A kormány elégedetten dőlhet hátra, megvalósította ígéretét: felemelte a pedagógusok fizetését. Vagy mégsem? Miért tiltakoznak a pedagógus-szakszervezetek? Miért nem fogadta kitörő örömmel egy álom beteljesülését a pedagógus-társadalom? Semmi nem elég jó a tanároknak? Mégis mi a fenét akarnak még?
Tanár vagy interaktív tábla?
Tavaly szeptemberhez képest rengeteget változott a közoktatás. Új a tanterv, vannak új tantárgyak, kezdődik a hit- és erkölcstanoktatás, minden általános iskolásnak délután négyig tart majd a tanítás, újabb évfolyamok léptek be a mindennapos testnevelés világába és vannak már bűnmegelőzési tanácsadók („iskolarendőrök”) is. Miért? Mert változtatni kellett. Gyorsan és gyökeresen. Mert valami, valamikor nagyon elromlott a magyar közoktatásban.
Rég nem igaz, hogy világszínvonalú. Valaha az volt, de már nem az. Alkalmazkodtunk a „Nyugathoz”, követelményeket csökkentettünk, hogy mindenki érettségizhessen, egyetemen és főiskolán „tanulhasson” tovább akkor is, ha alkalmas, de akkor is, ha teljesen alkalmatlan. Miért? Mert akkor jól fogunk mutatni a statisztikákban. Ennek azonban megvan az ára. Lebutított tantervek, csökkentett követelmények, pofonegyszerű érettségi a kompetenciák fejlesztésének rózsaszín ködébe burkolva.
És annak is megvan az ára, hogy egyes csoportok sportot űznek tanáraik elagyabugyálásából, ha azok véletlenül nekik nem tetsző jegyet adnak, vagy ha épp arra szottyan kedvük. Meg annak is, hogy sok esetben a családdal szemben az iskola lett az alapvető nevelés színtere is, hisz sokan iskolába kerülve még mindig nem ismerik a civilizált társadalmi együttélés legalapvetőbb szabályait (pl. nem tudnak köszönni), vagy nem tudnak késsel és villával enni, megkeserítve ezzel nemcsak tanáraik, hanem osztálytársaik éltét is. De a legfájóbb mégis az, hogy nemcsak európai összehasonlításban, hanem a magyarországi átlagbéreket tekintve is kiábrándítóan alacsony a magyar pedagógusok bére.
És hogy mi mindezek következménye tanári szempontból? Szinte megállíthatatlan kiábrándulás a szakmából, tömeges pályaelhagyás, a pályán maradok esetében pedig depresszió és végül a teljes kiégés. Erre pedig semmilyen közoktatás és semmilyen jövő nem építhető. Miért? Azért, mert kakaóbiztos számítógépek, csúcsszuper projektorok és e-learning nélkül még működik az oktatás, de tanár nélkül nem.
És ezért kellett volna az átalakítást azonnali és radikális fizetésemeléssel kezdeni - nem véletlen, hogy a pedagógustársadalmat is ez foglalkoztatta elsősorban az elmúlt néhány hétben.
Havi 200 fixszel a (tanár)ember könnyedén viccel?
A tanárok mai alulfizetettsége széleskörűen ismert, azt azonban kevesen tudják, hogy ez nem mindig volt így. Így alakult. Klasszikussal élve „történelmileg”. A Magyarország felemelkedésén fáradozó és e tekintetben az oktatásnak a hadiiparnál is meghatározóbb szerepet tulajdonító Horthy-korszak Magyarországán ugyanis egy középiskolai tanár fizetése még elérte a 454 pengőt, de a korabeli elemi iskolákban (mai alsó tagozat) tanítók is 278 pengőt kerestek. És ugye a korabeli dal szerint az ember „200 pengő fixszel” bizony már könnyedén viccelt. És, ha mindehhez hozzávesszük, hogy akkor élt kollégáink a társadalom kiemelten is megbecsült, sőt „megsüvegelt” tagjainak számítottak és hogy hány Nobel-díjast adott a világnak a Horthy-korszak Magyarországa, akkor biztosak lehetünk benne, hogy valamikor, valami nagyon elromlott. De mikor és hogyan?
A válasz egyszerű: 1945 után. A szovjet hadsereg árnyékában kibontakozó „új rendnek” ugyanis tömegoktatás kellett. Emelkedő számsorok, melyek a mögöttes tartalom nélküli érettségik és diplomák számának növekedését mutatják. Ezért egyfelől feláldozták a pedagógusszakma presztízsét és színvonalát az 1945 után elindított gyorstalpaló tanfolyamokon kiképzett tanárokkal, másrészt az 1946-os bérrendezés során az 1938-as fizetések 20%-ára (!) csökkentették a pedagógusok bérét. Értik? Ötödére. E ponton kezdődött e hivatás kálváriája, presztízsének szinte visszafordíthatatlan csökkenése, megbecsültségének eltűnése. És azóta sem változott semmi.
A sokfelvonásos béremelés-dráma
Persze nem minden a pénz és nem lehet egyenes arányba tenni az oktatás színvonalát a tanári fizetésekkel. De az elhivatottság, a lelkesedés vagy a szakma szeretete eddig sem hiányzott a magyar pedagógustársadalomból. Sőt! Ez tartotta és tartja ma is életben a magyar közoktatást. Csakhogy örökké nem lehet erre bazírozni. Mert mindenki szívesebben dolgozik akkor, ha meg is fizetik, és nem kell szülői pofontól rettegnie. Ráadásul az oktatás színvonala is jobb, ha a tanár nem a délutáni különóra-dömpingjére relaxál az iskolai tanórák alatt.
Mégsem történt az elmúlt évtizedekben szinte semmi. 2002-ben szavazatszerzés céljából ész nélkül felemelték 50%-kal a tanári fizetéseket, csakhogy ennek költségeit az önkormányzatokra hárították, ráadásul az emelés néhány éven belül elinflálódott.
És aztán a kábításon kívül semmi, évekig. Közben pedig minden romlott. A gyerekek, a munkakörülmények, az idegek, a motiváció. Minden.
Majd jött 2010 és a hoffmanni ígéretek. Aztán az ígéretek elhalasztása. Aztán a köznevelési törvény, mely reményt adott, hisz a pedagógus-életpálya modell bevezetésének időpontját 2013 szeptemberében határozta meg és a mindenkori minimálbér 180%-át ígérte a főiskolai, 200%-át pedig az egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógusoknak. Aztán ezt is elhalasztották. És végü, mikor már nem lehetett mit csinálni, mert beindult a 2014-es választási kampány, akkor gyorsan, kiherélve bevezették az életpályát.
A tanárkodás örök szegénység
És úgy tűnik az is marad. Miért? Azért, mert a 2011-es köznevelési törvényben lefektetettekhez képest most is csak 60%-kal sikerült emelni a pedagógusok bérét, ami összességében 34%-os általános fizetésemelkedést jelent a pályán dolgozók döntő többségének. Igen, ez kétségtelenül emelés. Csakhogy nem erről volt szó.
Merthogy csak 2008 óta 31,2%-kal csökkent a pedagógusok bére az infláció miatt. A tanári fizetéseket ugyanis – szemben például a nyugdíjakkal - nem indexálják inflációt követően. A mostani 34%-os emelés tehát így puszta szinten tartás. Lenne.
Csakhogy az életpálya-modell bevezetésével az eddigi 22-ről 26-ra emelkedett a kötelezően tanítással töltendő/hető órák száma, miközben az is előírás, hogy ezen felül további 6 órát kell minden pedagógusnak az oktatási intézményben töltenie például helyettesítéssel vagy a tanulók felügyeletével. Ez így összesen 32 iskolában töltött órát jelent, a korábbi 22-vel szemben. A heti 40 órás munkakeretig hátra lévő maradék 8 órát fordíthatja a pedagógus például dolgozat-összeállításra, javításra, adminisztrációra, ami lényeges csökkenés a korábbi 18 órához képest. És igen, kell ennyi idő például egy 35 főst osztály 3 oldalas történelem dolgozatának kijavításához. Az iskolai plusz munkát pedig senki sem fizeti meg.
Ráadásul az életpálya-modell eltörölt számos pluszjuttatást is, melyek közül a legfájóbb a tanári fizetés egyetlen eddigi reális kiegészítési lehetőségének, a túlóradíjnak a megszüntetése.
És hogy miért visszás mindez? Azért, mert az eredeti tervek BÉREMELÉSRŐL és nem munkateher-növekedéssel egybekötött kereset-kiegészítésről szóltak. Ez azonban minden, csak nem béremelés. Ha jóindulatúak vagyunk, akkor inflációt követő szinten tartás cserébe a több munkáért, ha rosszindulatúak vagyunk, akkor relatív fizetéscsökkentés. És hogy miért probléma ez?
Azért, mert a beígért fizetésemelés elszabotálásával újra átverték a pedagógustársadalmat. És azért is, mert így lassan nem lesz tanár. Egyébként már most is alig van fizika, kémia vagy matematika szakos kolléga (akinek van esze, mérnöknek megy), sőt, a bölcsész szakos hallgatókat is ösztöndíjakkal kell csalogatni tanárszakra. Értse már meg végre mindenki, hogy ez így nem megy! A pedagógusszakma szocialista típusú felfogása tévút, hiba, főleg mai, tudásalapú társadalmunkban.
Jogos elvárás a társadalom részéről, hogy tanárnak a legjobbak menjenek. De akkor tisztességesen meg is kell fizetni a pedagógusokat. Mert ez így sokáig már nem tartható.
Patkós Dániel
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Aki tanárnak megy, az idióta? 2013.09.17. 09:26:02
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
imres 2013.09.15. 21:13:45
"minden általános iskolásnak délután négyig tart majd a tanítás,..."
hazugságot.
Vagy nem tud szöveget értelmezni, vagy a jellemével van egy kis probléma.
