Miközben Magyarország könnyekkel küszködve szipog Steiner Kristóf megindító izraeli helyzetjelentésétől,– a nagyvilágban a Viva egykori szöszi celebjénél kissé híresebb figurák is kifejtették a véleményüket a palesztin-izraeli konfliktus újabb véres fejezetéről. És nem egészen azt gondolják róla, mint ő.
Szombaton Rob Schneider amerikai humorista és filmsztár (Tök Alsó, Vizsenyolcas, Apafej, Kegyenc fegyenc) Twitter oldalán így foglalta össze a nap eseményeit: „Ez volt Gáza undorító, embertelen ostromának leghalálosabb napja”.
Az idei legjobb sorozatnak járó Golden Globe-ot elnyerő „Botrány” című sorozat (magyarul az Universal Channelen fut) főszereplője, Kerry Washington múlt szerdán posztolt ki egy képet egy meggyilkolt palesztin fiúról. A színésznő nem bocsátkozott komolyabb politikai elemzésbe, pusztán annyit art a fotó alá: „Szívszorító”.
Izraelnek a gázai el-Wafa kórház lebombázásával sikerült feldühítenie Hulkot is. A „Bosszúállók” hirtelen haragú óriását alakító Mark Ruffalo egy tweetben így fakadt ki: „Eddig azt gondoltam, minden emberi lény egyetért abban, hogy kórházak lebombázása túl van minden határon.”
Az egyik legmeglepőbb kiállás talán a bájos kis hollywoody cicababaként ismert Selena Gomez megnyilatkozása volt. Az egykori Disney sztárból a kamasz fiúk neves álmainak főszereplőjévé előlépett énekesnő az Instagramon osztott meg egy képet „Ez az emberségről szól - imádkozzatok Gázáért!” felirattal.
Izrael egyik legharciasabb kritikusa Mia Farrow. A színésznő több, gázai népirtást elítélő képet osztott meg a Twitteren, többek között egy olyat is, amely arra szólítja fel az Egyesült Államok kormányát, hogy hagyjon fel Izrael katonai támogatásával. Egy pár nappal ezelőtti bejegyzésében pedig egy igen kínos költői kérdést tesz fel: „Izrael azt állítja, hogy célja a Hamász rakétáinak távol tartása – de akkor miért bombázzák emberek otthonait Gázában?”
Azért ne higgyük, hogy Hollywoodban már divat lett kiállni a palesztinok emberi jogaiért. Az elmúlt napokban több olyan sztár is akadt, aki egy őszinte pillanatában, hirtelen felindulásból kiállt Gáza mellett – ám később valamiért visszavonták „meggondolatlan kijelentéseiket”. Így járt Dwight Howard, a Houston Rockets kosaras sztárja, és Rihanna is. Bűnük az volt, hogy kiposztolták Twitterre: #FreePalestine. A tiltakozások hatására később mindketten törölték a bejegyzést.
A System of a Down frontembere, Serj Tankian keményebb csávónak bizonyult náluk. Az örmény származású énekes számainak visszatérő témája saját népének huszadik század eleji tragédiája – ám nem megy el szó nélkül amellett sem, ha máshol gyilkolnak ártatlanokat. Facebook oldalára egész kis politikai elemzést tett ki a közel-keleti helyzetről:
"Itt az ideje, hogy véget vessünk ennek a nyomorúságnak, amit a Nyugati Part (vagyis Ciszjordánia) és Gáza Izrael általi megszállásaként ismerünk. A Harakiri szólóalbumon (2012) egyik dala, az Occupied Tears erről szólt, valamint a hokolauszt borzalmas szörnyűségeit átélt emberek képmutatásáról, akik most megszállókként viselkednek másokkal szemben.
John Kerry és az USA komoly nyomást alkalmazott annak érdekében, hogy a béketárgyalások újrainduljanak. A Hamász és a palesztin hatóság össze is fogott az egységes tárgyalások érdekében. Netanjahu megpróbálta megosztani őket, de nem tudta. Az emberrablások egyfajta politikai kifogásként szolgáltak arra, hogy az Izrael által szabadon engedett palesztin politikai foglyokat újra elkapják. A Hamász erre rakétákkal válaszolt, Izrael pedig kiszabadult a tartós békére törekvés kényszeréből azzal, hogy berontott Gázába. Így a tartós béke helyett most már az átmeneti fegyverszünetről folyik a szó.
Még egy dolog: nem szabad, hogy az antiszemitizmus emlegetése elleplezhesse ezen témák őszinte megvitatását, különösen itt, az USA-ban.”
Az amerikai és nemzetközi bulvársajtó teljes fordulatszámon pörög Gomez, Farrow kiállásán, vagy épp Rihanna „hibás tweetjén”. A hazai bulvár közismerten szigorú minőségi szűrőjén azonban egyik sztori sem jutott át.
Széljegyző
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Veridicus76 2014.07.22. 21:47:08
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 08:44:18
És igen, tényleg felháborító, hogy a Hamas kórházakban, iskolákban fegyvereket tárol. És felháborító, hogy óvóhelyek helyett alagutakat ás.
Ad Dio 2014.07.23. 09:17:25
"felháborító, hogy a Hamas kórházakban, iskolákban fegyvereket tárol."
Igen az. De egy kórház lebombázása akkor is aljasság. Ez egy végtelenül mocskos háború. Az emberek két okból szimpatizálnak jobban a palesztimokkal: egyfelől a saját földjüket védik, ahonnan a zsidó állam erőszakkal nyomja ki őket. Másfelől kb. csúzlikkal állnak szemben a hipermodern zsidó hadsereggel.
És azért az egész konfliktus kiindulópontját se felejtsük el: az USA a nyugat többi országával egyetértésben (legalábbis némán eltűrve) közel két évezred után (!?!?) "újrateremtette" a zsidó államot. A közben betelepült népeket annyiba sem véve mint a bakancs sarkán a sár. Ezt hogy kell nevezni?
Örülök hogy nem zsidónak születtem, mert ezeket a tetteket normális ember nem nagyon tudja felvállalni/mentegetni.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 09:28:38
"kb. csúzlikkal állnak szemben a hipermodern zsidó hadsereggel."
Én nem szimpatizálok a hülyeséggel.
Ha holnap a Magyarországon élő valamelyik kisebbség elkezdené
gyilkolászni a civileket, "Halál a magyarokra" felkiáltással akkor biztos máshogy állnál a kérdéshez.
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.07.23. 09:32:36
Alagutakat meg persze hogy ásnak, nincs pénzük csoda tankokra.
Stabilo 2014.07.23. 09:35:22
Izrael erős és gazdag állam, nem kevés amerikai anyagi támogatással. Kell, hogy találjon más módot a Hamasz megtörésére.
600 halott sok, nagyon sok. Gyáva ember üt vissza a gyengébbnek az indokoltnál jóval nagyobbat.
Stabilo 2014.07.23. 09:38:36
Ez egy palesztin fanatikus szervezet és egy gyáva izraeli kormány konfliktusa.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 09:39:45
Az ENSZ pl. nemrég kért bocsánatot amiért egy általuk üzemeltetett iskolában rakétákat tároltak.
Stabilo 2014.07.23. 09:39:58
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 09:43:03
_most_ 2014.07.23. 09:44:27
Stabilo 2014.07.23. 09:44:42
Ad Dio 2014.07.23. 09:51:11
"Ha holnap a Magyarországon élő valamelyik kisebbség elkezdené
gyilkolászni a civileket, "Halál a magyarokra" felkiáltással akkor biztos máshogy állnál a kérdéshez."
A palesztinokat a zsidó állam elűzte a földjükről és tankokkal gettóba kényszerítette. Nem passzióból rázzák az öklüket a palesztinok.
Ad Dio 2014.07.23. 09:52:30
Vagyis akkor az erősebbnek van igaza? Akinek több fegyvere van, az kiírthat/elűzhet bárkit!?!? Mond csak ki! Ne kertelj!
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 09:55:29
Ad Dio 2014.07.23. 09:59:53
Az nem kompromisszum, hogy "ugyan elvesszük a földjeiteket, a családjaitokat és az országotokat széjjelszórjuk, beköltözünk a házaitokba, leromboljuk a templomaitokat, mindenetek a mienk, ÁM ha mindezt csendben eltűritek, akkor életben hagyunk benneteket egy jó kis gettóban.
Még egyszer: mi a véleményed Izrael állam létrejöttéről.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 10:00:54
gerandra 2014.07.23. 10:00:58
Izrael azóta virágzó gazdaságot teremtett, a környező arab országok, és a palesztínok nem igazán.
A vezetőik aljas tolvajok, akik úgy tudnak a leginkább lopni, ha folyamatos a zűrzavar. Ezért nem kötnek békét Izraellel, ezért nem akarják, hogy a palesztínoknak ( akiket persze minden egyéb arab lenéz) kicsit jobb legyen.
Nagyon sok az állítólag civil halott, de sokkal kevesebb, mintha Izrael is palesztín harcmodorral nyomná. Amíg nem volt fal, és vaskupola, 2-300 Izraeli civil áldozat is volt egy évben. Ezt vetítsd ki Magyarországra.
És kicsit gondolkozzál már, a konfliktus gáza, és a hamasz, ciszjordæniáról nincs szó. Miért?
Ad Dio 2014.07.23. 10:03:26
Te nem gyenge fanatikus vagy ombre...
Az erősebb odament és elűzte/kinyírta a gyengébbet. Aztán UTÓLAG az igazolja a tetteit, hogy ezt a gyengébb nem nézte tétlenül???
Atika!!! 2014.07.23. 10:03:45
Ezzel gyakorlatilag azt mondod, hogy a kórházban tartózkodók kollektív bűnösek. Izrael (bocsánat, a zsidók) pedig éppen ez ellen van(nak). Már ha ez ellen van(nak) tényleg. De ha nem ez ellen vannak, akkor miért kollektíven bűnös minden német meg magyar a Holokauszt miatt? Ők most éppen nem népet irtanak válogatás nélkül?
Borenbukk 2014.07.23. 10:04:15
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 10:07:01
A palesztinok egy probléma amit kezelni kell, máskülönben civil állampolgárok halnak meg.
Borenbukk 2014.07.23. 10:07:31
Ad Dio 2014.07.23. 10:09:15
"Az ENSZ 2000 év után újra államot adott a zsidóknak, és a történelem során először a palesztinoknak."
Pár kiegészítés hogy "képbe kerülj".
1. Békés helyzeteket nem úgy csinálunk, hogy van x db fegyverünk, majd odamegyünk és azt mondjuk hogy "einstand". Ez terrorista tempó.
2. A palesztinok nem kérték az Ensz-t hogy tegyen értük bármit. Főleg azt nem kérték tőle, hogy kergesse el a földjeikről, majd adjon nekik szép új otthont egy betonfallal és tankokkal kerített gettóban.
3. Az arabok 1300 éve birtokolják ezt a területet. Szerinted meglepő ha nem örülnek neki hogy elveszik tőlük? Jeruzsálem jóval több szálon kötődik hozzájuk mint a zsidókhoz.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 10:10:51
"Ők most éppen nem népet irtanak válogatás nélkül?"
Ha válogatás nélkül népet irtanának akkor 500.000 halott lenne, nem 500.
Persze ha a Palesztinok óvintézkedéseket hoznának a lakosság védelmében, akkor nagyságrendekkel kevesebb lenne.
bbwd 2014.07.23. 10:14:21
na ez a kemény
tehát nyugodtan le lehet bombázni egy kórházat, amiben van sok civil meg pár kombattáns, azaz lőni a civil lakosságot, mert onnan lőhetik a civil lakosságot
nem érzed az ellentmondást, rabbi?
bármely ország viselne ilyen háborút, kiközösítenék, és mehetne utána Hágába
a maláj gép 298 utasán felháborodott a világ, a palesztin 600 halotton nem nagyon, pedig abban több ártatlan civil volt, mint 298.
ezt önvédelemmel igazolni szánalmas, te is tudod
egy megoldás lenne, izrael menjen vissza a 67-es határokra, és adjon életteret a plalesztinoknak
bbwd 2014.07.23. 10:16:11
a családja után kutató, fegyvertelen palesztin is tüzelőállás volt?
még a földön fekve is lőtték a barátaid...
Ad Dio 2014.07.23. 10:16:31
Ez egy tévedés. Az első izraeli-arab háború veresége és az azt követő tisztogatások elől menekültek el.
De a dolog korábban kezdődött, még a két vh között, amikor a zsidók hazatelepülése megindult. Innentől folyamatosak az zsidó-arab etnikai vérengzések.
A szuezi válság idején sem igazán Egyiptom "kezdeményezett".
Ad Dio 2014.07.23. 10:19:10
"Maradjunk annyiban, hogy ha annak idején elfogadják a kijelölt határokat a környező országok, akkor most nem tartunk itt."
Ki is indított területszerző háborút 1956-ban?
"A palesztinok egy probléma amit kezelni kell, máskülönben civil állampolgárok halnak meg."
Endlösung?
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 10:19:14
"tehát nyugodtan le lehet bombázni egy kórházat, amiben van sok civil meg pár kombattáns, azaz lőni a civil lakosságot, mert onnan lőhetik a civil lakosságot"
Szerintem olvass utána mi az a háború, és gondolkozz el rajta, hogy az izraeli vezetés a saját vagy az ellenség lakosságáért felel-e. Aztán nézz utána, hogy az USA mit csinált miután Japán megtámadta.
"egy megoldás lenne, izrael menjen vissza a 67-es határokra, és adjon életteret a plalesztinoknak"
Ha ez lenne, akkor a palesztinok ugyanúgy megtámadnák, ahogy azt korábban tették. Ott van a probléma, hogy a Hamas alapító okirata úgy kezdődik, hogy halál Izraelre.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 10:20:19
-Ne magadból indulj ki!
Ad Dio 2014.07.23. 10:23:27
Soha nem gyűlöltem és nem fogom gyűlölni egyik népet sem. Mélységesen elítélem és megvetem az emberi aljasságnak minden formáját.
Épp ezért vagyok most is itt és épp ezért mondom el a véleményemet az olyan ostoba véresszájú nácik ellenében mint te is vagy barátom.
bbwd 2014.07.23. 10:23:43
civileket meg kell kímélni, ha szándékosan lövik őket, az háborús bűncselekmény
az ellenség civiljeinek mészárlása is háborús bűn
még akkor is, ha ilyen sűrűn lakott területen folynak a harcok, főleg úgy, hogy ezt a népsűrűséget izrael idézte elő, mert elűzte a palesztinokat a lakhelyükről
a gázaiak legnagyobb része menekült, aki várja, hogy hazatérhessen.
