A tavaszi szemeszterben négy nemi erőszak történt az ország harmadik legrégebbi alapítású egyetemén, ebből ráadásul kettő egy éjszaka, ugyanazon a helyszínen. A patinás Yale University-ről van szó, amely az ELTE-től eltérően az Egyesült Államokban található, itt azonban nem a bűnrészesek utáni hajtóvadászatra, hanem az áldozatok segítésére helyezik a hangsúlyt.

mezey_2.jpg

Egy Yale-en tanuló olvasónk hívta fel a figyelmünket arra a felhívásra, amely az egyetem campusán történt nemi erőszakról számolt be idén januárban. A lányt feltehetően parti droggal kábították el, az elkövető egy szintén ott tanulmányokat folytató fiú volt, hasonlóan három másik esethez, amelyekre februárban került sor.

A Yale az Egyesült Államok harmadik legrégebbi és egyik legnevesebb felsőoktatási intézménye, külön rendőrsége van, amely rendszeresen tájékoztatja a hallgatókat a bűncselekményekről, kérve a szemtanúk segítő közreműködését. Az elkövetőket olvasónk információi szerint azóta elfogták, jelenleg megérdemelt büntetésüket töltik az erre kijelölt büntetés-végrehajtó intézetben.

yale.jpg

A Yale campusa sötétedés után

Amire nem került sor, az a campus dolgozóinak vegzálása, a bentlakásos iskola felügyelőinek pellengérre állítása, a kolibulit szervező hallgatók megszégyenítése, a péntek esti iszogatásban résztvevők meghurcolása. A rektor nem adott utasítást a bulik beszüntetésére, a kollégium igazgatójának nem függesztették fel a munkaviszonyát, ha volt is belső vizsgálat, azt diszkréten, a sajtó kizárásával folytatták le. Az ügyről augusztusban az NBC adott hírt, miután az egyetem kiadta hivatalos féléves jelentését, amelyben egyébként 64 (!) szexuális zaklatásról szóló panasz olvasható.

Miközben Magyarországon boszorkányüldözés folyik a hallgatói érdekképviselet és a gólyatáborok szervezői ellen, egy kontinenssel arrébb a szemtanúkat partnerként kezelik, nem pedig bűnrészesként. Bátorítják őket, hogy ne féljenek elmondani, amiről tudomásuk van, és ne legyenek közömbösek az áldozatokkal szemben. Civil szervezetek sokasága áll az áldozatok és szemtanúk rendelkezésére névtelen bejelentést, valamint ingyenes jogi tanácsadást, orvosi segítséget, lelkisegély-szolgálatot biztosítva az érintetteknek.

„Egy normális országban így működnek a dolgok” – lamentálhatnánk, nagy sóhajjal tudomásul véve, hogy nekünk csak a gátlástalan újságírók maradtak, akik szenzációhajhász, csúsztatásokkal teli cikkekkel hergelik az álszent, képmutató olvasóközönséget. Persze nem lehet mindent a firkászokra kenni, mert egy olyan ország, ahol az emberek elhiszik, hogy valaki obszcén dalok éneklése miatt kezd el nőket megerőszakolni, az tényleg menthetetlen.   

Most már ott tartunk, hogy nem csak azoknak a hökösöknek kell lemondaniuk, akik tudtak az ELTE jogi kari gólyatáborában történt inzultusról, hanem akik akkor hivatalban voltak, adott esetben fizikailag ott sem voltak, amikor az erőszak történt. A kollektív bűnösség elve alapján így mindenkit felpakolnak a képzeletbeli vonatra, azt is, akinek semmi köze a történtekhez. De a cirkusz jól szórakozik, osztja a lájkokat, miközben a szemünk láttára betiltják a gólyatáborokat, és visszarepülünk a KISZ-es időkbe, amikor hallgatótársaink helyett SZTK-szemüvegkeretes oktatók és kormánymegbízottak jóváhagyásával lehet csak elsősöknek programokat szervezni. Kulturáltan, nem mint az állatok!

mezey.jpg

Mezey Barna, az ELTE rektora hitvallása lehetne

Aki szeretne ízelítőt kapni a poszthökös szép új világból, az olvasson bele Király Miklós dékán mai interjújába:

- Bejelentette, hogy nem lesz több gólyatábor az ÁJK-n. Ez nem egy túlzó intézkedés? Miért ezt tartotta a legjobb lépésnek?