Egyik sem szívderítő.
belgabela 2013.09.16. 06:12:31
belgabela 2013.09.16. 06:13:34
bervas · http://mt10.blog.hu 2013.09.16. 08:32:43
Hozzáteszem, középfokú képzés szétesésének köszönhetően az egyetemeken is megindult a tudás, az oktatók eróziója. Körülbelül 10 éve nem volt alapbér béremelés.
A végzett diplomás diák körülbelül fele annyit kap kezdő oktatói szamárlétra mászóként, mint pl. kezdő mérnökként. Egy kezdő mérnök fizetését kb. tíz év szamárlétra mászással éri el. Tervezhető a tíz éven belüli drasztikus színvonalesés az egyetemi oktatásban.
Már most léteznek virtuális tanszékek, ahova az ipar küldi és/vagy fizeti az oktatókat. Ezzel nem lehet hosszú távra tervezni.
Pan Modry 2013.09.16. 08:38:05
hulye paraszt, itt nem az a lenyeg hogy a tanarok jol v rosszul keresnek, hanem az hogy a magyar oktatas nemzetkozi versenykepessege romlik, sok egyeb mellett az ertheto okokbol motivalatlan tanarok miatt is, na ennek meg az lesz a kovetkezmenye, hogy a te fattyad is egy akkora hulye paraszt lesz mint te. Ertheto?
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.09.16. 08:41:47
toportyánzsóti 2013.09.16. 08:42:40
Flúgatlan 2013.09.16. 08:47:32
És még ez nem is minden. Egy csomó járulékot visszavettek, pl. az érettségiztetésért járót. Ezeket is ezentúl munkaköri kötelességből, a megemelt összegű bérért kell végezni, de sokak esetén éves szinten nem biztos, hogy nő a bevétel.
Sok helyen nem lesz (félállású) rendezvényszervező, ezt is rátestálták a magasabb óraszámra kötelezett tanárokra.
És még hosszasan lehetne sorolni, de a lényeg az, hogy a megemelt óráaszám, a gyakorlatilag 0 segítői kapacitás, a sok idióta kötelező adminisztráció mellett az a tanár, aki csak kicsit is becsületesen végzi a munkáját, 50 óránál kevesebbel nem ússza meg a munkahetet. Mert 8 óra nem elég a dolgozatjavításra, rendes készülésre, stb.
Ja, a kormány példálózott nyugati adatokkal, hogy ott mennyi a kötelező óraszám, csakhogy ott egy csomó segéderő is van, és pl. nem minden dolgozatkupacot az órát tartó tanár javít, nem ő szervezi a diákok színházlátogatását, nem ő cipeli a szertárból a cuccokat, stb.
Szevasztok 2013.09.16. 08:56:43
Tanulság: akár szocik, akár fidesz a pedagógusok csak szívnak...
Mária 2013.09.16. 08:59:29
Tesztet kell íratni, a, b, c válaszokkal és megoldókulccsal. 10 kérdés, 3 perc per dolgozat, max 2 óra, per osztály a javítás. A halál se olvasna végig osztályonként 105 oldal macskakaparást.
Gera 2013.09.16. 09:00:26
Egyébként fenntartom, hogy a dologban a tanárok is hibásak, nem voltak képesek összefogni és egy normális szakszervezetet csinálni, ami tényleg védi az érdekeiket.
Gera 2013.09.16. 09:01:27
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.09.16. 09:03:56
Egy töridolgozat max két oldal a5-ös papír. Az a tanár, aki egy óra alatt nem olvas el 40 oldal a5-ös irományt, komoly gondokkal küzd, ne menjen ilyen pályára. Ez pedig simán belefér délután 4-ig. Más is 8 órát dolgozik, van, hogy kevesebb pénzért, csak ők nyáron is.
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 09:12:08
Totof 2013.09.16. 09:13:35
Azt írtad, nem háromoldalas, hanem 2. Szóval 35x2 az 40. Ha ennyit tudsz a tanításról is, nem csoda ha ekkora hülyeségeket írsz.
gchg 2013.09.16. 09:18:16
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.16. 09:21:02
Nikorene 2013.09.16. 09:21:24
Gimis emlékeim szerint:
1) A4esre írtuk a dolgozatot
2) inkábbb 3 oldal volt mint 2
3) havi egyszer tuti írtunk
4) 2 történelem tanár volt a 16 osztályra
5) az egyik tanár történelem-földrajz, a másik magyar-történelem szakos volt, tehát nem csak történelem dolgozatokat javított
No akkor most számold át megent. Nem hiszem, hogy ezek a pontok sokat változtak volna az elmúlt években, ha igen, akkor csak rosszabbak lettek.
gchg 2013.09.16. 09:22:07
Nikorene 2013.09.16. 09:22:41
6) 28an voltunk az osztályban, most 30 felettiek az osztálylétszámok.
room_101 2013.09.16. 09:23:26
A fülkeforradalom legnagyobb eredménye, hogy mára ez az illúzió is kiveszett, aki "radikális azonnali fizetésemelés"-t szeretne, az ne itthon keresse.
Nikorene 2013.09.16. 09:24:11
DezInf 2013.09.16. 09:24:13
Na figyu, te eccerű!
Bizonyosan a halmozottan hátrányos helyzetűekkel foglalkotó kisegítő iskolában szereztél diplomát. Valszeg az elemi első négy osztályát elvégezted húsz év alatt. Gratula, ez tényleg komoly teljesítmény:)
Ennyit láthattál az oktatásból, ezért nem is lehet rád haragudni a véleményedért.
Érthető, hisz napi nyolc órában a föld alatt dolgozol mint ma(n)gánbányász.
Remélem mire nyugdíjas korba kerülsz,addigra 75 év lesz a nyugdíjkorhatár.
Egy tanárnak - mondjuk egy középiskolában - július közepéig tart a tanévi elfoglaltsága, aztán augusztus 21.-én kezdődik az új tanévvel kapcsolatos előkészítő munkája.
Nyáron kiadják nekik az éves rendes szabadságukat.
Neked nincs szabadságod ott a bányában?
Másként: te mikor veszed ki a szabadságodat? - mert a tanárok akkor amikor nincs tanítás.
Ugye ezt sem tudtad :)))))
Netán hétvégén cucilista műszakot is kell vállalnod? Aki ilyen sztahanov az érthető ha kissé türelmetlen a társadalom többi rétegéhez tartozókkal.
Amennyiben lenne gyereked, azt ajánlom vidd magaddal a bányába dolgozni, mivel szerinted úgyis tök felesleges azzal a sok okossággal tömni a gyerek fejét.
A tanárok is mehetnek a bányába .......
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 09:25:19
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 09:26:05
2013.09.16. 09:28:24
Nikorene 2013.09.16. 09:29:08
Nikorene 2013.09.16. 09:30:37
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 09:30:59
valóban nem lettem tanár, az első munkahelyemen már háromszorannyit kerestem, mint egy középiskolai tanár. sajnos nem sikerült vesztessé nevelnetek :)
béla a görög (törölt) 2013.09.16. 09:32:02
A piac működik - csökken a tanárok száma.
Van az a teljesen ostoba felfogás, hogy a tanár a nemzet napszámosa.
Hát nem. Senki sem mazohista. Ha majd a magyar ember azt akarja, hogy a gyereke ne legyen félhülye kinyitja a pénztárcáját és fizet a tanárnak. Ilyen egyszerű.
Piac, piac, piac.
Vagy lehet elzavarni az Orbán-kormány hogy szétbarmolt mindent.
A Horty romantikát el kéne felejteni.
Erkölcstan órán rosszul venné ki magát hogy eladta az országot a gyerekéért...
Szerintem... De ti tudjátok 'jobb'an.
DezInf 2013.09.16. 09:33:47
Nem tanítok, ne aggódj :)))))
Arról nem tehetsz, ha a téged tanító pedagógusok nem voltak a gyógypedagógia kiemelkedő művelői. Annak viszont örülök, hogy megtaláltad azokat a speciális módszereket alkalmazó szakembereket akik megfelelő ellenérték fejében képesek voltak téged felkészíteni a felvételidre.
Minden ember más képességekkel rendelkezik. Ki jobb, ki tehetségesebb. A szüleid viszont megtehették, hogy a versenyhátrányodat ki tudták egyenlíteni az anyagi helyzetüknek köszönhetően.
Ez nem érdem, ne állítsd be annak :)))
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 09:34:27
Lencsés István 2013.09.16. 09:37:34
" .... A beígért fizetésemelés elszabotálásával újra átverték a pedagógustársadalmat. .... "
A beígért fizetésemelés megtörtént .
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.09.16. 09:38:01
-nem hiszem el, hogy a pedagógusoknak július-Augusztus hónapban aktív 8 órás munkaidejük lenne, mint pld. egy bányában.
-Nem csak nyári szünet létezik, csak év közben több szünet van, mint egy bányász éves szabadsága.
-A versenyszférában a napi 8 óra ritka, inkább a 10-11 óra megy. 6 órára bejelentve. Hétvégén is. Sokszor diplomával is. Nevezhetjük szocialista szombatnak is, mert nem igazán fizetik ki, viszont ha kell a meló, bevállalod.
Gyűrött Papír 2013.09.16. 09:38:41
Szerinted igazam van?
[]igen
[]részben
[]hüje pista
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 09:39:25
És most pedig megyek dolgozni, egy olyan országban, ahol három nap alatt megkeresem egy pedagógus egész havi bérét.
DezInf 2013.09.16. 09:39:56
"..valóban nem lettem tanár, az első munkahelyemen már háromszorannyit kerestem, mint egy középiskolai tanár. sajnos nem sikerült vesztessé nevelnetek :) ... "
Kis hencegő szállásadó :D
... de ismerős duma :))))))
Nikorene 2013.09.16. 09:43:42
dolgozatjavítás =/= elvolvasás
De gondolom ezt Te is tudod, csak elsiklasz felette nagyvonalúan.
