Felbecsülhetetlen értékű szobrok és műalkotások semmisültek meg az Iszlám Állam által tavaly nyáron elfoglalt észak-iraki Moszulban. A fanatikus dzsihádisták kalapácsokkal és fúrókkal estek neki a történelemkönyvekből ismert szárnyas bikáknak és az asszír korból fennmaradt, több ezer éves műalkotásoknak.

isis.jpg

Mohammed próféta a puszta kezével rombolta le a bálványokat, amikor Mekkába ment. A próféta nekünk azt parancsolta, hogy szabaduljunk meg a szobroktól és ereklyéktől, és így tettek az ő követői is, akik utána országokat hódítottak” – magyarázza egy ismeretlen férfi a videón. Majd hozzáteszi: „Amikor Isten megparancsolja nekünk, hogy távolítsuk vagy pusztítsuk el őket, ez könnyű nekünk, és nem törődünk vele, még ha több millió dollárt is érnek”.

A videót az Iszlám Állam hivatalos twitter csatornáján tették közzé.

 

 

Lamia al-Gailani iraki régész elmondta, nem csak saját hazáját, hanem az egész emberi örökséget érte jóvátehetetlen kár. "Felbecsülhetetlen, egyedi alkotások voltak. Hihetetlen. Nem akarok többé iraki lenni” - fakadt ki a Reuters riporterének. A régész az esetet a tálibok 2001-es rombolásához hasonlította, amikor is a bámijáni Buddhákat – szintén az iszlámot sértő emberábrázolásra hivatkozva – dinamittal felrobbantották.

A mostani akció nem előzmények nélküli: egy hete a városi könyvtárat bombázta szét az IÁ, 8000 könyv és kézirat ritkaság veszett oda. Az oxfordi és leicesteri egyetemek sietve műhold- és légi fotók segítségével próbálják menteni a menthetőt, mielőtt Ninive, a több ezer éves egykori asszír főváros végleg a barbár pusztítás martaléka lesz.

Eközben a legfrissebb hírek szerint a dzsihadisták ismét több mint száz asszír keresztényt öltek meg Szíria északkeleti részén, bosszúból az elmúlt hetekben elszenvedett katonai vereségekért.

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr507224849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cockpuncher · http://bornirt.blog.hu/ 2015.02.27. 13:11:43

Isten parancsolja, hogy pusztítsák el???

Nem tudom eldönteni, hogy mi az iszlám valósága. Lehet, hogy olyan, mint a kommunizmus? Jó ötlet, de ha hatalomra kerül, előbb-utóbb ez lesz a vége?

-JzK- 2015.02.27. 14:31:06

Egy barátom szerint az ISIS egyrészt az iszlám kálvini "genfi teokráciájaként" írható le, másrészt színtiszta polpotizmusként. Nemcsak a keresztényeket, siítákat, kurdokat, drúzokat stb. irtják, hanem a szunni értelmiséget is, és a legproletárabb réteget hagyják meg, és szociális demagógiával az oldalukra állítják. Színtiszta bolsevizmus.

Kambodzsa pl. ma a kurvák és a szipusgyerekek hazája. Ez a nyolcvanas években készült vietnami film megmutatja ezt. A "férje" hazahívta a nőt és leánygyermekeiket Párizsból. Az utolsó gép, ami eljut oda. Engels szellemében a családot is meg akarták semmisíteni, s ezt teszi az ISIS is: www.youtube.com/watch?v=PdPbMQs4UqY

Ez olyan, mintha Kisgrofóék vennék át a hatalmat itthon, és kiirtanának mindenkit, nemcsak az értelmiséget, de még a szakmunkásokat is. Ez történt Kambodzsával és most ez történik Irakkal.

Szent László "bálványozó" nagyváradi síremlékét nem a törökök verték szét Nagyváradon, nem is a labancok.

Krisz11 2015.02.27. 18:44:01

@-JzK-: "Ez olyan, mintha Kisgrofóék vennék át a hatalmat itthon"

Nemsokára meg fogják próbálni. Borsodban biztos.