Nagykörúton túli magyar 2014.07.23. 10:25:00
"És felháborító, hogy óvóhelyek helyett alagutakat ás. "
Ha nem ásnának, nem jutnának vízhez, élelemhez, gyógyszerhez. Orvosok műtenek áram, és víz nélkül abban a koncentrációs táborban.
Izrael lezárta a határokat, és boldogan nézi, ahogy vagy éhen halnak a bent levők, vagy a zárt kapuk miatt menekülni képtelenekre lövöldözget, rakétákkal.
Ez az igazi "Éhezők viadala", csak ezt izrael rendezi.
gerandra 2014.07.23. 10:25:11
Nem a zsidók, hanem a saját vezetőik kergették el őket. Aki maradt, az ma sokkal jobban él.
Amit Jeruzsálemről írsz, az baromság. Max a stipi-stopi elv alapján. Csak nehogy kiderüljön, hogy Budapest meg a 123. Legszentebb helyük, és vissza kelljen adni.
És még egyszer, azon a területen nem volt állam, nem volt Palesztína.
gerandra 2014.07.23. 10:28:23
Borenbukk 2014.07.23. 10:31:02
Nem tudom lottek-e onnan. A kollega allitotta itt, hogy igen. Alatamasztja, hogy a zsidoknak nem szokasuk korhazakra es iskolakra loni csak ugy.
A zold polos srac lelovese teljesen ertelmetlen cselekedet volt a video alapjan. Hogy mi a francot latott a lovesz, minek nezte szerencsetlent, vagy miert lott ra, arrol fogalmam sincs. Lehet, hogy valami begozolt segg volt, aki elvezte. Lehet.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 10:31:47
Ha picit gondolkodnál, megérthetnéd mi miért történik. Maradjunk annyiban, hogy mi európaiak, otthon hagytuk a gyereket amikor háborúzni mentünk.
@bbwd: Szerintem gondolkozz el rajta, hogy kinek mik a felelősségei, hogy civilizált katonák miért viselnek egyenruhát, miért nem használnak kórházakat fegyverek tárolására, miért alakítanak ki óvóhelyeket, miért különítik el a hadi létesítményeket, miért írnak alá egyenlőtlen békemegállapodásokat.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 10:33:56
pisda 2014.07.23. 10:34:37
Akkor miért nem Egyiptom felé ásnak alagutat?
Egyébként Egyiptom miért nem segít a palesztínoknak?
Van élelmük, vizük, gyógyszerűk, orvosaikm de nem akarnak adni nekik. Miért nem?
Szerintem a palesztínek helyzetét a többi arab ország is leszarja.
Nem hallom mostanában az ügyben pl. Irán, Egyiptom, Szíria, Jordánia hangját.
Ad Dio 2014.07.23. 10:36:38
No még egyszer: a Zsidó állam egy mesterséges csinálmány. Ez a probléma forrása.
"Az ENSZ- től a terület gazdagabb, termékenyebb részét kapták, és Jeruzsálem felét. De nekik nem volt elég..."
Övék volt az egész. Nem elég nekik a fele? A szemetek...
"Nem a zsidók, hanem a saját vezetőik kergették el őket."
Nem igaz.
"Amit Jeruzsálemről írsz, az baromság."
A Templomot 70-ben rombolják le. Római majd bizánci uralom következik. Ezt a 7. sz.-tól iszlám uralom váltja fel. Hol a baromság?
"És még egyszer, azon a területen nem volt állam, nem volt Palesztina."
Ennek nézz még egyszer utána.
平八 2014.07.23. 10:36:49
Pedig de, véresszájú náci vagy. Sajnálom, hogy tőlem kell megtudnod az igazságot.
@pisda: Egyiptom? Voltál már Egyiptomban az elmúlt 2-3 évben, vagy néztél híreket?
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 10:42:29
Ezt indokolhatnád valamivel. Szeretném megtudni miért.
bbwd 2014.07.23. 10:44:00
állítasz valamit, amiről fogalmad sincs, de biztos vagy benne, magadat nevetteted ki:P
gerandra 2014.07.23. 10:49:17
Ha Izrael üldözte volna el az arabokat, hogy maradtak mégis?
asf123asd 2014.07.23. 10:57:02
oszt jónapot 2014.07.23. 10:59:57
Ad Dio 2014.07.23. 11:01:28
"egyrészt Jeruzsálemben zsidó többség volt."
"Másrèszt a terület meg brit gyarmat. Palesztina egy földrajzi név volt csak."
Ahogy Izrael sem létezett ugyebár a római megszállás óta. Vagy?...
"Ha Izrael üldözte volna el az arabokat, hogy maradtak mégis?"
Sokakat elüldözött és maradtak is páran. Zsidók is maradtak a területen a 70-es katasztrófa után, vagy tévedek?
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 11:05:51
És tudom, hogy a Hamas mennyire tartja az emberéletet.
www.youtube.com/watch?v=PPU4UN03t7E
Van aki azt mondja az Izraeli vezetés aljas, mert megölne ezer Palesztint, hogy megmentsen egy Izraelit.
Én azt mondom a Palesztin vezetés aljas, mert feláldozná ezer polgárát, hogy megöljön egy Izraelit.
Borenbukk 2014.07.23. 11:05:53
Es meg csak zsido sem vagyok. Tudom, fura neked, hogy nem a vallasom, rasszom, etnikumom, vagy a nemem hatarozza meg a velemenyemet a vilagrol.
asf123asd 2014.07.23. 11:08:18
Ad Dio 2014.07.23. 11:08:53
Nem "zsidózhatnékból" ítélem el a civilek lemészárlását, hanem mert ez ocsmány, aljas bűncselekmény. Vagy kisebbítené a zsidó állam felelősségét az, hogy mások is öltek már civilt? Akkor minden civilgyilkos felelősségére vonatkozik ez? Bátran lőjön le bárki túlélő családtagok után kutató fegyvertelen apákat és/vagy bombázzon kórházakat? Ez az új igazságosság? Miről maradtam le??????
maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.07.23. 11:10:28
asf123asd 2014.07.23. 11:10:47
Ad Dio 2014.07.23. 11:12:39
"Pedig de, véresszájú náci vagy. Sajnálom, hogy tőlem kell megtudnod az igazságot."
Ezt indokolhatnád valamivel. Szeretném megtudni miért."
Épp az imént fejtetted ki, hogy a Palesztinok egy "kezelendő probléma". Aminek a kezelésére megfelelő módszer az, hogy kórházakat bombázunk. Hát ha ez nem náci tempó, akkor semmi nem az.
gerandra 2014.07.23. 11:14:12
Ès egy ráadás kèrdès neked, meg a hasonló elvtársaidnak. Hol lennél inkább arab (palesztín)? Izraelben, Gázában, Ciszjordániában, Jordániában, Egyiptomban?
oszt jónapot 2014.07.23. 11:14:45
bahahaha 2014.07.23. 11:14:58
Meg mondjuk a Hamasz - Fatah meccsekről se szoktak írni, meg arról se, hogy palesztínok nem csak Gáza, hanem Ciszjordánia is van, stb.
Ahogy egyébként mondjuk az se derült ki, hogy mi a baj Steiner Kristóffal (mármint azt leszámítva, hogy meleg - mondjuk azt se értem, hogy ez miért lenne baj, viszont tudom, hogy a széljobb elég homofób) vagy hogy egészen pontosan mit is gondol Selene Gomez másképp, mint ő.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 11:15:02
Várnia kéne ölbe tett kézzel amíg megunják a rakétázást?
Bombázás nélkül beküldeni a gyalogságot és vállalni a 10-szeres veszteséget?
Ad Dio 2014.07.23. 11:16:30
Rendre vakfoltot rendelsz az a tény fölé, hogy az egész helyzetet Izrael Állam megalapítása (illetve a zsidók tömeges betelepülése) idézte elő.
Ha ezt nagyvonalúan elfelejtjük, akkor elvileg mondhatnánk hogy egyik kutya, másik eb. De azért ilyen előzményekkel a mérleg azért mégiscsak kibillen valamerre.
maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.07.23. 11:17:31
Az elüldözés egy adott időszakban történt csak egy adott területen. 1967 óta Izrael nem üldözött el senkit sehová.
Emellett az araboknak több a gyerekük, nagyobb a szaporulat.
Így ma már Izrael nemzetközileg elismert területén (azaz a megszállt területeket nem szémítva) a lakosság több mint 20 %-arab. Minden ötödik izraeli állampolgár arab.
Ezen kívül a megszállt területeken (Golán, Gáza, Kelet-Jeruzsálem, Ciszjordánia) eleve 95 %-os arab többség volt. Ma is 90 % körüli, a zsidó telepesek nem változtattak jelentősen az arányokon.
A megszállt területeken élő arabok nem izraeli állampolgárok, kivéve a goláni és a kelet-jeruzsálemi arabokat, akik jogosultak izraeli állampolgárságra.
Superlativus 2014.07.23. 11:17:34
oszt jónapot 2014.07.23. 11:19:32
És mit kéne csinálniuk most? Azt mondani, hogy "Igazatok van basszátok meg, itt az országotok, mi meg megyünk szét megint a világba, hátha valakinek eszébe jut megint elégetni minket?"
Vagy szerinted mi a megoldás?
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 11:19:45
maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.07.23. 11:20:35
Ez így igaz, de ez mégsem érv.
Dél-Afrikában is jobb volt négernek lenni az apartheid alatt, mint sok néger afrikai államban, ez mégsem volt indok arra, hogy a dél-afrikai négerek ne akarjék megd9nteni az apartheidet.
De mondhatnám Erdélyt is. Erdélyben a románok jobban éltek az I. vh. előtt, mint Romániában, mégis Romániához akarták a területet csatolni.
Azaz az anyagi szempont nem minden és nem írja felül a nemzeti szempontot.
oszt jónapot 2014.07.23. 11:22:08
asf123asd 2014.07.23. 11:22:48
@Ad Dio: akkor szerinted nem érdemeltek saját államot a zsidók? szerintem igen. és hogy rögtön utána az összes fasz bele akarta nyomni őket a tengerbe az akármennyire is szeretnéd nem az ő hibájuk.(nem kötözködésből írtam)
bahahaha 2014.07.23. 11:24:57
Milyen konkrét célokat tud ezzel reálisan elérni?
Mennyire szolgálja ez azt a célt, hogy a palesztínek békében, jólétben éljenek?
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 11:34:39
asf123asd 2014.07.23. 11:36:59
bahahaha 2014.07.23. 11:39:16
Ha ezeket kivennénk a képből, akkor ahelyett, hogy egymást gyilkolnák, teljesen normálisan élhetnének a palesztínok meg a zsidók.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 11:47:07
-Mert irreleváns.
Ha fel kell menni lisztért a padlásra, hogy kenyeret süss, akkor nem azon gondolkozol, hogy hogy került a liszt a padlásra.
Ha valaki lő rám egy 9mm-es pisztollyal, rajtam meg van egy golyóálló mellény, a kezemben pedig egy M16-os, akkor pont nem azon filózom, hogy mennyire jogos az, hogy ő most lő rám.
sanyix 2014.07.23. 11:49:07
Aztán jöttek a cionisták, megcsinálták a terrorszervezeteiket (irgun, lehi, stb, a mai IDF elődjeit), és kérdés nélkül elkezdtek robbantgatni, mivel szerintük az csak az ő földjük, mindenki takarodjon.
Azoknak pedig akik elhiszik azt hogy minden szétlőtt civil célpontból lőnek, nem sok eszük lehet. Mondani bármit lehet, főleg ha kibúvó kell a háborús bűnök alól, de az a helyzet hogy bizonyíték is kéne, főleg egy olyan kormánytól mint az izraeli ami kb végighazudozta az elmúlt 70 évet.
sanyix 2014.07.23. 11:50:34
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.07.23. 11:54:30
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 11:56:22
sanyix 2014.07.23. 12:00:12
Ad Dio 2014.07.23. 12:00:17
"kicsit kezdesz értetlen lenni. Britt terület volt, éltek ott arabok, és zsidók. Ezért 2 részre osztották. Arabra, és zsidóra. A zsidók megalapították az országukat, az arabok nem."
Brit egy "t".
Nos vegyük sorra a tényeket.
Palesztina az Oszmán Birodalom része volt a 16. századtól. Zömében iszlám hitűek lakták. Különféle arab törzsek. De lakik a területen valamennyi keresztény és zsidó is.
A britek az 1.vh végétől birtokolják a területet.
A zsidók tömeges betelepülése a 19. század végétől indul meg. Még az Oszmán Birodalom idején felmerül egy tömeges letelepedés (úgy rémlik egy magyar származású rabbi az értelmi szerző(?) ).
A demográfiai adatok szerint még 1947-ben is kisebbség a zsidóság és Jeruzsálemben is alig 50%.
A század első felében több zsidó szervezet még lehetetlennek találja a zsidó állam megalapítását palesztin területen az etnikai viszonyok miatt.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 12:03:21
"félelemkeltés, elrettentés az országból"
Ez mondjuk lehet. Talán abba kéne hagyni a rakétázást. Talán.
bbwd 2014.07.23. 12:03:29
Ad Dio 2014.07.23. 12:04:06
"Ha valaki lő rám egy 9mm-es pisztollyal, rajtam meg van egy golyóálló mellény, a kezemben pedig egy M16-os, akkor pont nem azon filózom, hogy mennyire jogos az, hogy ő most lő rám."
Azért ha embert rabolni mész, ne légy meglepve ha védekezik az illető.
"-Mert irreleváns."
Irreleváns. Ízlelgetem a szót. Tehát egy konfliktus megítélésénél teljesen érdektelen a kiindító ok... értem...
Azt gondolom hogy ilyen kognitív disszonanciát csak fanatikus hit eredményezhet.
Nagykörúton túli magyar 2014.07.23. 12:05:30
"Mondani bármit lehet, főleg ha kibúvó kell a háborús bűnök alól, de az a helyzet hogy bizonyíték is kéne"
Azért próbálnak gyártani bizonyítékokat:
www.youtube.com/watch?v=Yu54aSM6QOE
de nem nagyon sikerül nekik:
electronicintifada.net/blogs/ali-abunimah/hoax-alert-video-showing-hamas-using-children-human-shields-syria
Ad Dio 2014.07.23. 12:07:30
Ez így ebben a formában sajnos nem valószínű. A palesztinokat elűzték a földjeikről és az arab világban megjelent egy idegen test. Ráadásul megadurva haderővel/amerikai támogatással.