Kodiac 2013.09.16. 09:50:08
Normális országokban, a tanár-társadalomtól a kormányok FÉLNEK.
Miért? Mert ha beindul egy pedagógus-sztrájk (ld.pl.Franciaország, ahol félévente megye egy), a tanárok kimennek tüntetni, az iskolák bezárnak (nincs ügyelet!!!), az ország meg lebénul (legalább az egyik szülőnek otthon kell maradnia, szervezési káosz, nem lehet tudni előre meddig tart).
Magyarországon eddig egyetlen komoly sztrájk nem volt. Soha. Egy fél napra sem. Egyszer sem. Csak röhejes tüntetések 100 tanárral, akiket a mindekori kormánnyal összejátszó
szakszervezeti hiénák vezetnek.
Az az igazság, hogy a magyar tanárok gyávák és rosszul szervezettek, és amíg ebben nincs változás, nem lesz béremelés, soha.
Larry Silverstein 2013.09.16. 09:51:39
Pontosan miért?
Larry Silverstein 2013.09.16. 09:53:27
Ugyanis én mint adózó fizetem ezeket a mókákat.
deruyter 2013.09.16. 09:53:39
Larry Silverstein 2013.09.16. 09:57:42
- röviden de.
- és persze kevesebbet is tanultak mint mások.
DezInf 2013.09.16. 09:57:48
Az okfejtésedről eszembe jut egy történet ami még az átkosban játszódik.
Az egyik rangos akadémiai szoftverfejlesztő cégnél a nagyfőnök elégedetlen volt a programozók munkájával. Szerinte túl bonyolult és terjengős programokat írnak. Minél több sorból áll egy program, annál több a hiba benne, arról nem is beszélve, hogy így sokkal több lyukkártyát használnak el feleslegesen.
Ezt szépen ki is fejtette a munkaértekezleten, majd kijelentette:
- Minden tizedik sor a programokban felesleges.
Erre az egyik programozó szerényen megkérdezte:
- Főmérnök elvtárs, akkor ön szerint a jó programok kilenc sorból állnak?
Azt hiszem itt is ez a helyzet, mindenki ért az oktatáshoz.
Érdekes módon viszont akik alázzák és ócsárolják a tanárokat azok most is a Főmérnök elvtársak :))
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.09.16. 09:58:19
TANÁROK
Volt egyszer egy jó tanárom.
Nem is egy, hanem tán három.
Volt az öt is, húsz, vagy hatvan…
Nem biztos, hogy száz alatt van.
Vagy az idő szépít talán,
S nem is volt a sulink falán
Általam írt krétafirka:
„Aki tanul, stréber birka!”?
Régi élővilág órák…
Hol az idő szinte jó rák
Módján hátrafelé úszott,
S én csak ültem, mint egy túsz ott.
Mégis szép emlék e terem!
Meghallgattuk, mi hol terem,
S mely tengert nem úszik ponty át,
S néztük Fáskertiné kontyát.
Találgattuk, szétesik-e
(Nem csak szétes, van egy ike!),
Ám az túlélt telet, nyarat,
Mint az emlék, s egyben maradt.
Matekóra, történelem,
Mengyelejev s jó sok elem,
Kísérletek, füst és korom…
Így illant el ifjúkorom.
illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2011/08/tanarok.html
Ancilla 2013.09.16. 09:58:55
Kedves Kommentelők!
Meg kellene nézni az érettségi követelményeket, mielőtt nyilatkoznak.
Én magyar szakos vagyok. Az érettségi eredménye 2/3 arányban az írásbeli dolgozatokon múlik, hiszen a szerezhető 150 pontból 100-at kap az írásbelire, 50-et a szóbelire a gyerek. Az írásbeli áll egy szövegértési részből és egy minimum 3 A/4-es oldalnyi terjedelmű szövegalkotásból. Ez utóbbi lehet érvelés, novella-vagy verselemzés, illetve összehasonlító elemzés. Ezeket mindegyiket gyakoroltatni kell, hogy kellő jártasságra tegyenek szert, mire érettségizniük kell. S úgy kell kijavítani a dolgozatokat, hogy azokból valóban okuljon, tanuljon is a diák, tehát nem csupán alá kell húzni a hibákat, hanem valóban kijavítani, széljegyzetekkel, értékelő szöveggel kell ellátni minden egyes dolgozatot. Javítani kell tartalmi, szerkesztési, nyelvhelyességi, stilisztikai és helyesírási szempontból egyaránt. Egy 3-4 oldalas esszé kijavítása minimum 15, de átlagosan 20-25, sőt, néha 30 percet is igénybe vesz (terjedelemtől,a hibák mennyiségétől, valamint a diák írásának olvashatóságától függően). Ha van az embernek 5-6 osztálya, és csak 30 fővel számolunk, akkor is egy osztály dolgozatcsomagjának kijavítása átlagosan 8-10 óra. És ez csak 1 osztály dolgozata!!!
Úgy gondolom, csak olyan dolgokról alkosson mindenki véleményt, amiről kellő ismeretei vannak.
deruyter 2013.09.16. 09:59:06
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.09.16. 10:04:09
Úgy érzem abban egyet érthetünk, hogy nem minden röpdolgozat, de még a témazárók sem érettségi szintűek.
Az érettségiért pedig külön zsé jár
GabikA 2013.09.16. 10:05:18
A mostani emeles egy szivatas, kap jo esetben 30% emelest, 50% munkaido emeles mellett.
Sz@r fizetes, sz@r melo. (Draga hobbi nekem :D)
deruyter 2013.09.16. 10:06:19
Larry Silverstein 2013.09.16. 10:06:57
Ha jobb oktatást akarok ott vannak a magániskolák.
qwertzu 2013.09.16. 10:07:20
Találkoztatok ti már dolgozó tanárral felnőtként? Úgy látom nem, mert akkor tudnátok, hogy szar meló kevés pénzért.
Ismertem jó pár magánszférába átment tanárt, egyöntetű véleményük volt, hogy a magánszférában kevesebb a stresz, kevesebb a meló és több pénz.
És nem azért kéne több fizetést kapniuk, mert megérdemlik, hanem azért hogy a jó tanárok ne hagyják ott a pályát.
If you pay peanuts, you get monkeys.
Larry Silverstein 2013.09.16. 10:08:39
Ahogy az átlagdiák/tanár sem színvonalas sehol a világon.
Szelid sunmalac 2013.09.16. 10:11:05
Egyebkent szemelyszerint ugy gondolom, hogy valoban jobban meg kene fizetni a tanarokat, mert ok hatarozzak meg milyen tudassal kerulnek ki a gyerekek, akik a jovot csinaljak.
Viszont martirkodni sem kell. Egy matek-tori szakos tanarnak tizedannyit nem kell keszulnie naponta, mint mondjuk a konyvelonek, ahol naponta valtoznak a torvenyek. En bizony nem nagyon ismertem olyan tanart sem, aki reggel nyolctol folyamatosan dolgozott delutan otig (nem ugy tett, mintha dolgozna!) minden egyes nap! Persze voltak olyan napok, amikor igen, de nem minden nap. Akarhogy nezem a szunetuk is joval tobb, mint az atlagnak, akik orulnek, ha egyaltalan ki tudjak venni, de tobbseguk nem.
Megegyszer: igen, a bert meg kell emelni, igen meg kell becsulni oket, de a martirkodast hagyjuk, mert hamar elveszitik az emberek tamogatasat!
Larry Silverstein 2013.09.16. 10:11:32
- Könyörgöm hol itt az újság? Amikor a fősulira jelentkezett akkor medencés házakat építettek a tanárok? Vagy az volt a terv hogy megváltja a világot? Még ez az emelés is necces, a teljes közszféra hisztériázni fog hogy bezzeg ők nem kaptak semmit.
indapass90210 2013.09.16. 10:14:02
indapass90210 2013.09.16. 10:15:55
aszekelyek 2013.09.16. 10:18:31
Mintha amnéziásak lennének kicsit.
qwertzu 2013.09.16. 10:18:55
A közféra nagyobbik részének munkájához nincs szükség diplomára. A tanárnak meg kell.
Larry Silverstein 2013.09.16. 10:19:50
Aha igen.
Larry Silverstein 2013.09.16. 10:21:12
aszekelyek 2013.09.16. 10:22:25
hot-spot (törölt) 2013.09.16. 10:22:39
indapass90210 2013.09.16. 10:22:50
fda 2013.09.16. 10:22:57
"kell ennyi idő például egy 35 főst osztály 3 oldalas történelem dolgozatának"
Hány ilyen nagydogát írat egy tanár EGY ÉVBEN? Ez hetekre visszaosztva hány perc munka lehet átlagosan?
aszekelyek 2013.09.16. 10:23:05
deruyter 2013.09.16. 10:24:07
-JzK- 2013.09.16. 10:24:43
indapass90210 2013.09.16. 10:26:42
deruyter 2013.09.16. 10:27:01
aszekelyek 2013.09.16. 10:27:30
nekik ott a maffia pálya. vagy a brókerkedés,.. vagy az ilyen adjuk el a semmit sok pénzért...
de azt látjuk, hogy etika órán lógott. Vagy csak le..arja.
Amikor lányom érettségizett, lehetett etika tantárgyból is éerni... csak mert úgy ordítanak az ellenzékben emiatt is.
Mondjuk az olyan mszp-szdsz etika volt. A tankönyv is.
DezInf 2013.09.16. 10:28:03
"A kormányt azért tartom hogy akadályozza meg a sztrájkokat. "
Ezt olyan orbáni elszólásnak értelmezhetjük?
Akkor szerinteted az országos kompetencia felmérés is tök felesleges évente? Ott sem csak ikszelni kell :)))
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
"Az érettségiért pedig külön zsé jár"
Előbb tájékozódj, aztán alkoss véleményt.
Az alapbér emelése mellett megnövelték a munkaidőt, elvették a pótlékokat.
