boldog. Ha nem kell fáradságos munkával ellátni a kádári rendszerhez szokott tömegeket, és nem kell a rendőrségnek bevételi célból bírságolni bűnüldözés helysett itt lesz európa legolcsóbb benzine és élelmiszere, egykettőre fellendül majd a gazdaság. Minden nemzetnek olyan berendezkedés kell ami illeszkedik a nemzeti karakterhez, kár tovább erőltetni a magas adókat és az ingyenebéd osztogatását, ha eddig se sikerült!

V.Katalin 2014.06.13. 16:37:42

Aki száz meg százezret rabol, bírája lészen annak, akit a szükség garast rabolni kényszerített

Estevez atya 2014.06.13. 16:54:41

Amíg dolgozik a pénzért, addig sem kell segélyért menie. Így nem vesz ki az államtól pénzt. Tehát a számlátlan bevétel is jó az államnak.

Estevez atya 2014.06.13. 16:55:50

Nincs fizetési hajlandóság, és nem lesz. Ha csak 1% adót is fizetni kell, nem lesz... nem ahhoz szoktunk.

Vírusbácsi 2014.06.13. 17:11:36

- Kezdjük az elején. Tehát a zenésznek, aki lehet havi 1-2 bulit ad, alapítania kéne egy BT-t minimum. Ennek minden költségével, havi könyvelési díjjal, kötelező kamarai tagsággal, kötelező bankszémlanyitással, ez havonta alaphangon kb. 20 eft. Lehet, hogy ennyit keres havonta ebből. Akkor Ő most egy szemét adócsaló, vagy egyszerűen NINCS MÁS MEGOLDÁS mint feketén csinálni? A nagyon példálózott nyugati országokban hétvégén a termelői piacokon ha jártam, én sosem kaptam számlát. Talán mert ott tudja az adóhivatal, hogy nem a kiskutyákat kéne fingatni. Ez itt a gond. Öles betükkel hirdetik a sikert, hogy most aztán birságoltak több százetzer forintot, valszeg emberek életét tették tönkre, közben meg 1000 milliárdos tételekkel nem foglalkoznak. Ez itt a gond....

nyikkantó 2014.06.13. 17:14:43

nem adott számlát, tehát jogszerű a NAV lépése. Emberszerű? NEM. Ma Mo-n, aki teheti próbál életben maradni, mindenki keresi a plusz ezer forintokat, amiket nem huznak le rolunk. Gyűlölöm az adócsalókat. AKik szlovák/német rendszámos autóban feszítnek nagy büszkén az élet császáraiként. Gyűlölöm a sikkasztó politikusokat, és mindenkit aki a hatalmával visszaéve lopja magyar állampolgártársaim pénzét, életét. DE ezt a kérdést valóban felülről kellene kezdeni. És minimum párhuzamosan végezni alul, felül. ÉS ha ma nem csalna néha MINDENKI valamennyit itt-ott, még ezen a balkáni színvonalon sem élnénk nemhogy európain. A mérték a nem mindegy. És amíg vannak olyan férgek, akik a havi fix fizetésért ilyen munkát elvállalnak, vagy odaülnek a picsájukat mereszteni a traffizó autóba, mert emberi munkára nem alkalmasak, addig nem változik itt semmi. Tehát kb örökké ilyen lesz itt az élet.

Szaudi Herceg 2014.06.13. 17:21:20

A popszakma meg a (művész-)világ kapja be a faxomat... Pl. elérve a nyugdjat mindegyik rinyál, hogy nem kapnak semmit... na ja, amennyi járulékot fizettek, az után van kiszámolva... lóf@szt fizet, lóf@szt kap. Mindezt úgy, hogy pl. az artisjus meg tolja a szekerüket, minden szarra ráb@sszák a jogdjat...
T. Zenész úr sem adott számlát, sem adót, sem járulékot nem fizet. A NAV meg rajtaütött. Akkor most kinek a kurv@anyját?

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2014.06.13. 17:40:10

@nyikkantó: akik sírnak, hogy mennyi adót kell fizetniük, azok általában jobb életszínvonalon élnek, mint megtehetnék. miért? mert ott csalnak adót, ahol tudnak.

igen, a mai mo-n csak a nagyon keresett vagy értékes szakmák és a nagyon ügyes vállalkozók tudnak jó színvonalon élni, a többieknek marad a közép. én is úgy élek, és sokan annál jóval kevesebből, adócsalás nélkül.

szóval, ha a zenésznek olyan kurvára kell a pénz, akkor zenéljen többet!