- Azért, mert a meghallgatásokon nyilvánvaló lett számomra, hogy ott olyan programok folynak, amelyek hozzájárulhattak a cselekmény elkövetéséhez. Valóban volt olyan állomás, ahol a résztvevők több körben is kvázi kötelező jelleggel ittak. Az alkoholfogyasztás és a szexualitás furcsa rítusokban keveredett egymással, ami alkalmas volt a gátlások jelentős feloldására…

Az interjúból egyébként az is kiderül, hogy az erőszaktevőnek – ellentétben az öt érintett szervezővel – egyelőre nem kell egyetemi eljárástól tartania, mivel „a fegyelmi szempontjából az ügy elévülhetett”.

Korábban már leírtuk: mérhetetlenül gáz, ami egyes hallgatói önkormányzatok és a főiskolai-egyetemi gólyatáborok tájékán zajlik, de a hisztériakeltés és a kollektív bűnösség elve a pszichológia nyelvén vesztes-vesztes helyzetet eredményez. A felelősök mellett munkájukat becsülettel és lelkiismeretesen végző választott képviselők, mentorok, önkéntesek, stb. kapnak szégyenbélyeget, miközben az egyszerű hallgatók jogait (és most már úgy látszik, szórakozási lehetőségeit is) olyan korlátok közé szoríthatják, amelyre 1989 óta nem volt példa.

A kárörvendőknek csak annyit üzennénk: lehet ezt így is, csak később ne sírjon a szátok!

(Disclaimer: a cikk szerzője 2005-2010 között az ELTE BTK HÖK képviselője, később elnökségi tagja volt, és több gólyatábor szervezésében is részt vett.)

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr466767073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dzsentrisvihák 2014.10.07. 16:09:34

Már várom a liberó trollokat, akik szerint - természetesen - Amerika az mááááás; minden hökös náci állat, mert a Jobbikban vannak volt hökösök is; a gólyatábori buli pedig az erkölcsi fertő netovábbja, bezzeg tangában végigvonaglani az Andrássy úton, na az a szabadság, és a kultúra netovábbja, hogy egy kellően "tabudöntögető" Alföldi-darabról már ne is beszéljünk...

gerithegreat88 2014.10.07. 16:11:40

Szar a cikk.

A TÓK-on a hök vezetője tudott az erőszakot tevő büntetett előéletéről ennek ellenére engedte dolgozni egy olyan helyen, ahol tömegesen fordulnak elő potenciális áldozatok (picsa részeg lánykák, akik először szórakoznak kb. úgy, hogy nem tud hazamenni, ha baj van.)

Másik probléma, hogy az ÁJK-n (ha minden igaz) a Hök-sök tussolták az ügyet. Lehet, hogy a Yale-s kollégáik ilyet nem tettek...

Szóval lehet itt mosdatni a Hök.-öt, azonban a kurva nagy igazság, hogy egy-két embertől eltekintve, az egészet fel kellene számolni, és teljesen új alapokra helyezni a hallgatói képviseleti rendszert.

Egy átlag ember simán elhányja magát bármilyen Hök. tagtól.

Havas Jon 2014.10.07. 16:22:14

@gerithegreat88: Mindkét ügyben vannak felelősök, akiknek a mulasztásért vagy a bűncselekmény szándékos eltussolásáért felelniük kell. De mi köze van ehhez azoknak a szerencsétleneknek, akik csak sima szervezők voltak, tették a dolgukat, most mennek a levesbe?

Másik kínzó kérdésem: ok, számoljuk fel a hököket. Mi jön utána? Nyilván választásokat kell kiírni, ahol minden hallgató indulhat. Vagyis csinálsz egy új HÖK-öt, legfeljebb átkereszteled egy másik betűszóra. Kicsit olyan ez, mint hogy milyen minden politikus gazember, akiket el kell kergetni, de akkor ki vezeti az országot?

2014.10.07. 16:42:11

@Havas Jon: "ok, számoljuk fel a hököket. Mi jön utána?"

Természetesen HaHások, egyenesen a Dohány utcából.

Palásti Zsolt 2014.10.07. 18:01:42

Tisztelt Blogszerző!

