Igen, igen, nem, nem
Címkék: liberális bevándorlás kettős állampolgárság kesztyű nélkül Balogh Gábor Helsinki Bizottság 2004 december 5.
Tweet
Ezen a héten kézhez kaphatta az Isten adta nép a Nemzeti konzultáció című ingyenes (lószart ingyenes, egymilliárnyi közpénzbe kerülő) politikai szóróanyag újabb számát. A téma ezúttal a "terrorizmus és a bevándorlás". Az Indextől a 444-en át a Cinkig számtalan helyen megírták, hogy mennyire ócska demagógia ez az egész. Nagyjából igazuk is van. A hiteltelenség, az őszintétlenség, az ordító pártpolitikai motiváció édeskés, rothadt szaga lengi be azt egész ügyet. De nem csak a postaládákba kézbesített papírok ontják ezt a bűzt - a felháborodott kommentárok is.
Mert, hát lett volna mire kiakadni korábban is, méghozzá nagyon hasonló ügyben. A 2004 december 5-i kettős állampolgárságról tartott népszavazás kampányában az akkori balliberális hatalom majdnem szóról szóra ugyanazt mondta, mint ma Orbánék: a bevándorlók elveszik a munkahelyünket, a szociális ellátórendszeren élősködnek, és biztonsági kockázatot is jelentenek. Gyurcsányék a közel-keleti és afrikai migránsok helyett akkor a határon túli magyar áttelepülőktől. az olcsón dolgozó "román vendégmunkásoktól", meg az Erdélyből, Kárpátaljáról és Délvidékről özönlő nyugdíjashordáktól akarták megvédeni a hazát. Terrorizmus helyett meg a szomszédos országokkal megromló kapcsolatokkal, "új balkáni háborúval" paráztatták a népet.
Lehet, hogy az én memóriám csal, de valahogy kurvára nem emlékszem, hogy akkor a balos/liberális/nemjobbos média emberjogi freedom fighterei odavetették volna magukat a demagóg idegenellenesség szennyes, barna áradata elé. Tudom, hogy a lövészárok másik oldalán is sokan voltak, akiknek nem tetszett a gusztustalan kampány. De a többség fegyelmezett harcosként hallgatott, legfeljebb csak az ellenség feje fölé lőttek, a Gyurcsány-Hiller-Kuncze Hatecore Band mocskos szövegeit kicsit cenzúrázva játszották. De játszották.
A legtöbben eltartott kisujjal, keserű mosollyal az ajkukon megállapították, hogy "hát, ilyen ez a szemét politika", azt pedig bátran, keményen meg is írták, hogy erről elsősorban a jobboldal tehet, amely politikai eszközzé tette a határon túli magyarság kérdését. Hogy erre a baloldal az addigi magyar politikatörténet legtöményebb gyűlöletkampányával válaszolt. arról majd' mindannyian hallgattak.
A Helsinki Bizottság most arra szólít fel, hogy üresen küldjük vissza a konzultációs kérdőívet, mert "a manipulatív kérdésekre egyszerűen nem lehet jó válaszokat adni", és mert "tiltakozni szeretnének a kormány idegengyűlölő kampánya ellen, és felháborítja őket a bevándorlókat veszélynek beállító propaganda." Szerintem nagyrészt igazuk van. (Bár a tömeges migráció körüli minden probléma és kényelmetlen kérdés hisztérikus tagadását ugyanekkora demagóg néphülyítésnek tartom, de erről majd máskor...)
Azonban, akit jó emlékezettel vert meg a sorsa, annak ilyenkor bevillan a Bizottság elnökének, Kőszeg Ferencnek a 2004-es bölcselkedése másfél héttel a népszavazás előtt:
"Hárs Ágnes felmérése szerint a határon túli magyarok átlagos bérelvárása Magyarországon (kerekítve) 62 500 forint, a hazai keresetek átlaga viszont a teljes munkaidőben foglalkoztatottak körében 104 400 forint. A határon túliak feltűnése a munkaerőpiacon tehát - legalábbis egy időre - leszorítaná a hazai munkabéreket. (...) Nem, nem lehet otthon maradni, nem lehet kibújni a felelősség alól. Nemet kell mondani, bármilyen fájdalmas is."