Az érettségiért sem fognak fizetni.
Szerinted ki fog vizsgabizottsági elnöki munkát vállalni?
Jegyzőt meg majd lasszóval kell fogni, mert lesz aki azt önként elvállalja.
Azok a tanárok járnak jól a mostani változásokkal, akik eddig is csak a kötelező feladatokat látták el.
Ők több jövedelemhez fognak jutni.
Akik eddig húzó emberek voltak, azok akikre mindig lehetett számítani azok lehet, hogy kevesebbet fognak hazavinni október harmadikán.
Eccerű példa:
A ma(n)gánbányász keresett havi 100eFt-ot havi 160 óra munkaidőben.
Túlórázott havonta 40 órát, azért kapott
pluszban 50eFt-ot.
A jövedelme így 150eFt havonta.
A jótékony munkaadó közölte vele, hogy holnaptól béremelést kap.
Felemeli a bérét 30 %-kal.
A havi bére így 130eFt. Persze semmi sincs ingyen, a havi kötelező munkaidőt is felemeli 160 óráról 200-ra.
Amennyiben ezen felül is túlórázni kellene azt külön nem fizetik meg, mert csak.
Most akkor, ha a bére 30%-kal emelkedett, akkor a havi jövedelme mennyivel nőtt?
.... hogy mennyire utálom az unortodoxiát ....
aszekelyek 2013.09.16. 10:28:40
elektromosgyalogos 2013.09.16. 10:28:54
- " Tudsz úszni?"
- " És ha adok 5 milliót?"
A rendszer szintű átalakítást kellene felvázolni, kidolgozni. Amíg ezt a tanárok nem tudják letenni az asztalra, illetve nem tudják lekommunikálni a szülők és az adófizetők felé, addig semmi nem fog változni.
Szinte minden családban van gyerek, ebből adódóan a tanároknak van a legnagyobb közvetlen hozzáférésük a társadalomhoz. Ha ilyen kommunikációs előny mellett a politikusok hülyére tudják őket venni akkor, megérdemlik.
indapass90210 2013.09.16. 10:29:12
Igazából nem tud annyira szegény és szarul szervezett lenni egy ország, hogy egy szűk kör ne tudjon abból igen jól élni. A helóták meg majd kussolnak.
kewcheg 2013.09.16. 10:29:32
Voltam tanár, '90-esek elején még teljesen kezelhetőek voltak a gyerekek.Tehát akik kb. 78-80-ban születtek.Azóta úgy hallom, rohamos a hanyatlás.Tizenöt éve kb. 5%-os volt a lemorzsolódás a jogi karon, ahol végeztem.Lehet hogy kevesebb. Mai joghallgatókkal beszélgettem pár napja - fele se végzi el. Az is elgondolkodtató , mint iskolás kissrác szülője, hogy hogyan veszi ki magát az, amikor a gyerek leiskolázza a tanárt lehetőségek terén.Pl. földrajzórán: ma már egyáltalán nem ritkaság bizonyos környékeken, hogy a gyerek más kontinenesen nyaral.Tehát nem is a horvát tengerparton, hanem Mexikó, vagy hawaii etc. A tanár önerőből fizetéséből nem tud eljutni ilyen helyekre, ha családja is van...Sajnos nem tehetem meg, de ha rajtam múlna, az ált. isk. tanítók bérét is kb. valahová oda pozícionálnám, mint egy jobban kereső köztisztviselőét, mai értéken legalább háromszáz nettó.És innen indulna. Egyébként el fog még jönni ez az idő, de lehet hogy már késő lesz...
auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2013.09.16. 10:29:51
wiki.javaforum.hu/pages/viewpage.action?pageId=8028193
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.16. 10:31:20
Viszont az egyetemi színvonal csökkenése nem most kezdődött, a manapság minden értelmes újítást elnyomó, a tudományos életben csak saját maguk által elismert, vezetői/szószólói generáció tagjai már évtizedek óta jelen vannak és nem ma vették át az irányítást.
aszekelyek 2013.09.16. 10:31:56
Senki nem vitatja el. de a másoknak se jobb.
Versenyszférában sem. Diplomákkal. orvosokról nem is szólva. Az még sokkal húzósabb.
hot-spot (törölt) 2013.09.16. 10:32:47
A számítógépek korában elég középkori módszer,hogy a középiskolák és egyetemek fűtésre és világításra,a tanulók meg albérletre és havi bérletre költenek.
Nem?
Larry Silverstein 2013.09.16. 10:34:17
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.16. 10:35:32
Az érettségi pótléknál megdöbbentő, amikor pedagógus diplomás, de nem közoktatásban dolgozók ülnek be az érettségi bizottságokba, hogy azt a kis pénzt is lenyúlják a tanároktól...
Kodiac 2013.09.16. 10:35:36
Amit nem értek: Miért nincs igazi pedagógus-sztrájk? Tüntetéssel, iskolabezárással, hídra vonulással, ügyelet megtagadásával, plusz ovoda bezárással még pluszban?
Talán akkor észbe kapna a NER és lenne 70% az a 60%.
Én nem értem.. Valaki..?
Larry Silverstein 2013.09.16. 10:35:36
Biztos elhiszi valaki, hiszen ezért írják ezeket a posztokat.
Ancilla 2013.09.16. 10:36:03
Nem túlzok, hidd el, de a többi dolgozattal együtt (témazárók, nyelvtandolgozatok) olyan mennyiséget adnak, hogy egy-egy tanév során kivétel nélkül minden hétvégém ráment. Igaz, mindig sikerült jeles körüli érettségi átlagokat elérni, de ez a tanítványaim jövője szempontjából nagyon fontos volt, hiszen a jobb egyetemekre csak magas pontszámmal kerülhettek be. Arra meg azért nem inden szülőnek van pénze, hogy különtanárhoz járassa a gyerekét.Nekem így volt nyugodt a lelkiismeretem, noha valóban nem fizették meg. (Azért beszélek múlt időben, mert a közelmúltban eljöttem nyugdíjba.)
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 10:37:06
@hot-spot: pont annyira tisztelem a tanárt, mint a kukást, a pornószínésznőt, a felszopót a pornófilmben, vagy a fodrászt, vagy akárkit. EZ A SZAKMÁJA azért csinálja.
@qwertzu: a jó tanár most is több fizetést kap, nyugodj meg. most is csak a hivatalos bérükkel példálóznak, de a jövedelmük valójában több (mellékállás egyetemen, minisztériumban, tankönyv, munkaközösség, magántanár, iskolai alapítvány.) csak erről nem szól a FÁMA, most a sírás megy. csináljanak értelmes szakszervezetet, és szüntessék be a tanítást határozatlan időre. a kormány eléggé megpuhulna úgy 1 hét után. csak ehhez CSICSKÁK, ez a helyzet.
@DezInf: erre a baromságra nem tudok mit reagálni, ezekszerint a helyzet tökéletes, csak aki saját tapasztalat alapján számonkéri, hogy miért külön tanárnál, külön pénzért tanulta meg azt, amiből később egzisztenciát épített, és miért töltötte feleslegesen az idejét hülyeségek bemagolásával éveken át, azzal van a probléma?
2013.09.16. 10:37:18
na ne már :):) és kihez? a finnekhez?
nem baj lesz elég stadion amit megtölthetünk hülyékkel
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 10:38:34
DezInf 2013.09.16. 10:39:31
Kedves aszekelyek nertárs!
Oly régen hallottam már ezt a kiművelt fidextalpnyaló dumáját.
Az az ön alapvető problémája, hogy halvány lövése sincs a témáról szo(p/k)ás szerint, viszont nyiltan nyal nagy lendülettel a fidexkormánynak.
Ez még nem lenne olyan nagy baj, hisz ismerjük már mint a rosszpénzt:)))
Esetleg nem ártana kicsit utánaolvasni a témának, mert a túlóra és más pénzmagok nem egészen úgy vannak ahogyan aztat gondolja. Tudom ez önt nem igazán zavarja, de így icipicit hiteltelen a nernyaló véleménye.
Szerintem maga kihagyott néhány továbbképzést és most csak improvizálva próbálja teljesíteni a havi kvótáját:D
Hamarabb kellett volna visszajönni a hawaii nyaralásáról, és persze az sem ártott volna, ha ott is figyelemmel kísérte volna a Lendvai uccában történő dógokat:)))
vezér01 2013.09.16. 10:40:22
Olvasva a kommenteket,meg látva oktatási minisztereink ténykedését Fodortól Magyaron és Pokornin át Hoffmannig,bizony nagyon igaza volt.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.16. 10:41:47
Délután 4-ig tart a tanítás, addig nem lehet mindig dolgozatot javítani, mert bármikor behívhatnak fizetés nélküli túlórára a 20%-kal felemelt óraszámon felül. Persze a túlóra sok iskolában része a rendes órarendnek, nem rendkívüli esetekben fordul elő...
Nem 20 dolgozatot, hanem 30-at kell javítani, szóval 40 oldal helyett 60-90 oldalról van szó, késő délután vagy este és nem könyvet olvasol, hanem 30 különböző kézírást, sokszor satírozva, átjavítva, össze-vissza nyilazgatva...
xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2013.09.16. 10:41:48
2013.09.16. 10:44:46
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.16. 10:45:24
Kodiac 2013.09.16. 10:47:48
Dehát ilyen törvény ellen önmagában kéne egy sztrájkolós-iskolabezárós-hídlezárós tüntetés, hogy a kormány tanuljon belőle... :-)
Elég ütős egy hiradóban, ha a gyereked tanárát bilincsben viszik el a rendőrök, csak azért mert kiállt az alapvető munkavállalói jogaiért, amit gyári munkás is megkap.
Fenntartom, hogy gyávák.
szonár 2013.09.16. 10:50:58
Ezért megy a mantra arról, hogy "nem is volt fizetésemelés" - de volt. És ebből a szempontból mindegy, hogy álítólag többet kell dolgozni (nem kell, a munkaidő maradt annyi, mint ami volt).