Ez nem fog békét eredményezni sehogy sem. Bár ha a szélsőségesek nem lennének, az átlagember talán hajlana egy élhető világ létrehozására. Ami jelenleg arrafelé van, az permanens háborús helyzet. Ebben nem jó élni. Mindkét felet csak a fanatizmus tartja fent.
Ad Dio 2014.07.23. 12:10:02
"akkor szerinted nem érdemeltek saját államot a zsidók? szerintem igen."
Vezesd le azt az igazságosságot, hogy egy nép elveheti egy másik nép területét, mert "megérdemli" hogy állama legyen. Milyen alapon "érdemli is meg"? Miért nem érdemlik meg a baszkok, A székelyek? A donyecki szakadárok? Az északírek? Az indiánok?
gerandra 2014.07.23. 12:11:43
A kisszobában eddig is éltek. Ugyan nem kigyúrtak, és kevesebben, mint a a nagyban, de ott voltak. A tulaj (aki nem lakik ott), úgy döntött, hagyja a fenébe az egészet, te, és a családod megkapjátok a nagyszobát a vizes helyiséggel, akik a kicsiben laknak, azok a kicsit, és mivel rokonaik fognak még oda költözni, az eddig nagyjából használatlan kamrát is.
de te azt hiszed, hogy erősebb vagy, és a szomszédok is mind a rokonaid, ezért nem mész bele, hanem elkezdesz verekedni. Aztán kicsit pofára esel, és sértődötten kiköltözöl. Aztán meg neked áll feljebb...
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 12:13:41
"Azért ha embert rabolni mész, ne légy meglepve ha védekezik az illető."
Ha fegyvert fognak rád nem kezdesz el késsel hadonászni.
Ez józan ész.
"Azt gondolom hogy ilyen kognitív disszonanciát csak fanatikus hit eredményezhet."
Nem. Ez végrehajtó hatalom meglétének a hiánya. A sivatagban nincs rendőrség, meg bíróság.
@bbwd: "akkor indulhat a számháború, hogy melyik népirtás a nagyobb?"
Ne legyen kétséged. Ez többek közt számháború. Nem véletlen nem látsz egyetlen fényképet sem Izraeli veszteségekről. A Hamas lejáratása a cél, és hogy ráébredjenek végre a Palesztinok, hogy mennyire semmi esélyük fegyveresen megoldani a problémát.
Boka1 2014.07.23. 12:15:44
gizmo26 2014.07.23. 12:20:16
gerandra 2014.07.23. 12:22:02
Majdnem mindegy, hogy mi volt korábban. ilyen a történelem. Hány magyar élt errefelé a honfoglaláskor?
Ad Dio 2014.07.23. 12:29:17
"És szerinted mit kellett volna csinálni a zsidóknak, miután kiirtották őket a faszba a II. vh alatt?
És mit kéne csinálniuk most? Azt mondani, hogy "Igazatok van basszátok meg, itt az országotok, mi meg megyünk szét megint a világba, hátha valakinek eszébe jut megint elégetni minket?"
Vagy szerinted mi a megoldás?"
Először is, a diktatúra aki kiírtotta őket, elbukott. A helyét sóval szántották fel. Máshol nem bántották őket.
Másodszor. Hol jogosítja fel a rajtuk esett sérelem őket arra, hogy más népeket igázzanak le és maguknak területet raboljanak?!?!
Harmadszor. Az atombomba korában élünk. Ezt a gondolatsort nem fejtem ki, mert nagyon durva irányba vezet...
Ad Dio 2014.07.23. 12:32:51
A honfoglaláskor - emlékszem - össze is ült az ENSZ bt és nekünk elnézést is kellett kérnünk a leigázottak hozzátartozóitól :-).
A világ megváltozott. Épp az a lényeg, hogy az erő elvét nem használhatják az országok ma már.
"a helyesírási hibán kívül milyen érdemi infót adtál?"
A helyesírási korrekció volt az egyetlen nem érdemi információ.
sanyix 2014.07.23. 12:34:55
Megadni hogy még jobban erőre kapjon a népirtás?
Mondjuk ezeknek a rakétáknak nincs sok értelme (azon kívül hogy jelentős gazdasági károkat okoznak izraelnek), ha kicsit felturbóznák egy kis használt nukleáris fűtőanyaggal, akkor már lenne hatása, az ellen a vaskupola sem védene, sőt segítene a szétszórásában.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 12:36:19
Mondj olyan fegyveres konfliktust amelyikben egy ország lemondott az érdekeiről erkölcsi megfontolásokból!
bbwd 2014.07.23. 12:36:36
Ad Dio 2014.07.23. 12:37:38
"Ez csak gyakorlatiasság. Ateista vagyok, talán pont ezért ragaszkodom az életemhez."
"Az a baj, hogy nem gondolkozol elfogultan."
Most akkor kérem szépen mit kellene tennem? Az értelemhez ragaszkodni, vagy kicsit elfogulódni? Vagy mindegy csak úgy lássam a világot mint te?
Ad Dio 2014.07.23. 12:38:57
"Ha fegyvert fognak rád nem kezdesz el késsel hadonászni.
Ez józan ész."
Ez igaz.
Meg az is igaz, hogy ha békive' akarsz élni, nem veszed el más földjét és nem költözöl oda a családoddal pár millió arab közé kisebbségnek.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 12:39:22
Meg ugye akkor lehet hogy tényleg a fejükre basznának pár moabot.
gerandra 2014.07.23. 12:40:05
Persze tudom, nincs nehezebb, mint a saját rossz döntést elismerni...
Ad Dio 2014.07.23. 12:41:12
Ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne elítélni egy ország agresszív cselekedetét. És nem csak lehet, el is kell.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 12:42:05
A számokat kompenzálja a technikai fölény. A jelenlegi veszteségek teljesen vállalhatóak az Izraeli oldalon.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 12:42:58
DemoJoe 2014.07.23. 12:44:10
Ezekután nincs mit moralizálni... mindenkinek ott van igaza ahova született.
Egy biztos: valamelyik nemzet megsemmisül ha nem holnap akkor 100 év múlva, de béke a két tábor között sosem lesz.
bahahaha 2014.07.23. 12:44:45
Gondolom.
Hogy ne menjek nagyon messzire: Magyarországon például.
sanyix 2014.07.23. 12:46:12
Tehát a vége ugyan az, vagy leállnak a cionácik, vagy egyre rosszabb lesz. Félre kéne tenni a "mi vagyunk isten kiválasztottjai, a gójok pedig nem emberek" látásmódot.
Ad Dio 2014.07.23. 12:46:30
Na még 1x: betelepülsz egy országba, elveszed az őslakosok földjét, majd azt mondod: egyezzünk ki fifti-fifti alapon (amit pár év múlva te rúgsz fel btw), majd pislogsz hogy nem tetszik nekik, meg hogy ők a hibásak?...
A rossz/agresszív döntés a zsidó állam megalapítása volt, más földjén.
Összedobták volna a kreditet, vesznek egy jó darab földet valahol ahol mások nem élnek, vagy hajlandóak lemondani és voila! Új Izrael ragyogóan ellenne Szibériában vagy valahol Afrikában. Kutya nem bánná.
Nem. Ők erőből benyitottak egy konfliktuszónát helyette. Brávó.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 12:47:36
Ad Dio 2014.07.23. 12:49:06
Te tényleg nem vagy 100-as. Kit érdekel hogy Izrael vesztesége vállalható-e??? Ott katonák harcolnak. Meghalnak, tudták hogy lehet ilyen önként mentek oda. A civilek mészárlásáról beszélünk ombre. És egy civil élete ne legyen már "vállalható" veszteség. Különösen ne neked.
Boka1 2014.07.23. 12:50:14
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 12:51:34
Az ábra nem ezt mutatja. Persze a palesztinok nincsenek egy véleményen, de a Hamas van hatalmon. Talán azért mert törzsi viszonyok vannak és az agresszívabb érvényesül, vagy tényleg ezt szavazták meg szerencsétlenek.
sanyix 2014.07.23. 12:53:15
Ők is így konvertálják át a civileket katonai veszteséggé (ami ugye szerintük nem gáz), hogy "vigyázz támadni akar", "vigyázz rakétákat lőttek ki onnan", nem gond ha fegyvertelenek az illetők, hiszen bizonyíték nem kell, elég a bemondás.
Ad Dio 2014.07.23. 12:55:19
"A palesztínok ott olyanok, mint nálunk a kisebbség. Nem akarnak dolgozni."
Csak én gondolom hogy ez rasszizmus volna? Csak szólok, hogy az ilyen általánosító jellegű megjegyzések igen sértőek... mellesleg nem is igazak.
"Izrael a sivatagban mezőgazdaságot, űrtechnikát csinált. Téeszeik voltak/ vannak."
Ez igen derék, csak sz rondít bele a képbe, hogy más földjén...
"Érdekes, amikor egy magyar fundamentalista párt ( és szimpatizánsai )palesztínok vagy arabok mellett tüntetnek. Ez is az orosz befolyás hatása. Annak segítünk haragudni, aki támogat minket. A kommunisták alatt is utálnunk kellett Izraelt és kiképezni a palesztín testvéreket. A világ mit sem változott, mert a lakosságot nem lehet lecserélni."
Nem nagyon vagy képben. A kommunizmus alatt Izraelt azért kellett utálni, mert egyértelműen az USA befolyási övezete volt, illetve katonai bázis a közel keleten.
Én azt nem tudom hogy mások miért tiltakoznak az izraeli agresszió miatt, én biztos nem pártfegyelemből teszem. Ugyanis nem vagyok sem tagja sem követője sem egyetlen pártnak sem.
Figyelj nagyon, mert meglepő lesz amit mondok! Én azért tiltakozom, mert úgy GONDOLOM, hogy ez nagyon nem helyes dolog. Felháborító és aránytalan.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 12:57:23
"Ezt megbeszélted a Hágai Nemzetközi Bírósággal meg az ENSZ-el is?" Úgy tudom vannak olyan katonai vezetők akik nem hagyhatják el az országot, különben letartóztatják őket. Ennyi. Nincs akkora ráhatása az ENSZnek az ügyre mint azt sokan gondolják.
sanyix 2014.07.23. 13:00:57
"gazdag arab építkezésekre" nem mehetnek, mert egyrészt országon belül nincs "gazdag arab építkezés", másrészt feladnák a hazájukat azzal hogy elvándorolnak, pontosan azt tennék amit a cionácik akarnak.
"Izrael állam nem a langyospisire épült, hanem a versenyre."
inkább holokárpira és az usából érkező több milliárd dolláros segélyre...
Az igaz hogy szorgalmasak, de ez főleg gyilkolásra, és lopásra korlátozódik.
@kabelbarat: ezt nem mutatja ábra, milyen ábra honnan veszed? Fenyegetésről van szó, ami fennmarad addig amíg cionácik vezetik izraelt.
killerkaller 2014.07.23. 13:06:06
Akire utalhatsz:
"Herzl Tivadar (1860-1904) Pesten született zsidó jogász 1897-ben Bázelben hívta össze az első cionista kongresszust, és létrehozta a Cionista Vilászervezetet. Munkásságát, melynek célja egy zsidó haza megteremtése volt, Chaim Weizmann (1874-1952) folytatta, aki 1920 és 1946 között - az 1931-35-ös időszakot leszámítva - az egész Cionista Világszervezetnek, majd a megalakuló Izrael Államnak is elnöke volt!"
Az eltérő nézeteket valló hozzászólásokat olvasva kerestem, és találtam is egy autentikus -számomra az- forrást, melyet mindenkinek ajánlok elolvasni. Nem rövid olvasmány, de nagy részletességgel foglalkozik a zsidóság történelmével. Szerzője: Harmat Árpád Péter
tortenelemklub.com/xxszazad/hideghaboru-kora/329-izrael-tortenete-es-az-arab-izraeli-haboruk
gerandra 2014.07.23. 13:07:08
És hogy az amerikai katonai segély csak 3 milliárd dollár, a hadi költségvetés meg kb. 20.
sanyix 2014.07.23. 13:10:45
3x a gdp/fő? Nem látszik rajtuk...
bbwd 2014.07.23. 13:11:33
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 13:18:38
Szerintem ez illúzió. A fenyegetés marginális.
Pistike kővel dobálja a terminátort, közben repülőteret követel.
A terminátor térden lövi Pistikét.
Szerinted a terminátor gonosz, szerintem Pistike hülye. Mindkettőnknek igaza van a maga módján.
gerandra 2014.07.23. 13:20:13
Boka1 2014.07.23. 13:20:27
subba.blog.hu/2014/07/15/breking_a_mcdonald_s_eltunt_gyerekek_testet_daralja_a_hambikba
Aki járt már Izraelben vagy ismer izraeli átlag embereket, az mást lát, mint azok, akik látták már, hogy hallotta valaki, aki mondta. A debreceni orvosi egyetemen tanuló izraeli vagy palesztin diák is elmondja, hogy az izraeli orvos megmenti annak a palesztin gyereknek is az életét, akinek a szülei bombát raknak a derekára és nyakába kulcsot raknak, hogy az nyitja a mennyország kapuját. Izrael inkább a nyugati tipusú államokhoz tartozik, mint a keletihez. Usa meg adhat pénzt akármennyit palesztínnak meg magyarnak vagy románnak! Ez nem pénz kérdése. Az Usa ipari/vegyi/ orvosi technológiájának jórészét Izraelben fejlesztik. Hol van ehhez egy szlovák vagy magyar? Szorgalmas nemzet, mint a kínai vagy koreai.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 13:30:41
Bármiféle morális konzekvenciát csak a két nemzet vezetőiről érdemes levonni, nem a polgáraira, ők csak szenvedő alanyai a történéseknek.
sanyix 2014.07.23. 13:34:15
@gerandra: hazudozni a hozzád hasonlók szoktak. Nem jártam izraelben, mert nem akarok meghalni :)
De elnézve videokat, képeket, valahogy nem látom azt a nagy luxust náluk :)
@Boka1: mint mondtam nem hiszek a propagandaanyagokban.
Jaj mindjárt meghatódom ezen az izraeli orvos történeten, el is morzsolok egy könnycseppet. (nem)
"Usa meg adhat pénzt akármennyit palesztínnak meg magyarnak vagy románnak! Ez nem pénz kérdése."
Dehogynem pénz kérdése, csak azé(egyébként nem próbálták ki, senki sem kap lófaszt sem, csak izrael).
"Az Usa ipari/vegyi/ orvosi technológiájának jórészét Izraelben fejlesztik." dehogy fejlesztik. Az a kevés amit ott "fejlesztenek" az is általában felvásárlás egyéb országokból, azt csinálják amit rég óta: hasznot húznak más munkájából.