Mielőtt egy előzékeny kommentelő felhívná a figyelmemet arra, hogy Kőszeg támogatta legalább a Magyarországra áttelepülő magyarok könnyített honosítását - jelzem, hogy ezt sem felejtettem el, és többek közt emiatt is tisztelem a veterán jogvédőt. De ettől még képes volt leírni ezeket a mondatokat. Úgy hogy tudta, milyen közhangulat uralkodik, tudta, milyen ótvaros gyűlölet ömlik az emberekre a kormány propagandájából. Mégis melléjük áll, és több ezer karakternyi tépelődés után végül csak kimondja: még a távol maradás sem megoldás, menjetek el, és nyíltan köpjetek le, alázzátok meg, rekesszetek ki három millió embert! Mert meg kell védenetek magatok tőlük. Mert idegenek és kártékonyak.
Ugyan, mi a bánatos franctól különböznek ezek a szavak a nemzeti konzultáció néphergelő bullshitjától?
Elárulom: abban, hogy akkor magyarokról, most pedig nem magyarokról van szó. És a hazai liberális belterjben minden olyan kezdeményezésre, amelyeknek magyarok, pláne határon túli magyarok a kedvezményezettjei, pillanatok alatt ráhaluzzák a nacionalizmus sátánbélyegét. Ez ellen küzdeni pedig a legalapvetőbb kötelessége minden jó érzésű demokratának. Akkor is , ha ezen a meccsen a nacionalizmus legócskább hamisított pólóját, a sovinizmust, sőt ebből is a leghitványabbat, a jóléti sovinizmust kell magukra húzni.
Igen, kedves liberálisok, jogvédők és humanisták: ilyen ez a szemét politika. De addig nincs jogotok eltartani az ujjatokat, ameddig ti magatok is részei vagytok ennek a mocskos játéknak - ráadásul váltogatva a térfeleket, attól függően melyik oldalon van a gonosz nacionalizmus, és melyiken a felvilágosult európaiság. Igen, aljas és kisstílű manipuláció, amit a kormány művel. De a '89 utáni magyar történelem első gyűlöletkampányát a baloldal csinálta 2004-ben - és ti akkor hallgattatok. Most meg hangosak vagytok. Mondom: alapvetően jogosan. De hogy is mondja Krisztus? "Hanem a szavatok legyen: Igen, igen; nem, nem. Ami pedig ezeken felül van, a gonosztól való." Ezt a lécet vertétek le egy évtizede...
Balogh Gábor
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
megamedve 2015.05.17. 06:03:55
Nekem pl. nem hiányzik, hogy elburkolt fejű nők jelenjenek meg közöttünk, meg ilyenek. Engem zavar és kész. Ha elém tesznek egy bogarat és elkezdik magyarázni, hogy ez tulajdonképpen egy tápláló eledel, attöl hogy elhiszem, még nem fogom megenni.
Toportyán Zsóti 2015.05.17. 06:53:06
Toportyán Zsóti 2015.05.17. 06:54:52
Arthur Bloch 2015.05.17. 07:03:28
Krisz11 2015.05.17. 10:40:48
Krisz11 2015.05.17. 10:53:02
Hol van az megírva, hogy egy bevándorló (még ha esetleg tényleg helyi konfliktus elől menekül is) csak és kizárólag Németországban,Svájcban, vagy a világ top 10 legfejlettebb országában telepedhet le? Mert neki joga van hozzá.
Ha valaki afrikából jön, akkor ott van Törökország, bulgária, szerbia, koszovó, telepedjen le ott. Ezekben az országokban béke van. Nincs joga mindenkinek Svájcba özönleni. Vagy menjenek Ukrajnába letelepedni, ott is béke van.
Krisz11 2015.05.17. 11:03:58
A világon mindenhol van határvédelem, és mindig is volt. Az az őrület csak az EU-ban próbál lábat vetni, hogy engedjünk be mindenkit.
"Ebben a kérdésben sincs semmi különbség az ún. Jobb és Bal között"
Csak annyi, mintha a lakásodba váratlanul beköltözne egy vadidegen, és az lenne a vége, hogy összeverekednétek. Akkor is mondhatnád, hogy semmi különbség nincsen az önkéntes lakásfoglaló és a tulajdonos között, mert mind a kettő egy agresszív állat.
Aranytorkú Károly Művész Úr 2015.05.17. 16:33:54
Igen, a 2004-es gyűlöletkampány (valami nyugdíjasszövetség, vagy mi a fene) volt az a pont, amikor végleg lehúztam a klotyón azt a bandát. Most ti jöttök...