De ezen értelmes ember csak röhög.
szonár 2013.09.16. 10:52:28
Menjél, oszt tüntessél a tanári bérekért, ha nem tetszik valami.
xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2013.09.16. 10:52:34
Megj.: nem vagyok pedagógus, versenyszférában dolgozom 14 éve, a jól fizető részében. De családomon kersztül igen jól ismerem a pedagógusok életét és problámáit.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.16. 10:53:21
Remélem anyádat is annyira tiszteled, mint a tanárokat vagy bárki mást.
Szerinted mennyi tanárnak van mellékállása? Szerinted mennyi például a munkaközösség-vezetői pótlék? Szerinted mennyien tudják megtartani a mellékállásukat úgy, hogy már kötelező bent lenni heti 32 órát az iskola épületében?
Aki magol, az hülye, ez egyértelmű. Az, hogy mi van a tananyagban, azt nem pedagógusok, hanem a minisztériumban a politikusok döntik el, ők írják a kerettantervet és ők hagyják jóvá a könyveket.
Ginlia 2013.09.16. 10:53:26
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.16. 10:55:27
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 10:55:53
Nálunk a tanárok 50%ának volt mellékállása, nem szerintem, hanem biztosan. Nem érdekel, mennyire tudják megtartani, sokan kényszerülnek pályát módosítani váratlanul, ha azt várták, hogy majd 24 éves koruktól kezdve tanárok lesznek a nyugdíjig, akkor valszeg velük volt a gond.
Politikusok írják a tananyagot? Ez új, eddig nem így tudtam.
szonár 2013.09.16. 10:57:43
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.16. 10:58:34
A gondolkodásra képtelen magolóknak persze jól jönne egy teszt, ahol néhány nevet vagy évszámot kell megjelölni vagy kiegészíteni egy-egy mondatot, ügyesen tippelve.
qwertzu 2013.09.16. 10:58:41
Aki igazán tökös és faszagyerek, az lelép a magánszférába. Ő nem sztrájkol.
A nem annyira tökös vagy nagyon elhivatott de jó tanár, az szeret tanítani, és nem akar kibaszni a gyerekekkel. Mivel egy rendes hatásos sztrájk rendesen kibaszna a gyerekekel ezért nem sztrájkol.
Aki szarik bele, az szarik bele, nem sztrájkol.
Aki struktúra tetején csücsül, annak jó a mostani helyzet, ő nem sztrájkol.
És lássuk be, politikusi oldalról: és ha két hónapig nincs tanítás, akkor mi van?
A probléma kb. hasonló mint az orvosoknál (ők kb. egyáltalán nem sztrájkolhatnak).
A társadalmi hozzáállás, amint a kommentekből is leszürhető, a következő: folyamatasan kapnak fizetésemelést, heti 25 órát dolgznak, nyáron nincs meló, faszért sír a pofájuk.
Szerintem néha igazán lehetne a politikusoknak is annyi eszük, hogy sztrájk nélkülé is tesznek vmi hasznosat.
Gyűrött Papír 2013.09.16. 10:58:41
Számok, grafikon, double-digit growth. De ismerős elvárások a részvényesek felé :))
Milyen mérőszámokra gondolsz? Mert lássuk be, hogy 5 óra tanóra huszonx gyerekkel nem azonos 5 óra huszonx powerpoint huszárral. :D
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 11:01:32
www.nol.hu/archivum/archiv-50558
PISA teszt például.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.16. 11:01:42
Gyűrött Papír 2013.09.16. 11:03:26
A tesz kb a mirelit kaja, a saját megfogalmazás pedig a főzés. Minél több összetevőt ismert, annál...
(@mária: egészítsd ki, hogy értelmes legyen ;)
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.16. 11:04:07
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.16. 11:11:06
A magyar gyerekek természettudományból hozzák az átlagot, szövegértésből és matematikából átlag alattiak.
Decemberre várható a 2012-es felmérés eredménye.
(Apró megjegyzés: egyes gyengébb iskolákban a tanárok segítettek a diákoknak megírni a tesztet, hogy ne legyen nagy égés.)
egy szavazó 2013.09.16. 11:11:10
Az életGálya-modell illeszkedik az egész országra jellemző lecsúszás trendjébe. Szipolyozás és rendszabályozás.
A terlmelési tényezők: a tőke, a természeti adottságok, a munka és a technikai haladás mennyiségi és minőségi vizsgálata alapján megállapítható, hogy Magyarországon egyik területen sem várható érdemi pozitív elmozdulás belátható időn belül.
A két prioritás, amelyek nélkül esélye sincs az országnak a felemelkedésre:
1./ Minden erővel fejleszteni kell a közoktatást, a szakképzést, a felsőfokú oktatást, mert Magyarországon a munkaerő az egyetlen termelési tényező, aminek a minőségét önerőből is számottevően emelni lehet. Valóban vonzóvá kell tenni a tanári pályát - minden iskolai szinten.
2./ Helyre kell állítani Magyarország tőkevonzó képességét. A magasabb színvonalú munkaerő felvételéhez több és magasabb színvonalú tőkebefektetés is szükséges - és ez csupán belső forrásból nem jön össze.
2013.09.16. 11:12:04
Gyűrött Papír 2013.09.16. 11:12:31
Aki csak a,b,c és d válaszokon rágja át magát nem fog tudni egy saját gondolatokat igénylő megfogalmazás tenni. Ha a gyereknek beszélnie kell, saját gondolatokat megfogalmazni (PISA) fejlődik.
Ez alapján szerintem engem igazol a linkelt cikk.
Szelid sunmalac 2013.09.16. 11:14:37
Ne haragudj, de igen nehezemre esik elhinni, hogy a sarkitott peldak, amiket felhozol ,alkalmazhatoak altalanossagban is! Most tenyleg higgyem el, hogy MINDEN tanar, MINDEN hetvegen dolgozatot javit, MINDEN oszi,teli,tavaszi,nyari szunetben folyamatosan dolgozik, es MINDEN nap reggel nyolctol folyamatosan dolgozik delutan negyig, utana meg adminisztraciot csinal este nyolcig 40 even at?
Ugye azert nem egeszen igy zajlik?
@xcrow: Na ez vegkepp nem kell! Persze, egy mernoknek kihivas egy osztallyal leadni egy orat. De hadd aruljam el, a tanarnak meg ugyanakkora kihivas megtolteni egy csillet szennel, JAVA programot irni, egy fel keruletet megtisztitani a mocsoktol egy reggel alatt, egesz nap talcaval a kezeben futkarozni a vendegek kozt es meg sorolhatnam. Minden szakmanak megvannak a sajatossagai, es csak azert, mert az pont nem az en szakmam es nekem nem menne, meg nem fogom sajnalni. Tisztelem, de nem sajnalom, es nem lehet indokkent felhozni!
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 11:23:06
Ez így van. Csak ne ezt a tankönyvmagolós, egyetemi tananyag gerincét betanultatós, szobatudósnevelő szart.
2013.09.16. 11:25:36
safranek 2013.09.16. 11:25:43
Lássuk, mennyi az annyi.
Gyűrött Papír 2013.09.16. 11:31:09
Hogy ehhez az társul, hogy nyáron csak lógatja a lábát, hát nem érdekel.
egy szavazó 2013.09.16. 11:35:10
Szelid sunmalac 2013.09.16. 11:36:26
De konnyebb volt teheneket fejni, meg szart lapatolni egesz nap.
Vond le a kovetkeztetest! Van, ami valakinek konnyebb (jobben megy) es masnak nem, illetve forditva. Tehat elmondom megint, felesleges, es ertelmetlen jonni a tanaroknak a munka mennyisegevel. A milyenseggel annal inkabb! Meg egy egszeru pelda. Jopar ismerosom tuzolto. Van, hogy napokig nem csinalnak "semmit", csk mondjuk gyakorolnak, meg edzenek. Aztan ha beut a krach, akkor ejjel-nappal (szo szerint) dolgoznak mint az allat megallas nelkul. Most akkor melyiket vegyem alapnak? A semmittevest, vagy az allando porgest? Na ugye!
Gyűrött Papír 2013.09.16. 11:39:04
halaloszto 2013.09.16. 11:40:17
Egy osztalynak heti ket oraja van adott targybol. Tehat a 26 orat tanito foallasu tanar 13 osztalyban tanit. A felev 16 het, es mindenkinek kell legyen a felevben 4 jegye. Az a 13 osztalyban 52 dolgozat, 16 hetre elosztva heti bo harom.
Potdolgozattal, hianyzokkal, hasonlokkal nem szamoltam, es meg igy is az jon ki hogy az altalad javasolt szintidovel is 6.5 ora kell hetente a dolgozatjavitasra, masfel ora marad a harom doga kerdeseinek elokeszitesere, meg a tobbi 23 orara felkeszulesre.
Kb negy perc felkeszules tanorankent. Egy enek vagy tesitanarnak nyilvan eleg, de egy tortenelem vagy fizikatanarnak csak akkor, ha leszarja hogy mit lehet megtanulni az orajan.
Vajk
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 11:42:43
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 11:44:45
2013.09.16. 11:46:46
Pan Modry 2013.09.16. 11:46:57
egyetertek, en egyetemista koromban angol es matek kulonorakat adtam, egyszerre 1 diakkal foglalkoztam, de elegge faraszto volt, es mivel csak jo munkat szeretek vegezni, ezert fel is keszultem minden kulonorara, de fel ev utan abbahagytam az oktatast, mert a megkeresheto penz nem volt osszhangban az erofeszitessel.
Szerintem ha valaki jol oktat, mondjuk napi 4-6 oraban, az kb olyan mintha ceges meetingen speaker lenne 4-6 oran keresztul, ami azert elegge faraszto.