Szerintem az Egyesült Államokat ilyen értelemben nem lehet hazánkhoz hasonlítani,mivel teljesen másik kultúráról , jogrendszerről és társadalomról van szó. Az USA-ban sokkal szigorúbb szabályok uralják az emberek életét.Csak hogy párat említsek: a gépkocsiban nemhogy a vezető nem ihat,de nem is lehet senkinél felbontott alkohol, szemetelésért akár 1000 dolláros bírság is járhat, nem is beszélve gyilkosságért az EU-ban elképzelhetetlen halálbüntetésről. Ott az egyetemet is sokkal komolyabban veszik,mindenki tandíjat fizet,keményebben tanulnak a hallgatók és sokkal kisebb dolgokért is kicsaphatják őket,mint nálunk, és még csak nem is reklamálhatnak , hogy "jaj, micsoda jogtiprás". Mindezekkel együtt ott egy érettebb társadalomról van szó - még ha nem is tökéletesről. Abban a környezetben lehet, hogy nem kell gyökeresen változtatni a dolgokon, de idehaza sajnos más a helyzet. Ez nem az a környezet, nem mindenki fogja fel , hogyan is kellene felelősségteljesen viselkedni. Például , ha az amerikai alkotmányt máról holnapra egy az egyben átvennénk, biztos vagyok benne,hogy az emberek többsége csupán addig jutna agyilag,hogy visszaéljen az újonnan kapott szabadsággal.

Ezzel együtt elismerésem azoknak,akik tényleg a közösségért dolgoznak az egyetemi és kollégiumi önkormányzatokban,ha minden HÖK-ös tisztségviselő tenni akarna a gólyákért és nem csak jól járni és a HÖK mögé bújni, ilyen esetek nem történhettek volna.

Havas Jon 2014.10.07. 18:28:23

@Palásti Zsolt: Tisztelt Palásti Úr, ez így igaz, ráadásul nem csak a jogrendszer, hanem a hatóságok és a közvélemény hozzáállása is teljesen más.

Dzsentrisvihák 2014.10.07. 20:10:03

@Palásti Zsolt:

"Mindezekkel együtt ott egy érettebb társadalomról van szó - még ha nem is tökéletesről." - Jaj, azért nem kellett volna ilyen szerényen benyalni az amcsi übermenscheknek... Legközelebb teli torokból, tüdőig, úgy az igazi :]

"Például , ha az amerikai alkotmányt máról holnapra egy az egyben átvennénk, biztos vagyok benne,hogy az emberek többsége csupán addig jutna agyilag,hogy visszaéljen az újonnan kapott szabadsággal." - Így van. itt mindenki egy potenciális Hitler, meg Szálasi, de minimum egy ügyeskedő állat, akit el kell nyomni, mint a rajzszöget, nehogy megismétlődjék a vészkorszak. Örülök, hogy regnáló politikai elitünkön kívül végre valaki más is belátja ezt. Ilyenkor érzem igazán, hogy jó kezekben az ország :D

zriff 2014.10.07. 20:25:56

@Havas Jon: Az usában azért vannak beteg dolgok a nemi erőszak ügyek kezelése kapcsán, mert 0 tárgyi bizonyíték alapján csak a nő szava alapján elítélni valakit egyáltalán nem példa nélkül való. Tovább nézve a dolgokat az usában a feminizmus térnyerésével férfiak kb. másodrangúnak számítanak ma már, az androcídium (férfi nem kiirtása) is teljesen normális beszédtéma feminista oldalakon, a diákjukkal lefekvő tanárnők kevesebb büntetést kapnak mint a férfiak stb. Szerintem ma már nem egy normális demokratikus ország az usa. Az ilyen dolgokról a voice for men oldalról lehet sokat olvasni angolul.

Palásti Zsolt 2014.10.07. 20:52:32

@Dzsentrisvihák:

Akár Németországot vagy Svédországot is mondhattuk volna.Nem kell senkinek benyalni, csak arra próbáltam utalni , hogy mi egyelőre egy olyan ország vagyunk,amelyik nyugati típusú állam és társadalom szeretne lenni,de erősen keleties a mentalitása. Mindent ingyen akarunk,nem akarunk megfelelő mértékben felelősséget vállalni egymásért,mindenkit lenézünk , aki szegény azért , aki gazdag azért és a politikusoktól várjuk 4 évente h elhozzák a kánaánt,akik néha dobnak nekünk az asztalról egy kis morzsát. Ezeken kellene változtatni. Fel kéne nőni ezekhez a dolgokhoz,mert 25 év alatt még nem sikerült.Pártoktól függetlenül.