:)

biododírium 2014.06.13. 17:52:13

A legtöbb zenész alkalmazottként vagy saját teljesen egyéb irányú vállalkozásában dolgozik (azután adózik) és hobbiból (utazási költségért és/vagy szarért-húgyért, pár ezer forintért) zenélget erre-arra.
De jó is lenne, ha meg lehetne élni zenélésből.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.13. 18:40:28

Nem értem a posztolót.

Legközelebb, ha az anyja torkát vágják át éjjel a számlát nem adók, remélem, azért se hőzöng majd, hiszen mi az a kis stikli a New Yorki ikertornyok lerombolásához képest.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.13. 18:42:31

@biododírium:

"De jó is lenne, ha meg lehetne élni zenélésből."

Amiből nem lehet megélni, azt nem kell erőltetni.

Oszt egyszer majd a számla nélkül fizetgető lakodalmas népek is észrevennék, hogy eltűntek a biorobotzenegépek a piacról.

biododírium 2014.06.13. 19:16:29

@polyvinyl: A nagyja nem is erőlteti, emiatt írtam, hogy meló mellett marad meg hobbinak.

A lakodalmas világot szerencsére nem ismerem. Egyrészt hányok tőle, másrészt jó zenészeket nem ott kell keresni :)

ZON 2014.06.13. 19:47:39

Ezek a zenészek nem önálló koncerteket adnak. Lakodalomban, presszóban, étteremben, bálban zenélnek, a rendezvény szervezője által fizetendő díjért.
Alkalmi foglalkoztatás keretében, minden érintett naptári napra 1.000.-ft a közteher, és legális a foglalkoztatás. Ha valaki ezt is sokallja, az háljon az anyjával.
Mondjuk, az durva kicseszés, miszerint érintett nap/1000 ft a tarifa. Tehát, ha a muzsikus 22 órától másnap 02 óráig zenél, az 2x 1000 ft, aki meg 08 órától 18 óráig, az 1000.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.13. 20:25:20

"Körülbelül tíz évvel ezelőtt e sorok szerzője zenekarával egy kocsmában zenélt. Elfogadtunk tízezer forintot. Megtettük. Zsebre vágtuk, lenyúltuk, eltüntettük, visszaéltünk, korrumpálódtunk. De csak egy időre, mert - könnyen jött pénz könnyen megy - igazából elsöröztük az összezenélt vagyont."

Az, hogy a feketén keresett pénzt elmulattátok, mióta felmentés az adócsalás bűne alól? Szóval ha összelopkodsz már milliócskát és elmulatod, akkor védekezhetsz a bíróságon azzal, hogy csal elmulattad, elittad a pénzt?

Innentől visszamenőleg is hiteltelen mind a poszt, mind a posztoló.

Ami meg a poszt témáját illeti, a zenész nem adott számlát, ez világos, mint a nap. Akkor meg mire föl a felháborodás?

Való igaz, hogy az adóhivatal sajnos futni hagy sok nagy halat. Valahol érthető, hogy a kicsik úgy érzik, ha a nagyoknak szabad, akkor nekik is szabad.

Hát nem szabad. Ne arról szóljon a poszt, milyen szemét a NAV, hogy megbüntette a zenészt, hanem arról, milyen szemét a NAV, hogy futni hagyja a nagy csalókat.

Czukor András 2014.06.13. 20:33:04

A dologban nem az a felháborító szerintem, hogy megbüntették a zenészt (bár sajnálom szegényt). Az igazán dühítő az az, hogy mivel nem egy külföldi megaprodukció volt, csak egy vidéki hakni, ezért az összeg ami miatt az adófizetők pénzén megrendeztek egy zsúrt maguknak, maximum pár ezer forintnyi tétel. Ebben az országban van néhány adócsaló, akin sokkal nagyobbat lehetne kaszálni. Sokan írjátok, hogy csalt, ezért jogos a büntetés. Azért nehogy azt gondoljátok, hogy a zenész azért csal, mert kapzsi. Kénytelen 1-2 tízezresért zenélni, maximum havi3-4- szer. Ebből nem lehet vállalkozást fenntartani, maximum a minimálbér kiegészítésére elég, vagy még arra sem. És akkor azt még nem is említettem, hogy a zenészek jó része nem tud annyit haknizni, hogy megkeresse azt a pénzt, amit a felszerelésére költött.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.13. 20:39:47

@Czukor András:

Ha nem tud eleget összekeresni, akkor ne zenéljen. Nem fog ettől összedőlni a világ, a bulizenészek ritkán jelentik a zeneművészet csúcsát.