Krisz11 2015.02.27. 19:25:56

Amúgy aki ilyen szinten állat az ellen már nem "csak" az életet, hanem az emberi civilizációt is védeni kell.

Alick 2015.02.28. 14:15:54

Állítólag csak másolatokat vertek szét... bár az is vandalizmus.

Alick 2015.02.28. 14:16:47

Bezzeg ha Korán-okból rakott tűzön sütnénk szalonnát...

dr. mesterséges színezék 2015.02.28. 14:17:13

Elég rossz üzenete van annak, hogy egy 20ezres gyilkos-barbár csürhét másfél éve nem képes felszámolni 4+1 ország. Ókori szobrokon túlmutató böjtje lesz ennek.

Khonsu 2015.02.28. 14:30:54

@Cockpuncher: Mostanában az események miatt jobban utánaolvasgattam az iszlámnak, mert én is kíváncsi voltam ugyanerre.

Kb. úgy néz ki, hogy konkrétan semmi ilyesmi, vagy egyéb rossz nincs leírva. Van viszont egy halom értelmezés, és ez a csapat őrült egy ilyen elferdített, szélsőséges értelmezést követ.

Ugyanaz a helyzet mint a kereszténységnél. Alapvetően semmi rossz nincs benne, a történelem során néhányan mégis elég beteg dolgokat műveltek a nevében.

Pipas 2015.02.28. 14:35:32

@Khonsu: "Ugyanaz a helyzet mint a kereszténységnél. Alapvetően semmi rossz nincs benne"

Ugorj neki mégegyszer szerintem, főleg az ószövetséget érdemes áttanulmányoznod. :)

2015.02.28. 14:37:34

@dr. mesterseges szinezek:

Biztos semmi összefüggés nincs aközött, hogy az IÁ-t nem "sikerül" felszámolni, és hogy a légi úton szállított amerikai fegyverek valahogy mindig IÁ területen landolnak. Véletlenek sorozata.

dr. mesterséges színezék 2015.02.28. 14:39:43

@Pipas: Meg az emberábrázolásra vonatkozó tiltást, amelyből ugyan - hogy mégis kerüljön valami a falra, járólapra, szőnyegre - szép geomteriai formák kiagyalása jött ki, de tényleg felhívás légkalapálásra.

dr. mesterséges színezék 2015.02.28. 14:43:27

@Schindler Pistája: Erről nem tudok semmit, konspirációelmélkedni meg alkatilag alkalmatlan vagyok.

De azt hiszem, hogy permanens háborús veszélyben és készültségben élő országok kertjének alján ez a katonai kudarcsorozat nem normális.

2015.02.28. 14:53:16

Nem mintha a II. Világháború során akár a Luftwaffe, akár a RAF, akár a US Army Air Force túl sokat törődött volna vele, hogy milyen kulturális értékeket pusztít el. Coventry, Köln, Drezda stb.

Szóval borzasztó, ami történik, engem is felháborít és elkeserít, de nem csodálkozom. Ilyenek vagyunk.

BiG74 Bodri 2015.02.28. 15:10:27

@Balango:

Ilyenek vagyunk, néhányan.
Viszont meg kell, hogy jegyezzem, a II. Vh. alatt a kulturális értékek pusztulása "járulékos" kár volt. A iszlám szarzsákok pedig direkte rombolnak kulturális emlékeket.

dr. mesterséges színezék 2015.02.28. 15:23:28

@BiG74: Azért könyvégetésben és elfajzott képzőművészeti alkotások elpusztításában maradandót "alkotott" az európai kultúrnemzetek egyik legnagyobbika.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.28. 15:30:30

Kíváncsi vagyok, vajon szándékos uszítás vagy csak a szokásos jobbant ostobaság nyomait láthatjuk e posztban.
Ugyanis ha jól tudom, szó sincs többezer éves műemlékek pusztulásáról.