Havas Jon 2014.10.07. 21:55:35

@zriff: Nem is azért hivatkoztam az Államokra, mintha mindenben egyetértenénk a joggyakorlásukkal, csak ebben a konkrét esetben szerintem jobb, hasznosabb, értelmesebb eljárás az övék (erőszakolókra lecsapni, hallgatókat figyelmeztetni, áldozatokat segíteni), mint ami felé mi mozdulunk.

A szélsőséges feminizmsról/genderizmusról egyébként itt elég konkrétan leírtam a véleményem: jobbegyenes.blog.hu/2014/09/09/te_sotetben_bujkalo_himsoviniszta_eroszaktevo_hokos_allat_te

laci0011 2014.10.08. 06:00:56

Ügyes terelés,pedig saját portán illik először seperni,de hát sokat ne várjunk a keresztény nemzeti uriemberektől,ők az angyali oldal minden aljas kis hazugság ellenére is.

-JzK- 2014.10.08. 09:35:02

www.ferfihang.hu/2013/10/04/richard-williamson-lanyok-az-egyetemen/

Minek költik a szülők és a társadalom a pénzüket arra, hogy egyetemre járatnak rengeteg olyan nőket, akiknek a hivatása szinte biztosan a családanyaság lesz? A történelem során a kereszténység által létrehozott egyetemek a tudományos előrehaladás központjai voltak, míg ezzel szemben a mai “bordélyegyetemek” olykor már korántsem a tanulást, kutatást, a tudományos munkát szolgálják (lásd a büfé-ruhatár szakok problémáját), hanem leginkább a “szex, pia, rockandroll” jelmondatot helyezhetnék a bejáratuk fölé. A modern egyetemeken leginkább “frizbidobálást” tanulnak és erkölcseikben romlanak a fiatalok, következésképpen nemhogy lányokat, de még fiúkat sem lenne szabad odaküldeni. A koedukált egyetemeken a fiatal nők elvonják a fiatal férfiak figyelmét a tudományos munkáról. Másrészről szerinte a másfajta tanulási sajátságokkal rendelkező női hallgatók jó részeredményeket mutatnak fel bizonyos tanulási folyamatokban, ezzel a nőkre szabott értékrendet sugallnak az egyetemi oktatás számára és leértékelik a férfiak más természetű tanulási folyamatait, vagyis dekonstruktív módon elnőiesítik az egyetemi oktatást. Ráadásul a sok büfé-ruhatár szakon végzett nőnek derogál majd az alacsonyabb képzettségű férjet partnernek tekinteni. (Valódi probléma, látva, hogy manapság mennyivel több felsőfokú végzettségű nő van, mint férfi) Ugyanezek a nők más módon is a feminista elégedetlenség forrásai, mivel egyetemi végzettségük birtokában úgy gondolják, hogy egy társadalmi igazságtalanság áldozatai akkor, amikor kiderül, hogy a társadalomnak valójában nincs szüksége arra a tudásra, amit ők annyira felértékelnek magukban.

diszkriminans (törölt) 2014.10.08. 09:42:02

@Havas Jon:
A HÖK jogköreit kellene szűkíteni, mert ez jelenleg a fő oka annak, hogy majdnem mindenütt maffiaként működik.

Havas Jon 2014.10.08. 09:50:08

@diszkriminans: Én nem látom problémának, hogy hallgatókat érintő tanulmányi ügyekben, egyetemi szabályzatokban a hallgatók szavának súlya van. Sőt, ez garantálja, hogy az oktatók mellett hallgatói szempontok is megjelenjenek az "universitas" szellemiségében. Ha valaki(k) ezzel a hatalommal visszaél(nek), az természetesen probléma, de a hallgatók évente dönthetnek arról, kiket bíznak meg érdekeik képviseletével.

Jack__Bauer 2014.10.08. 10:10:24

"Ezzel ugyan megmenekült attól, hogy behatolásra vagy durvább fizikai bántalmazásra is sor kerüljön, ez viszont nem változtat a tényen, hogy a szexuális erőszak mint bűncselekmény addigra már bőven megtörtént."

