Holnap este hatkor az Istenhegyi úton le kell állnia a forgalomnak. De lehetőleg még a szomszédos utcákban is. Le kell, hogy állítsák a tömeg miatt. Mert annyian kell, hogy legyünk az ukrán követség előtt. Ha valamikor mozdulni kell, akkor most aztán nagyon. Mert ott keleten valami rettenetes készül.
A kijevi hatalom már nem is tagadja, hogy tömeges mozgósításra készül a kelet-ukrajnai szakadár orosz fegyveresekkel szemben. Már eddig is sok ezer katonát vetettek be, szinte minden eredmény nélkül. A donyecki felkelők minden jel szerint sokkal elszántabbak és jobban felszereltek, mint a darabokra hullott ukrán hadsereg. Tömegesek a dezertálások, az átállások, a kapitulációk, és a harci veszteség is napról napra tetemesebb. Kell a friss hús a vérszivattyúba. És ez a mieink húsa is lesz.
Ismerjük már ezt a játékot, nem először történik. A délszláv háború poklában, Szentlászló, Vukovár és Eszék ostrománál állt már szemben egymással magyar és magyar. Kétféle egyenruhában, ugyanabban a nyomorúságban. Igaz, ott a horvát oldalon állók legalább a szülőföldjüket védték a csetnik hordákkal szemben. Ám a Jugoszláv Néphadseregbe besorozott szerencsétlen délvidéki srácok otthonuktól messze harcoltak egy idegen hatalom céljaiért. Lelkesedésük, harci értékük nyilván a nullához konvergált – de golyófogónak jók voltak, amíg ők pusztultak, addig sem a szerb vér folyt.
Pontosan ugyanez a szerep vár Ukrajna nemzetiségeire, így az kárpátaljai magyarságra is. Akkor, ’91-ben kussoltunk. Mert megmondták az örökké mérsékelt megfontolt okosok, a saját rothadt gyávaságukat és közönyüket bölcs önmérsékletbe csomagoló szarházik, hogy „nem szabad még tovább élezni az amúgy is feszült helyzetet”. Hogy valójában csak ártunk a sajátjainknak, ha kiállunk mellettük, ellenben, ha hallgatunk, akkor ezt majd Milosevicsék „méltányolják”. Hogy a türelem meghozza gyümölcsét. Meghozta. Ott van a magyar vér áztatta Szlavónia földjében, a katonatemetők cirill betűkkel, hibásan felvésett neveiben, ott van a derékba tört életekben, az árván felnőtt gyerekek szemében – és ott van a sok ezer elmenekült, és hazatérni azóta se mert magyar fiatal ökölbe szorult lelkében.
Hát nem! Még egyszer ezt nem lehet velünk megtenni! Most muszáj mozdulnunk. Mindannyiunknak együtt. A tüntetést a Jobbik és a HVIM szervezi. Gondolhat bárki bármit erről a két szervezetről, vélekedhet akárhogyan a két felszólalóról, Toroczkai Lászlóról és Szávay Istvánról. Szeretheti őket, egyet érthet velük, húzhatja a száját, még utálhatja is őket. De most ez a két szervezet áll ki egyedül a magyarok mészárszékre hajtása ellen. Ez a két ember kiált megálljt a vérontásnak. Más nincs. Mert kegyetlenül, aljasul magára hagyta mindenki szegény Kárpátalját.
A legmocskosabb módon a saját politikai és értelmiségi elitje. Amelynek az egyik fele gátlástalan kiszolgálója volt Janukovics maffiarezsimjének, s most minden hitelét elvesztve örül, hogy még szabadlábon van. A másik fele meg gusztustalan elvtelenséggel dörgölőzik az új kijevi hatalmasokhoz, egységbontóknak és rémhírterjesztőknek bélyegezve azokat, akik mukkanni mernek a behívók miatt. Persze, nekik mindegy, ebben az oroszrulettben az ő pisztolyukban csak vaktöltény van. A pártszékházakból, városi és megyei közgyűlések kényelmes székeiből, a szerkesztőségek íróasztalai mellől senkit nem fognak Donyeckbe küldeni, hogy haljon meg Ukrajnáért.