Apropo műemlék: vajon a budapesti, fideszes műemlék pusztításról mikor oesz itt poszt?

BiG74 Bodri 2015.02.28. 15:31:32

@dr. mesterseges szinezek:

Így van, nem csak az "iszlamisták" rendelkeztek/nek az embertelen idiotizmus kiváltságával.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.02.28. 16:20:51

A múzeumokban NEM az eredeti, felbecsülhetetlen értékű, pótolhatatlan műkincsek vannak kiállítva.

Hanem a másolataik.

Az eredeti darabokat pedig biztos - vagy biztosnak gondolt - raktárakban őrzik.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.28. 16:23:54

@"No one was shot" - hazudta a tróger zsidó: azt is te rühes, takonygerincű szarcsimbók, de egyelőre a fajtársaid által már lerombolt műemlékekről beszélek.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.02.28. 16:29:18

"A fanatikus dzsihádisták kalapácsokkal és fúrókkal estek neki a történelemkönyvekből ismert szárnyas bikáknak és az asszír korból fennmaradt, több ezer éves műalkotásoknak."

1. Az Iszlám Államot és társ-szervezeteiket az USA pénügyi körei hívták életre, és ezek a körök működtetik őket.

2. A múzeumokban NEM az eredeti műkincseket, hanem a másolataikat állítják ki.

3. Simán elképzelhető, hogy valaki Nyugatról megrendelte eezt a "vérengzást".

4. A másolatokat elpusztították, a videót, mint "bizonyítékot" feltették a netre, az eredeti műkincs meg mehetett a megrendelő magángyűjteményébe.

5. Bónuszként megint lehet a művelt Nyugat sültkrumpli-agyú konzumidiótái előtt a "barbár muszlim csürhét" mocskolni.

_Neville 2015.02.28. 17:04:36

@beszélő majom: Azért ne magasztaljuk már ennyire az iszlámot, csak mert a többségük éppen az USA ellen van, nem lesz benne több igazság. S egyébként részben eredeti szobrok voltak...

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.28. 17:13:52

@"No one was shot" - hazudta a tróger zsidó: ugass csak te rühes, másra nem is vagy jó. Még biohumusznak is alkalmatlan leszel, ha egyszer megdöglesz.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.02.28. 17:14:21

@_Neville:

NEM magasztaltam az iszlámot.

Miért nem mondod mindjárt azt, hogy a véleményemmel antiszemitáskodtam? Vagy holokausztot tagadtam?

Úgy szoktátok, mocskosok, amikor valaki rólatok írja meg, hogy mit gondol. Azonnal betámadjátok.

dr. mesterséges színezék 2015.02.28. 17:16:07

@Schindler Pistája: Tudom, mi meg tankokat adunk el Ukrajnának, szintén nem konteóilag.

Mindazonáltal persze mindig jól fizető játék volt az embergóközbeni export, de hogy ebben éppen európai államok voltak menők, nem az USA - itt meg még ez is, az állítólag valaki hallotta, hogy valaki látta kategóriája, pedig a liberális demokráciában a sajtó nem szívbajos saját felkentjeinek szennyesét kiteregetni.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.02.28. 17:20:56

@_Neville:

"S egyébként részben eredeti szobrok voltak..."

Hogyne, NEKED nyilván kiadták a hiteles listát a műtárgyakról, hogy melyik volt eredeti, és melyik volt másolat.

Ugye, okoska?

zobod 2015.02.28. 17:22:06

Amilyen hírek érkeznek évek óta Irakból, úgy tűnik, az un. szabad világ eléggé mellényúlt, mikor megdöntötte Szaddamot. Sikerült a rossz helyébe még rosszabat állítani.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.02.28. 17:43:57

@zobod:

"úgy tűnik, az un. szabad világ eléggé mellényúlt, mikor megdöntötte Szaddamot. Sikerült a rossz helyébe még rosszabat állítani"

Tévedsz. Nem nyúltak mellé. Az eredeti terv szerint írt forgatókönyvet látjuk.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.02.28. 18:01:31

@BiG74:

"A iszlám szarzsákok pedig direkte rombolnak kulturális emlékeket."