Leszögezve azt, hogy undorító, amit az elkövető tett, de a konkrét ÁJK-s eset jogilag szerintem nem szexuális erőszak (szemben a TÓK-os esettel).

Jack__Bauer 2014.10.08. 10:17:23

index.hu/kultur/media/2014/10/07/jennifer_lawrence_nem_tartozom_bocsanatkeressel/

"Mindenki, aki megnézte azokat a képeket, szexuális bűncselekményt követett el, és szégyenében meg kellene lapulnia."

Tudtam, hogy nem kellett volna megnéznem...

Piimpa 2014.10.08. 10:30:52

"(Disclaimer: a cikk szerzője 2005-2010 között az ELTE BTK HÖK képviselője, később elnökségi tagja volt, és több gólyatábor szervezésében is részt vett.)"

HAHA, haha a faszszopó kiszes kádárista hülyegyerek védi a mundér becsületét. :DDDDD

Piimpa 2014.10.08. 10:32:11

mondjuk undorító patkány tempó, hogy miután a haverjaid asszistzáltak egy lány terrorizálásához, te azoknak a vezetőknek a felelősségét kezded firtatni, akik felelősségre akarják vonni ezt az undorító csürhét.....

Havas Jon 2014.10.08. 10:36:51

@Piimpa: nem a haverjaim, nem is ismerem őket, és soha nem védtem a felelősöket, akik részt vettek az eltussolásban. De hát ezt valószínűleg te is tudod, csak trollkodni jöttél ide te kis patkány, ugye?

Muad\\\'Dib 2014.10.08. 10:38:07

@Piimpa:
Te meg bes*opsz minden hergelést, mint jó birkamagyar. Nekem bőven megvan a véleményem az ingyenélő, belterjes hökös bandáról -még sulis éveim emlékeként-, de a kollektív bűnösségről mint elvről, még inkább...

Piimpa 2014.10.08. 10:45:05

@Havas Jon: ugyanmár te szartúró paraszt! itt írtad, hogy te is ilyen kiszes voltál. most vonyítasz, pont mint mikor az ávósokat vitték akasztani a Pesti srácok. fosol, hogy rólad is kiderül valami mi? például, hgoy megbasztál egy csirkét.

Piimpa 2014.10.08. 10:46:43

@Muad\\\'Dib: akkor mi a problémátok a felelősségre vonással? az egyetem, miután kiderült, hogy ki az áldozat felajánlott egy csomó segítséget. eközben a kis erőszakolós haverjaitok meg el akarták tussolni az ügyet. biztos attól félt a poszt szerzője, az egykori hökös véglény, hogy mélyebbre ásnak, s róla is kiderül valami zaftos ocsmányság. hogy hívtak téged, te görény! hadd nézzünk utána, hogy ki is vagy te!

Piimpa 2014.10.08. 10:48:44

na, milyen csönd lett....

Muad\\\'Dib 2014.10.08. 10:50:16

@Piimpa:
Mi közöm nekem a hökhöz te beteg fas*? Miféle haverjaim? Világ életemben nem volt közöm a hökös minipolitikusokhoz. A felelősségre vonással senkinek, semmi baja nincs, az az alap. A kollektív prejudikálós büntetéssel van.

Piimpa 2014.10.08. 10:51:31

@Muad\\\'Dib: ne idegeskedj.... azzal csak felhívod magadra a figyelmet..... persze-persze, "nincs közöd". látjuk....

Bicepsz Elek 2014.10.08. 10:53:16

A HöK mocskos korrupt banda!!! Mind megerdemelne a bortont a sok sikkasztasert is!!! Rokoni es barati alapon lehet bekerulni(szo szerint xy novere volt 2-3 eve a HOK ben pl. A tavalyi listabotranynal), vagy ha a lanyok lefekszenek az aktualis HÖK vezetokkel.

Muad\\\'Dib 2014.10.08. 10:53:55

@Piimpa:
ROTFLMAO!
1) Leírom, hogy a kollektív felelősségre vonás nem jó dolog.
3) Utána terelsz és hazudozol, ahelyett, hogy értelmesen válaszonál, miért is olyan jó az.

img01.lachschon.de/images/109456_double_facepalm.jpg

Piimpa 2014.10.08. 10:55:36

@Bicepsz Elek: egyetértek elek, de nézd meg, hogy hogy próbálkoznak elhárítani a felelősséget. még ők (ezek a csirkebaszók) támadnak minket, normális embereket.