Azért érdekes hogy a végére minden izrael imádóból kijön a zsidó a legfelsőbbrendűbb faj az emberek között szöveg. Aztán még felháborodnak ha hitler igen hasonló gondolatvilágával hasonlítják össze :)
oszt jónapot 2014.07.23. 13:36:40
Ad Dio 2014.07.23. 13:38:41
A palesztinok területét ketté osztották. Egyik fele maradhat az övék, a másik a zsidóké. A bunkóknak meg ez nem tetszett.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 13:38:46
-Én a Hamas által okozott, átlag izraelire vetített fenyegetést értettem.
-Izrael miért lenne fenyegetés a Nyugatra nézve? A Nyugat egy bástyája a térségben.
sanyix 2014.07.23. 13:40:33
De hát az izraeli telepesek voltak azok akik nem tudtak a seggükön maradni.
sanyix 2014.07.23. 13:45:38
Azért mert egy agresszív expanzív állam, szélsőséges nacionalista ideológiával, ráadásul atombombájuk is van.
Mellesleg az USA is előkelő helyet foglal el az ilyen listákon, ami nem meglepő elnézve a folyamatos háborúskodását, rendszerdöntögetését, felforgatását.
Én is kb egyetértek ezzel. szerintem USA a legveszélyesebb, utána jön oroszország, majd izrael.
gerandra 2014.07.23. 13:46:25
Ad Dio 2014.07.23. 13:47:39
"Pistike kővel dobálja a terminátort, közben repülőteret követel.
A terminátor térden lövi Pistikét."
Majdnem...
Mindez a mese Pistike régi játszóterén zajlik, amit a terminátor elvett Pistikétől. Pistike nem repülőteret, hanem a régi játszóterét szeretné. Tovább árnyalja a kérdést, hogy Pistikének van pár felnőtt rokona, akiknek vannak durvább fegyverei mint Pistike csúzlija. Olyan durvák is alkalmasint, amivel az egész világot fenyegetik, nem csak a kipás terminátort...
Ráadásul normális emberek általában nem szeretik a Pistikéket (meg az anyukájukat, testvéreiket, kiskutyáját stb) térden lövő terminátorokat...
oszt jónapot 2014.07.23. 13:47:40
Ad Dio 2014.07.23. 13:50:12
Érts már meg hogy nem! :-)))
1940-ben (az 5. vagy 6. kivándorlási hullám után) is csupán 20%-nyi zsidó lakosság volt Palesztinában. 50 évvel előtte meg szinte semmi. Előtte Palesztina az arab törzseké volt, akiket jobb híján "palesztinoknak" nevezünk.
gerandra 2014.07.23. 13:50:51
Az meg ténykérdés, hogy Izraelben nagyon magas szintű gyógyszeripar, számítástechnika, mezőgazdaság, és persze hadiipar van. Izraeli start up cégeket milliárd dollárokért vesznek meg.
Ad Dio 2014.07.23. 13:53:23
Az angoloké háborús jogon volt csak ('18-47) Ráadásul deklaráltan ideiglenes jelleggel.
Az utolsó tartós tulajdonosa az oszmán Birodalom volt. Ezen idő alatt zömében arabok lakták területet, egy kevéske keresztény és zsidó társaságában.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 13:55:09
@Ad Dio: Emberek vannak mindkét oldalon. Az átlag palesztinnak nincs baja az átlag izraelivel és fordítva. Bár ugye Izrael szvsz elfogadóbb.
www.youtube.com/watch?v=MynfsmzXoE0
"Ráadásul normális emberek általában nem szeretik a Pistikéket (meg az anyukájukat, testvéreiket, kiskutyáját stb) térden lövő terminátorokat..."
Nem minden izraeli szereti Netanjahut.
Azért remélem emiatt nem fogsz fújni a zsidó szomszédodra, akinek semmi köze egészhez.
oszt jónapot 2014.07.23. 13:56:38
oszt jónapot 2014.07.23. 13:59:52
gerandra 2014.07.23. 14:01:10
sanyix 2014.07.23. 14:08:03
@kabelbarat: Kína kiket fenyeget? Én valahogy nem láttam hogy idegen országokat támadnának, puccsolnak, stb, sőt inkább barátságosak, kereskedelmi kapcsolatokat remélve.
Észak korea egy vicc az 50-es évek szintjén álló, éhező katonákból álló hadseregével, amit egy jóllakott óvodás vezet kit fenyeget? Max dél koreát egy picit.
Mire definiálom egy ország veszélyességét? A közelmúlt történelme alapján, és az adott országok akciói alapján, na meg a kormányaik viselkedése alapján, és a haderejük alapján.
De mint mondtam ezek a közvélemény-kutatások ahol usa izrael mindig előkelő helyen szerepel nem tőlem függnek ;)
oszt jónapot 2014.07.23. 14:09:23
gerandra 2014.07.23. 14:10:23
oszt jónapot 2014.07.23. 14:12:08
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 14:13:41
Ad Dio 2014.07.23. 14:22:16
Attól mert egy népcsoport vagy törzs nem államalapító (mit is jelent ez?), attól már a föld amin élnek a megkérdezésük nélkül osztogatható? Mint pl. az indiánok földje anno az USa-ban? Az tök ok, hogy odamegyek és elveszem tőlük?
Btw a zsidók jogalapját is az képzi, hogy dejszen' ők ott éltek mindig is (ami kis részben igaz is).
Az Oszmán Birodalom vagy az Angolok épp azért tarthatták meg a területet, mert nem szóltak bele az arabok dolgaiba túlontúl.
Senki nem veheti el más ember földjét jogosan, még akkor sem ha sok fegyvere van és a másik nem alapított nemzetközileg elfogadott országot.
Védhetetlen álláspontot próbáltok szalonképessé tenni...
Ad Dio 2014.07.23. 14:25:44
"Azért remélem emiatt nem fogsz fújni a zsidó szomszédodra, akinek semmi köze egészhez."
Amikor elítélem egy ország politikáját, én azt ítélem el, aki felelős vagy legalábbis egyetértő a döntéssel. Sosem gondolnám, hogy az adott nemzethez (valláshoz, identitáshoz) tartozó összes ember felelős lenne. Nem is értem ez honnan jött?...
_most_ 2014.07.23. 14:27:12
oszt jónapot 2014.07.23. 14:27:32
OK, akkor miért nem Törökországé a terület? Ők az Oszmán birodalom jogutódai, nem?
És akkor mi most visszaadjuk Magyarországot a morváknak (vagy leszármazottaiknak, a csehszlovákoknak)?
Megannyi kínzó kérdés.
sanyix 2014.07.23. 14:28:02
@gerandra: nem szép dolog az sem (egyébként erősen hasonlít az izraeli palesztin konfliktusra) de legalább nem idegen országokat támadnak
@oszt jónapot: én is meg tudom érteni őket, csak azt nem hogy miért egy erősen lakott területen kellett saját országot akarni, ráadásul rögtön agresszióval kezdve, majd felháborodva azon hogy az ott lakók nem adják a földjeiket harc nélkül.
@kabelbarat: tekintve azt a durva mennyiségű izrael, és "USA legjobb" propagandát agymosást ami a nyugati médiából folyik, és ennek ellenére mégsem a demokrácia megmentőjeként látják hanem fenyegetőként ezeket az országokat, azért elég jól elárulja hogy súlyos problémák vannak ezekkel az országokkal, úgyhogy ezek szerint egyre jobban képben vannak.
Na meg nyilván nagyobb igazságtartalma van, mint az izraeli propagandaközpontból jövő "információnak" amit te olyan hitelesnek tartasz ;)
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 14:29:08
Ez szerinted a gyakorlatban mennyire kivitelezhető meg hogyan meg milyen következményekkel?
oszt jónapot 2014.07.23. 14:29:39
Ad Dio 2014.07.23. 14:30:24
"Emberek vannak mindkét oldalon. Az átlag palesztinnak nincs baja az átlag izraelivel és fordítva. Bár ugye Izrael szvsz elfogadóbb."
Aprócska különbség, hogy a zsidók többsége saját döntés alapján betelepülő vagy első generációs betelepült. Míg a gaz palesztinok ott élnek évszázadok óta. Az egyik maga döntött hogy belemegy a bajba, a másikra meg rászakadt.
Melyik elfogadóbb? Nem tudom, nem próbáltam... de azért könnyebb úgy elfogadónak lenni, hogy te vagy az agresszor, mintha rajtad hajtják végre. Pistikésen: könnyebben dob lazát a terminátor, mint a térden lőtt Pistike.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 14:34:14
Meg tudod nevezni konkrétan mire gondolsz?
Közvéleménnyel érvelni finom szólva is furcsa hozzáállás. De érdekelne, hogy mi az ami nem úgy van ahogy lejön felénk.
Konkrétan milyen fenyegetést jelent Izrael az átlag magyarnak?
Ad Dio 2014.07.23. 14:35:05
Nem javasoltam megoldást. Nem véletlenül... :-/ vannak olyan szituációk, ahol talán nincs is jó megoldás...
Azt viszont állítom, hogy történelmi hiba volt a Zsidó Állam újraalapítása ilyen körülmények közt.
Jelenleg élhetővé kellene tenni ezt a hibát. És az ilyen agresszív túlkapások nem ebbe az irányba mutatnak. Nagyon nem. Ahogy a körbefalazás sem, meg az erőszakos betelepülések vagy épp a kitelepítések és eldózerolt otthonok sem.
Ad Dio 2014.07.23. 14:40:40
"Megannyi kínzó kérdés."
Relativizálás. Néha működik Most nem.
Abban a korban nem létezett nemzetközi jog, sem általános mindenkire kötelező alapjogi rendszer/háborús jog.
Ma van. Épp ezért el kell érni hogy használják is.
Btw azt hiszem a kelták voltak a későbbi Pannónia legelső fejedelemséget ("államot") formáló tényezője, így az írek, welsziek, bretonok esetleg skótok a "tulajdonosok" :-).
sanyix 2014.07.23. 14:41:52
Tudod én olyan ember vagyok hogy nem csak az érdekel hogy nekem konkrétan ártottak-e. (Egyébként az USA elég sokat ártott magyarországnak, pl azzal hogy odalökte "joe bácsinak" magyarországot, és vele egész kelet európát.)
Ezen kívül mi a problémám az USA-val?
-puccsok kreálása gyakran demokratikus kormányok megdöntése, gyakran diktatórius, népirtó kormányok hatalomra juttatása, gazdasági érdekből (pl guatemala, irán, nicaragua, stb
-ha a CIA-s opciók nem működnek, nyílt háborúk és beavatkozás
-kettős játszmák (lásd az irak-iráni háborúban mind2 felet támogatta, pénzzel és hadianyaggal, nyilván arra játszva hogy kiirtsák egymást)
-lehallgatások, egyéb titkosszolgálati mutyik
-state capture állapotában van
-a fentiek mellett undorító álszent bicskanyitogató propaganda hogy ők fú de demokratikusak, a békét védik, és az igazságot, miközben semmivel sem különbek azoknál akiket ócsárolnak
-van egy bazi nagy hagseregük, amivel állandóan fenyegetőznek, és be is bizonyították hogy aki nekik ellenáll, oda elviszik a "demokráciát" még ha bele döglenek is.
Ad Dio 2014.07.23. 14:42:49
Egy sereg területe van a világnak ami gyéren lakott. Megveszik kilóra és kész.
Az egyik legproblematikusabbat választották. Még ha érthető is hogy miért, ez a döntés milliók halálához vezethet.
oszt jónapot 2014.07.23. 14:44:41
Tőled is megkérdezem: akkor is ilyen nagy a hangod, mikor az arabok (vagy éppen a négerek Afrikában) egymást aprítják, vagy csak ha a zsidókról van szó?
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 14:48:45
"könnyebben dob lazát a terminátor, mint a térden lőtt Pistike" Netanjahunak azért nagy bukó lenne ha belemenne egy előnytelen békébe. Annyira könnyen ő sem dob lazát.
A Hamas... hát nem tudom. Lehet hogy ha meg ő megalkuszik a társai fellógatják mint árulót.
Lehet hogy Arafat is ettől félt amikor nem ment bele a békébe.
bbwd 2014.07.23. 14:50:38
a hazaáruló károlyi mihály 1918-ban pl.
sanyix 2014.07.23. 14:50:43
Arra gondoltam amit te is terjesztesz, az izraeli propagandát, a bemondás alapú "terroristákat", meg a relativizálgatást hogy izraelnek mindent szabad másnak meg semmit.
Magyarországnak olyan fenyegetést jelent(meg a világ többi részének), hogy pl izrael simán kirobbanthat egy atomháborút.
A cionácik egyre erősebbek, és nyilvánvaló hogy izrael területe nem lesz elég nekik, terjeszkedni fognak.
Ezen kívül folyamatos konfliktusforrás a közel-keleten.
És bizony mind2 világháború kis hely konfliktusból nőtt világméretűvé.
Ad Dio 2014.07.23. 14:52:24
"Tudomásom szerint Izraelt nemzetközi jog alapján alapították meg. Javíts ki ha tévedek."
Kijavítalak. Nem így történt. Nemzetközi jogi formát használtak és elismertették magukat pár országgal.
JogALAPJUK nem volt viszont, így a forma üres. Ez olyan mint elfoglalni egy házat, majd megkeresni a szomszédaidat és kit fenyegetéssel, kit vesztegetéssel, kit haveri alapon rábírni hogy írja alá a papírok, majd közölni az állapotot. Nos, nem a ház akkor is azé, aki megelőzőleg generációk során át lakta. Akkor is, ha nincs erről "papírja".
"Maximum az alapján tudod eldönteni a kérdést, hogy épp melyik időpillanatban lévő állapotot fogadod el."
Ez nem tetszőleges dolog: azt kell elfogadni, ami a deklaráció pillanatában fennállt. 20% (betelepül/betelepülő) zsidóság, 80% palesztinok. Nem olyan bonyolult matek...
Védhetetlen az álláspontod...
oszt jónapot 2014.07.23. 14:58:51
Még kérdés?
gizmo26 2014.07.23. 14:59:24
oszt jónapot 2014.07.23. 15:00:08
"Tőled is megkérdezem: akkor is ilyen nagy a hangod, mikor az arabok (vagy éppen a négerek Afrikában) egymást aprítják, vagy csak ha a zsidókról van szó? "
bbwd 2014.07.23. 15:04:56
index.hu/kulfold/2014/07/23/ensz_haborus_bunt_kovethetett_el_izrael/
végig hülyeséget szajkóztál...