Aztán ha a csökkenő kínálat miatt emelkedik a gázsijuk, akkor a megmaradó szenészeknek már adóra is futja majd a bevételből. Ha meg nincs fizetőképes igény a zenéjükre, akkor nem is kár érte.

sixx2 2014.06.13. 21:09:56

Mekkora egy seggfej a blogíró...

Netuddki. 2014.06.13. 22:35:14

Jobbikos balfaszkám! Azt hiszed meghat ha egy adócsalót elkapnak a NAV-osok?

nickM 2014.06.13. 23:35:43

De tényleg senkinek nincs meg a cikk mondandója?
Tegyük fel, hogy a "jótündér/elemi életösztön/az elbájolt Gizike" "véletlenül" megsúgja a zenekarnak, hogy legalább egy nyugtát firkantsanak már... Akkor mi van?

nickM 2014.06.13. 23:43:55

@nickM: (Analógia: a BKK által végzett átlagosan havi 1800-2000 "próbavásárlás" a taxisok körében... :/)

raczandris · http://antennaszerelés.hu 2014.06.14. 00:25:18

A munkahelyet vesztett dolgozó ha nem akar segélyért kuncsorogni akkor egyik választása lehet pl , hogy apró alkalmi munkákat szerez és dolgozik amikor hívják.
A segély helyett így kereshet kb 60-80 e Ft-ot ami vidéken apró falvakban már elég lehet a megélhetésre.
DE ! Ha legálisan akarja mindezt tenni ki kell váltania a vállalkozói engedélyt.
Mivel szakmunkás így a jelenleg 118.000 Ft szakmunkásbér után kell neki 62500 Ft TB járulékot befizetni minden hónap 12.-ig. Ami ezen felül marad neki azután 16% jöv.adót fizet.
Mivel a szakmunkás min.bér 118000 Ft + a befizetett 62500 Ft TB járulék együtt már kb 180.000 Ft .
Tehát 180.000 Ft tiszta (már minden rezsivel csökkentett ) bevételt kellene keresnie ahhoz hogy a min.bért elérje.
Ennyit sokan nem is tudnak megkeresni az alkalmi munkákból.
Ha 100.000 Ft -bevétele van abból is előbb levonják a 62500 Ft járulékot és a többi után jöv.adót fizet .
Így marad neki kb 30-35 e Ft ja .
Ezért érdemes neki dolgozni vállalkozóként?
Ha közmunkára megy akkor is több marad neki mint vállalkozóként gürizve.
Aki nem ad számlát attól még nem adó csaló mert a havi min. bevétel 180.000 Ft után kötelező neki a járulékot adót befizetni ha van munkája , ha nincs.
Sokszor még akkor is fizet amikor nincs is jövedelme.
Hó végén össze kell szednie fiktív munkákat azért , hogy vajon miből tudta befizetni a TB járulékát ?
Mindig utólag hó vagy negyed év végén vallja be a bevételt és nem akkor amikor nem ad számlát.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.14. 02:15:18

@raczandris:

"Aki nem ad számlát attól még nem adó csaló mert a havi min. bevétel 180.000 Ft után kötelező neki a járulékot adót befizetni ha van munkája , ha nincs."

De adócsaló, mert megsérti az adótörvényeket.

Ha az aktuális adótörvény egyes pontjai rosszak (amire fent példát írtál), akkor megvan a lehetőség azt demokratikus úton megváltoztatni, erre valók a parlamenti képviselők, a szakmai szövetségek és akár a pártok is - biztos akad egy, amelyik felkarolja a témát.

Amit nem lehet megtenni, az az, hogy valaki önkényesen a saját szája íze szerint tartja vagy nem tartja be a törvényeket.