Még szerencse, hogy az Istar-kaput például a gondos és művelt nyugati kezek még időben szétkapták és elszállították Irakból.

Jó helyen van az a Föld 50 leggazdagabb dinasztiája valamelyikének a palotájában. Bele se gondoljunk, mit műveltek volna a felbecsülhetetlen értékű műkinccsel a barbár muszlimok!

Mercel 2015.02.28. 18:39:28

@Cockpuncher:

Szia,

Az iszlám nem ilyen, az ISIS nem az iszlám vallás alapján teszi azokat a borzalmas dolgokat amiket tesz.
Nem az iszlámtól kell félni, mert az egy békés vallás.
A szélsőségektől kell félni.

"Vicces" de az ISIS úgy viselkedik mint a nácik.
Nem tetszik a vallásod, a származásod - elűzünk, kiirtunk.
Nem tetszik a pofád, Kinyírunk.
Dohányzol kinyírunk.
Kék a szemed.. stb.

Gondolom érted.

2015.02.28. 18:42:58

@Mercel: "az ISIS úgy viselkedik mint a nácik."

Ez nem véletlen, tekintettel arra, hogy az ISIS két náci állam (USA, Izrael) közös gyermeke. Teszik, amit a gazdi elvár.

whw (törölt) 2015.03.03. 02:07:53

@Cockpuncher: "Nem tudom eldönteni, hogy mi az iszlám valósága."

Olvasd el a Koránt, ahogy a muszlimok olvassák. Az az iszlám valósága. Mohammed, ha élne, pont olyan államot akarna létrehozni, mint amin az IS-es fiúk dolgoznak. Mohammed uralma pont ilyen volt. A mai IS-esek teljesen helyesen, igaz muszlimként azt az eszményi államot akarják létrehozni. Muszlim szemszögből ők a jófiúk. Muszlim nem fogadhatja el a világi törvények uralmát. Király, diktátor vagy demokratikusan választott vezető is sértés Allah törvényeire nézve. Egy nem muszlim kívülről a Free Syrian Army harcosait és a kurdokat is muszlimnak látja, egy igaz muszlim szemében azonban ők nem azok, hiszen a saria uralmát nem fogadják el, demokráciát, ember alkotta törvényeket akarnak.

Ne higgy senkinek, csak a Koránnak.

@imperial: Az IS-t Mohammed hívta életre a Koránnal.
Mohammed iranyításával pont ilyen módszerekkel hoztak létre államot a középkorban.

@Mercel: "Az iszlám nem ilyen, az ISIS nem az iszlám vallás alapján teszi azokat a borzalmas dolgokat amiket tesz.
Nem az iszlámtól kell félni, mert az egy békés vallás."

Valóban, az iszlám békére törekszik. Csak az iszlámban a béke azt jelenti, hogy minden ember muszlimmá válik, vagy megölik vagy dhimmiként rabszolgasorba taszítják. Ez a muszlimok felfogásában a béke. (a keresztények is picit hasonlóban hisznek: mindenki megtér istenhez, Krisztushoz stb.).
Az iszlám olyan, amilyennek a Korán leírja. Nem egy felvilágosult európai értelemben vett békés vallás.
Az iszlám pedig nem rasszista. Kék szemeid miatt nem fognak megölni, rengeteg vörös és szőke muszlim is van. A muszlimok nem nácik! A hitben testvéreknek tekintik egymást és egy igazságos társadalomért harcolnak, ahol mindenki egy isteni törvény alatt él. Ez a saria. Ahol ez nem valósult meg, ott küzdeni kell. Ez a jihad.

Az IS az iszlám vallás leghűségesebb képviselője. A "muszlim" világ vezetőit, királyokat, demokratikusan választott elnököket Mohammed elzavarná a fenébe, ha élne. A világi, emberi törvények ugyanis sértést jelentenek Allahra nézve.
süti beállítások módosítása