Szelid sunmalac 2013.09.16. 11:47:26
@Gyűrött Papír: Egyet ertek. Reszben. Legyen jol megfizetve, de legyen minosegi kontroll is. Hogy mennyit dolgozik, nem erdekel. Ha normalis fizetest kap, vegezze el a munkajat rendesen.
A problemam az onsajnaltatassal van. Ertelmesen el lehet mondani, hogy ez es ez a helyzet, igy es igy kene valtoztatni. Akkor van mirol beszelni, es tamogatom oket, ahol csak lehet. De ha elkezdik magukat sajnaltatni, es azert kene oket tamogatni, mert masokhoz kepest nekik milyen szar, na abbol nem lesz semmi.
2013.09.16. 11:56:09
élhetetlen 2013.09.16. 12:12:32
Ancilla 2013.09.16. 12:18:50
Tisztában vagyok azzal is, hogy minden foglalkozásnak, szakmának megvannak a maga nehézségei, nem is akarom összehasonlítani magunkat velük, hogy kinek nehezebb, kinek könnyebb. De emberekkel - ezen belül gyerekekkel - foglalkozni a szellemi energiákon kívül nagyon nagy pszichés fölkészültséget és erőt kíván. És főleg ez a fárasztó.
Soknak tartom a heti 26 órát + 6 óra iskolában eltöltött időt. Nem lehet ennyi órára tisztességesen fölkészülni, mindemellett a saját családra is energiát fordítani.Ha igényes egy pedagógus, nem a 10 évvel ezelőtti vázlataiból tanít, hanem folyamatosan képzi magát, frissíti a tudását, alkalmazkodik a folyton változó világhoz. Fogalmam sincs, hogy fogják ezt ma megtenni a tanárok a fenn maradó heti 8 órában. (A dolgozatjavításokra egészen biztosan a hétvége marad, mert miután holtfáradtan hazaérnek, felkészülnek a másnapi óráikra, már nem fognak tudni friss aggyal, figyelemmel javítani.)
Pan Modry 2013.09.16. 12:25:17
Amivel vitatkoznek az, hogy marxista modra a munkaba csak a belefektetett energiat nezed, es ahhoz akarod a jovedelmet venni.
Szerintem viszont a tanarok teljesitmenyenek a hatasa a jovo generaciokra nezve nagyon nagy, reszben rajtuk mulik hogy 10-20-30 ev mulva milyen aranyban lesznek a tarsaddalomban buta, hasztalan emberek, es milyen aranyban a versenykepesek.
En azt mondom, hogy egy jo tanar, keressen sokat, egy kozepes tanar, mondjuk az atlagber korul, rossz tanarokat meg ne alkalmazzunk. Az egesz moge egy merorendszert kellene betenni, peldaul hogy egy adott tanar alatt egy adott evben mennyit fejlodtek a gyerekek a PISA teszten, igy a tanarok motivaltabbak lennenek az innovacioban is ami az oktatast illeti, igy pedig lehetne valodi benchmark modszereket is talalni, es az oktatas milyenje nem fuggne az aktualis partkatona oktatasi miniszter agymenesetol.
Mária 2013.09.16. 12:29:42
Figyelj, dolgozni csak annyit kell, amennyit kifizetnek.
Hülyetanár minek töri magát éjszakába nyúló ingyen dolgozatjavítással, ha úgyse fizetik ki?
Dr_utcai_arcos 2013.09.16. 12:30:31
Erotikus Fantázia · http://felnottfantazia.blog.hu 2013.09.16. 12:30:40
halaloszto 2013.09.16. 12:30:43
Az eloregyartott dolgozatkerdeseket meg oravazlatokat pedig pont most lehet kidobni, ugyanis bejott a nemzeti alaptanterv, uj tanterv van, uj tankonyvek.
De mondom, meg lehet csinalni siman, csak olyan is lesz.
Vajk
Mária 2013.09.16. 12:31:49
"A gyerek meg ne tanuljon meg fogalmazni. Pazar gondolkodás. :("
Ha a tanárnak nem fizetik ki, akkor a tanár nem tanítja meg.
Vágod?
Dr_utcai_arcos 2013.09.16. 12:32:24
gchg 2013.09.16. 12:33:47
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 12:38:01
"Az eloregyartott dolgozatkerdeseket meg oravazlatokat pedig pont most lehet kidobni, ugyanis bejott a nemzeti alaptanterv, uj tanterv van, uj tankonyvek."
persze, és megváltozik a világtörténelem, az irodalom, sőt a kémia, meg a biológia is, azért mert más lesz a tanterv. csúsztatsz.
halaloszto 2013.09.16. 12:39:42
Termeszetesen nem a tortenelem meg a biologia valtozik, hanem hogy mit kell belole masodik evfolyamon harmadik oran tanitani.
Vajk
Dr_utcai_arcos 2013.09.16. 12:39:50
Mária 2013.09.16. 12:41:36
"Hüje! Mérnemingyá' mindenki üsse be ájfónon a választ, "
A neten nagyszerű edukációs célú online vizsgaszoftver-lehetőségek vannak.
Ha én tanár lennék, és nem fizetnék ki a dolgozatjavítással töltött munkaórákat, inkább regelnék havonta párszáz forintért egy ilyen oldalra, minthogy ingyen mártírkodjak.
Feltenném a tesztet a szájtra, gyerekek egyedi azonosítóval regelnének, és egy-egy dolgozatra lenne X percük, hogy megoldják, otthonról, vagy ahonnan akarják.
A megoldásra fordítható idő értelemszerűen olyan rövid lenne, hogy csak a gyors válaszokra legyen elég, ne a kutatómunkára, és egy szűk időintervallum lenne arra, mondjuk egy adott nap 16-22 óra között arra, hogy a teszthez hozzáférjen egy-egy osztály.
A progi ki is javítaná helyettem a beküldött megoldásokat és még ki is listázná az azonos megoldásokat.
_most_ 2013.09.16. 12:42:23
Dr_utcai_arcos 2013.09.16. 12:43:02
Dr_utcai_arcos 2013.09.16. 12:46:31
Ancilla 2013.09.16. 12:46:41
Azért, mert a "hülye tanár"-ok zöme felelősséget érez a gyerekekért.
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 12:47:42
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 12:49:56
élhetetlen 2013.09.16. 12:49:59
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 12:50:51
HÜLYE
és biztos takarító.
Te látod magad kívülről?
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.16. 12:51:42
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 12:52:53
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.16. 12:55:12
élhetetlen 2013.09.16. 12:58:41
Tomasz_a_gozmozdony 2013.09.16. 13:00:24
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 13:03:33
Flaggx 2013.09.16. 13:08:51
Azért az életpálya-modell elstartolt, és még a napközis tanároknak is teljesíteni kell a heti 32 óra bent létet. (plusz a hazahordott papírmunka, ami bőven kiteszi a hétvége felét)
Ancilla 2013.09.16. 13:08:55
1. Karácsonykor szerintem mindenkinek szabadsága van - fölösleges gúnyolódnod.
2. A tanároknak ugyanannyi szabadsága van közalkalmazottként, mint bárki másnak, csak ezt a szabadságot KIZÁRÓLAG A NYÁRI SZÜNETBEN vehetik ki!!!
Ha év közben jön valamilyen elintézendő feladat, megoldandó probléma (egynapos orvosi vizsgálat, költözés, temetés, lakásfelújítás stb.), akkor nem vehet ki szabadságot, legfeljebb megkér egy kollégát, aki szívességből vagy kölcsönös alapon helyettesíti - ha van ideje. Most már erre sem lesz mód, mert nem lesznek lyukasórák.
Dr_utcai_arcos 2013.09.16. 13:12:53
Dr_utcai_arcos 2013.09.16. 13:14:11
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 13:16:52
Makkasz 2013.09.16. 13:17:03
Az oktatás színvonalának csökkenése és a több érettségiző, felsőfokú végzettségű közt nincs ok-okozati összefüggés. Soha, senki nem silányította a követelményeket azért, hogy többen tudjanak megfelelni neki. Egyszerűen úgy változtak az értékarányok, hogy többen tehették meg hogy felsőfokú végzettséget szerezzenk, ami egyébként fontos eredmény.
30 éve is, ma is mérnökeink, orvosaink egész világon elismertek, könnyedén beilleszkednek választott új hazájuk munkahelyein (nem úgy mint focistáink).
Valóban, a fejkvóták bevezetésével egyetemek éredekeltek lettek a tanulói létszám növelésében.
A társadalom tudása ettől sem lett kevesebb.
Bizony a több tanulás, többeknek, jó.
Az igazán kiválóak attól, hogy alacsonyabb a követelmény, nem fogják alább adni. Sőt, szerintem több kiváló kerül ki az egyetemekről mint valaha 8mert nem KELL álatlános után dolgozni menni, mert nem szakad meg tanulmánya 18 évesen mikor lányokat-fiúkat hajtja, még nincs elképzelése).
Tehát a posztoló a "tömegoktatással" kapcsolatos állításai nem helytállóak. Még egyszer, soha, senki nem csökkentett követelményt azért, hogy többen érettségizzenek, fejezzenek be egyetemet.
A több érettségiző, felsőfokú végzettségű pedig hasznos a társadalomnak.
A pedagógus elismertséggel sajnos együtt csökkent az oktatás színvonala, ez már igaz. Kontraszelekció pályaválasztáskor. Később hagyományok átörökítése dohányfüstös szent tanárikban.
Közeben a "gyermek érdekében" romantikája, kiveszett a többségből.
Összehasonlítva más iskolarendszerrel, ahol gyermekeket reggel a tanár mosolyogva várja a terem ajtajában, vagy esőben kinn a parkolóban, ahol az alsósok megölelhetik bármikor a tanáraikat, ahol középiskolában prezentációkat tartanak a gyerekek, ahol sajátossagaiknak megfelelően 1-1 tantárgyból egy osztállyal lejebb vagy feljebb jérhatnak, ahol a sérült gyermekek együtt tanulnak a többiekkel de speciális igényeik kielégítést nyertnek, és ahol a tárgyi tudás kisebb mint Magyarországon, na ezzel összehasonlítva a magyar oktatás csapnivaló, és a magyar pedagógusok megkeseredtek.