Arthur Bloch 2015.05.17. 17:40:03
Krisz11 2015.05.17. 21:04:49
"1/Az EU most sem azt mondja,hogy mindenkit engedjünk be.."
Nem azt mondják, de azt teszik. A szabályok szándékosan olyan gyengék, hogy bárki átjöhet. Az, hogy mit mondanak csak paraszt vakítás.
56-57-ben az európai kultúrkörhöz tartozó képzett és dolgozni vágyó magyarok mentek ki. Ne hasonlítsuk az afrikaiakat (akik 99%-ban nem ilyenek) a magyarokhoz. Ha Svédek vagy mondjuk Japánok akarnának ide költözni és dolgozni szerintem senkinek nem lenne baja vele. A svábokkal is tökéletes egyetértésben élünk. Csakhogy nem azok jönnek.
Veridicus76 2015.05.17. 22:43:00
Arthur Bloch 2015.05.18. 05:11:05
Krisz11 2015.05.18. 21:50:04
"miután a II.Vh. után elüldöztük őket"
Nem hiszem, hogy minimális alapon is a nevemben vagy a magyarok nevében beszélhetnél, hogy "MI" elüldöztük. Az ország megszállás alatt volt, a hatalomra került zsidókon, bolsevikokon kívül mindenki tisztelte a svábokat akkor is.
" igénylik a polémiát"
Az nem polémia, hanem átverés, ha a törvény papíron tilt valamit, de a valóságban nem tartatjuk be. A választói akarat semmibe vétele. Ennyit a nyugati ál-demokráciákról.
"Ha valaki nem élt a mi 56-57-es kivándorlási időnkben: az ne flancoljon a mi akkori európai kultúrkörünkel.."
Magyarként azért enged meg, hogy hivatkozzak rá, ahogyan azt te is megtetted.
Van még egy dolog, amit nem fogsz elismerni mert nem illeszthető a liberális ideológiába, de ténynek tény:
A világon mindenhol, ahol feketék vannak többségben, a körülmények élhetetlenek. A világon mindenhol, ahol fehérek vannak többségben élhető környezetet és rendezett körülményeket teremtettek.
Ebből következik, hogy mi lesz a vége annak, ha átköltözik ide afrika.
Arthur Bloch 2015.05.19. 06:02:07
pitcairn (törölt) 2015.05.19. 16:54:51
minek kell ide a "királyi többes"?
a kitelepítések, ill. az üldözések kapcsán konkrét tettesek voltak nem kell idekeverni az egész "kollektívát"
pitcairn (törölt) 2015.05.19. 16:58:46
Katar lakosságának a 90%-a bevándorló
en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Qatar
hová akarod ezt még fokozni?!
pitcairn (törölt) 2015.05.19. 17:01:14
miért pont 56-57-ben?!
1914-ig akár New York-ig is elmehettél útlevél nélkül...
nyitva voltak a határok...
mindenki oda ment ahová akart
feltéve ha az adott földterület __tulajdonosa__ is ott akarta látni...
pitcairn (törölt) 2015.05.19. 17:03:53
1914 előtt jóformán minden határ nyitva volt
minden további nélkül elmehettél Budapestről New York-ba vagy Fokvárosba vagy Kalkuttába vagy Ausztráliába vagy jóformán bárhová úti okmányok nélkül...
munkát is vállalhattál, le is telepedhettél
a kutyát nem érdekelte az egész...
Arthur Bloch 2015.05.19. 18:03:24
melaena 2015.05.19. 22:23:22
Komolyan van olyan egyszeru lelek ,aki szerint liberalis = szdsz?
Vagy egyszeruen csak liberalis =
Mindenki, aki nem huzna fel az elso lampavasra az orban-fele bunszervezet osszes tagjat ?
Krisz11 2015.05.19. 23:39:08
"1914 előtt jóformán minden határ nyitva volt"
Akkor még nem jelentett veszélyt a bevándorlás. Az ipari forradalom nem terjedt el mindenhol Európában. Afrika meg azóta sem jutott el az iparosodás szintjére. Előtte nem voltak ilyen különbségek.
Krisz11 2015.05.19. 23:59:37
A liberalizmus számos eredeti célkitűzése (törvény előtti egyenlőség, szólás szabadság) már (papíron) megvalósult.