"apró alkalmi munkákat szerez és dolgozik amikor hívják"

Alkalmi munkásnak nem biztos, hogy megéri az egyéni vállakozás, ahogy pl. a részvénytársasági forma sem a legjobb erre. Ha jól emlékszem, van egy olyan megoldás, hogy napi ezret kell fizetni és ezzel minden közteher le van tudva.

raczandris · http://antennaszerelés.hu 2014.06.14. 02:35:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Köszönöm a hozzászólásodat.
Vannak többen az ismerőseim között akik dolgoznának , kisebb lakossági munkákat ,javításokat csinálnának ( pl lakatos , tetőjavítások, ajtó -ablak javítás , stb...) de a kezdő kis kényszervállalkozókat is úgy veszik mintha napi 8 órában folyamatosan dolgoznának .
Pedig ez nem így van . Van amikor napokig nincs munkája , ha van akkor az is csak 2-3 órás egyszeri munka. Inkább dolgoznak feketén mert ha hivatalosan dolgozna akkor a kezdő TB járulék 62500 Ft már el is vitte a havi kereset több mint felét vagy 70 %-át.
Azt mondják , hogy csalnak a vállalkozók mert csak a min.bérre vannak bejelentve.
Pedig mint az előző hozzászólásban írtam ahhoz ,hogy min.béren lehessen valaki ahhoz havi min . (tisztán ) 180.000 Ft-ot kell termelnie. Csak ha e felett lenne a rendszeres tiszta bevétele akkor
kerülne ki a min.bérből. A napi 1000 Ft-os bejelentéssel hogyan jönne össze a nyugdíjhoz szükséges szolgálati idő ?
Sehogy . Ezért kénytelen erején felül fizetni a túl magasan megállapított TB járulékot.

raczandris · http://antennaszerelés.hu 2014.06.14. 03:13:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Egyébként az Orbán kormány csökkentette 18% -ról 16% -ra az adókat , DE ezzel párhuzamosan a 2010 -ben még kb 30 ft TB járulékot a min.bérek emelésével felemelte a jelenlegi 62.500 Ft -ra miközben a munkák száma és ezzel együtt a bevételek csökkentek.
Azt mondták , hogy emelik a garantált bérminimumot, de nem garantálták ,hogy ennyivel több bevétele is legyen a vállalkozóknak . A min.bérek emelése csak az államnak növelte a bevételét a kötelező min. járulékok emelésével.
Ezért szünt meg sok kis vállalkozás és így már a járulék befizetőkből segélyt kérők lettek . Ráadásul most már az államnak kell fizetni utánuk a járulékot is.
Megérte ez az államnak?
Ha hagyták volna élni -keresni a kisembereket jobban járt volna mindenki, de így csak vesztes lett a munkanélküli és az állam is .
Tudom most az a trendi , hogy közmunkát tudjanak adni annak aki dolgozni akar .
Ne közmunkát adjanak mert az értéket nem állít elő csak viszi az adófizetők pénzét , hanem szakmunkát ami értéket állít elő .
Mindenkinek a végzettsége ,szakmája szerint adjanak munkát ha dolgozni akarnak .
Ez lenne a kormány feladata . Biztosítani a szakmunkához való lehetőséget.Csak akkor fog az ország gazdasága beindulni.
A trükközések ,statisztikák nem fogják erősíteni az országunkat.
Az embereket már nem tudják félre vezetni sokáig .
Előbb utóbb mindenki rájön , hogy kire kellene szavaznia ha javulást akar az országban.

ccvv 2014.06.14. 05:02:13

@VT Man: tényleg gyenge érv, de vicc is van róla. Más is belepisil a medencébe, de Móricka a trambulinról.

ccvv 2014.06.14. 05:07:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Hát ez a végére kicsit sok lett. Ugye ne általánosítsak? Ha a festő képekre nincs szükség, ne fessen? Ő... Modigliani? Van Gogh?

Sárga Pecsenyekacsa 2014.06.14. 06:02:00

Nem lesz itt semmi baj, ha annyi erkölcsös állampolgárunk van, mint amit a fenti hozzászólások alapján feltételezni merészelek.

ggaborx 2014.06.14. 07:02:59

Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy néha mindenki elgondolkozhatna azon, hogy a törvényeket kik fogalmazzák meg és miért?

