Van valami sajátos bája annak, ha a négyes metrón utazgatunk. Ha az ember nem szereti a tömeget, ideális terep egy kis megállásra, elgondolkodni, elmélázni, gyönyörködni a tájban, pontosabban a megalomán megállókban, elálmosodni a monoton egyhangúságban elsuhanó tübingek látványától.
Szóval, utazom a metrón, senki által nem zavartatva olvasom az újságot, a legközelebbi nénike valahol a húsz méterre tőlem szorong magányosan. Így elég valószerűtlen, hogy valaki belekönyököljön a hátamba, vagy leszálláshoz készülődve lökje meg az kezemben levő lapot, megzavarva a BKK hangzatos terveinek olvasgatása közben.
Mert azok aztán vannak. Mindent összekötnek mindennel, meghosszabbítják a metrót, sőt, újat építenek, új szerelvények, buszok fognak járni szerte-széjjel a városban.
Álmodozni, terveket szőni jó dolog, legalább azzal is telik a munkaidő. Persze a jó magyar mentalitás a küszöb alatt ide is bekúszik. Hallom, olvasom az örök elégedetlenkedőket, mondván, ez sem készült el, az sem készült el, ez is lerobban, meg kigyullad, meg különben is, na. Ezeknek semmi sem jó.
Ők azok, akik nem látják a sikereket, a szépen csillogó német buszokat, a kiválóan megtervezett és lefolytatott villamosbeszerzéseket, a megvalósult fonódó villamost, a jól működő Futárt, vagy épp a rendkívül sikeres, bejáratott közbringa-rendszert.
Emellé pedig hozzá is kell vennünk, hogy rácáfolva az unalomig ismételt "következmények nélküli ország" mantrájára, végre maradéktalanul sikerült elszámoltatni a korrupciós botrányok főkolomposait és a négyes metrónak hívott 400 milliárdos hűtlen kezelés kiagyalóját, Budapest egykori fura urát. Ugye.
Látni kell az elért eredményeket Béláim.
A nénikével együtt végül átszállunk a hármas metróra, ezzel együtt pedig a valóságba. Nehéz lesz visszazökkenni.
Bazsó Bálint
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
zolij 2014.07.02. 17:52:56
zila5 2014.07.02. 20:56:42
Szerintem kedd este 7 Budáról Pestre. Nekem bejött.
Amúgy nem értem, hogy az emberek miért az életveszélyes hármassal utaznak, ahelyett, hogy átszoknának az életveszélytelen négyesre és akkor egy csomó pénzünk megmaradna 2017-ben. :)
Rugalmatlan, vakmerő banda. :D
SadBoobie (törölt) 2014.07.02. 21:47:55
Egyszer valaki elmagyarázhatná, miért akar a BKK mindenáron újra rendezőpályaudvart csinálni a városból.Csak jelezném, hogy 1-2 évtizeddel ezelőtt a trend abba az irányba mutatott, hogy minnél kevesebb villamos legyen a városban, talán pont azért, mert egy többtíztonnás vasúti jármű az utcán közlekedési szempontból nem éppen biztonságos.Karbantartása, pályakiépítése költséges - ezért is szűnt meg megannyi villamosvonal.Rugalmatlan, mert egyik napról a másikra nem lehet kiépíteni és nem lehet felszedni a sineket.
Teljesen felesleges a meglévő utak mellé még vasútat is építeni, a normál úttest karbantartása is nehezére esik a városnak, azt pedig sokkal többen használják...
Legyenek kedvesek troliban gondolkodni.Csendes, nem igényel semmi extrát, csak az úttestet kellene karbantartani, egy nagyságrenddel gyorsabban telepíthető, a modern kocsikkal van egy kis szabadságfokuk is a felsővezetéktől, nem igényelnek külön közlekedési infrastruktúrát sem - megállók, lámpák, stb.Egy buszsáv annyi helyet foglal, mint egy sínpár és más is használhatná...ennyi erővel én, mint laikus abszolút nem értem, miért nem inkább viziutakat építünk a sinek helyett...sokkal hangulatosabb, mi lehetnénk Kelet-Európa Velencéje...hülyeségnek hangzik, de ugyan annyiba kerül és még a turizmust is fellendítené !
A troli mellett szól az is, hogy kevesebből, hamarabb megvan és olcsóbban fenntartható.Hiába a nagy tervek,az ígéretek, ha olyan messziek az időben, hogy attól inkább csak szebbek lesznek, de nem megvalósíthatóbbak.Buszcserére sincs pénz, akkor villamosra se lesz.A Hannoveriek meddig is húzzák még ? 5-10 év ?