A baj az, hogy meghasonlott önmagával, és totalitásra törekszik. Akik elutasítják a liberalizmust, azokkal szemben üldöző hadjáratot folytat. Hány közszereplő vállalhatja például fel, hogy nem ő tartja normálisnak a buzulást, vagy nem kedveli a négereket?
Egy sem, mert a liberálisok elutasítják a gondolat, a lelkiismeret és a szólás szabadságát (ebben a tekintetben).
A régi világrend értékeit (Isten, Haza, Család) persze korlátok nélkül lehet -és szerintük kell is- támadni, becsmérelni.
Meghasonlottak önmagukkal, így jelenlegi formájában tényleg szitokszó a liberalizmus.
pitcairn (törölt) 2015.05.20. 09:20:58
és miért nem jelentett veszélyt a bevándorlás?
a válasz egyszerű:
akkoriban még nem voltak un. "jóléti" rendszerek, ill. nem lett vmi feddhetetlen „bálvány” a képviseleti demokrácia
ergo
az „őslakosokra” még nem róhattak kötelezettségeket a bevándorlók a parlamenti választások eszközén keresztül
persze ettől még voltak feszültségek, de a XX. század elejéig alapvetően a __tulajdonos__ kompetenciájába tartozott az, hogy kit engedett a __birtoka__ területére
és ehhez lényegében senkinek sem volt semmi köze
pitcairn (törölt) 2015.05.20. 09:41:46
a bevándorlás különben 1914 előtt is inkább a nagyobb és dinamikusabb urbánus központok felé irányult
a vidéki területek felé a földbirtokok leosztása után már relatíve kevesen mentek
persze voltak kivételek, pl. az alábbi __magyar__sztoriba tegnap botlottam bele
BUDAPEST, GEORGIA USA
www.facetspro.com/BudapestGA/BudapestGA.html
a Georgia-i fehérek egyébként úgy tűnik, hogy rühellték a magyarokat, de a magyarokat betelepítő földbirtokos, Ralph L. Spencer, akaratával nem mehetek szembe
végül az 1908-as szesztilalom segítségével nyírták ki a bortermelésre specializálódott magyar enklávét
"A környékbelieknek nem tetszett a magyar közösség életmódja, valamint hogy nem beszélték az angol nyelvet. Rengeteg előítélet volt a magyarokkal szemben, sőt, a helyiek le is nézték a messziről jött borászokat. 1908-ban Georgia Államban szesztilalmi törvényt hoztak (Prohibition Act in Georgia), és ennek következtében hanyatlásnak indult a bortermelés. A magyarok, akik elveszítették a megélhetésüket, visszaköltöztek északra, ahol ismét csak bányákban tudtak dolgozni. "
Budapest (Georgia)
hu.wikipedia.org/wiki/Budapest_%28Georgia%29
pitcairn (törölt) 2015.05.20. 09:55:54
inkább az a baj, hogy annak, ami ma "liberalizmus" fedőnéven fut köze sincs a klasszikus liberális értékekhez
az un. klasszikus liberalizmus az un. „negatív jogok” (a választás szabadsága…) mellett szállt síkra, míg a mai, meglehetősen kollektivista, szociál-liberalizmus az un. „pozitív jogok” élharcosa lett (azaz végtelen jogszabályokkal akarja – ___kötelező___ jelleggel – létrehozni a „szép új világot”… még akkor is ha a kutyának sem kell ez… vagy esetleg nem is olyan szép…)
ez a két megközelítés nem egyeztethető össze egymással…
IdomitottFoka 2015.05.20. 10:12:49
Arthur Bloch 2015.05.20. 11:56:38
Arthur Bloch 2015.05.20. 11:57:16
Krisz11 2015.05.20. 23:10:37
Persze, sokmindent el lehetne rólunk mondani, csak a svábok kitelepítése az aztán rohadtul nem róható fel a magyaroknak. Főleg nem a kollektív bűnösség elve alapján.
Emlékeztetnélek rá, hogy azok ellen akik a svábokat utálták és kitelepítették, meg malenkíj robotra vitték - vagyis a kommunisták és zsidók ellen - harcoltunk a Második Világháborúban, majd 2 elvesztett világháború után még egymagunk fellázadtunk a Szovjetunió ellen 56-ban.
Tehát valamit nagyon rosszul fogsz fel ebben a tekintetben.