Gondolatébresztőnek még annyit, hogy ma minden, legálisan, alkalmazottként megtermelt 100Ft után végül 84Ft az állam zsebében landol. (fogalmak: teljes bérköltség, áfa, társasági adó, iparűzési adó, osztalékadó, nyereségadó stb.).

Viszont van rá egy csomó törvény, ami miatt nemcsak, hogy legális, de egyenesen természetes, nyilvánvaló és megkérdőjelezhetetlen a színtiszta szabadrablás az állam részéről.

És ti még azon vitatkoztok, hogy be kell-e tartani a törvényeket? Persze, be kell tartani, ha beledöglünk is. De ki döntötte el, hogy mi lesz törvény és miért? Milyen alapon dönti el egy maréknyi ember, hogy holnaptól százezrek fognak akár éhendögleni homályos célok érdekében? Tényleg, mi a valódi célja az ország törvényeinek? Hol lehet tetten érni a célok és törvények valódi összefüggéseinek kapcsolatát?

Inkáb ne is gondolkozzunk! A törvény az törvény, a szabály az szabály. Ne gondolkozz, fizess! Fizess mint mindenki más! Mások sem gondolkoznak, csak fizetnek. Te sem vagy okosabb, úgyhogy csak fizess és fogd be a szád...mint mindenki más. Akkor jobb lesz mindenkinek. Nem, azt nem mondom el, hogy ki az a mindenki.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.14. 09:26:55

@raczandris:

Azt azért biztos belátod, hogy igen sok ilyen eset van. A saját ismeretségi körömben is látok ilyeneket, miközben az életviteléből látható, hogy nem minimálbért keres. Sajnos ilyenek az emberek, ahol akad egy kedvezmény a rászorulóknak, ott rögtön megjelennek és visszaélnek vele olyanok is, akik csak nyerészkedni akarnak.

"A napi 1000 Ft-os bejelentéssel hogyan jönne össze a nyugdíjhoz szükséges szolgálati idő ?"

Ez elvileg nem is ezért van. Épp az egyszerűsítés a célja, és az alkalmi munkavállalás megkönnyítése, az admininisztrációs terhek csökkentése.

"Ezért kénytelen erején felül fizetni a túl magasan megállapított TB járulékot."

Valamit nem veszel figyelembe. Az egyéni vállalkozó munkaadó és munkavállaló egyben, vagyis neki kell fizetnie a munkaadói és munkavállalói közterheket is. Ez így méltányos, hiszen a munkahelyen dolgozó után is fizet a munkaadó is.

Elismerem, az általánosan "kivetett" elvárt bevétel helyett a gyakoribb ellenőrzés lenne a korrekt megoldás. Így elkerülhető lenne a fizetési kötelezettség ("elvárt bevétel") olyankor, amikor nincs is bevétel.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.14. 09:44:14

@raczandris:

"de nem garantálták ,hogy ennyivel több bevétele is legyen a vállalkozóknak"

Ezt nem is lehet garantálni, hogyan is lehetne?

"Ezért szünt meg sok kis vállalkozás és így már a járulék befizetőkből segélyt kérők lettek"

Az általános adózási szabályokon valóban érdemes lenne elgondolkodni, főleg a kisvállalkozások esetén. Na de bevételt garantálni hogyan tudna az állam?

"Ne közmunkát adjanak mert az értéket nem állít elő csak viszi az adófizetők pénzét"

Maximálisan igazad van. Na de látod, megy a demagógia, hogy a közmunka növelte a GDP-t. Na persze, adópénzekből. :D

"hanem szakmunkát ami értéket állít elő."

Ahhoz szakmunkás is kellene, na de mit lehet tenni a képzetlen emberek tömegével? Nekeik lehet segélyt adni vagy közmunkát - akkor már inkább a közmunka, annak van némi minimális haszna. Nálunk a faluban pl. közmunkások tartják rendben a közterületeket.

"Mindenkinek a végzettsége ,szakmája szerint adjanak munkát ha dolgozni akarnak "

Ez lenne ideális, de te is tudod, hogy ez mág a nálunk sokkal fejlettebb gazdaságú országokban sem megy. :( A kormányok feladata a gazdaság működési körülményeinek megteremtése, nem a munkahelyteremtés. Más kérdés, hogy eddigi kormányaink - pártoktól függetlenül - mind csúfosan megbuktak ebben is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.14. 09:45:04

@ccvv:

"Ugye ne általánosítsak? Ha a festő képekre nincs szükség, ne fessen? Ő... Modigliani? Van Gogh?"