Piimpa 2014.10.08. 10:56:47

érdekes egyébként, hogy ezek a liberális táborok (drogozás, szexuális szabadosság) hogy is mehettek ennyire nyíltan? mi lesz a következő, a hök felvonul a budapest prideon?

Muad\\\'Dib 2014.10.08. 10:57:55

@Bicepsz Elek:
Ez nagyjából igaz is lehetne, csak az a kérdés, hogy akkor a tisztes közönség, aki tud erről miért nem megy soha az iskola vezetéséhez, vagy a rendőrséghez? De erre is megvan a válasz. Mert a kis köcsögöknek kényelmes a hökös ismerős, ha be kell kerülni a koleszba, vagy a buliban kell némi ingyen pia. Talán, ha nem ez lenne, el lehetne zavarni az alkalmatlanokat a hökből. Én, amikor összevesztem velük le is írhattam az esélyt, hogy segítséget kapok valaha is a höktől. De másoknak kényelmesebb a csontig benyalás és csak utólag nagy a pofájuk.
De ez az egész független attól, hogy a kollektív büntetés NEM normális egy jogállamban.

Bicepsz Elek 2014.10.08. 11:00:36

www.atlatszo.hu/2013/02/25/hok-botrany-mar-2011-ben-felbukkant-a-golyalista/

ITT nem az a lenyeg, hogy jobb vagy baloldali a Hök, hanem, hogy korrupt es atlathatatlan. Gyanitom a Yalen maskeppen mennek a dolgok...

Bicepsz Elek 2014.10.08. 11:09:03

@Muad\\\'Dib:
Na igen. Ezen en is gondolkodtam anno. A csoro gyerekek bekerulnek az egyetemre es azt se tudjak ki hol hogy es mint. Mert a hok tobb tizmilliok(forintban) felett rendelkezik!!! Ahhoz, hogy legalabb egy ellenzeke kialakulhasson kellene annak egy terem(amit az egyetem ad, mert ugye berelni draga az egyetemek kornyeken), meg fenymasologep, irodaszerek,sajat honlap esetleg most mar. Ez mind penz es ido!!! Ez egy kommunizmusbol orokolt rednszer, mert azok ugy e rajottek, hogy az egyhazi vezetoket, szakszervezeti vezetoket, alellenzeket tes a dikavezetoket is egyszerubb penzzel megfogni, mint eroszakkal elnyomni.

2014.10.08. 11:27:56

Amerikában ezt évtizedekig eltusolták. Az egyetemekhez végül külön elkerülő térképeket adtak ki az egyetem területén hol gyakori a nemi erőszak.

Sok tiltakozás és meghurcolt áldozat felmentett elkövető után jutottak el a blogbejegyzésben leírt állapotig. Ezért hiteltelen az írás.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.10.08. 12:04:27

Van két eset. Az egyik eset, hogy a diákok buliznak, és ez mindenhol kb egyforma veszélyekkel jár. Civilben történik valami.

A másik eset az, amikor van egy szervezet, ennek vannak felelős vezetői akik a szervezet működését irányítani és ellenőrizni hivatotottak. Ezt vállalták, azzal együtt, hogy itt bármi hiányosság onnan az ő felelősségük is.

Ehhez képest mind a dalokkal, mind a játékokkal, mind aa büntetett előéletű emberekkel, mind az erőszak kezelésével baj volt. Ebben a kérdésben két eset van: Valaki vagy azért felel mert vállalta azt, hogy ezt ellenőrzi és felel a megfelelő működéséért, de a jutalmat felvette ezért, amikor kellett volna valamit tenni ott sem volt. Vagy tevőlegesen tett valamit a bajért.

Igen, egy részvéytársaság Felügyelő Bizottsága is felel minden törvénysértésért. Ilyen tisztség, ezt és az ehhez indokolt ellenőrzési feladatokat vállalták. Ezt az USA is komolyan veszi.

Ramil Safarov 2014.10.08. 12:09:33

Meg kell szuntetni a nemieroszak buntethetoseget, es akkor megszunik a problema. Vagy csak a feljelentot kene buntetni.