Arthur Bloch 2015.05.21. 05:51:47
Nem kell mindenáron bűnösnek, sem bűntelennek éreznünk a múltunkat, de legalább a jövőben kellene valamiket másként tennünk,hogy ne ismétlődjön folyton ez a "kesergős,magyarkodós" világunk...Előbb azonban ismerjük meg a tényeket,amik megtörténtek 1944-46ig...Még élnek emberek,akik mindezt megélték,tetszik vagy sem..- 1956 - Egy csodás új világnak indult,amiben egyedül maradtunk..- Ám akkor sem volt minden olyan tiszta és világos.Nobilitas sola est atque unica virtus...az erény és a tiszta nemesség nem járatos a golyózáporban.
feri846 2015.05.21. 15:00:02
Ja a lakossága, de nem az állampolgára. :) Akik ha nem meghívó levéllel-dolgozni jönnek be sem tehetik a lábukat.
pitcairn (törölt) 2015.05.24. 23:58:24
ok, de ha erre építed fel a gazdaságot, akkor később már nem nagyon tudsz szabadulni a külföldi munkavállalók jelenlétőtől
néhány évtized és ezek egy része jó sansszal állampolgár lesz
==T== 2015.06.02. 11:17:25
a jászok és a kunok még rendben voltak, de ugye az eredeti cél - hogy a mongolok ellen segítsenek - nem jött össze, mivel először gyorsan befogadtuk őket, aztán gyors összeveszés, majd vagdalkozva kivonulás, majd újra visszatelepítés - de ez még elment.
A továbbiak viszont katasztrofális következményekkel jártak.
szerbek: A XV-XVI.században török elől menekülő szerbek tömegei települnek le a Délvidéken. Már viszonylag hamar véres etnikai konfliktusok (Cserni Jován), a XX. századig a szerbek folyamatosan a Habsburg udvar eszközei a magyarokkal szemben, majd Trianonban viszik a délvidéket.
Románok: Ők is már IV. Béla idején megjelentek (kösz Béci), majd volt egy betelepülési hullám a törökbérenc Erdélyi Fejedelemség idején (éljen a vallási türelem), majd még egy hullám a XVIII. században az alacsonyabb jobbágyterhek miatt. Velük is de jól jártunk. Végig az udvart támogatták, néha kiirtottak pár magyar falut, majd vitték Erdélyt és a Partiumot.
Cigányok: ők vélhetően a törökökkel együtt jelentek meg a Balkánon és nálunk is, hatásai ismertek.
Zsidók: A törökök kiverése után minimális zsidóság maradt az országban. Ezután legnagyobb arányban a 48/49-es szabadságharc leverése és a Monarchia felbomlása alatt vándoroltak be (Galíciából, Oroszországból ill. német területekről). A Tanácsköztársaság alatt többségük még csak 2./3. (sok esetben első) generációs bevándorló. A kultúrharcban (népi vs urbánus) a nem magyar gyökerű urbánus oldal élharcosai, és hát más tekintetben sem egy sikertörténet a dolog.
Németek: Bár már IV. Béla is sok szászt telepített le Erdélyben és a Felvidéken, nagyarányú betelepítésük a török kiverése után történt - kifejezetten abból acélból, hogy ne magyarok öltözzenek az adott területekre - ma ezt etnikai tisztogatásnak tekintenénk. 200+ év alatt szinte minden udvarral való konfliktusban a magyarokkal ellentétes oldalon álltak, népi-urbánus vitában egyértelmű urbánus oldal, Trianonban vitték az Őrvidéket, majd a II. vh után tömegesen kitelepítették őket Magyarországról (a kommunisták részéről Nagy Imre volt a fő szorgalmazó, de tudtommal a Kisgazdák is vastagon benne voltak). Szóval összességében ez sem egy sikertörténet.
Magyarország meglátásom szerint csak azokat a bevándorlókat tudta jól integrálni, akik magányosan, vagy nagyon kis számban jöttek, nem szomszédos országból, de keresztényként (pl. örmények, olaszok, bolgárok)
***
Ami ezt a konzultációt illeti, sajnos teljesen jogos a migrációtól való félelem - sőt, ez már nem is migráció, hanem népvándorlás.
Okos ember a más kárából tanul, meg kell nézni mit tesznek korunkban a bevándorlók azokkal az országokkal, ahol nagyobb számban jelen vannak.
A buta ember meg a saját kárából sem tanul - lásd hozzászólásom első része.