Ad Dio 2014.07.23. 15:05:12
Területileg olyan arányban, ami semmiképp sem tükrözte az etnikai arányt. Ezt a palesztinok nem fogadták el. "Felebeztek". Persze leszarták őket.
Magyarázat?
oszt jónapot 2014.07.23. 15:07:58
oszt jónapot 2014.07.23. 15:09:40
Ad Dio 2014.07.23. 15:10:41
Ezzel az "érveléssel" már bepróbálkoztál. Akkor válaszoltam is. Bemásolom a kedvedért.
"Nem "zsidózhatnékból" ítélem el a civilek lemészárlását, hanem mert ez ocsmány, aljas bűncselekmény. Vagy kisebbítené a zsidó állam felelősségét az, hogy mások is öltek már civilt? Akkor minden civilgyilkos felelősségére vonatkozik ez? Bátran lőjön le bárki túlélő családtagok után kutató fegyvertelen apákat és/vagy bombázzon kórházakat? Ez az új igazságosság? Miről maradtam le??????"
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 15:11:35
-Ez nem információ, hanem vélemény.
"pl izrael simán kirobbanthat egy atomháborút." -Ahhaaa. Gondolom arra gondolsz, hogy Irán esetleg betámadja atomfegyverekkel. Mondjuk az egy öngyilkos húzás lenne. Nem hiszem, hogy meglépnék.
"nyilvánvaló hogy izrael területe nem lesz elég nekik, terjeszkedni fognak."
-Ezt miből gondolod? Már a 20 halott miatt nyafogás lesz, hogy vonuljanak ki.
@bbwd: "itt utánaolvashatsz, mi az a háború és mi a hadijog"
Annyira aranyos amikor emberek azt hiszik, hogy a háború olyan mint egy focimeccs, ahol bíró van meg szabályok.
Szükség törvényt bont. Főleg amikor az ellenség nem tisztel semmilyen szabályt.
oszt jónapot 2014.07.23. 15:11:56
Ad Dio 2014.07.23. 15:14:23
"Ilyen ez a popszakma."
Ha ilyet ki tudsz jelenti, akkor már biztos, hogy világban/században élünk...
oszt jónapot 2014.07.23. 15:15:04
Boka1 2014.07.23. 15:20:35
Valszeg ezért vannak Ők ott ahol és Mi is ott ahol. Amúgy egy magyar zsidót nem lehet összehasonlítani egy izraeli zsidóval, mint ahogy egy romániai magyart sem egy magyarországival. Mindenkire hat a környezete, annak kultúrája, mentalitása stb. Az izraeli tudomány, oktatás világszínvonalú.Nem a pénz miatt. A Ganz Mávagba vagy a Közgépbe önthetsz milliárdokat, az akkor is magyar munka. Hozzáteszem, Én is pont olyan szar munkaerő vagyok, mint a honfitársaim. Ezért elfogadom, hogy ilyenek vagyunk. Ellenben elismerem azt is, ha valakik sokkal jobbak. De akkor sem cserélnék velük. Itt a zavarosban jó.
szkepi 2014.07.23. 15:20:35
a palesztin nép világ életében a bátorságáról volt hires. akkor is amikor europai reptereket robbantott, akkor is amikor hteleket, akkor is amikor metroban, akkor is, amikor piacot robbantott fel, akkor is mikor buszt, akkor is, mikor zsinagógát, akkor is, amikor diszkót. Azt sem tudta ki lesz az áldozat, csak minél több legyen. rengeteg pénzt kapnak irántól, szaudiaktól, öbölmeniektől , amit csak fegyverre költenek.
A világ legsunyibb nációja apelesztin. Jordánia egyenesen kiüldözte az országból. Milyen érdekes, most mennyire kiáll értük pár primitiv. Bezzeg, ha beköltözik mellé egy arab, akiről kiderül, hogy bombát készit másod állásban, vagy egyszerűen csak erőszakoskodik, máris mocskos arab, rendbontó. vajon miért azonosítja a világ a terrorizmust a muszlimokkal? mert az ven nekik megirva, hogy aki nem Mohamedán, annak halni kell. Te is közéjük tartozol. Te is áldozat vagy, csak még naivan nem tudsz róla
oszt jónapot 2014.07.23. 15:21:26
Visszacsinálni nem tudod. De aki az erő módszerét választja egy konfliktus rendezésére, az ne is számítson másra.
Ad Dio 2014.07.23. 15:35:32
Az erő módszerével Izrael nyitott, amikor seszó se beszéd deklaráltatott. A fogadjisten hasonlatos lett az adjonistenhez... van ilyen.
Előbb már írtam valakinek. Igaz, a helyzet adott, de nem mindegy hogy a felek - és főleg Izrael - hogyan viselkedik benne. A jelenlegi viselkedése messze nem a megoldás felé mozdítja el a dolgokat. Elítélem a rakétázó terroristát is, de az bolond, nem elehet vele mit kezdeni. Csak ha elveszik a motivációját. Azt viszont tankokkal meg bombázással nemigen lehet. szerinted egy-egy civil áldozat hány új terroristát szül? Ha megölik az apádat/anyádat/feleségedet/gyermekedet mit fogsz tenni? Gyermekednek, unokádnak mit tanítasz? Évszázadokra kódolt a bajság...
Izrael magát civilizált országnak igyekszik bemutatni. Nem ölhet civileket halomra. Nincs olyan indok ami alapján megtehetné.
oszt jónapot 2014.07.23. 15:40:25
"Izrael magát civilizált országnak igyekszik bemutatni. Nem ölhet civileket halomra. Nincs olyan indok ami alapján megtehetné. "
Nehéz ügy ez, mert ebben igazad van, de azt is vegyük figyelembe, hogy Izrael, ha akarná leradírozhatná Palesztinát a gecibe kb. 3 nap alatt. Mégsem teszik.
Ad Dio 2014.07.23. 15:41:38
"vajon miért azonosítja a világ a terrorizmust a muszlimokkal? mert az ven nekik megirva, hogy aki nem Mohamedán, annak halni kell."
Ezt kikérem magamnak az iszlám hitűek nevében. Először is nincs ilyesmi megírva nekik, másodszor a legtöbb mohamedán épp olyan normális ember mint a többiek akik más világnézet szerint élnek. Az uszításnak az egyik legsúlyosabb válfaja ez a fajta általánosítás amit itt előadsz.
A terrorista/gerilla hadviselés ocsmány dolog. Mindképpen elítélendő, éppen a civil áldozatok miatt. Pont azon az alapon, ahogy most elítéli a világ normálisabb része Izraelt a kórház bombázása, meg a civilek lelődözése miatt. Ez is terrorizmus.
Nagykörúton túli magyar 2014.07.23. 15:41:41
"Gondolom akkor is felemelted a hangod, mikor a három zsidógyereket elrabolták és kivégezték. Vagy az azért belefér, mert szegény palesztinok."
Nem tudhatod, mire készültek azok hárman. Lehet, csak önvédelem volt!
index.hu/belfold/tegnapiujsag/2008/02/25/1994_zsido_telepes_29_palesztint_lott_le/
oszt jónapot 2014.07.23. 15:42:58
Tényleg egy 94-es sztorival jössz? Azóta a Hamasz hány embert robbantott fel?
Ad Dio 2014.07.23. 15:44:23
Brezsnyev háza előtt gyerekek fociznak. Egyik véletlenül kirúgja az ablakot. Kijön a nagy ő.
- Takarodjatok innen el a vérbe' mer' szíjat hasítok a hátatokból!!! - majd kiszúrja a labdát.
És milyen szép is volt ez tőle, hiszen közéjük is lövethetett volna.
:-/
oszt jónapot 2014.07.23. 15:46:48
Nagykörúton túli magyar 2014.07.23. 15:48:14
Tényleg egy 2 hetes sztorival jössz? Hol van az már!
Hogy mennyit robbantott? Nem tudom, talán 1 és 2% közé teszem az IDF által kivégzettekhez viszonyítva.
Ad Dio 2014.07.23. 15:48:51
"Gondolom akkor is felemelted a hangod, mikor a három zsidógyereket elrabolták és kivégezték. Vagy az azért belefér, mert szegény palesztinok."
Természetesen azt is mélységesen elítélem.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 15:50:46
"Az erő módszerével Izrael nyitott, amikor seszó se beszéd deklaráltatott."
Jaja, amikor valaki megszületik se szó se beszéd már az erő módszerét választja. Elfértek volna egymás mellett, most is elférnének, és nem az izraeliek azok akik nem békélnek.
"Elítélem a rakétázó terroristát is, de az bolond, nem elehet vele mit kezdeni. Csak ha elveszik a motivációját."
Persze. Rá kell hagyni. Had rakétázzon! Kinek árt vele? Ha a kórház tetejéről rakétázik akkor végképp rá kell hagyni, elvégre a szabály az szabály.
Mivel gondoltad elvenni a motivációját? Megépíted neki a repteret amit követel. Na akkor majd legközelebb biztos nem csinálja. Ugye?
Ad Dio 2014.07.23. 15:51:15
Épp ez ellen dolgozik az emberiség egy ideje. Hogy ez ne így legyen. Atomfegyverekkel a pályán ugyanis az ilyen gyakorlatilag öngyilkosság. Nem csak az a baj hogy ez igazságtalan, hanem hogy nagyon-nagyon veszélyes...
Ad Dio 2014.07.23. 15:59:48
"Jaja, amikor valaki megszületik se szó se beszéd már az erő módszerét választja. Elfértek volna egymás mellett, most is elférnének, és nem az izraeliek azok akik nem békélnek."
Elveszed más országát, majd elvárod hogy békességbe' legyen.
"Persze. Rá kell hagyni. Had rakétázzon! Kinek árt vele? Ha a kórház tetejéről rakétázik akkor végképp rá kell hagyni, elvégre a szabály az szabály."
Olvasd amit írtam és ne a saját hülyeségeidet nyomasd már... Senki nem mondta hogy rá kell hagyni! Épp ellenkezőleg: meg kell büntetni. Csak nem úgy, hogy belövök a tömegbe, hátha van ott terrorista. Ha van olyan dolog amit nem lehet erővel elfojtani, akkor az a terrorizmus. Az erőszak erőszakot szül elv itt duplán érvényes. Ki akarsz lőni 5 terroristát akik egy kórházból lőnek? Lebombázod a kórházat, megölsz 5 terroristát meg 200 civilt. A 200 ártatlanul megölt civil behoz másik 50 terroristát... okos dolog ez? Azon felül hogy természetesen minden nemzetközi egyezménynek és háborús jognak ellentmond...
"Mivel gondoltad elvenni a motivációját? Megépíted neki a repteret amit követel. Na akkor majd legközelebb biztos nem csinálja. Ugye?"
Normális határok közt engedni kell őket élni. Nem körbefalazni őket, a házaikat nem eldózerolni, tiszteletben tartani az etnikai övezeteket és nem közéjük települni. Ilyesmik...
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 16:02:10
Ja, főleg ha nyíltan vállalt célja a te elpusztításod. Meg egy aranyozott AK-t. A ház ajándéka.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 16:04:16
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 16:12:15
"Elveszed más országát, majd elvárod hogy békességbe' legyen."
Nem. Leülök valaki mellé a padra, és elvárom, hogy ne essen a torkomnak.
"Csak nem úgy, hogy belövök a tömegbe, hátha van ott terrorista."
-Nem pont ez folyik. Szerintem jelentkezz önkéntes haderőnek Izraelbe! Mondd nekik, hogy te majd bemész távcsövessel leszedni a terroristát. Ne kelljen már itt rakétázni.
Más farkával könnyű verni a csalánt.
"Normális határok közt engedni kell őket élni. Nem körbefalazni őket, a házaikat nem eldózerolni, tiszteletben tartani az etnikai övezeteket és nem közéjük települni. Ilyesmik..."
-Volt ilyen. Nem működött.
Nagykörúton túli magyar 2014.07.23. 16:15:43
"És mi a garancia arra, hogy nem indul meg a 3. infitada?"
Ha nincs megszállás, nincs a megszállás elleni népfelkelés. Ilyen egyszerű lenne.
Nagykörúton túli magyar 2014.07.23. 16:20:30
"-Volt ilyen. Nem működött."
Jah, láttuk mit tett a mecsetben Goldstein, mert szabadon járkálhatott. De miért a palesztinokat kell büntetni a zsidóterrorért?
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 16:41:35
Ad Dio 2014.07.23. 16:42:19
"Nem. Leülök valaki mellé a padra, és elvárom, hogy ne essen a torkomnak."
Ha már elveszed más földjét, legalább igyekezz mindent megtenni a rendezésért. Az agresszor a felelős.
"-Nem pont ez folyik. Szerintem jelentkezz önkéntes haderőnek Izraelbe! Mondd nekik, hogy te majd bemész távcsövessel leszedni a terroristát. Ne kelljen már itt rakétázni.
Más farkával könnyű verni a csalánt."
Márpedig pont ez folyik. Megfélemlítés. Engem nem érdekel hogy hogyan csinálják, de így nem lehet. Nem lehet civileket bombázni. Ez nem az a század.
"-Volt ilyen. Nem működött."
Évszázadokon át működött. Bár közel-kelet egy forrongó edény volt és az is marad, azért még ennek is megvan az egyensúlyi állapota. Izrael megjelenése durván kibillentette ezt az egyensúlyt. Ha már előidézte a helyzetet, kötelessége mindent megtenni azért hogy előálljon egy új egyensúly. Ártatlan civileket ölni halomba nem épp ebbe az irányba mutató eszköz.
Egy Hun Hunniából 2014.07.23. 16:46:53
Másnak is ezt javaslom!
www.peticiok.com/az_izraeli_nagykovet_es_nagykovetseg_azonnali_kitiltasa
oszt jónapot 2014.07.23. 16:54:09
oszt jónapot 2014.07.23. 16:56:01
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 17:00:18
Ki kötelezi rá?
"Nem lehet civileket bombázni. Ez nem az a század."
Ez a bombázás nem az a bombázás. Pontosan kettő nagyságrenddel nagyobb volt a halottak száma második világháborús bombázások során.
Szerintem majd szólalj fel az automobil használata ellen is, abban is milyen sokan meghalnak. Nincs 0 kockázat, nincs 0 áldozat.
Mondjuk az Izraeli oldalon van. De azért mert ők rohangálnak az óvóhelyre.
Arról meg igazán nem tehet senki, hogy valakinek a saját polgárainak az élete nem fontos. Attól neki még joga van védeni az övéit.
oszt jónapot 2014.07.23. 17:05:42
tortenelemtanulas.blog.hu/2014/07/23/a_gazai_ovezet_multja_es_jelene
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 17:12:04
Ha a hülyeség fájna...