Mellesleg 10-20 év múlva nem lesz senki, aki elmenjen villamosvezetőnek.
Tudom, tudom, a villamos gyártója.....de ő gyárt trolit is.
Veridicus76 2014.07.02. 22:55:28
Ezzel együtt valóban van mit kritizálni a mai városvezetésen is (a metró pont nem az ő saruk), a bringamánia különösen idegesítő, de legalább elkezdődött valami hosszú távú gondolkodás, és igenis nagyságrendekkel színvonalasabb ma a tömegközlekedés, mint korábban. A kötöttpályás közlekedés kiterjesztése (pontosabban: helyreállítása, hiszen még az 1960-as években is HÉV járt pl. Törökbálintról a Körtérre) nagyon helyes, és igenis kell tervezni, mert magától semmi sem születik meg.
Demszkynek hűtlen kezelésért (a metrószerződések ezt ezer százalékosan kimerítik) rég ülnie kellene, ez tény.
Albu 2014.07.04. 03:17:20
,,Rendezőpályaudvar'', ,,több tíztonnás... nem biztonságos''... leszakad a pofám! --
Már csak Románia követi ezt a szovjet városfejlesztési modellt a térségben. Lehet szidni a BKK-t, de pont azokat a károkat hozza helyre, ami miatt a barnaköpenyesek élhetetlenné tették a Bajcsyt. Vagy amiért a 14-esről egy megállóra át kellett szállnom a metróra.
,,Rugalmatlan'' : ) A metróval szemben is felmerül a rugalmasság igénye? Forgách utcánál kevés az utas, mert bezártak a gyárak? Jóó, húzzuk el a Lehel felé a nyomvonalat! : )
Amúgy a troli aszfalton megy gumikerékkel: négyszer akkora tapadás. És amúgy az akkus busznak nem kell felsővezeték. Nem is értem, miért nem olyanok járnak a Budai-hegységben.
SadBoobie (törölt) 2014.07.05. 07:51:51
Értem én, hogy van, aki rajong a kötöttpályás közlekedésért, de azt kellene belátni, hogy ez a múlt hagyatéka, mint városi közlekedési forma.Kezdetbn voltak a fiakkerek.Aztán, hogy ne legyen gond a megbokrosodott lovakkal és egy ló több embert is tud szállítani, ezért jöttek az első kötöttpályás lóvontatású járművek.Aztán mivel már az emberek megunták, hogy minden nap a lószart szedegesség meg szagolják és senki sem akart már útkaparónak menni, akkor jött a villamos.Mivel a villamos zajos és veszélyes volt, illetve nem lehetett hatékonyan kihasználni egy vonatot olyan környezetben, ahol bármikor eléugorhatott valaki, ezért beásták a földbe és lett a metró...
Tényleg miért nincs minden utcában villamos Budán ? :-)
A trolinak épp úgy kell felsővezeték, de csak az kell.Nem kell sín, amit 10-20 évente - éhesebb városvezetés esetén akár évente - át és újra kell építeni.
Lehet, hogy neked teher a 14-esről átszállni, de ezek szerint még sosem laktál soroksáron, ahol szó szerint az ablakod alatt megy el a HÉV, aminek persze a megállójához neked is perceket kellene gyalogolnod, mert hiába hallgatod éjjel nappal, bárhol nem tud utasokat felvenni, egy elég nagy megálló, peron kell neki, mert nagy a szerelvény és akár sok utast is szállíthat.
Ti, kötöttpálya rajongók hajlamosak vagytok megfeledkezni arról, hogy ez másoknak mivel jár, meg arról, hogy a jövő közlekedésével kapcsolatos elképzeléseibe a tudósok körében nem a villamoshoz hasonló szerkezetek vannak.
Miért nem lóvontatású kötöttpályás kocsikkal megy inkább ma is a forgalom ? Legalább trágyázná valami a sínek közé vetett füvet.
SadBoobie (törölt) 2014.07.05. 08:05:40
SadBoobie (törölt) 2014.07.05. 08:14:28
SadBoobie (törölt) 2014.07.05. 09:36:32
A Bajcsy-t több lépcsőben sikerült elintézni.
Az első mulasztás az Árpád-híd mellett elmaradt P+R kialakítás.Még nem késő pótolni, lehetne mélygarázst építeni, de sokkal egyszerűbb lett volna ahelyzet korábban, amikor még nem adták el a telket.
A második lépés az M3-Hungária csomópont.A folyamatos erős forgalomlassulás miatt - amit az északról M3 felé kanyarodók okoznak - illetve a Hungária kritikán aluli útviszonyai és lámpaváltásai miatt sokan inkább bevállalják a városközponton keresztüli autókázást - mert az útvonaltervező programok ezt hozzák ki gazdaságosabbnak !