A legnagyobb és legsúlyosabb felelősség azonban a budapesti hatalomé. Mert hiába keménykedett pár feles jó erdélyi szilvórium után Németh Zsolt Tusványoson. A nagy fogadkozásból, hogy „egy magyart se hagyunk” annyi lett, hogy Navracsics külügyér dobott egy telefont Kijevbe. Ahol szépen megnyugtatták, hogy a „behívás nem etnikai alapon történik”, tehát akkor minden rendben is van. Amit egyrészt szinte lehetetlen ellenőrizni. Másrészt, ha igaz, akkor sincs rohadtul rendben semmi. Mert a „nem etnikai alapon” berántott magyar fiúk akkor is olyan háborúba kell, hogy menjenek, amihez semmi közük. Ahol fanatikus, jól felszerelt, és sok esetben kiválóan kiképzett ellenséggel kell felvenniük a harcot. Amely velük ellentétben pontosan tudja, miért harcol: kövér zsoldért, vagy többségük egyszerűen a szülőföldjéért. (Fene se tudja, melyik a veszélyesebb ellenfél.) Így lesz Donyeckből és Luhanszkból az új Vukovár és Eszék.
Ha hagyjuk. Az Isten szerelmére, ne hagyjuk! Péntek, 18.00 óra Istenhegyi út 84. ukrán követség. Mindannyian!
Balogh Gábor
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Donyeck lesz az új Vukovár – ha hagyjuk 2014.08.07. 23:26:02
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
wallenberg88051005 2014.08.07. 18:03:27
"Akkor, ’91-ben kussoltunk."
Nem kussoltatok, hanem lenáciztátok azokat, akik már akkor megmondták ezt.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.07. 18:29:30
Józsi01 2014.08.07. 18:58:49
laci0011 2014.08.07. 19:10:09
wallenberg88051005 2014.08.07. 19:11:42
Nem csak a magyarok, hanem a terület többségét kitevő ruszinok védelmében is, azok is a mieink.
wallenberg88051005 2014.08.07. 19:13:35
Az ukrajnai haderő sem hadra fogható, nincsenek működőképes eszközeik, repülőik, nincs üzemanyaguk, az ország a csőd szélén áll, a másik oldalon Oroszországgal, ha valamikor, akkor most van mit keresni Kárpátalján.
wallenberg88051005 2014.08.07. 19:16:58
Oroszországnak megsemmisítő vereséget kell mérnie az ukrajnai hadseregre, és amikor ez kész, akkor kell Magyarországnak bevonulnia Kárpátaljára.
Fodorszki 2014.08.07. 19:42:57
Balhorog12 2014.08.07. 21:30:05
HVIM-es meg Jobbikos tetü mi?! Na ezzel aztán remekül ki lesznek segítve! Meg a nagyeszű Torockaival és Szávayval akik egy értelmes magyar mondatot is csak üggyel-bajjal tudnak elmondani...VEDD KI A KEZED A BILIBŐL HÜLYEGYEREK!!! Ahol Ti megjelentek ott a problémák nem megoldódnak hanem fokozódnak...MARADJATOK OTTHON ÉS BIZZÁTOK EZT A FELNŐTTEKRE!!
Makkász1 2014.08.07. 21:54:39
laci0011 2014.08.07. 22:20:36
Hollandexxonvaldez 2014.08.08. 00:04:09
Hollandexxonvaldez 2014.08.08. 00:14:16
maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.08. 05:54:02
A ruszinok régóta nem magyarpártiak.
Legyen Kárpátalja független ruszin állam, ez a történelmi igazság.
2014.08.08. 08:40:33
Makkász1 2014.08.08. 10:10:45
Vipera01 2014.08.08. 11:05:51
Vipera01 2014.08.08. 11:06:42
Az üldözött testvéredet te nem fogadnád be a házadba, mondván: az én családomat is alig bírom eltartani?
Vipera01 2014.08.08. 11:09:54
feri846 2014.08.08. 13:14:40
Amúgy a nemzeti-radikálisnak-szélsőjobbosnak nevezettek megpróbálnak/tak a helyszínen is tenni valamit, csak a hozzád hasonló kis szar gyáva kollaboránsok vagy rosszabb esetben árulók megakadályozzák meg persze az itteni áruló kormányok illetve kis-antant kormányok. Pl:Toroczkait már minden "trianon-nyertes" országból kitiltották már nem egyszer szar kollaboráns-áruló magyarok feljelentése után.
Bár tudom mi lenne nektek jó, budapest csak adja zsozsót meg a támogatást, de ne pofázzon bele, hogy ti mit csináltok.
Lehet,hogy kurcsánynak igaza volt( nem hittem el, hogy egyszer ezt írom-mondom)
feri846 2014.08.08. 13:19:43
Ahogy itt a csonka-országban is rengeteg van.