A demagógiáddal menj a halál f@szára.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.14. 09:48:31

@ggaborx:

Basszus, hol vannak a hozzád hasonlóan gondolkodó emberek, amikor választások vannak?

Törvényeket csak a törvényhozás alkothat. Alapíts pártot, aztán seprűzd ki a Parlamentből az oda nem való fideszes, maszopos, összefosásos és egyebes dilettáns politikusokat és csalókat, országrablókat. Én rád fogok szavazni, ha értelmes programot készítesz. Seprűt is adok, pedig az a közlekedési eszközöm! :D

ccvv 2014.06.14. 10:29:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Az alpári stílusoddal menj a halál faszára. Inkább gondolkodnál, hátha van valami abban, amit írtam.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.14. 11:01:31

@ccvv:

"hátha van valami abban, amit írtam."

Persze, hogy van: tömény hülyeség és demagógia. Különösen óriási teljesítmény tőled ennyit belesűríteni egy mondatba.

ggaborx 2014.06.14. 11:37:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Régen rájöttem már arra, hogy nagy számú támogató nélkül bármely előremutató gondolat értelmét veszti a primitív hőbörgéssel szemben.

Egyszerűen olyan alacsony szinten van még mindig az átlagemberek gondolkodása, hogy kb. több évtized kell még bármilyen látható eredményhez.

A választásokat és az ország működését meghatározó elsöprő többség különböző ideológiák, eszmék, rosszabb esetben egyszerű kocsmai fröcsögés alapján választ. A józan ész, az értelem, a tiszta logika, a valódi gondolkodás olyannyira távol áll az átlagszavazótól, hogy legjobb esetben is csak zavart lefagyással reagálnak elemi érvekre - hiszen nem tudják beszínezni ideológiailag. Amit meg a többség nem ért, az szükségképpen hátrányos vagy legalábbis értelmetlen.

Meg kell még várni, hogy az óvodás szintről legalább az alsó tagozatba lépjen az emberek többsége. Addig ugyanis szükségük van nevelőre, óvónénire, aki ugyan - ezen a szinten -érthetetlen szabályokat hoz, de legfeljebb a többi gyerekkel vitatjuk meg, hogy mit szabad és mit nem. Arról szó sem esik, hogy miért?

Na mindegy, így is sokat írtam már erről. Kicsit azért szomorú, hogy társadalmi szinten milyen lassú a fejlődés, miközben az élet egyéb területei rohamosan fejlődnek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.06.14. 12:08:46

@ggaborx:

Sajnos egyre inkább az a véleményem, hogy a demokrácia semmivel nem jobb mondjuk a monarchiánál. Talán rosszabb is.

Egy monarchiában (nem díszmonarchiára gondolok persze, ahol az uralkodónak nincs semmi hatalma) ha az uralkodó értelmes és tehetséges, akkor sokra viheti az ország. Ha nem az, akkor persze megszívták.

A népben azonban mindig többségben vannak a megvezethető emberek, őket pedig mindig kihasználja valamelyik politikai érdekkör. Így lényegében az jut hatalomra, aki gátlástalanabbul tud hazudni. Így a demokráciában az ország mindig megszívja.

Jó, nem kell nagyon komolyan venni, amit írtam, de időnként elkeseredek, és akkor ilyen gondolataim támadnak.

Veridicus76 2014.06.14. 14:02:39

Minden jövedelem után adózni kell. A NAV eljárása helyes.

Lőwy Árpád 2014.06.14. 22:54:50

Itt mindenki hazafi amíg nem kell adózni!!!
Jót röhögtem, kösz!

Müller Zoltán 2014.09.02. 02:41:11

Persze az hogy a csoró zenészek elcsalnak par ezer ft.az problema az hogy a matolcsi meg a diszes tarsulata milliardokat szornak el a semmibe az nem baj azon senki nem habordik fel.a nav meg a meszaros felcsuti polgarmesternel mert nem vizsgàlodik ? Oda miert nem mennek?

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.11.24. 12:19:47

Hurra, tobbet adozunk a svedeknel! Koszonet erte a kormanyunknak, meg azert is, hogy mindet jol el is lo... tuntetik.
süti beállítások módosítása