@oszt jónapot:
"Izraeli civileket rakétázni, elrabolni, felrobbantani ér?"
AZ arányosságot kell figyelembe venni.
Amikor meghal egy izraeli katona, szólnak a lövésznek rádión, hogy most már kilőheti a terroristát hogy egyenlítsen.
De vigyázni kell mert ha kórházról rakétáznak, olyankor nem ér a nevük, akkor békén kell őket hagyni.
Ha valaki megszegi a szabályt akkor az égből alászáll egy ensz békebíró és sárga lapot ad. Két sárga lap után el kell menni Hágába, ahol kiszabják a büntetést.
Ad Dio 2014.07.23. 17:23:17
"Izraeli civileket rakétázni, elrabolni, felrobbantani ér?"
Nem, nem ér. Senki nem mondta hogy azt lehet. De egy civilizált jogállam nem reagálhat úgy mint Izrael most. Nem és kész.
Ad Dio 2014.07.23. 17:27:55
"Ez a bombázás nem az a bombázás. Pontosan kettő nagyságrenddel nagyobb volt a halottak száma második világháborús bombázások során."
??? hogy jön ez ide? civileket bombázni mocskos aljas dolog, mellesleg háborús bűntény. Szerinted számít hogy hány DARAB civil hal meg közben, vagy hogy azok a civilek milyen nemzetiségűek, vallásúak, etnikumúak???
"Szerintem majd szólalj fel az automobil használata ellen is, abban is milyen sokan meghalnak. Nincs 0 kockázat, nincs 0 áldozat."
??? Te most komolyan összehasonlítod az autóbaleseteket a terrorbombázásokkal? Ez már mindennek a legalja...
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 17:33:23
Nem terrorbombázás amikor kilősz egy veszélyes elemet, hanem indokolt csapás amivel közvetetten életeket mentesz.
Nagykörúton túli magyar 2014.07.23. 17:44:34
"És Goldstein milyen szervezetnek volt a tagja? Nehogy már egy magányos farkast összehasonlítsunk egy megválasztott szervezettel. "
A Zsidó Védelmi Ligáé, melynek politikai szárnya az izraeli parlament része volt.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 17:46:56
Ad Dio 2014.07.23. 17:49:09
"Mindennek a legalja élő pajzs mögül mellől civil területeket bombázni. Te most kb. emellett érvelsz."
Az eszedért nem lopnak el :-/. Senki nem érvel e mellett. Sőt, már többször elmondtam, hogy mélységesen elítélem a dolgot. Aki ilyet tesz, azt a legkeményebben meg kell büntetni. Ha nincs más megoldás, az élete kioltásával is.
Egy másik kérdés az, hogy szabad-e a civilek közé bombát dobni, hogy az a pár féreg meghaljon.
Indokolt csapás? Egy kórházra??? Néhány - vélelmezett - terrorista miatt?!?!?
Tudod a civilizált világ az ilyet mélyen elítéli. Barbárnak és terroristának mondja aki ilyent elkövet vagy helyesel. Én is ezt teszem veled. És elítélem Izrael terrorista módszereit.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 17:54:40
Azt meg nem nehéz felfogni, hogy ha nem lövöd ki a kórház tetejéről meg a gyerek mellől a veszélyes elemet, akkor legközelebb is a kórház tetejéről, meg a gyerek mellől fogja csinálni.
Ad Dio 2014.07.23. 18:09:17
"Azt meg nem nehéz felfogni, hogy ha nem lövöd ki a kórház tetejéről meg a gyerek mellől a veszélyes elemet, akkor legközelebb is a kórház tetejéről, meg a gyerek mellől fogja csinálni."
Kilőheted a gyerek mellől. De nem robbanthatod fel az óvodát! Érted a különbséget nácikám????
"Marha egyszerű megmondani mit nem szabad, úgy hogy amikor arra kéne válaszolni, hogy akkor hogyan kéne, megvonod a vállad."
Ez a te egybites olvasatod. Persze messze nem arról van szó, hogy bárki vonogatná a vállát. Mások hibáit vsizont nem hiszem hogy nekem kellene megoldanom. Óriási hiba volt Izrael Állam újkori kierőszakolása. Lehetetlen szituációt teremtett a közel keleten. Nehogy már nekem kelljen megmondani hogy ebből a lehetetlen helyzetből hogy jöjjenek ki! De ez nem jelenti azt, hogy nem mondhatja meg a világ, hogy hogy NEM viselkedhetnek.
Márpedig nem ölhetnek halomra civileket. Ez barbár terrorizmus.
2014.07.23. 18:36:35
bbwd 2014.07.23. 18:52:06
állítólag izrael a közel.-kelet egyetlen demokráciája... nem úgy viselkednek
egyébként meg azt már megbosszulták, jó zsidó szokás szerint, gondolom, te is hallottál róla
bbwd 2014.07.23. 18:53:56
vagy van jog, vagy nincs
szerinted érvényesül a nemzetközi jog erre az izraeli háborúra? természetesen
akkor be kell tartani a szabályokat még ha az nem is kellemes
ha nem tartják be, mehetnek hágába, mint páran mostanában
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 18:54:07
Egyértelműen nem a civilek tömeges mészárlása a cél.
Ha ennyire felzaklat, és szeretnél ellene tenni, hogy gyerekek halnak meg, akkor tudok ajánlani segélyszervezeteket amelyek gyermekek életét mentik meg.
Nekik tudsz pénzt utalni.
Persze elképzelhető, hogy akkor hónap végén nem tudod megvenni amit szerettél volna.
Vagy ez már túl nagy áldozat lenne egy idegen gyerek életéért?
De az izraeli katonáktól elvárod, hogy vigyék vásárra a bőrüket, hogy kompenzálják az ellenség kegyetlenségét, hogy ezzel megmentsék az ellenség gyerekeit, akiket arra nevelnek, hogy majd megöljék őket és a családjukat.
Képmutató, sötét bunkó vagy aki a biztonságos kis lakásában ítélkezik emberekről akik az életüket viszik vásárra a társaikért.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 18:58:33
Megsúgom. Nincs. Ahogy azt a mellékelt ábra is mutatja. Ahhoz hogy valakit rávegyél valamire, nyomást kell gyakorolnod rá. Így működik a világ.
Ad Dio 2014.07.23. 19:13:47
"A számok alacsonyak, és ez nem a palesztinokon múlik."
Nácikám, jelenleg a civil áldozatok kb 100:1 arányban palesztinok.
"Egyértelműen nem a civilek tömeges mészárlása a cél."
Ja, ez csak amolyan "mellékhatás".
"Ha ennyire felzaklat, és szeretnél ellene tenni, hogy gyerekek halnak meg, akkor tudok ajánlani segélyszervezeteket amelyek gyermekek életét mentik meg.
Nekik tudsz pénzt utalni.
Persze elképzelhető, hogy akkor hónap végén nem tudod megvenni amit szerettél volna.
Vagy ez már túl nagy áldozat lenne egy idegen gyerek életéért?"
Te nagyonhülye... hogy jön ide egy segélyszervezet. arról beszélünk, hogy Izrael civileket öl halomra. Érted-é?!
"De az izraeli katonáktól elvárod, hogy vigyék vásárra a bőrüket, hogy kompenzálják az ellenség kegyetlenségét, hogy ezzel megmentsék az ellenség gyerekeit, akiket arra nevelnek, hogy majd megöljék őket és a családjukat."
Szóval szerinted - a jogállam ateista racionális bajnoka - szerint, vannak jó gyerekek, akikért kár, meg akiket segélyszervezetekkel kell támogatni, meg a gonosz ork porontyok, akik születésüknél fogva rosszak. Azokért nem kár ha néhány belehal egy-egy igazságos izraeli rakétába? Így gondolod?! Ez bizony nem más, mint sötét náci gondolkodás. Fajelmélettel, kollektív bűnösséggel és legális civilgyilkolással. Tróger senkiházi vagy.
"Képmutató, sötét bunkó vagy aki a biztonságos kis lakásában ítélkezik emberekről akik az életüket viszik vásárra a társaikért."
Nem volna baj ha ezt szemtől szemben is megismételnéd.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 19:23:06
Ha bizonyos összegű pénzt utalnál hónap végén a megfelelő helyre akkor megmented egy gyerek életét.
Ha egy terroristát nem légi csapással ölnek meg, hanem oda megy az élő erő és kilövi.(Ami nem csak veszélyes de hosszadalmas) Akkor az élete kockáztatásával megmenti a mellette álló gyerek életét.
Tehát te fizetsz=egy gyerekkel kevesebb hal meg
Ő kockáztatja az életét=egy gyerekkel kevesebb hal meg. Ugyanaz.
Na most kérdezem én. Fizetnél e pénzt egy idegen gyerek életéért?
Ha nem utalsz rendszeresen egy segélyszervezetnek, a válasz nem.
Na most a kérdésem a következő: Ezek után miért várod el, hogy valaki kockáztassa az életét egy idegen gyerek életéért?
A célzott rakétatámadások biztonságosak, de magas a járulékos veszteség. Ez van.
Felfogtad nagyágyú?
Ad Dio 2014.07.23. 19:27:45
"Tehát te fizetsz=egy gyerekkel kevesebb hal meg
Ő kockáztatja az életét=egy gyerekkel kevesebb hal meg. Ugyanaz."
Már hogy a rossebbe lenne ugyanaz! Én nem ölök gyerekeket. Másoktól is elvárom hogy így tegyenek. Hogy ki utal segélyszervezetnek és ki nem, az a maga dolga. Érted a különbséget nácikám?! Nem megölni egy gyereket vagy egy civilt nem kegy, hanem kötelesség. Senki sem ölhet meg semmilyen indokkal ártatlanokat. Rettenetes a gondolatmeneted. A leges-legsötétebb náci ideológia van mögötte.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 19:29:27
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 19:40:45
Ad Dio 2014.07.23. 19:45:17
Ez már trollkodás.
Részemről ennyi. Sötét egy náci vagy barátom. Nem válsz díszére a népednek...
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 19:50:08
Kifogytál az észérvekből? Ezek szerint bárki aki valaha is háborúzott náci?
Népemnek? Írd már le melyik népnek nem válok díszére!
oszt jónapot 2014.07.23. 20:08:25
oszt jónapot 2014.07.23. 20:11:49
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 20:13:12
Erre még elfelejtettem reflektálni. Attól hogy valaki rosszul céloz, még nem lesz humánusabb. A Hamas a civil lakosságot célozza a rakétáival. Az nem mentség, hogy van az iron dome, sem az hogy az emberek vigyáznak magukra és levonulnak az óvóhelyre.
szkepi 2014.07.23. 20:19:23
- bosznia háboru
- irak terror+háború
- jemen terror
- szomália kalozkodás+terror
- india mohamedánok. mumbai...
- dél thaiföld - robbanatnak az iszlamisták
- libanon tönkretették a világ legszebb országát
- közép afrika népirtás. keresztények pusztitása
- azérbajdzsán örményekkel... baltás mocsok
- afganisztán - soroljam
- dél marokko - terror.
- egyiptom terror
és ahol nincsenek, ott robbantanak. világ söpredéke. azért védik őket, mert az olaj a kezükben van.
Nagykörúton túli magyar 2014.07.23. 20:42:57
az ukrán muszlimokat se felejtsd ki!
Nagykörúton túli magyar 2014.07.23. 21:00:47
"Marha egyszerű megmondani mit nem szabad, úgy hogy amikor arra kéne válaszolni, hogy akkor hogyan kéne, megvonod a vállad."
Ha Izraelben szerbek élnének, nem zsidók, már jött volna a NATO kevesebbért is!
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 21:05:46
A háborúk nem szimpátia alapján mennek.
Ha így lenne, már rég felszabadítottuk volna az É-Koreai koncentrációs táborokat.
Na ahhoz képest Gaza maga Disneyland.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 21:44:49
Ad Dio 2014.07.23. 23:02:42
29:1(USA) arányban, 17 tartózkodással...
Úgy tűnik mégsem én vagyok helikopter.
Nagykörúton túli magyar 2014.07.23. 23:18:50
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 23:40:20
Én soha nem mondtam, hogy Izrael nem követ el "háborús bűnöket". Csak annyit mondtam, hogy a háború az háború és a másik fél sokkal piszkosabban játszik.
Értitek, egy ideális világban minden fegyvert becserélnének paintball puskákra, a két fél lejátszaná a meccset és a végén a nyertes megszabná a feltételeket.
Persze ugye ehhez el kéne engedni az "Inkább meghalok, de akkor is rohadj meg" hozzáállást.
A 2. VH. alatt állítólag együtt teáztak a két fél pilótái, miután lőtték egymást a levegőben.
Nagykörúton túli magyar 2014.07.23. 23:46:11
"a másik fél sokkal piszkosabban játszik."
Ebben igazat adok, a "tűzijáték" rakéták, azzal a tudattal, hogy úgysem érnek célba, valóban nem összehasonlíthatóak, a foszfor bombákkal és a tüskéket rejtő, direkt a minél több ember megölésére tervezett rakétákkal. A kórházak támadásáról, a focizó kisgyerekek támadásáról nem is beszélve.
kabelbarat (törölt) 2014.07.23. 23:59:09
Mondjuk az tényleg elég szemétség volt, hogy olyan betont adtak amiből csak csempészalagutat lehet építeni, óvóhelyet vagy lakóházat nem.
Nagykörúton túli magyar 2014.07.24. 00:42:36
"Jah persze. Azért rohangálnak az óvóhelyre az Izraeliek, mert nem szeretik a "tüzijátékot"
egész komfortos óvóhelyeik vannak:
www.theguardian.com/world/2014/jul/20/israelis-cheer-gaza-bombing
kabelbarat (törölt) 2014.07.24. 01:11:47
Én azt mondom nagy jót tesznek ezekkel az emberekkel amikor megszabadítják őket a Hamastól.
Ha a Berlini bombázások idején a nácik kiküldik a zsidókat a tetőre, akkor most azon lennénk fennakadva, hogy az angolok milyen szemetek voltak amiért lebombázták őket?
Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.07.24. 02:20:54
a 2. vh után kialakult az a téves felfogás, hogy a zsidók előtt mindenkinek hason kell csúszni, mert egyszer szenvedtek egy nagyot és onnantól ők ab ovo áldozatnak tekintendők, képtelenek a kegyetlen gyilkolásra, a náciskodásra, elnyomásra
a világ nyugati fele ebben a tévhitben él, máig folyik a holokauszttal korbácsolása a nyugati embereknek
olyan megkérdőjelezhetetlen tézise lett ez a nyugati kultúrának, hogy még olyan országokban is folyik a holo agymosás, ahol végképp semmi közük hozzá
én a Távol-Keleten élek, itt sokkal szörnyűbb népirtások történetek a történelem folyamán, mint a holokauszt
de ezekről a nyugati átlagember nem tud semmit
egy kínainak a japánok által elkövetett népirtás a tragédia (meg a kommunisták által elkövetett népirtás), neki a holokauszthoz semmi köze, megvonja a vállát rá
az ázsiai népeknek joguk van arra, hogy leszarják a zsidók propagandáját és a saját tragédiáikkal foglalkozzanak
a nyugatiakra meg rálőcsölték, hogy a saját halottaikat ne gyászolják, helyette vadidegen embereket sirassanak, fizessenek utánuk kárpótlást, a világ végezetéig
itt nincs naponta holo téma a médiában, ez pedig felszabadító érzés
amúgy a zsidók teljesen jól megvannak a saját fajelméletükkel, a nem-zsidókat értéktelennek tartják
igazi kirekesztő, vallási-faji alapon megkülönböztető elméletük van
egyedül a keresztény agymosásban felnőtt nyugati ember viselkedik áldozatként és még élvezi is
egyszer és mindenkorra nemet kell
a Qassam rakéták kőkorszaki fegyverek az izraeli-amerikai csúcstechnikához képest
gyakorlatilag több izraeli hal meg közlekedési balesetekben, mint Qassam rakétáktól
érdemes megnézni pár dokumentumfilmet a youtube-on, hogy miként viszonyulnak a zsidók mások szenvedéséhez
totálisan ignorálnak mindenki mást
megvonják a vállukat és leszarják, hogy hány palesztin, magyar, perzsa, kínai vagy német hal meg
van belőlük elég, egy zsidó pedig ezerszer többet ér, mint egy gój... ennyi a véleményük az emberekről, akik nem zsidók
Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.07.24. 03:17:53
igen, az izraeli állampolgár araboknak jobb a soruk
a többséget azonban elüldözték az otthonából, izraeli állampolgárságot sem kaptak, menekültként élnek generációk óta
gyorsabban szaporodnak, mint a zsidók, de ez azzal is jár, hogy beszorítva egy kis területre, ott koncentrációs táborhoz hasonló állapotok közt kell élniük
az nem igaz, hogy ma nincsenek elüldözések
ma is folyik a telepesek betelepítése és ők arabokat űznek el a földjükről, házaikból
mint ebben a videóban is:
www.youtube.com/watch?v=doqHacmNJxg
a zsidók közt még azok is a zsidó fajelmélet hívei, akik szekuálisnak vallják magukat
tehát ez nem a vallásról szól, hanem a fajtisztaságról
www.youtube.com/watch?v=Qd2lZosBrig
ez is érdekes:
www.youtube.com/watch?v=pajvvFujDt4
a zsidók pont olyan fajgyűlölők, mint a nácik voltak
és még ma is áldozatnak állítják be magukat, a világ meg beszopja
maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.07.24. 05:47:11
A zsidók között pont ugyannyi a szélsőségesek, rasszisták, idegengyűlölők aránya, mint más népeknél.
Hun Magyar 2014.07.24. 07:51:39
TE IS TEHETSZ GÁZÁÉRT!!!! AZ ÁRTATLAN PALESZTINOKÉRT!!!
AZ IZRAELI NAGYKÖVET ÉS NAGYKÖVETSÉG KITILTÁSA MAGYARORSZÁGRÓL!
Kérlek írjátok alá és osszátok meg minél többen!!!
www.peticiok.com/az_izraeli_nagykovet_es_nagykovetseg_azonnali_kitiltasa
Hun Magyar 2014.07.24. 07:53:30
Követeljük, hogy a magyar kormány azonnali hatállyal tiltsa ki az országunkból az izraeli nagykövetet és az izraeli nagykövetséget, továbbá követeljük, hogy véglegesen szüntessék meg Izrael pénztámogatását is! A megállíthatatlan gázai mészárlások és gyerekgyilkosságok miatt !
Izrael ismét bebizonyította, hogy egy agresszív és embertelen állam, amely a terrorizmus ellen szónokol minden nap, miközben ő maga a terrorizmus legsötétebb képviselője. Egy háború mindig szörnyű, de amikor folyamatosan és tömegével érkeznek a civil áldozatokról szóló beszámolók, képek és híradások, akkor az egész világnak egyszerre kellene kiállnia és azt mondania: „Elég volt, Izrael!”
Minden jóérzésű magyar ember nevében mondhatom, hogy az országunk mélyen elítéli ezt a barbár és kegyetlen gaztettet, amit a megállíthatatlan izrael művel! Amit megtehetünk mi magyarok, nagyon kevés eszköz áll rendelkezésünkre, hogy megállítsuk a Palesztin nép ellen elkövetett öldöklést és ne csak felháborodott szavainknak adjunk hangot, hanem hitelesített formában nyújtsuk be a tiltakozásunkat!
„Elég volt, Izrael!”
Elég volt! Gyilkosokat nem támogatunk!!
Kérlek írd alá te is, és adjátok tovább, hogy mielőbb valóban tehessünk lépéseket a Palesztin nép megmentéséért!
www.peticiok.com/az_izraeli_nagykovet_es_nagykovetseg_azonnali_kitiltasa
kabelbarat (törölt) 2014.07.24. 08:32:12
Ad Dio 2014.07.24. 09:11:59
Lassan mondom hogy értsd náci: Izrael a világ értelmes többsége szerint háborús bűnöket követ el jelenleg. Ez ellen tiltakoztunk mi is tegnap. Kivéve téged meg pár agyhalottat, akiknek elfogadhatóak Izrael módszerei, "belefér" pár száz civil és gyerek halála (főleg ha azok az "ellenség gyermekei"). Mára hogy az ENSZ szavazását láttad, szépen megváltozott a véleményed. Derék...
Mielőtt megpróbálnál terelni: senki nem menti fel a palesztinok aljas terrorista tetteit. Egy konfliktusban ha elítéled egyik oldal egyes tetteit, nem jelenti hogy másik oldal viselt dolgait felmented.
kabelbarat (törölt) 2014.07.24. 09:37:24
Remélem lóbáltatok véres babát, meg volt "Húzzatok vissza ausviccba".
Nagyon derék tőled ez a kiállás. Gondolom a szíriai gáztámadások, vagy az Isis kegyetlen mészárlása ellen is voltál tüntetni, és naponta gondolsz a É-Korea politikai foglyaira.
Szerintem még annyi sincs benned, hogy majd egy kis pénzt küldj valamilyen humanitárius szervezeten keresztül Gázába. Csak ülsz, pofázol és szagolod a saját fingod arról elmélkedve, hogy te mennyire jó ember is vagy, hiszen elítéled a gyerekek bombázását, sőt még fel is vonultál ellene.
Legalább magadnak ismerd be, hogy szeretnél csak zsidózni egy kövéret, és itt az alkalom!
Tudod aki azzal jön, hogy "Nem válsz díszére a népednek...", az magáról állít ki szegénységi bizonyítványt.
Látszik hogy magadból indulsz ki és mindenki másról is elfogultságot feltételezel.
Persze egy olyan szimpla kérdésre, hogy "Ha a nácik a berlini tetőkre kivezényelték volna a zsidókat, akkor az angolokat ítélnéd-e el amiért bombázták Berlint?" már nem válaszolsz.
Ad Dio 2014.07.24. 10:04:04
"Legalább magadnak ismerd be, hogy szeretnél csak zsidózni egy kövéret, és itt az alkalom!"
Tipikus fasiszta hozzáállás az, amikor valaki képtelen elképzelni, hogy bárki származástól függetlenül ítéljen meg/el tetteket. Attól hogy te személyes érintettséged folytán vak fanatikusként képes vagy az embereket alsóbb és felsőbbrendűként kezelni, értékes és értéktelen hullaékként kategorizálni, ez a gondolkozás korántsem normális. A világ normális része ezt mélységesen elítéli. Az embereket ember mivoltuknál fogva tartjuk értékesnek. Nem a származásuk vagy a szüleik alapján.
Ismét lassan mondom, hogy értsd: a világon bárhol történik háborús bűn, azt épp úgy elítélem. Nem érdekel hogy az orosz a koreai, az amerikai az izraeli vagy épp a magyar hadsereg követi el. Képes vagy felfogni náci?
kabelbarat (törölt) 2014.07.24. 10:06:50
Ha a nácik a berlini tetőkre kivezényelték volna a zsidókat, akkor az angolokat ítélnéd-e el amiért bombázták Berlint?
kabelbarat (törölt) 2014.07.24. 11:01:38
Tekintve hogy nincs személyes érintettségem, ebből a két mondatból egyértelműen következik valami rád nézve. Na kitalálod mi?
Ad Dio 2014.07.24. 12:49:14
A kérdés nem az, hogy zsidó van-e a tetőn, hanem hogy a célpont katonai vagy civil.
Ha katonai, akkor a háborús bűntényt a németek követik el. Ha civil az épület akkor az angolok.
Ad Dio 2014.07.24. 12:51:11
"Tekintve hogy nincs személyes érintettségem,"
Ha ez valóban így van, akkor nagyobb a fejedben a baj mint gondoltam. A személyes érintettséget mentségként találtam arra a komplett kognitív katasztrófára amit előadtál.
kabelbarat (törölt) 2014.07.24. 12:51:52
Szerintem a felelősség azé aki katonaivá tesz egy civil célpontot.
kabelbarat (törölt) 2014.07.24. 12:56:28
Ízlelgesd még egy kicsit ezt a mondatot amit leírtál! :D
Ad Dio 2014.07.24. 12:59:40
Ez csak a te zavart fejedben van így. Attól mert valakik fegyvert visznek egy kórházba, nem válik katonai célpottá.
Ez jog kérdése, nem pedig vélekedésé.
kabelbarat (törölt) 2014.07.24. 13:04:11
Tehát akkor kórház tetejéről szabadon lehet civil célpontokra lőni, mert ott "nem ér a nevem" van.
Meg ugye bűnösök közt cinkos aki néma.
Ad Dio 2014.07.24. 13:04:28
"...az ellenség gyerekeit, akiket arra nevelnek, hogy majd megöljék őket és a családjukat."
Mondat jelentése: az ellenség gyermekeiért nem kár. Neked "belefér" párszáz civil áldozat, akkor is ha a másik olalon csak 5-6 van. Neked belefér az hogy bombát dobjanak egy civilekket tali kórházra, ha abban lehet hogy van (!) terrorista és vagy fegyver.
És csodálkozol hogy nácizlak/fasisztázlak? Azért teszem, mert az vagy.
Ad Dio 2014.07.24. 13:07:17
Francokat. Bűnöző az, aki rakétával nyomul egy kórház tetejéről. de épp így bűnöző az is, aki erre a kórházra bombát dob.
Gondolj már bele te nagyonhülye: ha egy terrorista berohan a tömegbe megoldás az hogy lekaszáljuk az egész tömeget gépfegyverrel, vagy napalmot dobunk rájuk???
kabelbarat (törölt) 2014.07.24. 13:07:41
Nem vagy tisztában a szó jelentésével.
Ad Dio 2014.07.24. 13:11:26
Mellékzönge: a blog linkjét átküldtem egy rabbinövendék barátomnak. Szerinte te egy szélsőjobbos provokátor vagy :-). Nem vagyok az összeesküvés-elméletek híve, de belegondolva a dologba ez tényleg lehet...
kabelbarat (törölt) 2014.07.24. 13:21:26
"Az atombombák ledobása szintén háborús bűncselekmény volt." A háború továbbra sem focimeccs.
Nem vagyok provokátor, csak egy picit rá tudok fixálni dolgokra. Mondjuk tényleg egy kicsit sok időt elbaszok ezzel a vitával, de szeretek vitázni, amíg nem fordul át személyeskedésbe. Ezt a sok ökörséget már úgysem olvassa más rajtunk kívül.
Ad Dio 2014.07.24. 14:27:26
Behúzhatsz a neved mellé egy strigulát. Gyakorlatilag még sosem dühített fel komentelő úgy mint te. De egyszerűen az a fasisztoid gőg ahogy azokról a szerencsétlen ártatlan áldozatokról nyilatkozol (semmibe véve mindenféle nemzetközi és hadijogot) bizony kihúzta a gyufát.
Csak remélni tudom hogy a véleményedet a vita miatt sarkítottad ki ennyire és nem vagy ekkora embertelen barom mint ami a véleményedből lejött. Bár ki tuja? A világ sajnos tele van elmebetegekkel...
kabelbarat (törölt) 2014.07.24. 14:46:09
Elnézést kérek, hogy megbántottalak!
Felhúz, ha lenáciznak. Azért mentem bele a személyeskedésbe.
Nem ilyen elvek mentén élem az életem, nem köpök senkire és inkább elvonulnék a világ sarkába minthogy háborúzzak.
Szigorúan a technikai dolgoknál maradva:
Azért nem jó taktika tartani az arányosságot, mert akkor a saját áldozataid száma nő.
Tehát ha két ember elkezdi egymást ütni nem túl nagy ütésekkel. A végén a győztes is össze lesz verve.
Ha egy ütéssel kiteríted a másikat, akkor veszteség nélkül nyersz.
Plusz van egy üzenetértéke a számoknak.
Csak érzelemmentesen lehet jó döntéseket hozni, és ezt így névtelenül be merem neked vallani:
Ha a fiam menne háborúba, akkor én beáldoznék akárhány embert a másik oldalról, hogy hazajöjjön élve.
Ha ettől náci vagyok, akkor náci vagyok.
Ad Dio 2014.07.24. 15:19:19
"Azért nem jó taktika tartani az arányosságot, mert akkor a saját áldozataid száma nő."
Tudod ezzel a véleményeddel a világ nem ért egyet. Szerencsére. Ha megtámad valaki, te csak a támadás erejének megfelelő erővel üthetsz vissza. Az arányosság elve a modern hadviselésben is kulcsfontosságú. Itt ugyanis olyan tömegpusztító fegyverek vannak a táblán, amik kontroll nélkül használva pillanatok alatt az egész emberiséget fenyegetik. Nagy a hadviselő felek felelőssége. Sokkal nagyobb mint valaha.
Az hatalmat persze alapból nem nagyon érdekli a törvény. Egészen addig amíg a nemzetközi közvélemény vagy épp nemzetszövetségek nyomás alá nem helyezik őket. Ez ilyen játék.