Muad\\\'Dib 2014.10.08. 12:17:32

@Válasszunk:
Azért ez csak részben igaz. Mondjuk, ha pl. a gyárad budijában megerőszakolnak valakit, igen valószínűtlen, hogy téged fognak felelősségre vonni. Nem is lenne kivitelezhető a dolog, ha magánszemélyek bűncselekményeiért a szervező lenne felelős. Mondjuk a koncerten ellopják a pénztárcádat a zsebedből, és ezért a koncertszervező a felelős?
Az eltussolás, vagy arra irányuló nyomás már más tészta azért egyértelműen terheli a felelősség az érintetteket. Meg az illető alkalmazásáért is, bár ez már nehezebb kérdés. Lévén csodás hazánkban nincs hivatalosan lekérhető bűnügyi nyilvántartás a szexuális bűnözőkről. Kérhetsz erkölcsit, de ugye még azt is kaphat valaki elévülés után. Meg azért lássuk be, erkölcsit eleve nem minden helyen szokás kérni, sőt kevés helyen szokás.

Roan 2014.10.08. 13:07:53

Az amerikai eseteket nem ismerem, de ha igaz, hogy a tavalyi esetnél a tettes beismerő vallomást tett, majd a HÖK vezetői ezt eltussolták, féltve a pozíciójukat, azzal bizony porbléma van. Hozzáteszem, a fűnyíró elv sem elfogadható, meg a bulik betiltása, de azért már legyen egy felelőse annak, ha egy bűntényt többen szándékoltan eltitkolnak.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.10.08. 13:38:05

@Muad\\\'Dib: A gyár budijában nem azért történik az erőszak, mert ahol én felelek a biztonságért, ott sok dologban mulasztok. Akár azzal, hogy nem végezek el feladatot, akár azzal, hogy nem jól végezem el.

Muad\\\'Dib 2014.10.08. 13:51:47

@Válasszunk:
De épp ezt mondom. Egy adott rendezvényen nem vagy képes a személyek biztonságáért ilyen mélységig felelni. Egy sima gólyatábor szervezésénél hogyan tudod megakadályozni, hogy a megerőszakolja b-t? Biztonsági őrt állítasz minden méterre?
Most nem arra az esetre gondolok, hogy olyan hülye és felelőtlen a szervező, hogy egy hasonló bűncselekményért elítélt emberkét visz magával, mikor tud a dologról, mert az nyilván más eset.

Bambano 2014.10.08. 15:00:06

"Most már ott tartunk, hogy nem csak azoknak a hökösöknek kell lemondaniuk": szerinted volt olyan hökös, aki nem tudott róla? szerintem nemigen...

nálunk is van telefontanú, ott bárki bejelentést tehet névtelenül.

Dzsentrisvihák 2014.10.08. 18:33:05

@Palásti Zsolt:

Inkább csak a megfogalmazáson élcelődtem kicsit, roppant ironikus hangulatomban voltam. Magával a korholással egyetértek, bár annyit azért kikötnék, hogy a keleties társadalmi vonások nem feltétlenül hátrányosak, és nem is minden hátrányos társadalmi vonásunk keleties ;)

shushu2 2014.10.09. 19:53:59

es szorakozohelyeken mennyi nemieroszak volt ? tiltsuk be a diszkokat is, meg a sotet atjarokat, meg a reszegeket

Szúrófény 2014.10.14. 06:28:17

@Schindler Pistája: hogy a zsidó fajiság főbb vonásai: erős értelem, befolyásoló ösztön, kriticizmus, faji és egyéni önzés, faji önérzet, faji állhatatosság, BUJASÁG, sikerimádat, szégyentelenség, erkölcsi érzék hiánya, szívós akarat. Kiss Sándor: Zsidó fajiság

Szúrófény 2014.10.14. 06:32:51

@Havas Jon: Ott más gyökerű eredetű az "uralkodó osztály"! „Azoknak a barbárságoknak és elvetemült rémtetteknek, amelyeket az úgynevezett keresztény fajok a világ minden táján és minden nép ellen, amelyet le tudtak igázni, elkövettek, nincs párja a világtörténelem semmilyen korszakában, semmilyen fajnál, bármilyen vad és műveletlen, könyörtelen és szemérmetlen is volt az”.
süti beállítások módosítása