Lányom hazament vizsgázni. A matek tanárnője azt mondta, nem adja oda a dolgozatok feladatait, mert az a többiekkel nem lenne fair. Itt fura módon arra készítik fel a gyerekeket, amiből majd vizsgáznak.
A fiamnak 14 vizsgát kellett tenni egy nap (12 éves). A 6. testnevelés volt. A tanár coopert futtatott vele. Megcsinálta. A tanár azt mondta, most megkapod a 4-est, de tudod hogy nem érdemled meg...
Soha többé nem viszem őket magyar oktatási intézmény környékére sem. Nem az oktatás alacsony színvonala, hanem a tanárok hozzáállása miatt.
élhetetlen 2013.09.16. 13:17:39
Dr_utcai_arcos 2013.09.16. 13:21:32
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 13:21:39
@Makkasz:
"ezzel összehasonlítva a magyar oktatás csapnivaló, és a magyar pedagógusok megkeseredtek."
ez így van. én jártam nyugat-európában is középiskolába, és onnan nézve lehet igazából meglátni, hogy miért is a velejéig elbaszott az egész magyar közoktatás. szégyellni kellene, nem pedig több fizetést követelni érte.
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 13:22:44
ha majd a személyeskedésen túl képes vagy kipréselni magadból témába illőt,akkor arra reagálni is fogok majd a továbbiakban.
Makkasz 2013.09.16. 13:29:32
Itt azért van erős okozati összefüggés a társadalmi megbecsültséggel, fizetéssel.
Abban egyetértek, ahogy minden munkahelyen, itt is előbb a teljesítmény kell, utána lehet a markokat nyújtani.
Viszont ez általánosítás, a csapnivaló színvonal mellett vannak kíváló tanárok is.
Mindenesetre a legelső, hogy ne 1,8 millió vállakozásban dolgozó tartson el 10 millió embert, amiből 9,5 millió kiválóan le tudja írni, szerinte mire kellene költeni mások által megkeresett pénzt. Valahoyg furcsa mód mindig a legtöbbet adózóktól akarnak elvenni, és természetesen a nekik kedvező döntések a jók. Ebből él meg a politika 20 éve.
egyenlítő 2013.09.16. 13:33:55
tonypek 2013.09.16. 13:42:19
Megosztott és megfélemlített társaság.
egyenlítő 2013.09.16. 13:44:07
Ha jól emlékszem, a 2004-es diákolimpián kérdezte meg egy magyar kísérő a koreai csapatot vezető miniszterhelyettest(!), hogy minek köszönhető a sikeres szereplésük. A válasz: "Nálunk Isten után első a tanár!"
Egy idei statisztika szerint Koreában a legnagyobb a tanárok (GDP-hez viszonyított) fizetése, kétszeres! Tessék megnézni, hol tartanak.
Az én nettó fizetésem (egyetemi oktató) nem éri el a 150 eFt-ot. A nettó átlagbér Magyarországon tavaly már túllépte a 150 ezret.
Eszter Holinger 2013.09.16. 13:54:10
deruyter 2013.09.16. 13:54:18
deruyter 2013.09.16. 13:59:26
Anyátok picsája! 2013.09.16. 14:03:45
"Julcsa, Julcsa mutasd a pinád,
van-e benne lapostetű, baszom az anyád!
Mert én téged nagyon szeretlek,
hogy a lófasz járja át a rücskös seggedet!"
Minorkavidor 2013.09.16. 14:08:29
Magyar, magyar származású vagy Magyarországon annak tartott Nobel-díjasok:
• 1905 Lénárd Fülöp fizikai
• 1914 Bárány Róbert orvosi Ők egyértelműen kiesnek.
• 1925 Zsigmondy Richárd kémiai: Bécsben és Münchenben tanult, Németországban és Ausztriában dolgozott, 1925. évi kémiai Nobel-díjáról a honi Természettudományi Közlöny hírt sem adott. Csak mi tartjuk magyar származású Nobel-díjasként számon.
• 1937 Szent-Györgyi Albert orvosi: 1917-ben diplomázott itthon, 1931-ig külföldön kutatott, 1934-1945 között volt prof Szegeden, ő valóban honi munkájáért kapta a Nobel-díjat, iskoláit még a Monarchiában végezte.
• 1943 Hevesy György kémiai: 1908-ban doktorált Freiburgban, dolgozott itthon is 1920-ig amikor is előadói jogát megvonták, a Műegyetemen volt tanár. Haláláig külföldön dolgozott, Dániában, Németországban és Svédországban dolgozott.
• 1961 Békésy György orvosi: középiskoláit Zürichben és Pesten végezte, 1916-tól Bernben tanult vegyészetet, 1923 Pesten doktorált fizikában, 1946-ig a Postánál dolgozott és ott végezte kutatásait.
• 1963 Wigner Jenő Pál fizikai megosztva: A Fasori Evangélikus Gimnáziumban érettségizett 1920-ban, utána beiratkozott a Műegyetem vegyészmérnöki karára, de 1921 már a berlini műszaki főiskolán találja, 1933-ig marad német földön, majd az USA következett.
• 1971 Gábor Dénes fizika: 1918-ban érettségizett, majd a Műegyetem gépészmérnöki kara, de 1920 már Berlinben találja, 1933-ig Németország, majd 1933-34 itthon az Egyesült Izzóban dolgozott, majd 1934-tól Anglia.
• 1986 Polányi János Károly kémia : 1929-ben született Németországban, 1933-ban Angliába költöztek, a Manchesteri és a Princetoni egyetemen tanult.
• 1994 Harsányi János közgazdasági megosztva: 1938 érettségi a Fasorban, 1942 gyógyszerész diploma Pesten, 1948-től kutatói-oktatói munkásság Ausztráliában és az USA-ban.
• 1994 Oláh György kémiai: 1945-ben érettségi a piaristáknál, 49-ben diploma a Műegyetemen, 1956-tól USA.
Összefoglalva: 2 érettségiztek itthon, egyikük meg a diplomáját is abban a korban szerezte, 2 fő korábban járt iskolába, de itthoni, vagy itthoni munkájáért is kapta a Nobel-díjat.
Több ismert tudós, mint pl. Kármán Todór, Szilárd Leó, vagy Teller Ede éppenséggel a numerus clausus elől kényszerült külföldre.
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 14:11:53
Én se becsülöm le a tanárok munkáját, értékelhető tudásért óránként 2000 forintot fizettem ki, később pedig külföldön egyetemre jártam pénzért. És most három nap alatt megkeresem egy magyar pedagógus fizetését.
@deruyter: pontosan erről az összefüggésről beszélek én is.
Minorkavidor 2013.09.16. 14:14:38
Magyar, magyar származású vagy Magyarországon annak tartott Nobel-díjasok:
• 1905 Lénárd Fülöp fizikai
• 1914 Bárány Róbert orvosi Ők egyértelműen kiesnek.
• 1925 Zsigmondy Richárd kémiai: Bécsben és Münchenben tanult, Németországban és Ausztriában dolgozott, 1925. évi kémiai Nobel-díjáról a honi Természettudományi Közlöny hírt sem adott. Csak mi tartjuk magyar származású Nobel-díjasként számon.
• 1937 Szent-Györgyi Albert orvosi: 1917-ben diplomázott itthon, 1931-ig külföldön kutatott, 1934-1945 között volt prof Szegeden, ő valóban honi munkájáért kapta a Nobel-díjat, iskoláit még a Monarchiában végezte.
• 1943 Hevesy György kémiai: 1908-ban doktorált Freiburgban, dolgozott itthon is 1920-ig amikor is előadói jogát megvonták, a Műegyetemen volt tanár. Haláláig külföldön dolgozott, Dániában, Németországban és Svédországban dolgozott.
• 1961 Békésy György orvosi: középiskoláit Zürichben és Pesten végezte, 1916-tól Bernben tanult vegyészetet, 1923 Pesten doktorált fizikában, 1946-ig a Postánál dolgozott és ott végezte kutatásait.
• 1963 Wigner Jenő Pál fizikai megosztva: A Fasori Evangélikus Gimnáziumban érettségizett 1920-ban, utána beiratkozott a Műegyetem vegyészmérnöki karára, de 1921 már a berlini műszaki főiskolán találja, 1933-ig marad német földön, majd az USA következett.
• 1971 Gábor Dénes fizika: 1918-ban érettségizett, majd a Műegyetem gépészmérnöki kara, de 1920 már Berlinben találja, 1933-ig Németország, majd 1933-34 itthon az Egyesült Izzóban dolgozott, majd 1934-tól Anglia.
• 1986 Polányi János Károly kémia : 1929-ben született Németországban, 1933-ban Angliába költöztek, a Manchesteri és a Princetoni egyetemen tanult.
• 1994 Harsányi János közgazdasági megosztva: 1938 érettségi a Fasorban, 1942 gyógyszerész diploma Pesten, 1948-től kutatói-oktatói munkásság Ausztráliában és az USA-ban.
• 1994 Oláh György kémiai: 1945-ben érettségi a piaristáknál, 49-ben diploma a Műegyetemen, 1956-tól USA.
Összefoglalva: 2 érettségiztek itthon, egyikük meg a diplomáját is abban a korban szerezte, 2 fő korábban járt iskolába, de itthoni, vagy ithoni munkájáért is kapta a Nobel-díjat.
Jó néhány ismert, de nem Nobel-díja tudós meg éppenséggel a numerus clausus miatt kényszerült külföldre: nemcsak dolgozni, hanem egyetemet, sőt a középiskolát is elvégezni.
randomuser1 2013.09.16. 14:39:06
és még nevet is ad alá
vezér01 2013.09.16. 14:44:18
Drágabolgárúr!