Izrael relatíve erős pozícióban van, de nagyban ráutalt az USA-ra. Így az ilyen és ehhez hasonló aljas lépésekkel azt kockáztatja, hogy romlik a megítélése az amerikai társadalom előtt. Így gyengülhet az érdekérvényesítő képessége is.
Amellett hogy háborús bűnöket követ el, ez a kockázat számára is jelentős.
"Csak érzelemmentesen lehet jó döntéseket hozni, és ezt így névtelenül be merem neked vallani:
Ha a fiam menne háborúba, akkor én beáldoznék akárhány embert a másik oldalról, hogy hazajöjjön élve."
Mondjuk ez pont nem érzelemmentes döntés volna. Érzelemmentesen azt lehet csak mondani, hogy egy élet=egy élet.
Ráadásul nem mindegy hogy katonákat vagy civileket áldoznál-e be. A katonákkal semmi baj. A civilek "beáldozása" viszont tömeggyilkossá tesz. Ha az apám ártatlanok vére árán "mentene ki" nem volna többé az apám sem az élet amin megvett nem volna többé élet. Azt gondolom a fiam sem rosszabb nálam, így szerintem ő sem fogadna e ilyet tőlem.
kabelbarat (törölt) 2014.07.24. 16:57:38
"Ha az apám ártatlanok vére árán "mentene ki" nem volna többé az apám sem az élet amin megvett nem volna többé élet."
Más hozza a döntést, nem a te lelkedet terheli.
Én azt mondom, hogy a szabadság és a biztonság olyan mint a hurka. Ha szereted, akkor ne nézd meg hogyan készül!
"Itt ugyanis olyan tömegpusztító fegyverek vannak a táblán, amik kontroll nélkül használva pillanatok alatt az egész emberiséget fenyegetik."
Épeszű vezetők mellett ezek a fegyverek megteremtik a békét.
Ott a két atombomba amit az usa ledobott.
Sokan azt mondják, hogy egy hagyományos háború Japánnal nagyobb áldozatokkal járt volna.
Aztán ugye a két nagyhatalom valszeg a hidegháború miatt nem feszült egymásnak.
Én így azt az embert nem értem, aki leáll rakétákat lőni és tudja hogy jön az ellencsapás, és tudja hogy miatta emberek halnak meg, de csak lő.
Azt magyarázd már meg!
Volt már a történelem során olyan háború amit korrekt módon vívtak? Vagy volt már olyan, hogy egy erősebb ország engedett egy gyengébbnek?
feri846 2014.07.25. 10:27:56
Röviden azért, mert itt kimutatja talmudi fagafehérjét a cionista zsidóság jórésze. Gojok között ők elítélnek midenféle etnocentralista-nacionalista akár rasszista gondolkodásmódot, de mint látható csak azért teszik, hogy saját vad talmudi rasszizmusok érvényesülni tudjon. Legjobb példa volt osztálytársnőm itthon, mindig a maszopra szavazott aliyah után meg a likudra vagy még a likudtól is jobbra állókra.
De, te kedves cionista barátom válaszolj nekem, hogy egy képzeletbeli helyzetre, hogyan reagálná.Tehát:
A cigányok egy borsodi faluban éppen "öregeznek" aminek keretében elvágják 3 magyar kisöreg-nyugdíjas torkát 1000 forintért, erre megjelennek a magyar biztonsági-különleges egységek gettóba zárják egész borsodban cigókat és biztonsági akció keretében megölnek 8-9 cigót plussz a magyar gárda is elkap egy cigányt random és élve elégeti bosszúakció keretében. A ezután cigók fellázadnak és a magyar hadsereg megöl közöttük még 1000-et. Ugye te hangosan a magyar hadsereg pártján állnál? Várom válaszod!!! :D ui: a képzeletbeli példa még mindig cigánypártibb ugyanis a cigányok magyarországon nem bennszülöttek ellenben a palesztin(iai) arabok igen.
kabelbarat (törölt) 2014.07.25. 10:35:16
Amiről te beszélsz az bűnözés, ez pedig háborús helyzet.
feri846 2014.07.25. 10:45:02
ui:a palesztinok jórésze is izraeli állampolgár. azt meg, hogy mi a háborús helyzet vagy mi nem az az nézőpont kérdése.
utóirata: veletek ellentétben én hajlandó vagyok konkrét adekvát választ adni.
kabelbarat (törölt) 2014.07.25. 10:48:56
Nem.
Azért nem válaszoltam, mert úgy gondoltam egyértelmű.
Ha viszont fegyveres cigányok szervezett csapatokban, tömegével gyilkolnák a magyar civileket, akkor már mindjárt más lenne a helyzet.
feri846 2014.07.25. 10:59:40
A Kasszám-brigádok mikor gyilkolták tömegével a civileket? Illetve nálad a tömeg szó is relatív, ha gojokról vagy a választottakról van szó ? :D Gondolom mostani palesztin közel 1000-fős áldozati szám az smafu a kasszám-brigádok által 90-es években megölt néhány tucat izraeli az maga az apokalipszis. :D
kabelbarat (törölt) 2014.07.25. 11:20:18
A mexikói drogháborút lehetne felhozni.
Abban összesen 111000 ember halt meg.
2013-ban 11000. Mégsem jött senki népirtással, meg büdös fasitszta mexikóiakkal.
feri846 2014.07.25. 11:36:37
feri846 2014.07.25. 11:39:38
feri846 2014.07.25. 11:49:31
kabelbarat (törölt) 2014.07.25. 11:49:55
Ha már a rendőrség nem tudja kezelni, akkor háborús konfliktus.
Az emberek felsorakoznak közös érdekek mentén és egymásnak esnek.
A mi érdekeink egyértelműen Izraellel közösek.
feri846 2014.07.25. 11:50:50
kabelbarat (törölt) 2014.07.25. 11:53:30
Nem szoktam képmutató módon kiállni ügyek mellet, hogy demonstráljam milyen jó ember vagyok.
feri846 2014.07.25. 11:54:43
ui: CIA meg üzletelget velük nah mindegy
feri846 2014.07.25. 11:56:51
kabelbarat (törölt) 2014.07.25. 11:59:21
Tudod pont azért vannak ilyen értelmetlen konfliktusok a világban mert ilyen hozzád hasonló hígagyúak "ősbűn"-ről ugatnak.
Mondd az USA-nak, hogy adja vissza a földet az indiánoknak!
feri846 2014.07.25. 12:12:59
ui: takonykám mennyit fizet neked az izraeli propaganda minisztérium,hamár személyeskedünk?
kabelbarat (törölt) 2014.07.25. 12:25:51
Skatulyákban gondolkozol.
Ha Mo. lakosságának a fele cigány lenne, és rendszeresek lennének az etnikai alapú gyilkosságok, robbantások, összecsapások, akkor hasonló helyzet alakulna ki mint ott.
feri846 2014.07.25. 12:49:35
feri846 2014.07.25. 12:58:52
kabelbarat (törölt) 2014.07.25. 12:59:55
Ezeket a rendszeres etnikai alapú gyilkosságokat szerintem csak a kuruc fújja fel.
Majd ha a lakosság jelentős részének napi problémái lesznek miatta, akkor fog bárki extrém megoldásokhoz nyúlni.
feri846 2014.07.25. 13:18:37
kabelbarat (törölt) 2014.07.25. 13:27:07
Csak ne csodálkozz ha akkor hirtelen megtízszereződik a konfliktusok száma, és a maradék értelmiség jelentős része elhúz külföldre!
Illetve azon se lepődj meg ha szankciók lépnek életbe az országgal szemben!
Utána majd el lehet gondolkozni, hogy mennyire volt ez jó ötlet.
Izraelt alapból támadták a környező országok. Pont leszarták milyen a megítélésük.
feri846 2014.07.25. 13:36:02
kabelbarat (törölt) 2014.07.25. 13:43:01
Persze, elég retardált ötlet volt beköltözni arra a környékre ahol zsigerből gyűlölik őket, de hát a szent könyvben ez van. Ezen már elég késő rágódni.
feri846 2014.07.25. 14:12:01
kabelbarat (törölt) 2014.07.25. 14:36:19
Mindháromban kódolva van egy felsőbbrendűségtudat, meg az alsóbbrendűek leigázása, kiegészítve egy funkcionális belső morállal.
Elvileg egyik sem összeegyeztethető a békés együttéléssel, gyakorlatilag mindhárom.
A gyakorlatban azt látni, hogy a muszlimok mennek neki a zsidóknak, de persze nem jó ezeken nagyon rugózni, mert csak negatív indulatokat gerjesztenek.
Azt veszem észre, hogy a szekuláris nyugatinak az iszlám a legidegenebb, de úgy gondolom, hogy alapvetően ha jólét van szólásszabadság és szabad információáramlás akkor az emberek békésen elélnek egymás mellett.
Gázáról/ból csak tömény propaganda jön, mindkét oldalról.
Krisz11 2014.07.25. 18:06:34
kabelbarat (törölt) 2014.08.03. 16:27:38
Nem fasiszta hozzáállás a részemről, hanem militarista.
Azt hiszem, hogy a militarista hozzáállás, és a militarista vezetés tekeri bele a két felet ebbe az abszurd helyzetbe.
És bár kezelni tudja az adott szituációt, megoldani nem.
Ad Dio 2014.08.03. 20:27:26
Nagy dolog ilyet beismerni. Respekt.
Nem vitatom, hogy az erőszak képes bizonyos helyzeteket kezelni, néha még meg is oldani. De ebben a konfliktusban aligha hiszem hogy képes lenne tartós egyensúlyt teremteni az erőszak. Annak a rengeteg civil áldozatnak a vére a terroristák televényét öntözi. Akinek a házastársát, apját, anyját, gyermekét, testvérét stb most megölik az izraeli katonák, vajon mit fog érezni? Gyűlöletet. Lesz vesztenivalója ha mindent elvesznek tőle? Nem lesz. Gyűlölet+elkeseredettség=???
Hosszú távon ha Izrael élhetetlenné válik+esetleg elveszíti az USA feltétlen támogatását, akkor megindulhat egy fordított alija. És az beláthatatlan következményekkel járhat akár magára Izrael államra nézve is.
annamanna 2014.08.05. 01:48:11
"A már járni sem tudó költőt a győri kórházba irányították. Mivel a várost a szövetségesek éppen szőnyegbombázták, így rengeteg súlyos sebesült és halálos áldozat lett a romok alatt. Emiatt az intézmény nem tudta fogadni, elküldték. A beteg munkaszolgálatosokat – köztük Radnótit – egyetlen győri kórház se fogadta be."
hu.wikipedia.org/wiki/Radn%C3%B3ti_Mikl%C3%B3s
"A szőnyegbombázás egy harci repülőgépek által végrehajtott demoralizáló, megtorló vagy elrettentő terrorakció. A második világháborút lezáró nürnbergi per és kísérő perei óta nemcsak a közvélemény megoszló a szőnyegbombázás megítélésében, hanem alkalmazásában a bombázó légierővel rendelkező államok is. (...)
Jellemzői
Általában nincs egy konkrét kiválasztott (katonai, infrastrukturális, gazdasági) célpont.
A kötelékben érkező repülőgépek egyszerre, vagy közel egyszerre oldják ki bombaterhüket.
Célja az adott terület teljes megsemmisítése, illetve a megfélemlítés és demoralizálás a civil lakosság és azok anyagi javainak pusztításával. (...)
Stanley Baldwin brit miniszterelnök már 1932-ben ezt mondta az alsóházban: „Az egyetlen védekezés a támadás, és ez azt jelenti, hogy több nőt és gyereket kell gyorsabban megölni, mint az ellenség, hogy megmentsük magunkat.” (...)
a második világháború teljes tartama alatt a brit hadvezetés a háborús siker zálogát a megfélemlítésben és demoralizálásban látta.
Az is igaz azonban, hogy a háború kezdetén a különbségtétel nélküli terrorháborúra létrehozott RAF bombázó állomány pragmatikus szempontokból felülírta saját elvi szempontjait, és a szőnyegbombázások helyett ipari és katonai célpontokat keresett, mert nem akarták a brit városokra vonni Hitler megtorló csapásait. A bombázások pontatlansága azonban előbb-utóbb azt a látszatot keltette a németekben, hogy szándékosság állt fenn, ami válaszcsapást generált, az meg újabbat. Jellegzetes különbség látszik a ledobott bombák típusa alapján is. A német bombázóknál alig 7,7% volt a gyújtóbombák aránya, és ezt főleg célmegjelölésre használták. A RAF bombázói 60% fölött használtak gyújtóbombát, hogy a polgári célpontokat felgyújtsák. A bombaháború kezdetéről pedig James Molony Spaight, aki 1940-ben a Légügyi Minisztérium államtitkára volt ezt nyilatkozta: „Az előtt kezdtünk el célpontokat bombázni a német szárazföldön, mielőtt a németek elkezdtek volna célpontokat bombázni a brit szárazföldön.” A közhiedelemmel ellentétben a bombaháborút nem Németország kezdte. 1940. júliusától a brit Bombázó Parancsnokság nagyarányú bombaháborúban gondolkodott (...)
A szövetségesek négymotoros repülőgépei a háború előrehaladtával egyre nagyobb mértékben hajtottak végre szőnyegbombázásokat a tengelyhatalmak városai ellen. Legismertebb akcióik Hamburg, Drezda és Tokió bombázása voltak, amelyek során több százezer ember halt meg vagy vesztette el otthonát. (...)
Az USA hosszas tárgyalások után vállalta csak, hogy beszáll a britek szőnyegbombázási gyakorlatába. Eleinte vadászvédelem nélküli, zárt alakzatú precíziós támadásokat hajtottak végre, de ahol a célzókészülék nem volt elég hatékony vagy más ok miatt nem volt lehetséges a pontos célzás, szőnyeget is terítettek. 1943. október 13-án végezték az első tervezett terrorbombázást Münster ellen. Egyre többet repültek vadászvédelemmel és a német légierőt is gyakorlatilag kikapcsolták, mégsem tértek vissza ezután a precíziós bombázáshoz.
1945. tavaszától Japán ellen is kizárólag terrorbombázásokat hajtottak végre, amelyek közül egyedül a március 10-i Tokió elleni 80 000 halálos áldozattal járt. A szőnyegbombázások között kell számon tartani az USA két emberiségellenes bűntettét, Hirosima és Nagaszaki lerombolását. Ezek egyetlen repülővel és egyetlen bombával elkövetett „terrorbombázások” voltak, a szőnyegbombázás minden fontos jellemzőjével (katonai célpont hiánya, a civil lakosság elleni akció, elrettentés és demoralizálás céljával hajtották végre, nagy területet érintett egy időben)."
hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C5%91nyegbomb%C3%A1z%C3%A1s