Miközben az önkormányzat sem volt tétlen atekintetben, hogy teljesen lerontsa az üzletek létezését a környéken - parkolás, díjak, adók - végül harmadik lépésként jött most a kerékpársáv-buszsáv.Szerintem a világon sehol sincs dupla kerékpárút/kerékpársáv kombó egy utcában.A Bajcsyn van.Ennek hála az új lámpás programozás vált szükségessé, ami miatt reggel 7-től este 20-ig állandó a dugó.A hangos autók nem zavarják ugyan a lakókat, cserébe oxigéncsökkentett levegőt szívhatnak.
Ha jól tippelem, a metró után már nem volt a Bajcsyn villamos.AKi nem rendezőpályaudvarban gondolkodik, annak ez teljesen logikus.Ott a metró a felszín alatt, mindek még egy adag sínpár.Én még jártam metróval a Bajcsyra ha jól sejtem talán Keravill szaküzletbe, volt amit csak ott lehetett beszerezni.Ma már nincs ott az üzlet.
Építsünk villamost, akkor élhetőbb lesz ?
A párszázmilliárdos ötlet igen jól hagzik.Lenne egy villamosvonal, ami a Nyugati felüljárótól a Deákig járna, közben a dugó a Váci végéig érne.Remek ötlet, miért nem kezdjük építeni !?
Nagyon egyzserű, mert nincs pénz energia a karbantartásra.Ezzel lehet vitatkozni esetleg, de akkor ha nincs probléma a karbantartásra fordítandó összegekkel, akkor mondja már el valaki, hogy a kisföldalatti miért akar már 15 éve leesni a sínről a Vörösmarthy térnél még 10 km/h-nál is !?
Ha én lennék döntési helyzetben - ami természetesen nem így van, mert a demokrácia csak annyit jelent, hogy én fizetem mások döntéseinek következményeit, miközben ők eltűnhetnek a mandátumuk lejárta után - akkor a 2,4-6-on kívűl az ÖSSZES villamost felszedetném. Csak a felszedett sínek MÉH-ben kapott árából pedig a trolihálózat komoly fejlesztésének banki önrésze kijönne.
Addig járjunk biciklin, amit én tekerek és én is fizetek érte, mert ostoba vagyok és egyhavi fizetős bringázásból nem veszek magamnak egy használ bringát.
SadBoobie (törölt) 2014.07.06. 18:56:51
www.youtube.com/watch?v=9JpMTWdPZ6c
SadBoobie (törölt) 2014.07.15. 21:31:08
A kérdés az, ha BÁRKI talál egy veszélyforrást, utána pedig nem történik semmi majd ebből veszélyhelyzet lesz, akkor ki a felelős ? Vagy a BKV-nak így kell működnie, "Hej,hát koszos az alagút, le van....", aztán a tűz van, "hát tudtuk, hogy koszos az alagút" "mi pedig megmontuk" és ezzel el is van intézve...
Külön érdekes, hogy az "olajsár a programszőnyegen juj veszélyes" majdnem egy hónapon belül esett meg, mint anno a Kökinél, "jaj ez nem biztonságos ez az építmény" és néhány nap múlva pont nekiment egy IFA, amit ki kellett volna hamarosan vonni a forgalomból, le is kellett bontani....
A sok sín egy dolog.Nincs tűzjelző rendszer az alagútban, eszem megáll ! Már egy 50m-kénti jelző is sokat segítene a szerencsétlen tűzoltóknak, hogy melyik állomásról merre szaladjanak a kézi poroltókkal, mert normális oltóberendezés sincs.
Persze egy panelban, ahol a sok ablakon keresztül, mint a szita bárhol bejuthatnak oltani,meg alapból olyan huzat van, hogy leviszi a fejed és a szerkezet nem éghető oda kell füstelvezető, tűzjelző, stb,stb. Polgári védelemre azért még gyúrni kell.
A 3-as metró 17,3 km hosszú. 50m-enként telepítve 346 darab tűzjelző fejre van szükség.Fejenként 10000 Ft-ot számolva 3,5 millió forintból megvan a tűzjelző, ha már a keféskocsit nincs ember aki beindítsa vagy nincs is normális jármű, ami elvégezze a pályatakarítást, vagy nincs pénz két megveszekedett, korszerű karbantartó mozdonyra, ami éjszakánként nem locsolná össze fáradtolajjal a pályát.
SadBoobie (törölt) 2014.07.15. 21:33:27
A lángoló midibuszok helyett is csak kéne kérni ajánlatot azokra az akkus buszokra...