Elkéne már felejtünk itt nemzeti-oldalon azt a délibábot, hogy külhoni magyarok kemény kurucok- "sziklák, akik csak porlanak" valójában ugyanolyan szolgalelkű szarok mint itthoniak többsége, sőt egy fokkal rosszabbak is, mert nekik kétfelé kell hajlonganiuk egyrészt budapest fele a zsozsóért másrészt kijevbukarestbelgrádpozsony fele.
feri846 2014.08.08. 13:22:17
feri846 2014.08.08. 13:26:09
Miközben a szeretett titojuk meggyilkoltatta az apjukat.:(
feri846 2014.08.08. 13:28:45
Vipera01 2014.08.08. 14:06:34
Makkász1 2014.08.08. 15:51:29
2014.08.08. 23:06:05
Hogy te mekkora barom vagy. Akkor jugoszláv állampolgárokat soroztak be a jugoszláv néphadseregbe. Milyen idegen hatalom céljairól beszélsz? Ha egy itteni cigány fiút besoroznak a magyar hadseregbe, az is egy idegen hatalom céljait fogja szolgálni?
unionista. (törölt) 2014.08.08. 23:22:10
nem lesz. azért, mert keleti keresztények. ez a választóvonal közép- és kelet-európa között.
2014.08.08. 23:23:16
Mit akarsz "rendezni" a helyzetükön? 90 éve élnek ott elcsatolva, köszönik szépen megvannak, az a szülőföldjük. Nem látom, hogy szívesen élnének itt nálunk, mert munkát sem találnának, ha elmennének valamerre, az inkább egy igazi, fejlett EU tagország lenne. Szóval, ne akarjátok állandóan "rendezgetni" a külföldi magyarok dolgait: már elrendeztétek őket 1918-ban, de akkor rendesen. Akkor sem volt jaj de nagy tiltakozás.
Tyreo 2014.08.08. 23:25:49
Szerintetek hogyan fog reagálni az az Ukrajna amelyiknek épp most veszik el a területeit, ha a Kárpátaljaik közlik, hogy nekik nincs közük az Ukrajnát ért támadáshoz?
_most_ 2014.08.08. 23:56:37
ProsTata 2014.08.09. 00:30:55
ad1.
Amikor a NATO tagjai lettünk akkor abban garantáltuk egymás határait. Ez nem csak de facto a NATO tagok között érvényes, hanem arra is, hogy egyik tagállam sem kezd önállóan területszerző háborút.
ad2.
Magyarország meg jobb ha a seggén marad.
Ha bármilyen úton visszakapjuk kárpátalját, ezerszer verik el a port erdélyi és felvidéki testvéreinken a románok és a szlovákok, de nyilván a szerbek is csatlakoznak lenn délen.
Igyekszem ezt a konfliktust kívülről figyelni és nem hagyni magam befolyásolni. A Krím elszakítása a nemzetközi jog szerint nem volt rendben, de amúgy teljesen logikus.
A keleti ukrán területek elszakítása már neccesebb kérdés logikai szempontból is.
A sok hablatyolókkal ellentétben én beszélgettem ukrajnai oroszokkal is (speciel az egyik Donyecki). Nem annyira lelkesek az Oroszországgal való esetleges egyesülés gondolatára.
Vajon ők miért nem Oroszország felé menekültek? Miért Budapesten vannak?
A posztoló pedig kifejezetten hangulatkeltő, amikor az etnikai tisztogatás veszélyét sugallja. Az összehasonlítás is végtelenül erőltetett. Az oroszokkal a határon nem tudják megtenni, pengeélen kell táncolniuk, hogy ne adjanak ürügyet az oroszoknak, akik meg éppen ennek legyártásával vannak elfoglalva.
Nem állítom, hogy enélkül a fék nélkül nem fajulnának el az ukránok részéről a dolgok. Ott is megvan a hajlam. Most ennek a veszélye gyakorlatilag nulla. Másik oka ennek, hogy nem veszíthetik el azt a kommunikációs és propaganda előnyt, amit az utasszállító gép lelövésével adtak a szakadárok és az oroszok. Nem szabad elveszíteniük a nyugati közvélemény támogatását.
Igen, a tájékoztatás nyugaton is eléggé egysíkú. De aki erre akar hivatkozni, az legyen szíves összehasonlítani az orosz médiával!
chepunk 2014.08.09. 07:58:21
Oroszország meg valójában egy nokedli, a többi propaganda, már most pénzügyi, gazdasági, nehézségekkel küszködik, Krím "felhozása" sincs sehol... Hadsereg pont mint az Ukrán. Zátonynak kormányzott ocska hajó semmi egyéb, még a gyarmataikat is elveszthetik Kína javára akár...