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.09.16. 14:55:22
Tanár ír a fatáblára
Krétával. Mindkettő ára
S vérnyomása is nő. Bére
Csökken csak az évvégére.
Osztályharcol s fáj a háta:
Nagy a gerinckopás ráta.
Ritkán pihenhet meg teste,
Dolgozatot javít este.
Éhbér mellett jövőt épít,
Néha mereng, miért épp itt.
S vonzza bár a Temze partja,
Túró Rudi itthon tartja.
illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2011/04/pedagogus.html
John Doe3 2013.09.16. 15:02:22
egyenlítő 2013.09.16. 15:35:00
egyenlítő 2013.09.16. 15:39:39
egyenlítő 2013.09.16. 15:40:53
Hadd idézzem Orbán Viktort, Magyarország miniszterelnökét:
"Aki mogyoróval fizet, majmot kap."
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 15:44:01
na akkor a hasonlatod alapján láthatjuk, hogy a tanárok teljesen megérdemelten kapnak szar fizetést a szar munkáért. ezt magyarázom órák óta, végre sikerült egyetértenünk.
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 15:46:40
elektromosgyalogos 2013.09.16. 16:08:49
Az adófizetők költsége, a kifizetett tanári bér és a tanulók tudásszintje (a társadalmi hasznosságot tekintve)igazodjon egymáshoz.
Rendszerekben és folyamatokban (társadalmi szintű)kellene gondolkozni és nem napi problémákban,választási ciklusokban. Olvasva a többi kommentet ettől még messze vagyunk. Mindenki csak a mennyi az annyi és azt hány óráért kapja gumicsontot csócsálja. A legagyatlanabbak pedig a röpdolgozat javítással eltöltött időt próbálják normázni, úgy mintha egy levegőszűrő cseréről lenne szó.
egyenlítő 2013.09.16. 16:09:07
Mit gondolsz, miért? Ott nem mogyoróval fizetnek.
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 16:11:56
egyenlítő 2013.09.16. 16:12:09
Egy vezérkari tábornoknak 15 évre előre kell gondolkodnia, addig tart egy haderőreform, egy új fegyvernem rendszerbe állítása. Egy kiképző őrmesternek 3 hónapra, addig tart az alapkiképzés. Egy magyar politikus két hétre sem gondolkodik előre :-(
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 16:13:07
ilyen a magyar társadalomban konkrétan még soha nem történt közmegegyezés alapján, úgyhogy ítéletnapig lehet várni rá kb :)
egyenlítő 2013.09.16. 16:13:40
elektromosgyalogos 2013.09.16. 16:14:43
De, csak nem a választók érdekében. :-(
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 16:15:22
egyenlítő 2013.09.16. 16:18:55
Ezt nem te írtad? mogyoró->majom
Egyébként pedig miért jársz ide, ha zavarnak a hozzászólások?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.09.16. 16:19:44
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 16:20:59
a fenti mondatomhoz meg hogy kapcsolódik az, hogy Finnországban, meg Koreában mennyi a tanárok fizetése?
elektromosgyalogos 2013.09.16. 16:27:18
Nem gondolom, hogy az egész társadalom részéről kell a közmegegyezés, elég csak ha az érintett területek szakemberei, szakmai alapon meg tudnak egyezni a legkisebb közös nevezőben.
bigmax 2013.09.16. 16:30:55
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 16:31:13
elektromosgyalogos 2013.09.16. 16:44:10
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 16:47:19
egyenlítő 2013.09.16. 17:36:42
Meg kell fizetni a tanárokat (lásd Korea, Finnország), és akkor ott fognak tolongani a felvételizők.
U.i. Ez nem személyes ügy. Nem sértegetlek, nem téged akarlak meggyőzni, erre igen kicsi az esély, csupán információt közlök veled és a többiekkel. Ehhez pedig a hivatkozás is hozzátartozik.
egyenlítő 2013.09.16. 17:45:22
Már írtam, hogy a tanári fizetés Koreában az egy főre jutó GDP kétszerese. Ez nálunk kb. 730 eFt lenne havonta, Finnország arányában pedig kb. 400 eFt.
www.nyest.hu/hirek/mennyit-er-a-pedagogusok-munkaja
Át lehet venni a módszert.
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 17:54:54
a tanárok meg döntsék már el, hogy hivatástudatból dolgoznak, vagy a pénzért. mert én csak ezt a sírást hallom évek óta, hogy csak a hivatás tartja őket a pályán. akkor a fasznak követelnek több pénzt? ha majd nő a gdp, akkor többet ér a fizetésük is. jól is nézne ki, ha bemennék a főnökömhöz, hogy mától kétszerannyi fizetést kérek, és akkor majd jobban fogok dolgozni.
Anyátok picsája! 2013.09.16. 18:19:53
De élsportoló lévén ilyesmiről természetesen szó sem lehet.
Nem tetszett a megtörtént sztori? Pedig folytathatnám a matek-orosz tanárnővel. Az sem volt piskóta... :D
Larry Silverstein 2013.09.16. 20:01:08
Menj be a főnöködhöz a ládagyárba és mondd meg neki hogy az eladott ládák ára az alkalmazásban állók arányában téged illet...:)
egyenlítő 2013.09.16. 21:55:25
egyenlítő 2013.09.16. 22:01:13
GDP - per capita (PPP):
$20,000 (2012 est.)
www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/hu.html
2*20*220/12=733,333 eFt
egyenlítő 2013.09.16. 22:04:55
egyenlítő 2013.09.16. 22:13:39
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 22:20:24
"tanárból is sokféle van"
köszönöm ezt a mély bölcsességet, nélküled soha nem tudtam volna meg.
szerintem tanár is tud jól keresni, csak nem az állami suliban, egyébként pedig NE IROGASD MÁR NEKEM A BAROMSÁGAIDAT A GDP-RŐL MEG A TERMÉSZETTUDOMÁNYOKRÓL, MERT EGY KURVA SZÓT NEM ÍRTAM RÓLUK. UGYHOGY NE VITASS MEG VELEM OLYASMIT AMIT
NEM
ÉN
HOZTAM
SZÓBA!
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 22:21:21
egyenlítő 2013.09.16. 23:01:07
euAgWzgmmtq7K 2013.09.16. 23:19:27
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.09.17. 14:26:08
Egyenlőre még nem zajlott le olyan érettségi, amiért nem fizettek pótlékot a pedagógusoknak. Azon kívül, mintha az érettségi vizsgák munkaidőben zajlanának...
Ez az a hozzáállás, ami miatt a pedagógusok pedagógusok maradnak. Konkrétan a versenyszférában nem maradnak meg a próbaidő végéig ezzel a hozzáállással.
egyenlítő 2013.09.17. 14:56:11
Nyugodj meg, a pedagógusok is elmennek, elmentek (kivéve a megszállottakat, azokat, akik félnek váltani, vagy akiknek nincs rá módjuk). Még inkább oda se mennek.
egyenlítő 2013.09.17. 15:03:57
mmk.hu/medi/:
A javasolt napidíj segédtervezőnek, szerkesztőnek (talán még nem is államvizsgázott) 33 eFt, azaz kb. 4000 Ft/óra, az önálló mérnöknek (gyakorlott óraadó tanár) 94 eFt/nap, kb. 12 eFt/óra.
"A díjszabásban ajánlott díjak 67%-ánál alacsonyabb díjak azzal a veszéllyel járnak, hogy azért a tervező már nem tud megfelelő minőséget szolgáltatni, a beruházás-lebonyolítót, illetve a műszaki ellenőrt pedig a korrupció veszélyének tesszük ki. Az ilyen alacsony árak esetében mindig meg kell vizsgálni, hogy a munka megfelelő színvonalon teljesíthető-e."
Toxybácsi 2013.09.23. 20:57:19
Továbbra sem értem - egyik oldalról sem - miért kell összehasonlítani egyik munkát a másikkal (nem feltétlenül ezt). Senki nem hasonlítja össze egy fodrász meg egy pék munkakörét, pedig ennyi erővel akár itt is tarthatnánk.
A tanárokhoz: szerintem mindenki tudta, amikor ezt a szakmát választotta, hogy ez igenis olyan dolgokkal jár, mint: 1. dolgozatok javítása, 2. diákokkal való foglalkozás (nevelési munka), 3. konferenciák, 4. továbbképzés, stb. Jelen pillanatban én 23 tanórát tartok, kétszer 2 óra szakkört, osztályfőnök vagyok, és minden nap délután 16-ig bent vagyok, és órára készülök. De szeretem csinálni.
Ugyanakkor a másik oldalhoz: az ígért béremelést nem mi harcoltuk ki, ezt az ígéretet kaptuk. Még ha irreálisnak is tűnt egyeseknek, nagyon mondogatták. Persze, lehet mondani, hogy "miért hittük el?". Mert én 4 év után naivan azt hittem, hogy ennek a szakmának van még valamifajta becsülete és tisztessége. Gondolom, senki nem örülne neki, ha éveken át azzal álltatnák, hogy mondjuk nettó 30 ezerrel emelik a fizetését, majd a döntő pillanatban azt mondanák, hogy "bocsi, mégis inkább csak 10-zel". Sőt, az is lehet, hogy még csökkenni is fog (ahogy az pár kollégám esetében történt).
"A tanárok meg döntsék már el, hogy hivatástudatból dolgoznak, vagy pénzért." Erre csak azt tudom mondani, hogy is-is. Én szeretem a munkámat. Örömmel megyek be, és ha egy gyerek odajön hozzám pl. mert sikerült a nyelvvizsgája, az érettségije, és megköszöni, annál nagyobb örömet el se tudok képzelni.
De a számlák a "köszönöm"-ből nem fizetik be magukat.
Remélem, az én hozzászólásom nem gerjeszt vitát, mert nem ez a célom.
leroi 2013.09.23. 22:41:11
Toxybácsi, szerintem nagyon jól látod a lényeget, sajnálom, ami veletek történt.