Hadkötelezettség meg állampolgárság függő! Horthy seregébe is simán sorozták a szlovákokat, románokat, stb. mint a magyarokat a románba stb. Bizony maratak románok, szlovákok is a Királyi Honvédség tagjaiként a Don-kanyarnál. Ja az nem volt baj az eszement magyar náciknak...
unionista. (törölt) 2014.08.09. 08:45:19
bizánci rítusú görög katolikus. keleti keresztények.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/23/Europe_religion_map_en.png/737px-Europe_religion_map_en.png
valahová rajzolni kell egy kelet-nyugat választóvonalat. és ez könnyen lehet a valláshatár.
görögországot a keleti tömbből ki fogják emelni. és volt már egyszer olyan, hogy magyarországra cserélnék. azért, mert a magyarok a legkeletiesebb nép. retorikában legalábbis. majd akkor lesz sírás-rívás ha a ruszkikhoz sorolnak. akkor majd a cikk szerzőjének balogh gábornak is megköszöni a nép.
maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.09. 08:50:36
Definíció kérdése.
A rítus nem döntő. Ezek szerint a latin rítusú ortodoxok meg nyugati keresztények? Nem, ez abszurdum így.
A vallás az alap, nem a rítus.
unionista. (törölt) 2014.08.09. 08:59:05
nem kárpátalját kellene elcsatolni, hanem annak többségében magyar lakta területét kellene önkormányzati keretek között összekapcsolni magyarország beregi részével. ami néhány község lónyától tarpáig. és ebből létre lehetne hozni egy beregszászi kerületet. ahol a szociokulturális intézményeket (kórház, iskola) európai forrásból megsegítjük. ebbe simán belemennének az ukránok. (jelzem ezt informálisan fel is ajánlották. nekik nem kell ez a vékony határsáv.) ami a hülyeség az ruszinföld teljes elcsatolása.
űrszelvény (törölt) 2014.08.09. 09:27:00
Ez legalább olyan szánalmas, és életszerűtlen, mintha azt írnám, hogy Européereink elintézik, egy EU tag Ukrajna helyett nézegthetnek megint orosz katonát Berlinben...
unionista. (törölt) 2014.08.09. 09:41:59
a ruszinokat nem a német-római császárság térítette keresztény hitre. mondjuk az igaz, hogy a kárpátaljai magyarok is feladták a vallást. és áttértek keleti kereszténységre. lehet persze mondani, hogy a modern világban vallásnak semmi jelentősége nincs. mert az teljesen meghaladott. csakhogy valami alapján mégis ki kell majd jelölni közép- és kelet-európa kulturális határát.
geriszab (törölt) 2014.08.09. 09:46:27
Meg sokan itt álmodoznak Kárpátaljáról, ahol amúgy mennyi ukrán meg ruszin is él? Lehet, hogy nem a magyaroknak kellene most az asztalt verni, hogy megkaparintsák azt a területet, lehet, hogy senkinek nem kellene most határmódosításokkal, megszállással fokozni a feszültséget arrafelé.
Egy magyar lépés Ukrajna egysége ellen pont Oroszország oldalára sodorná az országot. Szlovákia, Románia meg egyből összeállna kisantantba.
@feri846: ezt csak megerősíteni tudom
én abban a hitben nőttem fel, hogy a romániai, vajdasági, felvidéki magyar az különb, gerinces, igazi magyar
aztán sajnos összeakadtam sok-sok határon túlival
már általános iskolából is kit vittek el a rendőrök az osztályból? egy romániai "menekült" család gyerekét, úgyhogy ő ki is maradt
aztán volt kárpátaljai évfolyamtársam az egyetemen, a legbutább, de követelőző, minden járt neki, mert határon túli, ráadásul illegálisan volt Magyarországon, úgy szökött át, lefizetve a határőröket, de az egyetemen minden ingyen járt neki ennek ellenére
romániai évfolyamtársak is ilyen ingyenélők voltak, ők meg is mondták nekem, hogy amikor románnak kell vallani magukat, akkor románok, amikor meg abból van hasznuk, hogy magyarnak vallják magukat, akkor magyarok
a székely meg mindenkit gyűlöl, "a magyart a székely szarta" egy elég elterjedt szólás Székelyföldön
felvidéki és vajdasági ismerőseim jobban gyűlölik a magyarországiakat, mint a szlovákokat, szerbeket
a szlováknak és szerbnek sem a magyarországi magyarral van baja, hanem a hepciáskodó, bajkeverő határon túli magyarokkal
a felvidékieknek pl. egyáltalán nincs magyar tudatuk, magyarországi vonzódásuk, sose akarnának Magyarországhoz tartozni, nekik Felvidék tudatuk van és Budapestet, a budapestieket pont annyira utálják, mint a pozsonyiakat, sőt, még jobban
engem ilyen nemzeti, hazafias, határon túliakat istápoló értékrend szerint neveltek (nagyszüleim könyvespolcán megsárgult Nyírő József, Szabó Dezső kötetek is voltak, amiket olvastam), annál nagyobbat csalódtam a "derék" határontúliakban
gyűlölködő, képmutató, helyezkedő, kétszínű banda, nem csak a politikusaik, de sajnos akiket megismertem közülük, szinte mind
nem jobbak, mint a magyarországiak, sőt bennük van a sértettség, lenézés, követelőzés Magyarország iránt
chepunk 2014.08.09. 12:42:22
Tévedsz! Nagyon nem mivel nekünk nincs se katonánk, se seregünk (se tank, se tüzérség, stb.) Romániának meg igen (meg a többi szomszédnak akik nem örülnének a magyar irredenta terjeszkedésnek). Oroszország viszont a NATO-val szemben esélytelen (de a jelentősebb Európai NATO tagok ellen is, (egy német lengyel szövetségtől is olyat kapnának, hogy a Kreml fala adná a másikat). Másrészt az orosz fiatalok se akarnának megdögleni putyin marhaságaiért, sőt gyűlölik a sorkatonaságot és ott ússzák meg ahol lehet.
geriszab (törölt) 2014.08.09. 13:12:46
az orosz erők éke jórészt fizetett zsoldosokból áll, akik privát katonai cégeknek dolgoznak és korábban Specnaz vagy más elit alakulatok tagjai voltak
full frontális háborút senki nem akar
a németek sose mennének háborúba senkiért és semmiért, az első diverzáns támadásnál Merkel rögtön tárgyalna, ahogy a háttérben most is azon ügyeskedik, hogy a németeket ne annyira érintse az oroszokra nehezedő szankciók sora
a lengyelek keményebb dió, mint a szétliberálisodott német haderő és politikai elit
Románia hadereje mindig is erősebb volt, mint a magyar
Ukrajnáért meg aztán abszolút senki nem akar meghalni Európában
2014.08.09. 19:36:49
2014.08.09. 19:49:06
Igen. Ha a sok büdös náci egy kicsit is elmélyülne a történelemben, akkor tudhatná, hogy a székelyek nem magyarok, ráadásul többször is szövetkeztek a románokkal a magyarok ellen, ahogy azt az érdekeik megkövetelték. Még a zászlójuk is más, külön himnuszt zengenek és egy alig érthető magyar dialektust beszélnek az általuk lakott településeken. Saját magukon kívül mindenkit utálnak, ha idegen nincs, akkor egymással bicskáznak a bálokban, lakodalmakban. A székely értelmiségiek előtt viszont le a kalappal: sok írójuk profi szinten művelte a magyar nyelvet. Amúgy, proli szinten büszke szarok.
Globetrotter2014 2014.08.09. 21:54:39
Az ilyen hülyék miatt lett trianon, és bőr ők javeszékelnek leginkább miatta, azért a maradék 1/3ot is bármikor tönkretennék.
Se tények ismerete se realitásérzék, játszanak az ilyenek monopolit és hagyják ki a valósággal való konfrontációt.
2014.08.10. 13:20:04
Vipera01 2014.08.11. 11:03:04
De te nem a tótokra, hanem a felvidéki magyarokra mondod ezt.
A felvidéki magyar nem vadidegen, hanem a testvérünk! Magyarul pedig nem megtanult makogni, hanem az az anyanyelve!
Felvidéktől tíz km-re laksz... az eredeti tervek szerint most te is csak egy "magyarul makogó alamizsnamagyar lennél"...
2014.08.11. 11:43:54
Vipera01 2014.08.11. 11:48:06
Magyarrá nem az állampolgárság, vagy a nyelv, vagy a genetika tesz, hanem a SZÍV!
Sajnos te lemondtál arról, hogy magyar legyél, hiszen megtagadod a határon túl élő magyarokat. (A trianonban elszakadtak leszármazottai is magyarok).
Akkor lenne az angolok testvére a gyereked, ha angol származású lenne legalább az egyik szülője.